1. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Települési Önkormányzati Társulás
2015. február 12-i ülésére

Tárgy:   Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya, Települési Önkormányzati Társulás 2015. évi költségvetése
Készítette:   Szilágyiné Bácsi Gabriella
Előterjesztő:   Toldi Balázs polgármester

 

Tisztelt Társulási Tanács!
 
Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 26.§ (1) bekezdése előírja, hogy az elkészített költségvetési határozat-tervezetet a Társulási Tanács elnöke a központi költségvetésről szóló törvény hatálybalépését követő 45. napig nyújtja be a Társulási Tanácsnak.
Az Önkormányzati Társulás 2015. évi költségvetési határozat-tervezetének kidolgozása során a 2014. évi C. törvény Magyarország 2015. évi központi költségvetéséről volt az irányadó.
 
 
Az Önkormányzati Társulás 2015. évi költségvetésének várható bevételei és kiadásai: 
                                                                                                                                                                                                                                                              Adatok E Ft-ban
Bevételek
716.733
Intézményi működési bevételek
716.733
Felhalmozási bevételek
0
Finanszírozási bevételek
0
Forrás hiány
0
Kiadások
716.733
Működési kiadások
716.733
Felhalmozási kiadások
0
Finanszírozási kiadások
0
 
A fenti táblázatban szereplő számadatok a Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya, Települési Önkormányzati Társulás és a felügyelete alatt működő intézmények – Gyomaendrőd-Csárdaszállás-Hunya Kistérségi Óvoda és a Térségi Szociális Gondozási Központ - költségvetési fő számait tartalmazzák.
Intézményenkénti megbontásban a költségvetés tervezete a mellékletben található meg.
 
A társulás 451.424 E Ft működési célú támogatási bevétele tartalmazza a székhely települési önkormányzat által igényelt 431.241 E Ft állami támogatást, a Térségi Szociális Gondozási Központ 16.402 E Ft önkormányzati kiegészítő támogatását, mely összeget a Gyomaendrődi Önkormányzat biztosítja. Tartalmaz további 3.781 E Ft összegű önkormányzati kiegészítő támogatást, melyből a Csárdaszállási Önkormányzat biztosít 100 E Ft-ot a Csárdaszállási Óvoda működtetésével kapcsolatosan, illetve Gyomaendrőd 3.681 E Ft-tal egészíti ki a gyomaendrődi telephelyű óvodák 2015. évi működését. Amennyiben az önkormányzatok a kiegészítő támogatást biztosítani tudják, úgy a Társulás és intézményei forráshiány nélkül működtethetők.
 
 
Gyomaendrőd-Csárdaszállás-Hunya Kistérségi Óvoda 2015. évi költségvetési tervezete 
 
Gyomaendrőd-Csárdaszállás-Hunya Kistérségi Óvoda 2015. évi mérleg (ezer forintban)
     
 
                                                                           
 
 
Megnevezés
2015.
 
Személyi juttatás
76670
 
Járulék
21207
 
Dologi kiadás
12969
 
Működési kiadás
    110846
     
 
Saját bevétel
365
 
Átvett pénzeszköz Csárdaszállástól
100
 
Állami támogatás
   106700
 
Gye. Önk kieg tám.
3 681
 
Működési bevétel
   110846
     
 
Bevételek számbavétele
 
Települési önkormányzatok egyes köznevelési feladatainak támogatása 
 
Itt jelenik meg a Kistérségi Óvoda működéséhez biztosított állami támogatás összege. A nevelő munkához szükséges támogatást a központi költségvetés úgy bocsátja a fenntartó települési önkormányzat rendelkezésére, hogy az óvodapedagógusok számított létszámára biztosít támogatást, mely függ a Köznevelési törvényben meghatározott oktatásszervezési paraméterek alakulásától, továbbá a nevelő munkát segítő ténylegesen foglalkoztatott dolgozók átlagos létszámának bérét támogatja, valamint az óvodák szakmai és dologi kiadásaihoz a központi költségvetés 70.000 Ft/fő/év támogatást biztosít. Az elszámolás során a bérekre és a működtetésre kapott támogatás együttesen  és kizárólag csak a támogatással érintett óvodaintézmény kiadásaira használható fel.
 
Az intézmény saját bevétele 365 E Ft, mely a Csárdaszállási 4 fő térítési díjat fizető óvodás térítési díj bevételét foglalja magába.
 
Kiadások számbavétele
 
Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete 2015. január 29-ei ülésén vizsgálta felül az intézmény feladat-ellátási helyeinek férőhely kihasználtságát és azzal a javaslattal élt a Társulási Tanács felé, hogy az 50% alatti férőhely kihasználtságú telephelyek működését 2015. szeptember 1. napjával szűntesse meg. Ennek értelmében az intézmény engedélyezett létszáma ezen időponttól az alábbiak szerint módosul: óvodapedagógusok létszáma 16 fő, dajkák létszáma 8 fő, óvodatitkár 1 fő, pedagógiai asszisztens 1 fő, karbantartó 1 fő. Az intézmény 2015. évi költségvetésében a személyi juttatások és járulékok összege úgy került meghatározásra, hogy a felmentésre kerülő munkavállalóknak csak a munkával töltendő felmentési idejére eső bérköltsége jelenik meg az intézménynél, a nem munkával töltött felmentési idő és végkielégítés összege (kalkulált összege: 13.698 E Ft) Gyomaendrőd Város Önkormányzatának költségvetési rendeletébe kerül beépítésre. 
 
Az állami támogatás igénylésénél 8/12-ed időszakra és 4/12-ed időszakra is 183 óvodás került beállításra.
 
A gyermeklétszám és a fajlagos mutatók alapján számított pedagóguslétszám, amelyre az állami támogatás jár 8/12-ed időszakra 16,8 fő, 4/12-ed időszakra 16,7 fő. Ezzel szemben 8/12-ed időszakban 20 pedagógus, 4/12-ed időszakban már csak 16 óvodapedagógus bére került megtervezésre. Az intézményben 2015. szeptember 1. napjától 8 óvodai csoportban történne a feladat-ellátás.
 
Az intézmény a dologi kiadások finanszírozására 2015. évben 12.810 E Ft összegű állami támogatásban részesül. Ez az összeg képezi a költségvetési törvény értelmében a forrását a feladatellátást szolgáló épületek működtetéséhez szükséges kiadásoknak, az óvodai nevelést biztosító eszközök és felszerelések beszerzésének, továbbá a nem a közvetlen szakmai feladatellátásban dolgozók bérének.
 
A Térségi Szociális Gondozási Központ 2015. évi költségvetésének tervezete
                                       
adatok eFt-ban
Összesen       2014. ÉVBEN
2015. év
 
Gyomaendrőd
 Hunya
Diákétkeztetés
összesen
 
 
1. Személyi juttatás
 
 
 
 
 
 
         Rendszeres személyi juttatás
241 005
249 296
6817
25 878
281 991
 
         Nem rendszeres személyi juttatás
16 017
0
0
0
0
 
2. Munkaadókat terhelő járulék
71 368
65 832
1840
6 837
74 509
 
3. Dologi kiadások
260 078
168 553
7283
73 551
249 387
 
I.KIADÁSOK ÖSSZESEN
588 468
483 681
15 940
106 266
605 887
 
Intézményi térítési bevételek
243 269
207 107
3891
27 260
238 258
 
Állami támogatás - Alapellátás
69 164
60 229
9560
0
69 789
 
Állami támogatás - idős otthon - szakmai dolg.bére
125 090
122 484
0
0
122 484
 
Állami támogatás - idős otthon üzemeltetés
23 935
35 053
0
0
35 053
 
Állami támogatás - kedvezményes étkeztetés
61 588
0
0
77 807
77 807
 
Állami támogatás - Családsegítés, gyermekjólét
19 627
19 408
0
0
19 408
 
Működési célú pénzeszköz átvétel
2 200
0
0
0
0
 
Támogató Szolgálat működési támogatás
8 294
8 294
0
0
8 294
 
Előző évi pénzmaradvány felhasználása
0
0
0
0
0
 
Pénzeszköz átvétel - TÁMOP
10 000
18 392
0
0
18 392
 
Pénzeszköz átvétel háztartásoktól
500
0
0
0
0
 
II.BEVÉTELEK ÖSSZESEN
563 667
470 967
13 451
105 067
589 485
 
III. Költségvetési létszámkeret
158 fő
133,38 fő
4 fő
18,62 fő
156fő
 
Forráshiány/többlet
-24 801
-12 714
-2 489
-1 199
-16 402
 
 
Kiadások:
1.    Személyi juttatások:
Intézményünknél az elfogadott költségvetési létszámkeret 2014. évben 158 fő volt, mely 2015. évben 2 fővel csökken, mely egyrészt az Őszikék Idősek Otthonának működési engedélyhez való létszám igazítást foglalja magában. 2015. január 1-től az intézményi egység működési engedély szerinti férőhelye 60 főről 56 főre csökkent, a 2014. évi közigazgatási ellenőrzés megállapítását követően, mely 1 fő létszámcsökkenést eredményez. További 1 fővel csökken az intézmény költségvetési létszáma, mivel a Szent Gellért Gimnázium tálalókonyháját nem intézményünk üzemelteti, az itt dolgozók száma két fő volt, egy fő dolgozó átvételre került a Gimnáziumhoz.
A dolgozók bére az 1992. évi XXXIII. - a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény alapján, képesítésük és munkakörüknek megfelelően került megtervezésre, figyelembe véve a soros lépéseket és garantált bérminimumokat.
Összességében a személyi juttatások összege 281 991 E Ft, mely 24 969 E Ft összeggel magasabb az előző évitől. Ennek oka egyrészt, hogy 2015. évben fut a TÁMOP-5.3.1-B-2/12/2014-0063 számú Roma foglalkoztatás a Térségi Szociális Gondozási Központban elnevezésű pályázatunk, melyhez az idei évben 13 244 E Ft összegű bér tartozik, továbbá beépítésre került 4 820 E Ft, a költségvetési törvény 60. §. (2) bekezdése alapján keresetkiegészítés címen. A garantált bérminimumra való kiegészítés további 5 481 E Ft összeggel növeli meg a jogcímen megtervezett összeget. Beépítésre került továbbá 399 E Ft soros lépésből adódó növekedés is, valamint a jubileumi jutalom is magasabb összegben került megtervezésre, mint 2014. évben.
 
2.    Munkaadókat terhelő járulékok a személyi juttatások szerint kerültek meghatározásra, 27%-os munkaadókat terhelő járulék figyelembevételével, összesen 74 509 E Ft összegben.
 
3.    Dologi kiadás:
A dologi kiadások összege 249 387 E Ft, mely 10 691 E Ft-tal alacsonyabb az előző évihez képest, ennek oka, hogy mind a szociális étkezéshez, mind a felnőtt és gyermekélelmezéshez kapcsolódó élelmiszer beszerzés és ÁFA-ja a 2015. évre tervezett létszámhoz került átszámításra.
Továbbá 2014. évben a TÁMOP – 6.1.2/11-1/2012-1233 számú pályázat megvalósításához közel 10 000 E Ft be volt állítva a pályázati célok megvalósítására, mely projekt 2014. évben véget ért, tehát az idei évre nem kell vele számolni.
Egyéb jogcímek esetében az előző évi teljesítéseket vettük figyelembe, mind az alapellátásban, mind az idős otthoni ellátás, mind az élelmezés tekintetében. 
 
A költségvetési kiadások összege összesen 605 887 E Ft.
 
Bevételek:
Állami támogatások:
  • 2015. évben az állami támogatás tekintetében az idősek átmeneti és tartós szociális szakosított ellátás, és a gyermekélelmezési feladat ellátása feladatalapú finanszírozású, míg a szociális alapellátás támogatása továbbra is fajlagos összegű.
Mind az idős otthon, mind a gyermekélelmezés tekintetében az állami finanszírozás egyrészt a szakmai dolgozók bértámogatásából, másrészt a feladat ellátásához kapcsolódó üzemeltetési támogatásból adódik össze.
 
-          Az idős otthon esetében a szakmai dolgozók létszámát az ellátotti létszám alapján kell meghatározni, 4 ellátottra finanszíroz az állam 1 fő szakmai segítőt, a demens ellátottakat 1,2 –szeres szorzóval kell figyelembe venni. Ez alapján 47 fő szakmai dolgozónak a bére kerül támogatásra 2 606 040 Ft / fő összeggel, mely összesen 122 484 E Ft.
Az állami támogatás másik része a szakosított ellátásban az üzemeltetésre adott támogatás, mely a 2015. évre megtervezett szolgáltatási kiadások csökkentve a szakmai dolgozók bérével és a 2015. évre tervezett térítési díjak bevételének a különbsége. Ezen összeg 2015. évben az intézmény esetében 35 053 E Ft.
A feladat finanszírozásnak köszönhetően 2015. évben az intézményi térítési díjak összegeinek emelkedése 68 700 Ft összegről 69 000 Ft –ra történő emelését javasolja intézményünk, mely összeggel került költségvetésünk megtervezésre.
A feladat alapú finanszírozásnak köszönhetően a szakosított ellátás fenntartása és működtetése nem igényel önkormányzati kiegészítést, az állami támogatásból és a térítési díjak bevételéből fenntartható. Mind a garantált bérminimumra való emelés, mind a keresetkiegészítés plusz kiadási összege finanszírozható a megtervezett bevételekből.
 
-          A gyermekélelmezés tekintetében a finanszírozás szempontjából elismert dolgozók bértámogatása 20,88 fő, mely összesen 34 076 E Ft összegben került megítélésre.
Az üzemeltetési támogatásra, mely magába foglalja a beszerzést, a rezsi költséget, csökkentve ezek összegét a várható térítési díj bevétellel, 43 730 E Ft összegben került meghatározásra 2015. évben.
A gyerekélelmezéshez kapcsolódó idei évre megítélt állami támogatás mértéke megegyezik az igényelt támogatás összegével, tehát fedezetet biztosít a feladat ellátásához majdnem teljes egészében.
1199 E Ft összeget nem finanszíroz, mely a garantált bérminimumra való kiegészítés összege, mellyel intézményünk az igényléskor még nem tudott számolni.
Várhatóan a májusi támogatás megigénylésének megalapozottsági ellenőrzés kapcsán intézményünknek lehetősége lesz pótlólagos igényt benyújtani erre az összegre, mert erre 2014. évben is lehetőség volt. Így ezen összeget a költségvetés benyújtásakor önkormányzati kiegészítésként terveztük meg.
 
  • Az alapellátás esetében megmaradt az állami támogatás finanszírozásának korábbi formája, így ott az egyes feladatokhoz kapcsolódó támogatás összegét, az ellátottak éves becsült száma és a támogatás összegének szorzata adja, mely összesen 69 789 E Ft 2015. évben.
Sajnos az alapellátás állami támogatásának fajlagos összegei nem változtak az előző évihez képest még a garantált bérminimumra való kiegészítés összege sem érvényesül pluszként a támogatásokban. Ennek összege az alapellátás esetében közel 2 300 E Ft plusz kiadást eredményez.
 
  • A Támogató Szolgálat működtetéséhez a működési támogatás összegét a 2014. évi szinttel azonos összegben, 8 294 E Ft –ban határoztuk meg az idei évre.
 
Az alapellátás tekintetében az állami támogatások és térítési díjakból származó bevételek nem fedezik teljes mértékben a feladatok ellátását. Összességében 18 490 E Ft összeggel magasabbak a kiadások, mint a térítési díjak bevételei és az állami normatíva összege. Ebből intézményünk 3 287 E Ft összeget a saját bevételeiből tud biztosítani, a fennmaradó 15 203 E Ft összeg önkormányzati kiegészítésként került betervezésre a feladatellátás biztosításához. Ezen összeg 1 819 E Ft összeggel magasabb, mint a 2014. évi önkormányzati kiegészítés. 
Az alapellátásnál is beépítésre került a kötelező garantált bérminimum növekedés, valamint a keresetkiegészítés is, mely az alapellátás tekintetében körülbelül 1 500 E Ft-ot jelent. Intézményünk vezetése nagyon szeretné, ha ezen összeg beépítése megtörténne az önkormányzati kiegészítés összegébe, így költségvetésünkbe, mert a feladatalapú finanszírozás ezen juttatás elszámolását lehetővé teszi és a támogatási összeg, térítési díj bevétel elegendő forrást is biztosít erre. Az alapellátás esetében ezen összegből 60 fő dolgozó részesülhetne egy egyszeri juttatásban, mely véleményünk szerint ösztönzőleg hat az amúgy is alacsonyabb bérű dolgozók munkavégzésére.
 
Alapellátás bevétel-kiadás kimutatása szakfeladatonként: 

1. számú Idősek Klubja
3. számú Idősek Klubja
4. számú Idősek Klubja
5. számú Idősek Klubja
6. számú Idősek Klubja
Esély Klub
Étkeztetés Gye
Étkeztetés Hunya
4 059 400
1 481 600
2 415 500
5 648 200
3 203 200
9 577 300
1 485 920
0
0
0
0
0
0
0
800 000
0
4 059 400
1 481 600
2 415 500
5 648 200
3 203 200
9 577 300
2 285 920
0
1 096 038
400 032
652 185
1 525 014
864 864
2 585 871
401 198
0
900 000
2 300 000
500 000
1 200 000
1 400 000
1 900 000
2 150 000
5 286 060
 
 
 
 
 
1 314 926
19 285 585
 
 
 
 
 
 
386 318
5 666 000
 
 
 
 
 
 
57 094
837 381
0
514 529
138 118
225 178
526 536
298 608
892 814
138 520
294 357
164 068
44 042
71 802
167 897
95 217
284 692
44 170
 
678 597
182 160
296 980
694 433
393 825
1 620 918
6 686 071
294 357
6 734 035
4 363 792
3 864 665
9 067 647
5 861 889
16 999 015
30 808 774
5 580 417
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4 905 000
3 597 000
1 798 500
7 357 500
4 905 000
13 750 000
11 570 240
1 826 880
 
 
 
 
 
 
 
 
357 675
294 928
131 148
536 513
357 675
1 888 686
24 190 333
2 668 352
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
5 262 675
3 891 928
1 929 648
7 894 013
5 262 675
15 638 686
35 760 573
4 495 232
               
-1 471 360
-471 864
-1 935 017
-1 173 634
-599 214
-1 360 329
4 951 799
-1 085 185
 -3.144.804

 
Házi segítség-nyújtás Gye
Házi segítség-nyújtás Hunya
Támogató Szolgálat
Tanya 01
Tanya 02
Családsegítés
Gyermekjólét
17 116 200
3 157 600
6 789 400
1 477 600
1 477 600
8 271 400
5 117 200
0
0
0
0
0
0
0
17 116 200
3 157 600
6 789 400
1 477 600
1 477 600
8 271 400
5 117 200
4 621 374
852 552
1 833 138
398 952
398 952
2 233 278
1 381 644
800 000
100 000
3 000 000
1 800 000
1 700 000
1 450 000
1 300 000
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
0
0
0
0
0
0
0
1 463 230
294 357
632 921
137 445
137 745
771 076
771 076
466 580
93 862
201 820
43 923
43 923
245 873
152 112
1 929 810
388 219
834 741
181 368
181 668
1 016 949
923 188
24 467 384
4 498 371
12 457 279
3 857 920
3 758 220
12 971 627
8 722 032
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
12 252 500
2 827 500
 
2 500 000
2 500 000
10 559 135
8 848 835
 
 
8 293 500
 
 
 
 
4 690 656
865 080
2 050 906
0
0
0
0
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
16 943 156
3 692 580
10 344 406
2 500 000
2 500 000
10 559 135
8 848 835
   
 
     
 
-7 524 228
-805 791
-2 112 873
-1 357 920
-1 258 220
-2 412 492
126 803
-15.344.721

 

  • Működési célú pénzeszköz átvételként megtervezésre került 18 392 E Ft támogatás a TÁMOP-5.3.1-B-2/12/2014-0063 számú pályázathoz kapcsolódóan.
 
 
Az önkormányzati kiegészítés igény összege összesen 16 402 E Ft.
Ezen összeg csökkentése intézményi hatáskörben nem megoldható. A beszedett térítési díjak összegei a tervezett szinten felül nem tervezhetők, a kiadások pedig a jogszabályi feltételekhez igazodva a minimális szinten kerültek megtervezésre.  
 
 
Fejlesztési és felújítási jogcímen nem került kiadás megtervezésre.
Azonban a működési költségek csökkentésének az érdekében számos területen fejlesztésre lenne szükség.
Hosszútávon célszerű lenne egy intézményi mosoda kialakítása. Az Őszikék Idősek Otthonának, Rózsakert és Szent Imre Idősek Otthonának infrastruktúrájának fejlesztése.
Az alapellátásban a 4. számú Idősek Klubjának teljes körű felújítására nagyon nagy lenne az igény, de az 5. számú Idősek nappali ellátásának fűtéskorszerűsítése, valamint a hunyai telephely infrastruktúrájának a fejlesztése is működési költségcsökkenést eredményezhetne.
 
Intézményünk folyamatosan figyeli a pályázati lehetőségeket, amennyiben lehetőség lesz rá, igyekszünk pályázatot benyújtani ezekre a célokra.
Amennyiben ha a Képviselő Testület lehetőséget lát a Ktvt. 3. mellékletének II. 4. pont aa) – ab) pontja szerinti fejlesztési igény benyújtására, úgy számos területet meg lehetne jelölni célként intézményünk szervezeti egységeiben.
 
A szöveges indoklást Mraucsik Lajosné intézményvezető és Uhrin Anita gazdasági vezető készítette.
                                                          
Kérem a Tisztelt Társulási Tanácsot, hogy az előterjesztést megtárgyalni, és döntését javaslat formájában meghozni szíveskedjen.        
 

 


Döntési javaslat

"2015. évi költségvetés"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Költségvetés, zárszámadás
A Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Települési Önkormányzati Társulás a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

 

Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Települési Önkormányzati Társulás az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában foglalt feladatkörében eljárva a 2015. évi költségvetését a következőkben határozza meg:
 
1. Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Települési Önkormányzati Társulás Társulási Tanácsa (a továbbiakban: Önkormányzati Társulás) az Önkormányzati Társulás 2015. évi költségvetésének
a) bevételi főösszegét 716.733 ezer forintban,
b) kiadási főösszegét 716.733 ezer forintban
állapítja meg az 1. mellékletben részletezettek szerint.
 
2. A bevételi főösszegen belül
a) a működési bevételek előirányzata 716.733 ezer forint,
b) a felhalmozási bevételek előirányzata 0 forint,
c) a működési célú finanszírozási bevételek előirányzata 0 forint,
d) a felhalmozási célú finanszírozási bevételek előirányzata 0 forint
a 2. mellékletben részletezettek szerint.
 
3. A kiadási főösszegen belül a Önkormányzati Társulás működési kiadásainak előirányzata 716.733 ezer forint, melyből:
a) személyi juttatás 358.661 ezer forint,
b) munkaadót terhelő járulék 95.716 ezer forint,
c) dologi kiadás 262.356 ezer forint,
d) működési célú támogatásértékű kiadás 0 forint,
e) működési célú pénzeszköz átadás államháztartáson kívülre 0 forint,
f) a működési célú céltartalék 0 forint,
g) ellátottak pénzbeli juttatása 0 forint
a 3. mellékletben részletezettek szerint.
 
4. Az Önkormányzati Társulás fejlesztési kiadásának összege 0 forint, a 4. melléklet szerint.
 
5.Az Önkormányzati Társulás intézményenkénti jóváhagyott létszámkeretét az 5. melléklet tartalmazza.
 
6. Az Önkormányzati Társulás által fenntartott intézmények állami támogatásának és önkormányzati kiegészítő támogatásának előirányzatait a 6. melléklet részletezi.
 
7. A működési kiadások kötelező és önként vállalt feladatok szerinti csoportosítását a 7. melléklet tartalmazza.
 
8. Az Önkormányzati Társulás saját gazdálkodó szervezettel rendelkező költségvetési szervének előirányzat felhasználási ütemtervét a 8. melléklet tartalmazza.
 
9. Az Önkormányzati Társulás 2015-2018. évek közötti időszak költségvetési tervszámait a 9. melléklet tartalmazza.
 
10. Az Önkormányzati Társulás kiadásai készpénzben a következő esetekben teljesíthető:
a) a kis összegű beszerzések,
b) a munkába járás költségtérítése és a munkavégzéssel összefüggő kiküldetési költségek megtérítése,
c) lakossági túlfizetések visszafizetése,
d) vásárlásra, elszámolásra kiadott előlegek.
 
Határidő: 2015. december 31.
Felelős: Toldi Balázs elnök

 


Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

« Vissza
Vissza a főmenübe