1. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Települési Önkormányzati Társulás
2018. április 26-i ülésére

Tárgy:   Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Települési Önkormányzati Társulás 2017. évi beszámolója
Készítette:   Szilágyiné Bácsi Gabriella, Tóthné Gál Julianna
Előterjesztő:   Toldi Balázs elnök

Tisztelt Társulási Tanács!
 
Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 91. §-a alapján a társulás költségvetésének végrehajtására vonatkozó zárszámadási határozat tervezetét a társulás elnöke terjeszti a társulási tanács elé úgy, hogy a határozat a költségvetési évet követő 5. hónap utolsó napjáig a társulási tanács által elfogadásra kerüljön.
 
Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Települési Önkormányzati Társulás társulási megállapodásában rögzítésre kerültek a közös fenntartású intézmények, a Térségi Szociális Gondozási Központ valamint a Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Kistérségi Óvoda. A Társulás 2013. július 1. napjától önálló jogi személyiséggel rendelkező törzskönyvi nyilvántartásban szereplő adóalany, mely könyvvezetési kötelezettséggel rendelkezik. A közös fenntartású intézmények állami támogatásának igénylése a jogszabályi előírások alapján Gyomaendrőd Város Önkormányzatának a feladatkörébe tartozik, melyet az igénylést követően a Társulás rendelkezésére köteles bocsájtani. A Települési Önkormányzati Társulás intézmény-finanszírozás keretében biztosítja intézményei részére a kiadások finanszírozásához szükséges forrást.
 
Jelen előterjesztésben a Társulási Tanács elé terjesztjük elfogadásra a Települési Önkormányzati Társulás, a Térségi Szociális Gondozási Központ valamint a Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Kistérségi Óvoda 2017. évi zárszámadási beszámolóját.

Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Települési Önkormányzati Társulás 2017. évi beszámolójának bevételei között szerepel a Gyomaendrőd Város Önkormányzata által átutalt, a társulás működtetéséhez szükséges 560.562 E Ft működési célra átvett pénzeszköz és az 52 E Ft összegű működési bevétel.
A Társulás intézményfinanszírozás címén 559.256 E Ft-ot utalt a fenntartása alatt működő intézmények részére. Az összes támogatásból a Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Kistérségi Óvoda 130.407 E Ft-ot, a Térségi Szociális Gondozási Központ 428.849 E Ft-ot kapott.
A 2017. évi beszámoló elkészítésével egyidejűleg megtörtént az állami támogatás elszámolása Gyomaendrőd Város Önkormányzatánál. A feladatfinanszírozásból adódóan azon támogatási összegeket, melyek az egyes támogatási jogcímek között nem csoportosíthatóak át - és az adott feladathoz nem került teljes egészében felhasználásra -, illetve a tényleges mutatószámok csökkenése miatt keletkezik lemondás, az állam részére vissza kell fizetni.
 
A társulás felügyelete alá tartozó intézményeknek az állami támogatás elszámolásakor az alábbi visszafizetési kötelezettségük keletkezett, melyek jogcímenként az alábbiak:
  • Gyermekétkeztetés támogatása: 816.000 Ft
  • Egyes szociális és gyermekjóléti feladatok támogatása: 77.604 Ft
  • Rászoruló gyermekek szünidei étkeztetése: 1.170.488 Ft
 
A Társulásnak az év folyamán hitelállománya, a 2017. évet követő évekre vonatkozó kötelezettségvállalása nem keletkezett, továbbá közvetett támogatása sincs.
 

Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Kistérségi Óvoda 2017. évi gazdálkodása
 
 
A térségi feladatellátás keretében a Gyomaendrődi Önkormányzat közigazgatási területén 3 óvodai telephellyel, Csárdaszállás Önkormányzatának közigazgatási területén 1 óvodai telephellyel működött az intézmény.
 
Az ellátotti létszám a következőképpen alakult 2017. évben:
 
megnevezés
2016. október 1.-i létszám (fő)
2017. október 1.-i létszám (fő)
teljes idejű óvodai nevelésre szervezett csoportban lévők nem sajátos nevelési igényű gyermekek
182
195
két főként figyelembe vehető sajátos nevelési igényű
5
9
három főként figyelembe vehető sajátos nevelési igényű gyermekek
3
2
összes ellátotti gyermeklétszám
190
206
 
Az intézménynél a gyermeklétszám növekedése tapasztalható.

Csárdaszállási óvodai telephely működése
 
A csárdaszállási telephelyen 2017. évben 12 fő volt az óvodai gyermeklétszám, melynek felügyeletét és oktatását egy óvodapedagógus biztosította. A személyi juttatás és a hozzá kapcsolódó járulék a módosított előirányzatnak megfelelően alakult, bérre 3.221 E Ft került felhasználásra, járulékokra 723 E Ft. Az óvodai étkeztetés bevételi és kiadási tételei külön kormányzati funkciókódon kerültek lekönyvelésre. A Csárdaszállási óvodai telephely a mezőberényi Tópart Vendéglővel kötött megállapodás alapján biztosította az óvodások étkeztetését. 2017. évben kiadásként jelentkezett a vásárolt élelmezés 953 E Ft összegben. Bevételként 14 E Ft intézményi térítési díj befizetés történt.
A működtetés dologi kiadásainál a teljesítés összege 736 E Ft. Az eredeti előirányzathoz képest megtakarítás mutatkozik, így a Csárdaszállási óvoda működési kiadásai fedezetet nyújtottak az étkeztetésnél az állami támogatás visszafizetésére, valamint a Csárdaszállási Önkormányzatnak nem kellett önkormányzati kiegészítő támogatást sem biztosítania a feladat ellátásához. 
 
Kiadások alakulása:

                                                                                                                                                     adatok E Ft-ban
Megnevezés
Eredeti ei.
Módosított ei.
Teljesítés
Telj / a mód. Ei. % ban
Személyi juttatások
91415
97395
97111
99,71
Munkaadót terhelő járulékok
21200
22513
22172
98,49
Dologi kiadás
13075
14029
13211
94,17
Működési kiadások összesen
125690
133937
132494
98,92
Beruházások
0
1407
1407
100,00
Kiadások mindösszesen
125690
135344
133901
98,93
 
  • Az intézményben a személyi juttatások és a hozzá kapcsolódó járulékok a vizsgált időszakban 119 millió Ft összegben teljesültek.
  • dologi kiadás összességében 13,2 millió Ft összegben merült fel.
  • beruházások között kis értékű tárgyi eszközök, porszívó, talicska, az udvari játszótérre vörös gumilap vásárlás jelenik meg, továbbá mérleghinta, fészekhinta állvány, vízadagoló, asztal, 6 db szék, vízforraló, konyhai polc, pelenkázós szekrény, mérleghinta, függeszkedő, mókuskerék, továbbá irodabútor és öltözőszekrény beszerzés történt mindösszesen 1.407 ezer Ft összegben.
Bevételek alakulása:

                                                                                                                                                         adatok E Ft-ban
Megnevezés
Eredeti ei.
Módosított ei.
Teljesítés
Telj. / Mód. Ei %-ban
Intézményi működési bevétel
0
33
31
93,94
 
Működési célú támogatásértékű bevétel és pénzeszköz átvétel
0
3989
3398
85,18
Háztartástól átvett pénzeszköz felhalmozási célra
0
300
300
100,00
Maradvány igénybevétele
0
193
193
100,00
Irányító szervtől kapott támogatás
125690
130829
130407
99,68
Bevételek összesen
125690
135344
134329
99,25
 
  • működési célú pénzeszköz átvétel és a támogatásértékű bevétel 3.398 ezer Ft teljesítést mutat. Az Alföldvíz Zrt. által meghirdetett rajzpályázaton 100 ezer Ft-ot nyert az óvoda, 50 ezer Ft összeg a Szerencsejáték Nonprofit Kft. adománya, 50 ezer Ft a Német Nemzetiségi Önkormányzattól érkezett, 2 fő óvodapedagógus továbbképzésének finanszírozása céljából és itt jelenik meg a Kormányhivatal részéről a vizsgált időszakban a diákmunkára leutalt támogatás összege.
  • Az államháztartáson kívülről felhalmozási célra átvett pénzeszközök között jelenik meg az óvodavacsora tombolabevétele, mely összegből kis értékű tárgyi eszköz vásárlást tervez az intézmény.
  • Az intézmény felhasználta az előző évben képződött maradvány 193 ezer Ft összegét.
  • Az irányító szervtől kapott támogatás összege 130,4 millió Ft.
 
 
 
Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Települési Önkormányzati Társulás által fenntartott önálló gazdasági szervezettel rendelkező intézmény gazdálkodásának bemutatása


Térségi Szociális Gondozási Központ 2017. évi gazdálkodása (készítette: Mraucsik Éva intézményvezető és Uhrin Anita gazdasági vezető)


Intézményünk 2017. évben 624 135 E Ft mérleg főösszeggel kezdte meg gazdálkodását, mely 2,28%-kal 13 911 E Ft-tal haladta meg a 2016. évi eredeti előirányzatot.
Kiadási oldalon:
  • az intézmény dolgozóinak személyi juttatás és járulékainak összege: 370 336 E Ft
  • az intézmény működésével kapcsolatos dologi kiadások összege: 253 799 E Ft
  • fejlesztés 0 E Ft
 
Bevételi oldalon:
  • Idős otthoni ellátáshoz kapcsolódó szakmai dolgozók bértámogatása 125 090 E Ft
  • Idős otthoni ellátáshoz kapcsolódó üzemeltetési támogatás 34 460 E Ft
  • Alapellátás állami támogatása 69 735 E Ft
  • Kedvezményes étkeztetés állami támogatása 77 177 E Ft
  • Rászoruló gyermekek szünidei étkeztetésének támogatása 9 114 E Ft
  • Ellátást igénybe vevők által megfizetett térítési díj (ÁFÁ-val) 233 150 E Ft
  • Oktatási intézmények étkeztetéséből származó térítési díj bevétel 16 168 E Ft
  • Támogató Szolgálat működési támogatása: 9 208 E Ft
  • Önkormányzati támogatás- működési célú: 50 033 E Ft
  • Önkormányzati támogatás- fejlesztési célú: 0 E Ft
 
Az Intézmény gazdasági munkájának ellenőrzésére 2017. évben két alkalommal került sor:
 
Békés Megyei Kormányhivatal: Hatósági ellenőrzés
Az ellenőrzés tárgya: A közhiteles szolgáltatói nyilvántartásba bejegyzések alapján működő engedélyesek és az általuk nyújtott szolgáltatások a jogszabályi rendelkezéseknek megfelelnek e.
A beszámoló készítéséig az ellenőrzést lezáró határozat nem került még megküldésre a Békés Megyei Kormányhivatal részéről, de a hatósági ellenőrzésről szóló jegyzőkönyv hiányosságot nem tárt fel az ellenőrzés során.
 
Kapcsolódó ellenőrzés:
Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóság: szakmai szolgáltatások ellenőrzése
Az ellenőrzés hiányosságot nem tárt fel.
 
Magyar Államkincstár:
  1. Az önkormányzatok által 2016. évben igénybe vett, a központi költségvetés IX. fejezetéből származó támogatások elszámolása, megalapozottságának hatósági ellenőrzése. 
Az ellenőrzés a beszámolóban szereplő támogatás felhasználásához képest a Kvtv. 2. melléklet III. 4.b) Intézmény – üzemeltetési támogatás jogcímen az Igazgatóság által megállapított tényleges felhasználásból eredő 4 888 953 Ft eltérést állapított meg.
 
Intézményünk és az önkormányzat a megállapítással nem ért egyet, ezért az önkormányzat 2017. évben megkifogásolta azt.
A beszámoló készítéséig az ellenőrzést lezáró határozat megküldésre került a Magyar Államkincstár részéről, a kifogást elfogadta, így annak felhasználása jogszerűen történt a gazdálkodás során.

 
I. AZ INTÉZMÉNYI FELADATELLÁTÁS MUTATÓI
 
Ellátotti létszám átlagos alakulása (mutatószám alapján):
 
Ellátási forma
 
2016. december 31 –én az Intézményi szolgáltatásokat átlagosan igénybe vevők száma
2017. december 31 –én az Intézményi szolgáltatásokat átlagosan igénybe vevők száma
Normál idősek otthona
172 fő
172 fő
Átmeneti elhelyezés
10 fő
10 fő
Házi segítségnyújtás – személyi gondozás
68 fő
60 fő
Házi segítségnyújtás – szociális segítés
0 fő
3 fő
Étkeztetés
174 fő
171 fő
Támogató szolgálat
31 fő
31 fő
Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás
10 fő
10 fő
Idősek nappali ellátása
138 fő
136 fő
Fogyatékosok nappali ellátása
24 fő
24 fő
Tanyagondnoki szolgáltatás
800 fő
800 fő
Diákétkeztetésben résztvevők száma (óvoda, iskola)
708 fő
684 fő
Rászoruló gyermekek szünidei étkeztetése
tavaszi szünet: 102 fő nyári szünet: 171 fő őszi szünet: 75 fő téli szünet 127 fő
tavaszi szünet: 69 fő nyári szünet: 159 fő őszi szünet: 61 fő téli szünet: 57 fő
Szabad kapacitás terhére kiszolgált étkeztetés (váll. által fenntartott bölcsőde, óvoda, Bethlen Gábor Szakképző, munkahelyi étkeztetés, rendezvények)
300 fő
300 fő
 
Az ellátást igénybe vevők számának alakulása az előző évihez képest nem sokban változott. Az ellátási formákra az igény folyamatos, melyeket intézményünk a lehető legrövidebb időn belül próbál kielégíteni. Az idős otthoni ellátás egész évben 100%-os kihasználtsággal működött.
 
Összességében elmondható, hogy a település lakosságszámának csökkenése és a településen jelenlévő más szolgáltatók ellátásai az intézményünk ellátotti számát is befolyásolja. Bízunk benne, hogy az alapellátásban ellátott gondozottaink száma a jövőben nem csökken tovább és egy stabil ellátotti létszámmal tud intézményünk a következő években dolgozni.
 
A gyermekétkeztetésben résztvevők száma 708 főről 684 főre csökkent, mely a szeptemberi iskolai osztályok számának csökkenéséből ered legfőképpen.
Minden ellátást igénylőnek a szükségleteinek megfelelő szolgáltatást biztosítjuk a közétkeztetésben.
Alkalmazkodunk a különböző diétás étkeztetések kapcsán mind az idős ellátottak, mind a gyermekek igényeihez és a szakmai elvárásokhoz.
 
II. FOGLALKOZTATOTTAK ALAKULÁSA
 
Az intézmény munkavállalóinak létszáma 143 fő.
Közfoglalkoztatottak száma december 31-én: 22 fő volt, átlagosan 2017. évben az intézménynél dolgozó közfoglalkoztatottak száma: 35 fő.
Az előző évekhez hasonlóan 2017. évi létszám gazdálkodásunk során is nagy hangsúlyt fektettünk a Nemzeti Foglalkoztatási Alapból támogatott foglalkoztatottak és a közfoglalkoztatottak – a lehetőségek szerinti - minél nagyobb számú foglalkoztatására, mely nemcsak a szakmai munka színvonalát, de az egységeink külső környezetének „szépítését” is nagyban elősegítette.
A közfoglalkoztatással lehetővé vált a feladatok megosztása, az idősekkel töltött idő arányának növelése, mely által nőtt az elégedettség és – részben - csökkent a dolgozóink leterheltsége.
Jellemzően, az intézményben dolgozó közfoglalkoztatottak szeretnek az egységeinkben dolgozni, lehetőség esetén szívesen vállalnak újra munkát intézményünknél. Hamar beilleszkednek és könnyen alkalmazkodnak az elvárásokhoz, feladatokhoz.
 
III. KIADÁSOK ALAKULÁSA 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          (adatok eFt-ban)
Megnevezés
Eredeti előirányzat (E Ft)
Módosított előirányzat (E Ft)
Teljesítés (E Ft)
Személyi juttatások
304 717
361 599
361 597
Munkaadót terhelő járulékok
65 619
81 691
81 690
Dologi kiadások
253 799
258 026
250 977
Elvonások és befizetések
0
0
0
Egyéb tárgyi eszközök beszerzése Áfával
0
7 936
7 936
Működési kiadások összesen
624 135
709 252
702 200
 
Személyi juttatások és munkavállalói járulékok
A személyi juttatások teljesítése a tervezett előirányzatoknak megfelelően alakultak 2017. évben. A módosított előirányzatokba beépítésre kerültek az állam által külön finanszírozott bértételek összegei, mint a bérkompenzáció, ágazati és kiegészítő ágazati pótlékok. Összességében elmondható, hogy a személyi juttatások alakulása valamennyi jogcím esetében a megengedett költségvetési létszámunk és a közfoglalkoztatottak törvény alapján kötelezően fizetendő bérjuttatására került kifizetésre, összesen 361 597 E Ft összegben.
 
A munkavállalói járulékok a bérkifizetésekhez kapcsolódó járulékok teljesítését tükrözik. A módosított előirányzatokba a személyi juttatásoknál részletezett plusz bérekhez kapcsolódó járulékok kerültek beépítésre az év során.
A járulékok vonatkozásában külön ki szeretnénk emelni a rehabilitációs járulékra befizetett összeget, mely 2017. évben 3 749 E Ft volt. Az intézmény foglalkoztatottainak száma 143 fő. Amennyiben az intézmény ennek 5%-ig (7 fő) megváltozott munkaképességű személyt alkalmazna, mentesülne a járulékfizetési kötelezettség alól. Az intézményben jelenleg 4 fő megváltozott munkaképességű személy dolgozik, várhatóan a következő években sem fog számuk nőni, mivel azok a személyek, akik megváltozott munkaképességűek, intézményünkben nem tudnak munkát vállalni, mert olyan fizikai terhelésnek vannak kitéve a munkavégzés során, melyet nem képesek egészségi állapotukból eredően elvégezni.
 
Dologi kiadások
A dologi kiadások teljesítése 250 977 E Ft összegben realizálódott, mely 2,73%-kal, 7 049 E Ft –tal alacsonyabb a módosított előirányzatnál. Ennek oka, hogy a 2017. évi közüzemi díjakhoz kapcsolódóan nem érkezett meg valamennyi számla, ezen fel nem használt előirányzati összeg az év végi pénzmaradvány részét képezi.
Összességében elmondható, hogy elegendő forrást biztosítottak a jogcímeken megtervezett összegek a kiadások teljesítéséhez valamennyi kormányzati funkció esetében. Ahol a bevétel elmaradása kiadáscsökkentést is eredményezett, ott módosítással csökkentésre kerültek az előirányzatok.
A működési kiadásaink terv szerinti alakulása kiegyensúlyozott gazdálkodást biztosított az egész éves működésünk során.
 
Beruházások - Egyéb tárgyi eszközök beszerzése Áfával
Az államháztartási számvitel 2014. évi változásával együtt a kisértékű tárgyi eszközök (200 E Ft) beszerzése kikerült a dologi kiadások jogcímei közül és a beruházások között kerülhet elszámolásra.
Ezen jogcímen 7 935 E Ft összegű teljesítés történt ÁFA-val együtt. Ebből 2 033 E Ft összeget a Nemzeti Foglalkoztatási Alapból nyújtott támogatásból finanszíroztunk, melyből benzines fűnyíró, gőzállomás vasalók, ágyazó kocsik, szőnyegseprűk, elektromos ablaklehúzók, ruhaszárítók, mosógépek és szárítógépek kerültek beszerzésre.
Az alapszolgáltatásban – nappali és fogyatékos nappali intézményi egységeinkben – fotelek, székek, asztalok beszerzése valósult meg. A gyermekélelmezés feladat ellátásához kapcsolódó tálalókonyhai feladatok ellátásához fóliázó gépek, csepegtető kocsi, szekrények, rozsdamentes asztalok kerültek beszerzésre. A Rózsahegyi Kálmán Általános Iskola tálalókonyhájában lecserélésre kerültek az ebédlő asztalok és székek.
 
IV. BEVÉTELEK ALAKULÁSA
                                                                                                                                                             (adatok eFt-ban)
Megnevezés
Eredeti előirányzat
Módosított előirányzat
Teljesítés
Működési célú támogatások államháztartáson belülről
0
30 267
30 267
Működési bevételek – ellátási díjak, szolgáltatások ellenértéke, közvetített szolgáltatások értéke, általános forgalmi adó, egyéb működési bevételek
249 318
239 270
239 269
Előző évi maradvány igénybevétele
0
4 064
4 064
Központi irányítószervi támogatás
374 817
435 849
428 849
 
Működési célú támogatások államháztartáson belülről
A fejezeti kezelésű ei-től kapott működési célú bevétel, a Nemzeti Foglalkoztatási Alap támogatását foglalja magába. A Nemzeti Foglalkoztatási Alap bértámogatás jogcímen 2017. évben 30 267 E Ft-ot utalt ki intézményünknek, mely az átlagosan 35 fő közfoglalkoztatásának munkabéréhez, valamint a közfoglalkoztatási programhoz tartozó kisértékű tárgyi eszköz és munkaruha beszerzéséhez biztosított forrást. A támogatás intenzitása 100% volt az év során.
 
Működési bevételek
1. Szolgáltatások ellenértéke
Ezen a jogcímen a szabad kapacitás terhére végzett étkezési szolgáltatás térítési díjának bevétele került elszámolásra, melynek 2017. évi összege 26 036 E Ft. Ide tartozik a külsős óvodák és bölcsődék, Református Szeretetotthon étkeztetése, továbbá az igénybe vett munkahelyi étkeztetés és a rendezvényi étkeztetésből (táborok) származó bevételek elszámolása.
2. Közvetített szolgáltatások ellenértéke jogcímen 108 E Ft összeg került elszámolásra 2017. évben, mely a továbbszámlázott szolgáltatások díját foglalja magába (rendezvényekre ital tovább számlázás, telefon magáncélú használatának tovább számlázása dolgozók, ellátottak felé).
3. Az ellátási díjak bevétele 212 953 E Ft összegben realizálódott az év során, mely az intézmény alapfeladataiból származó bevételeket foglalja magában. A tervezett és módosított bevételi előirányzatok közel 17 millió forintos eltérése főként az idős otthoni térítési díjak elmaradásából, mely a nem 100%-os fizetőképességből, továbbá a gyermekétkezést igénybe vevő fizetős gyermekek számának csökkenéséből ered.
A többi ellátási forma esetében a tervezett bevételek és teljesítésük közel azonos szinten alakultak az év során.
Azokon a jogcímeken ahol bevétel kiesés volt, ott a kiadási előirányzatok is csökkentésre kerültek a bevétel kiesés szintjére, tehát a bevétel kiesés nem befolyásolta jelentős mértékben a költségvetési gazdálkodásunkat, nem eredményezett többlet önkormányzati kiegészítést, vagy állami támogatás többlet igényt az év során.
 
Előző évi maradvány igénybevétele
Az előző évi maradvány felhasználása megtörtént 2017. I. negyedévében, a maradvány feladattal terhelt volt, így a gazdálkodási év első negyedében a feladathoz kapcsolódóan annak felhasználása meg is történt, főként a nemzeti foglalkoztatási alapból támogatott közfoglalkoztatottak bérére.
 
 
Központi irányító szervi támogatás

Jogcím megnevezése
Eredeti (E Ft)
Módosított (E Ft)
Teljesítés (E Ft)
Állami támogatás- idős otthon szakmai bértámogatásához
125 090
125 090
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
428 849
Állami támogatás- idős otthon üzemeltetési támogatásához
34 460
33 960
Állami támogatás- alapellátás
69 735
67 382
Állami támogatás-gyermekélelmezés és rászoruló gyermekélelmezés
86 291
82 897
Állami támogatás- Támogató Szolgálat működési támogatása
9 208
9 208
Állami támogatás- Ágazati pótlék beépítése
0
47 920
Állami támogatás- Kereset kiegészítés fedezete
0
5 571
Állami támogatás- műszak pótlékra
0
13 206
Alpolgármesteri felajánlás tiszteletdíjból
0
185
Önkormányzati támogatás- szociális feladatok
39 163
39 163
Önkormányzati támogatás- gyermekélelmezés
9 545
9 545
Önkormányzati támogatás- Család és Gyermekjóléti Központ és Szolgálat
1 325
1 325
Önkormányzati támogatás- városi karácsony megrendezésére
0
200
Összesen
374 817
435 652
 
Az intézmény gazdálkodása a meglévő állami és önkormányzati támogatások felhasználásával kiegyensúlyozott volt a 2017. évi gazdálkodás során. A tervezett önkormányzati kiegészítést egyik feladat esetében sem léptük túl. Az állami támogatás, az intézményi működési bevételek, valamint az önkormányzat által biztosított kiegészítés valamennyi kiadás finanszírozására elegendő forrást biztosított.
Összességében 2017. évben az intézmény működéséhez 50 033 E Ft összegű irányító szervi támogatást kellett biztosítania az önkormányzatnak, melyhez 2017. évben fedezetet biztosított „a települési önkormányzatok szociális feladatainak egyéb támogatása” jogcím.
 
V. MARADVÁNY

2017. évben az intézménynek 249 E Ft összegű maradványa keletkezett, mely a kötelezettséggel terhelt 2017. évi teljesítésű közüzemi számlák finanszírozására lesz fordítható 218. évben.
 
 
VI. BESZÁMOLÓ AZ INTÉZMÉNYNÉL ALKALMAZOTT BELSŐ KONTROLLRENDSZERRŐL 2017. ÉVBEN

A 2011. évi CXCV. törvény az államháztartásról 69. § (2) bekezdése alapján a „belső kontrollrendszer létrehozásáért, működtetéséért és fejlesztéséért a költségvetési szerv vezetője felelős az államháztartásért felelős miniszter által közzétett módszertani útmutatók figyelembevételével”.
 
A költségvetési szerv vezetője köteles olyan kontrollkörnyezetet kialakítani, amelyben:
- világos a szervezeti struktúra,
- egyértelműek a felelősségi, hatásköri viszonyok és feladatok,
- meghatározottak az etikai elvárások a szervezet minden szintjén,
- átlátható a humánerőforrás-kezelés.
 
Ezen iránymutatás alapján 2017. évben megtörtént az intézménynél az ellenőrzési nyomvonalak aktualizálása, a felelősségi és hatásköri viszonyok és feladatok áttekintése, aktualizálása. Az ETIKAI kódex aktualizálása is megtörtént, mely az intézmény valamennyi dolgozójára nézve kötelező érvényű.
A folyamatba épített belső ellenőrzés kapcsán két alkalommal került hiba feltárásra, melyet még a 2017-es évben javítottunk, korrigáltunk.
 
VII. PÁLYÁZATOK

2017. évben intézményünknek nem volt lehetősége pályázatot benyújtani, mert nem volt az intézményre vonatkozóan pályázati felhívás.
Az önkormányzat 2016. évben pályázatot nyújtott be az intézményünk főzőkonyhájának felújítására - az EBR42 rendszerben -, a beruházás meg is valósult 2017. év nyarán. Az infrastrukturális fejlesztésen túl eszközbeszerzés is kapcsolódott a projekthez.
 
VIII. ÖSSZEGZÉS

Az intézmény az előző évekhez hasonlóan 2017. évben is a szakmai követelmények betartása mellett a minimális - a működéshez elengedhetetlen - kiadások között folytatta gazdálkodását. A korábbi évekhez hasonlóan egész évben törekedtünk a hatékony és takarékos gazdálkodásra.
 
Intézményünket folyamatosan segítette ebben az évben is a Gyomaendrődi Idősekért Alapítvány, támogatásai révén ellátottaink mindennapjai színesebbek lehettek.
 
Intézményünk ebben az évben is megszervezte az Idősek Városi Karácsonyát és valamennyi helyi rendezvényen részt vettek dolgozóink vagy ellátottaink.
 
Ebben az évben is folyamatosan kerestük a pályázati forrásokat.
Ellátottaink elégedettségét megpróbáltuk különféle belső rendezvényekkel is növelni.
 
 
Kérem a Tisztelt Társulási Tanácsot, hogy a 2017. évi zárszámadási beszámolót elfogadni szíveskedjen. 

Döntési javaslat

"Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Települési Önkormányzati Társulás 2017. évi zárszámadási beszámoló elfogadása"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Költségvetés, zárszámadás
A Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Települési Önkormányzati Társulás a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Települési Önkormányzati Társulás az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 6/C. §-ában foglalt feladatkörében eljárva a 2017. évi zárszámadását a következőkben határozza meg:
 
1. Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Települési Önkormányzati Társulás Társulási Tanácsa (a továbbiakban: Önkormányzati Társulás) az Önkormányzati Társulás 2017. évi zárszámadási beszámolójának
a) bevételi főösszegét 838.137 ezer forintban,
b) kiadási főösszegét 837.649 ezer forintban
állapítja meg az 1. mellékletben részletezettek szerint.

2. A bevételi főösszegen belül
a) a működési bevételek előirányzatának teljesítése 833.580 ezer forint,
b) a felhalmozási bevételek előirányzatának teljesítése 300 ezer forint,
c) a működési célú finanszírozási bevételek előirányzatának teljesítése 4.257 ezer forint,
a 2. mellékletben részletezettek szerint.

3. A kiadási főösszegen belül az Önkormányzati Társulás működési kiadásainak teljesítése 828.307 ezer forint, melyből:
a) személyi juttatás 458.708 ezer forint,
b) munkaadókat terhelő járulék 103.861 ezer forint,
c) dologi kiadás 264.237 ezer forint,
d) működési célú támogatásértékű kiadás 1.501 ezer forint,
e) működési célú pénzeszköz átadás államháztartáson kívülre 0 ezer forint,
f) a működési célú tartalék 0 ezer forint,
g) ellátottak pénzbeli juttatása 0 ezer forint
a 3. mellékletben részletezettek szerint.

4. Az Önkormányzati Társulás felhalmozási kiadásának összege 9.342 ezer forint, melyből:
a) a felújítási kiadások 0 ezer forint,
b) a beruházási kiadások 9.342 ezer forint
a 4. mellékletben részletezettek szerint.

5. Az Önkormányzati Társulás intézményenkénti jóváhagyott létszámkeretét és a 2017. évi átlagos statisztikai létszámot az 5. melléklet tartalmazza.

6. Az Önkormányzati Társulás vagyonának kimutatását forgalomképesség szerint a 6. melléklet tartalmazza.

7. Az Önkormányzati Társulás kötelező és önként vállalt feladatainak bemutatását a 7. melléklet tartalmazza.

8. Az Önkormányzati Társulás önálló gazdasági szervezettel rendelkező költségvetési szervének előirányzat felhasználási ütemtervét és a teljesítési adatokat a 8. melléklet tartalmazza.

9. Az Önkormányzati Társulás működési- és felhalmozási bevételeinek és kiadásainak mérlegét a 9. melléklet tartalmazza.

10. Az Önkormányzati Társulás 2017. évi maradványának alakulását a 10. melléklet tartalmazza.
 
11. Az Önkormányzati Társulás eszköz állományának bemutatását a 11. melléklet tartalmazza. 

Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

« Vissza
Vissza a főmenübe