5/2009. (II. 26.) Képviselő-testületi rendelet
Tárgy: Az Önkormányzat 2009. évi költségvetése

Göd Város Önkormányzatának 5/2009. (II. 26.) sz. Ök. rendelete az

Önkormányzat 2009. évi költségvetéséről

 

Göd Város Önkormányzat Képviselő-testülete az államháztartásról szóló, többször módosított 1992. évi XXXVIII. törvény 65. §-a, valamint a 2009. évi költségvetésről szóló 2008. évi CII. törvény alapján az  önkormányzat 2009. évi költségvetéséről az  alábbi rendeletet alkotja:

 

A rendelet hatálya

 

1. §

A rendelet hatálya a Képviselő-testületre és annak bizottságaira, a Polgármesteri Hivatalra, valamint az Önkormányzat önállóan és részben önállóan gazdálkodó intézményeire terjed ki.

 

 

2. §

 (1)

Az államháztartásról szóló törvény 67. § (3) bekezdése alapján a Képviselő-testület a címrendet az alábbiak szerint állapítja meg.

(2)

Az önállóan és részben önállóan gazdálkodó költségvetési szervenként működő intézmények külön-külön alkotnak egy- egy címet, amelynek felsorolását a 16. sz. melléklet tartalmazza.

(3)

A Polgármesteri Hivatal igazgatási kiadása a szakfeladatok között (751153) önálló címet alkot, amelynek kiadási előirányzatait a többi címmel (szakfeladattal) együtt a 3. sz. melléklet tartalmaz.

A Szerb Kisebbségi Önkormányzat 2009. évi költségvetését az 1. sz. melléklet, a kiadási tételeit a 3. számú melléklet 751164. szakfeladata külön soron tartalmazza.

 

A költségvetés bevételei és kiadásai

 

3. §

(1)

A Képviselő-testület Göd Város Önkormányzat 2009. évi költségvetésének bevételi főösszegét 3.356.393 eFt-ban állapítja meg.

Ezen belül:

a felhalmozási jellegű bevételt 685.514 eFt-ban,

a működési célú bevételt 2.670.879 eFt-ban.

 

Ebből :

 

Intézményi működési bevétel

469.421 eFt

 

 

ÖK sajátos működési bevétel

1.420.387 eFt

 

 

Felhalmozási és tőkejellegű bevételek

 156.631 eFt

 

 

Felhalmozási célú pe. átvétel

 4.000 eFt

 

 

Támogatások (működési és felhalmozási)

2.315.055 eFt

 

 

Ebből: Önkormányzatot megillető támogatás+SZKÖ

 

    749.280 eFt

 

           Támogatás értékű működési bevétel+SZKÖ

 

    31.791 eFt

 

           Támogatás értékű felhalmozási bevétel

 

  291.472 eFt

 

           Intézményfinanszírozás

 

1.242.512 eFt

 

Felhalmozási c. átvett pe. (helyi tám. visszatérülés)

  1.400 eFt

 

 

Pénzforgalom nélküli bevétel (2008.évi pénzmaradvány)      232.011 eFt

-Intézményfinanszírozás                                                       1.242.512 eFt               

 

(2)

 

Felhalmozási bevételek érdekében az alábbi telekértékesítést határozza meg:

                                                                                                                                                                     eFt-ban

Telekértékesítés

155 731

6801/63 hrsz.

6 000

6801/65 hrsz.

6 000

6801/66 hrsz.

6 000

6801/67 hrsz.

6 000

6801/69 hrsz.

7 200

Rómaiak útja 6 db telek kialakítás (731 m2/telek) 1829/1 hrsz.

45 060

3030/4, 3030/5 hrsz.

22 026

3079/5 hrsz. Rozmaring u. - 2 db telek

36 751

Gorkij köz 543/2 hrsz.

4 600

1648/19 hrsz. Móricz Zs. út telek-kiegészítés

6 456

Nemeskéri Kiss Miklós út egy részének értékesítése

538

Rozmaring u. 3 db telek-kiegészítés

9 100

 

 

(3)

 

 

Felhalmozási kiadásaihoz a megnyert pályázati pénzeszközöket (21. sz. melléklet) felhasználja az alábbiak szerint: (eFt-ban)

Kerékpárutak fejlesztése pályázati pénzeszköz

151 304

Nemeskéri Kiss Miklós út felújítása pályázati pénzeszköz

12 000

Csapadékvíz elvezetés (Nemeskéri KM.,Tóth Á.,Rómaiak útja, Honvéd sor, Ifjúság köz)

92 235

Idősek otthona infrastruktúra-fejlesztés pályázati pénzeszköz

35 433

 

 

(4)

 

A felhalmozási kiadások önrészéhez a 2008. évi várható pénzmaradványból az alábbi összegeket betervezi: (eFt-ban)

100 fős óvoda + 300 adagolós melegítőkonyha építés pályázati önrész

180 000

Kerékpárutak fejlesztése pályázati önrész

37 826

Csapadékvíz elvezetés (Nemeskéri KM.,Tóth Á.,Rómaiak útja, Honvéd sor, Ifjúság köz) önrész

10 248

Idősek Otthona infrastruktúra-fejlesztés pályázati önrész

3 937

 

 

(5)

 

A bevételek önkormányzati szintű összesítését és önállóan gazdálkodó intézményenkénti bontását az 1. sz. melléklet szerint hagyja jóvá.

 

 

 

    4. §

(1)

A Képviselő-testület Göd Város Önkormányzat 2009. évi költségvetésének kiadási főösszegét 3.356.393 eFt-ban állapítja meg.

Ezen belül :

működési célú kiadást 2.616.333 eFt-ban

felhalmozási jellegű kiadást. 740.060  eFt-ban

 

Ebből :

 

Személyi juttatások

1.162.470  eFt

 

 

Munkaadókat terhelő járulékok

365.453 eFt

 

 

Dologi jellegű kiadások

849.875 eFt

 

 

Ebből: Felhalmozási hitelek+ kötvény kamata

 

113.898 eFt

 

Pénzeszközátadás, egyéb támogatás

1.406.710 eFt

 

 

Ebből: Támogatás értékű működési kiadás

 

 22.393   eFt

 

            Működési célra pénzeszköz átadás

 

        60.745 eFt

 

Gödi Sportegyesület támogatása

 

         8.800 eFt

 

                Sportbizottság támogatása

   

2.200 eFt

 

            Felhalmozási célra pénzeszköz átadás

 

60.660 eFt

 

            Szociális juttatások

 

 78.560  eFt

 

            Ellátottak pénzbeli juttatása

     

2.500  eFt

 

            Intézményfinanszírozás

 

1.242.512 eFt

 

Felújítás

12.000  eFt

 

 

Felhalmozási célú  kiadások

606.552 eFt

 

 

Pénzforgalom nélküli kiadások: Tartalék

17.175 eFt

 

 

-Intézményfinanszírozás                                                     

1.242.512 eFt               

 

        (2)

A Képviselő-testület a költségvetési létszámkeretet 2009. 01. 01-i hatállyal az alábbiak szerint állapítja meg.

 

Címenkénti részletezése:

 

 

 

Polgármesteri Hivatal összesen:

70 fő

 

 

Polgármester

1 fő

 

 

Alpolgármester

2 fő

 

 

Polgármesteri Hivatal köztisztviselői létszám

67 fő

 

 

Településellátó Szervezet

445 fő

 

 

TESZ közalkalmazott főfoglalkozásban

418 fő

 

 

TESZ részfoglalkozásban

                 27 fő

 

         

 

Göd Város Önkormányzatának önállóan és részben önállóan gazdálkodó intézményeinek bevételei és kiadásai

 

5. §

A Képviselő-testület a Polgármesteri Hivatal bevételi előirányzatát 2.972.260 eFt-ban állapítja meg.

A bevételek forrásonkénti részletezését az 1. sz. melléklet, a bevételek változását a 2. sz. melléklet, a bevételek szakfeladatok szerinti részletezését a 7. sz. melléklet tartalmazza.

 

 

6. §

A Képviselő-testület a Polgármesteri Hivatal kiadási előirányzatát 2.972.260 eFt-ban állapítja meg.

A kiadások jogcímenkénti részletezését az 1. sz. melléklet, a szakfeladatonkénti és kiemelt tételenkénti részletezését a 3. sz. melléklet tartalmazza.

 

 

7. §

A Képviselő-testület a Településellátó Szervezet bevételi előirányzatát 1.626.645 eFt-ban állapítja meg.

A bevételek forrásonkénti részletezését az 1. sz., és költséghelyenkénti részletezését a 17. sz. melléklet tartalmazza.

 

 

8.§

A Képviselő-testület a Településellátó Szervezet kiadási előirányzatát 1.626.645 eFt-ban állapítja meg.

A kiadások jogcímenkénti részletezését az 1. sz. melléklet, kiemelt tételenkénti és részben önállóan gazdálkodó intézményenkénti részletezését a 18. sz. melléklet tartalmazza.

 

 Költségvetési tartalék

  

9.§

A Képviselő-testület a 2009. évi költségvetés tartalék  előirányzatát 17.175 eFt-ban állapítja meg , amelyből a

Szennyvízcsatorna kézfizető kezesség- vállalás 2009. évi része: 1.000 eFt

 

Több éves kihatással járó feladatok

 

10. §

A Képviselő-testület a több éves kihatással járó kötelezettségek előirányzatait éves bontásban a 9. sz. melléklet szerint fogadja el azzal, hogy a későbbi évek előirányzatait véglegesen az adott évi költségvetés elfogadásakor állapítja meg.

 

A 2009. évi költségvetés végrehajtásának szabályai

 

11.§ (1)

A Képviselő-testület a 2009. évi költségvetésben jóváhagyott kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát magának tartja fenn.

(2)

A Képviselő-testület a tartalék terhére történő átcsoportosítás jogát saját hatáskörben tartja.

(3)

A Képviselő-testület az önállóan és részben önállóan gazdálkodó intézmények vezetőit a megállapított előirányzaton belül önálló létszám-, és bérgazdálkodási jogkörrel látja el.

(4)

Az önállóan és részben önállóan gazdálkodó költségvetési szervek e rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett az intézmények vezetői előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkeznek.

 

Az önállóan és részben önállóan gazdálkodó költségvetési szervek a többletbevételük terhére, annak mértékéig az intézmény gazdaságos működésének szem előtt tartásával vállalhatnak kötelezettséget.

(5)

A Képviselő-testület a jóváhagyott kiadási előirányzaton belül 5.000 eFt összeghatárig az átcsoportosítás jogát a Pénzügyi Ellenőrző és Közbeszerzési  Bizottságra ruházza át.

(6)

A Képviselő-testület a Polgármesteri Hivatal kiadásai között szereplő Rendszeres szociális, Rendszeres gyermekvédelmi, Munkanélküli ellátások, Eseti pénzbeli szociális és Eseti pénzbeli gyermekvédelmi ellátások szakfeladatok kiadási előirányzatai közötti átcsoportosítás jogát a Szociális Bizottságra ruházza át.

(7)

A 13. § (5) és (6) sz. bekezdésében foglalt átcsoportosításról az érdekeltek negyedévente, az azt követő első testületi ülésen -a Képviselő-testület előtt- kötelesek beszámolni.

(8)

A Polgármester saját hatáskörében  az éves költségvetés terhére 2009. évben összesen 16.000 eFt összeghatárig köthet szerződéseket, vállalhat kötelezettségeket, írhat alá megállapodásokat, amelyről a Képviselő-testültet soron következő ülésén beszámol.

(9)

A 2009. évi polgármesteri jutalom összegét a Pénzügyi Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság javaslata alapján a Képviselő-testület határozza meg.

 

 

12. §

Az év közben engedélyezett központosított pótelőirányzatok felosztásáról a Polgármester előterjesztésében tájékoztatja a Képviselő-testület, amely alapján kerül sor a költségvetési rendelet módosítására.

 

 

13. §

A Képviselő-testület a 2009. évi költségvetési rendeletét

 

 

- az I. félév végén,

 

 

- a II. félév végén kívánja módosítani

 

.

14. §

A Képviselő-testület az 5. sz. mellékletben szereplő felhalmozási jellegű feladatok megvalósítását az ilyen jellegű bevételek realizálásához köti.

 

 

15.§

A Képviselő-testület az önkormányzat önállóan gazdálkodó intézményeinek nettósított költségvetési támogatását - a pénzellátási terv alapján - 1/13 szerinti ütemezésben biztosítja. Ettől eltérni csak felhalmozási kiadások esetén, illetve a Pénzügyi Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság engedélyével lehet.

 

 

16. §

A Képviselő-testület a 2009. költségvetési évben jelentkező likviditási gondjait - ha szükséges -a CIB Banknál rendelkezésre álló folyószámla-hitelkeret terhére oldja meg, amelynek felső határa 1.000.000 eFt. A Képviselő-testület által megállapított bérhitel felső határa 60.000 eFt. A hitel felvételéről a Képviselő –Testület utólagos tájékoztatása mellett a Polgármester dönt.

 

17. §

A Képviselő-testület az önkormányzat intézményeinek tevékenységi körét alaptevékenységként határozza meg.

 

18. §

A Képviselő-testület az önkormányzat 2009,2010,2011 évi működési és felhalmozási bevételeit és kiadásait a 10. sz. melléklet szerint tervezi meg.

 

 

19. §

A rendelet részét képezi az 1-21. számú melléklet az alábbiak szerint:

 

1.

Göd Város Önkormányzata 2009. évi költségvetése önállóan gazdálkodónként

 

2.

Polgármesteri Hivatal bevételek alakulása 2008-ról 2009. évre

 

3.

Polgármesteri Hivatal 2009. évi költségvetésének kiadásai szakfeladatonként

 

4.

2009. évi költségvetési normatív támogatás

 

5.

Polgármesteri Hivatal 2009. évi költségvetésének felhalmozási bevételei és kiadásai

 

6.

Társadalom és szociálpolitikai juttatások

 

7.

Polgármesteri Hivatal 2009. évi költségvetésének bevételei szakfeladatonként

 

8.

2009. évi költségvetési mérleg

 

9.

Több éves kihatással járó feladatok

 

10.

Göd Város Önkormányzat Gördülő tervezés 2009-2010-2011

 

11.

Göd Város Önkormányzat működési és felhalmozási bevételei, kiadásai

 

12.

 

Polgármesteri Hivatal 2009. évi költségvetés működési-felhalmozási pénzeszköz átvétel

 

13.

 

Polgármesteri Hivatal 2009. évi költségvetés működési-felhalmozási pénzeszköz átadás

 

14.

Előirányzat-felhasználási ütemterv

 

15.

Göd Város Önkormányzat hitelképességének vizsgálata 2009.

 

16.

Göd Város Önkormányzata 2009. évi költségvetésének címrendje

 

17.

 

Településellátó Szervezet 2009. évi költségvetésének bevételei költséghelyenként és bevételi forrásonként

 

18.

 

Településellátó Szervezet 2009. évi költségvetésének kiadásai költséghelyenként és kiemelt tételenként

 

19.

Göd Város Önkormányzat 2009. évi adómentességek, kedvezmények

 

20.

Településellátó Szervezet 2009. évi létszám

 

21.

EU támogatással megvalósuló beruházások

       

 

Záró rendelkezések

 

20.§

A Polgármesteri Hivatalban dolgozó köztisztviselők illetményalapját 38.650 Ft-ban állapítja meg.

 

 

21. §

(1)

Ez a rendelet a kihirdetés napján lép hatályba, rendelkezéseit a 2009. évi költségvetés végrehajtása során kell alkalmazni.

(2)

A rendelet kihirdetéséről a Jegyző gondoskodik.

 

Markó József                                             Dr. Szinay József

        polgármester                                                     jegyző

 

« Vissza
Vissza a főmenübe