40/2006. (XII. 14.) Képviselő-testületi rendelet
Tárgy: A Polgármesteri Hivatal ügyrendjéről

 

 

 

 

 

 

Rendelet

 

Önkormányzati Rendeletek Tára

 

 

 

Dokumentumazonosító információk

 

 

Rendelet száma:

40/2006.(XII.14.)

Rendelet típusa:

Módosító

Rendelet címe:

A Polgármesteri Hivatal ügyrendje

Módosított rendelet azonosítója:

7/2003.(II.27.) (hatályon kívül)

Rendelet tárgykódja:

 

Tárgykód megnevezése:

  

Kihirdetés dátuma:

2006. december 14.

Hatályba lépés dátuma:

2007. január 1.

Dokumentum készült:

2006. december 18.

 


Rendelet szövege

 

GÖD VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNAK 40/2006. (XII. 14.) SZ. ÖK. RENDELETE A POLGÁRMESTERI HIVATAL ÜGYRENDJÉRŐL

 

A helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. tv. 38. §-ában kapott felhatalmazás alapján a képviselő-testület az alábbi rendeletet alkotja:

 

I. RÉSZ

 

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

 

1.§

A HIVATAL JOGÁLLÁSA

(1) A hivatal a képviselő-testület által létrehozott egységes szerv, amely a polgármester irányításával látja el feladatát. A hivatal munkájának megszervezéséről a jegyző gondoskodik.

(2) A hivatal megnevezése, székhelye, bélyegzői:

Göd Város Önkormányzat Polgármesteri Hivatala

Székhelye: 2131 Göd, Pesti út 81.

 

2.§ (*3)

A HIVATAL SZERVEZETI FELÉPÍTÉSE

A hivatal a feladatok ellátásához szükséges munkamegosztás céljából az alábbi egységekből áll:

 

I. Osztályok

1./Építéshatósági Osztály

2./Pénzügyi Osztály

3./Beruházási Osztály

4./Hatósági Osztály

5./Okmányiroda

6./ Titkársági- Jogi- Informatikai Osztály

7./ Adó Osztály

 

II. Közvetlen jegyzői irányítás alatt áll

1./ Aljegyző

2./ Gyámhivatal

3. Ügyvéd (közigazgatási ügyek)

4./ Jogtanácsos

 

III. Közvetlen polgármesteri irányítás alatt áll

1./ Belső ellenőr

2./ Ügyvéd (polgári ügyek)

3./ Főépítész

 

3.§

A HIVATAL IRÁNYÍTÁSA, VEZETÉSE, MŰKÖDÉSE

 

(1) A hivatalt a polgármester a képviselő-testület döntései szerint és saját önkormányzati jogkörében irányítja. Az alpolgármestereket a polgármester távollétében annak (SZMSZ szerinti) irányítási jogosítványai illetik meg.

(2) A jegyzőt a képviselő-testület - pályázat alapján - a jogszabályban meghatározott képesítési követelményeknek megfelelően nevezi ki határozatlan időre. A jegyző tekintetében az egyéb munkáltatói jogokat a polgármester gyakorolja.

A köztisztviselők tekintetében a jegyző gyakorolja a munkáltatói jogokat. Kinevezéshez, vezetői megbízáshoz, felmentéshez, a vezetői megbízás visszavonásához, jutalmazáshoz- a polgármester által meghatározott körben - a polgármester egyetértése szükséges. A jegyzőt távollétében vagy akadályoztatása esetén az aljegyző helyettesíti.

(3) A polgármester, az alpolgármesterek, a jegyző és az osztályvezetők részvételével havonta értekezletet tart, meghatározza a munkavégzés fő irányait.

(4) A polgármester és a jegyző a hivatal dolgozói részére szükség szerint, de legalább félévenként munkatársi értekezletet tartanak.

(5) Az osztályvezetők, az ügyintézők, illetőleg az ügyviteli dolgozók részére szükség szerint tartanak munkamegbeszélést.

(6) A jegyző ellátja a jogszabályokban és az SZMSZ-ben meghatározott feladatokat.

„Az aljegyző ellátja a jegyző által meghatározott feladatokat, valamint a birtokvédelmi ügyekben teljes körűen eljár. Az aljegyző az osztályvezető útján ellátja a közterület-felügyelet közvetett irányítását.” (*3)

(7) A jegyző rendszeres tájékoztatást ad a hivatal működéséről a polgármesternek.

(8) Az osztályvezetők feladatait a jegyző által meghatározott munkaköri leírás tartalmazza.

„Az osztályvezetők  és az aljegyző feladatait a jegyző által meghatározott munkaköri leírás tartalmazza.” (*3)

(9) Az egyes egységek dolgozói munkaköri leírásának elkészítéséért és az abban meghatározott feladatok ellátásáért az osztályvezető felelős. A közvetlen jegyzői irányítás alatti egységek tekintetében a munkaköri leírást a jegyző a munkaügyi referens által készíti el.

(10) A referensek közvetlenül a polgármester, illetve a jegyző irányításával látja el ágazati feladatait. A hivatal struktúrájában elfoglalt helye szerint az osztályvezetői szint alatt, de az osztályvezetőkkel mellérendeltségi viszonyban helyezkedik el. Munkáltatói jogok tekintetében a referensek esetében is a köztisztviselői törvényben foglalt szabályok érvényesülnek.

 

4.§

OSZTÁLYVEZETŐK

(1) Az osztályvezetők a polgármesterrel, az alpolgármesterekkel, a jegyzővel és az aljegyzővel együtt a Hivatal szakvezetői karának tagjai.

(2) Az osztályvezetők a képviselőkkel és a bizottságokkal szoros együttműködésben az önkormányzat egészének érdekeivel összhangban koordinálják a hozzájuk rendelt feladatok ellátását. Gondoskodnak arról, hogy az osztály munkájának ellátásához a megfelelő feltételek rendelkezésre álljanak.

Folyamatosan ellenőrzik, elemzik és értékelik a munkatársak által végzett munkát, javaslatot tesznek, illetve önállóan gondoskodnak az erőforrások ésszerű felhasználásáról.

(3) Az osztályvezetők gondoskodnak az osztály hatáskörébe tartozó jogszabályok naprakész ismeretéről úgy maguk, mint munkatársaik vonatkozásában.

(4) Rendszeres vezetői értekezleten folyamatos kapcsolatot tartanak a polgármesterrel és a jegyzővel.

(5) Az osztályvezetők felelnek az általuk irányított belső szervezeti egység működéséért, az ott dolgozók munkájáért.

(6) Az osztályvezetők szükség szerint részt vesznek az osztály munkájával összefüggő önkormányzati szakbizottság ülésén.

(7) Az osztályvezetők tanácskozási joggal részt vesznek az önkormányzat testületi ülésein. A testületi ülésen való részvétel alól rendkívül indokolt esetben a jegyző adhat felmentést.

(8) Feladatkörükbe tartozó jogszabályok változásairól tájékoztatják az érintett bizottságok elnökét.

 

5.§

A HIVATAL MŰKÖDÉSE

(1) A munkarend

                A hivatal dolgozóinak munkarendje:

                Hétfőn                                 8-18.00 óráig

                Keddtől-Csütörtökig          7.30-16.00 óráig

                Pénteken                               7.30-12.00 óráig tart.

A hivatal vezetői /polgármester, alpolgármesterek, jegyző, aljegyző, osztályvezetők, referensek/ rugalmas munkaidő-beosztásban látják el feladataikat.

A munkaidő az ügyfélfogadás rendjéhez, a bizottsági és testületi ülésekhez igazodik.

A törzsidőben valamennyi vezető köteles a munkahelyén tartózkodni illetve feladatai ellátása érdekében a munkahelyi vezető engedélyével távozhat.

(2) Az ügyfélfogadás rendje

a./ A hivatal ügyfélfogadási rendje

                Hétfőn                                   13-18 óráig

                Szerdán                                 8-12 óráig, 13-16 óráig

                Pénteken                               8-12 óráig

b./Az Okmányiroda ügyfélfogadási rendje:

                Hétfőn                                   8-12 óráig, 13-18 óráig

                Szerdán                                 8-12 óráig, 13-16 óráig

                Csütörtökön                         8-12 óráig, 13-16 óráig

                Pénteken                               8-12 óráig

c./ A polgármester és a jegyző ügyfélfogadási rendje

                Jegyző: Minden hónap első hétfőjén

                Alpolgármesterek: Minden hónap második hétfőjén

                Aljegyző: Minden hónap harmadik hétfőjén

                Polgármester: Minden hónap negyedik hétfőjén tart ügyfélfogadást 13-18 óráig.

d./ A képviselőket soron kívül, munkaidőben bármikor, az önkormányzat intézményeinek vezetőit ügyfélfogadási időn kívül is - lehetőleg előre egyeztetett időpontban - fogadni kell.

 

II. RÉSZ

AZ EGYES SZERVEZETI EGYSÉGEK

 

I. fejezet

Építéshatósági Osztály

6.§ (*3)

 

Az Építéshatósági osztály szervezeti felépítése:

Szervezeti egység vezetője: osztályvezető

építéshatósági ügyintéző I.

építéshatósági ügyintéző II.

telephely-működési engedély ügyintéző 

építéshatósági adminisztrátor

 

7.§

Az építéshatósági osztály feladatai:

építéshatósági feladatok ellátása, építési engedélyezési eljárás, környezetvédelmi hatósági feladatok ellátása, vállalkozói engedélyek ügyintézése

- bontási-, építési-, használatbavételi-, fennmaradási-, ingatlan átminősítés, eltérő használat engedélyezési eljárás, művelési ág változás-, telekalakítás-, engedélyezési eljárás,

- a kommunális szennyvíz elhelyezésével kapcsolatos hatósági feladatok, ipari hulladékok elhelyezésével kapcsolatos hatósági feladatok.,

- játékautomatákkal kapcsolatos építéshatósági engedélyezés,

- építésrendészeti feladatok ellátása: - építkezések folyamatos ellenőrzése, engedély nélküli építkezések felderítése, bontások elrendelése, végrehajtása, bírságok kiszabása,

- építésfelügyeleti feladatok: - építkezések ellenőrzése, tervszerűség, beépített anyagok, munkafolyamatok szempontjából. Esetenként építési napló ellenőrzése. Panaszügyek kivizsgálása, építéshatósági kérdésekben tájékoztatás, adatszolgáltatás. Folyamatos kapcsolattartás a Földhivatallal, a térinformatikai rendszer adatfeltöltése, a térképállomány aktualizálása.

- műemlékvédelem, természetvédelmi és üdülőterületek védelme, földügyi, mezőgazdasági tevékenység,- állattartással, valamint a polgárvédelemmel kapcsolatos feladatok.

- helyi környezetvédelmi rendelet megalkotásában való közreműködés, belvízvédelemmel kapcsolatos feladatok, környezetszennyezések felderítése, azzal kapcsolatos hatósági feladatok. Környezetvédelemmel kapcsolatos pályázatok figyelemmel kísérése, pályázati anyagok készítése,

- hatósági igazolások kiadása, helyszíneléseken való részvétel,

- előkészíti az iroda működésével összefüggő testületi határozati javaslatok és rendelet-tervezetek előterjesztését,

- vállalkozások ügyintézése.

 

II. fejezet

Pénzügyi Osztály

8.§ (*3)

 

A Pénzügyi osztály szervezeti felépítése

Szervezeti egység vezetője: osztályvezető

Irodavezető

Pénzügyi ügyintéző  I-III.

Pénzügyi ügyintéző /pénztáros/ I-II.

 

9.§ (*3)

A pénzügyi osztály feladatai:

Döntésre előkészíti az önkormányzat éves költségvetését, annak önkormányzati rendeletét az önállóan gazdálkodó intézmény vezetőjének bevonásával. Vezeti a költségvetés módosítását és figyelemmel kíséri annak végrehajtását.

Elkészíti a költségvetési beszámolókat, az adott költségvetési év teljesítésének zárszámadási rendeletét, részt vesz az egyéb pénzügyi gazdálkodási tervek kialakításában, elkészítésében. Végzi az önkormányzatokra háruló, jogszabályokban meghatározott egyéb pénzügyi feladatokat. Elkészíti a költségvetést illető pénzügyi-gazdasági jellegű előterjesztéseket. Részt vesz azok végrehajtásában.

- ellátja az éves költségvetési törvény által az önkormányzatra háruló feladatok teljes körű szervezését, koordinálását,

- figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek előírását, gondoskodik a számlázásról és a behajtásról,

- figyelemmel kíséri a kötelezettségvállalásokat, gondoskodik a kiegyenlítések végrehajtásáról,

- analitikusan és szintetikusan könyveli a bevételeket és kiadásokat,

- működteti a házipénztárt,

- vezeti az ÁFÁ-val kapcsolatos nyilvántartásokat, adatokat szolgáltat az APEH felé,

- ellátja az elkülönített számlák vezetését (bank, letéti, közmű, hitel, lakásépítési alap)

- ellátja az intézmények finanszírozását,

- ellátja a bérgazdálkodási feladatokat, intézményi bérek számfejtését, szociális juttatások analitikus nyilvántartását, kifizetését,

- vezeti a Polgármesteri Hivatal könyv szerinti vagyon nyilvántartását

- ellátja a jogszabályokban előírt adatszolgáltatást a MÁK felé (költségvetés, beszámolók, mérlegjelentések, bérjellegű kifizetések, állami támogatások igénylése, céltámogatások, központi költségvetéstől pályázatra kapott pénzeszközökkel történő elszámolás)

- közműfejlesztési hozzájárulások kiutalása,

- elvégzi az önkormányzati beruházások pénzügyi adminisztrációját,

- elkészíti a jogszabályban meghatározott statisztikát, jelentéseket,

- elkészíti az Osztály tevékenységi köréhez kapcsolódó szakmai előterjesztéseket bizottsági, illetve testületi megtárgyalásra, döntésre.

- ellátja a Polgármesteri Hivatal többi belső szervezeti egységét szakmai és egyéb, az Osztály feladatkörével összefüggő információkkal.

- folyamatosan kapcsolatot tart az önkormányzat Pénzügyi Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottságával, valamint szükség szerint az önkormányzat egyéb bizottságaival

 

10.§ (*3)

 

11.§ (*3)

 

III. fejezet

Beruházási Osztály

12.§ (*3)

A Beruházási osztály szervezeti felépítése:

 

Szervezeti egység vezetője: osztályvezető

Beruházási ügyintéző I.

Beruházási ügyintéző II.

Műszaki ügyintéző

Mérnök

 

13.§

Beruházási Osztály feladatai

Önkormányzati beruházások gazdasági előkészítése, gazdaságossági számítások elkészítése,

Fejlesztési programok, pályázatok előkészítése,

- ellátja a vagyongazdálkodással kapcsolatos feladatokat (licitálási eljárás, ingatlanfelmérés), vezeti az ingatlanvagyonkataszter nyilvántartást,

- a település területén saját beruházásban történő közműépítések előkészítése, szerződéskötések lebonyolítása, egyeztetés a közreműködő felekkel, esetenként műszaki ellenőrzés,

- a település területén idegen és saját beruházásban létesülő közművekhez szakhatósági nyilatkozatok és engedélyek beszerzése, közútkezelői hozzájárulások elkészítése tervezési, kivitelezési munkálatokra ajánlatok bekérése, ajánlatok elbírálásának előkészítése, szakbizottsági, illetve testületi előterjesztések készítése

- szakhatósági egyeztetések és engedélyek megszerzése,

- tervezési- kivitelezési szerződések előkészítése

- kivitelezési időszakban tervezői, üzemeltetői egyeztetések megszervezése, kivitelezői munkák ütemezése,

- műszaki átadás- átvételi, üzembe helyezési eljárások lebonyolítása, használatbavételi engedély beszerzése

- munkák szerződés szerinti teljesítésének ellenőrzése, mennyiségi és pénzügyi elszámolása.

 

IV. fejezet

Hatósági osztály

14.§ (*3)

 

A Hatósági osztály szervezeti felépítése:

Szervezeti egység vezetője: osztályvezető

Szociális Iroda

Ügyfélszolgálat

Iktatás

Anyakönyvvezető

szociálpolitikai ügyintéző I-III.

 

Ügyfélszolgálati  ügyintéző I.

ügyfélszolgálati ügyintéző II.

állattartási-telephely engedélyezési ügyintéző

iktató-irattáros I.

iktató irattáros II.

 

 

15.§

A hatósági osztály általános feladatai

(1) jegyzői gyámhatósági és gyermekvédelmi feladatok, 

családi jogállás rendezésével kapcsolatos feladatok, védelembe vétel,

(2) (*3)

(3) (*3)

(4) szociális segélyek iránti kérelmekkel kapcsolatos ügyintézés

(5) önkormányzat lakás- és helyiséggazdálkodással kapcsolatos feladatok,

(6) anyakönyvvezetői feladatok,

(7) ügyfélszolgálati, tájékoztatási feladatok,

(8) polgármesteri hivatal ügyiratainak iktatása, irattározás,

 

16.§

A Szociális Iroda feladatai

- szociális segélyek döntésre előkészítése,

- lakásfenntartási támogatás előkészítése,

- átmeneti és rendszeres szociális segélyek döntés-előkészítése,

- a közgyógyellátási igazolvány kiadásának és az ápolási díj megállapításának döntés-előkészítésénél a hatósági helyszínelések elvégzése,

- társhatósági megkeresésre helyszínelések elvégzése,

- időskorúak és elmebetegek szociális otthonába való beutalásával kapcsolatos feladatok ellátása,

- egészségügyi gyermekotthonba való beutalással, társadalombiztosítási kártya érvényesítésével kapcsolatos feladatok ellátása,

- munkanélküliekkel kapcsolatos hatósági feladatok ellátása,

- temetési segély, köztemetés ügyeinek intézése,

- az iroda működésével összefüggő testületi határozati javaslatok és rendelet-tervezetek előterjesztése,

- anyakönyvvezetés, házasságkötéssel, polgári temetkezéssel kapcsolatos feladatok ellátása,

- állampolgársági ügyek intézése

- hagyatéki eljárás lefolytatása,

- gyámügyi ügyintézés, gyámsági, gondnoksági ügyek intézése,

- kiskorúak védelembe vételi eljárása,

- ideiglenes intézeti elhelyezés.

 

17.§

Ügyfélszolgálati iroda feladatai

- ellátja az általános ügyfélszolgálati jellegű tájékoztatást,

- nyomtatványokkal látja el az ügyfeleket, szükség szerint segítséget ad ezek kitöltéséhez,

- ügyfélfogadási időn kívül hivatalos iratokat vesz át

- a jogszabályokban meghatározott egyszerű és gyorsan kiadható igazolásokat és hatósági bizonyítványokat kiadja és nyilvántartja,

- információs anyagokat értékesít, kezel és nyilvántart,

- a talált tárgyakat átveszi és nyilvántartja,

- ellátja a Hivatal postázással összefüggő teendőit,

rögzíti a gyepmesteri és inszeminátori feladatokkal összefüggő bejelentéseket és továbbítja a szakhatóságok felé,

- ellátja a telephely-engedélyezéssel kapcsolatos hatósági ügyeket

- ellátja a helyi állattartással kapcsolatos ügyintézési feladatokat

- kezeli a telefonközpontot.

 

18.§

Iktatási iroda feladatai

Polgármesteri Hivatal iratainak nyilvántartása, iktatókönyv vezetése, irattári anyagok kezelése

 

V. fejezet

Okmányiroda

19.§ (*3)

 

Az Okmányiroda szervezeti felépítése:

Szervezeti egység vezetője: osztályvezető

Közterület-felügyelet

 

Okmányiroda

közterület-felügyeletvezető

közterület-felügyelő I-III.

 

okmányügyintéző I. /irodavezető/

okmányügyintéző II. – IX.

iktató irattáros

ügyfélszolgálati ügyintéző

 

I. cím: az Okmányiroda jogállása, feladatai

20.§

(1) Az Okmányiroda „iroda” elnevezésű, szervezeti besorolását tekintve osztálynak minősülő szervezeti egység.

(2) Az okmányiroda általános feladatai

Az iroda feladatai körébe tartozik a jogszabályban előírt hatósági ügyintézés, a személyi és gépjármű okmányok kiállítása, kezelése, vállalkozói igazolványok kiadása, ügyfélszolgálati teendők elvégzése, hivatali információ, ügyfelek tájékoztatása.

(3) Az Okmányiroda különös feladatai

- népesség-nyilvántartás,

- lakcím igazolványok kiadása,

- anyakönyvi változások rögzítése,

- vállalkozói igazolványok kiadása,

- nyilvántartások gépi rögzítése,

- személyi igazolvány kiadása,

- útlevél ügyintézés,

- gépjármű okmányok kiállítása, kezelése – forgalmi engedély, jogosítvány, törzskönyv készítés,

- osztályvezető alkalmanként szakmai segítséget nyújt a birtokvédelmi feladatok megoldásában.

- osztályvezető ellátja a szabálysértési eljárással kapcsolatos ügyintézést

 

II. cím: a Közterület-felügyelet különös jogállása, feladatai és hatáskörei

21.§

 (1) A Közterület-felügyelet a Polgármesteri Hivatal belső szervezeti egységeként, az Okmányiroda részeként működik.

(2) A közterület-felügyelő munkáját közvetlenül a csoportvezető irányítja, felügyeletet és közvetett irányítást a jegyző és az Okmányiroda osztályvezetője gyakorol.

(3) A Felügyelet hatáskörébe tartozó feladatokat

                                                                              1 fő csoportvezető

                                                                              2 fő felügyelő látja el.

(4) A felügyelő feladatait az önkormányzat illetékességi területén, közterületen látja el.

(5) A feladatkörében eljáró felügyelő hivatalos személy. /1999. LXIII. tv. 1.§(6)/ A felügyelő a szolgálatot országosan egységes egyenruhában teljesíti. Szolgálata teljesítésekor egyenruhájára kitűzve viseli az országosan egységes, egyedi azonosító számmal ellátott felügyelői jelvényt, karjelzésként viseli a város jelképét.

 

Munkaidő beosztás

22.§

A közterület felügyelők munkaidő beosztását munkarendjükben a jegyző állapítja meg, az előírt munkajogi szabályok figyelembevételével.

 

A felügyelet feladata

23.§

(1) a) A közterületek jogszerű használatának, a közterületen folytatott engedélyhez, illetve útkezelői hozzájáruláshoz kötött tevékenység szabályszerűségének ellenőrzése;

           b) a közterület rendjére és tisztaságára vonatkozó jogszabály által tiltott tevékenység megelőzése, megakadályozása, megszakítása, megszüntetése, illetve szankcionálása;

                c) a város közterületein folytatott - engedélyhez kötött - tevékenységek (közterület - foglalás, építés, útburkolatbontás, árusítás, fakivágás, égetés, stb.) szabályszerűségének vizsgálata, közterület foglalásra irányuló kérelmek engedélyezés előtti véleményezése.

           d) közreműködés a közterület, az épített és a természeti környezet védelmében;

           e) közreműködés a közrend, a közbiztonság védelmében;

           f) közreműködés az önkormányzati vagyon védelmében;

           g) közreműködés a köztisztaságra vonatkozó jogszabályok végrehajtásának ellenőrzésében;

           h) közreműködés állat-egészségügyi és ebrendészeti feladatok ellátásában,

                i) közreműködés az építésrendészeti ellenőrzésekben,

                j) közreműködés vízügyi igazgatással kapcsolatos, jegyzői, polgármesteri hatáskörbe tartozó ellenőrzésekben.

(2) A felügyelő szolgálati tevékenységéről szolgálati naplót (napi jelentést) vezet, ebben fel kell tüntetni a bejárt és ellenőrzött területet, a személyek adatait, a megtett intézkedéseket, a kapott utasításokat, azok végrehajtását és mindezek időpontjait.

(3) A szolgálati naplót (napi jelentést) a szolgálat befejezésekor a közterület felügyeleti csoport vezetőjének kell átadni, aki a szolgálati napló alapján hetente a vezetői értekezleten tesz jelentést.

 

A felügyelet vezetőjének feladatai

24.§

(1) A felügyelet vezetője felelős a felügyeletre vonatkozó jogszabályokban, önkormányzati rendeletekben, testületi határozatokban, valamint a szabályzatban foglalt előírások végrehajtásáért.

(2) Részt vesz a testület ülésén a felügyelet működésével kapcsolatos napirend tárgyalásán.

(3) Rendszeresen ellenőrzi a felügyelők területi munkáját.

 (4) A felügyelet tevékenységének eredményes ellátása érdekében közvetlen kapcsolatot tart a Gödi Rendőrőrs vezetőjével, szükség szerint a Polgárőrség Gödi Szervezetének vezetőjével.

 

A felügyelők feladati

25.§

(1) Az ellenőrzési feladatokat a jogszabályoknak és a munkáltató utasításának megfelelően kötelesek ellátni.

(2) A feladatok ellátása során udvarias, segítő magatartást kötelesek tanúsítani, tevékenységükkel elsősorban a megelőzést kell szolgálniuk.

(3) Nyilvántartást vezet és hetente írásbeli tájékoztatást ad a kiszabott helyszíni bírságról a csoportvezetőnek.

(4) Jelentik a szolgálatuk teljesítése során észlelt hatáskörükbe nem tartozó szabálytalanságot a csoportvezetőnek.

 

Az ellenőrzés módszere

26. §

(1) A felügyelet illetékességi területét ellenőrzési körzetekre kell felosztani, amely alapját képezi a vezénylési rendnek.

(2) Az ellenőrzésre járőrözéssel kerül sor, amely lehet

                                                               - gyalogos,

                                                               - gépkocsi-használattal összekötött.

 

A felügyelő intézkedési jogköre

27.§

(1) A felügyelő a jogszabályban meghatározott feladatainak ellátása érdekében rendszeres, illetőleg folyamatos hatósági ellenőrzést végez illetékességi területén.

(2) A felügyelő intézkedés előtt köteles felügyelői minőségét szóban közölni, magát szolgálati igazolvánnyal és egyedi azonosító számmal ellátott felügyelői jelvénnyel igazolni. A szolgálati igazolvány tartalmazza a felügyelő arcképét, nevét, a munkáltató szerv megnevezését és címét, továbbá a felügyelői jelvény sorszámát.

(3) A felügyelő az intézkedéssel érintett személyről, az intézkedés vagy az eljárás szempontjából lényeges környezetről és körülményről, tárgyról kép- és hangfelvételt készíthet, amely kizárólag az adott eljárásban, jogszabály előírásai szerint használható fel.

(4) Ha a kép- és hangfelvételen rögzített cselekmény miatt nem indult eljárás, a kép- és hangfelvételt legkésőbb a felvétel készítésétől számított hat hónap elteltével meg kell semmisíteni.

 

28. §

(1) A felügyelő köteles intézkedni vagy intézkedést kezdeményezni, ha a feladatkörébe tartozó jogszabálysértő tényt, tevékenységet, mulasztást észlel vagy olyan tényt, tevékenységet, mulasztást hoznak tudomására, amely a feladatkörébe tartozó ügyben beavatkozást tesz szükségessé.

(2) A felügyelő intézkedése nem okozhat olyan hátrányt, amely nyilvánvalóan nem áll arányban az intézkedés törvényes céljával.

(3) Több lehetséges intézkedés közül azt kell választani, amely az intézkedéssel érintettre a legkevesebb korlátozással, sérüléssel vagy károkozással jár.

(4) A felügyelő köteles a hozzáfordulóknak a tőle elvárható segítséget, illetve felvilágosítást megadni.

 

Adatkezelés

29.§

(1) A felügyelet feladatkörében, feladatainak ellátásához személyes adatot kezelhet. A felügyelet a feladatkörébe tartozó iratokból az eljáró szerv részére személyes adatot csak törvényben meghatározott célból és adatkörben továbbíthat a hatósági eljárással érintett személyre vonatkozóan.

(2) A felügyelet az érintett természetes személy azonosító adatait (családi és utónév, nők esetében leánykori családi és utónév is, születési hely és idő, anyja leánykori családi és utóneve, külföldiek esetében állampolgárság), lakcímét (lakóhelyének és tartózkodási helyének adatai), valamint az üggyel összefüggő adatokat kezeli.

(3) Az igazoltatott személy azonosító adatait és lakcímét a felügyelet a (4) bekezdésben foglaltak kivételével két évig kezelheti.

(4) A felügyelet a feladatkörébe tartozó szabálysértési és államigazgatási eljárásokkal összefüggő személyes adatok kezelésére a külön törvények rendelkezései az irányadók.

 

 

A felügyelői intézkedések

30.§

(1) A felügyelő felvilágosítást kérhet attól, akiről alaposan feltehető, hogy a felügyelői feladat ellátásához érdemi tájékoztatást tud adni. A válaszadás idejéig a kérdezett személy feltartóztatható.

 (2) A felügyelő feljelentés megtétele vagy egyéb jogszerű intézkedés céljából az érintettet személyazonosságának megállapítása érdekében igazoltathatja. A személyazonosság igazolására alkalmas minden olyan hatósági igazolvány, amely tartalmazza az érintett nevét, születési helyét és idejét, az állampolgárságát, valamint az arcképét és a saját kezű aláírását. A felügyelő az általa ismert vagy más jelenlévő, ismert személy közlését is elfogadhatja igazolásként.

(3) Az igazoltatás - az igazoltatás okának egyidejű közlésével - csak a személyazonosság megállapításához szükséges ideig tarthat. A személyazonosság megállapításáig az érintett feltartóztatható.

(4) Azt a személyt, aki személyazonosságát nem igazolja, annak megállapítására a legközelebbi rendőri szervhez a felügyelő előállíthatja. Ellenszegülés esetén az előállításhoz a Rendőrségről szóló törvény (a továbbiakban: Rtv.) szerint a rendőrség segítségét kell kérni. A rendőrség megérkezéséig a felügyelő az érintett személyt feltartóztatja.

 

31.§

(1) A szabálysértés elkövetésén tetten ért személyt az elkövetés helye szerint illetékes szabálysértési hatósághoz az eljárás azonnali lefolytatása érdekében a felügyelő előállíthatja. Az elkövető ellenszegülése esetén a 20. § (3) bekezdése szerint kell eljárni.

(2) A felügyelő a szabálysértés elkövetőjét - a cselekmény súlyától függően - jogosult a jogszabályban meghatározott esetekben helyszíni bírsággal sújtani.

(3) Ha az elkövető a helyszíni bírság kiszabását - a jogkövetkezményekről szóló tájékoztatás után - tudomásul veszi, a bírságolás ellen jogorvoslatnak helye nincs.

(4) Tudomásul vett helyszíni bírság esetén az elkövető részére készpénz-átutalási megbízást kell átadni, és fel kell hívni, hogy a bírságot harminc napon belül fizesse be.

(5) Ha az elkövető a helyszíni bírság kiszabását nem veszi tudomásul, a szabálysértési eljárást az egyébként irányadó rendelkezések szerint kell lefolytatni.

(6) A felügyelő azt a dolgot, amelynek elkobzását a szabálysértésekről szóló törvény lehetővé, illetőleg kötelezővé teszi, átvételi elismervény ellenében visszatarthatja, illetőleg visszatartja és az elkövetés helye szerint illetékes szabálysértési hatóságnak adja át.

(7) A felügyelő az intézkedéssel egyidejűleg köteles felhívni az elkövetőt a szabálysértés azonnali vagy ésszerű határidőn belüli megszüntetésére. A közterület használatára vonatkozó jogerős határozatban, tulajdonosi (kezelői) hozzájárulásban foglaltak megszegése vagy elmulasztása esetén a felügyelő köteles felhívni a kötelezettet az előírások betartására.

 

32.§

(1) Ha a baleset folytán megsérült vagy elhagyott jármű elszállítása indokolt, a felügyelő intézkedés végett megkeresi az illetékes rendőri szervet, közlekedési hatóságot vagy az út kezelőjét.

(2) A felügyelő - a helyi közút kezelőjének megbízásából - a helyi közútról eltávolíttathatja a hatósági jelzéssel nem rendelkező azon járművet, amely közúti forgalomban csak ilyen jelzéssel vehet részt.

(3) A felügyelő a helyi közúton jogosult feltartóztatni a köztisztasági szabályokat megszegő, továbbá a táblával jelzett behajtási tilalmat vagy korlátozást megszegő járművet.

(4) A felügyelő vagyonvédelmi feladatainak ellátása során az önkormányzat tulajdonában, használatában lévő területet (épületet, építményt stb.) - a képviselő-testület rendelkezésére - lezárja, megakadályozza, hogy oda illetéktelen személy belépjen és az illetéktelenül ott tartózkodókat eltávolítja.

 

33.§

(1) A felügyelő eljárására - ha jogszabály másként nem rendelkezik - az ügy jellegétől függően az államigazgatási eljárás általános szabályairól szóló, illetőleg a szabálysértésekről szóló törvény rendelkezéseit kell alkalmazni.

(2) A felügyelői intézkedések miatti jogorvoslatra az államigazgatási eljárás, illetőleg a szabálysértési eljárás szabályai az irányadók.

(3) Ha a felügyelői intézkedést követően a (2) bekezdésben említett eljárás nem indul, az intézkedéssel szemben panasznak van helye. A panaszt az intézkedés napjától számított 8 napon belül a jegyzőhöz kell benyújtani.

(4) A jegyző a panasz tárgyában a beérkezéstől számított 8 napon belül az államigazgatási eljárás általános szabályai szerint határozattal dönt. A határozat ellen a panaszos a megyei közigazgatási hivatal vezetőjénél fellebbezéssel élhet.

 

A feladat végrehajtásának eszközei

34.§

 (1) A felügyelő: a jogszerű intézkedésével szembeni ellenállás megtörése érdekében testi erőt, könnygázszóró palackot alkalmazhat.

(2) A testi erő, a könnygázszóró palack alkalmazására - ha az eset körülményei lehetővé teszik - az érintettet előzetesen figyelmeztetni kell.

(3) A felügyelő az eszközök alkalmazása során a testi épséghez fűződő jogokat köteles tiszteletben tartani, és a testi épséget csak a legszükségesebb mértékben veszélyeztetheti.

 (4) Az eszközök alkalmazása során ellenszegülésnek (Rtv. 47. §) kell tekinteni azt a célzatos, fizikai erőkifejtéssel járó tevékenységet, amely a felügyelőt jogszerű intézkedésének megkezdésében, folytatásában vagy befejezésében akadályozza, így különösen, ha valaki élet, testi épség elleni fenyegetéssel vagy fizikai erőszakkal akadályozza, hogy a felügyelő valahová belépjen, valahol tartózkodjon, valahonnan távozzon, valakit személyes szabadságában korlátozzon, illetőleg valakivel szemben intézkedést foganatosítson.

 (5) Az eszközök alkalmazását előzze meg:

 a) a jogellenes magatartás abbahagyására való felszólítás,

 b) figyelmeztetés, hogy kényszerítő eszköz alkalmazása következik.

(6) Előzetes figyelmeztetés nélkül az eszköz csak akkor alkalmazható, ha a késedelem veszéllyel járna.

(7) A kényszerítő eszközök alkalmazásáról a felügyelő jelentést készít, amely tartalmazza:

a) hol, mikor, kivel szemben, milyen kényszerítő eszközt használt, és ennek mi volt az indoka;

b) eleget tett-e a (2) bekezdésben meghatározott kötelezettségének, ha nem, ennek mi volt az oka;

c) keletkezett-e sérülés, és milyen fokú, illetve keletkezett-e dologban anyagi kár;

d) mi történt a sérülttel;

e) ha támadás miatt történt a kényszerítő eszköz alkalmazása, mi volt a támadásra használt eszköz;

f) a tanúk adatait;

(8) Az (1) bekezdésben meghatározott eszközöket nem szabad a támadás, ellenszegülés megszűnése, megtörése után alkalmazni.

(9) Amennyiben a testi erő, a könnygázszóró palack alkalmazása következtében a jogszerű intézkedéssel szembeszegülő személy megsérül, a felügyelő - a tőle elvárható módon - köteles gondoskodni a sérült személy elsősegélyben részesítéséről, szükség esetén annak orvosi ellátásáról.

 

35.§

(1) A testi erő, a könnygázszóró palack alkalmazását az intézkedést követően haladéktalanul - legkésőbb az alkalmazást követő munkanapon - jelenteni kell a jegyző útján a felügyelet működési helye szerint illetékes rendőrkapitányságnak.

(2) A testi erő, a könnygázszóró palack alkalmazásának a jogszerűségét a felügyelet működési helye szerint illetékes rendőrkapitányság vizsgálja ki az államigazgatási eljárás általános szabályai szerint.

 

A munkaviszonnyal kapcsolatos előírások

36.§

(1) A közterület-felügyelő köztisztviselő.

(2) Felügyelőként az a magyar állampolgár alkalmazható, aki

                               a./ büntetlen előéletű

                               b./ cselekvőképes

                               c./ legalább középfokú iskolai végzettséggel rendelkezik

                               d./ egészségileg és fizikailag alkalmas

                               e./ az előírt vizsgát letette.

 

37.§

(1) E rendelet alkalmazása során

a./ közterület: a közhasználatra szolgáló minden olyan állami vagy önkormányzati tulajdonban álló terület, amelyet rendeltetésének megfelelően bárki használhat, ideértve a közterületnek közútként szolgáló és a magánterületnek a közforgalom számára a tulajdonos (használó) által megnyitott és kijelölt részét, továbbá az a magánterület, amelyet azonos feltételekkel bárki használhat,

b./ közterületi rend: a közterület rendeltetésszerű használatára, igénybevételére vonatkozó jogszabályok megtartása,

c./ feltartóztatás: a felügyelőnek az a tevékenysége, amelynek során azt a személyt, aki a személyazonosságának igazolását megtagadja, vagy az igazolásra történő felszólításnak nem engedelmeskedik, továbbá, akitől felvilágosítást kér a felvilágosítás megadásának idejére, valamint a szabálysértés elkövetésén tetten ért személyt, illetőleg a feltartóztatott jármű vezetőjét az intézkedés idejére vagy a további intézkedés megtételéig a helyszín elhagyásában korlátozza, vagy a helyszín elhagyásában megakadályozza,

 

VI. fejezet

Közvetlen jegyzői irányítás alatti szervezeti egységek

38.§ (*3)

 

Titkársági- Jogi- Informatikai Osztály szervezeti felépítése

Szervezeti egység vezetője: osztályvezető 

Titkársági Iroda

Jogi iroda

Informatikai iroda

Jogi asszisztens

Titkársági ügyintéző I.

Szervezési ügyintéző

Titkársági  ügyintéző II.-III.

Közművelődési ügyintéző

 

Informatikai irodavezető

Informatikai ügyintéző

 

 

A Titkársági - Jogi - Informatikai Osztály feladatai:

-   a képviselő-testületi, bizottsági, polgármesteri, alpolgármesteri, jegyzői, aljegyzői feladatok ellátásával kapcsolatos szervezési és adminisztratív feladatok ellátása,

-   ügyvédek, jogtanácsos  munkájának adminisztratív támogatása

-   titkársági feladatok ellátása

-   az önkormányzat és a polgármesteri hivatal működésével kapcsolatos szervezési és igazgatási információk biztosítása,

-   Európai Uniós csatlakozás jogharmonizációs feladatainak ellátása,

-   választási eljárásokkal kapcsolatos feladatok ellátása,

-   az önkormányzat, a polgármesteri hivatal működésével kapcsolatos információk elektronikus továbbítása, nyilvánosságra hozatala, elektronikus információs rendszer működtetése,

-   jegyzőkönyvvezetés (képviselő-testület, bizottságok, polgármester, alpolgármester, jegyzői, aljegyzői feladatok ellátása tekintetében)

-   előterjesztések készítése, összegyűjtése a képviselő-testületi valamint bizottsági munkák tekintetében

- meghívók, testületi, bizottsági anyagok összeállítása, képviselőkhöz juttatásának előkészítése, szervezése

-   jegyzőkönyvi kivonatok elkészítése, a hivatal szervezeti egységeinek való megküldése

- személyügyi feladatok ellátása,

- a közoktatási törvényben meghatározott jegyzői hatósági feladatok ellátása

-   önkormányzati rendezvények szervezése,

 

39.§

Informatikai Iroda

 

(1) Az Informatikai Iroda szervezeti felépítése

Informatikai irodavezető

Informatikai ügyintéző

(2) Informatikai Iroda feladatai

az Önkormányzat és a Polgármesteri Hivatal működésével összefüggő közérdekű adatok elektronikus formában történő nyilvánosságra hozatala

Önkormányzati honlap folyamatos frissítése

a bizottsági és testületi anyagok elektronikus úton történő továbbítása

elektronikus ügyintézési rendszer kialakításának elősegítése

a Polgármesteri Hivatal informatikai és számítástechnikai rendszerének, gépparkjának karban tartása, fejlesztése, szoftverek frissítése

 

40.§ (*3)

 

VII. fejezet (*3)

41.§

Adóosztály

Az Adóosztály szervezeti felépítése :

Szervezeti egység vezetője: osztályvezető

Irodavezető

Adóügyi ügyintéző I- V.

 

42.§

Adóosztály feladatai: Ellátja a törvényekben, jogszabályokban és a helyi önkormányzat által meghatározott adóügyi tevékenységet. Biztosítja a központi jogszabályok által meghatározott adók nyilvántartását, kivetését, beszedését és behajtását valamint továbbítását az állami költségvetés felé. Biztosítja az önkormányzat által meghatározott helyi adók nyilvántartását, kivetését, beszedését és behajtását.

Ellátja a központi és a helyi adók tekintetében azok:

- kivetését- beszedését

- esetleges behajtásának foganatosítását,

- nyilvántartását,

- kezelését,

- közbenső intézkedések megtételét,

- egyes méltányossági hatáskörök gyakorlását,

- az adóüggyel összefüggő pénzügyi jellegű feladatok végrehajtását,

- az adók könyvelését,

- fellebbezések, kifogások továbbítását az elbírálásra illetékes felé,

- adó- és értékbizonyítvány kiállítását,

- idegen helyről behajtásra átadott adók, adó jellegű tartozások nyilvántartását, behajtását és utalását,

- társhatóságokkal és egyéb szervekkel kapcsolatot tart, hatósági és társhatósági helyszíneléseket végez,

- elkészíti a jogszabályokban meghatározott statisztikákat, jelentéseket,

- elvégzi az Adóirodához érkező iratok érkeztetését, iktatását, irattározását,

- elkészíti az Iroda tevékenységi köréhez kapcsolódó szakmai előterjesztéseket bizottsági, illetve testületi megtárgyalásra, döntésre,

- ellátja a Polgármesteri Hivatal többi belső szervezeti egységét szakmai és egyéb az iroda feladatkörével összefüggő információkkal,

- folyamatosan kapcsolatot tart az önkormányzat Pénzügyi Ellenőrző Bizottságával, valamint szükség szerint az önkormányzat egyéb bizottságaival.

 

43.§ (*3)

Ügyvéd (közigazgatási ügyek) feladatai

- képviselő-testületi, bizottsági ülések szervezési és jogi szempontból történő előkészítése, képviselő-testületi, bizottsági ülések jegyzőkönyvének ellenőrzése

- döntések nyilvántartása,

- tájékoztatás a Polgármesteri Hivatal munkatársainak ügyintézésével, valamint a Képviselő-testület munkájával összefüggésben felmerülő jogi kérdésekben,

- rendeletalkotás előkészítésének jogi felügyelete, ellenőrzése

- közigazgatási jogi ügyek intézése ellenőrzése

- EU csatlakozással kapcsolatos jogharmonizációs feladatok ellátása.

 

44.§ (*3)

Jogtanácsos

Ellátja a jegyző által hatáskörébe utalt közigazgatási jogi feladatokat, valamint a Polgármesteri Hivatal államigazgatási ügyeivel kapcsolatos bírósági szakaszban lévő peres és nem peres ügyeket.

 

45.§ (*3)

Gyámhivatal

(1) A Gyámhivatal szervezeti felépítése:

Szervezeti egység vezetője: Gyámhivatalvezető

Gyámügyi ügyintéző

 

(2) A Gyámhivatal, jogállását tekintve, a Pest Megyei Közigazgatási Hivatal Szociális és Gyámhivatalának dekoncentrált szerve.

(3) A Gyámhivatal feladatai

- gyermekvédelmi gondoskodással,

- szülői felügyeleti joggal,

- kiskorúak családi jogállásával, kapcsolattartással,

- gyámsággal,

- örökbefogadással,

- vagyonkezeléssel,

- gondnoksággal kapcsolatos feladatok ellátása 

 

VIII fejezet (*3)

Polgármesteri referensek

46.§ (*3)

(1) A polgármesteri referensek a Hivatal szakvezetői karának tagjai.

(2) A polgármesteri referensek a képviselőkkel és a bizottságokkal szoros együttműködésben az önkormányzat egészének érdekeivel összhangban koordinálják a hozzájuk rendelt feladatok ellátását.

(3) Rendszeres vezetői értekezleten folyamatos kapcsolatot tartanak a polgármesterrel és a jegyzővel, aljegyzővel és az osztályvezetőkkel.

(4) A polgármesteri referensek szükség szerint részt vesznek munkájukkal összefüggő önkormányzati szakbizottság, valamint a testület ülésén.

 

47.§ (*3)

Belső ellenőr I-II.

Átfogó gazdasági ellenőrzést végez az önkormányzat és intézményei tekintetében. Figyelemmel kíséri az önkormányzat gazdálkodását érintő jogszabályok változását.  Elkészíti az önkormányzati ellenőrzés éves tervét. A polgármester megbízása alapján az ellenőrzési terven kívül célvizsgálatokat végez. Szakmai kapcsolatot tart a könyvvizsgálóval, és a hivatal szervezeti egységeivel.

 

48.§ (*3)

Ügyvéd

Ellátja a megbízási szerződésben ráruházott feladatokat, közreműködik az önkormányzat polgári peres és nem peres ügyeinek intézésében.  Közreműködik a polgári jogi szerződések elkészítésében.

 

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

 

49. §(*3)

E rendelet 2007. január 1-én lép hatályba, egyidejűleg hatályát veszti Göd Város Önkormányzatának 7/2003. (II. 27.) sz. rendelet. A rendelet kihirdetéséről a jegyző gondoskodik.

 

 

Polgármester                                                                                     Jegyző


1. sz. melléklet: (*1) (*2)

 

Az 1992. évi XXIII. 22/A.§ (8) bekezdése szerint vagyonnyilatkozat tételi kötelezettséggel járó munkakörök

Jegyző, aljegyző

 

jegyző

2007. évi CLII. Tv. 3.§ (2) c) valamint 3.§ (1) c-e) alapján kétévente

Aljegyző

Polgármester közvetlen munkatársa

belső ellenőr I.-II.

3.§ (1) c-e) alapján kétévente

 

Titkársági – Jogi – Informatikai Osztály

 

Titkársági – Jogi - Informatikai Osztályvezető

3.§ (2) c.) ötévenként

 

Informatikai irodavezető

3.§ (1) c) kétévente

Pénzügyi –Adó- Osztály

 

Pénzügyi osztályvezető

3.§ (1) c), (2) c) kétévente

 

pénzügyi irodavezető

3.§ (1) c) kétévente

 

adó irodavezető

3.§ (1) c) kétévente

 

adóügyi ügyintéző I. (irodavezető-helyettes)

3.§ (1) c) kétévente

 

Adóügyi ügyintéző II. (könyvelő)

3.§ (1) c) kétévente

Beruházási osztály

 

Beruházási osztályvezető

3.§ (1) b), (2) c) évenként

 

Mérnök

3.§ (1) e) kétévente

 

Beruházási ügyintéző I.-II.

3.§ (1) e) kétévente

 

műszaki ügyintéző

3.§ (1) e) kétévente

Hatósági osztály

 

Hatósági osztályvezető

3.§ (1) a), (2) c.) kétévente

 

Állattartási és telephely eng. Ügyintéző

3.§ (1) a) kétévente

 

Lakásügyi ügyintéző

3.§ (1) a) kétévente

 

Szociálpolitikai ügyintéző I-II.

3.§ (1) a) kétévente

 

Anyakönyvvezető

3.§ (1) a) kétévente

Okmányiroda

 

Okmányiroda osztályvezető

3.§ (1) a), (2) c.) kétévente

 

okmányügyintéző I. – irodavezető

3.§ (1) a) kétévente

 

okmányügyintéző, II.- népesség-nyilvántartó

3.§ (1) a) kétévente

 

okmányügyintéző III-IX.

3.§ (1) a) kétévente

 

közterület-felügyelet vezető

3.§ (1) a) kétévente

 

Közterület-felügyelő I-III.

3.§ (1) a) kétévente

Építéshatósági osztály

 

Építéshatósági osztályvezető

3.§ (1) a), (2) c.) kétévente

 

építéshatósági ügyintéző I-II.

3.§ (1) a) kétévente

 

Telephely - műk. engedély ügyintéző

3.§ (1) a) kétévente

Gyámhivatal

 

Gyámhivatal vezető

3.§ (1) a), (2) c.) kétévente

 

gyámügyi ügyintéző

3.§ (1) a) kétévente

 

 

 

 

(*1) Módosította a 14/2007. (III. 29.) sz. Ök. rendelet, hatályos 2007. március 29-től

(*2) Módosította a 24/2008. (IV. 24.) sz. Ök. rendelet, hatályos 2008. április 24-től

(*3) Módosította a 66/2008. (XII. 12.) sz. Ök. rendelet, hatályos 2009. január 1-től

« Vissza
Vissza a főmenübe