7/2004. (III. 17.) Képviselő-testületi rendelet
Tárgy: A gyermekvédelmi ellátások helyi szabályairól

Göd Város Önkormányzatának 13/2005. (IV. 29.) sz. Ök. rendelete
a gyermekvédelmi ellátások helyi szabályairól szóló
7/2004. (III. 17.) sz. rendeletének módosításáról és egységes szerkezetbe foglalásáról
 
I.FEJEZET
 
Általános rendelkezések
 
A rendelet célja
1.§
Göd Város Önkormányzat Képviselő-testülete a Helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. Törvény 16.§ (1) bekezdése, valamint a Gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. XXXI. tv. /továbbiakban Gyvt/ 157.§ (5) bekezdésében kapott felhatalmazása alapján a gyermek családban történő nevelkedésének elősegítése, veszélyeztetettségének megelőzése és megszüntetése érdekében, meghatározza a helyi önkormányzat által biztosított pénzbeli, természetbeni ellátások formáit, szervezetét, az ellátásokra való jogosultság feltételeit, valamint érvényesítésének garanciáit.
 
A rendelet hatálya
2.§
(1) A rendelet hatálya kiterjed
a./ Göd Város közigazgatási határán belül tartózkodó magyar állampolgárságú, valamint letelepedési, vagy bevándorlási engedéllyel rendelkező, továbbá magyar hátóságok által menekültként elismert gyermekre, fiatal felnőttre és szüleikre.
b./ a munkavállalók Közösségen belüli szabad mozgásáról szóló 1612/68/EGK tanácsi rendeletben meghatározott jogosulti körbe tartozó személyre, amennyiben az ellátás igénylésének időpontjában érvényes tartózkodási engedéllyel rendelkezik
c./ a 11.§ tekintetében az a./ b./ pontokon túlmenően az Európai Szociális Kartát megerősítő országok állampolgárainak a 2001 évi XXXIX. Törvény rendelkezései szerint jogszerűen Magyarországon tartózkodó gyermekekre is
d./ a 4.§ tekintetében az a./-c./ pontban foglalt személyeken kívül Göd Város közigazgatási területén tartózkodó nem magyar állampolgárságú gyermek védelmében is, ha az intézkedés elmulasztása a gyermek veszélyeztetésével, vagy elháríthatatlan kárral járna.
(2) A rendelet meghatározza a gyermekvédelemmel kapcsolatos Önkormányzat által adható pénzbeli és természetbeni helyi támogatási formákat, a jogosultság feltételeit, annak megállapításának szabályait.
 
A gyermekvédelemi pénzbeli és természetbeni támogatások rendszere
3.§
(1) „Az Önkormányzat az igényjogosultság elbírálása után az arra rászoruló jogosult részére pénzbeli ellátást folyósíthat
a./ rendkívüli gyermekvédelmi támogatás
b./ szülési támogatás
c./ beiskolázási támogatás
d./ tanulmányi támogatás
e./ tanulmányi ösztöndíj
f./ étkezési támogatás
címén” (*2)
(2) A Szociális Bizottság (*2) az igényjogosultság elbírálása után az arra rászoruló jogosult részére természetben nyújtott ellátások keretében hozzájárulhat
a./ a gyermekintézményi térítési díjak megfizetéséhez, különös tekintettel az étkezési térítési díjakra (étkezési támogatás)
b./ az általános iskolás gyermekek tankönyvének megvásárlásához.
 
Eljárási szabályok
4.§
A gyermekvédelemmel kapcsolatos támogatások iránt benyújtott kérelmekről Göd Város Önkormányzat Szociális Bizottsága (*2) (továbbiakban: Bizottság) a Képviselő-testület által átruházott hatáskörben dönt.
 
5.§
A Bizottság a Képviselő-testület által átruházott hatáskörében az arra rászoruló gyermeket gondozó család részére pénzbeli, vagy természetbeni rendkívüli támogatást nyújt, a Bizottság által megjelölt keret terhére, ha ennek hiányában a késedelem a gyermek életét, testi épségét, illetőleg a család létfenntartását veszélyeztetné.
 
6.§
(1) A támogatási kérelmet a kérelmező, vagy más törvényes képviselő a Polgármesteri Hivatalnál terjeszti elő, az erre rendszeresített kérelmező-adatlapon, melyben nyilatkozik családi és jövedelmi viszonyairól.
(2) A támogatási kérelmeket első fokon a Bizottság bírálja el a 10.§-ban megjelölt csatolandó iratok alapján.
(3) A Bizottság első fokú határozata ellen benyújtott fellebbezést Göd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete - soron következő rendes ülésének zárt ülésén - bírálja el másod fokon.
(4) Megállapított jogosultság esetén kérelmező 15 napon belül köteles családi és jövedelmi viszonyaiban minden olyan változást bejelenteni a Polgármesteri Hivatal Gyámhatóságán, ami a támogatás folyósítását érinti. Családi és jövedelmi viszonyok változása különösen: jövedelmi helyzet-, család létszámának-, lakcím megváltozása, tanulói jogviszony megszűnése, gyermek nagykorúvá válása. Amennyiben kérelmező bejelentési kötelezettségének nem tesz eleget, valamint a jogosultatlan támogatást rosszhiszeműen felveszi, akkor a jogosulatlanul felvett összeget a Ptk. szabályai szerint kamattal megemelve köteles visszafizetni.
(5) (*1) Az eljárásra egyebekben a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL tv. rendelkezése az irányadó.
 
7.§
(1) A Bizottság az eljárást felfüggesztheti, ha a kérelem elbírálásához a kérelmező lényeges életkörülménye a Bizottság előtt nem ismert, vagy azt a Bizottság vitatja. Ilyen lényeges körülmény különösen a kérelmező tartózkodási helyének vagy postacímének pontos ismerete, vagy egyéb tisztázatlan családi, vagyoni, vagy jövedelmi helyzete.
(2) A nem ismert illetőleg vitatott körülmények tisztázása érdekében a Bizottság felkérheti:
a./ a Gyermekjóléti Szolgálatot, Családsegítő Szolgálatot környezettanulmány készítésére
b./ a Polgármesteri Hivatalt adatok beszerzésére, hivatalos intézmények és civil szervezetek megkeresésére
c./ a Bizottság elnökét helyszíni szemle készítésére valamint
d./ felhívhatja a kérelmezőt, hogy a körülményről nyilatkozzon, vagy azt igazolja.
(3) Az eljárást a Bizottság a körülmény tisztázásáig, de legfeljebb 30 napra függesztheti fel.
(4) (*1)
 
8.§
Az eljárást a Bizottság megszünteti ha
a./ a kérelmező ugyanabból a ténybeli alapból származó ugyanazon támogatás iránt nyújtott be kérelmet és az eljárás az ügyben már folyamatban van, vagy annak tárgyában 30 napon belül a Bizottság határozatot hozott
b./ (*2)
c./ a kérelmező személye a benyújtott kérelem hiányosságai miatt nem megállapítható.
 
9.§
A kérelmet a Bizottság érdemi tárgyalás nélkül elutasítja, ha
a./ (*2)
b./ kérelmező ugyanazon támogatás iránt adott be kérelmet, amelynek tárgyában a Bizottság már 90 napon belül támogatást nyújtott
 
10.§
A 149/1997.(IX.10.) Kormány rendelet 65.§ (1) bekezdésében foglalt csatolandó iratokon túl a kérelemhez az alábbi igazolások benyújtása szükséges:
(1) Jövedelem igazolások:
a./ 30 napnál nem régebbi munkáltató által kiállított jövedelem-igazolás az utolsó 3 havi nettó jövedelemről, melyből kitűnik a családi pótlék összege (kivéve b./)
b./ postai szelvény (GYES, GYED, GYAS, GYET nyugdíj, családi pótlék, munkanélküli ellátás, árvaellátás, tartásdíj)
c./ vállalkozók esetén tárgyévi személyi jövedelemadó bevallás
(2) Jövedelem nélküliek igazolása:
a./ a Munkaügyi Központ váci kirendeltsége által kiállított okirat, melyben kérelmező munkanélküliként való nyilvántartásba vételét kérelmezte, vagy
b./ Polgármesteri Hivatalban beszerezhető kitöltött nyilatkozat-nyomtatvány, melyben kérelmező nyilatkozik arról, hogy jelenleg munkaviszonyból származó jövedelemmel nem rendelkezik
(3) Gyermeküket egyedül nevelők igazolása:
Polgármesteri Hivatalban beszerezhető kitöltött nyilatkozat-nyomtatvány, melyben kérelmező nyilatkozik arról, hogy jelenleg gyermekét egyedül neveli, élettársa nincs.
(4) A nem csatolt iratokkal kapcsolatban, valamint a pontatlanul, hiányosan kitöltött adatlappal kapcsolatban a Polgármesteri Hivatal hiánypótlásra szólítja fel a kérelmezőt. A határidőn belül nem pótolt adatok, valamint a csatolandó iratok a kérelem elutasítását, illetőleg a támogatás folyósításának megszüntetés vonja mag után.
 
11.§
(1) A 10.§-ban felsorolt nyilatkozatokban, valamint a kérelmekben szereplő tények, és adatok valóságtartalmát a Bizottság hivatalból környezettanulmány készítésének elrendelésével ellenőrizheti.
(2) Ha a környezettanulmány, illetőleg hivatalos tudomás alapján a Bizottság a kérelmező életkörülményeire tekintettel a 10.§-ban foglalt jövedelem nyilatkozatban foglaltak valóságtartalmát vitatja, az esetben a jövedelem megállapítására a Gyvt. 131.§ (4)-(5) bekezdése alapján tesz kísérletet.
(3) Abban az esetben, ha a jövedelem megállapítása a (2) bekezdésben foglalt módon nem vezet eredményre, a Bizottság a kérelmező és családtagjai vagyoni helyzetének vizsgálatát rendelheti el. A vagyoni helyzet vizsgálatának lefolytatására a Gyvt 19.§ (6)-(7) bekezdésében foglalt rendelkezések az irányadók.
(4) A vagyoni helyzet vizsgálatánál a Bizottság minden, a Polgármesteri Hivatal – különös tekintettel az Adóirodára – által hivatalosan rendelkezésre álló, a kérelmező és családtagjai vagyoni helyzetére vonatkozó adatokat felhasználhat.
(5) A Bizottság megszünteti a támogatás folyósítását, valamint a támogatás iránti kérelmet elutasítja abban az esetben, ha a kérelmező, vagy családtagja:
a./ a környezettanulmány készítését indokolatlanul akadályozza
b./ környezettanulmány során a hatósággal, családgondozókkal nem működik együtt, felhívás ellenére nem nyújtja be a Gyvt 131.§ (4) bekezdésében foglalt fenntartási költségeket igazoló dokumentumokat.
c./ megállapítást nyer, hogy a környezettanulmány készítése, illetőleg a jövedelem- és vagyonnyilatkozat benyújtása során a hatóságot félrevezette.
d./ külön-külön, illetve együttesen a Gyvt 19.§ (7) bekezdésében meghatározott vagyonnal rendelkeznek.
(6) Családi körülmények elhallgatásának minősül, ha a kérelmező adatlapon a támogatást igénylő nem tünteti fel közös háztartásban élő élettársát.
(7) A rendszeres gyermekvédelmi támogatásban részesülő gyermek adatait az étkezési térítési díj kedvezmény (továbbiakban: normatív étkezési kedvezmény) igénybevétele érdekében a Polgármesteri Hivatal Igazgatási Osztálya az intézmények részére megadja.
 
„Személyes gondoskodást nyújtó helyi gyermekvédelmi alapellátások (*3)
12.§
„Göd Város Önkormányzata a gyermekvédelmi alapellátások tekintetében az alábbi személyes gondoskodási formákat nyújtja:
(1)    Gyermekjóléti szolgáltatás
(2)    Gyermekek napközbeni ellátása terén
a)      bölcsőde
b)      nyári napközis tábor
c)      óvodai nevelés és oktatás
d)      iskolai napközi
e)      gyermekház szolgáltatás (*4)
(3)    Gyermekek átmeneti gondozása terén
      helyettes szülői szolgáltatás” (*3)
„(4) A Gyermekjóléti szolgáltatást az önkormányzat a Gyvt. 39.§-40.§ valamint a 15/1998.(IV. 30.) NM rendelet alapján látja el.
(5) A Gyermekek napközbeni ellátását a 12.§ (2) bekezdése tekintetében a Gyvt. 41.§-42.§, valamint a
közoktatásról szóló 1993 évi LXXIX törvény rendelkezései alapján látja el.
(6) A Gyermekek átmeneti gondozásának ellátását a 12.§ (3) bekezdése tekintetében a Gyvt. 45.§-49.§ alapján, a helyettes szülői szolgáltatást illetően a Fehér Kereszt Baráti Kör Kiemelten Közhasznú Egyesülettel kötött ellátási szerződés alapján látja el.” (*4)
 
 
13.§ (*2) (*3) (*4)
„Az önkormányzat a gyermekek napközbeni ellátása keretében a következő alternatív szolgáltatásokat nyújtja:
(1) Gyermekház szolgáltatás, melynek helyszíne: Göd, Rákóczi u. 142. sz. alatti kis épület. A szolgáltatás keretén belül a Gyermekjóléti Szolgálat az alábbi programokat szervezi:
a) biztos kezdet program, amely a kisgyermekkori fejlődést támogató – elsősorban a szülő-gyermek kapcsolatot erősítő - személyi és tárgyi környezetet biztosít, ahol pedagógusok segítik a gyermekek foglalkoztatását a szülők aktív bevonása mellett.
b) fejlesztő korrepetálás, amely a Gyermekjóléti Szolgálat ügyfélkörébe tartozó hátrányos helyzetű gyermekek tanulmányainak fejlesztő jellegű segítése, valamint a magántanulói státuszba került tanulók felkészítése.
c) játszóház, amely szervezett játékfoglalkozások lebonyolítását célozza, korosztály szerinti csoportokban, szükség esetén szülői részvétellel. A program célja a gyermek személyiségének és kreativitásának fejlesztése, a szabadidő hasznos eltöltése, prevenció a veszélyeztető körülmények – különösen a csellengés – elkerülése érdekében. A szolgáltatás díját az 1. sz. melléklet tartalmazza. 
(2) Nyári napközis tábor, melynek helyszínei Göd, Jósika u. 14. sz. alatti Duna parti üdülőházak, valamint Göd, Rákóczi u. 142. sz. alatti kis épület. A Gyermekjóléti Szolgálat július és augusztus hónapban nyári napközis tábort szervez, melynek célja, azon családok segítése, amelyek nem tudják megoldani a gyermekük napközbeni felügyeletét. A szolgáltatás díját az 1. sz. melléklet tartalmazza. A szolgáltatás igénybevételéhez a jelentkezési lapot legkésőbb tárgy év június 15-ig le kell adni (jelentkezési határidő).
(3) A nyári napközis tábor szolgáltatást díjmentesen vehetik igénybe a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülő gyermekek, továbbá mérsékelt díjtételt állapíthat meg a Bizottság a táboroztatási kedvezményben részesülő gyermekek számára. A rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülő gyermek törvényes képviselője a határozat fénymásolatát a jelentkezési határidőn belül köteles leadni.”
 
 
14.§ (*2) (*3)
„(1) A személyes gondoskodást nyújtó ellátások igénybevétele kérelem alapján (kivételesen – jogszabályban meghatározott esetekben - hatósági rendelkezés alapján) történik. A kérelmet a kérelmező az intézmény vezetőjéhez nyújtja be.
(2) Az intézmény vezetője a kérelem elbírálásáról a kérelmező személyi és életkörülményeinek vizsgálata alapján rászorultsági alapon dönt. A személyi és életkörülmények vizsgálatakor tekintettel kell lenni különösen a családban élő személyek számára, azok egészségi állapotára, a család jövedelmi és vagyoni viszonyaira.
(3) Az intézmény vezetője az ellátás megszervezése során gyakorolja mindazon jogköröket, amelyeket jogszabály nem utal más szerv hatáskörébe. Ennek során köteles figyelembe venni az önkormányzat Képviselő-testületének, valamint bizottságainak és polgármesterének határozatait.
(4) Az ellátás az ellátott tekintetében megszűnik, ha
a)      azt jogszabály előírja
b)      azt a kérelmező a továbbiakban nem igényli
c)      azt hatósági határozat megszünteti.
Jogszabály alapján hozott hatósági határozat előírhatja, hogy az ellátást az ellátottnak akkor is igénybe kell vennie, ha azt a továbbiakban már nem igényli.
(5) „Az ellátásokért fizetendő személyi térítési díjak mértékét az intézmény vezetője a Gyvt. 148.§ - 150.§, valamint ezen rendeletben foglaltak alapján állapítja meg. A megállapított személyi térítési díjak csökkentéséről, valamint elengedéséről az intézmény vezetője ezen rendeletben foglaltak alapján dönt. Külön kérelem alapján a Szociális Bizottság – határozattal – a térítési díj kifizetését részben vagy egészben átvállalhatja.” (*5)
(6) Az ellátott az ellátás során keletkezett jog- vagy érdeksérelme ügyében az intézmény vezetőjénél tehet panaszt. A panaszt az intézmény vezetője 15 napon belül köteles kivizsgálni, és annak eredményéről a kivizsgálást követően 8 napon belül írásban értesíteni az ellátottat. Amennyiben a vizsgálat eredményével az ellátott nem ért egyet, az értesítést követő 15 napon belül az önkormányzat Szociális Bizottságához fordulhat panaszával. A panasz kivizsgálását követően a Bizottság javaslattal él az intézményvezető felé. A javaslatot az intézmény vezetője köteles figyelembe venni. A panasz kivizsgálása során egyeztető tárgyalás tartásának bármikor helye van.
(7) Az ellátott képviseletében a törvényes képviselő jár el.”
„(8) „Ezen rendeletben nem szabályozott kérdésekben a Gyvt-ben, valamint a 328/2011.(XII.29.) Korm. rendeletben foglaltak az irányadók.” (*5)
 
„PÉNZBELI ELLÁTÁSI FORMÁK” (*3)
Rendkívüli gyermekvédelmi támogatás
15.§
(1) A Bizottság a gyermeket egyszeri, rendkívüli gyermekvédelmi támogatásban részesíti a Gyvt 21.§-nak megfelelő élethelyzet alapján.
(2) „A Bizottság a támogatásban azon gyermeket gondozó családot részesítheti, amely családban az egy főre jutó havi nettó jövedelem összege nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200%-át.” (*4)
(3) „A támogatás összege 1.000 Ft-tól 50.000 Ft-ig terjedhet, kivéve az 5.§-ban foglalt esetet. A támogatás megítéléséről és mértékéről a Bizottság mérlegelési jogkörében dönt.” (*2)
(4) Amennyiben a Bizottság indokoltnak tartja utólagos elszámolási kötelezettséget írhat elő a támogatásban részesülő számára.
(5) „Egy család részére rendkívüli gyermekvédelmi támogatás évente két alkalommal állapítható meg.” (*2)
 
Szülési támogatás
16.§
(1) A Bizottság szülési támogatásban részesíti azon újszülött gyermeket nevelő 2 éve Gödön állandó lakcímmel rendelkező és Gödön életvitel szerűen tartózkodó családot, amely családban az egy főre jutó nettó jövedelem nem haladja meg a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének 150%-át és a szülők (házastárs, élettárs) egyike 3 évre visszamenőleg legalább 1 éves munkaviszonyt igazol.
(2) A szülési támogatás összege gyermekenként 10.000 Ft-tól 30.000 Ft-ig terjedhet.
(3) A támogatás iránti kérelem benyújtásának határideje a gyermek születésétől számított 60 nap. A határidő elmulasztása jogvesztő.
(4) A Bizottság elutasítja a kérelmet, ha a kérelmező élet- és jövedelemi viszonyai nem felelnek meg az (1) bekezdésben foglaltaknak.
 
Tanulmányi támogatás
17.§
(1) A Bizottság egyedi elbírálás alapján saját jogán azon felsőfokú oktatási intézmény nappali tagozatán tanuló kérelmezőt részesítheti tanulmányi támogatásban, akinek családjában az egy főre jutó nettó jövedelem nem haladja meg a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének 150 %-át, valamint 2 éve Gödön állandó lakcímmel rendelkezik és Gödön életvitel szerűen tartózkodik.
(2) A kérelem elbírálásáról a Bizottság mérlegelési jogkörben dönt. A támogatás összege egy évre 10.000 Ft-tól 50.000 Ft-ig terjedhet
(3) A bizottság elutasítja a kérelmet, ha a kérelmező élet- és jövedelmi viszonyai nem felelnek meg az (1) bekezdésben foglaltaknak.
 
Természetben nyújtott ellátások
18.§
(1) A rendszeres és a rendkívüli gyermekvédelmi támogatás természetbeni ellátás formájában is nyújtható. Erről a Bizottság mérlegelési jogkörben dönt.
(2) Természetbeni ellátás különösen az általános iskolás gyermekek tankönyv és tanszerellátásának támogatása, a gyermekintézmények étkezési térítésének díjkedvezménye, tandíj, egészségügyi szolgáltatásért fizetendő térítési díj, illetve egyéb ellátás kifizetésének elvállalása.
 
Beiskolázási támogatás
19.§
(1) Beiskolázási támogatásban az a gyermek részesíthető, akinek a szülője, illetőleg törvényes képviselője az oktatással kapcsolatos anyagi terheket, különös tekintettel a tanszerek vásárlására, szociális helyzete miatt megfizetni csak részben képes, illetőleg nem képes, és a család egy főre jutó jövedelme nem éri el az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150%-át, továbbá a gyermek alapfokú, vagy középfokú oktatási intézményben folytatja tanulmányait.
(2) A beiskolázási támogatás összegét gyermekenként számítva a Bizottság állapítja meg évente.
(3) A beiskolázási támogatásra irányuló kérelmet a Polgármesteri Hivatalnál lehet benyújtani. A benyújtási határidő minden tárgy év július 31. A határidő elmulasztása jogvesztő.
(4) A jogosultságról a Bizottság mérlegelési jogkörben dönt.
(5) A Bizottság elutasítja a kérelmet, ha a kérelmező élet- és jövedelmi viszonyai nem felelnek meg az (1) bekezdésben foglalt feltételeknek, valamint a (3) bekezdésben foglalt határidő elmulasztása esetén.
(6) A megítélt támogatás összegének felvételére a szülő illetve a törvényes képviselő jogosult.
(7) Amennyiben a Bizottság indokoltnak tartja utólagos elszámolási kötelezettséget írhat elő a támogatásban részesülő számára.
 
Étkezési támogatás
20.§
(1) Étkezési támogatásban az a gyermek részesíthető, akinek a családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének 150 %-át.
(2) Az étkezési támogatás megítéléséről és mértékéről a Bizottság mérlegelési jogkörben dönt.
(3) A Bizottság elutasítja a kérelmet, ha a kérelmező élet- és jövedelmi viszonyai nem felelnek meg az (1) bekezdésben foglalt feltételeknek.
(4) Nem részesíthető étkezési támogatásban az a gyermek, aki bármilyen jogcímen jogosult az állami normatív étkezési kedvezményre, valamint helyi nevelési segélyben részesül.
(5) A megítélt étkezési támogatás összege az oktatási intézmény részére kerül átutalásra.
 
„21.§ (*4)
Táboroztatási kedvezmény
(1) A Bizottság egyedi elbírálás alapján táboroztatási kedvezményben részesítheti azon kérelmezők kiskorú gyermekeit, akiknek életkörülményei indokolják a kedvezményre való jogosultságot. A Bizottság a kérelem elbírálásánál figyelembe veszi a családtagok létszámát, egészségi állapotát, valamint a család jövedelmi és vagyoni viszonyait. Ezen életkörülményekről a Gyermekjóléti Szolgálat környezettanulmányt készít.
(2) A szolgáltatást a Gyermekjóléti Szolgálat a 14.§ (2) bekezdése alapján nyári napközis tábor formájában szervezi meg.
(3) A Bizottság az arra rászoruló gyermek részére az (1) bekezdésben foglaltak alapján 50%-os illetőleg 100%-os mérsékelt díjtételt állapíthat meg.
(4) Az kedvezmény igénybevételéhez szükséges kérelmek a Gyermekjóléti Szolgálatnál nyújthatók be, a 14.§ (2) bekezdés foglalt jelentkezési határidőn belül. A kedvezményre való jogosultság megállapításához az Alapszolgáltatási Központ vezetője környezettanulmány alapján tesz javaslatot.”
 
Záró rendelkezések
22.§ (*4)
 (1) Ez a rendelet kihirdetésével lép hatályba.
(2) A rendelet kihirdetéséről a jegyző gondoskodik.
 
 
 
Polgármester                                                                        Jegyző
 
 
 
 
 
 
„1. sz. melléklet (*4)
 
Játszóház szolgáltatási díjak:
1 óra…………………………………………………………………….….           400 Ft
4 alkalmas bérlet (igénybevett óráktól függetlenül egy napra vonatkoztatva)… 6.000 Ft
8 alkalmas bérlet (igénybevett óráktól függetlenül egy napra vonatkoztatva)   12.000 Ft
Nyári napközis tábor napi díja:………………………………………………… 1.000 Ft”
 
 
„2. sz. melléklet
Bölcsődei térítési díjak/nettó összeg/:
I. Étkezési térítési díj:                                                                                                                375 Ft/fő/nap
Az étkezési személyi térítési díját az intézményvezető – a Gyvt. 150.§ (5) és (6) bekezdésében foglaltak figyelembe vételével - állapítja meg.
Az állami normatív kedvezményben részesülők esetén a Gyvt. 151.§ (5) bekezdésében foglaltak az irányadók.
II. Gondozási térítési díj:                                                                                                             750 Ft/fő/nap
A gondozási térítési díj havi összege 20 nap alapján megállapított összeg.
Amennyiben a szolgáltatás igénylője 12 napot ténylegesen nem veszi igénybe, úgy a soron következő havi gondozási térítési díja 50% mértékben csökken.
A gondozási személyi térítési díj – a Gyvt. 150.§ (5) és (6) bekezdésében foglaltak figyelembe vételével - az alábbiak alapján csökkenthető:
Amennyiben a díjfizetésre kötelezett családjában az egy főre jutó jövedelem összege
a)               38.000 Ft alatt helyezkedik el, nincs gondozási térítési díj fizetési kötelezettség,
b)               38.001 Ft és 42.000 Ft között helyezkedik el a fizetendő díj: 100 Ft/fő/nap
c)               42.001 Ft és 46.000 Ft között helyezkedik el a fizetendő díj: 150 Ft/fő/nap
d)               46.001 Ft és 50.000 Ft között helyezkedik el a fizetendő díj: 200 Ft/fő/nap
e)               50.001 Ft és 54.000 Ft között helyezkedik el a fizetendő díj: 250 Ft/fő/nap
f)                54.001 Ft és 58.000 Ft között helyezkedik el a fizetendő díj: 300 Ft/fő/nap
g)               58.001 Ft és 62.000 Ft között helyezkedik el a fizetendő díj: 350 Ft/fő/nap
h)               62.001 Ft és 66.000 Ft között helyezkedik el a fizetendő díj: 400 Ft/fő/nap
i)                 66.001 Ft és 70.000 Ft között helyezkedik el a fizetendő díj: 450 Ft/fő/nap
j)                 70.001 Ft és 74.000 Ft között helyezkedik el a fizetendő díj: 500 Ft/fő/nap
k)               74.001 Ft és 78.000 Ft között helyezkedik el a fizetendő díj: 550 Ft/fő/nap
l)                 78.001 Ft és 82.000 Ft között helyezkedik el a fizetendő díj: 600 Ft/fő/nap
m)              82.001 Ft és 86.000 Ft között helyezkedik el a fizetendő díj: 650 Ft/fő/nap
n)               86.001 Ft és 90.000 Ft között helyezkedik el a fizetendő díj: 700 Ft/fő/nap
Az étkezési, valamint a gondozási személyi térítési díj együttes összege nem haladhatja meg a Gyvt. 150.§ (3) bekezdésének c) pontjában foglalt mértéket.”
 
 
 
 
 
(*1) Módosította 29/2005.(IX.30.), hatályos 2005. november 1-től
(*2) Módosította a 31/2006. (XI. 16.) sz. Ök. rendelet, hatályos 2006. november 16-tól
(*3) Módosította az 1/2008. (II. 01.) sz. Ök. rendelet, hatályos 2008. február 1-től
(*4) Módosította a 7/2009. (II. 26.) sz. Ök. rendelet, hatályos 2009. február 26-tól
(*5) Módosította a 2/2012. (II. 27.) sz. Ök. rendelet, hatályos 2012. február 27-től
 
 

« Vissza
Vissza a főmenübe