11/2013. (V. 31.) Képviselő-testületi rendelet
Tárgy: A GÖDI POLGÁRMESTERI HIVATAL SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL, ÜGYRENDJÉRŐL

GÖD VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNAK 11/2013. (…………..) SZ. ÖK. RENDELETE
 A GÖDI POLGÁRMESTERI HIVATAL SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL, ÜGYRENDJÉRŐL
 
Göd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (továbbiakban: Mötv.) 84.§ (1)-(2)-(5)a) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján Göd Város Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2011. (III. 23.) sz. Ök. rendeletének megfelelően a 120/2009. (V. 28.) sz. Ök. határozattal elfogadott és 25/2013. (II. 27.) sz. Ök. határozattal módosított alapító okirattal Gödi Polgármesteri Hivatal (továbbiakban: Hivatal)elnevezéssel, egységes hivatalt hozott létre.
Göd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatát, Ügyrendjét (a továbbiakban: SZMSZ) az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 10.§ (5) bekezdésére valamint a Mötv. 67.§ d) pontjára tekintettel az államháztartás működési rendjéről szóló 368/2011.(XII.31.) Korm. rendelet 13.§ (1) bekezdésének figyelembe vételével az alapító okiratában foglaltak részletezésére az alábbiak szerint hagyja jóvá:
 
I. Fejezet
Általános rendelkezések
 
1. A Hivatal jogállása, megnevezése
 
1.§ (1) A Hivatal Göd Város Önkormányzat Képviselő-testülete által alapított, önállóan működő és gazdálkodó, teljes jogkörrel rendelkező közhatalmi költségvetési szerv, jogi személy. A Hivatalnak nincs jogi személyiségű szervezeti egysége.
(2) A Hivatal egységes szerv, amely a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény alapján ellátja az Önkormányzat működésével, a Polgármester vagy a Jegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával valamint a kisebbségi önkormányzatokkal kapcsolatos, a mindenkor hatályos jogszabályi rendelkezések alapján a feladat és hatáskörébe utalt feladatokat.
Létrehozásáról rendelkező határozat száma, kelte: 10/1990. (X. 29.) sz. Ök. határozat.
Hatályos, egységes szerkezetbe foglalt alapító okiratának száma, kelte: 120/2009. (V. 28.) sz. Ök. határozat
 
2.§ (1) A Hivatal megnevezése: Gödi Polgármesteri Hivatal
(2) A hivatal nemzetközi kapcsolataiban az alábbi megnevezéseket használja:
- angolul: Mayor’s Office of Göd
- németül: Bürgermeisteramt der Stadt Göd
- franciául: La Mairie de Göd
(3) A hivatal rövidített megnevezése: Polgármesteri Hivatal.
(4) A hivatal működési területe: Göd város közigazgatási területe.
(5) A hivatal székhelye: 2131 Göd, Pesti u. 81.
(6) E-mail címe: varoshaza@god.hu
(7) Internetes elérhetősége, honlapja: www.god.hu
 
2. A Hivatal által ellátott tevékenységek
 
3.§ (1) A hivatal alaptevékenysége: A Hivatal az alapító okiratban, valamint jelen szabályzatban meghatározott, társadalmi közös szükségletek kielégítését szolgáló, jogszabályokon alapuló állami feladatokat alaptevékenységként, nem haszonszerzés céljából, feladatvégzési és ellátási kötelezettséggel végzi, az alapító általános felügyelete mellett.
(2) Alaptevékenység szakágazati besorolása:
841105 Helyi önkormányzatok, valamint többcélú kistérségi társulások igazgatási tevékenysége
Alaptevékenysége szakfeladat szerinti bontásban:
841114 Országgyűlési képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek
841115 Önkormányzati képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek
841116 Országos és helyi nemzetiségi önkormányzati választásokhoz kapcsolódó tevékenységek
841117 Európai parlamenti képviselőválasztáshoz kapcsolódó tevékenységek
841118 Országos és helyi népszavazáshoz kapcsolódó tevékenységek
841126 Önkormányzatok és társulások általános végrehajtó igazgatási tevékenysége
841127 Települési kisebbségi önkormányzatok igazgatási tevékenysége
841133 Adó, illeték kiszabása, beszedése, adóellenőrzés
841901 Önkormányzatok, valamint többcélú kistérségi társulások elszámolásai
841902 Központi költségvetési befizetések
841907 Önkormányzatok elszámolásai a költségvetési szerveikkel
842421 Közterület rendjének fenntartása
862231 Foglalkozás-egészségügyi alapellátás
869011 Hatósági eljárás érdekében vagy más, jogszabályban előírt okból kötelezően végzett egészségügyi szakértői tevékenység
882111 Aktív korúak ellátása
882113 Lakásfenntartási támogatás normatív alapon
882116 Ápolási díj méltányossági alapon
882117 Rendszeres gyermekvédelmi pénzbeli ellátás
882118 Kiegészítő gyermekvédelmi támogatás
882119 Óvodáztatási támogatás
882121 Helyi eseti lakásfenntartási támogatás
882202 Közgyógyellátás
889967 Mozgáskorlátozottak gépjármű-szerzési és -átalakítási támogatása
890441 Rövid időtartamú közfoglalkoztatás
890442 Foglalkoztatást helyettesítő támogatásra jogosultak hosszabb időtartamú közfoglalkoztatása
890443 Egyéb közfoglalkoztatás
(3) A Hivatal általános feladatai:
            A Hivatal működésével köteles elősegíteni
            a) a törvényesség betartását,
            b) a Képviselő-testület döntéseinek előkészítését, végrehajtását,
            c) az állampolgári jogok érvényesülését.
(4) A Hivatalnak az ügyintézés során törekedni kell:
            a) az anyagi és eljárási jogszabályok maradéktalan érvényre juttatására,
            b) a hatékony, humánus és gyors ügyintézésre, az ügyintézési határidő betartására,
            c) az ügyintézés színvonalának emelésére, az ügyintézés jogszabályi kereteken belül történő             egyszerűsítésére,
            d) az ügyfelek -szóbeli és írásbeli- felvilágosítására,
            e) a gyakrabban előforduló hatósági ügyekben az ügyfelek ügyintézési felkészültségét,      tájékoztatását elősegítő tájékoztatók, szórólapok, irat-és nyomtatvány-minták biztosítására.
(5) A Hivatal alaptevékenységét szabályozó, valamint belső szervezeti egységei által ellátott feladatokat meghatározó jogszabályok megjelölését a 2. sz. függelék tartalmazza. A Hivatal feladatrendszerének teljes körű nyilvántartásáért, naprakészségéért a Jegyző felelős.
(6) A Hivatal vállalkozási tevékenységet nem végez.
(7) A feladatok ellátásának forrását Göd Város Képviselő-testületének hatályos jogszabályok keretei között összeállított, mindenkori éves költségvetési rendelete tartalmazza.
 
3. A Hivatal jelzőszámai
 
4.§ (1) A Hivatal az alábbi jelzőszámokat használja:
            a.) Fejezetszám: 13
            b.) Számlaszámok:
Gödi Polgármesteri Hivatala számlavezető pénzintézete: a CIB Bank Zrt.
Fenti pénzintézetnél vezetett bankszámla: 10700323-67186071-51100005
A költségvetési év során pályázati feltételekhez kötődően újabb alszámla nyitható.
(2) Költségvetési intézményi törzsszám:         394-019
(3) Adóazonosító szám:                                 15394019-2-13          
(4) Statisztikai számjel:                                   15394019-8411-321-13
(5) A Hivatal az általa ellátott, illetve szerződésben meghatározott feladatainak számlázásához a szolgáltatások jegyzéke számait (SZJ) és a vámtarifaszámokat (VTSZ) használja.
 
4. A Hivatal irányítása, vezetése
 
5.§ (1) A Polgármester a Képviselő-testület döntései szerint és saját önkormányzati jogkörében irányítja a Hivatalt.
(2) A Polgármester munkáját az Alpolgármester segíti, feladatát a Polgármester által meghatározottak szerint látja el. Az Alpolgármester helyettesíti a Polgármestert. A Polgármester és az Alpolgármester egyidejű tartós távolléte esetén a Polgármester által, végső esetben a Képviselő-testület által kijelölt Alpolgármester helyettesíti. Az Alpolgármester a Polgármester által meghatározottak szerint ellátja a pénzügyi irányítás feladatait. Közreműködik a gazdasági, pénzügyi vonatkozású előterjesztések elkészítésében, ennek érdekében közvetlenül irányítja az Adó-és a Pénzügyi Osztályt. Koordinálja a közművelődéssel, oktatással, egyéb humán szolgáltatással valamint az önkormányzati rendezvények szervezésével kapcsolatban felmerülő feladatokat.
(3) A Hivatalt a Jegyző vezeti, gondoskodik a Hivatal munkájának megszervezéséről. A Jegyzőt a Polgármester -pályázat alapján- a jogszabályban meghatározott képesítési követelményeknek megfelelően nevezi ki határozatlan időre. A Jegyző tekintetében a munkáltatói jogokat a Polgármester gyakorolja. A Jegyző felelősséggel tartozik a jogszabályokban és helyi szabályzatokban a Hivatal részére meghatározott feladatok ellátásáért, valamint a Hivatal más felelős tagjai által vezetett munkaterületek felügyeletéért. 
(4) A Polgármester a Jegyző javaslatára – a Jegyzőre vonatkozó szabályok szerint – határozatlan időre a Jegyző helyettesítésére, a Jegyző által meghatározott feladatok ellátására Aljegyzőt nevez ki. Az Aljegyző felelősséggel tartozik a Hivatal részére a jogszabályokban és helyi szabályzatokban meghatározott feladatok ellátásáért, valamint a Hivatal más felelős tagjai által vezetett munkaterületek felügyeletéért. 
(5) A Jegyző és Aljegyző egyidejű tartós távolléte esetén a Jegyzőt az Adóosztály vezetője helyettesíti.
(6) Az Osztályvezetők a Polgármesterrel, az Alpolgármesterrel, a Jegyzővel és az Aljegyzővel együtt a Hivatal szakvezetői karának tagjai.
(7) Az Osztályvezetők a képviselőkkel és a bizottságokkal szoros együttműködésben az Önkormányzat egészének érdekeivel összhangban koordinálják a hozzájuk rendelt feladatok ellátását. Gondoskodnak arról, hogy az osztály munkájának ellátásához a megfelelő feltételek rendelkezésre álljanak. Folyamatosan ellenőrzik, elemzik és értékelik a munkatársak által végzett munkát, javaslatot tesznek, illetve önállóan gondoskodnak az erőforrások ésszerű felhasználásáról. Az Osztályvezetők gondoskodnak az osztály hatáskörébe tartozó jogszabályok naprakész ismeretéről úgy maguk, mint munkatársaik vonatkozásában. Rendszeres vezetői értekezleteken folyamatos kapcsolatot tartanak a Polgármesterrel, Alpolgármesterrelés a Jegyzővel. Az Osztályvezetők felelnek az általuk irányított belső szervezeti egység működéséért, az ott dolgozók munkájáért. Az Osztályvezetők szükség szerint részt vesznek az osztály munkájával összefüggő önkormányzati szakbizottság ülésén valamint tanácskozási joggal részt vesznek az Önkormányzat testületi ülésein. A testületi ülésen való részvétel alól rendkívül indokolt esetben a Jegyző adhat felmentést. Feladatkörükbe tartozó jogszabályok változásairól tájékoztatják az érintett bizottságok elnökét.
A szervezeti egységek vezetői egymással mellérendeltségi viszonyban állnak és kötelesek együttműködni a feladatok ellátásában.
(8) A Jegyző az Osztályvezetők munkájának segítésére, helyettesítésére Osztályvezető-helyettest nevezhet ki.
 
 
II. Fejezet
 
5. A Hivatal szervezete és működésének rendszere
 
6.§ A hivatal szervezeti tagozódása
(1) A Hivatal a feladatok ellátásához szükséges munkamegosztás céljából az alábbi egységekből áll:
1. Osztályok
            a./ Pénzügyi Osztály
            b./ Beruházási és Városüzemeltetési Osztály
            c./ Igazgatási Osztály
            d./ Titkársági- Jogi- Informatikai Osztály
            e./ Adóosztály
2. Közvetlenül a Jegyző irányítása és felügyelete alatt állók:
            a./ Aljegyző
            b./ Építésügyi Szolgáltatási Pont
            c./ Ügyvéd (közigazgatási ügyek)
            d./ Jogtanácsos
            e./ Belső ellenőrzés
3. Közvetlenül a Polgármester irányítása alatt állók:                        
            a./ Ügyvéd (polgári ügyek)
            b./ Főépítész
4. Közvetlenül aljegyzői irányítás alatt álló szervezeti egység:
            a./ Közterület felügyelet
 
(2) A Hivatal a feladatait az (1) bekezdésben meghatározott szervezeti egységekben, az alábbi belső tagozódásban látja el:
            1. Osztályok
a./ Pénzügyi Osztály
A Pénzügyi Osztály szervezeti felépítése:
Engedélyezett létszám:7 fő
Szervezeti egység vezetője: osztályvezető
                                                                osztályvezető-helyettes
pénzügyi ügyintéző I-III.
pénzügyi ügyintéző /pénztáros/ I-II.
 
A Pénzügyi Osztály feladatai:
- döntésre előkészíti az önkormányzat éves költségvetését, annak önkormányzati rendeletét az önállóan gazdálkodó intézmény vezetőjének bevonásával,
- vezeti a költségvetés módosítását és figyelemmel kíséri annak végrehajtását,
- elkészíti a költségvetési beszámolókat, az adott költségvetési év teljesítésének zárszámadási rendeletét,
- részt vesz az egyéb pénzügyi gazdálkodási tervek kialakításában, elkészítésében,
- végzi az önkormányzatokra háruló, jogszabályokban meghatározott egyéb pénzügyi feladatokat,
- elkészíti a költségvetést illető pénzügyi-gazdasági jellegű előterjesztéseket. Részt vesz azok végrehajtásában,
- ellátja az éves költségvetési törvény által az önkormányzatra háruló feladatok teljes körű szervezését, koordinálását,
- figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek előírását, gondoskodik a számlázásról és a behajtásról,
- figyelemmel kíséri a kötelezettségvállalásokat, gondoskodik a kiegyenlítések végrehajtásáról,
- analitikusan és szintetikusan könyveli a bevételeket és kiadásokat,
- működteti a házipénztárt,
- vezeti az ÁFÁ-val kapcsolatos nyilvántartásokat, adatokat szolgáltat a NAV felé,
- ellátja az elkülönített számlák vezetését (bank, letéti, közmű, hitel, lakásépítési alap),
- ellátja az intézmények finanszírozását,
- ellátja az illetmény-gazdálkodással kapcsolatos feladatokat, gondoskodik az intézményi bérek számfejtéséről, szociális juttatások analitikus nyilvántartásáról, kifizetéséről
- a nem rendszeres személyi juttatások számfejtésével, kifizetésével és egyéb bérügyi, adó- és járulékfizetéssel kapcsolatos feladatokat lát el
- vezeti a Hivatal könyv szerinti vagyon nyilvántartását,
- ellátja a jogszabályokban előírt adatszolgáltatást a MÁK felé (költségvetés, beszámolók, mérlegjelentések, bérjellegű kifizetések, állami támogatások igénylése, céltámogatások, központi költségvetéstől pályázatra kapott pénzeszközökkel történő elszámolás),
- közműfejlesztési hozzájárulások kiutalása,
- elvégzi az önkormányzati beruházások pénzügyi adminisztrációját,
- elkészíti a jogszabályban meghatározott statisztikát, jelentéseket,
- elkészíti az osztály tevékenységi köréhez kapcsolódó szakmai előterjesztéseket bizottsági, illetve testületi megtárgyalásra, döntésre,
- ellátja a Hivatal többi belső szervezeti egységét szakmai és egyéb, az osztály feladatkörével összefüggő információkkal,
- folyamatosan kapcsolatot tart az önkormányzat Pénzügyi Ellenőrző Közbeszerzési és Jogi Bizottságával, valamint szükség szerint az önkormányzat egyéb bizottságaival.
 
b./ Beruházási és Városüzemeltetési Osztály
A Beruházási és Városüzemeltetési Osztály szervezeti felépítése :
Engedélyezett létszám: 7 fő
Szervezeti egység vezetője:osztályvezető
beruházási ügyintéző I.-II.
műszaki ügyintéző I.–II.
pályázati ügyintéző
környezetvédelmi ügyintéző
 
Beruházási, felújítási feladatok:
-       önkormányzati beruházások gazdasági előkészítése, gazdaságossági számítások elkészítése,
-       fejlesztési programok, pályázatok előkészítése,
-       a település területén saját beruházásban történő közműépítések, vonalas létesítmények, magasépítési beruházások, felújítások előkészítése, szerződéskötések lebonyolítása, egyeztetés a közreműködő felekkel, esetenként műszaki ellenőrzés,
-       a település területén saját beruházásban létesülő közművek, vonalas létesítmények és épületek építéséhez, felújításához szükséges szakhatósági nyilatkozatok, közútkezelői hozzájárulások és engedélyek beszerzése,
-       az Önkormányzat tulajdonában és kezelésében álló épületek, építmények felújításának előkészítése, kivitelezés lebonyolítása,
-       a település területén idegen beruházásban létesülő közművek, vonalas létesítmények és épületek építéséhez szükséges közútkezelői hozzájárulások elkészítése,
-       tervezési, kivitelezési munkálatokra ajánlatok bekérése, ajánlatok elbírálásának előkészítése,
-       tervezési- kivitelezési szerződések előkészítése,
-       kivitelezési időszakban tervezői, üzemeltetői egyeztetések megszervezése, kivitelezői munkák ütemezése,
-       műszaki átadás- átvételi, üzembe helyezési eljárások lebonyolítása, használatbavételi engedély beszerzése,
-       munkák szerződés szerinti teljesítésének ellenőrzése, mennyiségi és pénzügyi elszámolása.
Városüzemeltetési feladatok:
-       közterületek, parkok, terek, utak, járdák, vízelvezető rendszerek karbantartási munkáinak felmérése, megszervezése, ellenőrzése,
-       közterület-fenntartási munkák szerződés szerinti teljesítésének ellenőrzése,
-       közvilágítási feladatok ellátása,
-       közüzemi számlák ellenőrzése,
-       lakossági bejelentésekkel kapcsolatos feladatok intézése.
Pályázatok:
-       a hazai és uniós pályázatok, egyéb más forrású pályázatok előkészítése, koordinálása, pályázatírás max. 20 mill. Ft támogatási összegű projektek esetén, fenntartási jelentések elkészítése az önkormányzat és kapcsolódó intézményei számára,
-       pályázatok nyilvántartása.
Közbeszerzés:
-       az Önkormányzat és a Hivatal mint ajánlatkérő közbeszerzési eljárásainak előkészítése, dokumentálása,
-       közbeszerzési eljárás során kötött szerződések fegyelemmel kísérése, szerződés módosításáról, a szerződés teljesítéséről, illetve a több évre szóló szerződések esetén évente a részteljesítésről tájékoztató közzététele,
-       közbeszerzési Szakértő, lebonyolító munkájának segítése,
-       Bíráló Bizottság munkájának megszervezése,
-       éves közbeszerzési terv elkészítése, karbantartása;
-       értékhatárok figyelemmel kísérése;
-       Éves Statisztikai összegezés elkészítése;Közbeszerzések nyilvántartása.
Környezetvédelem, vízgazdálkodás:
-       természetvédelmi területek védelme,
-       földügyi, mezőgazdasági tevékenységgel kapcsolatos ügyek intézése,
-       állattartással, fakivágási engedélyekkel, kút engedélyekkel kapcsolatos feladatok intézése,
-       szúnyoggyérítés, méhészeti nyilvántartás,
-       közterületi zöldfelületek kezelésével, parlagfű mentesítéssel kapcsolatos ügyintézés,
környezetvédelmi-, vízügyi hatósági feladatok ellátása,
-       helyi környezetvédelmi rendelet megalkotásában való közreműködés,
-       belvízvédelemmel kapcsolatos feladatok,
-       környezetszennyezések felderítése, azzal kapcsolatos hatósági feladatok
-       hatósági igazolások kiadása.
Strandhoz kapcsolódó engedélyek:
-       Göd, K-8-as kút vízjogi üzemeltetési engedélyekkel kapcsolatos ügyintézés,
-       termálfürdőhöz kapcsolódó vízjogi létesítési engedélyek intézése,
-       gyógyvíz, ásványvíz engedélyekkel kapcsolatos ügyintézés.
Vagyongazdálkodással kapcsolatos feladatok ellátása
-       licitálási eljárások előkészítése,
-       ingatlanfelmérés,
-       ingatlan értékesítéssel kapcsolatos ügyek intézése,
-       telekalakítás előkészítése,
-       ingatlanok bérbeadásával kapcsolatos ügyek intézése,
-       önkormányzati vagyonnal kapcsolatos változások (rendelet-tervezet, előterjesztés, változási vázrajz) bonyolítása.
Nyilvántartások, egyéb feladatok:
-       szakbizottsági, illetve testületi előterjesztések készítése,
-       statisztikai adatszolgáltatás.
 
c./ Igazgatási Osztály
Az Igazgatási Osztály szervezeti felépítése:
Engedélyezett létszám:7 fő
Szervezeti egység vezetője: osztályvezető
                                                                osztályvezető-helyettes
szociálpolitikai ügyintéző I-II.
anyakönyvvezető
iktató-irattáros
iktató-ügyfélszolgálati ügyintéző
 
Szociális feladatok:
- szociális segélyek döntésre előkészítése,
- lakásfenntartási támogatás ügyintézése,
- átmeneti segélyek és rendkívüli gyermekvédelmi támogatás ügyintézése,
- méltányossági közgyógyellátási igazolvány kiadásának és megállapításának ügyintézése,
- társhatósági megkeresésre helyszínelések elvégzése,
- időskorúak és elmebetegek szociális otthonába való beutalásával kapcsolatos feladatok ellátása,
- egészségügyi gyermekotthonba való beutalással, társadalombiztosítási jogviszonnyal kapcsolatos jelentési kötelezettség teljesítése
- munkanélküliekkel kapcsolatos hatósági feladatok ellátása, aktív korúak ellátásának ügyintézése
- jogszabályban meghatározott esélyegyenlőségi feladatok ellátása
- temetési segély, köztemetés ügyeinek intézése,
- adósságcsökkentési támogatás döntésre előkészítése,
- szociális étkeztetési kedvezmények döntésre előkészítése,
- rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény és óvodáztatási támogatás ügyintézése,
- speciális intézményben elhelyezett személyekkel kapcsolatos hatósági ügyintézés,
- szociális bérlakások bérbeadásával kapcsolatos döntések előkészítése.
Egyéb igazgatási feladatok:
- az osztály működésével összefüggő testületi és bizottsági határozati javaslatok, valamint rendelet-tervezetek előterjesztése,
- anyakönyvvezetés, házasságkötéssel, polgári temetkezéssel kapcsolatos feladatok ellátása,
- állampolgársági eskütétellel kapcsolatos ügyintézés,
- lakcím-nyilvántartással kapcsolatos feladatok ellátása,
- hagyatéki eljárás jegyzői szakaszának lefolytatása,
- gyermekvédelemmel kapcsolatos környezettanulmányok elkészítse,
- szabálysértési pénzbírság közérdekű munkavégzéssel történő megváltásával kapcsolatos ügyintézés.
Ügyfélszolgálati feladatok:
- ellátja az általános ügyfélszolgálati jellegű tájékoztatást,
- nyomtatványokkal látja el az ügyfeleket, szükség szerint segítséget ad ezek kitöltéséhez,
- ügyfélfogadási időn kívül hivatalos iratokat vesz át,
- a jogszabályokban meghatározott egyszerű és gyorsan kiadható igazolásokat és hatósági bizonyítványokat kiadja és nyilvántartja,
- információs anyagokat kezel és nyilvántart,
- a talált tárgyakat átveszi és nyilvántartja,
- ellátja a hivatal postázással összefüggő teendőit,
- rögzíti a gyepmesteri és inszeminátori feladatokkal összefüggő bejelentéseket és továbbítja a szakhatóságok felé,
- érkezteti a Gödi Polgármesteri Hivatal és Göd Város Önkormányzata részére szóló küldeményeket,
- kifüggeszti és nyilvántartja a hirdetményi úton közlendő hivatalos iratokat,
- kezeli a telefonközpontot.
Iktatási feladatok:
A Hivatal iratainak nyilvántartása, iktatása, irattári anyagok kezelése. Az iratkezelésre vonatkozó feladat és hatáskörök részletes szabályozásátGöd Város Önkormányzat 31/1999 (XII.20.) sz. rendelete” az önkormányzat iratkezelési szabályzatáról” tartalmazza.
 
d./ Titkársági- Jogi- Informatikai Osztály
Titkársági- Jogi- Informatikai Osztály szervezeti felépítése:
Engedélyezett létszám: 8 fő
Szervezeti egység vezetője: osztályvezető
jogi asszisztens
titkársági ügyintéző I.-III.
szervezési ügyintéző
informatikai vezető
rendszergazda
 
A Képviselő-testület és a bizottságok tevékenységével kapcsolatos jogi és ügyviteli feladatok:
- a Képviselő-testület és a bizottságok zavartalan működésével kapcsolatos feladatok ellátása, a döntések előkészítésével kapcsolatos feladatok koordinálása (előterjesztések gyűjtése a képviselő-testületi valamint bizottsági munkák tekintetében, kapcsolattartás a hivatali szervezeti egységekkel)
- Jegyző által meghatározott valamint az osztály működésével összefüggő testületi és bizottsági határozati javaslatok, valamint rendelet-tervezetek előterjesztése,
- meghívók, testületi, bizottsági anyagok összeállítása, képviselőkhöz juttatása
- közreműködés az ülések technikai lebonyolításában, ülések jegyzőkönyvének vezetése
- jegyzőkönyvi kivonatok elkészítése, a hivatal szervezeti egységeinek és az érintett személyeknek, szervezeteknek való megküldése, archiválása
- jegyzőkönyvek Kormányhivatalhoz történő felterjesztése
- nyilvántartja az önkormányzati rendeleteket, határozatokat, gondoskodik a Kormányhivatalhoz történő felterjesztésükről. Közreműködik a rendeletek közzétételében.
- jogszabályi előírásoknak megfelelően működteti az elektronikus jogtár rendszert,
- közreműködik a helyi rendelet alkotásban, szabályzatok, belső utasítások elkészítésében,
- Kormányhivatal törvényességi észrevételeivel, kifogásaival kapcsolatosan egyeztetéseket végez,
- jogszabály-figyelési feladatokat lát el.
Titkársági feladatok:
-           a képviselők, Polgármester, Alpolgármesterek, Jegyző, Aljegyző napi munkavégzésével kapcsolatos szervezési, ügyviteli, levelezési, vendéglátási tevékenység ellátása,
- polgármesteri, alpolgármesteri, jegyzői, aljegyzői és egyéb vezetői tárgyalásokon jegyzőkönyv készítése,
- az ügyvédek és a jogtanácsos munkájának adminisztratív támogatása. Kapcsolattartás az ügyvédek és az ügyfelek valamint a Hivatal dolgozói között
- a városvezetők protokolláris megjelenésének előkészítése, biztosítása. Testvérvárosi kapcsolatok szervezése.
- kapcsolattartás a képviselőkkel, az önkormányzat által alapított és felügyelt intézményekkel, társaságokkal, a helyi sajtóval, civil- és társadalmi szervezetekkel,
- Jogszabályi rendelkezésekben leírtak szerint valamint felettes hatóság, központi szerv megkeresésére statisztikák, nyilvántartások vezetése.
Egyéb feladatok:
- a képviselő-testület valamint a Polgármester munkáltatói jogkör gyakorlásával és a Jegyző hatáskörébe tartozó munkáltatói, illetve egyéb munkáltatói jogok gyakorlásával kapcsolatos személyügyi feladatok ellátása: jogviszony létesítésével, megszüntetésével, nyugdíjazással, illetmény előmeneteli rendszerrel, szabadságolással, teljesítményértékelési, képzési, fegyelmi, vagyonnyilatkozattételi, pályázati eljárással, cafeteria rendszer működtetésével kapcsolatos munkajogi szabályok érvényre juttatása és adminisztratív feladatok ellátása, előterjesztések, beszámolók készítése. Közszolgálati nyilvántartás vezetése. Jogszabályban előírt adatfeldolgozás valamint adatszolgáltatás teljesítése a MÁK , a Kormányhivatal , Statisztikai Hivatal és egyéb szervek felé.
- ellátja a nemzetiségi önkormányzat működésével kapcsolatos jogszabályban meghatározott feladatokat
- vezeti a törzskönyvi nyilvántartást
- termőföld értékesítéssel kapcsolatos jegyzői feladatok ügyintézése (hirdetmény és tájékoztatás a központi elektronikus szolgáltató rendszeren)
-           választási eljárásokkal kapcsolatos feladatok ellátása
- a köznevelésitörvényben meghatározott jegyzői hatósági feladatok ügyviteli feladatainak ellátása
- önkormányzati rendezvények szervezésében, lebonyolításában való közreműködés
Informatikai feladatok:
- a Városháza honlapjának tartalmi összeállítása, folyamatos figyelemmel kísérése, frissítése
- az Önkormányzat és a Hivatal működésével kapcsolatos információk elektronikus továbbítása,
 - az Önkormányzat és a Hivatal működésével összefüggő közérdekű adatok elektronikus formában történő nyilvánosságra hozatala,
- elektronikus ügyintézési rendszer kialakításának elősegítése,
- a Hivatal informatikai és számítástechnikai rendszerének, gépparkjának karbantartása, fejlesztése, szoftverek frissítése.
- a KSH-Elektra program koordinátori teendőinek ellátása.
- vagyonkataszter nyilvántartás vezetése
 
e./ Adóosztály
Az Adóosztály szervezeti felépítése :
Engedélyezett létszám:7 fő
Szervezeti egység vezetője: osztályvezető
Adóügyi ügyintéző I- VI.
 
Adóosztály feladatai:
Végzi a törvényekben és egyéb jogszabályokban meghatározott, önkormányzati adóhatóság hatáskörébe tartozó tevékenységet, melynek keretében:
- nyilvántartja, előírja, könyveli az önkormányzati adókat, adók módjára behajtandó köztartozásokat és a talajterhelési díjat - a továbbiakban együtt adó,
- jogszabályban meghatározott esetekben intézkedik az adó kivetéséről, megállapításról, adókötelezettség megszegése miatti szankcionálásról,
- intézkedik – szükség esetén bírósági végrehajtó bevonásával – a jogerős és végrehajtható adótartozások behajtásáról,
- intézkedik a más szervektől érkezett, adók módjára behajtandó köztartozások beszedése - ezt követően a tartozás jogosultjának történő átutalása iránt,
- intézkedik a gépjárműadó-bevétel törvényben meghatározott részének állami költségvetés felé történő továbbításáról,
- ellátja az adókedvezmény iránti kérelmekkel kapcsolatos feladatokat,
-   intézkedik a fellebbezések, felügyeleti intézkedés iránti kérelmek és kifogások ügyében, szükség esetén a csatolandó iratanyaggal továbbítja azokat a felettes önkormányzati adóhatóságnak
-   indokolt esetben – amennyiben szükséges szakértő bevonásával – adóhatósági ellenőrzéseket végez,
- jogszabályban meghatározott esetekben kiadja
-           az adó- és értékbizonyítványokat,
-           bíróságnál történő felhasználás céljából az ügyfél vagyoni helyzetről a költségmentességi igazolásokat,
-           ügyfél megkeresésére az adóhatósági igazolásokat,
- jogszabályban meghatározott feladatok ellátása érdekében társhatóságokkal, egyéb szervekkel valamint a polgármesteri hivatal többi belső szervezeti egységével együttműködik, ennek keretében információkat kér és szolgáltat, szükség esetén helyszínelést végez,
- jogszabályi rendelkezésekben leírtak szerint valamint felettes hatóság, központi szerv megkeresésére statisztikát, jelentést készít vagy ehhez adatokat, információkat szolgáltat,
- Polgármester, Alpolgármester, Jegyző, Aljegyző részére kimutatásokat, tájékoztatókat, elemzéseket készít adóbevételekkel, hátralékokkal, konkrét adóhatósági tevékenységekkel kapcsolatban,
- elkészíti az osztály tevékenységi köréhez kapcsolódó szakmai előterjesztéseket,
- folyamatos kapcsolatot tart az Önkormányzat Pénzügyi Ellenőrző, Közbeszerzési- és Jogi Bizottságával.
 
f./ Közterület-felügyelet
A Közterület-felügyelet szervezeti felépítése:
Engedélyezett létszám:3 fő
Szervezeti egység vezetője:Közterület-felügyelet vezető
Közterület-felügyelő I.
Közterület felügyeleti ügyintéző
 
A Közterület-felügyelet különös jogállása, feladatai és hatáskörei:
- A Közterület-felügyelet a Hivatal belső szervezeti egységeként működik. A közterület-felügyelő munkáját közvetlenül a csoportvezető vezeti, felügyeletet és közvetett irányítást az Aljegyző gyakorol. A felügyelő feladatait az Önkormányzat illetékességi területén, közterületen látja el. A feladatkörében eljáró felügyelő hivatalos személy. A felügyelő a szolgálatot országosan egységes egyenruhában teljesíti. Szolgálata teljesítésekor egyenruhájára kitűzve viseli az országosan egységes, egyedi azonosító számmal ellátott felügyelői jelvényt, karjelzésként viseli a város jelképét.
- A közterület felügyelők munkaidő-beosztását a Jegyző a munkajogi jogszabályok figyelembevételével az általános munkarendtől eltérően is megállapíthatja.
- A felügyelet vezetője felelős a felügyeletre vonatkozó jogszabályokban, önkormányzati rendeletekben, testületi határozatokban, valamint a szabályzatban foglalt előírások végrehajtásáért.
Részt vesz a testület ülésén a felügyelet működésével kapcsolatos napirend tárgyalásán
Rendszeresen ellenőrzi a felügyelők területi munkáját.
A felügyelet tevékenységének eredményes ellátása érdekében közvetlen kapcsolatot tart a Gödi Rendőrőrs vezetőjével, szükség szerint a Polgárőrség Gödi Szervezetének vezetőjével.
- A közterület felügyelők az ellenőrzési feladatokat a jogszabályokban és a munkáltatói utasításának megfelelően kötelesek ellátni. A feladatok ellátása során udvarias, segítő magatartást kötelesek tanúsítani, tevékenységükkel elsősorban a megelőzést kell szolgálniuk.
Nyilvántartást vezetnek és hetente írásbeli tájékoztatást adnak a kiszabott helyszíni bírságról a csoportvezetőnek.
Jelentik a szolgálatuk során észlelt hatáskörükbe nem tartozó szabálytalanságot a csoportvezetőnek.
- A felügyelet illetékességi területét ellenőrzési körzetekre kell felosztani, amely alapját képezi a vezénylési rendnek. Az ellenőrzésre járőrözéssel kerül sor, amely lehet gyalogos, kerékpáros vagy gépkocsi használattal egybekötött.
A felügyelet feladata:
- a közterületek jogszerű használatának, a közterületen folytatott engedélyhez, illetve útkezelői hozzájáruláshoz kötött tevékenység szabályszerűségének ellenőrzése,
- a közterület rendjére és tisztaságára vonatkozó jogszabály által tiltott tevékenység megelőzése, megakadályozása, megszakítása, megszüntetése, illetve szankcionálása,
- a város közterületein folytatott - engedélyhez kötött - tevékenységek (közterület - foglalás, építés, útburkolatbontás, árusítás, fakivágás, égetés, stb.) szabályszerűségének vizsgálata, közterület foglalásra irányuló kérelmek engedélyezésének ügyintézése,
- közreműködés a közterület, az épített és a természeti környezet védelmében,
- közreműködés a közrend, a közbiztonság védelmében,
- közreműködés az önkormányzati vagyon védelmében,
- közreműködés a köztisztaságra vonatkozó jogszabályok végrehajtásának ellenőrzésében,
- közreműködés állat-egészségügyi és eb-rendészeti feladatok ellátásában,
- közreműködés az építésrendészeti ellenőrzésekben,
- közreműködés vízügyi igazgatással kapcsolatos, jegyzői, polgármesteri hatáskörbe tartozó ellenőrzésekben.
- a közterület-felügyelő tevékenységéről intézkedési naplót vezet.
A felügyelő intézkedési jogköre:
- felügyelő a jogszabályban meghatározott feladatainak ellátása érdekében rendszeres, illetőleg folyamatos hatósági ellenőrzést végez illetékességi területén,
- a felügyelő intézkedés előtt köteles felügyelői minőségét szóban közölni, magát szolgálati igazolvánnyal és egyedi azonosító számmal ellátott felügyelői jelvénnyel igazolni. A szolgálati igazolvány tartalmazza a felügyelő arcképét, nevét, a munkáltató szerv megnevezését és címét, továbbá a felügyelői jelvény sorszámát,
- a felügyelő az intézkedéssel érintett személyről, az intézkedés vagy az eljárás szempontjából lényeges környezetről és körülményről, tárgyról kép- és hangfelvételt készíthet, amely kizárólag az adott eljárásban, jogszabály előírásai szerint használható fel,
- ha a kép- és hangfelvételen rögzített cselekmény miatt nem indult eljárás, a kép- és hangfelvételt legkésőbb a felvétel készítésétől számított hat hónap elteltével meg kell semmisíteni,
- felügyelő köteles intézkedni vagy intézkedést kezdeményezni, ha a feladatkörébe tartozó jogszabálysértő tényt, tevékenységet, mulasztást észlel vagy olyan tényt, tevékenységet, mulasztást hoznak tudomására, amely a feladatkörébe tartozó ügyben beavatkozást tesz szükségessé,
- a felügyelő intézkedése nem okozhat olyan hátrányt, amely nyilvánvalóan nem áll arányban az intézkedés törvényes céljával,
- több lehetséges intézkedés közül azt kell választani, amely az intézkedéssel érintettre a legkevesebb korlátozással, sérüléssel vagy károkozással jár,
- a felügyelő köteles a hozzáfordulóknak a tőle elvárható segítséget, illetve felvilágosítást megadni.
 
            2.Közvetlen jegyzői irányítás, vagy felügyelet alatt álló szervezeti egységek feladatai:
a./ Aljegyző
A Jegyzőt távollétében az Aljegyző helyettesíti, egyben ellátja a Jegyző által meghatározott feladatokat, valamint a birtokvédelmi ügyekben teljes körűen eljár. Az Aljegyző ellátja a közterület-felügyelet feladatainak irányítását, felügyeletét.
b./ Építésügyi Szolgáltatási Pont
- Információszolgáltatás az állampolgárok részére az építésügyi hatósági ügyintézésük elősegítése érdekében.
- Az építésügyi feladatok intézéséhez az állampolgári kérelmek átvételének és továbbításának, hiánypótlás befogadásának, nyilatkozatok felvételének és továbbításának, digitalizálásának és feltöltésének biztosítása az építésügyi hatósági engedélyezési eljárást támogató elektronikus dokumentációs rendszerbe (a továbbiakban: ÉTDR)
- A kérelmek papír alapon vagy elektronikus adathordozón való fogadása, szükség szerinti szkennelése és az ÉTDR-be történő feltöltésének biztosítása
-       Az építésügyi hatósági eljárás illetékének és az építésügyi igazgatási szolgáltatási díjak befizetésével kapcsolatos ügyintézés
-       Települési önkormányzati egyéb műszaki, üzemeltetési feladatai
-       Kereskedelmi, vendéglátó és szálláshely-szolgáltatási tevékenységgel kapcsolatos ügyintézés
-       Zenés-táncos rendezvények engedélyezése
-       Házszám engedélyek kiadása
c./ Ügyvéd (közigazgatási ügyek)
Ellátja a megbízási szerződésben ráruházott feladatokat. Közreműködik a Jegyző által hatáskörébe utalt szerződések elkészítésében. Tájékoztatást nyújt a Hivatal munkatársainak ügyintézésével, valamint a Képviselő-testület munkájával összefüggésben felmerülő jogi kérdésekben.
d./ Jogtanácsos
Ellátja a Jegyző által hatáskörébe utalt közigazgatási jogi feladatokat, valamint a Hivatal államigazgatási ügyeivel kapcsolatos bírósági szakaszban lévő peres és nem peres ügyeket.
Tájékoztatást nyújt a Hivatal munkatársainak ügyintézésével, valamint a képviselő-testület munkájával összefüggésben felmerülő jogi kérdésekben.
e./ Belső ellenőrzés
- átfogó szabályszerűségi-, pénzügyi-, rendszer-, teljesítmény-, megbízhatósági-, és informatikai-rendszer ellenőrzést végez az önkormányzat és intézményei tekintetében,
- kockázatelemzési eljárást követően elkészíti és évente aktualizálja a költségvetés szerv stratégiai ellenőrzési tervét,
- elkészíti a következő évre szóló operatív ellenőrzési tervét; továbbá azokat jóváhagyás céljából átadja a költségvetési szerv vezetőjének,
- összeállítja az éves ellenőrzési és éves összefoglaló jelentést,
- az ellenőrzési terven felüli, soron kívüli vizsgálatokat is végezhet,
- szakmai kapcsolatot tart a könyvvizsgálóval, a szakbizottsággal és a hivatal szervezeti egységeivel.
 
            3. Közvetlen polgármesteri irányítás alatt álló szervezeti egységek feladatai:
a./ Ügyvéd (polgári ügyek)
Ellátja a megbízási szerződésben ráruházott feladatokat, közreműködik az Önkormányzat polgári peres és nem peres ügyeinek intézésében. Közreműködik a polgári jogi szerződések elkészítésében.
b./ Főépítész
Feladatát a Környezetvédelmi és Területfejlesztési Miniszter „az épített környezet alakításáról és védelméről” szóló 1997. évi LXXVIII. törvény (Étv.) valamint a 190/2009. (IX.15.) KTM rendeletében rögzítettek határozzák meg. A működés egyéb feltételeit illetően szintén a hivatkozott rendelet előírásai az irányadóak. Az önkormányzati főépítész tervezési jogosultsága az összeférhetetlenségi szabályok figyelembevételével egyéb szerződések tekintetében Göd város területére nem terjed ki.
 
6. A Hivatal működése, belső kapcsolattartás, munkakörök
 
7.§ (1) A köztisztviselők tekintetében a Jegyző gyakorolja a munkáltatói jogokat. Kinevezéshez, vezetői megbízáshoz, felmentéshez, a vezetői megbízás visszavonásához, jutalmazáshoz - a Polgármester által meghatározott körben - a Polgármester egyetértése szükséges
(2) A Polgármester, az Alpolgármester, a Jegyző, az Aljegyző és az Osztályvezetők részvételével szükség esetén értekezletet tart, amelyen meghatározza a munkavégzés fő irányait
(3) A Polgármester és a Jegyző a Hivatal dolgozói részére szükség szerint munkatársi értekezletet tartanak.
(4) Az Osztályvezetők szükség szerint munkamegbeszélést tartanak az ügyintézők részére
(5) A Jegyző rendszeres tájékoztatást ad a Hivatal működéséről a Polgármesternek
(6) A Hivatalon belül, a közös feladaton dolgozó kollégák a szóbeli és e-mailben történő egyeztetéseken kívül a Hivatal belső számítástechnikai hálózatában -szükség szerint- közös elérésű munkaterületet(mappát) használnak.
(7) A Hivatal valamennyi munkavállalóját érintő dokumentumokat szintén a mindenki számára elérhető, kifejezetten e célból létrehozott munkaterületeken kell elhelyezni. Ide a hatályos szabályzatok, rendeletek stb. kizárólag érvényben lévő verziója helyezhető el. A dokumentumok hatályosítása azon kolléga feladata, aki erre munkaköri leírásában jogosítványt kapott.
(8) A Hivatali szervezet alapegységei a munkakörök. A munkakörök ellátására vonatkozó előírásokat a munkaköri leírások tartalmazzák, melyek elkészítéséért, naprakészségéért és az abban meghatározott feladatok ellátásáért az Osztályvezetők felelősek. A szervezeti egységek vezetőinek és az Aljegyző munkaköri leírásának elkészítéséért és naprakészségéért a Jegyző felelős. A munkaköri leírás tudomásul vételét a munkakört betöltő dolgozó aláírásával igazolja.
(9) Az aktuális feladatrendszer és a munkaköri leírások tartalmi összhangjának biztosításáról a Jegyző gondoskodik.
 
7. Munkaidő, ügyfélfogadás
 
8.§ (1) A munkarend
            A Hivatal munkatársainak munkarendje:
            Hétfőn                        8.00-tól 18.00 óráig
            Keddtől - Csütörtökig 7.30-tól 16.00 óráig
Pénteken                     7.30-tól 12.00 óráig tart.
A Hivatal vezetői (Polgármester, Alpolgármesterek, Jegyző, Aljegyző, Osztályvezetők) rugalmas munkaidő-beosztásban látják el feladataikat. A munkaidő az ügyfélfogadás rendjéhez, a bizottsági és testületi ülésekhez igazodik. A törzsidőben valamennyi vezető köteles a munkahelyén tartózkodni, illetve feladatai ellátása érdekében a munkahelyi vezető engedélyével távozhat. A törzsidő megegyezik a Hivatal ügyfélfogadási idejével.
 
(2)Az ügyfélfogadás rendje
a./ A Hivatal ügyfélfogadási rendje:
            Hétfőn                        13.00-tól 18.00 óráig
            Szerdán                       8.00-tól 12.00 óráig, 13.00-tól 16.00 óráig
            Pénteken                     8.00-tól 12.00 óráig tart.
b./ A Polgármester és a Jegyző ügyfélfogadási rendje:
            Polgármester:  minden hónap negyedik hétfőjén 13.00-tól 18.00 óráig,
Jegyző:                        minden hónap első hétfőjén 13.00-tól 18.00 óráig
            Alpolgármester minden hónap második hétfőjén,
            Aljegyző:         minden hónap harmadik hétfőjén tart ügyfélfogadást.
(3) A képviselőket soron kívül, munkaidőben bármikor, az Önkormányzat intézményeinek vezetőit ügyfélfogadási időn kívül is - lehetőleg előre egyeztetett időpontban - fogadni kell.
 
8. A képviselet és helyettesítés rendje
 
9.§ (1) A Hivatal képviseletét a Jegyző, akadályoztatása esetén az Aljegyző látja el. Eseti képviselettel a Hivatal dolgozóját is megbízhatják.
(2) A képviseleti jogot a feladat ellátása során viselt döntési, illetve végrehajtási felelősség körében
- a törvény, kormányrendelet és önkormányzati rendelet által telepített saját hatáskör,
- az átruházott hatáskör,
- a kiadmányozási jogkör
gyakorlója látja el a tevékenység gyakorlásával kapcsolatos feladatokban.
A kiadmányozás rendjét a munkaköri leírások szabályozzák.
(3) A belső szervezeti egység vezetője képviseleti joggal rendelkezik az általa irányított szervezeti egység szakmai munkájával összefüggő munkakapcsolatokban.
(4) A Hivatal perbeli képviseletét a Jegyző vagy az általa megbízott személy – pl.: jogtanácsos, ügyvéd - látja el.
(5) A Jegyző, az Aljegyző az Osztályvezetők és az ügyintézők helyettesítésének rendjét a munkaköri leírások tartalmazzák. A helyettesítést ellátó személy köteles a helyettesítés során elvégzett feladatokról és tevékenységéről a helyettesített személy részére beszámolni.
 
9. Hivatali eljárások szabályozása és az ügyintézési határidők megállapításának rendje
 
10.§ (1) A Hivatali munkafolyamatok szabályozása, munkatechnológiák kidolgozása - az érintettek közreműködésével - a Jegyző feladatköre.
(2) A munkafolyamatok szabályozásának szükségességét jogszabály vagy a Jegyző írja elő. A Jegyző évente értékeli a Hivatal munkáját.
(3) Az önkormányzati hatósági ügyintézési folyamatok szabályozása keretében a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló mindenkor hatályos törvény előírásaihoz képest rövidebb ügyintézési határidőt önkormányzati rendelet állapíthat meg.
(4) A határidőket naptári napban kell meghatározni. A határidő számításának kezdő napja a Hivatalba történő érkeztetés, ennek hiányában az első iktatás napja, befejező napja pedig a regisztrált továbbítás napja.
(5) Az ügyiratok kezelésének rendjét a hivatal Iratkezelési Szabályzata tartalmazza.
 
10. Az önkormányzati testületek feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek előkészítésével összefüggő hivatali feladatok
 
11.§ (1) A Polgármester, az Alpolgármester és a Jegyző közösen határozzák meg azokat a hivatali feladatokat, amelyek az Önkormányzat munkájának szervezéséhez, a Képviselő-testület döntéseinek megfelelő előkészítéséhez, végrehajtásához szükségesek.
(2) A Hivatal illetékes szervezeti egysége igény és szükség szerint köteles adatokat szolgáltatni, jelentést, tájékoztatót, előterjesztést stb. készíteni a Képviselő-testületnek.
(3) A testületi és bizottsági előterjesztések előkészítésének és benyújtásának rendje:
            a.) A Képviselő-testület éves munkatervének megfelelően a Hivatal elkészíti a szakterületét érintő Képviselő-testületi/bizottsági előterjesztések előzetes anyagát.
            b.) Az előterjesztéseket az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2011.(III. 23.) sz. Ök. rendelet 12.§ figyelembe vételével kell elkészíteni.
            c.) Az előterjesztésekben foglalt határozati javaslatnak az előterjesztéssel szorosan összhangban kell állnia. A határozati javaslatnak egyértelműen megfogalmazott és a végrehajtás szempontjából ellenőrizhető feladatokat, határidőket, valamint a végrehajtásért felelős nevét kell tartalmaznia.
            d.) Amennyiben a döntés pénzügyi állásfoglalást igényel kizárólag a Pénzügyi Osztályvezető, amennyiben jogi állásfoglalást igényel kizárólag a szakterülettel foglalkozó jogász ellenjegyzésével terjeszthető elő.
            e.) A korábbi hasonló tárgyban hozott határozatok hatályon kívül helyezésére, vagy érvényben tartására javaslatot kell tenni.
(4) A Képviselő-testület bizottságai számára tárgyalásra előkészített előterjesztéseket a bizottság elnökével egyeztetni szükséges. Az előterjesztésnek tartalmaznia kell a döntéshez szükséges adatokat, információkat és mellékleteket.
(5) A rendelet-tervezetet a Jegyző ellenjegyzésével a Polgármesterhez kell benyújtani. A rendelet-tervezetekhez rövid indokolást is mellékelni kell.
 
11. A nemzetiségi önkormányzat működésével összefüggő hivatali feladatok
 
12.§ (1) A Hivatal a jogszabályokban meghatározott módon és mértékben köteles segíteni a városban működő helyi nemzetiségi önkormányzat munkáját.
(2) A nemzetiségi önkormányzat működésének segítésével összefüggő feladatok koordinálását, szervezését, a nemzetiségi önkormányzat szervezeti és működési szabályzatának, illetve határozatainak kihirdetésével kapcsolatos feladatokat a Titkársági- Jogi- Informatikai Osztály látja el.
(3) A Hivatal Osztályvezetőinek – a feladat és hatáskörükbe tartozó ügyekben – kötelessége a nemzetiségi önkormányzat munkáját segíteni, a nemzetiségi önkormányzat elnökét, elnökhelyettesét, képviselőjét soron kívül fogadni és részükre a szükséges felvilágosítást, szakmai tájékoztatást, segítséget megadni.
(4) A Hivatal érintett szervezeti egysége a nemzetiségi önkormányzat működéséhez felkérésre tájékoztatót tart, adatot szolgáltat, megállapodás szerint ügyviteli közreműködést végez.
(5) A nemzetiségi önkormányzat költségvetésével, gazdálkodásával, vagyonjuttatásával kapcsolatos feladatok előkészítését és végrehajtását a Hivatal Pénzügyi Osztálya külön jogszabályban és az Együttműködési Megállapodásban meghatározottak szerint látja el.
 
 
III. Fejezet
 
A Hivatal gazdálkodásával kapcsolatos előírások
 
12. A költségvetés tervezésével és végrehajtásával kapcsolatos különleges előírások, feltételek
 
13.§ A költségvetés tervezésével kapcsolatos különleges előírásokat, feltételeket a Képviselő-testület által jóváhagyott költségvetési koncepció, a költségvetés végrehajtásával kapcsolatos különleges előírásokat, feltételeket az éves költségvetési rendelet tartalmazza.
 
13. A gazdálkodás folyamatában gyakorolt hatáskörök, kötelezettségek és jogok
 
14.§ Az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló kormányrendeletben foglaltak alapján a Gödi Polgármesteri Hivatal költségvetésében szereplő kiadási és bevételi előirányzatok vonatkozásában a kötelezettségvállalás és ellenjegyzésének, továbbá a kiadás teljesítésével, a bevétel beszedésével összefüggő szakmai igazolás, érvényesítés, utalványozás és ellenjegyzés rendjét a hivatal Pénz- és Értékkezelési Szabályzata tartalmazza.
 
14. Elemi beszámoló felülvizsgálatának rendje
 
15.§ (1) A 249/2000.(XII.24.) kormányrendelet alapján az Önkormányzat felügyelete alá tartozó intézmények részéről az évközi és éves beszámolók, valamint az egyéb adatszolgáltatások elkészítése és az Önkormányzathoz történő beküldésének határideje az alábbiak szerint történik:
(2) Az Önkormányzat és intézményei gazdálkodásáról féléves és éves költségvetési beszámolót kell készíteni, a Nemzetgazdasági Minisztérium honlapján közzétett, központilag előírt nyomtatvány formában és tartalommal. A központilag előírt nyomtatványokon túl, a költségvetési beszámoló összeállításához szükséges, számszaki és szöveges beszámolók további mellékletét képező adatszolgáltatás űrlapjait a Hivatal megküldi az intézmények részére.
(3) Féléves költségvetési beszámoló:
- a költségvetési év első félévéről június 30-ai fordulónappal féléves elemi költségvetési beszámolót kell készíteni legkésőbb július 31-ig,
- a féléves költségvetési beszámoló a pénzforgalmi jelentést és a pénzforgalom egyeztetést tartalmazza.
Az I. félévi elemi beszámoló átvételének időpontja értekezlet keretében ütemezésre kerül a Magyar Államkincstár által meghatározott átvételi időpontok és az átvételhez szükséges számítógépes szoftver rendelkezésre bocsátása függvényében.
(4) Éves költségvetési beszámoló:
A költségvetési évről december 31-i fordulónappal, legkésőbb a következő költségvetési év február 28-ig éves költségvetési beszámolót kell készíteni.
Az éves költségvetési beszámoló részei:
            a.) könyvviteli mérleg,
            b.) pénzforgalmi jelentés,
            c.) pénzmaradvány-kimutatás, előirányzat-maradvány kimutatás, váll.-i maradvány-kimutatás
            d.) kiegészítő melléklet
(5) A féléves elemi költségvetési beszámoló:
            a.) pénzforgalmi jelentést,
            b.) az éves elemi költségvetési beszámoló kiegészítő mellékletéből a pénzforgalom egyeztetését,
            c.) a bevételek tevékenységként és kiadások tevékenységként mellékleteket
            d.) a települési önkormányzatok tárgyév június 30-ai iparűzési adóerőképessége
mellékletet tartalmazza.
(6) Az éves elemi beszámoló átvétel időpontja értekezlet keretében ütemezésre kerül a Magyar Államkincstár által meghatározott átvételi időpontok és az átvételhez szükséges számítógépes szoftver rendelkezésre bocsátása függvényében.
            (7) A féléves, éves beszámolót az intézmény igazgatója, a Hivatal beszámolóját a polgármester és a jegyző, valamint a beszámoló elkészítéséért felelős személy, az intézmény beszámolóját a főkönyvelő, a Hivatal beszámolóját a pénzügyi osztályvezető, az összevont beszámolót a kötelező aláírókon felül az irattári példányon azt elkészítő is köteles aláírni.
            (8) Az intézmények kötelesek az Önkormányzat részére a féléves beszámolót a további adatszolgáltatás űrlapjaival együtt július 31-éig, az éves költségvetési beszámolót a tárgyévet követő év február 28-áig megküldeni. A Hivatal a beszámoló benyújtásának időpontjának a Magyar Államkincstár Területi Igazgatósághoz történő leadásának ütemezése ismeretében indokolt esetben későbbi időpontot is meghatározhat. A beszámoló átvételéről és ellenőrzéséről a pénzügyi osztályvezető gondoskodik.
            (9) A beszámolókat az Önkormányzatnak a határidő lejártát követő 10 munkanapon belül, (de legkésőbb az átvételről szóló értesítésben foglalt időpontban) kell benyújtani a Magyar Államkincstár Területi Igazgatóságához.
            (10) Az intézményi beszámolót a felügyeleti szerv az átvételkor, de legkésőbb a beszámoló Magyar Államkincstár Területi Igazgatóságához történő leadását megelőzően felülvizsgálja, a felülvizsgálat
            a.) a feladatok szakmai teljesítésének értékelésére,
            b.) a pénzügyi teljesítés és a feladat megvalósítás összhangjára,
            c.) eredeti – módosított terv – és tényadatok eltérésére és
            d.) a számszaki beszámoló belső, illetve a felügyeleti szerv által kért adatok összhangjára terjed ki.
(11) A zárszámadási rendelettervezet elkészítését megelőzően az intézményi számszaki beszámolók összeállításához szükséges, a beszámolók további mellékletét képező adatszolgáltatás űrlapjainak összhangját, a pénzmaradványok kimutatásának szabályszerűségét felül kell vizsgálni.
           
15. Időközi költségvetési jelentés és mérlegjelentés
 
16.§ (1) Az Önkormányzat költségvetési gazdálkodásának alakulásáról – intézményeket is magába foglaló – időközi költségvetési jelentést köteles összeállítani. Az időközi költségvetési jelentést az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) kormányrendeletben meghatározott módon kell összeállítani.
Az önkormányzati szinten összesített adatokat a tárgyév
            a.) I-III. hónapjáról április 20. napjáig,
            b.) I-IV hónapjáról július 20. napjáig,
            c.) I-IX. hónapjáról október 20. napjáig,
            d.) I-XII. hónapjáról tárgyévet követő január 20. napjáig,
kell megküldeni a Magyar Államkincstár Területi Igazgatóságához.
            (2) Az Önkormányzat intézményei 5 munkanappal a fenti időpontokat megelőzően kötelesek a költségvetési jelentésüket leadni.
(3) A Hivatal költségvetési jelentésének elkészítéséért, költségvetési jelentések átvételéért és az ellenőrzésért a pénzügyi osztályvezető felelős.
            (4) A Hivatal eszközeinek és forrásainak alakulásáról negyedévenként, a főkönyvi kivonat állományi számláinak adataiból, illetve az azt alátámasztó nyilvántartásokból összeállított mérlegjelentést kell készítetni.
            (5) Az intézmény évközi mérlegjelentését a tárgynegyedévet követő hónap 20. napjáig, a negyedik negyedévre vonatkozóan az éves beszámoló benyújtásának határidejével egyezően kell benyújtani. 
            (6) A Hivatal a mérlegjelentéseket a tárgynegyedévet követő hónap 25. napjáig, a negyedik negyedévre vonatkozóan az éves beszámoló leadásának határidejével megegyezően juttatja el feldolgozásra a Magyar Államkincstár Területi Igazgatóságához.
            (7) A Hivatal mérlegjelentésének elkészítéséért, a mérlegjelentések átvételéért, az ellenőrzésért és a Magyar Államkincstár Területi Igazgatóságához történő továbbításáért a pénzügyi osztályvezető felelős.
 
16. Általános gazdasági feladatok
 
            17.§ (1) A Gödi Polgármesteri Hivatal önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv. Vezetője a Jegyző, általános pénzügyi-gazdasági feladatait a Pénzügyi Osztály, a működtetéssel, beruházással, a vagyon használatával kapcsolatos feladatokat a Beruházási és Városüzemeltetési Osztály, a munkaerő és bérgazdálkodással kapcsolatos feladatokat a Pénzügyi Osztály látja el.
(2) A Pénzügyi Osztály pénzügyi-gazdasági feladatai az államháztartásról szóló 2011.évi CXCV tv. törvény, valamint az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011.(XII.31.) Korm. rendelet alapján Göd Város Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatának előírásait figyelembe véve az alábbiak:
                        a.) az éves költségvetés tervezése,
            b.) az előirányzat felhasználás, módosítás,
                        c.) üzemeltetés, fenntartás, működtetés,
                        d.) önkormányzati beruházásokkal, felújításokkal kapcsolatos feladatok,
                        e.) vagyongazdálkodással, vagyonüzemeltetéssel kapcsolatos feladatok,
            f.) munkaerő- és bérgazdálkodással kapcsolatos feladatok,
                        g.) pénzkezelés,
                        h.) pénzellátás,
            i.) könyvvezetés,
                        j.) beszámolási kötelezettség teljesítése,
            k.) adatszolgáltatás, 
                        l.) a helyi kisebbségi önkormányzat gazdálkodási feladatainak ellátása.
 
 
IV. Fejezet
 
Záró rendelkezések
 
18.§ (1) Jelen Szervezeti és Működési Szabályzat a kihirdetését követő napon lép hatályba, egyidejűleg hatályát veszti Göd Város Önkormányzatának 19/2009.(VI. 25.) Ök. rendelete Göd Város Önkormányzat Polgármesteri Hivatalának Szervezeti és Működési Szabályzatáról valamint a 40/2006.(XII.14.) sz. Ök. rendelete a Polgármesteri Hivatal Ügyrendjéről.
(2) A Szervezeti és Működési Szabályzat mellékletei:
1. sz. melléklet: A Gödi Polgármesteri Hivatal szervezeti felépítése
2. sz. melléklet: Vagyonnyilatkozat tételi kötelezettséggel járó munkakörök jegyzéke
1. sz. függelék: Jogszabályi előírások alapján belső szabályozásban rendezendő, kiemelt fontosságú tárgykörök, szabályzatok megnevezése
2.sz. függelék: Az alaptevékenységet szabályozó valamint a belső szervezeti egységek által ellátott feladatokat meghatározó jogszabályok
 
 
             Markó József                                                                      dr. Szinay József
             polgármester                                                                     címzetes főjegyző
                                                                                                                       
 
 
 
 
Kihirdetési záradék:
 
           A rendeletet kihirdettem: 2013……………….. napján
                                                                                  Jegyző

 
  1. sz. melléklet
 
 
 
 
 
 

 2. sz. melléklet
 
 
A 2007. évi CLII. 4.§ a) bekezdése szerint vagyonnyilatkozat tételi kötelezettséggel járó munkakörök
 
Jegyző
Aljegyző
kétévente
2007. évi CLII. tv. 3.§ (2) c) valamint 3.§ (1) c-e)
Belső ellenőr
Kétévente
3.§ (1) c)
Titkársági – Jogi – Informatikai Osztály
Titkársági – Jogi - Informatikai osztályvezető
Ötévenként
3.§ (2) d.)
Informatikai vezető
Kétévente
3.§ (1) c)
Pénzügyi Osztály
Pénzügyi osztályvezető
Kétévente
3.§ (1) c), (2) d)
Pénzügyi osztályvezető-helyettes
Kétévente
3.§ (1) c)
Adó Osztály
Adóosztály vezető
Kétévente
3.§ (1) a)(2) d)
Adóügyi ügyintéző I.
Kétévente
3.§ (1) a)
Beruházási Osztály
Beruházási osztályvezető
Évenként
3.§ (1) b), (2) d)
Környezetvédelmi (telephely eng.) ügyintéző
Kétévente
3.§ (1) a)
Igazgatási osztály
Igazgatási osztályvezető
Kétévente
3.§ (1) a)d), (2) d.)
Igazgatási osztályvezető-helyettes
Kétévente
3.§ (1) a)d)
Szociálpolitikai ügyintéző I-II.
Kétévente
3.§ (1) a)d)
Közterület-felügyelet
Közterület-felügyelet vezető
Kétévente
3.§ (1) a)
Építési Szolgáltatási Pont
Működési engedély ügyintéző
Kétévente
3.§ (1) a)

1.sz. függelék
 
Jogszabályi előírások alapján belső szabályozásban rendezendő, kiemelt fontosságú tárgykörök, szabályzatok megnevezése
 
  • A tűz elleni védekezés általános szabályairól és a létesítmények használatáról
( a tűz elleni védekezésről, a műszaki mentésről és a tűzoltóságról szóló 1996. évi XXXI. törvény)
  • Az analitikus nyilvántartási rendszer mintái
  • Bankszámla kezelésére vonatkozó szabályzat
  • Bizonylatkezelési szabályzat és bizonylati album (az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII.31.) Korm. rendelet)
  • Egységes Közszolgálati Szabályzat (közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény)
  • Esélyegyenlőségi terv( 2003. évi CXXV. törvény az egyenlő bánásmódról és az esélyegyenlőség előmozdításáról)
  • Eszközök és források értékelési szabályzata (az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII.31.) Korm. rendelet)
  • Felhasználói jogosultság rendszer szabályzat
  • Göd Város Önkormányzatának és Polgármesteri Hivatalának Szabályzata a cégtelefonok magáncélú használatával összefüggő adókötelezettség rendezésére
(az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII.31.) Korm. rendelet)
  • Göd Város Önkormányzatának pénzgazdálkodásával kapcsolatos kötelezettségvállalás, utalványozás, érvényesítés és ellenjegyzés hatásköri rendjéről (az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII.31.) Korm. rendelet)
  • Gödi Polgármesteri Hivatal Informatikai Szabályzata
  • Gödi Polgármesteri Hivatal Katasztrófa Elhárítási Terve
  • Gödi Polgármesteri Hivatal Munkavédelmi Szabályzata ( A munkavédelemről szóló 1993. évi XCIII. törvény)
  • Gödi Polgármesteri Hivatal tulajdonában lévő gépjárművek használatának rendje (az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII.31.) Korm. rendelet)
  • Készletgazdálkodási szabályzat
  • Eseti Közbeszerzési Szabályzatok ( a közbeszerzésekről szóló 2011. évi CVIII. törvény, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV törvény, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII.31.) Korm. rendelet)
  • Közzétételi Szabályzat a közérdekű adatok megismerésére irányuló igények teljesítésének rendjéről (az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII.31.) Korm. rendelet)
  • Közszolgálati Adatvédelmi Szabályzat ( az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény)
  • Leltározási és leltárkészítési szabályzat (1993. évi XLVI. törvény, az államháztartás szervezetei beszámolási és könyvelési kötelezettségének sajátosságairól szóló 249/2000.(XII.24.) Korm. rend., az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII.31.) Korm. rendelet)
  • Önkormányzat Iratkezelési Szabályzata (a közokiratokról, a közlevéltárakról és a magánlevéltári anyag védelméről szóló 1995. évi LXVI. törvény)
  • Pénz- és értékkezelési szabályzat (az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII.31.) Korm. rendelet)
  • Selejtezési és hasznosítási szabályzat
  • Számviteli politika a pénzügyi gazdálkodási szabályzatokkal 
  • Vagyonnyilatkozat Kezelésére Vonatkozó Szabályzat ( egyes vagyonnyilatkozat tételi kötelezettségekről szóló 2007. évi CLII. )
  • Veszélyelemzés és Kockázat értékelés (A munkavédelemről szóló 1993. évi XCIII. törvény)
2.sz. függelék
 
Alaptevékenységet szabályozó valamint a belső szervezeti egységek által ellátott feladatokat
meghatározó jogszabályok

Magyarország Alaptörvénye
1952. évi IV. tv. a házasságról, a családról és a gyámságról
1959. évi IV. tv. a Polgári Törvénykönyvről
1982. évi 17. tvr. az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről
1988. évi I. tv. a közúti közlekedésről
1990. évi LXV. tv. a helyi önkormányzatokról
1990. évi XCIII. törvény az illetékekről
1990. évi C. tv. a helyi adókról
1991. évi XX. tv. a helyi önkormányzatok és szerveik, a köztársasági megbízottak, valamint egyes centrális alárendeltségű szervek feladat- és hatásköreiről
1991. évi XLIX. törvény a csődeljárásról és a felszámolási eljárásról
1991. évi LXXXII. törvény a gépjárműadóról
1992. évi LXVI. tv. a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról
1993. évi III. tv. a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról
1993. évi XLVI. tv. a statisztikáról
1993. évi LXXVIII. tv. a lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról
1993. évi XCIII. tv. a munkavédelemről
1994. évi LIII. tv. a bírósági végrehajtásról
1994. évi LXIV tv. a polgármesteri tisztség ellátásnak egyes kérdéseiről és az önkormányzati képviselők tiszteletdíjáról
1995. évi LIII. tv. a környezet védelmének általános szabályairól
1995. évi LVII tv. a vízgazdálkodásról
1995. évi LXVI. tv. a közokiratokról, a közlevéltárakról és magánlevéltári anyag védelméről
1995. évi CXVII. tv. a személyi jövedelemadóról
1996. évi LIII. tv. a természet védelméről
1996. évi XXI. tv. a területfejlesztésről és a területrendezésről
1996. évi XXXI. tv. a tűz elleni védekezésről, a műszaki mentésről és a tűzoltóságról
1996. évi LXXXI törvény a társasági adóról és az osztalékadóról
1997. évi CXLI törvény az ingatlan-nyilvántartásról
1997. évi XXXI tv. a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról
1997. évi LXXVIII. tv. az épített környezet alakításáról és védelméről
1997. évi C. tv. a választási eljárásról
1997. évi CXL. tv. a muzeális intézményekről, a nyilvános könyvtári ellátásról és a közművelődésről
1997. évi CLIV. tv. az egészségügyről
1998. évi XXVIII. tv. az állatok védelméről és kíméletéről
1999. évi XLIII. tv. a temetőkről és a temetkezésről
1999. évi LXIII. tv. a közterület-felügyeletről
2000. évi XCVI tv. a helyi önkormányzati képviselők jogállásának egyes kérdéseiről
2004. évi I. tv. a sportról
2000. évi C. tv. a számvitelről
2001. évi LXIV tv. a kulturális örökség védelméről
2002. évi XLIII. törvény az egyszerűsített vállalkozói adóról
2003. évi LXXXIX. törvény a környezetterhelési díjról
2003. évi XCII. tv. az adózás rendjéről
2003. évi CXXV. tv. az egyenlő bánásmódról és az esélyegyenlőség előmozdításáról
2003. évi CXXIX tv. a közbeszerzésekről
2004. évi CXL tv. a közigazgatási hatósági eljárások és szolgáltatások általános szabályairól
2005. évi CLXIV. tv. a kereskedelemről
335/2005. (XII. 29.) a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről
2006. évi IV. tv. a gazdasági társaságokról
2006. évi XLIX. tv. a lobbi-tevékenységről
2006. évi LII. tv. a polgárőrségről
2007. évi CXXVII. tv. az általános forgalmi adóról
2009. évi CLV. tv. a minősített adat védelméről
2010. évi XXXVIII. tv. a hagyatéki eljárásról
2010. évi L. tv. a helyi önkormányzati képviselők és polgármesterek választásáról
2011. évi CVIII. tv. a közbeszerzésekről
2011. évi CXII. tv. az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
2011. évi CLXXIX. tv. a nemzetiségek jogairól
2011. évi CLXXXIX tv Magyarország helyi önkormányzatairól
2011. évi CXCIV tv. Magyarország gazdasági stabilitásáról
2011. évi CXCV tv. az államháztartásról
368/2011. (XII. 31.) Korm. r. az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról
2011. évi CXCIX tv. a közszolgálati tisztviselőkről
2011. évi CXCVI tv. a nemzeti vagyonról
2011. évi CCII tv. Magyarország címerének és zászlajának használatáról, valamint állami kitüntetéseiről
2011. évi CCIII. tv. az országgyűlési képviselők választásáról
2012. évi XC. tv. a kéményseprő-ipari közszolgáltatásról
2012. évi CXLVII. törvény a kisadózó vállalkozások tételes adójáról és a kisvállalati adóról
2012. évi CLXXXV. tv. a hulladékról
119/2012. (VI. 26.) Korm. r. a helyi önkormányzatok tövényességi felügyeletének részletes szabályairól
29/1993. (II. 17.) Korm. rendelet a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások térítési díjáról
2013. évi V. tv. a Polgári Törvénykönyvről (új)
 
 
 
Kihirdetési záradék:
 
„A rendeletet kihirdettem: ...........év...........hó..........napján
 
 
                                                                                                          Dr. Szinay József
                                                                                                          címzetes főjegyző

« Vissza
Vissza a főmenübe