22/2016. (IV. 26.) Pénzügyi Ellenőrző, Közbeszerzési és Jogi Bizottsági határozat
Tárgy: Hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződés módosítása

 

Göd Város Önkormányzatának Pénzügyi Ellenőrző, Közbeszerzési és Jogi Bizottsága javasolja a Képviselő-testületnek, hogy
 
1./ A 2014. január 24-én kelt hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződést az alábbiak szerint módosítja:
4.2. helyébe lép „ A Közszolgáltató kötelezettséget vállal, hogy a Hgt. 32/A. § (1) bekezdés f) pontja szerinti megfelelőségi véleményt 2016. október 1-jéig beszerzi.”
6.1. helyébe lép „A Kormány a Hgt. 32/A. § (1) bekezdésben meghatározott feladatokra Koordináló szervként az NHKV Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zártkörűen Működő Részvénytársaságot jelöli ki. A Koordináló szerv szedi be 2016. április 1-jét követően a lakosoktól a közszolgáltatási díjat, és a Koordináló szerv a közszolgáltatónak a közszolgáltatási szerződésben rögzített feladataiért, a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díj megállapításáért felelős miniszter által meghatározott szolgáltatási díjat fizeti. Fent említett határnapot követően a Koordináló szerv kezeli a közszolgáltatás keretében keletkező kintlévőségeket.”
6.2. helyébe lép
„a, 2016. július 1. napjától a szolgáltatási díjban a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás teljes közvetlen költsége megtérítésre kerül, így a haszonanyag értékesítéséről a Koordináló szerv gondoskodik úgy, hogy a közszolgáltató valamennyi haszonanyagot köteles a Koordináló szerv által kijelölt szervezetnek átadni. 2016. július 1. napjától a haszonanyag-értékesítésből eredő bevétel a Koordináló szervet illeti meg.
b, A Koordináló szerv a közszolgáltatási díjakra vonatkozó számlákat a 69/2016. (III. 31.) Korm. rendelet 20. § (1) bekezdés szerinti adatszolgáltatás alapján állítja ki.
c, A közszolgáltató hiányos vagy késedelmes adatszolgáltatása esetén a Koordináló szerv a nem megfelelő adatszolgáltatással érintett ingatlanhasználó tekintetében a Koordináló szerv által legutóbb kiszámlázott közszolgáltatási díjról állít ki számlát. Az ezzel összefüggésben keletkező díjkorrekció esetén minden helytállási kötelezettség a közszolgáltatót terheli. Az így keletkező közszolgáltatási díjkülönbözet pozitív mérlegét a Koordináló szerv a közszolgáltatónak fizetendő esedékes szolgáltatási díjba beszámítja.
d, A közszolgáltató hiányos vagy helytelen adatszolgáltatásából eredő, a Koordináló szerv által nem megfelelő adattartalommal kiállított számlákkal kapcsolatos valamennyikövetkezményért a közszolgáltatót terheli felelősség.
c, A Koordináló szerv a 69/2016. (III. 31.) Korm. rendelet 20. § (1) bekezdés szerinti adatszolgáltatásból kiindulva megállapítja azon ingatlanok körét, amelyre nincs közszolgáltatási díjfizetés meghatározva az adatszolgáltatásban, ugyanakkor vélelmezhető, hogy az ingatlannal összefüggésben teljesítés történt. A Koordináló szerv e körben jogosult ingyenesen adatot kérni az illetékes hatóságtól a 69/2016. (III. 31.) Korm. rendelet 20. § (1) bekezdés szerinti adatszolgáltatásból hiányzó ingatlanok és szükséges adataik megállapítása érdekében.
d, Az előző bekezdés alapján rögzített ingatlanok adatait a Koordináló szerv megküldi a közszolgáltatónak, és felhívja a közszolgáltatót, hogy a megküldött ingatlanokon végzett szolgáltatásának megfelelően korrigálja a 69/2016. (III. 31.) Korm. rendelet 20. § (1) bekezdés szerinti adatszolgáltatást legkésőbb az értesítés kézhezvételét követő 8 napon belül.
e, Az előző bekezdés szerinti korrekciót követően - a közszolgáltató eltérő adatszolgáltatása hiányában - a Koordináló szerv a közszolgáltatási díjat az ingatlantulajdonosnak számlázza ki.
f, A Koordináló szerv a kiszámlázott és az ingatlanhasználó által határidőn belül ki nem fizetett közszolgáltatási díj behajtása érdekében intézkedik.
 
6.3. szerződéspont törlésre kerül
.
7.1. pont c, rész helyébe lép: „nem rendelkezik érvényes hulladékgazdálkodási közszolgáltatási engedéllyel, valamint megfelelőségi engedéllyel.”
 
2./ Felkéri az Önkormányzat a jegyzőt a szerződésmódosítás elkészítésére, valamint felhatalmazza a Polgármestert a módosított szerződés aláírására.
 
3./ Felhatalmazza Dr. Pintér György alpolgármestert és Jakab Júlia környezetvédelmi előadót, hogy a Koordináló szervezet (NKHV Zrt.) honlapján az önkormányzat nevében regisztráljanak és a település hulladékgazdálkodásával kapcsolatos információszolgáltatási kötelezettségnek eleget tegyenek.
« Vissza
Vissza a főmenübe