21/2018. (VII. 5.) Városfejlesztési Bizottsági határozat
Tárgy: MÁV Zrt. IFI tervezési programjának véleményezése
  
21/2018. (VII.05.) VFB határozat
 
Göd Város Önkormányzatának Városfejlesztési Bizottsága javasolja a Képviselő-testületnek, az alábbi határozat elfogadását:
 
Göd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete megismerte és az alábbi javaslatokkal együtt támogatja a MÁV Zrt. Infrastrukturális Fejlesztési Igazgatóság Felsőgöd, Göd és Alsógöd állomási épületek, perontetők és utasforgalmi infrastruktúra rekonstrukciójáról szóló tervezési programját.
 
 
1.      A tervezési program 21. oldalon „törekedni kell a kommunális szennyvíz és a csapadékvíz szétválasztott rendszerű elvezetésére” helyett javasoljuk: „el kell különíteni a kommunális szennyvíz és a csapadékvíz elvezetését.”
2.      Az esőbeállók, kerékpártárolók, utcabútorok kiválasztását és tervezett helyét kérjük bemutatni véleményezésre.
3.      A kiviteli terveket azok véglegesítése előtt kérjük Önkormányzatunknak bemutatni véleményeztetésre és egyeztetésre.
4.      A perontetők kialakításánál kérjük figyelembe venni a vonatok megállásának helyét. Felsőgödön javasoljuk az esőbeállók/új perontetők közelebb helyezését a megállóhoz, vagy a megálló előrébb helyezését emeletes személyvonatok figyelembe vételével. Alsógödön kérjük, hogy a Budapest felé menő személyvonatok is a sorompó közelében álljanak meg. Ide javasoljuk az új esőbeállók/perontetők megépítését is.
Kérjük a MÁV-ot az új esőbeállók/perontetők tervfázisban történő bemutatására azok véleményezése céljából.
5.      A felsőgödi Duna úti felújításokkal való összehangolás során javasoljuk megvizsgálni a Honvéd sorra jobbra kanyarodó sáv kialakításának lehetőségét. Ezzel egyidejűleg javasoljuk a Felsőgöd vasúti megállóhelynél kialakítandó új üzletsor homlokzatának hátrébb tolását (Vác irányába), legalább az állomásépület zárt várótermének vonaláig, annak érdekében, hogy a gyalogos forgalom a sorompótól távolabb kerüljön. Kérjük az új üzletsor képének tervfázisban történő egyeztetését.
6.      Göd állomás közelében beépül egy lakóterület, meg fog nőni a forgalom. Javasoljuk a tervezés során ennek figyelembe vételét. Kérjük Göd állomás akadálymentesítését. A 2-es és 3-as vágányok elérhetőségét is biztosítani javasolt mozgáskorlátozottak és babakocsik számra. Mivel Göd állomásnál nem biztosított kerékpárosok és mozgáskorlátozottak nyugatról a keleti oldalra történő felszíni áthaladása, kérjük, hogy ezt a jelenlegi gyalogos aluljárón keresztül rámpás/mozgórámpás/liftes megoldással tegyék lehetővé.
7.      Kérjük Göd és Felsőgöd állomások aluljáróinak csapadékvízmentesítését. Jelenleg esős időben nehezen járhatóak a kialakuló „tócsák” miatt.
8.      Kérjük az alaptérképen Göd állomás épület-elhelyezkedésének valós feltüntetését.
9.      Göd állomásnál a tervezési program többnyire az állomás épülettől északi irányba rendezi a területeket. Kérjük déli irányban a volt Tüzép területének végleges elbontását, építési törmelékeinek és a levágott növényzet elszállítását. Kérjük, hogy a TÜZÉP helyén létesüljenek P+R parkolók és egy buszforduló is.
10. Kérjük, mindhárom állomáson mindkét oldalán létesüljenek fedett kerékpártárolók.
11. Felsőgöd állomás nagy utas forgalmat bonyolít. Kérjük megvizsgálni annak lehetőségét, hogy a zónázó vonat itt is megálljon.
12. Pályafelújítás során kérjük a kitérőknél a váltók zajosságának csökkentését megvizsgálni.
13. Alsógödi vasúti átjáróban csak az autósok számára van lámpa. Kérjük, a gyalogosok számára is látható lámpa létesítését.
14. Kérünk zajméréseket és zajvédő falak kiépítését a legzajosabb szakaszokon. Javasoljuk Göd állomás kerítései helyreállítása során azok, helyett legalább a peronnál zajvédő fal létesítését, ide ki- és beálló tehervonatok zajhatásának csökkentése miatt.
15. Kérjük Göd állomás épületének az 1930-as évekbeli külső állapota szerinti felújítását. Az állomás A Rákóczi út felőli oldal tetőzetén még látszanak a díszes faragványok, továbbá az épület tömegén és jelenlegi kialakításán még felismerhetőek a századforduló szerinti épület nyomai. Az eredeti épület utólag épített déli részének elbontását javasoljuk a fennmaradó épület eredeti homlokzati elemeinek helyreállításával. Ily módon az ország legnagyobb személyforgalmú vonalának állomásépületei illeszkednek egymáshoz (Újpest, Vác, Dunakeszi, Göd). Ezt indokolja a rendszeres nosztalgiavonatos turizmus is. Reményeink szerint az eredeti tervek a MÁV tervtárában megőrzésre kerültek. Az épület belső beosztásába nem tudunk beleszólni, de az utazók szempontjából fontos lenne váró büfé és vizesblokk elhelyezése is. Kérjük, hogy a tervezés során vonják be Önkormányzatunkat véleményezés céljából.
16. Szeretnénk, ha a MÁV az alsógödi felüljárót megkülönböztetett figyelemmel kezelné. Alsógöd kötődik a több mint 100 éves felüljáróhoz, de az önkormányzatnak nincsenek meg az anyagi lehetőségei annak fejújítására és fenntartására. Kérjük a MÁV-ot, hogy lehetőség szerint vegye figyelembe, hogy a Budapest – Vác vonalon lévő, az első vasúti pályán átívelő hídról van szó. Ezért ezt a felüljárót őrizze meg az utókor számára, hogy megfelelő karbantartás után még 100 évig szolgálhassa az utazó közönség kényelmét.
17. Kérjük mindhárom állomás peronjai, nyilvános helységei, parkolói és kerékpártároló kamerás megfigyelésének kiépítését.
18. Kérjük, hogy az illemhelyek mindhárom állomáson legyenek nyitva az utasforgalom ideje alatt.
 
Felelős:           Markó József polgármester
Határidő:       azonnal
« Vissza
Vissza a főmenübe