3/2015. (II.12.) önkormányzati rendelete
a hivatali helyiségen kívüli és a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése engedélyezésének szabályairól és díjairól a 2010. évi I. törvény 19. § (1) és 33. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1.§ A rendelet hatálya Fonyód Város Önkormányzat illetékességi területén történő házasságkötésre és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésre terjed ki.
2.§ E rendelet alkalmazásában:
a) anyakönyvi esemény: házasságkötés, bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése, névadó
b) hivatali helyiség: az önkormányzat által az anyakönyvi esemény lebonyolítására a Fonyód, Fő utca 19. szám alatti épületben biztosított alkalmas hivatali helyiség,
c) hivatali munkaidő: a Fonyódi Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkarend.
d) többletszolgáltatás: hivatali helyiségen, valamint hivatali munkaidőn kívüli házasságkötések, bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése. A többletszolgáltatásba tartozó gyertyagyújtáshoz, homoköntéshez, szülőköszöntéshez, pezsgőzéshez szükséges kellékekről a felek gondoskodnak.
anyakönyvi esemény engedélyezésének szabályai
3.§ (1) Anyakönyvi esemény hivatali munkaidőn kívül – a Munka Törvénykönyvében meghatározott munkaszüneti napok kivételével – 19 óráig engedélyezhető.
(2) Hivatali munkaidőben hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény nem engedélyezhető. Ettől eltérni kizárólag az 4. §(3) bekezdésben megjelölt körülmény fennállása esetén lehet.
(3) Házasságkötés, bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése hivatali helyiségen, illetve
hivatali munkaidőn kívül az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény
szabályai szerint engedélyezhető.
(4) Az anyakönyvi esemény hivatali helyiségen kívüli engedélyezéséhez a kérelemben megjelölt helyszín tulajdonosának vagy azzal rendelkezni jogosultnak a helyszín biztosításáról szóló nyilatkozatát vagy a használatáról szóló megállapodás egy példányát csatolni kell.
3. Anyakönyvi események díjazása
4.§ (1) Hivatali munkaidőben az anyakönyvi esemény lebonyolítása térítésmentes.
(2) Az Ör. 1.sz. mellékletében meghatározott díjakat Fonyódi Polgármesteri Hivatal alábbi számú 67100444-00200200 költségvetési számlájára készpénz-átutalási megbízáson kell teljesíteni, legkésőbb az anyakönyvi esemény időpontját megelőző 5 nappal korábban. A befizetés megtörténtét a házasulóknak az anyakönyvvezető felé igazolni kell.
(3) A (2) bekezdésben meghatározott díj megfizetése alól kizárólag akkor adható mentesség, ha valamelyik fél egészségi állapota miatt az anyakönyvi eseményre az otthonában vagy a tartózkodási helyén kerül sor.
(4) Amennyiben az anyakönyvi esemény hivatali helyiségen és hivatali munkaidőn kívüli, vagy a hivatali munkaidőn kívüli hivatali helyiségben történő lebonyolítása iránti kérelem elutasítására kerül sor, úgy az e rendelet szerint befizetett díjat 5 napon belül vissza kell fizetni.
(5) Az anyakönyvi eseménynek valamelyik igénybevevő, vagy az igénybevevők mindegyike részéről történő meghiúsulása esetén a díj nem fizethető vissza.
4. Az anyakönyvvezető részére fizetendő díj mértéke
5.§ Amennyiben az anyakönyvvezető az anyakönyvi eseményeken való hivatali munkaidőn kívüli közreműködéséért a közszolgálati tisztviselőkről szóló törvényben meghatározott szabadidő kiadását nem kérte, hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi eseményenként a rendelet 1. sz. mellékletének II. pontjában meghatározott mértékű díjazás illeti meg, melyet havonta utólag, minden hónap 10-ig kell kifizetni.
5. Hatályba léptető rendelkezések
6.§ (1) E rendelet 2015. március 1. napján lép hatályba.
(2) E rendelet szabályait a hatálybalépését követően keletkezett ügyekben kell alkalmazni.
(3) E rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti Fonyód Város Önkormány-
zatának a hivatali helyiségen kívüli és a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés
és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése engedélyezésének szabályairól és díjairól
szóló 5/2011. (I.28.) rendelete.
Hidvégi József Dr. Széll Attila
polgármester jegyző
Záradék:
A rendelet kihirdetve: 2015. február 12.
Dr. Széll Attila
jegyző
1.sz. melléklet az 3/2015. (II.12.) önkormányzati rendelethez
I. díjak
1. A hivatali munkaidőn kívüli hivatali helyiségben történő anyakönyvi esemény lebonyolítása esetén fizetendő díj mértéke: 20.000-Ft
2. A hivatali helyiségen és hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény lebonyolításáért fizetendő díj mértéke: 25.000-Ft
II. anyakönyvvezető anyakönyvi eseményenkénti díjazása:
1. A hivatali munkaidőn kívüli hivatali helyiségben történő anyakönyvi esemény lebonyolítása esetén : 12.700- Ft szombati napokon: nettó 14.000- Ft
segítő közreműködő esetén: nettó 2.500-Ft
2. A hivatali helyiségen és hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény lebonyolítása esetén: nettó 15.000-Ft