2017. február 14-i ülésére
Tárgy: | Támogatási kérelem benyújtása a KÖFOP-1.2.0-VEKOP-16 kódszámú Csatlakozási konstrukció az önkormányzati ASP rendszer országos kiterjesztéséhez című pályázati felhívással kapcsolatban | |
Készítette: | Kovács Péter irodavezető | |
Előterjesztő: | Dr. Széll Attila | |
Véleményező bizottság: | Pénzügyi Bizottság |
Magyarország Kormányának pályázati felhívása önkormányzatok részére a közigazgatási eljárásokban hivatal-ügyfél, hivatal-hivatal relációban felmerülő adminisztratív terhek csökkentésének megvalósítása érdekében.
Jelen felhívás a KÖFOP 1. prioritás 2. specifikus célját, a magas szintű és korszerű (lakossági, államigazgatási és vállalkozások által használt) közigazgatási e-ügyintézési megoldások bevezetését támogatja.
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény rendelkezései alapján az elektronikus ügyintézésre kötelezett szerveknek – így az önkormányzatoknak is – legkésőbb 2018. január 1-jétől biztosítaniuk kell a törvényben előírtak szerint (25. 8 §) az e-ügyintézés lehetőségét. Az állam által ingyenesen biztosított önkormányzati ASP rendszer ezeket a képességeket az önkormányzatnál – rendszercsatlakozás esetén – megteremti.
Az önkormányzati ASP központról és a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről szóló 335/2005. (XII. 29.) Korm. rendelet módosításáról szóló 62/2015. (III. 24.) Korm. rendelet megteremtette az ASP rendszer működtetésének jogi, szervezeti és felelősségi keretét. Az ASP központ működtetőjeként a Magyar Államkincstár (a továbbiakban: Kincstár) került kijelölésre, az ASP központ alapinfrastruktúra informatikai üzemeltetésért a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság (a továbbiakban: NISZ Zrt.) felelős.
Jogszabályi háttér:
Az Alaptörvény 34. cikkére tekintettel önkormányzati feladat ellátására egységes informatikai rendszer kötelező alkalmazásának központi előírása csak törvényi szinten lehetséges.
A törvényi alapot a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény módosításáról szóló 2016. évi LIV. törvény teremtette meg a 114. § módosításával.
A törvényi felhatalmazás alapján az önkormányzati ASP rendszerhez való csatlakozás módját, a csatlakozás végső határidejét, az önkormányzati ASP rendszer szakrendszereit, az önkormányzati adattárházat működtető szervert, az önkormányzati adattár adatai forrását és az önkormányzati adattárházból történő adatlekérdezés, adatösszegzés és adatszolgáltatás feltételeit az önkormányzati ASP rendszerről szóló 257/2016. (VIII. 31.) Korm. rendelet (Továbbiakban: ASP Korm. rendelet) szabályozza.
Jelen felhívás az ASP Korm. rendeletben foglalt kötelezettségek végrehajtását támogatja az önkormányzatok számára nyújtott csatlakozási források biztosításával.
A támogatás feltétele az ASP Korm. rendeletben foglalt előírások és kötelezettségek betartása, az ott rögzített előfeltételek megléte.
Az önkormányzati ASP rendszer elemei:
· szakrendszerek,
· keretrendszer,
· támogató rendszerek és
· az Mötv. 114. § (4) bekezdése szerinti önkormányzati adattárház.
Az önkormányzati ASP rendszer szakrendszerei:
· iratkezelő rendszer,
· önkormányzati települési portál rendszer (opcionális csatlakozás)
· az elektronikus ügyintézési portál rendszer, ide értve az elektronikus űrlap-szolgáltatást,
· gazdálkodási rendszer,
· ingatlanvagyon-kataszter rendszer,
· önkormányzati adó rendszer,
· ipar- és kereskedelmi rendszer,
· hagyatéki leltár rendszer.
A szakrendszerek működtetéséhez állandó, nagy sebességű internetkapcsolat szükséges (pl. NTG - Nemzeti Távközlési Gerinchálózat), és a rendszerek az egyes munkaállomásokon böngésző program használatával futtathatóak.
A keretrendszer a szakrendszerek számára egységes felületet és hozzáférést, az egységes felhasználó-, és jogosultságkezelést, valamint a rendszerszintű menedzsment (üzleti) funkciók elérését biztosítja. A támogató rendszerek az önkormányzati ASP rendszer napi adminisztratív, ügyfélszolgálati és működtetési feladatait segítő alkalmazások.
Az ASP Korm. rendelet alapján a települési önkormányzat az önkormányzati ASP rendszerhez
a) a keretrendszer és a szakrendszerek igénybevételével (a továbbiakban: rendszercsatlakozás), vagy b) az önkormányzati ASP rendszer által támogatott feladatok önálló informatikai támogatása mellett az önkormányzati adattárház számára az ASP Korm. rendelet 3. mellékletében meghatározott adatok átadását lehetővé tevő interfész kiépítésével (a továbbiakban: interfészes csatlakozás) csatlakozhat.
A rendszercsatlakozás lényege, hogy az önkormányzat a feladata ellátásának támogatásához az önkormányzati ASP rendszer megfelelő szakrendszerét használja.
Interfészes csatlakozáshoz az e-közigazgatásért felelős miniszter vonatkozó egyedi engedélye szükséges.
Támogatást igénylők köre:
A települési önkormányzatok, valamint közös önkormányzati hivatalok székhely önkormányzatai (GFO 321) a települések állandó lakosságszámától függően az alábbi kategóriákban4 5 nyújthatnak be támogatási kérelmet:
Az 1. kategóriában: a 3000 fő alatti lakosságszámú települések
A 2. kategóriában: a 3000 fő – 10000 fő közötti lakosságszámú települések
A 3. kategóriában: a 10000 fő fölötti lakosságszámú települések
Támogatás intenzitása:
Rendszerszintű csatlakozás esetében max. 100%
Interfészes csatlakozás esetében max. 70 %
Támogatás összege:
Legfeljebb 7.000.000,- Ft vissza nem térítendő támogatás igényelhető, a pályázat utófinanszírozású.
A felvehető támogatási előleg a megítélt támogatás 100%-a lehet.
Rendszercsatlakozás esetén eszközökre és szoftverekre (licence) elszámolható költség nem haladhatja meg a bruttó 3.150.000,- Ft összeget.
Rendszercsatlakozás esetén az egyes szakmai tevékenységekre elszámolható összes költség nem haladhatja meg az alábbiakban foglalt összegeket tevékenységenként (max. bruttó):
Működésfejlesztés és a szabályozási keretek kialakítása 840.000,- Ft
Önkormányzatok elektronikus ügyintézése 770.000,- Ft
Önkormányzati szakrendszerek adatminőségének javítása, migrációja 1.540.000,-Ft
Oktatásokon történő részvételhez kapcsolódó utazás 210.000,- Ft
Tesztelés, élesítés 280.000,- Ft
Kötelezően megvalósítandó, önállóan nem támogatható tevékenységek:
1. Szakmai tevékenységek:
a. Eszközök (szoftverrel együtt) beszerzése
Az ASP központhoz történő csatlakozáshoz szükséges infrastrukturális feltételek megteremtéséhez és a hatékony működéséhez elengedhetetlen, az ASP Korm. rendeletben foglalt minimum kritériumokat teljesítő eszközök és szoftverek beszerzése üzembe helyezéssel együtt:
· Munkaállomás (PC és szoftver) (opcionálisan beszerzendő)
· Laptop (eszköz és szoftver) (opcionálisan beszerzendő)
· Monitor (opcionálisan beszerzendő)
· Kártyaolvasó (elektronikus személyi igazolvány olvasására alkalmas, a rendszerbe csatlakoztatott munkaállomásonként kötelezően beszerzendő)
· Nyomtató (opcionálisan beszerzendő)
· NTG csatlakozáshoz szükséges, hivatal oldali hálózati eszközök (rack szekrény, szünetmentes tápegység, switch) (opcionálisan beszerzendő)
b. Működésfejlesztés és szabályozási keretek kialakítása (kötelezően módosítandó szabályzatok: IT biztonsági szabályzat, Iratkezelési szabályzat)
c. Önkormányzatok elektronikus ügyintézéséhez kapcsolódó feltételek kialakítása
d. Önkormányzati szakrendszerek adatminőségének javítása, migrációja (adattisztítás, rendszer testreszabás, paraméterezés, adatmigráció)
e. Oktatásokon történő részvételhez kapcsolódó utazás
f. Tesztelés, élesítés
2. Projektmenedzsment (max. 2,5%)
3. Horizontális követelmények teljesítése
4. Kötelező tájékoztatás, nyilvánosság (max. 0,5%)
Nem támogatható tevékenységek:
· Az ASP Korm. rendelet 6. § (4) bekezdés a) pontja értelmében az interfész kiépítéséhez szükséges fejlesztésekről a helyi önkormányzat saját erőből gondoskodik a Kincstár által meghatározott informatikai specifikációk alapján. Nem támogatható tevékenység az önkormányzat, vagy az általa megbízott vállalkozó által üzemeltetett szakrendszer és az ASP adattárház között az adatok automatizált módon, elektronikus úton történő átadását lehetővé tevő kapcsolódási felület kifejlesztése.
· Önálló tevékenység formájában szoftverbeszerzés.
· Az ASP központhoz történő csatlakozás kapcsán korábban, más hazai vagy uniós forrásból már megvalósított tevékenységek.
A támogatást igénylőnek a projekt nem elszámolható költségeit önerőből szükséges fedeznie.
A támogatás elszámolása során a 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendeletben foglaltan szerint kell eljárni.
A pályázat benyújtása 2017. február 6. - 2017. március 6. között elektronikus úton lehetséges.
Projekt fizikai befejezésének legkésőbbi időpontja 2018. június 30.
Döntéshozói vélemények
Pénzügyi Bizottság |
A Pénzügyi Bizottság javasolja a Képviselő-testületnek az előterjesztés szerinti határozati javaslat elfogadását. |
|
"Támogatási kérelem benyújtása a KÖFOP-1.2.0-VEKOP-16 kódszámú Csatlakozási konstrukció az önkormányzati ASP rendszer országos kiterjesztéséhez című pályázati felhívással kapcsolatban"
Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: fejlesztési kérdések
A Pénzügyi Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.
Fonyód Város Önkormányzata pályázatot kíván benyújtani „Fonyód a fejlődés útján! – Csatlakozás az ASP rendszerhez” a KÖFOP-1.2.0-VEKOP-16 kódszámú Csatlakozási konstrukció az önkormányzati ASP rendszer országos kiterjesztéséhez című pályázati felhívás keretein belül, a maximális igénybe vehető, 100%-osan támogatható összegre – 7.000.000.- Ft-ra.
Fonyód Város Önkormányzat Képviselő-testülete megbízza a polgármestert a Támogatási kérelem benyújtásához szükséges valamennyi irat aláírására, valamint felhatalmazza - a kérelem pozitív elbírálása esetén - a kedvezményezetti kötelezettségek teljesítésére.
Határidők, felelősök:
Határidő: értelem szerint
Felelős: Hidvégi József
Hivatali felelős: Kovács Péter