2018. október 16-i ülésére
Tárgy: | Előterjesztés Fonyód Város Önkormányzat Képviselő-testületének a helyi adókról szóló önkormányzati rendeletének megalkotására | |
Készítette: | Nagy Brigitta aljegyző, Nagyné Horváth Gabriella irodavezető | |
Előterjesztő: | Hidvégi József polgármester | |
Véleményező bizottság: |
Tisztelt Képviselő-testület!
Fonyód Város Önkormányzat Képviselő-testülete a helyi adókról szóló 19/2014. (XII.18.) önkormányzati rendeletét (a továbbiakban: Ör.) többször módosította. Legutóbbi alkalommal a 21/2017. (XI. 22.) önkormányzati rendelettel, mely az építményadó esetében nyújtott kedvezmény rendszerének módosított szabályait és az idegenforgalmi adó mértékének 400 Ft/fő/vendégéjszaka emelését tartalmazta.
A rendelet módosítás előkészítése során a tervezetet előzetes norma kontrollra megküldtük a Somogy Megyei Kormányhivatal Hatósági Főosztályának.
A Kormányhivatal a szakmai véleményének kialakítása során felhívta a figyelmet arra, hogy nem az anyagi jogi tartalom, hanem a jogszabályszerkesztésről szóló 61/2009. (XII.14.) IRM rendelet előírásai szerinti problémák miatt a 19/2014. (XII.18.) önkormányzati helyi adó rendelet hatályon kívül helyezését, és új rendelet megalkotását javasolja.
2018. év során egyéb anyagi jogi indok nem merült fel új helyi adó rendelet megalkotására, így csak a formai kifogások korrigálása miatt eddig nem került beterjesztésre.
Azonban 2019. január 1-i hatállyal javaslatot teszünk további kettő, a helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény (a továbbiakban: Htv.) hatálya alá tartozó adó bevezetésére az alábbiak szerint:
1. Építményadó
Reklámhordozók
A Htv. 2018. január 1-től hatályos módosításának szabálya alapján az építményadó tárgyi hatálya a településkép védelméről szóló 2016. évi LXXIV. törvény szerinti reklámhordozókra is kiterjed. Az új adótárgy független az épület, épületrész utáni építményadó kötelezettségtől. A tárgyi hatály bővülésével az építményadónemnek két önálló fajtája van, egyfelől az épület, épületrész, másfelől a reklámhordozó utáni építményadó.
A települési önkormányzat dönthet arról, hogy a reklámhordozók, mint új adótárgyak után állapít meg adófizetési kötelezettséget.
A törvénymódosítás szerint adóköteles az önkormányzat illetékességi területén lévő ingatlanon elhelyezett, a településkép védelméről szóló törvény szerinti reklámhordozó. Az adó alanya a reklámhordozó Polgári Törvénykönyv szerinti tulajdonosa. A reklámhordozó utáni építményadó alapja a reklámhordozó reklámközzétételre alkalmas felülete, négyzetméterben kifejezve. Az adó éves mértéke 0 Ft/m2 és 12.000 Ft/m2 között állapítható meg. A beterjesztett rendelettervezet a reklámhordozó, mint új építményadó tárgy tekintetében 12.000 Ft/m2-ben határozza meg az adó mértékét.
Előzetes felmérésünk szerint 25-30 db reklámhordozó került eddig kihelyezésre az önkormányzat illetékességi területén, jellemzően nagy felülettel (kb. 8-10 m2).
Számításaink szerint a reklámhordozó tulajdonosokat terhelően évente összesen kb. 3 millió Ft adóbevétel származhat e jogcímen építményadóból.
2. Helyi iparűzési adó
Ideiglenes jellegű iparűzési adó - építőipari tevékenység
A jelenleg hatályos helyi adókról szóló 19/2014. (XII.18.) önkormányzati rendelet III. fejezetében határozza meg az ideiglenes jelleggel végzett iparűzési adóra vonatkozó helyi szabályokat, köztük az adó mértékét, mely naptári naponként 0 Ft.
Fonyód Város Önkormányzat illetékességi területén egyre több építkezés folyik, azonban előfordul, hogy ezek időtartama adóévben nem haladja meg a 180 napot. Ebben az esetben a vállalkozások Fonyódon nem kötelezettek állandó jellegű iparűzési adó megfizetésére és emiatt az önkormányzat adóbevételtől esik el.
Ennek okán javasoljuk az ideiglenes jellegű iparűzési adó mértékének emelését azok körében, akik a helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény 37. § (2) bekezdés a) pontja szerint építőipari tevékenységet folytatnak, valamint természeti erőforrást tárnak fel, vagy kutatnak.
Az ideiglenes jellegű iparűzési adó felső határát a Htv. 40. §- a szabályozza, mely naptári naponként legfeljebb 5.000 Ft lehet.
Ezt figyelembe véve az ideiglenes jellegű iparűzési adó naptári naponkénti mértékét javasoljuk a törvényi maximum szerinti 5.000 Ft összegben meghatározni építőipari tevékenység folytatása esetén.
Bármely egyéb ideiglenesen végzett – nem építőipari tevékenység esetén – az adó mértéke változatlanul 0 Ft naptári naponként.
Ideiglenes jellegű az iparűzési tevékenység, ha az önkormányzat illetékességi területén az ott székhellyel, telephellyel nem rendelkező vállalkozó építőipari tevékenységet folytat, illetőleg természeti erőforrást tár fel vagy kutat, feltéve, hogy a folyamatosan vagy megszakításokkal végzett tevékenység időtartama adóéven belül a 30 napot meghaladja, de nem éri el a 181 napot.
Fő szabály szerint, amennyiben a tevékenység időtartama a 180 napot meghaladta, vagy előreláthatólag meghaladja, a vállalkozásnak állandó jellegű iparűzési tevékenységet végzőként az adóhatósághoz be kell jelentkeznie.
A rendeletalkotásra előterjesztett tervezet anyagi jog tartalmában azonos a jelenleg hatályos 19/2014. (XII.18.) önkormányzati rendelettel, melybe beépítésre került a bevezetésre javasolt fenti két adónem szabályozása.
A tervezetet a Somogy Megyei Kormányhivatal Hatósági Főosztálya előzetesen véleményezte, álláspontjuk szerint tartalma és formája a hatályos jogszabályoknak megfelelő.
A tervezet Képviselő-testület elé történő jelenlegi beterjesztését indokolja, hogy Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény 32. §-a alapján a rendelet kihirdetése és hatálybalépése között legalább 30 napnak el kell telnie.
Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet az előterjesztés megtárgyalására, és a helyi adókról szóló rendelet megalkotására.
Előzetes hatásvizsgálat
a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. §-a alapján
A tervezett jogszabály várható következményei, különösen
I. társadalmi hatásai: A tervezetnek társadalmi hatása nincs.
II. gazdasági hatásai: A tervezet a gazdaság egyes szereplőire többlet terheket ró.
III. költségvetési hatásai: Építményadó és helyi iparűzési adó többlet bevételt eredményez.
IV. környezeti következményei: A tervezetnek környezeti hatása nincs.
V. egészségi következményei: A tervezetnek egészségi hatása nincs.
VI. adminisztratív terheket befolyásoló hatásai: A tervezet az adminisztratív terheket növeli.
VII. megalkotásának szükségessége: A rendelet megalkotása a magasabb szintű jogszabályoknak való megfelelés okán szükséges.
VIII. a jogalkotás elmaradásának várható következményei: A tervezet hatályba lépésének egyéb hatása nincs.
IX. alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek: Az alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek biztosítottak.
Döntéshozói vélemények
Humán Bizottság |
A Humán Bizottság javasolja az előterjesztés szerinti rendelet-tervezet elfogadását a Képviselő-testületnek. |
|
Jogi Bizottság |
A Jogi Bizottság javasolja az előterjesztés szerinti rendelet-tervezet elfogadását a Képviselő-testületnek. |
|
Pénzügyi Bizottság | A Pénzügyi Bizottság javasolja az előterjesztés szerinti rendelet-tervezet elfogadását a Képviselő-testületnek. | |
Városfejlesztési Bizottság | A Városfejlesztési Bizottság javasolja az előterjesztés szerinti rendelet-tervezet elfogadását a Képviselő-testületnek. | |
"Előterjesztés Fonyód Város Önkormányzat Képviselő-testületének a helyi adókról szóló önkormányzati rendeletének megalkotására"
Tervezett döntéstípus: rendelet
Tervezett ágazati besorolás: pénzügyi kérdések
A Humán Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.
Fonyód Város Önkormányzat Képviselő-testületének
…/2018. (X…..) önkormányzati rendelete
a helyi adókról
Fonyód Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény 1.§ (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés h) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
ELSŐ RÉSZ
Általános rendelkezések
1.§ A rendelet hatálya Fonyód Város Önkormányzatának közigazgatási területére terjed ki.
2.§ Az Önkormányzat illetékességi területén a helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény szerint (továbbiakban: Htv.)
(a) építményadó,
(b) telekadó,
(c) idegenforgalmi adó,
(d) helyi iparűzési adó
fizetési kötelezettséget vezet be.
3.§ E rendelet alkalmazásában
1. adóév: az adózást rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény 7.§ 3. pontjában adóévként megjelölve
2. első lakástulajdont szerző: akinek nincs és nem is volt lakástulajdona, lakástulajdonban 50 %-ot elérő tulajdoni hányada, lakástulajdonhoz kapcsolódó, az ingatlan-nyilvántartásba bejegyzett vagyoni értékű joga. A mentességre való jogosultság megállapításánál figyelmen kívül kell hagyni az özvegyi joggal terhelt lakástulajdont.
3. életvitelszerű lakóingatlan-használat: a természetes személy adózó az adóhatóság felé bejelentett lakóingatlanát használja otthonául, ebből az ingatlanból szervezi az életét, rendszeresen innen indul munkába vagy oktatási intézménybe, ide ér haza, ezen lakóingatlan vonatkozásában éven át közüzemi szolgáltatásokat vesz igénybe, ezen lakóingatlan ingatlan-nyilvántartási címe szerepel elsődleges elérési címeként a hatóságoknál, közműszolgáltatóknál, a természetes személy adózó nem rendelkezik más olyan lakóingatlannal, melyet életvitelszerűen használ és ezt a tényt, valamint az adótárgyként megadott lakóingatlan életvitelszerű használatának tényét az adóhatóság felé hitelt érdemlően igazolja.
Az adótárgy lakóingatlan életvitelszerű használatának igazolása történhet különösen:
a) a lakóingatlan életvitelszerű használatára vonatkozó nyilatkozattal (1. melléklet), és
aa) lakcímkártya bemutatásával, vagy
ab) közüzemi szolgáltatások igénybevételét igazoló számlákkal (áram, víz, szemét szállítás).
b) jogerős bírósági határozattal, amennyiben abból az életvitelszerű használat ténye megállapítható, valamint bejegyzett élettársi kapcsolatra vonatkozó okirattal, amennyiben abból a közös háztartás helye, valamint annak életvitelszerű használata megállapítható.
4. fiatal házasok: azok a házaspárok tekinthetők, akiknél a házastársak egyike sem töltötte be a 40. (negyvenedik) életévét.
5. hozzátartozó: a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 8:1. § (1) bekezdés 2. pontjában hozzátartozóként megjelölt személy.
6. közeli hozzátartozó: a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 8:1 § (1) bekezdés 1. pontjában közeli hozzátartozóként megjelölt személy.
7. szántóföldi mezőgazdasági tevékenység: az egy hrsz. alatt legalább 10 m széles utcafrontú, közútról megközelíthető ingatlanon végzett kertészeti (virág, zöldségfélék), növénytermesztési (kalászosok, kukorica, burgonya, szőlő-gyümölcsös, fűszernövény, takarmánynövény) tevékenység.
8. vasút: a Budapest-Nagykanizsa vasúti fővonal.
MÁSODIK RÉSZ
Az egyes adókra vonatkozó rendelkezések
I. Fejezet
Építményadó
1. Az adókötelezettség
4.§ Adóköteles
(1) a Htv. 11. §-ában meghatározott építmény,
(2) a Htv. 11/A. §-ában meghatározott, a településkép védelméről szóló törvény szerinti reklámhordozó.
2. Az adó alanya
5.§ Az adó alanya
(1) e rendelet 4. § (1) bekezdés vonatkozásában a Htv. 12. §-ában meghatározott tulajdonos.
(2) e rendelet 4. § (2) bekezdés vonatkozásában a Htv. 12/A §-ában meghatározott tulajdonos.
3. Az adómentesség és kedvezmény
6.§ Mentes az adó alól a Htv. 13. §-ában meghatározott építmény.
7.§ Mentes az adó alól a magánszemély tulajdonában lévő nem vállalkozás céljára szolgáló garázs rendeltetésű helyiség 15 m² hasznos alapterületig. Adóköteles a garázs 15 m² feletti hasznos alapterülete.
8.§ Mentesül az építményadó fizetési kötelezettség alól tárgyi adóév időtartamra a Fonyód Város Önkéntes Tűzoltó Egyesület szaktevékenységet végző, a tárgyi adóév első napján tagnyilvántartásban szereplő tagja tulajdoni hányada arányában azon lakás/lakóház után, amelyet életvitelszerűen használ és azt igazolja. Az adómentesség megállapítása tárgyi adóév január 31-ig adóhatósághoz benyújtott kérelme alapján történik a Fonyód Város Önkéntes Tűzoltó Egyesület elnöke és parancsnoka által kiadott tagsági igazolás becsatolásával.
9.§ Az önkormányzat a vállalkozó üzleti célt szolgáló építménye kivételével, a magánszemély tulajdonában lévő – az ingatlan-nyilvántartásban lakóházként, illetve lakásként nyilvántartott ingatlan után, melyet az adó alanya az adófizetési kötelezettség fennállásának ideje alatt életvitelszerűen használ és azt igazolja
(1) a vasúttól északra eső területen 500 Ft/m2/év,
(2) a vasúttól délre eső területen 480 Ft/m2/év mértékű építményadó kedvezményt biztosít.
10.§ Amennyiben a tulajdonostársak a Htv. 12.§ (2) bekezdés szerint megállapodást kötnek, úgy a 9.§ -ban meghatározott adókedvezmények az egész ingatlan (1/1 tulajdoni hányad) hasznos adóköteles alapterületére vonatkoznak.
11.§ (1) Azon fiatal házasok első lakástulajdona, amelyet a házasságkötést követően szereznek meg, és igazolják, hogy az ingatlant életvitelszerűen használják, 4 (négy) egymást követő adóévben mentes az adó alól.
(2) Az adómentesség megállapításának további feltétele, hogy a házaspár sem külön-külön, sem együttesen más lakás, lakóház tulajdonával, tulajdoni hányadával nem rendelkezik, továbbá az ingatlanon nem áll fenn vagyoni értékű jog.
(3) Az adómentesség a fiatal házas adóalany kérelme alapján, a kérelem benyújtását követő évtől állapítható meg.
(4) Az adómentesség feltételeinek a mentességre irányuló kérelem benyújtásának időpontjában kell fennállnia.
4. Az adókötelezettség keletkezése, változása, megszűnése
12. § Az adókötelezettség a Htv. 14. §-ában meghatározottak szerint keletkezik, változik, illetve szűnik meg.
5. Az adó alapja
13.§ Az adó alapja
(1) e rendelet 4. § (1) bekezdés vonatkozásában az építmény m²-ben számított hasznos alapterülete.
(2) e rendelet 4. § (2) bekezdés vonatkozásában a reklámhordozó reklámközzétételre használható, m2- ben (két tizedesjegy pontossággal) számított felülete.
6. Az adó mértéke
14.§ Az építményadó mértéke
(1) a 13. § (1) bekezdés esetén a vasúti pálya vonalától északra eső területen 850 Ft/m2/év.
(2) a 13. § (1) bekezdés esetén a vasúti pálya vonalától délre eső területen 690 Ft/m2/év.
(3) a 13. § (2) bekezdés esetén az önkormányzat illetékességi területén lévő ingatlanon elhelyezett, a településkép védelméről szóló törvény szerinti reklámhordozó után 12.000 Ft/m2/év.
II. Fejezet
Telekadó
7. Az adókötelezettség
15.§ Adóköteles a Htv. 17. §-ában meghatározott telek.
8. Az adó alanya
16.§ Az adó alanya a Htv. 18. §-ában meghatározott tulajdonos.
9. Az adómentesség
17.§ Mentes az adó alól
(1) a Htv. 19. §-ában meghatározott telek,
(2) a vállalkozónak nem minősülő magánszemély tulajdonában lévő telek, amely közútról, közterületről, magánútról nem megközelíthető,
(3) a vállalkozónak nem minősülő magánszemély tulajdonában lévő telek, ha térmértékének egyik összetevője (szélesség, hosszúság) nem haladja meg a 10 m-t,
(4) a vállalkozónak nem minősülő magánszemély tulajdonában lévő telek, mely területének több, mint 50 %-a a hatályos településrendezési terv szerint „beépítésre nem szánt terület”-en található,
(5) a vállalkozónak nem minősülő magánszemély tulajdonában lévő belterületi ingatlan teljes területe, ha azon épület áll, és
(6) a vállalkozónak nem minősülő magánszemély tulajdonában lévő telek 800 m2 feletti része, ha területének 80 %-án vállalkozónak nem minősülő magánszemély szántóföldi mezőgazdasági tevékenységet gyakorol az adóévben.
18.§ A 17. § (6) bekezdés szerinti mentességet biztosító körülmények fennállását az adó alanya évente nyilatkozattal igazolni köteles.
10. Az adókötelezettség keletkezése, változása és megszűnése
19.§ Az adókötelezettség a Htv. 20. §-ában meghatározottak szerint keletkezik, változik, illetve szűnik meg.
11. Az adó alapja
20.§ Az adó alapja a telek m²-ben számított területe.
12. Az adó mértéke
21.§ A telekadó mértéke
(1) a vasúttól északra eső területen lévő telkekre 50 Ft/m²/év.
(2) a vasúttól délre eső területen lévő telkekre 40 Ft/m²/év.
III. Fejezet
Idegenforgalmi adó
13. Az adókötelezettség, az adó alanya
22.§ Adókötelezettség terheli a Htv. 30. § (1) bekezdés a) pontja szerinti magánszemélyt.
14. Az adómentesség
23.§ Mentes a 22.§ szerinti adófizetési kötelezettség alól
(1) a Htv. 31.§-ában meghatározott magánszemély,
(2) a Fonyód Város Önkormányzatával testvérvárosi kapcsolatban álló önkormányzati delegáció tagja, illetve az önkormányzat által szervezett rendezvényen meghívottként jelenlévő, közreműködő vendég, aki mentességének igazolására Fonyód Város Polgármestere által kiállított meghívólevél szolgál.
15. Az adó alapja
24.§ Az adó alapja a megkezdett vendégéjszakák száma.
16. Az adó mértéke
25.§ Az adó mértéke személyenként és vendégéjszakánként 400 Ft.
17. Adónyilvántartás
26.§ Az adó beszedésére kötelezett az általa beszedett adóról az adó alapjának és összegének megállapítására alkalmas nyilvántartást vezet, és az adózónak bizonylatot ad.
27.§ (1) A szálláshelyeken a nyilvántartás céljára vendégkönyv vezetése kötelező.
(2) A nyilvántartásnak tartalmaznia kell a szálláshelyet igénybevevő nevét, lakcímét, születési helyét, idejét, útlevelének, vagy személyi igazolványának számát, megérkezésének és távozásának idejét, a szálláshelyen eltöltött vendégéjszakák számát, az adómentességre jogosító tartózkodás pontos megjelölését, valamint a beszedett idegenforgalmi adó összegét.
28.§ A Htv. 31. §-ában meghatározott adómentesség igénybevétele esetén annak feltételeit utólag ellenőrizhető módon igazolni kell. Munkavégzés miatt igénybevett adómentesség esetén a vendégnyilvántartás mellé csatolni kell a munkáltató cég igazolását, mely tartalmazza a Htv-ben meghatározott adómentesség feltételeit, ennek hiányában az adót meg kell fizetni.
IV. Fejezet
Helyi iparűzési adó
18. Az adókötelezettség, az adó alanya
29.§ Adóköteles a Htv. 35-36. §-ában meghatározott vállalkozási tevékenység.
19. Az állandó és ideiglenes jelleggel végzett iparűzési tevékenység
30.§ Állandó, illetve ideiglenes jellegű az iparűzési tevékenység, ha az a Htv. 37. §-ában foglaltaknak megfelel.
20. Az adókötelezettség keletkezése és megszűnése
31.§ Az adókötelezettség a Htv. 38. §-ában foglaltak szerint keletkezik, illetve szűnik meg.
21. Az adó alapja
32.§ Az adó alapja a Htv. 39. §-ában meghatározott árbevétel.
33.§ Állandó jellegű iparűzési tevékenység esetén az adó alapjának egyszerűsített meghatározása a Htv. 39/A .§ - 39/B. §-ában foglaltak szerint történik.
22. Az adómentesség
34.§ Mentes a 29. § szerinti adófizetési kötelezettség alól a Htv. 52. § 23. pontja szerinti háziorvos, védőnő vállalkozó, akinek vállalkozási szintű iparűzési adóalapja az adóévben nem haladja meg a 20 millió forintot.
23. Az adó mértéke
35.§ Állandó jelleggel végzett iparűzési tevékenység esetében az adó évi mértéke az adóalap 1,8 %-a.
36.§ Ideiglenes jelleggel végzett iparűzési tevékenység esetén az adó mértéke a Htv. 37. § (2) bekezdés (a) pontja szerinti tevékenység-végzés után naptári naponként 5.000 Ft, bármely az a) pontba nem sorolható tevékenység végzése estén naptári naponként 0 Ft.
HARMADIK RÉSZ
Záró rendelkezések
37.§ Az adóelőleg megállapítására, az adó bevallására és az adó megfizetésére a Htv. 41-42. §-ában foglaltak az irányadók.
38.§ A jogszabályban előírt bizonylatok, nyilvántartások hiánya, vagy nem jogszabályban meghatározott módon való kezelése, valamint az adóbevallás elmulasztása, késedelmes teljesítése, valótlan adatok szolgáltatása, az adóeltitkolás, a megállapított és beszedett adók esedékesség utáni késedelmes megfizetése az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvényben (továbbiakban: Art.) meghatározott hátrányos jogkövetkezményekkel jár (mulasztási bírság, adóbírság, késedelmi pótlék).
39.§ Az e rendeletben nem szabályozott kérdésekben a Htv. és az Art. hatályos rendelkezéseit, valamint a helyi adókat érintő hatályos törvények rendelkezéseit kell alkalmazni.
40.§ A helyi adóval és az önkormányzat költségvetése javára más jogszabályban megállapított minden adóval kapcsolatos eljárásban az adóigazgatási rendtartásról szóló 2017. évi CLI. törvény rendelkezéseit az Art.-ban foglalt eltérésekkel kell alkalmazni.
41.§ E rendelet 2019. január 1. napján lép hatályba.
42.§ E rendelet szabályait a hatálybalépését követően keletkezett ügyekben kell alkalmazni.
43.§ E rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti a 21/2017. (XI. 22.), 6/2017. (V.5.), 26/2015. (XII.17.), 22/2015. (XI.26.) számú rendeletekkel módosított 19/2014. (XII. 18.) önkormányzati rendelet.
Hidvégi József sk Nagy Brigitta sk
polgármester aljegyző
ZÁRADÉK:
A rendelet kihirdetése 2018. év……hónap…... napján megtörtént.
Nagy Brigitta
aljegyző
1. melléklet a …/2018 (X. …) önkormányzati rendelethez
Fonyód Város Jegyzője
8640 Fonyód, Fő utca 19.
Telefon: 85/562-980; Telefax: 85/562-999, e-mail: info@fonyod.hu
Ügyfélfogadási idő: szerda: 8.00-12.00 ; 13.00-16.00 óra, péntek: 8.00-12.00 óra
NYILATKOZAT
(építményadó kedvezmény megállapításhoz)
Adózó neve: _____________________________________________________________________
Születéskori neve: ________________________________________________________________
Születési helye, ideje: _____________________________________________________________
Anyja neve: _____________________________________________________________________
Adóazonosító jele:________________________________________________________________
Lakóhelye: ______________________________________________________________________
Elsődleges elérési cím (levelezési cím):_______________________________________________
_______________________________________________
Tartózkodási helye: ______________________________________________________________
Alulírott…………………………..……………………………………………………………..(név)
…………………………………………………………………………………………………...(cím)szám alatti adóalany (tulajdonos/haszonélvezeti jog jogosultja) nyilatkozom, hogy a 8640 Fonyód, ………………………………………..……………………………………………………...
………………..szám alatti,……………………………………………………………………….… helyrajzi számú lakóház/lakás elnevezésű ingatlant életvitelszerűen használom, és nem rendelkezek más olyan lakóingatlannal, melyet életvitelszerűen használok.
A lakóingatlan életvitelszerű használatának tényét az alábbiakkal igazolom:
- Lakcímkártyával
- Közüzemi számlákkal
- Egyéb módon: ……………………………………………………………..
Fonyód Város Önkormányzat Képviselő-testületének a helyi adókról szóló …/2018.(X…..) önkormányzati rendelete az alábbiak szerint határozza meg az életvitelszerű lakóingatlan használat fogalmát.
Életvitelszerű lakóingatlan-használat: a természetes személy adózó az adóhatóság felé bejelentett lakóingatlanát használja otthonául, ebből az ingatlanból szervezi az életét, rendszeresen innen indul munkába vagy oktatási intézménybe, ide ér haza, ezen lakóingatlan vonatkozásában éven át közüzemi szolgáltatásokat vesz igénybe, ezen lakóingatlan ingatlan-nyilvántartási címe szerepel elsődleges elérési címeként a hatóságoknál, közműszolgáltatóknál, a magánszemély adózó nem rendelkezik más olyan lakóingatlannal, melyet életvitelszerűen használ és ezt a tényt, valamint az adótárgyként megadott lakóingatlan életvitelszerű használatának tényét az adóhatóság felé hitelt érdemlően igazolja.
Az adótárgy lakóingatlan életvitelszerű használatának igazolása történhet különösen:
a) a lakóingatlan életvitelszerű használatára vonatkozó nyilatkozattal (1.sz. melléklet), és
· lakcímkártya bemutatásával, vagy
· közüzemi szolgáltatások igénybevételét igazoló számlákkal (áram, víz, szemét szállítás).
b) jogerős bírósági határozattal, amennyiben abból az életvitelszerű használat ténye megállapítható, valamint bejegyzett élettársi kapcsolatra vonatkozó okirattal, amennyiben abból a közös háztartás helye, valamint annak életvitelszerű használata megállapítható.
Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a nyilatkozatban közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
Fonyód, ……....év.….………hó….…nap
________________________________________
nyilatkozattevő vagy képviselője (meghatalmazottja)
aláírása
Előttünk, mint tanuk előtt:
1. 2.
……………………………………….. ……………………………………………
aláírás aláírás
Név:………………………………….. Név:………………………………………
Lakcím:……………………………… Lakcím:…………………………………..
………………………………. ……………………………………
Szig.szám:………………………….... Szig.szám:………………………………..
Határidők, felelősök:
Határidő: azonnal