271/2005. (XI. 24.) Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testületi határozat
Tárgy: Balatonalmádi Város Önkormányzatának 2006. évi költségvetési koncepciója

Balatonalmádi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2006. évi költségvetést az alábbiakban foglalt koncepció szerint írja elő összeállítani:
 
1.) A költségvetést a ténylegesen szükséges összegek alapján kell elkészíteni. A tervezés során feltárt bevételi többleteket, illetve kiadási megtakarításokat a hiány csökkentésére kell fordítani.
 
2.) Az Önkormányzat az intézményeinél az elmúlt évben alkalmazott tervezést (bázis szemléletű) alkalmazza, kivéve az élelmezési költségek tervezését, ahol az igénybevevők száma és a tényleges összeg alapján kell tervezni.
 
3.) A költségvetési rendeletben érvényesíteni kell az Államháztartási törvény szerint a költségvetési szervek vezetőinek önállóságát, felelősségét.
 
4.) A költségvetési lehetőségeinket figyelembe véve felújításokra és felhalmozási kiadásokra tervezett összegek működési kiadásra nem csoportosíthatók át.
 
5.) Működési bevételek tervezésénél törekedni kell a saját bevétel növelésére, s javítani kell a városi bevételek beszedésének hatékonyságát.
 
6.) Az egyéb személyi jellegű juttatások tekintetében a 2005. évi gyakorlat alapján
közalkalmazottaknál: közoktatási pótlék jelenlegi mértéken, étkezési hozzájárulás a 2006. évi SZJA törvény szerinti adómentes rész, kötelező étkezők étkezési hozzájárulása
köztisztviselőknél: referensek díjazása, további szakképesítés, étkezési hozzájárulás a 2006. évi SZJA törvény szerinti adómentes rész
az intézmény költségvetésében tervezendő.
 
7.) Az egyéb személyi jellegű juttatások közül az adható juttatások a 2005. évi tartalommal megegyezően a közalkalmazottak és köztisztviselők tekintetében elkülönítetten a működési céltartalékok között tervezendő.
 
8.) Minden intézménynél, ill. gazdálkodó szervezetnél törekedni kell a takarékos gazdálkodásra, különösen nagy gondot kell fordítani a legnagyobb összeget kitevő személyi jellegű kiadások tervezésére és a költségvetések szakmai és pénzügyi felülvizsgálatára.
 
9.)      Az önkormányzat költségvetési szerveinél, a polgármesteri hivatalnál, a hivatal szakfeladatainál a dologi kiadások összege nem emelkedik, de az élelmezési kiadásoknál a tényleges árváltozás hatásával kell számolni.
 
10.) A városüzemeltetés szakfeladatainak és az egészségüggyel kapcsolatos változások többlet igényére fedezetet kell teremteni.
 
11.) A 2006. évi költségvetésben a közvetett érintés elleni védelem és a szabvány ügyi felülvizsgálat kiadásaira, valamint a kockázatkezelési terv elkészítésére fedezet kell teremteni.
 
12.) A koncepcióban szerepeltetett fejlesztéseken és beruházásokon túl további fejlesztési, beruházási feladatokat szándékozik az Önkormányzat megvalósítani,
…………………………………….,
 
…………………………………….,
 
ennek a fedezete: - bevétel növekedés:
 
 …………………………………………………, ………………………. e/Ft,
…………………………………………………, ………………………. e/Ft,
 
                   és / vagy
 
-                                                           kiadás csökkenés:
…………………………………………………, ………………………. e/Ft,
…………………………………………………, ………………………. e/Ft,
 
                   és / vagy
 
                   - államkötvény értékesítse:                                      ………………………. e/Ft,
 
nem tett javaslatot.
  
13.) A költségvetés készítése során általános tartalékot kell képezni. Amennyiben erre nincs lehetőség, akkor ezt a 2005. évi pénzmaradvány felosztásakor kell pótolni.
 
14.) A Köztisztviselők jogállásáról szóló törvény alapján a feladatkörön belüli szakosodást elősegítő további szakképesítési elismeréseként a képzettségi pótlék a 2005. évi szinten biztosítandó.
- azt a felsőfokú végzettségű köztisztviselőt, aki további szakképesítéssel rendelkezik, az alapilletmény (36.400 Ft) 50 %-os,
- a középfokú végzettséggel rendelkező és további felsőfokú szakképesítést szerzett köztisztviselőt 40 %-os pótlék illeti meg.
 
15.) A működésre átadott pénzeszközök között szereplő társadalmi szervezetek és egyéb szervezetek támogatása a 2005. évi szintet korrigáló mellékelt táblázat szinten tervezendő
 
16.) A sportegyesületek számára nyújtandó 2006. évi támogatás csökkentésre kerül a mellékelt táblázat alapján, ami a sportcélú ingatlanok térítésmentes átruházásával, a nem sport célú ingatlanok bérbeadásával kapcsolatos kiadások fedezetét képezi.
 
17.) Működési célú céltartalék előirányzat terhére tervezett feladatok kiadásait a takarékosság figyelembe vételével felül kell vizsgálni.
 
18.) Idegenforgalmi alapot a 2006. évi költségvetésben költségvetési lehetőségünket figyelembe véve nem tervez az önkormányzat, azzal, hogy az Idegenforgalmi Alap bevételét képező összeget a felhalmozási célú pályázati önrészként kell tervezni.
 
19.) A 2006. évi költségvetés készítése során feltárt többletbevételeket (működési bevételek, normatív támogatások és állami hozzájárulásokban bekövetkezett növekedések) elsősorban a hiány pótlására kell fordítani.
 
20.) Az intézmények által beadott beszerzési, karbantartási, felújítási igényeket a költségvetés készítése során lehetőségek szerint a szakemberek (hivatali) és az intézményvezetők bevonásával pontosítani kell. Tervezni kell egy új óvoda tervezési kiadásait.
 
21.) A 2006. évi költségvetés tervezésénél figyelembe kell venni a Képviselő-testület által elfogadott 2002-2006. évekre vonatkozó munka- és gazdasági programban szereplő fejlesztési prioritásokat.
 
22.) 2006. január 1-től polgármesteri és képviselői keretet a költségvetésben nem tervez, a 2005. évben tervezett összeget, 2.450 eFt-ot céltartalékba helyezi, melynek felhasználásáról a Képviselő-testület később dönt.

Megjegyzés:
Jelentve: 8/2006. (II.23.) Öh.
« Vissza
Vissza a főmenübe