301/2008. (XI. 3.) Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testületi határozat
Tárgy: Javaslat a Polgármesteri Hivatal, valamint a Városgondnoksági Intézmény, mint önállóan gazdálkodó költségvetési szerv átszervezésére
Balatonalmádi Város Önkormányzata a 219/2005.(IX.29.) Ö. határozattal alapított Balatonalmádi Városgondnokság intézményben 2009. január 1-i hatállyal átszervezést hajt végre:
1. Az intézmény gazdálkodása megszervezésének módja szerint: önálló gazdálkodó, teljes jogkörű költségvetési szervnek sorolja be;
2. A pénzügyi-gazdasági tevékenység ellátására a szervezeten belül elkülönített szervezeti egységet (gazdasági részleg) hoz létre, amely – a Tourinform Iroda kivételével – ellátja az önkormányzat által fenntartott részben önállóan gazdálkodó intézményei gazdálkodási, pénzügyi, számviteli és számlavezetési feladatait;
3. A Balatonalmádi Városgondnokság ellátja az önkormányzati intézmények karbantartási feladatait, továbbá feladatai a „Helyi közutak fenntartása”, „Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése”, „Vízkárelhárítás” „Közvilágítás”, „Állategészségügy”(gyepmester), „Szennyvízelvezetés és kezelés” (csapadékvíz – elvezetés) szakfeladatokkal bővülnek. Egyidejűleg ezen feladatok az érintett költségvetési intézmények tevékenységi köréből kikerülnek.
4. A képviselő-testület felkéri a polgármestert, hogy
a) az érintett intézmények alapító okiratának módosítását a 2008. november 27-i ülésére
b) az alapító okiratok mellékletét képező, a Városgondnokság, mint önállóan és a óvoda, iskolák, zeneiskola, PKKK, SZAK, mint részben önállóan gazdálkodó költségvetési szerv közötti, a munkamegosztás rendjéről szóló megállapodást a képviselő-testület 2008. november 27-i ülésére,
c) a 2009. évi költségvetés készítésével párhuzamosan készítsen egy kimutatást az átszervezés valós bér és dologi kiadásairól
5. A feladatok ellátására a Balatonalmádi Városgondnokság engedélyezett létszámát 2008. december 1-től további 1 státusszal (gazdasági vezető) megemeli, 38 főben állapítja meg. 2009. január 1-től az intézmény engedélyezett létszámát 45,5 főben állapítja meg. A 2008. december 1-től biztosított létszámfejlesztés pénzügyi fedezete a 2008. évi költségvetés általános tartaléka. (Teljes bérköltség fedezete 1 hónapra szükséges.)
6. A képviselő-testület utasítja a polgármestert, hogy a 2009. január 1-től megemelt engedélyezett létszám szükséges kiadásainak pénzügyi fedezetét a 2009. évi költségvetés eredeti előirányzataiban tervezze meg, úgy hogy az érintett intézmények bérelőirányzatát csökkentse, a Városgondnokság intézmény bérelőirányzatát növelje.
7. Az önkormányzat a Városgondnokságot a Rákóczi u. 43. sz. alatti telephelyen helyezi el. Az intézmény áthelyezése beruházással, felújítással, karbantartással és beszerzéssel járó kiadásait - 4.750.000 Ft összegben - a 2008. évi költségvetés általános tartaléka terhére biztosítja, a működtetés és fenntartás kiadásait a 2009. évi költségvetési koncepcióban tervezi, a 2009. évi költségvetésben biztosítja.
8. Felkéri a Városgondnokság intézmény vezetőjét, hogy a gazdasági vezető kiválasztásával kapcsolatos munkáltatói intézkedéseket tegye meg.