307/2007. (X. 25.) Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testületi határozat
Tárgy: Az önkormányzat gazdálkodásának ellenőrzéséről szóló számvevői jelentés
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete megismerte az Állami Számvevőszék által Balatonalmádi Város Önkormányzat gazdálkodási rendszerének 2007. évi átfogó ellenőrzéséről készített V-1001-9/18./2007. számú jelentését, az abban foglalt megállapításokat tudomásul veszi.
Az Állami Számvevőszék jelentésében megfogalmazott javaslatok alapján elkészített Intézkedési tervet az alábbiak szerint elfogadja:
Az Állami Számvevőszék jelentésében megfogalmazott javaslatok alapján elkészített Intézkedési tervet az alábbiak szerint elfogadja:
I n t é z k e d é s i t e r v
Az Állami Számvevőszék Veszprém Megyei Ellenőrzési Irodájának Balatonalmádi Város Önkormányzatánál „A Balatonalmádi Város Önkormányzata gazdálkodási rendszerének 2007. évi átfogó ellenőrzéséről „ c. jelentés alapján.
A vizsgálat a V-1001-9/18./2007. számú jelentésben foglalt megállapítások alapján a melléklet szerinti javaslatokat tette, mellyel egyetértve az alábbi intézkedések szükségesek.
1.) Az éves ellenőrzési terv Képviselő-testület elé terjesztéséről gondoskodni kell, hogy annak jóváhagyása az Ötv. 92.§. (6) bekezdésében meghatározott határidőig – november 15-ig – megtörténjen.
Felelős: polgármester
Határidő: tárgy évet megelőző év november 15.
2.) Az Európai Uniós források igénybevételének és felhasználásának önkormányzati szintű feladatainak meghatározására pályázati szabályzat készül.
Felelős: polgármester
Határidő: 2008. január 31.
3.) A Polgármesteri Hivatal költségvetési és zárszámadás készítési folyamatainak szabályozását ki kell egészíteni az Áht 121. §. (1) és (3) bekezdéseiben, valamint az Ámr 145/A. § (1)-(2) és 145/B. § (1) bekezdésében foglaltak alapján az alábbiakkal:
a) az intézmények és a Polgármesteri Hivatal szervezeti egységei által benyújtott költségvetési igények indokoltságának, valamint a tervezett saját bevételek és az azok megalapozását szolgáló önkormányzati rendeletek összhangjának ellenőrzéséért felelős személyek a költségvetés tervezése során a Polgármesteri Hivatalban kijelölésre kerülnek (belső kontroll működtetése mellett),
b) az intézmények költségvetésében szereplő adatok egyeztetésének, ellenőrzésének felelősei a Polgármesteri Hivatalban kijelölésre kerülnek.
Felelős: jegyző, pénzügyi osztályvezető
Határidő: 2008. január 31., illetve folyamatos
4.) Az intézményi pénzmaradványok kimunkálásának felülvizsgálati kötelezettsége és az intézményi pénzmaradványok megállapításának szabályszerűsége szabályozásra kerül.
Felelős: jegyző, pénzügyi osztályvezető
Határidő: 2008. január 31., illetve folyamatos
5.) A felhatalmazások és kijelölések - az Ámr. 138. § (3) bekezdésében foglaltak alapján - kiegészítésre kerülnek az összeférhetetlenségi követelmények meghatározásával a közeli hozzátartozókra, valamint a saját részre történő kötelezettségvállalás, utalványozás és annak ellenjegyzése, illetve az érvényesítés esetére.
Felelős: jegyző, pénzügyi osztályvezető
Határidő: 2007. november 30.
6.) A Polgármesteri Hivatal számviteli tevékenységének szabályozottsága érdekében:
a) a pénzkezelési szabályzat kiegészítésre kerül az Ámr. 145./A. § (1)-(2) bekezdéseiben előírtak alapján az utólagos vezetői ellenőrzés gyakoriságára, valamint ennek dokumentálás módjára vonatkozó szabályozással,
b) a számlarend kiegészítésre kerül a főkönyv és az analitikus nyilvántartások egyeztetésének, dokumentálásának módjára vonatkozóan a Vhr. 49. § (2) bekezdésében foglalt előírásai alapján,
c) az ellenőrzési nyomvonal kiegészítésre kerül a Polgármesteri hivatal sajátos feladatainak figyelembevételével az ellenőrzési pontok kijelölésével, a tevékenységek végrehajtásáért felelős szervezeti egységek (személyek) kapcsolatával, továbbá az egyes tevékenység, feladat elvégzését igazoló dokumentum megnevezésével és a rendszerben való nyilvántartási helyének meghatározásával,
d) a kockázatkezelési rend kiegészítésre kerül az Ámr. 145/C. § (1)-(4) bekezdéseiben és az Ámr. 145/A. § (3) bekezdésében foglaltak alapján,
e) a szabálytalanságok kezelésének eljárásrendje kiegészítésre kerül az Ámr. 145/A. § (5) bekezdésében és az Ámr. 145/A. § (3) bekezdésében foglaltak alapján.
Felelős: jegyző, pénzügyi osztályvezető
Határidő: 2008. január 31.
7.) A belső ellenőrzés megfelelő működése és a szabályozási környezet kockázatának csökkentése érdekében
a) a Kelet-Balatoni Többcélú Kistérségi Társulás feladatellátásában történő belső ellenőrzés keretében az Önkormányzat stratégiai terve (kockázatelemzés alátámasztásával) elkészül a Ber. 19. § c) pontjában előírtak alapján.
Felelős: jegyző
Határidő: 2008. december 31.
b) soron kívüli belső ellenőrzési feladatok ellátására kapacitás kerül meghatározásra az éves ellenőrzési tervben a Ber. 21. § (4) bekezdésében előírtak szerint.
Felelős: jegyző
Határidő: 2008. november 15., illetve következő évi ellenőrzési ütemtervek elfogadása
c) A belső ellenőrzés keretében a Polgármesteri hivatalban és a költségvetési intézményeknél a Ber. 8.§ a) pontjában előírtak alapján a FEUVE-rendszer kiépítése és működése, valamint a Kbt. 308. § (2) bekezdésében foglalt előírás alapján a közbeszerzések, illetve a közbeszerzési eljárások vizsgálatra kerülnek.
Felelős: jegyző,
Határidő: 2008. november 15., illetve következő évi ellenőrzési ütemtervek elfogadása
8.) Az Önkormányzat gazdálkodásának 2004. évi átfogó ellenőrzése során az ÁSZ által tett és nem teljesült szabályszerűségi és célszerűségi javaslatokra vonatkozóan:
a) Az 50 eFt alatti kötelezettségvállalások tekintetében az Önkormányzat él az Ámr. 134. § (3) bekezdésében biztosított lehetőséggel, mely szerint nem szükséges az 50 eFt-ot el nem érő kifizetések esetében írásbeli kötelezettségvállalás.
A gazdasági ügyrend erre vonatkozó szabályozása a fentiekkel kiegészítésre kerül.
Felelős: jegyző, pénzügyi osztályvezető
Határidő: 2007. november 30.
b) Az akadálymentes közlekedés feltételeinek megteremtése céljára a fogyatékos személyek jogairól és esélyegyenlőségük biztosításáról szóló 1998. évi XXVI. törvényt módosító 2007. évi XXIII. törvényben előírt határidők figyelembe vételével – elsődlegesen pályázati saját forrás elkülönítésével – kell fedezetet biztosítani a 2008-2009-2010. évi költségvetési rendeletekben.
Felelős: polgármester
Határidő: 2008-2009-2010. évi költségvetési rendelet
c) A főkönyv és az analitikus nyilvántartások egyeztetésének, dokumentálásának módjára vonatkozóan az Intézkedési Terv 6) pontja tartalmazza a szükséges intézkedést.
d.) Az eseti utalványozással felhatalmazottakat jogkörük gyakorlásáról be kell számoltatni.
Felelős: polgármester, jegyző
Határidő: folyamatos
9.) Az Európai Uniós források igénybevételére, felhasználására és az ezzel összefüggő felelősségekre vonatkozó szabályok az Önkormányzat illetve a Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában illetve a Polgármesteri Hivatal belső szabályzataiban valamint a feladatellátással megbízott köztisztviselők munkaköri leírásában kerülnek meghatározásra.
Felelős: jegyző
Határidő: a hivatkozott dokumentumok soron következő felülvizsgálata, de legkésőbb 2008. március 31.
10.) Az e-közigazgatási feladatokat ellátó informatikai rendszer ügyfelek általi igénybevétele – elektronikus ügyfélforgalom – mérésének a lehetőségét a város megújuló honlapjának kialakítása során biztosítani kell. Az elektronikus ügyfélforgalom adatait az éves hatósági statisztika készítése során folyamatosan figyelemmel kell kísérni.
Felelős: jegyző
Határidő: új honlap kialakítására: 2008. június 31.
elektronikus ügyfélforgalom adatainak értékelésére: 2008 évet követő minden év január 31.
11.)Az eszközök és források értékelési szabályzata kiegészítésre kerül az értékelések ellenőrzéséért felelős munkakörök kijelölésével az Áht. 53. § (2) bekezdésben foglaltak alapján.
Felelős: jegyző, pénzügyi osztályvezető
Határidő: 2007. december 31.
12.)Az eszközök és források értékelési szabályzatában, valamint a számlarendben rögzített feladatokkal érintett dolgozók munkaköri leírásai kiegészítésre kerülnek.
Felelős: jegyző, pénzügyi osztályvezető
Határidő: 2008. január 31.
13.) Az informatikai eszközökhöz való hozzáférés ellenőrzésének és annak dokumentálásának szabályozása az informatikai biztonsági szabályzatban rögzítésre kerül.
Felelős: jegyző, informatikus
Határidő: 2008. április 30.
14.)Az operatív gazdálkodás sorsán a működésbeli hibák megelőzése, feltárása, illetve kijavítása érdekében:
a) A Gazdasági Ügyrend kiegészítésre kerül az 50 eFt alatti kötelezettségvállalásra vonatkozó szabályozás pontosításával az Intézkedési Terv 8. a) pontjában foglaltak alapján.
A gazdasági eseményenként 50 eFt-ot el nem érő kifizetések a kifizetéssel egyidejűleg a kötelezettségvállalási nyilvántartásban rögzítésre kerülnek, így ennek zártkörű ellenőrzését a főkönyvi könyvelés biztosítja.
Felelős: jegyző, pénzügyi osztályvezető
Határidő: 2007. november 30., illetve folyamatos
15.)Az Önkormányzat pénzügyi-számviteli feladatainak ellátásában résztvevő informatikai rendszer(ek) a könyvviteli mérleg és a főkönyv, valamint a főkönyv és a költségvetési beszámoló adatainak egyezőségét biztosítja.
A pénzügyi-számviteli feladatok ellátását segítő informatikai rendszer(ek) további fejlesztésére vonatkozó javaslatok az Informatikai Stratégiába beépítésre kerülnek.
Felelős: jegyző, informatikus
Határidő: 2008. május 31.
16.)A pénzügyi-számviteli feladatokhoz kapcsolódó adatkapcsolatok dokumentálását, a szoftver és hardver hibák, valamint azok kezelésének rögzítését az informatikai biztonsági szabályzatban kell szabályozni.
Felelős: jegyző, informatikus
Határidő: 2008. április 30.
17.)Az Önkormányzat többségi irányítást biztosító befolyása alatt működő gazdasági társaságnál a rendelkezésre álló erőforrásokkal való gazdálkodás, a vagyon megóvás, gyarapítás, illetve az elszámolások, beszámolók megbízhatóságának ellenőrzése a belső ellenőrzés keretében kerül megvalósításra.
Felelős: jegyző,
Határidő: 2008. november 15., illetve következő évi ellenőrzési ütemtervek elfogadása
18.)Az Önkormányzat költségvetéséből céljelleggel nyújtott támogatások rendeltetés szerinti felhasználásának ellenőrzését a belső ellenőrzés keretében kerül megvalósításra.
Felelős: jegyző,
Határidő: 2007. november 15., illetve következő évi ellenőrzési ütemtervek elfogadása
Felelős: polgármester, jegyző
Határidő: folyamatos
Megjegyzés:
Jelentve: 371/2007. (XII.20.) Öh., 8/2008. (I.31.) Öh. 147/2008. (V.29.) Öh., 255/2008. (IX.25.) Öh.
Jelentve: 371/2007. (XII.20.) Öh., 8/2008. (I.31.) Öh. 147/2008. (V.29.) Öh., 255/2008. (IX.25.) Öh.