100/2011. (III. 31.) Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testületi határozat
Tárgy: Jav. a balatonalmádi 2014 és 2016 hrsz-ú ingatlanok elidegenítésére
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete(Kiíró) „Az Önkormányzat vagyonáról való rendelkezési jog gyakorlásának szabályairól” szóló 7/2009. (III. 6.) önkormányzati rendeletének 2. számú melléklete, a Versenyeztetési Szabályzat szerint a balatonalmádi 2014 hrsz-ú, 8220 Balatonalmádi, Hadak útja 4-6. szám alatti és a balatonalmádi 2016 hrsz-ú, 8220 Balatonalmádi, Noszlopy G. utca 1. szám alatti ingatlanok összevonásával létrejövő 2014 helyrajzi számú, 4114 m2 területű, „kivett beépítetlen terület” művelési ágú, 65.000.000,-Ft+ Áfa értékű ingatlana értékesítésére nyílt egyfordulós pályázatot ír ki az alábbi feltételekkel:
Az ajánlati biztosíték összege:1.000.000,-Ft, azaz Egymillió forint.
A pályázónak gondoskodnia kell arról, hogy a HUF-ban befizetett ill. átutalt ajánlati biztosíték legkésőbb a beadási határidő, 2011. június 8-án, szerdán 11.00 óráig Balatonalmádi Város Önkormányzata Polgármesteri Hivatalának az OTP Bank Nyrt. Balatonalmádi fiókjánál vezetett 11748083-15430290 számú költségvetési egyszámláján igazoltan jóváírásra kerüljön. A nyertes pályázó által befizetett ajánlati biztosítéknak megfelelő összeg elidegenítés esetén foglalóként számít be. A nem nyertes pályázók részére pedig a döntést követő 15 napon belül visszautalásra kerül.
A biztosíték befizetése átutalással vagy a bankfiókban történő készpénz befizetéssel történhet. A megjegyzés rovatban kérjük feltüntetni: „Ajánlati biztosíték, balatonalmádi 2014 hrsz.-ú ingatlan”
A pályázati eljáráson résztvevők köre:
A pályázati eljárásban devizabelföldi- és külföldi (továbbiakban: külföldi) természetes személy, jogi személy, vagy jogi személyiség nélküli gazdasági társaság, egyéni vállalkozó, vagy ezek konzorciuma vehet részt. Az együttes pályázati ajánlattétel céljából alapított ajánlattevői közösség; vagy más alkalmi egyesülés (konzorcium), és tagjainak felelőssége a pályázati eljárás és a szerződéskötés során egyetemleges.
A pályázatok beadása:
A pályázatokat a pályázók legkésőbb 2011. június 8-án, szerdán 11.00 óráig, zárt, a pályázó személyére való bármely utalás nélküli borítékban, egy eredeti és egy másolati példányban kötelesek személyesen, vagy meghatalmazott útján benyújtani a Polgármesteri Hivatal Építési osztályán (8220 Balatonalmádi, Széchenyi sétány 1. fszt. 22.) ügyfélfogadási időben.
A borítékon fel kell tüntetni „Pályázat a balatonalmádi 2014 helyrajzi számú, Hadak útja 4-6. szám alatti ingatlan megvételére”.
A pályázat átvétele során az átvétel időpontját rá kell vezetni a pályázatot tartalmazó borítékra, egyúttal átvételi elismervénnyel kell igazolni az átvétel tényét.
Ajánlattételi határidő: legkésőbb 2011. június 8-án, szerdán 11.00 óra.
Egyéb feltétel : Az ingatlanon lévő rendezetlen ingatlan-nyilvántartási státuszú gazdasági épületet a Kiíró legkésőbb a szerződéskötés időpontjáig elbontatja.
A pályázó ajánlati kötöttsége:abenyújtási határidő lejártától, 2011. június 8-tól, számított 90 napig tart. A pályázó ajánlati kötöttségétől szabadul, amennyiben a Kiíró ezen időponton belül írásban közli, hogy pályázatát nem nyilvánította nyertessé, vagy hogy a pályázatot eredménytelennek nyilvánította. Abban az esetben, ha a bíráló bizottság javaslatában második helyezettet is megjelöl, úgy az ilyen pályázó ajánlati kötöttsége a 90 napon belül akkor szűnik meg, ha a kiíró a nyertes pályázóval szerződést köt, és erről írásban értesíti a második helyezettet.
A benyújtott pályázatnak tartalmaznia kell:
a) a pályázó nevét, székhelyét (lakóhelyét), elérhetőségeit, természetes személy esetén személyes adatait, elérhetőségeit (telefonszám, telefaxszám, e-mail);
b) a pályázó rövid bemutatását;
c) a megajánlott vételárat nettó+ Áfa összeg feltüntetésével;
d) a pályázati kiírásban foglalt feltételek elfogadására irányuló nyilatkozatot;
e) a fizetés módját és ütemezését;
f) a pályázó által vállalt további kötelezettségre vonatkozó ajánlatot;
g) a pályázati kiírásban előírt ajánlati biztosíték megfizetéséről szóló igazolást,
h) A pályázónak arra vonatkozó nyilatkozatát, hogy ajánlatának nyilvános ülésen történő elbírálásához hozzájárul.
A pályázat csak akkor érvényes, ha a pályázó igazolja, hogy a kiírásban megjelölt összegű ajánlati biztosítékot az itt megjelölt formában és módon a kiíró rendelkezésére bocsátotta.
ha a pályázó természetes személy személyes adatai: A pályázó neve; születéskori neve; születési helye, időpontja év, hó, nap; anyja neve; állampolgársága; állandó lakhelye; tartózkodási helye, levelezési címe; adószáma;
ha a pályázó jogi személy, vagy jogi személyiség nélküli gazdasági társaság, a pályázónak csatolnia kell a beadáshoz képest:
a) 30 napnál nem régebbi eredeti cégkivonatát vagy annak hitelesített másolatát, valamint aláírásra jogosult képviselőjének eredeti aláírási címpéldányát vagy annak hitelesített másolatát,
b) a létrejöttét igazoló bírósági, vagy más egyéb nyilvántartásba vételéről szóló okiratot, valamint a képviselet jogára vonatkozó továbbá az aláírás hitelességét igazoló okiratot.
egyéni vállalkozó esetén csatolnia kell a vállalkozói engedély, vagy a nyilvántartásba vételről szóló Igazolás hiteles másolatát;
A konzorciumban pályázóknak ajánlatukhoz csatolniuk kell a közöttük létrejött megállapodás eredeti vagy hitelesített másolatát, melynek ki kell térnie arra, hogy a tagok felelőssége egyetemleges, meg kell jelölniük továbbá a meghatalmazással eljáró képviselőjük nevét.
Külföldi pályázónak hiteles magyar fordításban is be kell nyújtania a megjelölt dokumentumokat. Külföldi pályázó köteles belföldi székhellyel (lakóhellyel) rendelkező kézbesítési megbízottat megnevezni.
A pályázatok bontása: A pályázatok bontása 2011. június 15-én, szerdán 15.00 órakor a Polgármesteri Hivatal Nagytermében nyilvánosan történik.
A nyilvános bontáson a Kiíró képviselője a Kiíró által meghívott személyek, valamint a pályázók, illetve meghatalmazottjaik is jelen lehetnek.
A Pénzügyi és Gazdasági Bizottság a bontást követően a benyújtott pályázatokat formai és tartalmi szempontból értékeli, és az elbírálásra vonatkozó javaslatát indoklással együtt a Kiíró részére előterjeszti.
A beérkezett pályázatok értékelésének szempontja:legmagasabb ajánlati ár
A beérkezett pályázatokat a Képviselő-testület 2011. júniusi rendes ülésén bírálja el.
A Kiíró a döntését követően a pályázati eljárás eredményét haladéktalanul, de legkésőbb 5 munkanapon belül, írásban közli valamennyi pályázóval. A nyertessé nem nyilvánított pályázók ajánlati kötöttsége a döntésről szóló értesítés kézhezvételének napján szűnik meg.
A szerződés megkötése: A Kiíró a pályázati eljárás nyertesével, ennek meghiúsulása esetén - amennyiben megjelölésre került - a második helyezettel köt szerződést a döntést követő 30 napon belül.
A vételár kiegyenlítése: a vételár 50 %-a szerződéskötést követő 30 napon belül a fennmaradó 50%-a szerződéskötést követő 60 napon belül esedékes. (A vételár első részletébe az ajánlati biztosíték összege foglalóként beszámításra kerül.)
A tulajdonjog ingatlan-nyilvántartásban történő átvezetéséhez csak a teljes vételár kiegyenlítése után járul hozzá az Önkormányzat.
A Kiíró a pályázati kiírást a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján és honlapján közzéteszi a beadás határidejét megelőző legalább 30 nappal korábban, valamint a pályázati kiírás megjelenéséről közleményt jelentet meg a Veszprém Megyei Napló napilapban, az Almádi Újságban, (ha ennek megjelenési határideje ezt lehetővé teszi ), illetve a helyi televíziós műsorszolgáltató ÖBÖL TV műsorában és egy országos napilapban.
A Kiíró jogosult a pályázati felhívást az ajánlattételi határidő előtt visszavonni, de erről a pályázati felhívás közlésével megegyező helyeken az ajánlattételi határidő lejárta előtt hirdetményt jelentet meg.
Kiíró fenntartja a jogát arra, hogy érvényes pályázatok benyújtása esetén is a pályázati eljárást indoklás nélkül eredménytelennek nyilvánítsa.
A pályázattal kapcsolatosan érdeklődni a 88/542-445 telefonszámon, személyesen ügyfélfogadási időben az Építési osztályon, vagy a pmhivatal@balatonalmadi.hu e-mail címen lehet.
A részletes pályázati feltételek átvehetők a Polgármesteri Hivatalban (8220 Balatonalmádi, Széchenyi sétány 1. ) az Építési osztályon a fszt. 22. sz. irodában 2011. április 20-tól, vagy letölthetők a www.balatonalmadi.hu honlapról.
A Képviselő-testület utasítja a Polgármestert, hogy pályázati dokumentáció összeállításáról és a pályázat meghirdetéséről, valamint az érintettek tájékoztatásáról gondoskodjon.