10. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testület
2012. május 30-i ülésére

Tárgy:   Javaslat a szabálysértési tényállások hatályon kívül helyezésére és kirívóan közösségellenes magatartások meghatározására
Készítette:   Dr. Dancs Judit, Göndöcsné Sashegyi Csilla osztályvezető, Zana András osztályvezető
Előterjesztő:   Keszey János polgármester
Véleményező bizottság:   Humán Bizottság, Pénzügyi és Gazdasági Bizottság

 

Tisztelt Képviselő-testület !
 
2012. április 15. napján lépett hatályba a szabálysértésekről, a szabálysértési eljárásról és szabálysértési nyilvántartási rendszerről szóló 2012. évi II. törvény. Megalkotásának célja egy olyan új szabálysértési eljárási rendszer kialakítása, amely hatékony és gyors eljárási lehetőségeket biztosít az egyes szabálysértési hatóságok számára, költséghatékony eljárás felépítése mellett, úgy hogy a szabálysértés elkövetőjének ne fűződjön érdeke az eljárási cselekmények indokolatlan elhúzásához.
 
Az általános szabálysértési hatóság a jegyző helyett a járási hivatal lesz. Az új törvény 2012. április 15- i hatálybalépése és a járási hivatalok felállítása közötti időszakban e jogkört kormányhivatal gyakorolja.
Jelenleg kizárólag a fővárosi, megyei kormányhivatal, a rendőrség, a NAV (Nemzeti Adó- és Vámhivatal), és a bíróság rendelkezik a szabálysértési eljárások lefolytatásra hatáskörrel.
 
Az új törvény hatályon kívül helyezte a korábban hatályos szabálysértési törvényt, és az egyes szabálysértésekről szóló kormányrendeletet. Az önkormányzatok pedig 2012. május 31- ig kötelesek hatályon kívül helyezni az önkormányzati rendeletekben meghatározott szabálysértési rendelkezéseket.
 
Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 51.§ (4) bekezdése és a 143.§ (4) bekezdés e) pontja felhatalmazza az önkormányzatokat, hogy rendeletben határozzák meg a tiltott, kirívóan közösségellenes magatartásokat, valamint a magatartás elkövetőjével szembeni pénzbírság kiszabásának szabályait.
A helyi önkormányzat képviselő-testülete e magatartás elkövetőjével szemben önkormányzati rendeletben ötvenezer forintig terjedő helyszíni bírság, illetve százötvenezer forintig terjedő közigazgatási bírság kiszabását rendelheti el, amely az önkormányzat saját bevételét képezi.
 
A 2012. április 15- e előtt elkövetett önkormányzati rendeletben megállapított szabálysértések tekintetében a jegyző jogosult eljárni. Ezen időpont után elkövetett cselekmények azonban a helyi rendelet szerint már nem bírálhatók el, mint szabálysértések, csak mint kirívóan közösségellenes magatartások, amennyiben azokat a Képviselő-testület önkormányzati rendeletben meghatározza.
 
Balatonalmádi Város Önkormányzatának 12 rendelete tartalmaz szabálysértési tényállást, melyeket hatályon kívül kell helyezni.
Valamennyi tekintetében felülvizsgáltuk, hogy az egyes szabálysértési tényállásokat az új szabálysértési törvény illetve más jogszabály szankcionálja-e.
Amelyeket más jogszabály szankcionál, azokat a rendelet-tervezet már nem tartalmazza, a többit azonban igen. A Képviselő- testületnek azonban nincs kötelezettsége, csak lehetősége arra vonatkozólag, hogy valamennyit megtartsa, mint kirívóan közösségellenes magatartást.
 
A rendelet- tervezet szerint az eljárások lefolytatása tekintetében a Képviselő- testület a határkör gyakorlását a polgármesterre ruházza, mely ellen a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény értelmében fellebbezésnek nincs helye, csak bírósági felülvizsgálatnak.
 
Helyszíni bírság kiszabásának van helye, ha törvény, vagy önkormányzati rendelet lehetővé teszi. A helyszíni bírság kiszabására a közterüelt felügyelők jogosultak, olyan elkövetőkkel szemben, akik a helyszíni intézkedés alkalmával a jogsértést teljes egészében elismerték. Ha az ügyfél a jogsértést elismeri, a helyszíni bírság ellen nincs helye jogorvoslatnak. A rendelet-tervezet javaslatot tesz helyszíni bírság alkalmazásra, a törvényáltal biztosított legmagasabb -50 000 forint – összeg alkalmazásával.
 
Ha a törvény vagy önkormányzati rendelet lehetővé teszi, a hatóság elkobozhatja azt a dolgot, amelyet a jogsértés elkövetéséhez eszközül használtak, arra szántak, melynek birtoklása jogszabályba ütközik, veszélyezteti a közbiztonságot, stb. Az elkobzott dolog tulajdonjoga az államra száll. A rendelet- tervezet nem rendelkezik az elkobzás intézményének alkalmazásáról.
 
Ha a közigazgatási bírságot kiszabó hatóság úgy ítéli meg, hogy a végrehajtás nem vezet eredményre, vagy aránytalanul hosszú idő múlva vezetne eredményre, a kötelezett bármely lefoglalható vagyontárgya végrehajtás alá vonható, vagy rendelkezhet a meg nem fizetett bírság közérdekű munkával történő megváltásáról bizonyos feltételek fennállta esetén. Ötezer forintonként 6 óra közmunkát kell meghatározni. Az ötezerrel nem osztható részt nem kell figyelembe venni. A közérdekű munka végrehajtásról az állami foglalkoztatási szerv gondoskodik.
 
A rendelet- tervezetet a jogszabályok előkészítésében való társadalmi részvételről szóló 2010. évi CXXXI. törvény (a továbbiakban: Jat.) és ennek alapján megalkotott SZMSZ szerint társadalmi egyeztetésre bocsátottuk.
 
A Jat 17.§ (2) bekezdése alapján jelen rendeletmódosítás előzetes hatásvizsgálata:
Jelen rendeletmódosítás:
-         társadalmi, gazdasági hatása: a tiltott, kirivóan közösgellenes magatartások meghatározásával a szabályozás egyértelmű, szankcionálásával, a rendelet betartatásával a helyi normakövetés emelkedése várható.
-         költségvetési kihatása: a kiszabott és befizetett igazgatási bírság Balatonalmádi Város Önkormányzatát illeti.
-         környezeti és egészségi következményei: nincsenek.
-         adminisztratív terheket befolyásoló hatása: többlet adminisztrációs terhet ró a hivatalra, miután a szabálysértési előadó már a Kormányhivatal munkavállalója, így a kirívóan közösségellenes magatartások elkövetőivel szembeni eljárások lefolytatását az egyes szervezeti egységek között kell megoldani.
-         A rendelet megalkotásának szükségessége: A jogszabály módosítás végrehajtása jogszabályi kötelezettség, elmaradása jogellenes helyzetet idéz elő. 
-         Alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek adottak.
 
Az előterjesztés megvitatását követően, a rendelet elfogadását indítványozom a tisztelt Képviselő-testületnek.
 
 
Balatonalmádi, 2012. május 15.
                                                                     Tisztelettel:
 
                                                                                             
                                                                                                  Keszey János
                                                                                                  polgármester

 


Döntéshozói vélemények

Humán Bizottság  

 

69/2012. (V. 22.) HB határozat:
 
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Humán Bizottsága elfogadásra javasolja a Képviselő-testületnek a kirívóan közösségellenes magatartásokról szóló önkormányzati rendeletet.
 
Felelős:              Bálint Sándor bizottsági elnök
Hivatali felelős: Dr. Dancs Judit jogi előadó
Határidő:            2012. május 30. – KT ülés

 

 
Pénzügyi és Gazdasági Bizottság  

 

124/2012. (V.22.) PGB határozat
 
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Pénzügyi és Gazdasági Bizottsága a „kirívóan közösségellenes magatartásokról” szóló rendelet megalkotását nem támogatja.
 
Felelős:          Dr. Kutics Károly PGB elnök
Határidő:        2012. május 30. – képviselő-testületi ülés

 

 
Döntési javaslat

"Rendelet a kirívóan közösségellenes magatartásokról"

Tervezett döntéstípus: rendelet
Tervezett ágazati besorolás: napirendi kérdések
A Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testület a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.

 

Balatonalmádi Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…./2012. (……) önkormányzati rendelete
a kirívóan közösségellenes magatartásokról
 
Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011.évi CLXXXIX. törvény 143.§ (4) bekezdésében, a szabálysértésekről, szabálysértési eljárásról és a szabálysértési nyilvántartási rendszerről szóló 2012. évi II. törvény 254.§ (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 8. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
 
1.§ E rendelet alkalmazásában tiltott, kirívóan közösségellenes az a magatartás amely szabálysértésnek, bűncselekménynek nem minősül, de a közösségi együttélés szabályaival ellentétes, ezért Balatonalmádi Város Önkormányzata Képviselő-testülete kirívóan közösségellenes magatartásnak minősíti.
 
2.§ (1) A települési szilárd hulladék gyűjtésére és elszállítására vonatkozó szervezett közszolgáltatás kötelező igénybevételéről szóló 28/1995. (XI.30.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban R1.) vonatkozásában kirívóan közösségellenes magatartást követ el aki:
a) a kötelező közszolgáltatást nem veszi igénybe;
b) a települési hulladék gyűjtőedényébe, veszélyes hulladékot, építési-bontási törmeléket,    
     termőföldet, szennyezetlen talajt, kőtörmeléket helyez el;
c) a  hulladékot nem gyűjtőedényben gyűjti;
d) a  hulladékgyűjtő edényt a szállításra megjelölt időszakon kívül közterületen hagyja;
e) a hulladék gyűjtőedényben a dolgozók testi épségét, a szállító eszközök műszaki állapotát  
    veszélyeztető anyagot vagy folyékony hulladékot helyez el; 
f) a gyűjtőedény tisztántartásáról, karbantartásáról nem gondoskodik; 
g) a szolgáltatást igénybe vevő a közterületen elhelyezett edényzet környezetének
    tisztántartásáról nem gondoskodik;
h) a szolgáltató a hulladék elszállítása során bekövetkezett közterületi szennyezést nem  
    szünteti meg;
i) a szolgáltatást igénybe vevő nem gondoskodik megfelelő edényzetről és a kifogásolt, kevert  
    hulladék szétválogatásáról;
j) a hulladék tulajdonosa a hulladékot a szelektív hulladékgyűjtő szigeten a felirattól eltérően,  
    vagy mellette helyezi el;
k) a szolgáltató a szelektív hulladékgyűjtő edényzetet nem szükség szerint üríti;
l) a szolgáltató a szelektív hulladékgyűjtő szigetet és edényzetét nem tisztítja szükség szerint;
m) a tulajdonos az avar és kerti hulladékot, valamint a biológiailag lebomló egyéb zöld  
     hulladékokat nem házi komposztálással, vagy a közszolgáltató által biztosított begyűjtéssel
     az előírt gyűjtőedényben és előírt módon gyűjti, kezeli;
n) a tulajdonos az ingatlanán keletkezett zöldhulladékot nem a közszolgáltató tájékoztatójában  
    szereplő módon gyűjti és adja át elszállításra, valamint 5 cm átmérőt meghaladó fának  
    gyökérzetével együtt lévő farönkjét adja át elszállításra;
 
(2) Balatonalmádi Város Önkormányzata Képviselő-testületének a köztemetőről és a temetkezések rendjéről szóló 25/2005. (XII.1.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban R2.) vonatkozásában kirívóan közösségellenes magatartást követ el, aki:
a)      a sírok kiásását, betemetését és az ezzel járó egyéb munkákat nem a temetéssel megbízott
    temetkezési vállalkozóval végezteti, egyeztetve a temető üzemeltetőjével;
 
b)      a sírhelyek környékét felássa, a talajt elhordja, vagy sírfeltöltésre használja, a sírok mellé ülőpadot elhelyez;
c)      A temetőben gépjárművel, segédmotoros kerékpárral, kerékpárral közlekedik, kivéve:
- a súlyos mozgássérült, járóképtelen hozzátartozót szállító járművet,
- a temetkezési tevékenységben résztvevő járműveket;
d)      12 éven aluli gyermeket felügyelet nélkül a temető területére enged;
e)      kutyát (kivéve a vakvezető kutyát) és egyéb állatokat a temető területére visz, kivéve a temetkezésre meg nem nyitott területen a temetőüzemeltető engedélyével legeltetés céljára bevitt állatokat, valamint a halott szállítást végző lovaskocsi elé befogott lovakat;
f)        a temetési hely felett rendelkezni jogosult a temetési hely rendezett állapotáról nem gondoskodik;
g)      a temető hulladékgyűjtőibe háztartási szemetet, nem a temetőből származó hulladékot helyez;
h)      temetőben reklámot, hirdetést helyez el, virágot vagy bármi mást árusít.
 
(3) A Szent Erzsébet liget helyi természetvédelmi területté nyilvánításáról szóló 17/2007. (X.31.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban R3.) vonatkozásában kirívóan közösségellenes magatartást követ el, aki a védett terület zöldfelületén és díszburkolatos sétányain sátort állít, sátorozik, díszburkolatos sétányain a gyalogos közlekedést jármű, napozó, horgászathoz kapcsolódó felszerelés, illetve más tárgy elhelyezésével vagy űrszelvényébe való benyújtásával akadályozza.
 
(4) A város címeréről és zászlójáról, valamint „Balatonalmádi” városnév használatának rendjéről szóló 24/2008. (XII.5.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban R4.) vonatkozásában kirívóan közösségellenes magatartást követ el, aki:
a)      az Önkormányzat jelképeit engedély nélkül, vagy az engedélytől eltérő módón előállítja, használja, forgalomba hozza;
b)      a „Balatonalmádi” kifejezést, vagy annak az R4. 9. § (1) bekezdésében meghatározott  megjelölését jogosulatlanul, az engedélytől eltérő, vagy a közösséget sértő módon használja fel,  vagy a szabályokat kijátssza.
 
(5) A közterületek használatáról és használatuk rendjéről szóló 24/2009. (VI. 30.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban R5.) vonatkozásában kirívóan közösségellenes magatartást követ el, aki:
a)      a közterületet közterület-használati engedély nélkül használ, illetve a közterületet a  közterület-használati engedélyben foglaltaktól eltérően használ, vagy az engedélyben előírt  kötelezettségeit nem teljesíti;
b)      a közterület-használati engedélyt nem tartja az általa végzett munkálatok, tevékenység  helyszínén;
c)      a jogszerűen kihelyezett hirdető berendezés, hirdetőtábla folyamatos karbantartásáról, tisztántartásáról nem gondoskodik;
d)      hirdetményt, hirdetést, plakátot, reklámcédulát falra, fára, közvilágítási oszlopra, jelzőtáblára, ajtóra és e célra ki nem jelölt létesítményre elhelyez;
e)      3,5 t összsúly feletti járművet közterületen tárol.
 
(6) A taxiállomások igénybevételi rendjéről szóló 37/2009. (IX.30.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: R6.) vonatkozásában kirívóan közösségellenes magatartást követ el, aki az R6. 8.§ (2) szerint fenntartott taxiállomást a Balatonalmádi Város Önkormányzata engedélye nélkül használ, ott megáll vagy várakozik.
 
(7) A piacról és vásárról szóló 1/2010.(II.1.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban R7.) vonatkozásában kirívóan közösségellenes magatartást követ el, aki:
 
a)      az árusítás helyén és a helyhasználat megszűnésekor az árusítás során keletkezett szemét, hulladék szemétgyűjtő edénybe való helyezést elmulasztja, a piac és vásár területé romlott árut, hulladékot dobál el;
b)      a piacon lévő építményeket, árusító asztalokat, egyéb berendezési tárgyakat gondatlanul megrongálja;
c)      a piacon vagy vásáron helypénz nélkül árusít;
d)      árubemutatás, kitelepülés, árusítás céljára a gyalogsávot, vagy a menekülő vagy feltöltő útvonalakat igénybe vesz;
e)      az árusítóhely területét parkolás céljára használja;
f)        a piac területére – vakvezető kutya, illetve mozgáskorlátozottat segítő kutya kivételével – kutyát bevisz;
g)      az élelmiszert földre helyezi és onnan árusítja.
 
(8) Az állattartásról szóló 25/2010. (IX. 28.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban R8.) vonatkozásában kirívóan közösségellenes magatartást követ el, aki:
a)      az 500m2-nél kisebb területű ingatlanokon bármilyen mezőgazdasági haszonállatot tart;
b)      az egyes övezetekben a mezőgazdasági haszonállattartás folytatásakor az R8. 1.                melléklete által meghatározott védőtávolságokat nem tartja meg;
c)      az R8. által meghatározott:
ca)   I. övezetben bármilyen mezőgazdasági haszonállatot tart;
cb) II. övezetben nagy állatot, kis állatot tart. Szeptember 15.-április 30. között baromfiból, prémes állatból több mint 30 db állatot tart. Tyúkból 15 db-ot meghaladó számút tart  május 1.-szeptember 15. között;
cc)   a  III. övezetben, ha az állattartás feltételei fennállnak nagy állatból 10 db-ot, kisállatból  10 db-ot, baromfiból, prémes állatból 30 db-ot meghaladó számú állatot tart, méh esetén  50-nél több családot tart;
cd) a IV. övezetben mezőgazdasági haszonállatot nagyobb létszámban tart építési engedély nélkül létesített épületben vagy az állatok biztonságos tartását nem biztosító más módon.
d)      Az állattartó épületet a tómedertől kevesebb, mint 1000 m, egyéb felszíni vizektől  kevesebb 200 m távolságra helyezi el;
e)      kertes családi házban lakásonként 2-nél több kutyát tart;
f)        több szintes, többlakásos lakóépületben, sorházban, társasházban az ebtartást a tulajdonostársak megállapodása, a társasházról szóló jogszabályok, és a társasházi alapító okiratban foglaltaktól eltérően folytat, ennek szabályozatlansága esetén lakásonként egynél több kutyát tart;
g)      az eb tulajdonosa az eb szaporulatát, az elválasztást követő 30 napon belül nem távolítja el az ingatlanáról; 
h)      Balatonalmádi Város közigazgatási területén eb tenyészetet a Polgármester engedélye nélkül létesít;
i)        kertes családi házban lakásonként 2-nél több macskát tart;
j)        több szintes, többlakásos lakóépületben, sorházban, társasházban a macska tartását a tulajdonostársak megállapodása, a társasházról szóló jogszabályok, és a társasházi alapító okiratban foglaltaktól eltérően folytat, ennek szabályozatlansága esetén lakásonként 2-nél több macskát tart;
k)      macska egyszeri szaporulatát 3 hónapos kor után tart;
l)        belterület közterületén – kivéve az ebek futtatására kijelölt területet - ebet póráz nélkül sétáltat.
 
(9) A helyi közterületek rendjéről szóló 42/2010. (XII.20.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: R9.) vonatkozásában kirívóan közösségellenes magatartást követ el, aki:
a)      járdán, zöldterületen és egyéb közterületen - út kivételével -, az alatt vagy felett létesítményt elhelyez, áthelyez vagy megszüntet, illetőleg közterületet a közterület tulajdonosának (kezelőjének) hozzájárulása nélkül felbont;
b)      November 15. és március 15. közötti időszakban a szilárd burkolattal ellátott közterületet felbont, kivéve a rendkívüli igénybevételt;
c)      üzemzavar miatt végzett bontást a közterület kezelőjének 24 órán belül nem jelent be;
d)      a közterület helyreállításáról a bontási hozzájárulásban meghatározott módon, minőségben és határidőben nem gondoskodik;
e)      aszfaltozott úton vagy járdán tüzet rak;
f)        ahol nincs szilárd burkolatú járda (gyalogút), az ingatlan tulajdonosa a kitaposott gyalogutat teljes szélességében, más esetben a telekhatártól számított 1,5 m szélességű közterületet nem olyan állapotban tart, amely lehetővé teszi a biztonságos gyalogos közlekedést;
g)      az ingatlan tulajdonosa az ingatlan határvonalától az úttest széléig - de legfeljebb 5 méterig      az R9. 2.§ (3) bekezdésben meghatározott területek gondozását (kaszálás, gyomtalanítás, tisztítás,hó eltakarítás, síkosság-mentesítés) nem végzi el.
 
(10) Balatonalmádi Város Önkormányzata Képviselő-testületének a környezetvédelem helyi szabályairól szóló 32/2011. (XII.20.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban R10.) vonatkozásában kirívóan közösségellenes magatartást követ el, aki:
a)      A városkép védelme és a kártékony állatok rejtőzésének megakadályozása érdekében az ingatlanok folyamatos gyommentesítéséről és tisztántartásról nem gondoskodik;
b)      a zöldfelületen, zöldterületen gépjárművet leállít, szerel, mos, tisztít;
ba) zöldfelületre, zöldterületre gépjárművel behajt a közlekedési táblával nem jelzett helyen   vagy nem munkavégzés céljából;
bb)zöldfelületen, zöldterületen élő állatokat zavar, kínoz, befog, és elpusztít, valamint élőhelyet zavar, veszélyeztet, károsít, megszüntet.
c)      Balatonalmádi Város belterületén magántulajdonú ingatlanon jogerős engedély, és pótlás             nélkül fás szárú növényzetet kivág – a fás szárú növényzet védelméről szóló kormányrendelet hatálya alá tartozó fák, gyümölcsfa kivételével;
ca) Káptalanfüred városrészben az elsőfokú építéshatóság engedélye szerint létesítendő építmények helyén kívüli területről fát kivág;
cb) lombhullató keményfát/kat, magasságát csökkentő módon, engedély nélkül csonkol;
cc) közterületre növényzetet a Polgármesteri Hivatallal való egyeztetés nélkül telepít.
d)     szabadtéren légszennyezést okozó tevékenységet folytat (homokfúvás, festékszórás stb.);
e)      kerti hulladékot és avart belterületen éget;
f)       külterületen avart és kerti hulladékot éget május 1. –szeptember 30.- a között és december 1.- február 29-e között;
fa)    külterületen avart és kerti hulladékot éget március 1. – április 30. között és október 1. – november 30. között, délután 15 óra után következő nap délelőtt 10 óra között;
fb)   külterületen avart és kerti hulladékot éget március 1. – április 30. között és október 1. – 
     november 30. között, délelőtt 10 óra és délután 15 óra között, egyszerre 1m3 mennyiséget
     meghaladó mértékben;
fc)    a tűz begyújtásához légszennyezést okozó anyagot (pl. benzin, olaj) használ;
fd)   az égetendő kerti hulladék közé kommunális, illetve ipari eredetű vagy veszélyes  hulladékot (pl. PVC, vegyszer, festékes göngyöleg) tesz;
fe)    szabadban a tüzet, vagy az üzemeltetett tüzelőberendezést őrizetlenül hagy;
g)      Az egyedi fűtőberendezésekben nem az adott berendezés használati utasításában előírt tüzelőanyagot éget, veszélyesnek minősülő anyagokat (pl. műanyagféleségek, gumi,  űvegyszer, festékes göngyöleg, gyógyszermaradványok, felületkezelt és/vagy ragasztott faanyagok) éget;
ga) tüzelő berendezések, kémények üzembiztos állapotáról nem gondoskodik.
h)      Bűzös anyagok zárt szállításáról nem gondoskodik 3.500 kg összes tömegű gépjármű esetén;
i)        építkezésnél, bontásnál a kiporzás terjedését nem akadályozza meg.
j)       csapadékvíz elvezető rendszerbe szennyvizet vezet;
k)     a terület tulajdonosa, használója a nyílt csapadékvíz-elvezető árok tisztításáról, karbantartásáról, az akadálytalan lefolyás biztosításáról nem gondoskodik, a nyílt csapadékvíz-elvezető árokkal szomszédos ingatlan tulajdonosa, használója a károkozás nélküli, akadálytalan vízelvezetés lehetőségét nem biztosítja.
l)        élővízfolyásokat, csapadékvíz-elvezető nyílt árkokat eltorlaszolja, a víz természetes hozamát és folyásirányát megváltoztatja, a medret szűkíti vagy feltölti;
m)    a tulajdonos, használó az élővizek hordalékainak, uszadékainak összegyűjtéséről és kezeléséről nem gondoskodik;
n)      a forrásokat elfojtja;
o)     a forrás karbantartását a hely szerinti ingatlantulajdonos nem végzi el rendszeresen;
p)     nem zárt szennyvízgyűjtőt üzemeltet;
q)     olyan berendezést, létesítményt üzemeltet és olyan tevékenységet folytat, amely kellemetlen, zavaró, veszélyeztető, károsító hatású zaj- és rezgésterhelést okoz
r)       mindennemű zavaró zajt okoz, motoros gépeket üzemeltet, hangosan zenél, vagy énekel a nyári időszakban reggel 8.00 óra előtt és 22.00 óra után, a téli időszakban reggel 6.00 óra előtt és 22.00 óra után, egész évben vasárnap, ünnepnap, és más munkaszüneti napokon 13.00-16.00 óráig tartó pihenőidőben;
s)      oktatási, egészségügyi, egyházi intézmények, temető 200 m-es körzetében hangosító berendezést rendszeresen működtet;éjszakai időszak kezdete után szabadtéri hangosító berendezést működtet, zeneszolgáltatást folytat (kivétel az R10. 24. § (7) bekezdés fennállása esetén).
 
3.§ (1) Az eljárás lefolytatásra és közigazgatási bírság végrehajtására a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló törvény rendelkezéseit kell alkalmazni.
 
(2) Az eljárás lefolytásása tekintetében a Képviselő- testület a hatáskör gyakorlását a polgármesterre ruházza.
 
4.§ (1) Kirívóan közösségellenes magatartás elövetése miatt kiszabható közigazgatási bírság legmagasabb összege 150 000 Ft.
 
(2) Helyszíni intézkedés során a kirívóan közösségellenes magatartást elismerő személlyel szemben kiszabható helyszíni bírság legmagasabb összege 50 000 forint, melyet az elkövető 8 napon belül az önkormányzat számlájára történő befizetéssel teljesíthet.
 
5.§ Ez a rendelet 2012. május 30-án 16 óra 00 perckor lép hatályba.
 
6.§ Hatályát veszti :
(1) az R1. 14.§-a;
(2) az R2. 21.§-a;
(3) az R3. 11/A.§ és a 11/B.§ - a;
(4) az R4. 13.§-a;
(5) az R5. 23.§ (5)-(6) bekezdése;
(6) az R6. 8.§ (2) bekezdése;
(7) az R7. 27.§-a;
(8) az R8. 21.§-a;
(9) az R9. 19.§-a;
(10) az R10. 27.§-a;
(11) a települési folyékony hulladék gyűjtésére, elszállítására és ártalmatlanítására szervezett közszolgáltatás kötelező igénybevételéről szóló 19/2002.(XII.31.) rendelet 10.§ (1)-(2) bekezdése;
(12 ) a helyi népszavazásról és népi kezdeményezésről szóló22/2004. (XI.10) rendelet17.§- a.
 
         Keszey János                                                                          Kovács Piroska Rózsa
        polgármester                                                                         jegyzői jogkört gyakorló aljegyző
 

 


Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

« Vissza
Vissza a főmenübe