4. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testület
2013. november 28-i ülésére
2013. november 28-i ülésére
Tárgy: | Települési szilárdhulladék-gazdálkodási rendszerek eszközparkjának fejlesztése, informatikai korszerűsítése (KEOP-2010-1.1.1/C) pályázat jóváhagyása | |
Készítette: | Horváth Barna köztisztviselő | |
Előterjesztő: | Keszey János polgármester | |
Véleményező bizottság: | Pénzügyi és Gazdasági Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
Az Észak-Balatoni Térség Regionális Települési Szilárdhulladék Kezelési Önkormányzati Társulás Tanácsa 23/2013 (VII.11.) ÉBRSZHK-TT határozattal felhatalmazta a Társulás Elnökét, hogy a „Települési szilárdhulladék-gazdálkodási rendszerek eszközparkjának fejlesztése, informatikai korszerűsítése” (KEOP-2010-1.1.1/C) pályázatot legfeljebb nettó 1.500 millió Ft becsült összköltséggel benyújtsa és a beadásához szükséges nyilatkozatokat, vállalásokat megtegye.
A pályázathoz szükséges a 158 tagönkormányzat elfogadó határozata. Az Észak-Balatoni Térség Regionális Települési Szilárdhulladék Kezelési Önkormányzati Társulás Tanácsa a 27/2013 (VIII.12.) ÉBRSZHK-TT határozattal felhatalmazta a Társulás elnökét, hogy a KEOP-1.1.1/C-13 pályázathoz szükséges önkormányzati határozatokat a tagönkormányzatoktól bekérje.
A Megvalósíthatósági Tanulmány főbb tartalmi elemeit és az Üzemeltetési Koncepciót az előterjesztés melléklete mutatja be. A Megvalósíthatósági Tanulmány, az Üzemeltetési Koncepció, valamint a pályázat anyaga teljes terjedelmében – előzetes időpont egyeztetést követően – a Társulás irodájában (8200 Veszprém, Házgyári út 1., Tel./fax: (88) 400-504; mobil: 06/20/221-1010) megtekinthető. A Megvalósíthatósági Tanulmány és az Üzemeltetési Koncepció elektronikus formátumának beszerzése érdekében a Társulást megkerestem.
A Képviselő-testület 2013. október 31-i ülésén ebben a tárgyban a határozati javaslatot nem fogadta el. Az ott elhangzott kiegészítéseket az Észak-Balatoni Térség Regionális Települési Szilárdhulladék Kezelési Önkormányzati Társulás munkatársai beépítették a mellékelt dokumentumba.
Mindezek alapján kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést megvitatni és a határozattervezetet elfogadni szíveskedjen.
Balatonalmádi, 2013. november 12.
Tisztelettel:
Keszey János
polgármester
Melléklet:
Előterjesztő: Észak-balatoni Térség Regionális Települési Szilárdhulladék Kezelési Önkormányzati Társulás
Előterjesztés címe: Az Észak-balatoni hulladékgazdálkodási rendszer fejlesztése eszközbeszerzésekkel KEOP-1.1.1/C/13-2013-0010 kódszámú projekt keretén belül
Véleményezésre megküldve:
Kelt:
I. Előzmények
A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség 2013. június 21-én KEOP-1.1.1/C/13 kódszámon meghirdette a Települési szilárdhulladék-gazdálkodási rendszerek eszközparkjának fejlesztése, informatikai korszerűsítése című pályázati felhívást. A pályázati felhívás alapján EU támogatások felhasználásával, kiemelkedően magas támogatási intenzitás mellett (maximálisan 95%), lehetőség nyílik a települési hulladékgazdálkodási rendszerek fejlesztésére.
Az Észak-balatoni Térség Regionális Települési Szilárdhulladék Kezelési Önkormányzati Társulás élve a pályázati lehetőségekkel, Megvalósíthatósági Tanulmányt és költség-haszon elemzést készített hulladékgazdálkodási rendszerének fejlesztésére. A pályázati dokumentáció benyújtását követően a pályázatot KEOP-1.1.1/C/13-2013-0010 kódszámon regisztrálták.
A pályázat sikeres megvalósításához a pályázati előírások értelmében a Társulást alkotó Tagönkormányzatok támogatása is szükséges. Jelen előterjesztés célja a pályázatban foglalt fejlesztési célok megismertetése az Önkormányzattal, és az Önkormányzat felkérése a pályázat megvalósításához szükséges döntések meghozatalára.
II. A KEOP-1.1.1/C/13 pályázat összefoglalása
A projektterületen 2010 során kerülnek átadásra az ISPA projekt keretében épült létesítmények, melyet a 2012-2013-as időszakban KEOP forrásokból fejlesztettünk tovább eszközbeszerzésekkel és technológiai fejlesztéssel. A projektterületen a kevert települési hulladékok begyűjtő-szállító eszközrendszerének fejlesztésére a korábbi pályázatokban nem kerülhetett sor a beszerezhető eszközök felhasználási körének korlátozása (szelektív hulladékgyűjtés) miatt. A projektterületen a hosszú távú és fenntartható hulladékkezelési közszolgáltatás miatt alapvető fontosságú a kevert települési hulladékok gyűjtésére szolgáló eszközpark fejlesztése, melyet a pályázatban szereplő eszközökkel kíván biztosítani a Társulás.
A projekt másik alapvető célkitűzése a költség-hatékonyság javítása. A jelenlegi hulladékgazdálkodási jogszabályok értelmében központilag előírt hatósági ár került meghatározásra, mely a fenntartható üzemeltetéshez nem elegendő, ezért elengedhetetlen a költségek mérséklése.
A projekt megvalósításához szükséges önerőt a Társulás számára Üzemeltető biztosítja.
1. táblázat: A projekt áttekintő alapadatai
A projekt címe:
|
Az Észak-balatoni hulladékgazdálkodási rendszer fejlesztése eszközbeszerzésekkel
|
Projektgazda neve:
|
Észak-balatoni Térség Regionális Települési Szilárdhulladék Kezelési Önkormányzati Társulás
|
Projektgazda székhelye:
|
8200 Veszprém, Házgyári út 1.
|
A projektgazda ÁFA visszaigénylési jogosultsága
|
Igen
|
Érintett települések száma (db)
|
158
|
Érintett lakosság (ezer fő)
|
286
|
A projekt megvalósítás tervezett kezdete (év, hó)
|
2013.09.02*
|
A projekt megvalósítás tervezett befejezése (év, hó)
|
2014.07.31
|
Várható támogatás (Ft)
|
1 316 647 750,-
|
Várható teljes beruházási költség (Ft)*
|
1 385 945 000,-
|
Önerő igény (Ft – nettó)
|
69 297 250,-
|
*a projekt megvalósításához szükséges előkészítő munkáktól kezdve az MT beadásától számítva
A projektre összefoglaló beruházási tervét a következő táblázat tartalmazza:
2. táblázat: a projekt összefoglaló beruházási táblázata
Mennyiség (db)
|
Egységár (Ft)
|
Összesen (Ft)
|
2013. évi kifizetés
|
2014. évi kifizetés
|
Megjegyzés
|
|
Gyűjtő járművek - vegyes gyűjtés
|
|
|
|
|
|
|
Konténermosó gépjármű
|
1
|
60 000 000
|
60 000 000
|
0
|
60 000 000
|
Társulás ellátására
|
20 m3-es tömörítő hátlapos kukás rendszerű gyűjtőjármű
|
2
|
44 000 000
|
88 000 000
|
0
|
88 000 000
|
Ajka vegyes gyűjtés
|
10 tonnás konténeres gyűjtőjármű 3-10 m3 konténerre
|
1
|
31 000 000
|
31 000 000
|
0
|
31 000 000
|
Ajka vegyes gyűjtés
|
16 m3-es tömörítő hátfalas gépjármű
|
4
|
34 000 000
|
136 000 000
|
0
|
136 000 000
|
Veszprém
|
20 m3-es tömörítő hátfalas gépjármű
|
1
|
48 000 000
|
48 000 000
|
0
|
48 000 000
|
Veszprém
|
Kompakt gyűjtőjármű tömörítős
|
4
|
28 000 000
|
112 000 000
|
0
|
112 000 000
|
Veszprém
|
Kétkaros konténerszállító 15 t 4x4
|
2
|
30 000 000
|
60 000 000
|
0
|
60 000 000
|
Veszprém
|
Kétkaros konténerszállító 18 t 4x4
|
2
|
33 000 000
|
66 000 000
|
0
|
66 000 000
|
Veszprém
|
16 m3-es tömörítő hátfalas gépjármű
|
1
|
44 000 000
|
44 000 000
|
0
|
44 000 000
|
Balatonfüred vegyes gyűjtés
|
20 m3-es tömörítő hátfalas gépjármű
|
1
|
48 000 000
|
48 000 000
|
0
|
48 000 000
|
Balatonfüred vegyes gyűjtés
|
10 m3-es 4x4 (terepes) tömörítő hátfalas felépítményű célgép
|
1
|
30 000 000
|
30 000 000
|
0
|
30 000 000
|
Balatonalmádi vegyes gyűjtés
|
22 m3-es tömörítő hátfalas gépjármű
|
2
|
50 000 000
|
100 000 000
|
0
|
100 000 000
|
Pápa vegyes gyűjtés
|
5 m3-es konténer ürítésére alkalmas felépítmény meglévő gépre
|
5
|
5 200 000
|
26 000 000
|
0
|
26 000 000
|
Pápa vegyes gyűjtés
|
20 m3-es forgódobos kukás rendszerű gyűjtőjármű
|
2
|
48 000 000
|
96 000 000
|
0
|
96 000 000
|
Tapolca vegyes gyűjtés
|
9 m3-es forgódobos kukás rendszerű gyűjtőjármű
|
1
|
30 000 000
|
30 000 000
|
0
|
30 000 000
|
Tapolca vegyes gyűjtés
|
görgős konténerszállító jármű pótkocsi görgős konténerszállítóhoz
|
1
|
40 000 000
|
40 000 000
|
0
|
40 000 000
|
Tapolca vegyes gyűjtés
|
Gyűjtő járművek - szelektív gyűjtés/kezelés
|
|
|
|
|
|
|
Walking floor rendszerű pótkocsi
|
2
|
25 000 000
|
50 000 000
|
0
|
50 000 000
|
Királyszentistváni telephely
|
10 tonnás konténeres gyűjtőjármű 3-10 m3 konténerre
|
1
|
31 000 000
|
31 000 000
|
0
|
31 000 000
|
Ajka válogató
|
Edények
|
|
|
|
|
|
|
Műanyag 1100 l vegyes hulladék gyűjtő konténer (zöld)
|
160
|
70 000
|
11 200 000
|
0
|
11 200 000
|
Ajka vegyes gyűjtés
|
Műanyag 1100 l szelektív hulladék gyűjtő konténer (sárga - Szelektív műanyag hulladékgyűjtésre)
|
48
|
70 000
|
3 360 000
|
0
|
3 360 000
|
Ajka szelektív
|
240 literes hulladékgyűjtő edény
|
750
|
12 000
|
9 000 000
|
0
|
9 000 000
|
Balatonfüred vegyes gyűjtés
|
Acél konténerek szelektív gyűjtés/kezelés
|
|
|
|
|
|
|
Görgős nyitott konténer - 20 m3
|
2
|
900 000
|
1 800 000
|
0
|
1 800 000
|
Ajka válogató
|
Eltolható ponyvás tető a görgős nyitott konténerekre
|
2
|
150 000
|
300 000
|
0
|
300 000
|
Ajka válogató
|
Görgős zárt konténer 30 m3
|
2
|
1 300 000
|
2 600 000
|
0
|
2 600 000
|
Ajka válogató
|
Fém 1100 l konténer
|
2
|
90 000
|
180 000
|
0
|
180 000
|
Ajka válogató
|
Fém 3 m3 konténer
|
4
|
200 000
|
800 000
|
0
|
800 000
|
Ajka válogató
|
Fém 5 m3 konténer lenyíló ajtóval
|
4
|
350 000
|
1 400 000
|
0
|
1 400 000
|
Ajka válogató
|
Fém 7 m3 konténer lenyíló ajtóval
|
4
|
400 000
|
1 600 000
|
0
|
1 600 000
|
Ajka válogató
|
Fém 10 m3 konténer
|
4
|
600 000
|
2 400 000
|
0
|
2 400 000
|
Ajka válogató
|
Box - rácsos tároló konténer (a válogató pódium alá a leválogatott hulladéknak)
|
5
|
100 000
|
500 000
|
0
|
500 000
|
Ajka válogató
|
Tömörítő présfej görgős konténerhez
|
1
|
2 900 000
|
2 900 000
|
0
|
2 900 000
|
Veszprém válogató
|
Tömörítő présfej görgős konténerhez
|
1
|
3 700 000
|
3 700 000
|
0
|
3 700 000
|
Veszprém válogató
|
Acél konténerek vegyes gyűjtés/kezelés
|
|
|
|
|
|
|
Görgős zárt konténer 30 m3
|
3
|
1 250 000
|
3 750 000
|
0
|
3 750 000
|
Ajka - átrakó
|
Fém 1100 l konténer
|
3
|
95 000
|
285 000
|
0
|
285 000
|
Ajka - átrakó
|
Veszélyes hulladék tároló görgős konténer
|
2
|
1 700 000
|
3 400 000
|
0
|
3 400 000
|
Ajka - átrakó
|
20-30 m3-es konténer
|
3
|
1 400 000
|
4 200 000
|
0
|
4 200 000
|
Balatonfüred vegyes gyűjtés
|
12-16m3-es nyitott konténer
|
2
|
800 000
|
1 600 000
|
0
|
1 600 000
|
Balatonalmádi vegyes gyűjtés
|
16 m3-es görgős konténer présfejjel
|
1
|
3 500 000
|
3 500 000
|
0
|
3 500 000
|
Balatonalmádi vegyes gyűjtés
|
4-8 m3-es konténer ürítésére alkalmas felépítmény meglévő gépre
|
1
|
2 000 000
|
2 000 000
|
0
|
2 000 000
|
Balatonalmádi vegyes gyűjtés
|
Munkagépek
|
|
|
|
|
|
|
Emelhető fülkés elektromos válogatókanalas rakodógép (hulladékfeladás sorra)
|
1
|
78 000 000
|
78 000 000
|
0
|
78 000 000
|
Királyszentistváni telephely
|
Telephelyfenntartó kézi munkagép
|
1
|
70 000
|
70 000
|
0
|
70 000
|
Ajka - átrakó
|
Homlokrakódó munkagép
|
1
|
30 000 000
|
30 000 000
|
0
|
30 000 000
|
Ajka - átrakó
|
Kompakt homlokrakodó (max. 5 tonnás 1 m3-es kanál)
|
1
|
18 000 000
|
18 000 000
|
0
|
18 000 000
|
Balatonalmádi szelektív kezelés
|
Informatika
|
|
|
|
|
|
|
Járatkövetés, járatszervező, optimalizáló GPS-es informatikai rendszer üzemanyag fogyasztás kontrollal 100 000 háztartású rendszerre
|
1
|
60 000 000
|
60 000 000
|
0
|
60 000 000
|
Társulás ellátására
|
összesen
|
|
1 342 545 000
|
0
|
1 342 545 000
|
||
Kiegészítő szolgáltatások
|
Költség (Ft)
|
Arány
|
Max. arány
|
2013. évi kifizetés
|
2014. évi kifizetés
|
|
RMT + CBA
|
2 900 000
|
0,21%
|
előkészítés max 7% de legfeljebb 20 millió. RMT max. 3, informatika max 2
|
2 900 000
|
0
|
|
Közbeszerzési szakértő előkészítés
|
3 000 000
|
0,22%
|
3 000 000
|
0
|
||
Közbeszerzés műszaki előkészítés
|
2 500 000
|
0,18%
|
0
|
2 500 000
|
||
Közbeszerzési szakértő megvalósítás
|
15 000 000
|
|
Nem előírt
|
0
|
15 000 000
|
|
Kötelező tájékoztatás
|
10 000 000
|
0,72%
|
Max. 1%-a beruházásnak
|
0
|
10 000 000
|
|
Projekt management
|
10 000 000
|
|
Max. 10 millió
|
0
|
10 000 000
|
|
összesen
|
43 400 000
|
5 900 000
|
37 500 000
|
|||
Mindösszesen
|
1 385 945 000
|
5 900 000
|
1 380 045 000
|
|||
Támogatási intenzitás
|
95%
|
|||||
Támogatás
|
1 316 647 750
|
Ft.
|
||||
Önerő
|
69 297 250
|
Ft.
|
Körzetek
|
Beruházási érték (nettó Ft.)
|
Beruházási arány
|
konzorciumi rész
|
önerő (Ft.)
|
kiegészítő szolgáltatások
|
43 400 000
|
3,1%
|
|
|
projektterület
|
140 000 000
|
10,1%
|
|
|
Királyszentistván
|
213 000 000
|
15,4%
|
|
|
Ajka
|
207 645 000
|
15,0%
|
20,77%
|
14 393 039
|
Veszprém
|
358 600 000
|
25,9%
|
35,87%
|
24 856 924
|
Balatonfüred
|
96 200 000
|
6,9%
|
9,60%
|
6 652 536
|
Balatonalmádi
|
53 100 000
|
3,8%
|
5,34%
|
3 700 473
|
Pápa
|
116 000 000
|
8,4%
|
11,65%
|
8 073 130
|
Tapolca
|
158 000 000
|
11,4%
|
16,77%
|
11 621 149
|
összesen
|
1 385 945 000
|
100,0%
|
100,00%
|
69 297 250
|
Kevert települési hulladékok begyűjtése-szállítása
A projekt keretén belül az alábbi eszközök beszerzésére kerülne sor a kevert települési hulladékok begyűjtése-kezelése terén jelentkező megfelelő kapacitások biztosítása érdekében.
3. táblázat: A projekt keretén belül beszerzendő eszközök részletes áttekintése
Tétel
|
Mennyiség (db)
|
Felhasználás és körzet
|
Konténermosó gépjármű
|
1
|
Társulás ellátására
|
20 m3-es tömörítőhátlapos kukás rendszerű gyűjtőjármű
|
2
|
Ajka vegyes gyűjtés
|
10 tonnás konténeres gyűjtőjármű 3-10 m3 konténerre
|
1
|
Ajka vegyes gyűjtés
|
16 m3-es tömörítő hátfalas gépjármű
|
4
|
Veszprém vegyes gyűjtés
|
20 m3-es tömörítő hátfalas gépjármű
|
1
|
Veszprém vegyes gyűjtés
|
Kompakt gyűjtőjármű tömörítős
|
4
|
Veszprém vegyes gyűjtés
|
Kétkaros konténerszállító 15 t 4x4
|
2
|
Veszprém vegyes gyűjtés
|
Kétkaros konténerszállító 18 t 4x4
|
2
|
Veszprém vegyes gyűjtés
|
16 m3-es tömörítő hátfalas gépjármű
|
1
|
Balatonfüred vegyes gyűjtés
|
20 m3-es tömörítő hátfalas gépjármű
|
1
|
Balatonfüred vegyes gyűjtés
|
10 m3-es 4x4 (terepes) tömörítő hátfalas felépítményű célgép
|
1
|
Balatonalmádi vegyes gyűjtés
|
22 m3-es tömörítő hátfalas gépjármű
|
2
|
Pápa vegyes gyűjtés
|
5 m3-es konténer ürítésére alkalmas felépítmény meglévő gépre
|
5
|
Pápa vegyes gyűjtés
|
20 m3-es forgódobos kukás rendszerű gyűjtőjármű
|
2
|
Tapolca vegyes gyűjtés
|
9 m3-es forgódobos kukás rendszerű gyűjtőjármű
|
1
|
Tapolca vegyes gyűjtés
|
görgös konténerszállító jármű pótkocsi görgős konténerszállítóhoz
|
1
|
Tapolca vegyes gyűjtés
|
240 literes hulladékgyűjtő edény
|
750
|
Balatonfüred vegyes gyűjtés
|
20-30 m3-es konténer
|
3
|
Balatonfüred vegyes gyűjtés
|
12-16m3-es nyitott konténer
|
2
|
Balatonalmádi vegyes gyűjtés
|
16 m3-es görgős konténer prséfejjel
|
1
|
Balatonalmádi vegyes gyűjtés
|
Telephelyfenntartó kézi munkagép
|
1
|
Ajka – átrakóállomás
|
Homlokrakódó munkagép
|
1
|
Ajka - átrakóállomás
|
Műanyag 1100 l vegyes hulladék gyűjtő konténer (zöld)
|
160
|
Ajka vegyes gyűjtés
|
Görgős zárt konténer 30 m3
|
3
|
Ajka - átrakó
|
Fém 1100 l konténer
|
3
|
Ajka - átrakó
|
Veszélyes hulladék tároló görgős konténer
|
2
|
Ajka - átrakó
|
A kevert települési hulladékok begyűjtése és szállítása az eddigi rendszernek megfelelően részben kétütemű, részben együtemű szállítással fog történni, előre rögzített járattervek alapján.
Szelektív hulladékok begyűjtés és kezelése
Tétel
|
Mennyiség (db)
|
Felhasználás és körzet
|
Gyűjtő járművek - szelektív gyűjtés/kezelés
|
|
|
Walking floor rendszerű pótkocsi
|
2
|
Királyszentistváni telephely
|
10 tonnás konténeres gyűjtőjármű 3-10 m3 konténerre
|
1
|
Ajka válogató
|
Edények
|
|
|
Műanyag 1100 l szelektív hulladék gyűjtő konténer (sárga - Szelektív műanyag hulladékgyűjtésre)
|
48
|
Ajka szelektív
|
Görgős nyitott konténer - 20 m3
|
2
|
Ajka válogató
|
Eltolható ponyvás tető a görgős nyitott konténerekre
|
2
|
Ajka válogató
|
Görgős zárt konténer 30 m3
|
2
|
Ajka válogató
|
Fém 1100 l konténer
|
2
|
Ajka válogató
|
Fém 3 m3 konténer
|
4
|
Ajka válogató
|
Fém 5 m3 konténer lenyíló ajtóval
|
4
|
Ajka válogató
|
Fém 7 m3 konténer lenyíló ajtóval
|
4
|
Ajka válogató
|
Fém 10 m3 konténer
|
4
|
Ajka válogató
|
Box - rácsos tároló konténer (a válogató pódium alá a leválogatott hulladéknak)
|
5
|
Ajka válogató
|
Tömörítő préfej görgős konténerhez
|
1
|
Veszprém válogató
|
Tömörítő préfej görgős konténerhez
|
1
|
Veszprém válogató
|
Emelhető fülkés elektromos válogatókanalas rakodógép (hulladékfeladás sorra)
|
1
|
Királyszentistváni telephely mechanikai előkezelő rakodási feladatok
|
Kompakt homlokrakodó (max. 5 tonnás 1 m3-es kanál)
|
1
|
Balatonalmádi szelektív kezelés
|
Informatikai fejlesztés
A projekt keretén belül a Társulás teljes logisztikai rendszerének ellátására járatkövetés, járatszervező, optimalizáló GPS-es informatikai rendszer beszerzése tervezett, üzemanyagfogyasztás kontrollal. A tervezett rendszer segítségével biztosítható a logisztikai feladatok hatékony szervezése, a járatok nyomonkövetése, a járatok adatai (hossz, idő, kihasználtság, állásidő, rakott és üres km-ek stb.) meghatározása, a rendszer költségeinek mérséklése.
A projektterület egyéb hulladékgazdálkodási rendszereinek üzemeltetésére az ISPA/KA ill. KEOP-1.1.1/B projekt részeként kiépített rendszer szerint történik, jelen beszerzések a költség-hatékonyság javítását célozzák.
III. Üzemeltetési koncepció
Az Észak-Balatoni Térség Regionális Települési Szilárdhulladék Kezelési Önkormányzati Társulás ajánlatkérőként - A Társulási Tanács és a Társulás Tagönkormányzatainak felhatalmazása alapján – „Az Észak-Balatoni Térség Regionális Települési Szilárdhulladék Kezelési Önkormányzati Társulás területén kialakítandó települési szilárdhulladék-gazdálkodási rendszer és a Társulás működési területén közszolgáltatói feladatok elvégzésére vonatkozó közszolgáltatói szerződés” tárgyú K.É. 6168/2009 számú közbeszerzési eljárást folytatott le.
A közbeszerzés eredményesen lezárult, a Társulási Tanács a 2009. október 14-ei eredményhirdetésen az Észak-Balatoni Hulladékkezelési Konzorciumot nevezte meg az eljárás nyertesének, amelynek alapján 2009. november 12-én felek, az Önkormányzati Társulás és a Konzorcium Közszolgáltatási Szerződést kötöttek.
A közszolgáltatási szerződést a gyűjtés-szállításra vonatkozóan a társult települések polgármesterei is aláírták.
A konzorcium Tagjai a közszolgáltatói feladatokat a pályázati felhívásnak megfelelően egymás között felosztották, és a pályázatukban bemutatták.
Az elfogadott pályázat alapján a hulladékgyűjtési és szállítási közszolgáltatói feladatokat a térségben a Konzorcium látja el, a további hulladékkezelési közszolgáltatást (átadott vagyontárgyak üzemeltetése) pedig a Konzorcium tagjai által létrehozott Észak-Balatoni Hulladékgazdálkodási Kft végzi.
A megvalósított rendszer közös üzemeltetésére a Társulás tagjai a Társulási Megállapodás aláírásával vállaltak kötelezettséget.
A Társulási Megállapodás alapján az Európai Közösségek Bizottságával szemben vállalt kötelezettség nem csupán a rendszer megvalósítására kötelezi a Társulás Tagönkormányzatait, hanem a rendszernek az elfogadott pályázattal összhangban történő üzemeltetésére is.
Minden, a Társuláshoz csatlakozott Önkormányzat a Társulási Megállapodásban vállalt kötelezettségének megfelelően a közigazgatási területén keletkező lakossági kommunális hulladékot (akár szelektíven, akár vegyesen gyűjtött) köteles a támogatással megvalósult létesítménybe beszállítani, ott ártalmatlanítani és ezt köteles a helyi közszolgáltatással kapcsolatos rendeletében szerepeltetni.
Fentieknek megfelelően a tagönkormányzatok a Társulásra ruházták át az eszközök üzemeltetésének jogát és kötelezettségét, így a továbbiakban is az ÉBH Konzorcium látja el az eszközök üzemeltetésének feladatait.
A hulladékkezelési közszolgáltatás esetében 2014. januártól a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás állami/önkormányzati irányítás alá kerül, mivel hulladékgazdálkodási közszolgáltatási engedélyt csak az a hulladékgazdálkodási engedéllyel rendelkező gazdálkodó szervezetnek kaphat, amelyben az állam, a települési önkormányzat vagy a települési önkormányzatok társulása a szavazatok többségével tulajdoni hányada alapján közvetlenül vagy közvetve rendelkezik, és a társaság tulajdonosaként jogosult arra, hogy a vezető tisztségviselők és a felügyelőbizottság tagjai többségét megválassza vagy visszahívja.
A 2013 júniusában módosított Ht. átmeneti rendelkezései szerint 2014. január 1-jétől közszolgáltató csak olyan gazdálkodó szervezet lehet, amely:
- az állam vagy a települési önkormányzat vagy az önkormányzati társulás többségi tulajdonában van, és nonprofit jelleggel működik,
- hulladékgazdálkodási engedéllyel rendelkezik,
- hulladékgazdálkodási közszolgáltatási engedéllyel rendelkezik,
- az Országos Hulladékgazdálkodási Ügynökség (OHÜ) által kiadott minősítő okirattal rendelkezik, és
- a települési önkormányzattal közszolgáltatási szerződést kötött.
A Ht. előírja, hogy települési önkormányzatnak a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás ellátását a közszolgáltatóval kötött hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződés útján kell biztosítania. A települési önkormányzat a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás ellátására a közszolgáltatóval írásbeli szerződést köt. A települési önkormányzat hulladékgazdálkodási közszolgáltatás ellátására csak egy hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződést köthet. A települési önkormányzat hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződést csak az OHÜ által minősített, valamint hulladékgazdálkodási közszolgáltatási engedéllyel rendelkező gazdálkodó szervezettel köthet.
A közszolgáltatók engedélyeinek, minősítéseinek megszerzése, valamint a szükséges átalakítások folyamatban vannak.
A konzorciumi tagok közül a Remondis Tapolca Kft. tulajdonosi szerkezete nem felel meg a (Ht.) 81. § (1) bekezdés előírásainak, ezért hulladékgazdálkodási közszolgáltatási engedélyt az illetékes hatóságtól nem kaphatott. Emiatt a Remondis Tapolca Kft.-vel – mint konzorciumi taggal – a közszolgáltatási szerződés, a gyűjtés-szállításra vonatkozóan, 2013. július 30. napjával – 6 hónapos törvényi felmondási idővel – felmondásra került. A felmondási idő alatt a közszolgáltatónak a hulladékgazdálkodási közszolgáltatást változatlanul el kell látnia.
A közszolgáltatási szerződés II/A. 3. pontja, valamint a konzorciumi megállapodás szerint a konzorciumi tagokat teljes körű és egyetemleges felelősség terheli a szerződés szerinti kötelezettségek teljesítéséért, így a közszolgáltatás ellátásáért is. Ebből következően a teljes szolgáltatási területen biztosított kell, hogy legyen a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás a Remondis Tapolca Kft. kiválását követően is. A Társulás ezzel kapcsolatban nyilatkozattételre szólította fel a Konzorcium vezetését.
A közszolgáltatás ellátása a megkötött szerződésnek megfelelően változatlan feltételekkel kerül sor a továbbiakban is, a Társulás Önkormányzatai által a KEOP-1.1.1/B pályázatában elfogadott üzemeltetési koncepcióval azonos módon
Összegezve: A KEOP-1.1.1/C/13-2013-0010 számú pályázat műszaki tartalma szerint továbbfejlesztett Észak-Balatoni Hulladékgazdálkodási Rendszer üzemeltetési koncepciója megfelel a korábban már elfogadott üzemeltetési koncepciónak.
A megvalósítandó fejlesztés üzemeltetése lakossági díjnövekedéssel nem jár!
A Megvalósíthatósági Tanulmány elkészítéséhez és az üzemeltetési koncepció alátámasztásához szükséges, a településekre vonatkozó adatokat a területileg illetékes közszolgáltatók biztosították.
Az Önkormányzatok határozatának pályázat részeként történő benyújtását a KEOP-1.1.1/C/13 pályázati konstrukció részeként kiadott Megvalósíthatósági Tanulmány 9. fejezet Mellékletek, 24. pontja írja elő.
A Társulás 158 tagönkormányzatának közgyűlési, képviselő-testületi határozata meghozatalának időigénye – tekintettel a nyári időszakra is, amikor a testületi ülések szüneteltek – hosszabb időt vett volna igénybe, ezért azokat a pályázattal nem nyújtottuk be, kértük, hogy ezen feltételt a Támogatási Szerződés megkötéséig teljesíthesse a Társulás!
A Támogatási Szerződés megkötésének a támogatási döntéstől számított legfeljebb 30 napon belül meg kell történnie.
Döntési javaslat
"A KEOP-1.1.1/C/13 pályázat megvalósítása"
Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: napirendi kérdések
A Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testület a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.
Határozati javaslat
______/2013. (XI.28.) Öh.
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete megtárgyalta „Az Észak-balatoni hulladékgazdálkodási rendszer fejlesztése eszközbeszerzésekkel KEOP-1.1.1/C/13-2013-0010 kódszámú projekt” című előterjesztést, mellyel összefüggésben a következő határozatot hozza:
A Képviselő-testület a KEOP-1.1.1/C/13 pályázat megvalósítását támogatja. Az önkormányzat a KEOP-1.1.1/C/13-2013-0010 pályázathoz ezúton igazolja, hogy az általa ill. kijelölt közszolgáltatója által az üzemeltetési koncepció alátámasztásához nyújtott, és az Megvalósíthatósági Tanulmányban feltüntetett adatok, információk a valóságnak megfelelnek továbbá az Megvalósíthatósági Tanulmányban bemutatott üzemeltetési koncepciót ismeri és elfogadja.
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felkéri a Polgármestert, hogy a döntésről az érintetteket tájékoztassa.
Határidők, felelősök:
Határidő: 2013. 12. 05.
Felelős: Keszey János
Hivatali felelős: Zana András