15. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testület
2009. február 26-i ülésére

Tárgy:   Javaslat Tourinform Iroda átadására a Balatonalmádi Turisztikai Egyesület részére
Készítette:   Viktor Zsuzsanna köztisztviselő
Előterjesztő:   Keszey János polgármester
Véleményező bizottság:   Pénzügyi Bizottság, Gazdasági Bizottság

Tisztelt Képviselő-testület!
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete 362/2008 (XI.27.) számú határozatával úgy döntött, támogatja, hogy a Balatonalmádi Turisztikai Egyesülettel a KDOP/2008/2.2.1.D kódszámú pályázati felhívás szakmai és pénzügyi követelményeinek megfelelő Megállapodások kerüljenek kidolgozásra, majd a pályázati kiírás elhalasztása miatt 2/2009 (I.29.) számú határozatával meghosszabbította a határozat végrehajtásának határidejét.
 
A fenti pályázat várhatóan kötelező feltételként írja elő, hogy a pályázó turisztikai egyesület működtesse a helyi Tourinform irodát. A Balatonalmádi Turisztikai Egyesület szándéknyilatkozatot juttatott el Önkormányzatunkhoz, amely szerint 9/2009 (I. 13.) számú közgyűlési határozatuk alapján az Egyesület visszavonhatatlan szándékát fejezi ki a Balatonalmádi Tourinform iroda jövőbeni működtetésére.
 
Az Egyesület Közgyűlése egyhangúlag felhatalmazást adott Választmányának arra, hogy megállapodást kössön Balatonalmádi Város Önkormányzatával mind a Turisztikai Desztináció Menedzsment Szervezetek támogatására kiírandó pályázatra, mind a Tourinform iroda átvételére vonatkozóan.
 
Az Egyesület Választmánya a pályázattól, illetve az azon való indulástól függetlenül is működtetni kívánja az Irodát, amelynek átadását 2009. április 1-től kéri az Önkormányzattól. Az Egyesület egyben szándékát fejezi ki arra is, hogy az Önkormányzatunk Polgármesteri Hivatala és a Magyar Turizmus Zrt. közötti Névhasználati szerződést az Önkormányzattól átvegye és tovább éltesse.
 
A Tourinform iroda átadása munkajogilag a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény 25/A. § (1) bekezdésének megfelelően történhet:
 
„Ha a munkáltató személye azért változik meg, mert az alapító vagy a munkáltató döntése alapján a munkáltató egésze vagy egy része (szervezeti egysége, anyagi és nem anyagi erőforrásainak vagy feladat- és hatáskörének meghatározott csoportja) a Munka Törvénykönyve hatálya alá tartozó munkáltató számára kerül átadásra, a munkáltató átadásra kerülő szervezete, illetve tevékenysége keretében foglalkoztatott közalkalmazott közalkalmazotti jogviszonya az átadás időpontjában megszűnik.”
 
Eljárási szabályok:
- Az átadó és az átvevő munkáltató legkésőbb az átadást megelőzően harminc nappal korábban köteles tájékoztatni a közalkalmazottat, az átadás a) időpontjáról, b) okáról, c) a közalkalmazottakat érintő jogi, gazdasági és szociális következményeiről.
 
- A tájékoztatással egyidejűleg az átadó és az átvevő munkáltató köteles írásban tájékoztatni a közalkalmazottat arról, hogy az átadást követően a közalkalmazott foglalkoztatását az átvevő biztosítja. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell a további foglalkoztatást biztosító munkaszerződésre vonatkozó ajánlatot.
 
- A közalkalmazott a tájékoztatás kézhezvételétől számított tizenöt napon belül az átadó munkáltatónak írásban nyilatkozik, hogy az átvevőmunkáltatónál történő további foglalkoztatásához hozzájárul-e.
Ha a közalkalmazott az előírt határidőn belül nem nyilatkozik, úgy kell tekinteni, mintha nem járulna hozzá a további foglalkoztatásához.
 
- Haa közalkalmazott az átvevő munkáltatónál történő további foglalkoztatásához nem járul hozzá, az átadó munkáltató az átadás napjával köteles írásban értesíteni a közalkalmazottat a közalkalmazotti jogviszony megszűnéséről, valamint köteles a közalkalmazott számára a végkielégítést megfizetni.
- Ha a közalkalmazott az átvevő munkáltatónál történő további foglalkoztatásához hozzájárul, az átvevő munkáltató köteles a közalkalmazottal munkaszerződést kötni.
 
- Ha az átvevő munkáltatónál munkaviszony létesül, a munkaszerződés alapján a közalkalmazott munkabére (személyi alapbérének, bérpótlékainak és egyéb bérelemeinek együttes összege) nem lehet alacsonyabb mértékű, mint az átadást megelőzően irányadó illetményének és a jogszabály, illetve kollektív szerződés alapján járó illetménypótlékainak együttes összege, kivéve, ha valamely közalkalmazotti illetménypótlék megállapításának alapjául szolgáló körülmény a munkaszerződés megkötését követően már nem áll fenn. (intézményvezető esetében ilyen a vezetői pótlék) A személyi alapbérbe a közalkalmazotti illetménypótlékok beépíthetőek.
 
- Határozatlan időtartamú közalkalmazotti jogviszony esetén - eltérő törvényi rendelkezés hiányában - az átvevő munkáltatónál határozatlan időtartamú jogviszonyt kell létesíteni. Teljes munkaidőben történő foglalkoztatás esetén az átvevő munkáltatónál teljes munkaidős jogviszonyt kell létesíteni. Az átvevő munkáltatónál létesítendő jogviszony tekintetében próbaidő nem köthető ki.
 
- Az átvevő munkáltatóval létesített munkaviszonyra a Munka Törvénykönyve rendelkezéseit kell alkalmazni azzal az eltéréssel, hogy a közalkalmazottnak az átadó munkáltatónál közalkalmazotti jogviszonyként elismert idejét úgy kell tekinteni, mintha azt az átvevő munkáltatónál töltötte volna el.
 
- Ha a munkaszerződés megkötésével (a kinevezéssel) létesített jogviszony megszűnése, illetve megszüntetése esetén a közalkalmazottat felmondási (felmentési) idő, valamint végkielégítés illeti meg, annak mértékét az átadó és az átvevő munkáltatónál jogviszonyban töltött idő együttes tartamának figyelembevételével, a jogviszonyra irányadó szabályok alapján kell megállapítani. Ettől eltérően a felmondási (felmentési) idő, valamint a végkielégítés mértékét az átadó és az átvevő munkáltatónál jogviszonyban töltött idő együttes tartamának figyelembevételével és e törvénynek az átadás napján hatályos szabályai szerint kell megállapítani, ha az a közalkalmazottra nézve kedvezőbb.
 
Ha a közalkalmazottak nem vállalják a továbbfoglalkoztatást, akkor végkielégítésre jogosultak, amelynek várható összege:
 
 
 
Intézményvezető végkielégítése: 5 havi átlagkereset + járulékok = 1.459.102 Ft.
 
1 fő közalkalmazott végkielégítése: 2 havi átlagkereset + járulékok =  315.916 Ft.
 
Intézményvezető és 1 fő közalkalmazott összesen: 1.775.018 Ft.
 
Végkielégítés/ek kifizetése csak az ennek megfelelő tartalmú nyilatkozat/ok esetén merül fel.
 
 
Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet a határozati javaslat elfogadására.
 
Balatonalmádi, 2009. február 11.
 
 
                                                                                                   Keszey János s.k.
                                                                                                        Polgármester
 


Döntési javaslat

"Tourinform Iroda működtetésének átadása"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: napirendi kérdések
A Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testület a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.

 

Határozati javaslat
.........../2009. (II. 26.) Öh.
 
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete:
 
1.         az Államháztartásról szóló, 1992. évi XXXVIII. tv. 90. § (1) bekezdés c) pontja alapján a Tourinform Irodát, mint önálló jogi személyiséggel rendelkező, részben önállóan gazdálkodó szervet 2009. III. 31-i hatállyal megszünteti.
 
            A megszüntető okirat elkészítéséről, illetve a költségvetési szerv törzskönyvi nyilvántartásból történő törléséről gondoskodni kell.
 
2.         2009. IV. 1-vel a Tourinform Iroda működtetését a Balatonalmádi Turisztikai Egyesületnek adja át a következőképpen: az iroda használati jogát, a tulajdonjog változatlanul hagyása mellett – berendezéssel – 10.000 Ft + ÁFA/hó összegért biztosítja.
 
3.         A feladatellátáshoz szükséges eszközöket, berendezési tárgyakat használatra külön megállapodás szerint átadja, melyben szabályozza az átadott vagyontárgyak működtetésének, állagmegóvásának, karbantartásának kötelezettségét.
 
4.         A 2 fő munkavállaló továbbfoglalkoztatását az Egyesület a 1992. évi XXXIII., a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény 25/A. § (1) bekezdésének megfelelően biztosítja.
 
5.         Előzetesen kinyilvánítja, hogy az Iroda működtetéséhez szükséges átadandó összeget legalább 5 évig, külön megállapodás keretében biztosítja.
 
6.         A közművek leválasztásáig a közmű-költségek teherviselésének arányát a 3. pont szerinti megállapodásban szabályozza. A közművek leválasztásának költségeit, amennyiben azokat az Egyesület a KDOP/2008/2.2.1.D nyertes pályázaton elszámolhatja, az Egyesület állja, amennyiben nem, az Önkormányzat állja.
 
7.         Az átadás feltételeként kiköti, hogy az Egyesület kezdeményezze a Veszprém Megyei Önkormányzattal Együttműködési Megállapodás megkötését.
 
8.         Az átadás feltételeként kiköti, hogy a Magyar Turizmus Zrt.-vel kötött Névhasználati szerződés az Egyesület nevére módosításra kerüljön.

 


Határidők, felelősök:

Határidő: 2009. 03. 31.
Felelős: Keszey János

« Vissza
Vissza a főmenübe