18. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testület
2009. február 26-i ülésére

Tárgy:   Javaslat a Balatonalmádi, Baross G. u. 4. sz. alatti ingatlan hasznosítására
Készítette:   Lisztesné Biermann Mária köztisztviselő
Előterjesztő:   Dr. Kutics Károly önkormányzati képviselő
Véleményező bizottság:   Pénzügyi Bizottság, Gazdasági Bizottság

Tisztelt Képviselő-testület !
 
A Képviselő-testület 2008 évben két alkalommal is meghirdette a Balatonalmádi, Baross G. u. 4. sz. alatti ingatlanon lévő üzlethelyiség pályázat útján történő bérbeadását, azonban a pályázatok eredménytelenül zárultak.
 
Két eredménytelen pályázat után a Képviselő-testület 215/2008.(VI.26.) Öh. sz. határozatával úgy döntött, hogy az ingatlan bérbeadását meghirdeti a 172/2008.(V.29.) Öh-ban foglalt feltételekkel. A bérleti ajánlatok benyújtásának határideje folyamatos volt és az ajánlatok elbírálására a soron következő Gazdasági Bizottsági ülésen került sor.
 
Több érdeklődő is volt az üzlet iránt, de a feltételeknek megfelelő ajánlatot csak a PSX Kft. nyújtott be és a Gazdasági Bizottság 2008. októberi ülésén döntött arról, hogy az ingatlant részükre bérbeadja. A döntésnek megfelelően a szerződést előkészítettük, azonban annak aláírására a Bérlő részéről nem került sor.
 
Javasolom a T. Képviselő-testületnek, hogy az ingatlan bérbeadását a továbbiakban a határozati javaslatban foglalt, aktualizált feltételekkel hirdessük meg.
 
Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést megvitatni és a határozati javaslatban foglaltak figyelembevételével dönteni szíveskedjen.
 
Balatonalmádi, 2009.02.09
 
Dr. Kutics Károly
GB. elnök


Döntési javaslat

"Bérbeadás meghirdetése"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: napirendi kérdések
A Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testület a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

 

Határozati javaslat
.........../2009. (II. 26.) Öh.
 
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 8220 Balatonalmádi, Baross G. u. 4. sz. alatti üzlethelyiség bérbeadását az alábbi feltételekkel meghirdeti:
 
Bérleti szerződés időtartama:
Határozott időtartamra, 2012. december 31.-ig szól.
 
Irányadó éves bérleti díj összege 2009. évre vonatkozóan:
1.000.000,- Ft + Áfa 20 % 200.000,-Ft = 1.200.000,-Ft
 
A bérleti díj negyedévi egyenlő részletekben, negyedévente előre, a tárgynegyedév első hónap 10.-ig fizetendő, továbbiakban a bérleti díj évente, első ízben 2010. január 1-i hatállyal a tárgyévet megelőző év KSH által közzétett fogyasztói árindex mértékével emelkedik.
 
Kaució összege: 300.000,- Ft,amely a szerződéskötéssel egyidejűleg fizetendő.
 
Üzletkör:
Az üzlethelyiség bérbeadását az Önkormányzat „Az Önkormányzat tulajdonában álló nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadására és elidegenítésére vonatkozó” 10/1996.(VI.27.) Ör. sz. rendeletben foglalt előírások betartása mellett profilkötöttség hirdeti meg. Az üzlet működéséhez szükséges engedélyeket a Bérlő köteles beszerezni.
 
A bérleti díj nem tartalmazza a rezsiköltségeket, amelyek az alábbiak szerint terhelik a Bérlőt:
 
Víz és csatornadíj:
A díj elszámolása a külön beépített főmérők leolvasása alapján történik.
Rendelkezésre álló kontingens ivóvízre és csatornára 0,2 m3/nap
A Bérlőnek a DRV. Zrt.-vel közüzemi szerződést kell kötnie.
Áram:
Külön főmérőn keresztül történik az áramellátás.
Lekötött teljesítmény: 20 A
Szemétszállítás:
A bérleti díj a bérlemény területén keletkező hulladék elszállításának díját nem foglalja magában. A Bérlő köteles a tevékenység folytatása során keletkezett hulladék elszállítására szerződést kötni az arra jogosult szolgáltatóval.

 

 
A fűtés és melegvíz-előállítás:
Jelenleg az ingatlanban nincs fűtés és melegvízellátás. A gáz csatlakozási lehetőség biztosított.
 
 
Egyéb feltételek:
Az érintésvédelmi felülvizsgálatról, valamint az érintésvédelmi szabványossági felülvizsgálatról a Bérlőnek kell gondoskodnia saját költségére. A Bérlő köteles az épület hőszigeteléssel együtt történő homlokzat-felújítását az Önkormányzattal kötött külön megállapodás keretében legkésőbb 2009. október 15-ig elvégezni. A felújítási munkák költségének 50 %-át az Önkormányzat a munka elvégzését követően, a Bérlő által benyújtott számla alapján, 2 részletben maximum 600.000,-Ft + ÁFA összegben legkésőbb 2009. december 15-ig téríti meg a Bérlő részére.
 
Az üzlethelyiségben a bérlőnek saját költségére kell elvégeznie az alábbi munkálatokat:
·         A bérleményen belül az elektromos vezetékek, szerelvények cseréje, és a keletkezett hibák kijavítása.
·         A bérleményben lévő összes vizes szerelvény javítása, szükség szerinti cseréje, berendezések cseréje, dugulások elhárítása.
·         A falfelületek festése, meszelése, ajtók, ablakok mázolása.
·         Ajtók, ablakok zárjainak javítása és cseréje, vasalások cseréje, szükséges passzítások elvégzése.
·         A helyiséghez tartozó üzlethomlokzat (portál), biztonsági berendezések karbantartása, továbbá a Bérlő tevékenysége érdekében szükséges felújítása, pótlása, illetve cseréje.
·         A helyiség vakolatainak és burkolatainak felújítása, illetve pótlása.
·         Az épület olyan központi berendezéseinek karbantartása, amelyeket a Bérlő kizárólagosan használ, illetve tart üzemben.
·         A helyiséghez tartozó ajtók, ablakok cseréje. (A homlokzati nyílászárók cseréje, amennyiben nem a jelenlegi állapot szerint történik, építési engedély köteles. Az engedélyeztetés költségei a Bérlőt terhelik.)
 
Felelős:           Keszey János polgármester
 
Határidő:       2009. március 13. - az üzlethelyiség bérbeadásának meghirdetésére
               folyamatos – a bérleti ajánlatok beérkezésére.
                        soron következő Gazdasági Bizottsági ülés – az ajánlatok elbírálására.

 


Határidők, felelősök:

Határidő: 2009. 03. 13.
Felelős: Keszey János

« Vissza
Vissza a főmenübe