21. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testület
2010. szeptember 23-i ülésére
2010. szeptember 23-i ülésére
Tárgy: | Javaslat a Balatonalmádi, Baross G. út 2/A szám alatti üzlethelyiség hasznosítása ügyében | |
Készítette: | Lisztesné Biermann Mária köztisztviselő | |
Előterjesztő: | Keszey János polgármester | |
Véleményező bizottság: | Pénzügyi Bizottság, Gazdasági Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület !
A 8220 Balatonalmádi, Baross G. út 2/A (korábban Baross Gábor u. 4. ) szám alatti, 38,9 m2 alapterületű üzlethelyiség hasznosítása több alkalommal is szerepelt a Képviselő-testület napirendjén. A Képviselő-testület 2010. márciusi ülésén, 85/2010. (III.25.) Öh. számú határozatával döntött arról, hogy az üzlethelyiség bérbeadására nyilvános pályázatot ír ki. A pályázati eljárás eredménytelen volt, ezért ismételt pályázat kiírására került sor a Képviselő-testület 151/2010. (V.27.) Öh. számú határozata alapján.
A megismételt pályázatra ugyan nyújtottak be ajánlatot, de az érvénytelen volt.
A pályázó vállalta a felújítást és a bérlet időtartamát, de az előírt minimális bérleti díjnál lényegesen alacsonyabb díjat ajánlott meg.
A Képviselő-testület 182/2010. (VI. 24.) Öh. számú határozatával ezek után úgy döntött, hogy a fenti üzlethelyiség nyilvános pályázat útján történő bérbeadására vonatkozó újabb pályázati kiírás feltételeit, valamint az elidegenítésre történő kijelölés lehetőségét megvizsgálja.
A legutóbbi pályázati felhívást jelen előterjesztéshez mellékeljük.
Bérbeadás feltételeinek vizsgálata:
A leendő bérlő számára kedvezőbb feltételekkel vonzóbbá tenni a pályázat útján történő bérbeadást az alábbi feltételek módosításával lehet:
- a fizetendő bérleti díj összegének alacsonyabb mértékben történő megállapítása,
- a bérleti időtartam meghosszabbítása,
- az üzlet felújításából az önkormányzat az eddiginél magasabb összeget vállal magára.
A bérleti díj alacsonyabb összegben történő megállapítása úgy is történhet, hogy az első évben alacsonyabb összeg kerülne megállapításra, utána nagyobb emeléssel érné el a kívánt mértéket. Ennek hátránya, hogy az elején kevesebb bevételhez jutna az Önkormányzat.
Összehasonlításként a szomszédos önkormányzati tulajdonú, jelenleg „Kozmetika és Fodrászat” profilú üzlethelyiség – melyet a bérlő saját költségére újított fel 2003. évben, a homlokzat javítást, festést, nyílászárók cseréjét és a teljes belső felújítást elvégezve - bérleti díja 2010. évben 726.649 ,-Ft + Áfa összegben került megállapításra.
A bérleti időtartam meghosszabbítása pl. 8-10 év határozott időtartamra a bérbeadó részére külön költséget nem jelentene, ugyanakkor a bérlő számára kiszámíthatóbb jövőt biztosítana.
Az üzlet felújítási költségeiből nagyobb rész vállalása :
A felújítás költségei a Balatonalmádi Városgondnokság felmérése szerint – a fűtés és a homlokzat hőszigetelésének költségeivel nem számolva – anyagár bruttó 1.687.488 Ft, munkadíj bruttó 1.026.435 Ft összesen bruttó 2.713.923 Ft-ot tennének ki.
A homlokzat felújítás hőszigeteléssel együtt elvégzendő felújítási költségeinek 50%-át, maximum 600.000 Ft + Áfa összeget vállalt volna az Önkormányzat.
(Amennyiben az üzletet egész évben üzemeltetnék, mind a hőszigetelés, mind pedig a fűtés megoldása elengedhetetlen.)
Nagyobb mértékű költség átvállalása kedvező lenne a bérlő részére, de „azonnali” nagyobb kiadást jelentene a bérbeadónak.
Az ingatlan elidegenítésre történő kijelölés feltételei
A 2252/3 helyrajzi számú ingatlanra a Yacht and Hotels Kft. részéről – az Önkormányzat hozzájárulásával - 1996. évben történt egy ráépítés, egy önálló üzletet létesítettek a már meglévő önkormányzati tulajdonú üzlethelyiség mellé. A tulajdonjog rendezése folyamatban van, első lépésként a ráépítési szerződés aláírása megtörtént. Ezzel osztatlan közös tulajdon jön létre. Az Önkormányzat tulajdoni hányada a közös tulajdonból 40/50-ed rész lesz. Kizárólagos használatában maradna a ráépítés előtt is az ingatlanon lévő felépítménye az általa elfoglalt 53 m2 földterülettel.
Az elkészíttetett értékbecslés szerint a felépítményünk értéke nettó: 5.460.000 Ft
Az 53 m2 földterület értéke nettó : 795.000 Ft
Összesen nettó: 6.255.000 Ft
A megadott értéktől ± 10 % -os eltérés lehetséges.
A fenti, nettó 6.255.000 Ft összegű vételár közel 8 évnyi nettó bérleti díjnak felelne meg, évente 800.000 Ft + Áfa bérleti díjjal számolva. Értékesítés esetén nem terhelné az Önkormányzatot a felújítás költségeihez történő hozzájárulás sem.
A Ptk. szabályai szerint a tulajdonostársat elővásárlási jog illeti meg.
Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést megvitatni és a körülményeket mérlegelve a határozati javaslatokban foglaltak szerint dönteni szíveskedjen.
Balatonalmádi, 2010. szeptember 9.
Keszey János
polgármester
Döntéshozói vélemények
Gazdasági Bizottság |
139/2010. (IX. 14.) GB. sz. határozat
Balatonalmádi város Önkormányzatának Gazdasági Bizottsága az alábbi határozat elfogadását javasolja a Képviselő-testületnek:
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete ( Kiíró) „Az Önkormányzat vagyonáról való rendelkezési jog gyakorlásának szabályairól” szóló 7/2009. (III. 6.) önkormányzati rendeletének 2. számú melléklete, a Versenyeztetési Szabályzat szerint a balatonalmádi 2252/3 helyrajzi számú, természetben 8220 Balatonalmádi, Baross G. út 2/A szám alatti, összesen 102 m2 területű „ kivett szolgáltatóház” művelési ágú ingatlana 40/50-ed tulajdoni részének – melynek értéke nettó 7.000.000 Ft + Áfa – értékesítésére nyílt egyfordulós pályázatot ír ki az alábbi feltételekkel:
Az ajánlati biztosíték összege:200.000,-Ft.
A pályázónak gondoskodnia kell arról, hogy a HUF-ban befizetett ill. átutalt ajánlati biztosíték legkésőbb a beadási határidő, 2011. január 24-én, hétfőn 11.00 óráig Balatonalmádi Város Önkormányzata Polgármesteri Hivatalának az OTP Bank NyRt. Balatonalmádi fiókjánál vezetett 11748083-15430290 számú költségvetési egyszámláján igazoltan jóváírásra kerüljön. A nyertes pályázó által befizetett ajánlati biztosítéknak megfelelő összeg elidegenítés esetén foglalóként számít be. A nem nyertes pályázók részére pedig a döntést követő 15 napon belül visszautalásra kerül
Egyéb feltétel: A pályázónak vállalnia kell, hogy az épületrész homlokzat-felújítását – beleértve a homlokzati nyílászárók cseréjét is – legkésőbb 2011. június 30-ig elvégzi.
A pályázati eljáráson résztvevők köre:
A pályázati eljárásban devizabelföldi- és külföldi (továbbiakban: külföldi) természetes személy, jogi személy, vagy jogi személyiség nélküli gazdasági társaság, egyéni vállalkozó, vagy ezek konzorciuma vehet részt. Az együttes pályázati ajánlattétel céljából alapított ajánlattevői közösség; vagy más alkalmi egyesülés (konzorcium), és tagjainak felelőssége a pályázati eljárás és a szerződéskötés során egyetemleges.
A pályázatok beadása:
A pályázatokat a pályázók legkésőbb 2011. január 24-én hétfőn 11.00 óráig , zárt, a pályázó személyére való bármely utalás nélküli borítékban, egy eredeti és egy másolati példányban kötelesek személyesen, vagy meghatalmazott útján benyújtani a Polgármesteri Hivatal Építési osztályán (8220 Balatonalmádi, Széchenyi sétány 1. fszt. 22.) ügyfélfogadási időben.
A borítékon fel kell tüntetni „Pályázat a balatonalmádi 2252/3 helyrajzi számú ingatlan 40/50 tulajdoni hányadának megvételére”.
Ajánlattételi határidő: legkésőbb 2011. január 24-én hétfőn 11.00 óra
A pályázó ajánlati kötöttsége:abenyújtási határidő lejártától számított 90 napig tart. A pályázó ajánlati kötöttségétől szabadul, amennyiben a Kiíró ezen időponton belül írásban közli, hogy pályázatát nem nyilvánította nyertessé, vagy hogy a pályázatot eredménytelennek nyilvánította. Abban az esetben, ha a bíráló bizottság javaslatában második helyezettet is megjelöl, úgy az ilyen pályázó ajánlati kötöttsége a 90 napon belül akkor szűnik meg, ha a kiíró a nyertes pályázóval szerződést köt, és erről írásban értesíti a második helyezettet.
A pályázatok bontása: A pályázatok bontása 2011. február 03-án, csütörtökön délután 15.00 órakor a Polgármesteri Hivatal Nagytermében nyilvánosan történik.
A Gazdasági Bizottság a bontást követően a benyújtott pályázatokat formai és tartalmi szempontból értékeli, és az elbírálásra vonatkozó javaslatát indoklással együtt a Kiíró részére előterjeszti.
A beérkezett pályázatok értékelésének szempontja:legmagasabb ajánlati ár
A beérkezett pályázatokat a Képviselő-testület 2011. februári rendes ülésén bírálja el.
A Kiíró a döntését követően a pályázati eljárás eredményét haladéktalanul, de legkésőbb 5 munkanapon belül, írásban közli valamennyi pályázóval. A nyertessé nem nyilvánított pályázók ajánlati kötöttsége a döntésről szóló értesítés kézhezvételének napján szűnik meg.
A szerződés megkötése: A Kiíró a pályázati eljárás nyertesével, ennek meghiúsulása esetén – amennyiben megjelölésre került – a második helyezettel köt szerződést a döntést követő 30 napon belül. A szerződésnek tartalmaznia kell, hogy az ingatlanra a társtulajdonosoknak elővásárlási joga van, továbbá azt, hogy az épületrész homlokzat-felújítását – beleértve a homlokzati nyílászárók cseréjét is – legkésőbb 2011. június 30-ig köteles a vevő elvégezni.
A vételár kiegyenlítése: a vételár a szerződéskötést követő 30 napon belül egyösszegben esedékes. (A vételárba az ajánlati biztosíték összege foglalóként beszámításra kerül.) A tulajdonjog ingatlan-nyilvántartásban történő átvezetéséhez csak a teljes vételár kiegyenlítése után járul hozzá az Önkormányzat.
A Kiíró a pályázati kiírást a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján és honlapján közzéteszi a beadás határidejét megelőző legalább 30 nappal korábban, valamint a pályázati kiírás megjelenéséről közleményt jelentet meg (Veszprém Megyei Napló) napilapban, az Új Almádi Újságban, (ha ennek megjelenési határideje ezt lehetővé teszi ), illetve a helyi televíziós (ÖBÖL TV) műsorszolgáltató műsorában.
A Kiíró jogosult a pályázati felhívást az ajánlattételi határidő előtt visszavonni, de erről a pályázati felhívás közlésével megegyező helyeken az ajánlattételi határidő lejárta előtt hirdetményt jelentet meg.
Kiíró fenntartja a jogát arra, hogy érvényes pályázatok benyújtása esetén is a pályázati eljárást indoklás nélkül eredménytelennek nyilvánítsa.
A pályázattal kapcsolatosan érdeklődni a 88/542-445 telefonszámon, személyesen ügyfélfogadási időben az Építési osztályon, vagy a pmhivatal@balatonalmadi.hu e-mail címen lehet.
A részletes pályázati feltételek átvehetők a Polgármesteri Hivatalban (8220 Balatonalmádi, Széchenyi sétány 1. ) az Építési osztályon a fszt. 22. sz. irodában 2010. november 03-tól, vagy letölthetők a www.balatonalmadi.hu honlapról.
A Képviselő-testület utasítja a Polgármestert, hogy pályázati dokumentáció összeállításáról és a pályázat meghirdetéséről, valamint az érintettek tájékoztatásáról gondoskodjon.
Felelős: Keszey János polgármester
Hivatali felelős: Zana András osztályvezető
Határidő: 2010. november 03. – a pályázati kiírás és a pályázati eljárásról szóló közlemény közzétételére
2011. februári rendes Képviselő-testületi ülés – pályázatok elbírálására.
Felelős:Dr. Kutics Károly GB elnök
Hivatali felelős: Zana András építési ov.
Határidő: 2010. szeptember 23. KT ülés
|
||
Pénzügyi Bizottság |
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Pénzügyi Bizottsága az alábbi döntés meghozatalát javasolja a Képviselő-testületnek:
„Balatonalmádi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete (Kiíró) „Az Önkormányzat vagyonáról való rendelkezési jog gyakorlásának szabályairól” szóló 7/2009. (III. 6.) önkormányzati rendeletének 2. számú melléklete, a Versenyeztetési Szabályzat szerint a balatonalmádi 2252/3 helyrajzi számú, természetben 8220 Balatonalmádi, Baross G. út 2/A szám alatti, összesen 102 m2 területű „ kivett szolgáltatóház” művelési ágú ingatlana 40/50-ed tulajdoni részének - melynek értéke nettó 7.000.000.-Ft+ Áfa - értékesítésére nyílt egyfordulós pályázatot ír ki az alábbi feltételekkel:
Az ajánlati biztosíték összege:200.000,-Ft.
A pályázónak gondoskodnia kell arról, hogy a HUF-ban befizetett ill. átutalt ajánlati biztosíték legkésőbb a beadási határidő, 2011. január 24-én, hétfőn 11.00 óráig Balatonalmádi Város Önkormányzata Polgármesteri Hivatalának az OTP Bank NyRt. Balatonalmádi fiókjánál vezetett 11748083-15430290 számú költségvetési egyszámláján igazoltan jóváírásra kerüljön. A nyertes pályázó által befizetett ajánlati biztosítéknak megfelelő összeg elidegenítés esetén foglalóként számít be. A nem nyertes pályázók részére pedig a döntést követő 15 napon belül visszautalásra kerül
Egyéb feltétel: A pályázónak vállalnia kell, az épületrész homlokzat-felújítását – beleértve a homlokzati nyílászárók cseréjét is - legkésőbb 2011. június 30-ig elvégzi.
A pályázati eljáráson résztvevők köre:
A pályázati eljárásban devizabelföldi- és külföldi (továbbiakban: külföldi) természetes személy, jogi személy, vagy jogi személyiség nélküli gazdasági társaság, egyéni vállalkozó, vagy ezek konzorciuma vehet részt. Az együttes pályázati ajánlattétel céljából alapított ajánlattevői közösség; vagy más alkalmi egyesülés (konzorcium), és tagjainak felelőssége a pályázati eljárás és a szerződéskötés során egyetemleges.
A pályázatok beadása:
A pályázatokat a pályázók legkésőbb 2011. január 24-én hétfőn 11.00 óráig , zárt, a pályázó személyére való bármely utalás nélküli borítékban, egy eredeti és egy másolati példányban kötelesek személyesen, vagy meghatalmazott útján benyújtani a Polgármesteri Hivatal Építési osztályán (8220 Balatonalmádi, Széchenyi sétány 1. fszt. 22.) ügyfélfogadási időben.
A borítékon fel kell tüntetni „Pályázat a balatonalmádi 2252/3 helyrajzi számú ingatlan 40/50 tulajdoni hányadának megvételére”.
Ajánlattételi határidő: legkésőbb 2011. január 24-én hétfőn 11.00 óra
A pályázó ajánlati kötöttsége:abenyújtási határidő lejártától számított 90 napig tart. A pályázó ajánlati kötöttségétől szabadul, amennyiben a Kiíró ezen időponton belül írásban közli, hogy pályázatát nem nyilvánította nyertessé, vagy hogy a pályázatot eredménytelennek nyilvánította. Abban az esetben, ha a bíráló bizottság javaslatában második helyezettet is megjelöl, úgy az ilyen pályázó ajánlati kötöttsége a 90 napon belül akkor szűnik meg, ha a kiíró a nyertes pályázóval szerződést köt, és erről írásban értesíti a második helyezettet.
A pályázatok bontása: A pályázatok bontása 2011. február 03-án, csütörtökön délután 15.00 órakor a Polgármesteri Hivatal Nagytermében nyilvánosan történik.
A Gazdasági Bizottság a bontást követően a benyújtott pályázatokat formai és tartalmi szempontból értékeli, és az elbírálásra vonatkozó javaslatát indoklással együtt a Kiíró részére előterjeszti.
A beérkezett pályázatok értékelésének szempontja:legmagasabb ajánlati ár
A beérkezett pályázatokat a Képviselő-testület 2011. februári rendes ülésén bírálja el.
A Kiíró a döntését követően a pályázati eljárás eredményét haladéktalanul, de legkésőbb 5 munkanapon belül, írásban közli valamennyi pályázóval. A nyertessé nem nyilvánított pályázók ajánlati kötöttsége a döntésről szóló értesítés kézhezvételének napján szűnik meg.
A szerződés megkötése: A Kiíró a pályázati eljárás nyertesével, ennek meghiúsulása esetén - amennyiben megjelölésre került - a második helyezettel köt szerződést a döntést követő 30 napon belül. A szerződésnek tartalmaznia kell, hogy az ingatlanra a társtulajdonosoknak elővásárlási joga van, továbbá azt, hogy az épületrész homlokzat-felújítását – beleértve a homlokzati nyílászárók cseréjét is - legkésőbb 2011. június 30-ig köteles a vevő elvégezni.
A vételár kiegyenlítése: a vételár a szerződéskötést követő 30 napon belül egy összegben esedékes. (A vételárba az ajánlati biztosíték összege foglalóként beszámításra kerül.) A tulajdonjog ingatlan-nyilvántartásban történő átvezetéséhez csak a teljes vételár kiegyenlítése után járul hozzá az Önkormányzat.
A Kiíró a pályázati kiírást a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján és honlapján közzéteszi a beadás határidejét megelőző legalább 30 nappal korábban, valamint a pályázati kiírás megjelenéséről közleményt jelentet meg (Veszprém Megyei Napló) napilapban, az Új Almádi Újságban, (ha ennek megjelenési határideje ezt lehetővé teszi ), illetve a helyi televíziós (ÖBÖL TV) műsorszolgáltató műsorában.
A Kiíró jogosult a pályázati felhívást az ajánlattételi határidő előtt visszavonni, de erről a pályázati felhívás közlésével megegyező helyeken az ajánlattételi határidő lejárta előtt hirdetményt jelentet meg.
Kiíró fenntartja a jogát arra, hogy érvényes pályázatok benyújtása esetén is a pályázati eljárást indoklás nélkül eredménytelennek nyilvánítsa.
A pályázattal kapcsolatosan érdeklődni a 88/542-445 telefonszámon, személyesen ügyfélfogadási időben az Építési osztályon, vagy a pmhivatal@balatonalmadi.hu e-mail címen lehet.
A részletes pályázati feltételek átvehetők a Polgármesteri Hivatalban (8220 Balatonalmádi, Széchenyi sétány 1. ) az Építési osztályon a fszt. 22. sz. irodában 2010. november 03-tól, vagy letölthetők a www.balatonalmadi.hu honlapról.
A Képviselő-testület utasítja a Polgármestert, hogy pályázati dokumentáció összeállításáról és a pályázat meghirdetéséről, valamint az érintettek tájékoztatásáról gondoskodjon.
Felelős: Keszey János polgármester
Hivatali felelős: Zana András osztályvezető
Határidő: 2010. november 03. - a pályázati kiírás és a pályázati eljárásról szóló közlemény közzétételére
2011. februári rendes Képviselő-testületi ülés – pályázatok elbírálására.”
Határidő: 2010. szeptember 23.
Felelős: Szabó Jenő PB elnök
|
||
"Javaslat a Balatonalmádi, Baross G. út 2/A szám alatti üzlethelyiség hasznosítása ügyében"
Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: napirendi kérdések
A Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testület a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.
Határozati javaslat
.........../2010.(IX.23.) Öh.
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete ........../2010. (IX.23.) Öh. határozatával a 8220 Balatonalmádi, Baross G. út 2/A szám alatti, 38,9 m2alapterületű üzlethelyiség nyilvános pályázat útján történő bérbeadását az alábbi feltételekkel meghirdeti:
Bérleti szerződés időtartama:
Határozott időtartamra, 2011. január 01-től 2018. december 31-ig szól.
A minimális bérleti díj összege 2011. évre vonatkozóan:
500.000,- Ft + Áfa.
A minimális bérleti díj összege 2012. év január 01. napjától:
800.000,- Ft + Áfa.
A bérleti díj első részlete a szerződéskötéssel egyidejűleg fizetendő.
A bérleti díj továbbiakban negyedévi egyenlő részletekben, negyedévente előre, a tárgynegyedév első hónap 10-ig fizetendő. A továbbiakban a bérleti díj évente - első ízben 2013. január 01-től - a tárgyév január 01-re visszamenőleges hatállyal a tárgyévet megelőző év KSH által közzétett fogyasztói árindex mértékével emelkedik.
Termékkör:
Az Önkormányzat „A Balatonalmádi Városi Önkormányzat tulajdonában álló nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadására és elidegenítésére” vonatkozó 10/1996.(VI.27.) önkormányzati rendeletében foglalt előírások betartása mellett az üzlethelyiséget kereskedelmi és szolgáltatási tevékenység végzésének céljára hirdeti meg (kivéve 34. Szexuális termék, 35. Fegyver és lőszer, 36. Pirotechnikai termékek termékkör és a Játékterem). Az üzlet működéséhez szükséges engedélyeket a Bérlő köteles beszerezni és a szükséges bejelentéseket megtenni.
A bérleti díj nem tartalmazza a rezsiköltségeket, amelyek az alábbiak szerint terhelik a Bérlőt:
Víz- és csatornadíj:
A díj elszámolása a külön beépített főmérők leolvasása alapján történik.
Rendelkezésre álló kontingens ivóvízre és csatornára 0,2 m3/nap
A Bérlőnek a DRV. Zrt.-vel közüzemi szerződést kell kötnie.
Áram:
Külön főmérőn keresztül történik az áramellátás. Lekötött teljesítmény: 20 A.
A Bérlő köteles szerződést kötni az arra jogosult szolgáltatóval.
Szemétszállítás:
A bérleti díj a bérlemény területén keletkező hulladék elszállításának díját nem foglalja magában. A Bérlő köteles a tevékenység folytatása során keletkezett hulladék elszállítására szerződést kötni az arra jogosult szolgáltatóval.
A fűtés és melegvíz-előállítás:
Jelenleg az ingatlanban nincs fűtés és melegvízellátás. A gáz csatlakozási lehetőség biztosított.
Egyéb feltételek:
Az érintésvédelmi felülvizsgálatról, valamint az érintésvédelmi szabványossági felülvizsgálatról a Bérlőnek kell gondoskodnia saját költségére. A Bérlő köteles az épület hőszigeteléssel együtt történő homlokzat-felújítását az Önkormányzattal kötött külön megállapodás keretében legkésőbb 2011. május 31-ig elvégezni. A homlokzat felújítási munkák költségeiből az Önkormányzat a munka elvégzését követően, a Bérlő által benyújtott számla alapján 2 részletben legkésőbb 2011. december 15-ig, maximum 700.000,-Ft + Áfa összeget térit meg a Bérlő részére.
Az üzlethelyiséget a fentieken túlmenően a bérlőnek saját költségére, visszatérítési igény nélkül kell rendeltetésszerű használatra alkalmassá tenni az alábbi főbb munkálatok elvégzésével:
· A bérleményen belül az elektromos vezetékek, szerelvények cseréje, és a keletkezett hibák kijavítása.
· A bérleményben lévő összes vizes vezeték, szerelvény javítása, szükség szerinti cseréje, berendezések cseréje, dugulások elhárítása.
· A falfelületek festése, meszelése, ajtók, ablakok mázolása.
· Ajtók, ablakok zárjainak javítása és cseréje, vasalások cseréje, szükséges passzítások elvégzése.
· A helyiséghez tartozó üzlethomlokzat (portál), biztonsági berendezések karbantartása, továbbá a Bérlő tevékenysége érdekében szükséges felújítása, pótlása, illetve cseréje.
· A helyiség vakolatainak és burkolatainak felújítása, illetve pótlása.
· Az épület olyan központi berendezéseinek karbantartása, amelyeket a Bérlő kizárólagosan használ, illetve tart üzemben.
· A helyiséghez tartozó ajtók, ablakok cseréje. (A homlokzati nyílászárók cseréje, amennyiben nem a jelenlegi állapot szerint történik, építési engedély köteles. Az engedélyeztetés költségei a Bérlőt terhelik.)
· A bérleti időtartam lejárta után a Bérbeadó nem kötelezi a Bérlőt az eredeti állapot visszaállítására, a Bérlőnek a helyiséget rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotban kell átadnia és jogosult ingóságait valamint egyéb tárgyi eszközeit leszerelni és elvinni.
Pályázati jogosultak köre:
A pályázati eljárásban devizabelföldi- és külföldi (továbbiakban: külföldi) természetes személy, jogi személy, vagy jogi személyiség nélküli gazdasági társaság, egyéni vállalkozó, vagy ezek konzorciuma vehet részt. Az együttes pályázati ajánlattétel céljából alapított ajánlattevői közösség; vagy más alkalmi egyesülés (konzorcium), és tagjainak felelőssége a pályázati eljárás és a szerződéskötés során egyetemleges.
A pályázatok benyújtási határideje :
A Pályázati ajánlatokat zárt cégjelzés nélküli borítékban személyesen, vagy meghatalmazott útján a Polgármesteri Hivatal (8220 Balatonalmádi, Széchenyi sétány 1.) Építési osztályán a 22. sz. hivatali helyiségben kell benyújtani, ügyfélfogadási időben, legkésőbb 2010. november 17., szerda 11.00 óráig.
A borítékon fel kell tüntetni "Pályázat a Balatonalmádi, Baross G. út 2/A. szám alatti üzlethelyiség bérletére".
A pályázatnak tartalmaznia kell az alábbiakat:
a.) a pályázó nevét, címét, elérhetőségeit, a tevékenység folytatására feljogosító iratok másolatát (szakképesítés, egyéni vállalkozói igazolvány, igazolás az egyéni vállalkozó nyilvántartásba vételéről, gazdasági társaság esetén társasági szerződés, 30 napnál nem régebbi cégkivonat, hiteles aláírási címpéldány,bírósági határozat, stb),
b.) a megajánlott ellenszolgáltatást, a bérleti díj összegének: nettó Ft/év+ Áfa feltüntetésével, mely nem lehet kevesebb 2011. évben, mint 500.000,-Ft/év + Áfa ),
a 2012. évre megajánlott bérleti díj összegét nettó Ft/év+ Áfa feltüntetésével, mely nem lehet kevesebb 2012. évben, mint 800.000,-Ft/év + Áfa ),
c.) a nyilatkozatot arról, hogy a pályázati feltételeket elfogadja,
d) A pályázónak vállalnia kell, hogy ajánlatát 2011. február 28-ig fenntartja.
A pályázat minden oldalát eredeti aláírással kell ellátni !
A pályázatok bontására 2010. november 18-án, csütörtökön 15.00 órakor nyilvánosan kerül sor a Polgármesteri Hivatal Nagytermében.
A pályázatok elbírálására a Képviselő-testület 2010. év novemberi rendes ülésén kerül sor.
Eredményéről a pályázókat az elbírálást követő 30 napon belül írásban értesíti az Önkormányzat.
A pályázatok elbírálásának szempontja: legmagasabb bérleti díj
Érdeklődni a 88/542-445-ös telefonszámon, személyesen ügyfélfogadási időben, vagy a pmhivatal@balatonalmadi.hu e-mail címen lehet.
A részletes pályázati feltételek átvehetők a Polgármesteri Hivatalban (8220 Balatonalmádi, Széchenyi sétány 1. ) az Építési osztályon a fszt. 22. sz. irodában 2010. október 15-től, vagy letölthetők a www.balatonalmadi.hu honlapról.
Az ingatlan megtekintésére - legalább két munkanappal előtte – a 88/542-445-ös telefonszámon előzetesen egyeztetett időpontban keddi és csütörtöki napokon van lehetőség.
Utasítja a Polgármestert, hogy a pályázati felhívás összeállításáról és a helyben szokásos módon történő meghirdetéséről, továbbá a homlokzat felújítási munkák költségeinek magasabb összegű megtérítése esetén a különbözet 2011. évi költségvetésben történő tervezéséről gondoskodjon.
Felelős: Keszey János polgármester
Hivatali felelős: Zana András osztályvezető
Határidő: 2010. október 15. – a pályázati felhívás összeállítására és meghirdetésére
2011. évi költségvetési koncepció készítése
Határidők, felelősök:
Határidő: azonnal
2. döntési javaslat
"Javaslat a Balatonalmádi, Baross G. út 2/A szám alatti üzlethelyiség hasznosítása ügyében"
Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: napirendi kérdések
A Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testület a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.
Határozati javaslat
.........../2010.(IX.23.) Öh.
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete( Kiíró) „Az Önkormányzat vagyonáról való rendelkezési jog gyakorlásának szabályairól” szóló 7/2009. (III. 6.) önkormányzati rendeletének 2. számú melléklete, a Versenyeztetési Szabályzat szerint a balatonalmádi 2252/3 helyrajzi számú, természetben 8220 Balatonalmádi, Baross G. út 2/A szám alatti, összesen 102 m2 területű „ kivett szolgáltatóház” művelési ágú ingatlana 40/50-ed tulajdoni részének - melynek értéke nettó.........................Ft+ Áfa - értékesítésére nyílt egyfordulós pályázatot ír ki az alábbi feltételekkel:
Az ajánlati biztosíték összege:200.000,-Ft.
A pályázónak gondoskodnia kell arról, hogy a HUF-ban befizetett ill. átutalt ajánlati biztosíték legkésőbb a beadási határidő, 2011. január 24-én, hétfőn 11.00 óráig Balatonalmádi Város Önkormányzata Polgármesteri Hivatalának az OTP Bank NyRt. Balatonalmádi fiókjánál vezetett 11748083-15430290 számú költségvetési egyszámláján igazoltan jóváírásra kerüljön. A nyertes pályázó által befizetett ajánlati biztosítéknak megfelelő összeg elidegenítés esetén foglalóként számít be. A nem nyertes pályázók részére pedig a döntést követő 15 napon belül visszautalásra kerül
Egyéb feltétel: A pályázónak vállalnia kell, az épületrész homlokzat-felújítását – beleértve a homlokzati nyílászárók cseréjét is - legkésőbb 2011. június 30-ig elvégzi.
A pályázati eljáráson résztvevők köre:
A pályázati eljárásban devizabelföldi- és külföldi (továbbiakban: külföldi) természetes személy, jogi személy, vagy jogi személyiség nélküli gazdasági társaság, egyéni vállalkozó, vagy ezek konzorciuma vehet részt. Az együttes pályázati ajánlattétel céljából alapított ajánlattevői közösség; vagy más alkalmi egyesülés (konzorcium), és tagjainak felelőssége a pályázati eljárás és a szerződéskötés során egyetemleges.
A pályázatok beadása:
A pályázatokat a pályázók legkésőbb 2011. január 24-én hétfőn 11.00 óráig , zárt, a pályázó személyére való bármely utalás nélküli borítékban, egy eredeti és egy másolati példányban kötelesek személyesen, vagy meghatalmazott útján benyújtani a Polgármesteri Hivatal Építési osztályán (8220 Balatonalmádi, Széchenyi sétány 1. fszt. 22.) ügyfélfogadási időben.
A borítékon fel kell tüntetni „Pályázat a balatonalmádi 2252/3 helyrajzi számú ingatlan 40/50 tulajdoni hányadának megvételére”.
Ajánlattételi határidő: legkésőbb 2011. január 24-én hétfőn 11.00 óra
A pályázó ajánlati kötöttsége:abenyújtási határidő lejártától számított 90 napig tart. A pályázó ajánlati kötöttségétől szabadul, amennyiben a Kiíró ezen időponton belül írásban közli, hogy pályázatát nem nyilvánította nyertessé, vagy hogy a pályázatot eredménytelennek nyilvánította. Abban az esetben, ha a bíráló bizottság javaslatában második helyezettet is megjelöl, úgy az ilyen pályázó ajánlati kötöttsége a 90 napon belül akkor szűnik meg, ha a kiíró a nyertes pályázóval szerződést köt, és erről írásban értesíti a második helyezettet.
A pályázatok bontása: A pályázatok bontása 2011. február 03-án, csütörtökön délután 15.00 órakor a Polgármesteri Hivatal Nagytermében nyilvánosan történik.
A Gazdasági Bizottság a bontást követően a benyújtott pályázatokat formai és tartalmi szempontból értékeli, és az elbírálásra vonatkozó javaslatát indoklással együtt a Kiíró részére előterjeszti.
A beérkezett pályázatok értékelésének szempontja:legmagasabb ajánlati ár
A beérkezett pályázatokat a Képviselő-testület 2011. februári rendes ülésén bírálja el.
A Kiíró a döntését követően a pályázati eljárás eredményét haladéktalanul, de legkésőbb 5 munkanapon belül, írásban közli valamennyi pályázóval. A nyertessé nem nyilvánított pályázók ajánlati kötöttsége a döntésről szóló értesítés kézhezvételének napján szűnik meg.
A szerződés megkötése: A Kiíró a pályázati eljárás nyertesével, ennek meghiúsulása esetén - amennyiben megjelölésre került - a második helyezettel köt szerződést a döntést követő 30 napon belül. A szerződésnek tartalmaznia kell, hogy az ingatlanra a társtulajdonosoknak elővásárlási joga van, továbbá azt, hogy az épületrész homlokzat-felújítását – beleértve a homlokzati nyílászárók cseréjét is - legkésőbb 2011. június 30-ig köteles a vevő elvégezni.
A vételár kiegyenlítése: a vételár a szerződéskötést követő 30 napon belül egyösszegben esedékes. (A vételárba az ajánlati biztosíték összege foglalóként beszámításra kerül.) A tulajdonjog ingatlan-nyilvántartásban történő átvezetéséhez csak a teljes vételár kiegyenlítése után járul hozzá az Önkormányzat.
A Kiíró a pályázati kiírást a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján és honlapján közzéteszi a beadás határidejét megelőző legalább 30 nappal korábban, valamint a pályázati kiírás megjelenéséről közleményt jelentet meg (Veszprém Megyei Napló) napilapban, az Új Almádi Újságban, (ha ennek megjelenési határideje ezt lehetővé teszi ), illetve a helyi televíziós (ÖBÖL TV) műsorszolgáltató műsorában.
A Kiíró jogosult a pályázati felhívást az ajánlattételi határidő előtt visszavonni, de erről a pályázati felhívás közlésével megegyező helyeken az ajánlattételi határidő lejárta előtt hirdetményt jelentet meg.
Kiíró fenntartja a jogát arra, hogy érvényes pályázatok benyújtása esetén is a pályázati eljárást indoklás nélkül eredménytelennek nyilvánítsa.
A pályázattal kapcsolatosan érdeklődni a 88/542-445 telefonszámon, személyesen ügyfélfogadási időben az Építési osztályon, vagy a pmhivatal@balatonalmadi.hu e-mail címen lehet.
A részletes pályázati feltételek átvehetők a Polgármesteri Hivatalban (8220 Balatonalmádi, Széchenyi sétány 1. ) az Építési osztályon a fszt. 22. sz. irodában 2010. november 03-tól, vagy letölthetők a www.balatonalmadi.hu honlapról.
A Képviselő-testület utasítja a Polgármestert, hogy pályázati dokumentáció összeállításáról és a pályázat meghirdetéséről, valamint az érintettek tájékoztatásáról gondoskodjon.
Felelős: Keszey János polgármester
Hivatali felelős: Zana András osztályvezető
Határidő: 2010. november 03. - a pályázati kiírás és a pályázati eljárásról szóló közlemény közzétételére
2011. februári rendes Képviselő-testületi ülés – pályázatok elbírálására.
Határidők, felelősök:
Határidő: azonnal
Mellékletek: