6. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testület
2011. február 24-i ülésére

Tárgy:   Beszámoló a Balatonalmádi Rendőrkapitányság 2010. évi tevékenységéről
Készítette:   Göndöcsné Sashegyi Csilla osztályvezető
Előterjesztő:   Keszey János polgármester
Véleményező bizottság:   Humán Bizottság

 
BALATONALMÁDI
Rendőrkapitányság
 
H - 8220 Balatonalmádi, Jókai Mór utca 12.
Tel: 06/88/438-711
 
 
 
 

 
 
Szám: 19080/ 123-1/2011 ált.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
B E S Z Á M O L Ó
 
Balatonalmádi Város Önkormányzati Képviselő-testületének
2011. február 24-én tartandó ülésére
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tárgy: Balatonalmádi Rendőrkapitányság 2010. évi tevékenysége

 

B E V E Z E T É S
 
 
A Rendőrségről szóló1994. évi XXXIV. Törvény (Rtv.) 8. § (4) bekezdése szerint a rendőrkapitány személyesen vagy képviselője útján évente beszámol a rendőrkapitányság illetékességi területén működő települési önkormányzat képviselő-testületének a település közbiztonságának helyzetéről, a közbiztonság érdekében tett intézkedésekről, és az azzal kapcsolatos feladatokról.
 
 
Az önkormányzatok tájékoztatása a rendőrkapitányságot érintő problémákról, egyes tényekről és körülményekről alapvető fontosságú. A közbiztonság helyzete olyan összetett kérdés, amelyet a rendőrség komplexen lát, s amely nemcsak a bűnözést, a bűnüldözést foglalja magába, hanem a bűnmegelőzést, és az azzal összefüggő – sok esetben azon túlmutató – kérdéseket is. Az adott település közbiztonságáért való felelősség tekintetében a rendőrség és az önkormányzat egymásra utaltsága nyilvánvaló. A helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény értelmében a helyi közszolgáltatások körében az önkormányzat egyik kiemelt feladata a közbiztonság helyi feladatairól szóló gondoskodás /8. § (2) bek., 69. § (1) bek./.
 
A Balatonalmádi Rendőrkapitányság 2010. évi tevékenységét értékelve megállapítható, hogy munkánkat jó színvonalon teljesítettük, a fokozott leterhelést jelentő többletfeladatokkal együtt. Előbbre léptünk a közterületek biztonságának fenntartásában, erősítettük a lakosság biztonságérzetét és stabilizáltak a kapitányság, összességében, pozitív megítélést.
Teljesítményelvű, és minőségi munka követelményeinek mindinkább megfelelő kapitánysággá váltunk, megfelelve a társadalmi igényeknek is
 
Előző évi munkánk értékelésekor megfogalmazott stratégiai célkitűzéseinknek, a statisztikai mutatók, valamint az állampolgári, a civil közösségek és a társadalmi szervezetek visszajelzései szerint 2010-ben alapvetően eleget tettünk.
 
Kapitányságunk munkatervében, és azon kívül meghatározott feladatainkat időarányosan teljesítettük
 

 

I.
A BŰNÜGYI HELYZET ÉRTÉKELÉSE
 
A manuális iktatás adatai alapján a bűnügyi iktatások száma 2010. év vonatkozásában 962-ről, 853-ra csökkent, ami 11 %-os csökkenést jelent.
Az iktatások vonatkozásában elmondható, hogy a nyári idegenforgalmi szezon alatt, a havi iktatások száma jelentősen megemelkedik, azonban ez ezen kívül eső időszakban a felügyelet nélkül maradó nyaraló ingatlanok tulajdonosai sérelemére elkövetett betöréses lopások, állandó munkát és kihívást jelentenek a bűnügyi szolgálat számára.
 
A központi feldolgozás összesített adatai alapján az iktatások 11 %-os csökkenése mellett az ismertté vált bűncselekmények száma 972-ről, 1429-re nőtt, ami 47%-os növekedést jelent.
A növekedést egyértelműen két dolognak köszönhetjük. Az első, hogy 2009 évre visszanyúlva több jelentős súlyú sorozat bűncselekményt derítettünk fel 2010. évben, illetőleg a tárgyévben is komoly sikereket értünk el a sorozat jellegű bűncselekmények felderítésében. Az eljárások kiszélesítésére irányuló törekvéseink sikerrel jártak.
 
A másik növekedési tényező, hogy a strandi és gépjárműből történő lopások esetén, az eltulajdonított okiratok, és bankkártyák számához igazodva, ki kellett tölteni az ismeretellenes statisztikai lapokat, akkor is, ha azokkal visszaélés nem történt, azonban nem kerültek elő. Ezek száma meghaladja a 100-at.
 
A közrend elleni bűncselekmények (garázdaság, rongálás, okirat hamisítás, okirattal visszaélés stb.) száma 96-ról, 186-ra növekedett. a garázda jellegű cselekmények döntő részét a nyári idegenforgalmi szezonban, motiválatlan rongálással és személyi sérülést okozó magatartással követik el.
 
A vagyon elleni bűncselekmények száma az összes ismertté vált cselekményhez viszonyított aránya 73,7%, mely bűncselekmény csoport a bűnügyi szolgálatra a legnagyobb feladatot rója. Ezen cselekmények száma 658-ról, 1054-re nőtt. A 2010. évben regisztrált jelentős növekedés nem azt jelenti, hogy a kapitányság területén ilyen jelentősen megugrottak volna a lopások, betörések. Ezen adatok a befejezett eljárásokból származnak, és a 2010. év adatiba beszámítanak azok az ügyek is, melyek 2009. évben nem kerültek felderítésre, viszont az értékelt évben elfogtuk a tetteseket és vádat is emeltek ellenük.
 
A vagyon elleni bűncselekmények elkövetése miatt elrendelt nyomozásokon belül, a lopások száma 261-ről, 238-ra, a betöréses lopások száma 212-ről, 148-ra csökkent.
 
A kiemelt bűncselekmények kategóriájában, az elmúlt évben egy alkalommal követtek el emberölést, 2010. augusztus 4-én hajnalban Alsóörs területén szolgálatteljesítés közben orvul lelőtték Gamauf János r. főtörzsőrmestert és egy intézkedés alá vont fiatalembert. Az ügyben a nyomozást a Központi Katonai Nyomozó Ügyészség folytatta le.
 
Rablás miatt 2009-ben 3 esetben, 2010. évben 5 esetben fejeztünk be nyomozást. Kifosztás, önbíráskodás nem, zsarolás 1 esetben fordult elő. A rablások esetében a 2009. évi 33% -os felderítési eredményességet 60%-ra javítottuk, azonban az idei évben ennél a bűncselekmény fajtánál a 100% felderítésre törekszünk.
 
Járműlopások száma stagnált 6 gépkocsit tulajdonítottak el. 4 gépkocsit a nyári idegenforgalmi szezonban loptak el, 2 gépkocsit feltaláltunk.
 
Kábítószerrel visszaélés bűncselekménye miatt 2009-ben 8 esetben, 2010. évben 23 esetben rendeltünk el nyomozást. A legtöbb esetet a nyári szezonban regisztráltuk, és az elkövetők jelentős része nyaralni érkezett területünkre. Kábítószer terjesztése miatt folytattunk, és jelenleg is folytatunk eljárást, mely esetekben az elkövetők főként fiatalkorúak és fiatal felnőttek. A fentiek okán az ismertté vált fiatalkorúak száma 12-ről, 33 –ra emelkedett.
 
Nyomozás eredményességünk 2010. évben 40,51%-ról 53,59%-ra emelkedett.
 
Balatonalmádi város tekintetében is azt a megállapítást lehet tenni, mint a Kapitányság területén elkövetett bűncselekményekkel kapcsolatban, mégpedig az állampolgárok kevesebb cselekmény miatt tettek feljelentést, kevesebb bűncselekmény miatt kellett nyomozást elrendelni, viszont sokkal több elkövetőt fogtunk el, jelentősen javult a nyomozás eredményességünk.
 
Balatonalmádi városában található a székhelyünk, itt működik a Bűnügyi Osztály. Ez önmagában is azt eredményezi, hogy leggyorsabban a Balatonalmádiban elkövetett bűncselekmények vonatkozásában tudunk reagálni. Talán ezért is van az, hogy komoly sorozat bűncselekmények nem alakultak ki a városban. Egész évben mindösszesen 1 gépjárművet tulajdonítottak el a város területéről. Nem történt nemi erkölcs elleni bűncselekmény. Kettő esetben indult rablás miatt eljárás, melyből az egyik elkövetőt perceken belül elfogtuk és gyorsított eljárásban állítottuk bíróság elé. Ezen elkövető már jogerős börtönbüntetését tölti. A másik rablás decemberben történt és nem tartom reménytelennek, hogy elfogjuk az elkövetőket.
 
A nyári idegenforgalmi szezon alatt csökkent a szándékos súlyos testi sértések, garázdaságok száma. Ebben az időszakban kerültünk szembe két sorozat jelleget mutató elkövetői körrel. Az egyik esetben strandi lopások mutattak egyezést, mely ügyekben sikerült egy 2 fős székesfehérvári csapatot eljárás alá vonni, az ügy most is folyamatban van mintegy 30 cselekmény vonatkozásában. Természetesen ezek közül nem mindet városunkban követték el. Az elfogáshoz egyébiránt az alsóőrsi strandnál felszerelt kamera segített bennünket. A másik sorozat jelleget mutató esetben gépkocsi feltörések történtek. Sajnos ezekben az ügyekben nem tudtuk elfogni a tetteseket, de a közterületi állománnyal és a polgárőrséggel összefogva, portyaszolgálatokat szervezve, sikerült a területről kiszorítanunk őket.
 
A lopások és betörések száma is csökkent és a felderítés terén szép eredményeket értünk el. Balatonalmádi területén sikerült nyaraló betörőket, kocsma betörőket elfognunk.
 
Igazán fontosnak tartom azt, hogy a Kapitányságon belül kialakultak az információk áramlásának a csatornái és magunk részéről is tettünk annak érdekében, hogy a polgárőrséget is bevonjuk a munkánkba. Hetente, kéthetente elkészítjük a helyszínes bűncselekmények rövid tényállással megfogalmazott listáját, melyet a polgárőrség részére is megküldünk. Ebben az összefoglalóban megjelöljük az egyes bűncselekmények időpontját, helyszínét és felhívjuk a figyelmet a módszerekre, a feltételezhető elkövetői körökre.
 
A nyomozás eredményességi mutatón 13%-ot javítottunk. Javult a lopás nyomozás eredményessége, a betörések során pedig igen jelentős 25%-os emelkedést sikerült elérnünk. A rablásoknál 33%-ról, 60%-ra növeltük a felderítettségi arányt. A bíróság elé állítások számát 20%-kal növeltük, nyomozásaink időszerűségét a korábbi évekhez képest jelentősen javítottuk.
 
A bűnügyi szolgálat munkáját jónak értékelem, és biztos vagyok abban, hogy megteremtettük a feltételeit annak, hogy 2011-ben az értékelt évnél is jobb eredményeket érjenek el.
 
 
 

 

II.
KÖZBIZTONSÁGI HELYZET ÉRTÉKELÉSE
 
A Balatonalmádi Rendőrkapitányság 2010. évi közbiztonsági tevékenységét értékelve megállapítható, hogy munkáját a meghatározott célkitűzéseket teljesítve, a vezetői elvárásoknak megfelelően teljesítette, biztosítva a közterületek biztonságát, a lakosság szubjektív biztonságérzetének növelését.
 
2010-ben a rendőrkapitányság vezetése törekedett arra, hogy a rendőri tevékenység összehangolt megszervezésével működési területünkön, ezen belül a kapitányság székhelyén, Balatonalmádiban a közbiztonságot megfelelő szinten fenntartsa. A közterületek és nyilvános helyek rendjének fenntartását, és ezen keresztül a közrend biztosítását, a lakosság biztonságérzetének fokozását a folyamatos közterületi rendőri jelenléttel, a megelőzési tevékenység elősegítését célzó intézkedések bevezetésével igyekeztünk biztosítani.
 
A rendőrkapitányság közbiztonsági helyzete stabilnak mondható, mely az elrendelt nyomozások számának mintegy 11 %-kal történt csökkenésének is - 2010. év vonatkozásában 962-ről 853-ra - köszönhető.
A kapitányság egészét tekintve kedvezőbb 2010. évi adatok Balatonalmádi városára is igazak, hiszen a 2009-ben ismertté vált 346 bűncselekményhez képest 2010-ben 276 volt ez a szám, ami közel 21 %-os csökkenést jelent. A bűncselekmények megoszlásáról a Bűnügyi Osztály tesz jelentést, azonban a közbiztonság értékeléséhez elengedhetetlen a közrend elleni és a közlekedési bűncselekmények megemlítése, mely a város vonatkozásában szintén kedvezően hiszen 55/44, illetve 32/24, azaz csökkenő tendenciát mutat.
 
Balatonalmádiban a közbiztonsági helyzetet értékelve kijelenthetjük, hogy 2010-ben szélsőséges megnyilvánulásoktól mentes volt.
A közterületeken és nyilvános helyeken a közbiztonsági szempontból indokolt rendőri jelenlétet, és ezen keresztül a közrend fenntartását, az egyenruhás állomány az elvárásoknak megfelelő színvonalon biztosította annak ellenére, hogy – a 2009. évi 17%-os csökkenéssel szemben - 19 %-kal kevesebb rendőrt tudtunk a közterületek és nyilvános helyek ellenőrzésére vezényelni. Ennek kézenfekvő oka a kapitányság vezetésében 2009. végén bekövetkezett váltás, melyet követően a végrehajtó állomány körében tapasztalt fluktuáció miatt folyamatos létszámhiány jellemezte az egyenruhás állományt, a 2010. évet 10 fős betöltetlen státusszal zártuk.
A létszámhiányból adódó tendenciának megfelelően, ugyancsak csökkent – 22 %-kal - a közterületeken eltöltött órák száma, azonban mindezek ellenére az állomány intézkedési aktivitása nőtt.
 
A személyes szabadságot korlátozó intézkedések közül az elfogások vonatkozásában 18 %-os csökkenés, az előállítások és biztonsági intézkedések tekintetében viszont 2 %, illetve 20 %-os növekedés tapasztalható az előző évi adatokhoz képest.
Elsősorban a bűncselekmény elkövetésének gyanúja, valamint a személyazonosság megállapítása érdekében foganatosított előállítások száma növekedett. A személyes szabadságot korlátozó intézkedések, illetve a kényszerítő eszközök alkalmazásának parancsnoki kivizsgálása során minden intézkedést jogszerűnek minősítettünk.
 
Jelentős, a megyei átlagot messze meghaladó mértékű, 308 %-os emelkedés tapasztalható a szabálysértési feljelentések, illetve 30 %-os emelkedés a helyszíni bírságok kiszabása tekintetében annak ellenére, hogy a jogszabályi változások következtében több szabálysértés is (biztonsági öv, bukósisak, gyermekbiztonsági rendszer használatának elmulasztása, és a kézben tartott mobiltelefon vezetés közben) kikerült a helyszíni bírsággal sújtható kategóriából. Ugyancsak negatívan befolyásolja a kiszabott helyszíni bírságok számát a rendőrkapitányság használatában lévő sebességellenőrző berendezés megváltozott üzemeltetése, hiszen a leállításos módszert az objektív felelősség elvének életbelépését követően már nem alkalmazzuk. Csökkenés mutatkozik viszont a büntető feljelentések, az összes alkoholszonda, valamint a pozitív eredményű szondák tekintetében (2. számú melléklet), ezzel párhuzamosan azonban csökkent az ittas járművezetés miatt kezdeményezett eljárások és az ittasan okozott balesetek száma is. A bűntető-eljárásban vizsgált ittas vezetők száma 70-ről 56-ra csökkent.
 
Rendezvénybiztosítási feladataink közül, a gyülekezésről szóló 1989. évi III. tv. hatálya alá tartozó rendezvény kötelezően előírt biztosítására, illetve kiemelt biztonsági kockázatú sportrendezvény megtartására 2010-ben nem került sor Balatonalmádiban.
A sport és egyéb kulturális rendezvények biztosítása már nem tartoznak a kötelezően előírt feladataink közé, azonban minden esetben, amikor bejelentés érkezett, vagy a tudomásunkra jutott ilyen jellegű rendezvény, minden segítséget megadtunk a szervezőknek, a biztosítási feladatokat felügyeleti, vagy visszatérő ellenőrzés formájában, szükség esetén forgalomirányítással, terület-, vagy útlezárással esemény mentesen hajtottuk végre.
 
A rendezvény biztosítási feladatok jelentős része, a korábbi évek gyakorlatának megfelelően elsősorban a nyári idegenforgalmi szezonravolt jellemző, éppen ezért az érintett szervezetekkel történő kapcsolatfelvételre, egyeztetésre már a szezon indulását megelőzően sor került, így kívánjuk ezt az idén is végrehajtani.
A turisztikai szezonból eredő feladatokat a legnagyobb stratégiai szövetségesünkkel, a helyi polgárőr egyesületekkel közösen hajtottuk végre. A hatékonyság érdekében a kialakult helyzetet az idegenforgalmi idényben rendszeresen elemeztük, értékeltük. A helyi polgárőr szervezetekkel havonta megtartott „közbiztonsági értekezleten” közösen mutattunk rá azokra a világos és elérhető célokra, melyek megvalósítása hozzájárult a terület közbiztonságának fenntartásához. A polgárőrség segítségét több alkalommal igénybe vettük a napi szolgálatellátás megerősítésére, de emellett jelen voltak rendezvény biztosítási feladataink végrehajtása során és segítséget nyújtottak a biztosítási, területzárási, vagy forgalomirányítási feladatok megoldásában is.
 
Kiemelt figyelmet fordítottunk az idegenforgalmi szempontból frekventált helyek, nagy forgalmat lebonyolító területek, strandok, üdülőövezetek fokozott ellenőrzésére. Ennek eredményeként a nyári idegenforgalmi szezonban Balatonalmádiban megrendezett programok, szabadtéri fesztiválok jelentősebb rendbontás, rendőri intézkedés nélkül lezajlottak.
A nagy létszámú demonstratív rendőri jelenlét elégségesnek bizonyult a szabadtéri rendezvények helyszínein a garázda jellegű megnyilvánulások és rendbontások, vagy verekedések kialakulásának megelőzésére. E rendezvények biztosítása az előző évvel közel azonos mértékű rendőri erőt kötött le – az MRFK és a Készenléti Rendőrség megerősítő erőit, valamint a rendészeti szakközépiskolák idevezényelt állományát is beleértve - közel azonos szolgálati idő és kilométer felhasználásával járt.
A megfelelő reagáló képesség fenntartása érdekében ebben az időszakban kerékpáros, illetve nagyobb létszámú gyalogos járőrszolgálatot is szerveztünk.
A 2010. évi nemzeti ünnepek alkalmából tartott megemlékezések esemény, illetve rendőri intézkedés nélkül zajlottak le.Balatonalmádi területén a rendezvények bejelentése a törvényes határidő betartásával történt, valamennyi bejelentett rendezvény a bejelentésnek megfelelő helyszínen, időben és a bejelentett létszámmal zajlott le.
A Pannónia Kulturális Központ vezetőjével 2010-ben külön egyeztetést tartottunk a helyi polgárőr egyesület vezetőjének kezdeményezésére, hogy a rendezvényeik biztosításához szükséges feladatokra időben fel tudjunk készülni, amit idén is kérünk.
A városban lezajlott ünnepi megemlékezések biztosításával kapcsolatos rendőri tevékenység során bűncselekmény, rendzavarás, rendbontás, rendkívüli esemény, gyülekezési joggal visszaélés szabálysértése, egyéb esemény miatt rendőri intézkedés nem történt.
 
A Halottak Napjával összefüggő időszakban (október 29 - november 01.) a kapitányság illetékességi területén található temetők környékén rendőreink (mind az egyenruhás, mind a civil ruhás állomány) felügyeleti szolgálatot láttak el, szükség esetén forgalomirányítással, útlezárással segítették a közlekedést.
Balatonalmádiban a halottak napjával összefüggő időszakban bűncselekménnyel, vagy szabálysértéssel kapcsolatban nem érkezett sem bejelentés, sem feljelentés, a különböző rendezvények és megemlékezések során rendőri intézkedés, szabálysértés, bűncselekmény, illetve rendzavaró esemény nem történt.
 
A kapitányság egyenruhás állományát sújtó létszámhiány ellenére, 2010-ben Balatonalmádiban összesen 197 alkalommal, 1.083 fővel hajtottunk végre részt helyi, területi, országos, vagy Európai Unió által elrendelt (TISPOL) akciókat, melyek közbiztonsági, közlekedési és egyéb jellegűek voltak.
Heti rendszerességgel került sor az ún. „Közbiztonsági háló” program, majd az azt váltó „Hazánk közbiztonságának megszilárdításá”-t célzó ORFK intézkedési terv, valamint az „Idősek sérelmére elkövetett bűncselekmények megelőzése” érdekében kiadott ORFK intézkedési tervben foglaltak megvalósítására.
A különböző akciók 2011-ben is folytatódnak, azok száma növekedni. Minden hónapban sor kerül ún. TISPOL akcióra, de a január 15-én Budapesten, a West-Balkan szórakozóhelyen történt tragikus kimenetelű diszkó balesetet követően elrendelt országos akciók keretében Balatonalmádiban, illetve a kapitányság teljes területén havonta több alkalommal fogunk végrehajtani szórakozóhely ellenőrzéseket.
Ennek érdekében már felvettük a kapcsolatot az érintett önkormányzatok jegyzőivel, akiktől a nyilvántartásukban lévő nagyobb, legalább 50 főt meghaladó befogadóképességű szórakozóhelyekre vonatkozóan kértünk adatokat, melyek az ellenőrzések során relevanciával bírnak, így a helyiség befogadóképességére, a nyitva tartásra, az illetve esetleges korlátozásokra – zene szolgáltatás, hangerő stb. – és az üzemeltetőre kérdeztünk rá.
Természetesen az adatszolgáltatás mellett a későbbiekben, főként az idegenforgalmi szezonban számítunk a polgármesteri hivatal szakembereinek közreműködésére is az ellenőrzéseinkben.
 
Az esetek zömében a napi szolgálatos állománnyal kellett végrehajtanunk a központilag elrendelt akciókat, melyekre nem volt engedélyezve többletszolgálat kifizetése, így csak megváltással volt lehetőség nagyobb létszámot bevonni.
Kivételt képeztek a Balatonalmádi Önkormányzat által biztosított forrásból történt saját akciók, ahol kifizethető többletszolgálat teljesítésére volt lehetősége a végrehajtó állománynak.
Amennyiben idén is lehetőség lesz többlet források alapján, vagy egyéb keretből a személyi kiadások erre történő fordítására, mindenképpen indokoltnak látjuk a fokozott ellenőrzések és helyi akciók szervezését és végrehajtását.
 
2010-ben is kiemelten kezelte a kapitányság vezetése a különböző társszervekkel való együttműködést, különösen legfontosabb stratégiai szövetségesünkkel, a polgárőrökkel, akiknek a száma nőtt az illetékességi területünkön, hiszen idén már 14 egyesületet jegyezhetünk.
A kapitányság 2010-ben 571 alkalommal, 1810 fő polgárőrrel, összesen 6127 óra közös szolgálatot teljesített, de a polgárőrség mellett az önkormányzatokkal, a településőrökkel, a közterület felügyelőkkel, a fegyveres biztonsági őrökkel és a 8 hatósággal, azaz a különböző társhatóságokkal való közös szolgálatokat is preferáltuk, akik a maguk eszközeivel, de minden szerepet játszottak a közrend, a közbiztonság terén elért eredményeinkben. 
 
2011-ben is kiemelten kezeljük a társhatóságokkal, a polgárőrséggel és önkormányzatokkal való együttműködést, mely érdekében továbbra is fenntartjuk a polgárőr vezetőkkel szervezett havi közbiztonsági értekezleteket, de emellett az idén újjáalakult VBB működésére is hangsúlyt fektetünk, mely révén tovább javíthatjuk a város közlekedésbiztonsági, baleseti helyzetét.
 
A kapitánysághoz tartozó útszakaszainkon egész évben sikerült biztosítanunk a forgalom zavartalanságát, ennek eredményeképpen elmondhatjuk, hogy 2010-ben útjainkon - a megyei átlagtól, ami 12 %-os csökkenés volt, alig lemaradva - 10 %-kal csökkent a személyi sérüléses közúti balesetek száma, az előző év adataival összehasonlítva a személyi sérüléssel járó balesetek száma 70-ről 63-ra csökkent kapitánysági szinten, azonban még ennél is kedvezőbb a tendencia Balatonalmádiban, hiszen a bekövetkezett 71 balesetből 58 ún. anyagi káros volt, csupán 9 könnyű és 4 súlyos sérüléses baleset történt, halálos közúti baleset pedig nem történt a városban.
 
A baleseteket előidéző okok jellegükben és arányukban lényegesen nem változtak, továbbra is meghatározó az abszolút és relatív értelemben vett sebességtúllépés, illetve az elsőbbség meg nem adása és a kanyarodás szabályainak megszegése.
A közlekedés legvédtelenebb résztvevői a gyalogosok, illetve kerékpárosok, ezért is meglepő, hogy 2010. évben, különösen a nyári idegenforgalmi idényben a kerékpárosok által okozott balesetek száma jelentősen emelkedett, ezért fokozott figyelmet fordítunk az ellenőrzésükre.
A balesetelemzések alapján megállapítható, hogy az események időben és térben egymástól távol történtek, komoly, klasszikus értelemben vett baleseti gócpont nincs a kapitányság területén, az áthaladó, jelentős forgalmat bonyolító 71. sz. főút a legveszélyesebb. Az elkerülő úton a forgalomhoz képest kevés, 9 anyagi káros, 2 könnyű és 1 súlyos sérüléssel végződött
közlekedési baleset történt.
 
A Polgármesteri Hivatal munkatársaival illetve a Közútkezelő Kht-val alkalmanként a forgalmi rend felülvizsgálatát is elvégeztük, új beruházások esetén kikérték a véleményünket, és javaslatainkat figyelembe vették. Jelzéseinkre gyorsan és pozitívan reagáltak.
 
A kapitányság vezetője által kitűzött célokat 2010-ben sikerült elérni, a területünkön élő lakosság és az idelátogató turisták szubjektív biztonságérzetét növeltük, biztosítottuk számukra a stabil, biztonságos életminőséget, amit a korábbi években sohasem tapasztalt, kedvező bűnügyi és felderítési adatok is alátámasztanak.
Eseménymentesen biztosítottuk 2010-ben mind az országgyűlési, mind az önkormányzati képviselő választásokat, fegyelmezetten, példásan helytálltunk a területünkön, a megyében, valamint az ország távolabbi térségében váratlanul bekövetkezett ipari és természeti katasztrófák – árvíz, belvíz, hulladékégető öngyulladása, vörösiszap-katasztrófa - helyszínén meghatározott feladatok végrehajtásában.
 
A 2010-ben elért eredmények ellenére nem dőlhetünk hátra, tennünk kell azok megőrzéséért, a tartalékainkban rejlő lehetőségek kiaknázásáért, az intézkedési mutatók további javításáért. Gondoskodnunk kell az állomány folyamatos képzéséről, mely biztosítja az állandóan változó jogszabályi környezetben munkatársaink határozott és törvényes fellépésének hátterét.
 
A mindennapi munka mellett kiemelt figyelmet kell fordítanunk hazánk 2011. I. félévi EU soros elnöksége idején ránk háruló rendőri feladatok maradéktan végrehajtására, amely hosszabb távon befolyásolhatja a kapitányság, azon keresztül a Rendőrség megítélését.
 
Igazgatásrendészeti tevékenység
 
Az igazgatásrendészeti osztály az elmúlt évben is nagy gondot fordított az időszerűségre az eljárások gyors és eredményes befejezésére.
 
Az engedélyügyi szakterületen 2010. évben 12 balatonalmádi lakosnyújtott be fegyvertartási engedély iránt kérelmet. Fegyvertartási engedéllyel összesen 64 fő balatonalmádi lakos rendelkezik.  
Balatonalmádiban 16 fő egyéni vállalkozó és 2 társas vállalkozás végez személy-és vagyonőri tevékenységet továbbá és 1 társas vállalkozás magánnyomozói tevékenységet folytat.
 
Szabálysértési szakterületen az alábbiak szerint intézkedtünk:
 
Balatonalmádi lakos ellen 2010. évben 253 szabálysértési feljelentés érkezett az Igazgatásrendészeti Osztályra. (2009-ben 284)  A 253 szabálysértési feljelentés alapján 205 személlyel szemben szabtunk ki pénzbírságot, figyelmeztettünk 30 főt, megszüntettük 16 személlyel szemben az eljárást, (szabs. hiány: 12, jogerősen elbírált : 1, felelősséget kizáró ok: 1, elévült 1 , büntetőeljárásra 1 fő ügyét áttettük, miután megállapítottuk, hogy az elkövetett cselekmény nem szabálysértés). Két személy ügyében illetékességi áttételre intézkedtünk, 1 fő szabálysértési ügye folyamatban van. Az elkövetett közlekedési  szabálysértések közül 215 volt kisebb súlyú, (2009-ben 267)  és 34 a kiemelt szabálysértés (2009-ben 30.)  A kiemeltek aránya 15%. Minimális mértékben nőtt (5 %-kal) a kiemelt szabálysértések aránya 2010-ben.
 
Ez a szám a 2010. évben iktatott 1047 szabálysértési ügy 24 %-a.
 
Közlekedésrendészeti szabálysértés 249 esetben , közrend elleni szabálysértés 4 esetben volt.
A szabálysértések elkövetése az alábbiak szerint alakult:
Közúti közlekedési szabályok kisebb fokú megsértése: 149 (2009-ben 190 )
Érvénytelen hatósági engedéllyel vagy jelzéssel való közlekedés: 22 (2009-ben 30 )
Közúti közlekedési igazgatási szabályok megsértése: 27 (2009-ben 28)
Érvényes gépjármű-felelősségbiztosítási szerződés nélküli vezetés: 17 (2009-ben 5)
Elsőbbség és az előzés szabályainak megsértése: 3 (2009-ben 5)
Jogszerű intézkedéssel szembeni elégedetlenség: 2 (2009-ben  1)
Ittas vezetés: 16 (2009-ben 13 )
Engedély nélküli vezetés: 6 (2009-ben 9)
Személyazonosság igazolásával kapcsolatos kötelességek megszegése: 1 (2009-ben 1)
Baleset :
Közúti közlekedés rendjének megzavarása ( R ) 46. § : 7 (2009-ben 4)
Közúti közlekedési szabályok kisebb fokú megsértése ( R ) 54. § : 8 (2009-ben 9)
Közbiztonságra különösen veszélyes eszközzel kapcsolatos szabálysértés: 1 (2009-ben 1)
Sebességkorlátozás jelentős túllépése: 1 (2009-ben nem volt)
Vasúti átjárón áthaladás szabályainak megsértése: 1 (2009-ben nem volt)
 
4 fő fiatalkorú személlyel szemben indult szabálysértési eljárás.  (2009-ben szintén 4 fő)
2 gyermekkorúval szemben szüntettünk meg eljárást, felelősséget kizáró ok miatt. (kerékpáros)
 
A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. tv. 20. § (1) bekezdés k) pontjához kapcsolódó eljárásokban a 693 iktatott ügyből
a biztonsági öv használatára vonatkozó rendelkezéseket 131 fő,
a gyermek-biztonsági rendszer használatára vonatkozó rendelkezéseket: 6 fő,
motorkerékpár-bukósisak használatára vonatkozó rendelkezéseket: 3 fő,
valamint a mobil rádiótelefon használatára vonatkozó rendelkezéseket: 15 fő szegte meg. 
(összesen 155 fő balatonalmádi lakos követte el illetékességi területünkön a fenti szabályszegéseket, ami 22,3 %-os arány) A Balatonalmádi Rendőrkapitányság illetékességi területén megvalósított fenti jogsértések miatt első fokon hatóságunk járt el.
 
Az igazgatásrendészeti osztály munkatársai az elmúlt évben, a meglévő nehézségek ellenére, szakszerű munkát végeztek, a törvényesség és az időszerűség szem előtt tartásával.
 

 

III.
BŰN- ÉS BALESETMEGELŐZŐ MUNKA
 
A családon belüli erőszakkal megvalósuló bűncselekmények száma csökkent, az agresszivitás jelenléte azonban egyértelműen tetten érhető. 2010-ben családon belül nem volt emberölés és kísérlete sem, viszont a 8 testi sértésből 5 súlyos, 3 könnyű testi sértés volt. A testi sértéses ügyekben, amelyek a házastársak, élettársak között történnek, gyakorlatilag mindig jelen van az alkohol, és annak hatása a családtagok viselkedésére. Megfigyelhető, hogy az áldozati helyzetben élő családtagok már hamarabb fordulnak a hatóságokhoz segítségért (zaklatások számának állandósága), de még így is magas azok száma, akik rendszeres ill. súlyos bántalmazást szenvednek el segítségkérés nélkül, és csak a már nem titkolható eset kapcsán kerülnek a rendőrség látókörébe (testi sértések). Az elkövetés helye általában a saját lakásuk.
 
A gyermekek fizikai bántalmazása nem jellemző, ők tanúi a veszekedéseknek, és szenvedő alanyai az elhanyagolásnak, mind a gyermekvédelmi gondoskodásban élők, mind az átlag családok esetében. A kapitányságunk illetékességi területén működő gyámhatóság, valamint a családsegítő és gyermekjóléti szolgálatok szakszerűen látják el feladatukat. Hatóságunk és e szervek között napi szintű az információcsere.
 
Bűncselekmények áldozatává válásának megelőzése érdekében tájékoztató szóróanyagokat és figyelemfelhívó plakátokat (részben saját, részben a megyétől kapott) terjesztettünk a lakosság körében, valamint a közintézményekben a KMB-s kollégák mellett a polgárőrök és a családsegítő munkatársainak bevonásával. Külön figyelmet fordítottunk a strandi lopások és besurranások megelőzésére az idegenforgalmi szezonban.
 
Folyamatos volt a munkavégzés az áldozatvédelmi területen is: 53 esetben töltöttünk ki igazolást áldozatvédelmi kárenyhítés igényléséhez. Ezen kívül a megelőzési előadó, mint áldozatvédelmi referens rendszeresen nyújt tanácsot az őt személyesen vagy telefonon megkeresőknek.
 
Kiskorúak eltűnésének száma az elmúlt évben 2-ről 7-re nőtt, és 5 fiatalkorú személyt érintett. Egy fiú és egy lány esetében volt kapcsolat az eltűnés és a családon belül történt események között. A kiskorúak az eltűnésük ideje alatt bűncselekményt nem követtek el és sérelmükre sem történt bűncselekmény.
 
Etnikai származással kapcsolatos bűncselekmény nem történt a 2010. évben, etnikai indíttatású atrocitásról nem érkezett jelzés a kapitányságra, a Kistérségi Egyeztető Fórumon sem hoztak tudomásunkra ilyen esetet. Megelőzésű vonatkozású, romák ill. a romák és a rendőrség által együtt szervezett rendezvényre nem került sor.
 
2010-ben nem tartottunk VBB ülést. Ennek elsősorban a bizottság személyi összetételében bekövetkezett változások voltak az okai. Mindez új bizottság megalakítását indokolta. A bizottsági tagságra több szakterületről kerestünk jelölteket. Felkérésünkre vállalták a tagságot. Az alakuló ülést és a bizottság aktív működésének beindítását 2011. januárjában tartjuk. A bizottság összetételének kialakulásával egyidőben aktualizáltuk a VBB ügyrendjét is.
 
Az „Iskola rendőre” program keretén belül az iskolákkal kapcsolatot tartó rendőr kollégák aktívan részt vettek az iskolák rendezvényein. A tanítási időszakban – a tanrendhez és az igényekhez igazodva – folyamatosan oktattuk a gyalogos és kerékpáros közlekedés szabályait. A 2009/2010-es tanév végén és az új tanév kezdetén végrehajtottuk az „Iskola rendőre” program keretén belül meghatározott feladatokat.
 
Kiemelkedő rendőri feladatként szerepelt a területünkön a nemzetközi Harley-Davidson motoros találkozó, ahol a ránk háruló biztosítási feladatok mellett a megelőzési előadó vett részt az OBB-MBB baleset-megelőzési tevékenységében a VBB-t képviselve.
 
Azokról a pályázatokról, amelyekben a Rendőrség társpályázó lehetett, minden esetben tájékoztattuk a pályázat benyújtására jogosult szerveket felajánlva együttműködésünket. A Kistérségi Társulással a KEF megalakulásához kötődő pályázat benyújtásában működtünk közre. A pályázat eredményt hozott: pénzt nyertünk a kistérségi stratégia elkészítésére. A munka folyamatban van.
 
Rendőrségi és kistérségi társulási részvétellel nyújtott be pályázatot a Balatonalmádi Szociális Alapellátó Szolgálat is hátrányos helyzetű gyermekek integrációjával kapcsolatos program végrehajtására. A pályázatunkat befogadták, döntés még nem született.
 

 

IV.
EGYÜTTMŰKÖDÉS
 
A belső információ-áramlásért minden vezető felelős. Kapitányságunkon közvetlen kapcsolatban áll az állomány egésze saját és más osztályok munkatársaival, vezetőivel, illetőleg a kapitányság vezetőjével.
 
Kapitányságunk minden szakterületen hatékony, napi szinten működő munkakapcsolatot alakított ki a főkapitánysági szakterületekkel. Segítségükkel, iránymutatásaikkal több esetben is támogatták az év folyamán munkánkat.
 
Az ügyészséggel korrekt szakmai kapcsolatunk van. A társszervekkel, valamint az állami, társadalmi és egyéb szervezetekkel való együttműködésünk kiegyensúlyozott, megfelelő színvonalú.
 
Területünkön működő önkormányzatokkal 2010. évben is folyamatosan jó volt a kapcsolatunk, az önkormányzati beszámolóinkat elfogadták.
 
A családvédelmi és gyermekjóléti szolgálatok mellett a Kapitányságnak jó a kapcsolata a minden településen működő polgárőr egyesületekkel, a balatonalmádi közterület felügyelőkkelés a két településen (Balatonkenese, Felsőörs) működő településőrökkel. A polgárőrökkel számos megelőzési rendezvényben is együttműködtünk.
 

 

V.
FUNKCIONÁLIS FELADATOK
 
A 2010. évben kapitányságunk szervezési állománytábla szerinti létszámhiánya december 31-én a hivatásos állomány tekintetében 10 fő volt, viszont a közalkalmazotti állomány vonatkozásában év végére teljessé vált a feltöltöttség.
 
A fluktuáció – létszámviszonyunkhoz viszonyítva – jelentős mértéket ért el. Kapitányságunk hivatásos és közalkalmazotti állományából 22-en távoztak, állományba 15-en kerültek. Mindezt szem előtt tartva eredményként könyvelhető el, hogy 1) a Bűnügyi Osztályt feltöltöttük, 2) intézkedtünk arra is, hogy az Igazgatásrendészeti Osztály, valamint a Hivatal a teljes rendszeresített hivatásos létszámmal működjön. Hivatásos állományunk valós létszámhiánya szinte csak a KKO-t érintette. Az állománytábla feltöltésére biztató tárgyalásokat folytattunk 2010 második felében: komoly esélyünk nyílt felölteni több KKO-n lévő üres státuszt 2011. első hónapjaiban, ill. az első félév folyamán. Az átlagéletkor – figyelemmel a beosztásban eltöltött időre – azt mutatja, hogy állományunk jelentős része továbbra is fiatal.
 
Kapitányságunkat kis létszámú vezetői állomány irányítja. Jelentős változások mentek végbe a parancsnoki állomány összetételében. Az Igazgatásrendészeti Osztályt – az osztályvezető tartós távolléte miatt – megbízással új személy vezette az egész év folyamán, változás következett be a BüO Vizsgálati Alosztály, a Balatonkenese Rendőrőrs, a Hivatal, sőt december 16-ai hatállyal a KKO élén is.
 
Szociális intézkedések megtételére kapitányságunk önálló kerettel továbbra sem rendelkezik, a benyújtott – jogos – támogatási igényeket azonban a felsőbb szervek elfogadták.
 
Az értékelt időszakban a hivatásos állomány (77 fő) 13 %-a részesült elismerésben. A kapitányság közalkalmazotti állományának (10 fő) 40 %-a vehetett át jutalmat.
 
A Hivatal működését hosszú éveken át elnehezítő probléma volt, hogy kapitányságunknak nem volt személyügyes munkatársa, se informatikusa. Tárgyév december 1-jével egy megyén kívüli rendőri szervtől érkezett munkatársnőt bíztunk meg ezen feladatokkal.
 
Kommunikációs tevékenység
 
A területünkön található települések közül 9 jelentet meg havi-két havi rendszerességgel újságot. A megelőzési előadó és a balatonfűzfői KMB csoport vezetője a Kapitányság adatai alapján, a cikkekben minden alkalommal beszámolnak az aktuális bűnügyi és közbiztonsági hírekről, problémákról, közlekedésrendészeti és közrendvédelmi ellenőrzések eredményéről, és megelőzési tanácsokkal is szolgálnak.
 
A rendőrség kapcsolata az utóbbi időben rendezettebbé vált a kistérségi Öböl-televízióval, minek köszönhetően az elért eredményekről és a jogszabályi változásokról szóló tájékoztatások, valamint a bűn és baleset-megelőzési tanácsok szélesebb rétegekhez jutnak el.
 
Rendszeresen küldünk eredményeinkről, sikeres elfogásainkról, valamint érdekes, tanulságos esetekről szóló cikkeket a főkapitányság intranetes újságjára. A cikkek közül – főkapitánysági szempontok alapján – a megyei sajtófelelős választja ki azokat, amelyek a www.police.hu portálra ill. a megyei sajtóba kerülhetnek.
 
 
Statisztikai adatokat lásd. 1-14. sz. melléklet!

 

VI.
ÖSSZEGZÉS
 
 
Összegzésként megállapítható, hogy a Balatonalmádi Rendőrkapitányság jó eredményekkel teljesítette a 2010. évben reá háruló feladatait. Az értékelt időszakra vonatkozó főbb célkitűzéseinket megvalósítottuk, feladatainkat időarányosan teljesítettük.
 
Az értékelő jelentés alapján, az elmúlt év vonatkozásában, a Balatonalmádi Rendőrkapitányság minden egyes dolgozója büszke lehet az elért eredményeinkre, emelt fővel járhatnak, megmutatták, hogy semmivel sem rosszabbak, mint a megye más kapitányságainak állománya, sőt remélem, most már elhiszik, hogy kemény, becsületes minőségi munkával a legjobbak is lehetnek.
 
A 2010-es országos adatok alapján a Balatonalmádi Rendőrkapitányság, a 151 kapitányság közül, 72 helyet javítva, a 48. lett, az összes Balaton pari kapitányság között pedig az első helyen végzett.
 
Az idei évre fő célkitűzésnek tekintjük a rendőri tevékenység, társadalmi, gazdasági szereplőkkel történő összehangolásával, a bűncselekményt elkövető ismeretlen személyek lehető legnagyobb számú felderítésével és a büntetőeljárások sikeres befejezésével, a közterületen jelen lévő, reagáló rendőrséggel biztosítani az illetékességi területünk polgárai, valamint az idelátogató turisták, átutazók számára a félelemmentes, biztonságos életminőséget.
 
Kiemelt feladatunk: az EU soros elnökségből, ránk háruló feladatok sikeres végrehajtása.
 
A tisztességes, szakmai alázattal és elhivatottsággal végzett munka csak megbecsülést és elismerést eredményezhet a törvénytisztelő állampolgárok körében.
 
 
 
 
                                                                                           Dr. Szabó János r. alezredes
                                                                                                rendőrségi főtanácsos
                                                                                                     rendőrkapitány

 

1.sz. melléklet
Az iktatások alakulása
                         
 
 
2. sz. melléklet
 
Ismertté vált, regisztrált bűncselekmények fő fejezetenként (Enyübs)
 
 
B A L A T O N A L M Á D I RK.
MEGNEVEZÉS
2009. év
2010. év
Ismertté vált bűncselekmények
972
1429
Személy elleni
53
38
                          ami az összes %-a
5.4%
2.6%
Közlekedési bűncselekmények
118
81
                          ami az összes %-a
12.1%
5.7%
Ittas vezetés
78
54
          ami a közlekedési bcs.-k %-a
66.1%
66.7%
Gazdasági bűncselekmények
21
38
                          ami az összes %-a
2.1%
2.6%
Vagyon elleni bűncselekmények
658
1054
                           ami az összes %-a
67.7%
73.7%
 
 
 
 
3. sz. melléklet
 
Ismertté vált, regisztrált vagyon elleni bűncselekmények (Enyübs)
 
 
B A L A T O N A L M Á D I RK.
MEGNEVEZÉS
2009. év
2010. év
Ismertté vált bűncselekmények
972
1429
Vagyon elleni összesen
658
1054
ami az összes %-a
67.7%
73.7%
Lopás
350
268
betöréses lopás
140
230
Sikkasztás
8
11
Csalás
25
54
Rablás
3
5
jármű önkényes elvétele
7
2
 
4. számú melléklet
 
Ismertté vált, regisztrált bűncselekmények fő fejezetenként (Enyübs)
 
MEGNEVEZÉS
B A L A T O N A L M Á D I 
2009. év
2010. év
Ismertté vált bűncselekmények
286
365
Személy elleni
23
9
Közrend elleni
41
64
Közlekedési bűncselekmények
35
24
Gazdasági
10
10
Házasság, a család, ifjúság és nemi erkölcs elleni
3
7
Vagyon elleni
170
246
Államigazgatás, az igazságszolgáltatás, és a közélet tisztasága elleni bűncselekmények
3
4
5. számú melléklet
 
Az iktatások alakulása fő fejezetenként
 
MEGNEVEZÉS
B A L A T O N A L M Á D I
2009. év
2010. év
Ismertté vált bűncselekmények
346
276
Személy elleni
25
22
Közrend elleni
55
44
Közlekedési bűncselekmények
32
24
Gazdasági
11
7
Házasság, a család, ifjúság és nemi erkölcs elleni
6
4
Vagyon elleni
217
174
Államigazgatás, az igazságszolgáltatás, és a közélet tisztasága elleni bűncselekmények
0
1
 
 
 
6. számú melléklet
A vagyon elleni bűncselekmények aránya
 
 
 
 
 
 
 
 
7. számú melléklet
Az elkövetői kör
 
 
 
8. számú melléklet
A bűncselekmények megoszlása a városaink között
 
 
9. számú melléklet
A bűncselekmények megoszlása a városaink és községeink között
 
 
S Z E R V
Nyomozás eredményesség (%)
 
2009.
2010.
VESZPRÉM
54.65
63.30
PÁPA
62.67
68.17
TAPOLCA
53.04
51.09
VÁRPALOTA
60.7
58.65
AJKA
56.22
54.66
BALATONFÜRED
55.05
52.03
BALATONALMÁDI
40.51
53.59
MEGYE ÖSSZESEN
55.57
59.52
10. számú melléklet
 
Eredményességi mutatók
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
11. számú melléklet
 
Személyes szabadságot korlátozó intézkedések
 
 
2009.
2010.
Változás %
Elfogás
99
81
-18
Előállítás
369
375
2
Biztonsági intézkedés
111
133
20
Közterületi fő
6738
5428
-19
Közterületi óra
69580
54200
-22
Nem közterületi fő
1821
1934
6
Nem közterületi óra
18594
16792
-10
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
12. számú melléklet
 
Büntető-, szabálysértési feljelentések, helyszíni bírságolás,
alkalmazott alkoholszondák alakulása
 
 
 
2009.
2010.
Változás %
Büntető feljelentés
172
128
-26
Szabálysértési feljelentések
4869
19845
308
HB / Fő
1405
1831
30
HB / 100 Ft
75329
100982
34
Összes alkoholszonda
20508
12142
-41
Pozitív szonda
246
183
-26
 
 
13. számú melléklet
 
Fokozott ellenőrzések 2009/2010. évi kimutatása (eset/fő):
 
Akciók
2009.
2010.
Közbiztonsági:
121
140
Közlekedési:
52
33
Egyéb:
2
24
Összesen (eset/fő):
175 eset /
519 fő
197 eset /
1083 fő
 
 
 
14. számú melléklet
 
A rendőrkapitányság illetékességi területén és Balatonalmádiban
bekövetkezett közlekedési balesetek számának alakulása
 
 
Megnevezés :
2009.
2010.
Eltérés (%)
B.almádi város
Halálos
5
1
-80%
0
Súlyos
20
28
+40%
4
Könnyű
45
34
-24%
9
Össz. sérüléses
70
63
-10%
13
Sérülés nélküli
148
157
+6%
58
Összesen
218
220
+0,9%
71
 

 


Döntéshozói vélemények

Humán Bizottság  

 

 14/2011. (II. 15.) HB határozat:
 
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Humán Bizottsága az alábbi döntés meghozatalát javasolja a Képviselő-testületnek:
 
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Balatonalmádi Rendőrkapitányság 2010. évi tevékenységéről szóló beszámolót köszönettel elfogadja.
 
Felelős:                   Keszey János polgármester
Hivatali felelős:     Göndöcsné Sashegyi Csilla osztályvezető
 
Határidő:              2011. március 5. - értesítésre

 

 
Döntési javaslat

"Beszámoló a Balatonalmádi Rendőrkapitányság 2010. évi tevékenységéről"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: napirendi kérdések
A Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testület a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

 Határozati javaslat:

  
………../2011. (II.24.) Öh.
 
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Balatonalmádi Rendőrkapitányság 2010. évi tevékenységéről szóló beszámolót köszönettel elfogadja.
 
Felelős:                   Keszey János polgármester
Hivatali felelős:     Göndöcsné Sashegyi Csilla osztályvezető
 
Határidő:              2011. március 5. - értesítésre
 
 

 


Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

« Vissza
Vissza a főmenübe