10. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testület
2011. február 24-i ülésére
2011. február 24-i ülésére
Tárgy: | Javaslat a Közbeszerzési Szabályzat megalkotására | |
Készítette: | Bogdán László osztályvezető, Dr. Dancs Judit | |
Előterjesztő: | Keszey János polgármester | |
Véleményező bizottság: | Pénzügyi és Gazdasági Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
A közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. törvény (a továbbiakban: Kbt.) 6. § (1) bekezdése szerintaz ajánlatkérő köteles meghatározni a közbeszerzési eljárásai előkészítésének, lefolytatásának, belső ellenőrzésének felelősségi rendjét, a nevében eljáró, illetőleg az eljárásba bevont személyek, illetőleg szervezetek felelősségi körét és a közbeszerzési eljárásai dokumentálási rendjét, összhangban a vonatkozó jogszabályokkal. Ennek körében különösen meg kell határoznia az eljárás során hozott döntésekért felelős személyt, személyeket, illetőleg testületeket.
A fenti rendelkezés alapján megalkotott, az Önkormányzat, mint ajánlatkérő közbeszerzéseit szabályozó belső szabályzatunk a jelenleg hatályos tartalommal és szerkezetben igen jól betölti rendeltetését.
A szabályzat alapját képező Kbt. az elmúlt időszakban több alkalommal – 2010. szeptember 6-i, 2010. szeptember 15-i, 2010. szeptember 30-i és 2010. október 29-i hatállyal - módosult, így a változó jogszabályi környezet miatt szükségessé vált szabályzatunk hatályon kívül helyezése, és új közbeszerzési szabályzat elfogadása.
A módosítással bevezetett rendelkezések összetett célrendszer köré épülnek. A jogalkotó több, a közbeszerzési eljárások lefolytatása során problémát jelentő kérdéskört kívánt egyidejűleg kezelni. Közismert, hogy a törvényt több kritika is érte amiatt, hogy szabályai nehezen alkalmazhatóak, bonyolultak, emiatt pedig az eljárás költségei magasak mind az ajánlatkérők, mind az ajánlattevők számára. A jogalkotó többféle módon is kívánt ezen enyhíteni. A módosított jogszabály több olyan intézkedést is tartalmaz, amelyek a közbeszerzési eljárások egyszerűbbé és olcsóbbá tételét hivatottak előmozdítani.
A közbeszerzési törvény módosításának emellett központi témája volt a kis- és középvállalkozások helyzetének könnyítése. A törvénymódosítás talán legtöbb újítása ezt célozza. Számos – így például az alkalmasság és a szerződés teljesítése körében bevezetett – kifejezett rendelkezés mellett általában a szabályok egyszerűsítésével sokat lehet tenni a kis- és középvállalkozások sikeresebb részvétele érdekében.
A jogalkotó célul tűzte a közbeszerzési eljárások eredményességének növelését, illetve az olyan előírások kiküszöbölését is, amelyek feleslegesen, egyébként gazdaságilag jó ajánlatok érvénytelenségét idézték elő. A Kbt. helyenként rugalmatlan szabályai sok esetben vezettek ugyanis a közbeszerzési eljárás eredménytelenné nyilvánításához. Az új eljárások lefolytatásának költségei pedig mindkét oldal számára további anyagi terhekkel jártak.
Mindemellett több olyan gyakorlati megfontolású módosító szabály is helyet kapott a törvényben, amellyel a jogalkotó a jogalkalmazás számára problémát, jelentős kérdéskört orvosolt.
A 2010. szeptember 15-ét követően indult közbeszerzési eljárásokban megszűnt a hivatalos közbeszerzési tanácsadó felkérésének általános kötelezettsége, azonban a közbeszerzési szakértelem biztosítása miatt bevonásuk Balatonalmádi Város Önkormányzata közbeszerzési eljárásai során a törvényesség biztosítása érdekében továbbra is indokolt.
A 2010. szeptember 15-ét követően indult közbeszerzési eljárásokban megszűnt a hivatalos közbeszerzési tanácsadó felkérésének általános kötelezettsége, azonban a közbeszerzési szakértelem biztosítása miatt bevonásuk Balatonalmádi Város Önkormányzata közbeszerzési eljárásai során a törvényesség biztosítása érdekében továbbra is indokolt.
Ugyancsak jelentős a Kbt. 17/C. §-ának módosítása. A módosítás hatálybalépéséig ajánlatkérőnek az eljárás során a Közbeszerzési Értesítőben, illetve az Európai Unió Hivatalos Lapjában közzétett hirdetményeket honlapján is kötelező jelleggel közzé kellett tennie, ami jelentős ügyintézési teherrel járt tekintettel az Önkormányzat által bonyolított tenderek, illetve az eljárások során kötelező jelleggel közzétett hirdetmények számára. 2010. szeptember 15-ét követően az ajánlatkérő saját honlapján az egyes eljárásokhoz kapcsolódóan csak olyan dokumentumok közzétételét írja elő a Kbt., amelyek egyéb helyen nem kerülnek közzétételre.
Könnyebbséget jelent továbbá a Kbt. 99/A. § (4) bekezdésének hatályon kívül helyezése, mely az ajánlatkérő és a nyertes ajánlattevő között, valamint az ajánlatkérő és különböző minősített többségű befolyás gyakorlásához kötött szabályok hatálya alá tartozó gazdálkodó szervezetek között létrejött mindennemű szerződés honlapon történő közzétételét írta elő. A fenti gazdálkodó szervezetek tekintetében minden esetben külön nyilatkoztattuk a nyertes ajánlattevőket, azonban közzétételi kötelezettségünk egyetlen esetben sem merült fel.
A módosítás eredményeképpen csökkennek az ajánlattevők adminisztratív terhei is. Az ajánlatkérők ugyanis nem kérhetik az olyan igazolások ajánlathoz történő csatolását, amelyet elektronikus, hatósági vagy közhiteles nyilvántartásokból ingyenesen ellenőrizni tudnak.
További indok, hogy az építési beruházások közbeszerzési eljárás során készítendő dokumentációjának tartalmáról szóló 215/2010. (VII.9.) Korm. rendelet hatálybalépése jelentősen módosította az építési beruházásokat meghatározó jogszabályi környezetet, hatályon kívül helyezték az építési beruházások közbeszerzésekkel kapcsolatos részletes szabályairól szóló 162/2004. (V.21.) Korm. rendeletet, illetve jelentősen módosult az építőipari kivitelezési tevékenységről szóló 191/2009.(IX.15.) Korm. rendelet is. A jogszabályváltozásokat követően nagy könnyebbséget jelent, hogy az eljárások során a 191/2009. (IX.15.) Korm. rendelet hatályon kívül helyezésével már nem kötelező fedezetkezelői számla megnyitásáról, illetve fedezetkezelői szerződés megkötéséről gondoskodni, illetőleg jelentősen egyszerűsödtek az építési beruházások tárgyában kiírt közbeszerzési eljárások műszaki dokumentációjának összeállítására vonatkozó szabályok is.
Fentiek alapján kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy a mellékelt határozat-tervezet szerinti döntéssel, Balatonalmádi Város Önkormányzatának 2009. április 3. napján hatályba lépett közbeszerzési szabályzatát helyezze hatályon kívül, és az új közbeszerzési szabályzatot a határozat-tervezet mellékletét képező tartalommal 2011. február 24. napjával fogadja el.
Tisztelt Képviselő-testület!
Kérem, hogy a fenti előterjesztést megtárgyalni, a határozati javaslatot elfogadni szíveskedjenek.
Balatonalmádi, 2011. február 8.
Tisztelettel:
/: Keszey János :/
polgármester
Döntéshozói vélemények
Pénzügyi és Gazdasági Bizottság |
35/2011. (II.15.) PGB határozat:
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Pénzügyi és Gazdasági Bizottsága az alábbi döntés meghozatalát javasolja a Képviselő-testületnek:
„Balatonalmádi Város Önkormányzatának Képviselő–testülete a 2009. április 3. napján hatályba lépett és a 74/2009. (IV.2.) Öh. sz. határozattal elfogadott közbeszerzési szabályzatát hatályon kívül helyezi, egyidejűleg 2011. február 24. napján történő hatálybalépéssel elfogadja a jelen előterjesztés mellékletét képező Közbeszerzési Szabályzatot.
Felhatalmazza a Polgármestert a Közbeszerzési Szabályzat aláírására.
Felelős: Keszey János polgármester
Hivatali felelős: Bogdán László településfejlesztési és üzemeltetési osztályvezető
Határidő: azonnal”
|
|
"A közbeszerzési szabályzat elfogadása"
Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: napirendi kérdések
A Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testület a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.
Határozati javaslat:
………../2011.(II.24.) Öh.
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Képviselő–testülete a 2009. április 3. napján hatályba lépett és a 74/2009. (IV.2.) Öh. sz. határozattal elfogadott közbeszerzési szabályzatát hatályon kívül helyezi, egyidejűleg 2011. február 24. napján történő hatálybalépéssel elfogadja a jelen előterjesztés mellékletét képező Közbeszerzési Szabályzatot.
Felhatalmazza a Polgármestert a Közbeszerzési Szabályzat aláírására.
Felelős: Keszey János polgármester
Hivatali felelős: Bogdán László településfejlesztési és üzemeltetési osztályvezető
Határidő: azonnal
BALATONALMÁDI VÁROSI ÖNKORMÁNYZAT
KÖZBESZERZÉSI SZABÁLYZATA
A közpénzek ésszerű felhasználása átláthatóságának és széles körű nyilvános ellenőrizhetőségének megteremtése, továbbá a közbeszerzések során a verseny tisztaságának biztosítása és a környezetvédelmi szempontok figyelembevétele érdekében a képviselő-testület, a Közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. Tv. (a továbbiakban: Kbt. ) 6. § (1) bekezdésében meghatározott kötelezettségének eleget téve alkotja meg szabályzatát.
Balatonalmádi Város Önkormányzati Képviselő-testülete e szabályzat hatálya alá tartozó ajánlatkérők közbeszerzési eljárásai előkészítésének, lefolytatásának, belső ellenőrzésének felelősségi rendjére, a nevében eljáró, illetőleg az eljárásba bevont személyek, illetőleg szervezetek felelősségi körére és a közbeszerzési eljárásaik dokumentálási rendjére a következő közbeszerzési szabályzatot (továbbiakban: Szabályzat) alkotja:
I. Értelmező rendelkezések
1.A közbeszerzési szabályzat hatálya kiterjed Balatonalmádi Város Önkormányzatára, intézményeire, non profit Kft- jére.
2.Ajánlatkérő megnevezése: Balatonalmádi Város Önkormányzata illetve az intézmények esetében az Intézmény.
3.Kötelezettségvállaló: az önkormányzati és hivatali beszerzések esetén a képviselő testület nevében eljáró polgármester, egyéb esetben pedig az ajánlatkérőként eljáró intézmény vagy szervezet vezetője.
3.Közbeszerzési Bizottság, a közbeszerzési eljárás megindítására jogosult személy/szervezet: A közbeszerzési eljárás megindításának elrendelésére a polgármester jogosult.A Közbeszerzési Bizottság a közbeszerzés tárgya értéke szerint a Képviselő- testület, vagy a Pénzügyi és Gazdasági Bizottság, egyéb esetben, pedig az ajánlatkérőként eljáró intézmény vagy szervezet vezetője hozza létre.
5.Közbeszerzési eljárásban ajánlatkérői oldalról bevont személyek: A Közbeszerzési Bizottság és a Közbeszerzési Bíráló Munkacsoport Bírálóbizottság tagjai, akik a Kbt. 10.§ foglaltak alapján nyilatkoznak, hogy velük szemben az összeférhetetlenség az adott eljárásban nem áll fenn. Nem lehet adott eljárásban a Közbeszerzési Bizottság tagja sem a Közbeszerzési Bíráló Munkacsoport Bírálóbizottság tagja, akivel szemben a Kbt. 10.§ foglalt összeférhetetlenségi okok fennállnak. Ezen felül az adott eljárással kapcsolatban nyilatkozniuk kell titoktartásról, valamint az általuk képviselt szakértelemről, megjelölve annak tárgyát is. {1. sz. melléklet}. Amennyiben az eljárás során az ajánlattevői oldalon szereplők közül fennállna az összeférhetetlenség, akkor un. távolmaradási nyilatkozatot köteles az adott beszerzésre vonatkozólag kitölteni.
6.A Szabályzat hatálya alá tartozó beszerzések: A közbeszerzés tárgya árubeszerzés, építési beruházás, építési koncesszió, illetőleg szolgáltatás megrendelése és szolgáltatási koncesszió.
II. Közbeszerzési Bizottság
7. A Közbeszerzési Bizottság a közbeszerzési eljárások felelős döntéshozója.
Intézményi beszerzés esetében pedig az ajánlatkérőként eljáró intézmény vagy szervezet vezetője által létrehozott Közbeszerzési Bizottság.
Nettó 100 millió forintot elérő beszerzések/beruházások esetén a Képviselő-testület
Nettó 100 millió forintot el nem érő beszerzések/beruházások esetén a Pénzügyi és Gazdasági Bizottság jár el, mint Közbeszerzési Bizottság.
III. Közbeszerzési Bíráló Munkacsoport
Bírálóbizottság
8. A Bírálóbizottság feladata a közbeszerzési eljárás adminisztratív feladatainak ellátása, előkészítése, lefolytatása, döntési javaslat megfogalmazása a Közbeszerzési Bizottság részére.
9. A Közbeszerzési Bizottság az adott eljárás függvényében, a jegyző polgármester illetve intézményi beszerzés esetén az intézményvezető javaslatára kéri fel a Közbeszerzési Bíráló Munkacsoport Bírálóbizottság tagjait és elnökét.
10. A Közbeszerzési Bíráló Munkacsoport Bírálóbizottság tagjainak a közbeszerzés tárgya szerinti szakértelemmel, a közbeszerzési szakértelemmel, pénzügyi szakértelemmel és jogi szakértelemmel rendelkező szakemberekből kell állnia.
11. Erre irányuló felkérés alapján a munkacsoport Bírálóbizottság munkáját tanácsadással segítheti megbízási szerződés alapján tanácsadó, illetve lebonyolító.
12. Közösségi értékhatárt elérő vagy meghaladó közbeszerzés esetén független hivatalos közbeszerzési tanácsadót is kell alkalmazni.
13. A Közbeszerzési Bíráló Munkacsoport Bírálóbizottság munkáját kizárólag szakmai alapon köteles teljesíteni, szakvéleményét meghozni, éppen ezért a közbeszerzési törvényben szabályozott anyagi felelősségük mellett kötelesek feladatukat teljesíteni.
14. A Közbeszerzési Bíráló Munkacsoport Bírálóbizottság hivatalosan az alakuló gyűlésen kezdi meg munkáját. Kiválasztják a beszerzés tárgyának és értékének megfelelő fajtájú eljárást. Elkészítik a közbeszerzési eljárást megindító hirdetményt, szükség esetén, illetve amikor a Kbt. ezt kötelezővé teszi, akkor az ajánlati/ részvételi dokumentációt is elkészítik.
15. A bizottság akkor határozatképes, ha a tagok több mint fele jelen van. A Bírálóbizottság döntéseit egyszerű szótöbbséggel hozza. Szavazategyenlőség esetén a Bírálóbizottság elnökének szavazata dönt. A Bírálóbizottság tagjai kizárólag igennel, vagy nemmel szavazhatnak.
16. Amennyiben szükséges, úgy az ajánlati biztosíték összegét meghatározzák.
17. A tagok polgármester felhatalmazhatja a Közbeszerzési Bíráló Munkacsoport Bírálóbizottság elnökét a végleges hirdetmény aláírására ezzel biztosítva a hirdetmény megjelentetését. Az eljárás megindító hirdetmény ellenjegyzése nélkül a közbeszerzési eljárás nem indítható meg.
18. Az ajánlattételi illetve részvételi határidő lejártának időpontjában, a határidőben beérkezett ajánlatokat illetve jelentkezéseket a Közbeszerzési Bíráló Munkacsoport Bírálóbizottság elnöke felbontja a Kbt-ben meghatározott információkat, adatokat felolvasáskor ismerteti.
19. A beérkezett ajánlatok illetve részvételi jelentkezések felbontásáról és ismertetéséről, az érvénytelen ajánlatokról és a kizárt ajánlattevőkről jegyzőkönyvet kell készíteni.
20. A jegyzőkönyvet a törvényben meghatározott határidők figyelembe vételével kell megküldeni az érdekeltek részére, szükség esetén, az ajánlati felhívásban foglaltak alapján, figyelemmel az előírtak alapján hiánypótlást lehet elrendelni.
21. A Közbeszerzési Bíráló Munkacsoport Bírálóbizottság, az ajánlatkérő nevében köteles írásbeli felvilágosítást kérni az ajánlattevőtől – a többi ajánlattevő egyidejű értesítése mellett -, ha nem egyértelmű kijelentéseket tartalmaz az ajánlata. Az ajánlatkérő nevében köteles írásban magyarázatot kérni, ha az ajánlat kirívóan alacsony ellenszolgáltatást tartalmaz.
22. Ha az ajánlatnak a bírálati részszempontok szerinti valamelyik tartalmi eleme lehetetlennek, vagy túlzottan magas, vagy alacsony mértékűnek, illetőleg kirívóan aránytalannak értékelt kötelezettségvállalást tartalmaz, a Közbeszerzési Bíráló Munkacsoport Bírálóbizottság köteles a Kbt. 87. §-ban foglaltak szerint eljárni.
23. Az ajánlatban szereplő nyilvánvaló számítási hibát a Közbeszerzési Bíráló Munkacsoport Bírálóbizottság az ajánlatkérő nevében köteles kijavítani úgy, hogy azokat a részadatokat veszi alapul, amelyeket az ajánlat a beszerzés egyes részelemeire vonatkozóan közöl. A számítási hiba javításáról köteles az összes ajánlattevőt egy időben, haladéktalanul és írásban értesíteni.
24. A Közbeszerzési Bíráló Munkacsoport Bírálóbizottság írásbeli szakvélemény készítésével segíti, de nem kötelezi a kötelezettségvállalót.
Az írásbeli szakvélemény tartalmazza a beérkezett ajánlatok összehasonlítására vonatkozó adatokat, (az összességében legelőnyösebb pályázat kiválasztása esetén valamennyi részszempont vonatkozásában), az ajánlati felhívásban meghatározott pontozási rendszer alkalmazása során adott pontszámokat, illetve az egyes pontszámokra vonatkozó részletes szakmai indokokat.
Az írásbeli szakvélemény készítésével párhuzamosan a Közbeszerzési Bíráló Munkacsoport Bírálóbizottság ún. döntés-előkészítési jegyzőkönyvben tesz javaslatot a nyertes ajánlattevőre, illetve a második legkedvezőbb ajánlatot tett ajánlattevő személyének meghatározására.
25. Amennyiben ajánlatkérő külső lebonyolító személyt illetve szervezetet bíz meg az eljárás lefolytatására, akkor a Közbeszerzési Bíráló Munkacsoport Bírálóbizottság feladatait a lebonyolító személy illetve szervezet a megbízási szerződése alapján köteles elvégezni.
IV. Közbeszerzési eljárások lefolytatása
A közbeszerzési eljárás előkészítése
26. Az ajánlatkérő köteles az adott évre tervezett közbeszerzéseiről közbeszerzési tervet készíteni.
A közbeszerzési tervet elkészítéséért az önkormányzati és polgármesteri hivatali beszerzések tekintetében a pogármester jegyző készít el, az intézmények esetében az intézményvezető felel.
27. Annak érdekében, hogy a közbeszerzési terv szakmailag megalapozott legyen és teljes körűen tartalmazza a közbeszerzéseket, a polgármesteri hivatal valamennyi osztálya a költségvetési előirányzatok alapján a tárgyév március 10-ig tájékoztatja a közbeszerzési terv készítőjét a költségvetési évre vonatkozó beszerzési igényről. A közbeszerzési igénynek tartalmaznia kell a közbeszerzés tárgyának pontos megjelölését (a szükséges részletességgel), a közbeszerzés mennyiségét, várható értékét, a közbeszerzésre kerülő áruk, szolgáltatások alkalmazásának kezdeti időpontját, az építési beruházások megvalósításának tervezett idejét, valamint a közbeszerzés szakmai indokait.
28. A közbeszerzés tárgyának, értékének meghatározásakor kiemelkedő figyelemmel kell lenni a Kbt. 35-39.§-ában meghatározottakra, illetve a közbeszerzési eljárásokban érvényesülő ún. részekre bontási tilalom elvére, a Kbt. 40.§. (2) bekezdésében foglaltaknak megfelelő árubeszerzések, építési beruházások vagy szolgáltatások értékét pedig egybe kell számítani.
29. A közbeszerzési tervnek tartalmaznia kell:
- a közbeszerzés tárgyát (árubeszerzés, építési beruházás, építési koncesszió,
szolgáltatás megrendelés és szolgáltatási koncesszió), mennyiséget,
- a beszerzések értékét,
- a beszerzési eljárás megkezdésének határidejét,
- a beszerzés fajtáját,
- a kötelezettségvállalás meghatározását.
30. A közbeszerzési terv elkészítése előtt az ajánlatkérő indíthat közbeszerzési eljárást, amelyet később a tervben szerepeltetni kell.
31. A közbeszerzési terv nem vonja maga után az abban tervezett közbeszerzésekre vonatkozó eljárás lefolytatásának kötelezettségét.
32. A közbeszerzési tervhez képest módosított közbeszerzési igény esetén a közbeszerzési tervet a változtatás indokának megadásával módosítani kell.
A közbeszerzési eljárás dokumentálása
33. A közbeszerzési eljárást - annak előkészítésétől az eljárás alapján kötött szerződés teljesítéséig terjedően – a Közbeszerzési Bíráló Munkacsoport Bírálóbizottság, megbízott szakértő alkalmazása esetén a megbízott köteles dokumentálni.
34. A közbeszerzési eljárás előkészítésével, lefolytatásával és a szerződés teljesítésével kapcsolatban keletkezett összes iratnak a közbeszerzési eljárás lezárulásától, illetve a szerződés teljesítésétől, jogorvoslati eljárás esetén annak jogerős befejezésétől számított 5 évig történő megőrzéséről - a Polgármesteri Hivatal irattára útján - a Közbeszerzési Bíráló Munkacsoport Bírálóbizottság gondoskodik.
35. Ajánlatkérő - a Közbeszerzési Bíráló Munkacsoport Polgármester útján - köteles a Közbeszerzések Tanácsa vagy az illetékes ellenőrző vagy más illetékes szervek kérésére az adott közbeszerzéssel kapcsolatos iratokat megküldeni.
A közbeszerzési eljárás lefolytatása
36. A Közbeszerzési Bíráló Munkacsoport Bírálóbizottság (alakuló ülésen jegyzőkönyvben megnevezett) erre kijelölt tagjának elnökének, bonyolító alkalmazása esetén a bonyolítónak a megbízási szerződésben meghatározottak szerint a feladata:
- hirdetmények, ajánlati felhívások elkészítése,
- dokumentáció elkészítése, annak rendelkezésre bocsátása,
- kiegészítő tájékoztatás igénylése esetén annak megadása, az ajánlattevők részére
történő megküldése,
- a dokumentáció ellenértékének visszajuttatása a Kbt-ben meghatározott esetekben.
37. A közbeszerzéssel kapcsolatos hirdetmény, felhívás határidőben történő feladásáról, közzétételéről - igazolható módon - a munkacsoport vezetője Bírálóbizottság elnöke, bonyolító alkalmazása esetén a bonyolító gondoskodik. A hirdetmények megküldésének és közzétételének részletes szabályairól, valamint a hirdetmények mintáiról külön jogszabály rendelkezik.
38. Az ajánlatkérő az eljárásban való részvételt, ajánlati biztosíték adásához kötheti, mely összegének megállapítása a Közbeszerzési Bíráló Munkacsoport Bírálóbizottság feladata.
39. Az ajánlatok, részvételi jelentkezések személyesen történő benyújtása esetén a Közbeszerzési Bíráló Munkacsoport Bírálóbizottság erre kijelölt tagja elnöke átvételi elismervényt állít ki, mely tartalmazza az átadó, átvevő nevét, az ajánlat, részvételi jelentkezés átadás-átvételének időpontját (év, hó, nap, óra, perc).
40. A beérkezett ajánlatokat, részvételi jelentkezéseket az ajánlattételi, részvételi határidő lejártáig a hivatali helyiség erre kijelölt zárható helyén kell őrizni.
41. Az ajánlatok, részvételi jelentkezések bontási eljárását az ajánlattételi, részvételi határidő lejártának időpontjában a Közbeszerzési Bíráló Munkacsoport vezetője Bírálóbizottság elnöke, bonyolító alkalmazása esetén a bonyolító, a Kbt. által meghatározott személyek jelenlétében folytatja le.
42. Az ajánlatok, részvételi jelentkezések felbontásáról és ismertetéséről szóló jegyzőkönyv elkészítése és ajánlattevők, illetve részvételre jelentkezők részére történő igazolható módon való átadása, megküldése a Közbeszerzési Bíráló Munkacsoport erre kijelölt tagja Bírálóbizottság elnöke, illetve a bonyolító feladata.
43. A jegyzőkönyv az ajánlatkérő részére, továbbá az ajánlattevők, részvételre jelentkezők száma szerinti eredeti példányban készül, melyet a Közbeszerzési Bíráló Munkacsoport vezetője Bírálóbizottság elnöke és a munkacsoport erre kijelölt tagja, illetve a bonyolító aláírásával lát el.
Tárgyalásos eljárás esetén a tárgyalásról készített jegyzőkönyvet a tárgyaláson megjelent ajánlattevők is aláírják.
A jegyzőkönyv mellékletét képezi a jelenléti ív.
44. Az ajánlatok, részvételi jelentkezések elbírálásának szakmai előkészítését lezáró írásbeli szakvéleményt és a döntési javaslatot a Közbeszerzési Bíráló Munkacsoport Bírálóbizottság, bonyolító alkalmazása esetén a bonyolító készíti el .
45. A döntési javaslat előtti esetleges közbeeső intézkedések (hiánypótlás iránti intézkedés, számítási hiba javítása, felvilágosítás kérés, kirívóan alacsonynak értékelt ellenszolgáltatás esetén az ajánlati elemek valóságosságáról, teljesíthetőségéről történő érdeklődés) megtétele a Közbeszerzési Bíráló Munkacsoport erre kijelölt tagja Bírálóbizottság elnöke, bonyolító alkalmazása esetén a bonyolító feladata.
A hiánypótlási felhívásra, illetve egyéb intézkedésre érkezett iratok, válaszok vizsgálata a Közbeszerzési Bíráló Munkacsoport erre kijelölt tagja Bírálóbizottság elnöke , bonyolító alkalmazása esetén a bonyolító feladata.
46. A tárgyalásos eljárást a Közbeszerzési Bíráló Munkacsoport vezetője Bírálóbizottság elnöke , vagy az általa e feladatra kijelölt személy, illetve a bonyolító folytatja le, melyen részt vesznek a Közbeszerzési Bizottság tagjai is.
47. A Közbeszerzési Bíráló Munkacsoport Bírálóbizottság a végleges szakvélemény és az indokolással ellátott bírálati lapok alapján döntési javaslatot készít írásos formában a döntésre jogosultnak.
Lebonyolító személy illetve szervezet bevonása
48. Amennyiben ajánlatkérő külső lebonyolító személyt illetve szervezetet bíz meg az eljárás lefolytatására, akkor a Közbeszerzési Bíráló Munkacsoport Bírálóbizottság adminisztratív feladatait a lebonyolító személy illetve szervezet a megbízási szerződése alapján köteles elvégezni. Folyamatosan köteles a Bíráló Munkacsoport Közbeszerzési Bírálóbizottság tagjait az eljárásról tájékoztatni és jóváhagyásukat kérni az eljárási cselekményekhez.
Döntéshozatal
49. A közbeszerzéssel kapcsolatos felelős döntéseket a Közbeszerzési Bizottság hozza meg.
Eredményhirdetés
50. Az eljárás eredményét az ajánlati felhívásban meghatározott időpontban a Közbeszerzési Bíráló Munkacsoport vezetője Bírálóbizottság elnöke, illetve a polgármester, jegyző, bonyolító, intézményi beszerzések esetében az intézményvezető hirdeti ki.
Az eredményhirdetésről szóló jegyzőkönyvnek elkészítése, az írásbeli összegzésnek az ajánlattevők, illetve részvételre jelentkezők részére történő igazolható módon való átadása, megküldése a munkacsoport erre kijelölt tagja Bírálóbizottság elnökének, illetve a bonyolítónak a feladata.
51. Az ajánlattevőnek az írásbeli összegzés kijavítására a nyertes ajánlat jellemzői ismertetésére irányuló kérelmét a munkacsoport erre kijelölt tagja Bírálóbizottság elnöke, illetve a bonyolító - a Kbt-ben szabályozottak szerint - teljesíti.
52. Az eljárás eredményéről, vagy eredménytelenségéről szóló tájékoztató közzététele a Közbeszerzési Bíráló Munkacsoport erre kijelölt tagja Bírálóbizottság elnökének , illetve a bonyolítónak a feladata.
53. Az ajánlati biztosíték visszafizetéséről a Közbeszerzési Bíráló Munkacsoport erre kijelölt tagja Bírálóbizottság elnöke , illetve a bonyolító gondoskodik.
Szerződéskötés
54. A szerződés aláírásra történő előkészítéséért a Közbeszerzési Bíráló Munkacsoport megbízott tagja Bírálóbizottság elnöke, illetve a bonyolító felel.
A szerződést az önkormányzat és a Polgármesteri Hivatal képviseletében a polgármester és a jegyző illetve megbízása alapján a pénzügyi osztályvezető írja alá. Az intézmények képviseletében pedig az intézményvezető és az önállóan gazdálkodó intézmény gazdasági vezetője az aláíró.
55.Ajánlatkérő az éves beszerzéseiről szóló éves statisztikai összegzését - külön jogszabályban meghatározott minta szerint a munkacsoport útján - legkésőbb a tárgyévet követő év május 31. napjáig megküldi a Közbeszerzések Tanácsa részére.
Teljesítés igazolás
56. Uniós pályázati források igénybevétele esetén a teljesítésigazolást az elszámolásért felelős osztályvezető végzi el.
Amennyiben a pályázatból megvalósított kis és nagy értékű eszközberuházás nem az önkormányzat részére történik, úgy az adott intézmény, illetve szervezet írásban nyilatkozik a teljesítés megfelelősségéről, az eszközök átvételéről és ez alapján igazolja le a beérkezett számlát az elszámolásért felelős osztályvezető.
Az írásbeli nyilatkozatnak az alábbi minimális tartalommal kell rendelkeznie:
- a teljesítés alapját képező közbeszerzés tárgya
- a szerződés teljesítése szerződésszerű volt-e
- nem szerződésszerű teljesítés esetén a szerződésszegés típusa, leírása, indoka
- szerződésszegést elkövetők neve, címe
- a szerződés részteljesítés szerződésszerű volt-e
- nem szerződésszerű részteljesítés esetén a szerződésszegés típusa, leírása, indoka
- a szerződésszegés elkövetők neve, címe.
A közbeszerzések ellenőrzése
57. Az ajánlatkérő köteles a szerződés teljesítéséről, módosításáról a Kbt-ben szabályozottak szerint tájékoztatót készíteni, és hirdetményt közzétenni.
58. Az ajánlatkérő közbeszerzési eljárásait a kistérségi belső ellenőrzési feladatokat ellátó munkatárs rendszeresen ellenőrzi. A kistérségi belső ellenőr a Közbeszerzési Bíráló Munkacsoport Bírálóbizottság és a Közbeszerzési Bizottság ülésén tanácskozási joggal részt vehet.
V.Felelősségi rendszer
59.A közbeszerzés tárgya szerint érintett osztály vezetője felel:
- legkésőbb a tárgyév március 10. napjáig a közbeszerzési terv elkészítéséhez szükséges adatok- különösen a közbeszerzés tárgya, becsült értéke, beszerzés ideje- megküldéséért a Településfejlesztési és Üzemeltetési Osztályvezető részére,
- a nyertes ajánlattevővel kötendő szerződés fedezetigazolásáról, a teljesítést követően a teljesítés igazolásért,
- szerződés módosításáért,
- az eljárás megindításáért,
- a közbeszerzés becsült értékének, annak megállapítását alátámasztó adatok (pl.: három ajánlat. melyek közül a legmagasabb nettó érték a becsült érték) szolgáltatásáért,
- szerződéskötés tervezett időpontjának meghatározásáért,
- szerződéstervezet elkészítéséért,
- műszaki tartalom meghatározásáért.
A közbeszerzési tervben szereplő közbeszerzés során figyelembe kell venni, hogy a közbeszerzés a tervezett időpontban lefolytatható legyen és a szerződésmegkötése a Kbt. szabályait megtartva a tervezett időpontban megtörténhessen az alábbiakat figyelembe véve:
- közösségi értékhatárt elérő nyilt eljárás esetén a közbeszerzési eljárás hozzávetőlegesen három hónapot
- egyszerű nyilt eljárás esetén a közbeszerzési eljárás hozzávetőlegesen két hónapot vesz igénybe a közbeszerzés megindításától (felhívás feladása/megküldése) számítottan.
60.Településfejlesztési és Üzemeltetési Osztályvezető felel:
- közbeszerzési terv és a statisztikai összegezés elkészítéséért.
61.Polgármester felel:
- az éves összesített közbeszerzési terv jóváhagyásáért minden év április 15- ig, valamint annak módosításáért, honlapon való közzétételéért, Közbeszerzések Tanácsának való megküldéséért,
- a közbeszerzési tervben nem szereplő, vagy ahhoz képest módosított eljárás lefolytatásáért, terv módosításáról,
- az éves statisztikai összegezés jóváhagyásáért, annak megküldéséről a Közbeszerzések Tanácsa részére legkésőbb a tárgyévet követő év május 31.-ig, valamint honlapon való közzétételéről,
- a bírálóbizottság, tervpályázat esetén a zsűri létrehozásáért, kijelöli azok elnökét,
- az eljárást megindító hirdetményt ellenjegyző személy kijelöléséért,
- jogorvoslati eljárásban dönt a jogi képviseletről, kereset, fellebbezés benyújtásáról, visszavonásáról
62. Bírálóbizottság elnöke felel:
- hirdetmények, felhívás határidőben történő feladásáról, közzétételéről, illetve a hirdetmény közzététele nélkül induló tárgyalásos eljárásban az ajánlati felhívások ajánlattevők részére történő megküldéséért,
- az ajánlati (részvételi, ajánlattételi) felhívás, valamint a dokumentáció szövegéről, azok módosításáról, visszavonásáról,
- a eljárás dokumentálásáért,
- valamennyi, az eljárás keretében készült irat 5 évig történő megőrzéséért,
- szükség szerint a hiánypótlásért, annak alapján a javított hirdetmény feladásáért, (számítási hiba javítása, felvilágosítás kérés, kirívóan alacsonynak értékelt ellenszolgáltatás esetén az ajánlati elemek valóságosságáról, teljesíthetőségéről történő érdeklődés)
- beérkezett ajánlatok átvételéért, megőrzéséért,
- határidő meghosszabbításáért, az eljárás felfüggesztéséért,
- nyílt eljárás esetén dönt arról, hogy az eljárásban tárgyalásra sor kerül-e, meghatározza a tárgyalás menetét, meghatározza, hogy a bírálóbizottság az ajánlattevőkkel együttesen, vagy egymást követően, egy vagy több fordulóban tárgyaljon,
- dönt az ajánlatok érvényességéről, ajánlattevők alkalmasságáról, az eljárás eredménytelenné nyilvánításáról,
- ajánlati biztosíték visszafizetéséért,
- írásbeli összegezés készítéséért, ajánlattevők, részvételre jelentkezők részére való átadásáért,
- Közbeszerzések Tanácsa vagy az illetékes ellenőrző vagy más illetékes szervek kérésére az adott közbeszerzéssel kapcsolatos iratokat megküldéséért,
- jegyzőkönyv, jelenléti ív készítéséért.
63. Bírálóbizottság felel:
- a becsült érték figyelembevételével az ajánlati (részvételi, ajánlattételi) felhívás és a szerződés-tervezetet is tartalmazó dokumentáció (ismertető) döntésre való előkészítéséért,
- szükség esetén a hiánypótlás előkészítéséért,
- meghívásos és hirdetmény közzététele nélkül induló tárgyalásos eljárás esetén javaslattétel azoknak az ajánlattevőknek a személyére, akiknek az eljárásban való részvétele a beszerzésre tekintettel indokolt,
- tárgyalás lefolytatásáért tárgyalásos eljárás esetén,
- beérkezett ajánlatok elbírálásra való javaslattételért,
- ajánlati biztosíték meghatározásáért,
- javaslat az elnök részére az ajánlatok eredményessé, vagy eredménytelenné nyilvánítására vonatkozólag,
64. A mentesül a felelősség alól Bírálóbizottság azon tagja, aki különvéleményében tiltakozott a Kbt.- vel ellentétes felhívás, dokumentáció, szerződés-tervezet, szakvélemény elfogadása ellen, vagy a szakértelmén kívül eső kérdésekben a kérdésben szakértelemmel rendelkező taggal azonos módon szavaz.
VII. Záró rendelkezés
Jelen szabályzat 2011. február 24- én lép hatályba. Rendelkezéseit a folyamatban lévő eljárásokban is alkalmazni kell.
Jelen szabályzat hatályba lépésének napján a 74/2009. (IV.2.) Öh. határozattal elfogadott közbeszerzési szabályzat hatályát veszti.
Balatonalmádi, 2011. február 24.
Keszey János Ujlakiné Dr. Pék Éva
polgármester jegyző
Ujlakiné Dr. Pék Éva
jegyző
1. sz. melléklet
Összeférhetetlenségi és titoktartási nyilatkozat
/az eljárásban ajánlatkérői oldalon szereplő minden személy tekintetében kitöltendő/
Alulírott
Név:………………………………………………………………………………………
Lakcím:…………………………………………………………………………………..
Szig.szám:……………………………………………………………………………….
kijelentem,
hogy velem szemben a …………………………………………………………tárgyú közbeszerzési eljárásban a közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. Törvény 10. § szerinti összeférhetetlenségi ok, mint kizáró körülmény nem áll fenn.
Egyben kötelezettséget vállalok arra, hogy fenti tárgyú közbeszerzési eljárással kapcsolatban tudomásomra jutott valamennyi tényt és adatot (előminősítés nyílt eljárás részletes feltételei, az ajánlati felhívás dokumentációja, az ajánlatok felbontásakor ismertetett adatok, az ajánlatok értékeléseinek megállapításai, a döntési javaslat előterjesztésében foglaltak stb.) üzemi vagy üzleti titokként (Ptk. 81.§) kezelem az eljárással kapcsolatos hivatali titkot megőrzöm, azt sem az eljárás befejezése előtt, sem azt követően jogosulatlan személy tudomására nem hozom.
Tudomással bírok titoktartása kötelezettségem megszegésének és az összeférhetetlenség fennállásának jogkövetkezményeiről.
Nyilatkozom, hogy az eljárás során ……………………szakértelmet képviselem.
Jelen nyilatkozatomat a jogkövetkezmények ismeretében, befolyásmentesen, saját kezűleg írom alá az alulírott helyen és időpontban.
Balatonalmádi, …………………………………………..
aláíás
Vonatkozó jogszabályi környezet: 1.FÜGGELÉK
2003. évi CXXIX. törvény | A közbeszerzésekről (Kbt.) |
137/2004. (IV. 29.) Korm. rend. | A tervpályázati eljárások részletes szabályairól |
34/2004. (III. 12.) Korm. rend. | A közbeszerzési és tervpályázati hirdetmények megküldésének és közzétételének részletes szabályairól, a hirdetmények ellenőrzésének rendjéről és díjáról, valamint a Közbeszerzési Értesítőben történő közzététel rendjéről és díjáról |
215/2010. (VII. 9.) Korm. rend. | Az építési beruházások közbeszerzési eljárás során készítendő dokumentációjának tartalmáról |
168/2004. (V. 25.) Korm. rend. | A központosított közbeszerzési rendszerről, valamint a központi beszerző szervezet feladat- és hatásköréről |
224/2004. (VII. 22.) Korm. rend. | A hulladékkezelési közszolgáltató kiválasztásáról és a közszolgáltatási szerződésről |
302/2006. (XII. 23.) Korm. rend. | A védett foglalkoztatók részére fenntartott közbeszerzések részletes szabályairól |
257/2007. (X. 4.) Korm. rend. | A közbeszerzési eljárásokban elektronikusan gyakorolható eljárási cselekmények szabályairól, valamint az elektronikus árlejtés alkalmazásáról |
29/2004. (IX. 8.) IM rendelet | A hivatalos Közbeszerzési tanácsadói tevékenység feltételét képező közbeszerzési gyakorlatra és annak igazolására vonatkozó szabályokról |
30/2004. (IX. 8.) IM-PM együttes rendelet | A hivatalos Közbeszerzési tanácsadói tevékenység feltételét képező felelősségbiztosításra vonatkozó szabályokról |
1/2004. (I. 9.) FMM rendelet | A közbeszerzési eljárásokhoz kapcsolódó a munkavállalók védelmére és a munkafeltételekre vonatkozó tájékoztatási kötelezettség eljárási szabályairól és díjazásáról |
1/2006. (I. 13.) PM rendelet | A közbeszerzési eljárásokhoz kapcsolódó, adózásra vonatkozó tájékoztatási kötelezettség teljesítésének eljárási szabályairól és díjazásról |
8001/2007. (MK. 102.) KüM-IRM együttes tájékoztató | A Magyar Köztársaságnak és az Európai Közösségnek a közbeszerzések terén fennálló nemzetközi kötelezettségeiről |
14/2010. (X.29.) NFM rendelet | A közbeszerzési és tervpályázati hirdetmények, a bírálati összegezések és az éves statisztikai összegezések mintáiról |
Az Európai Parlament és Tanács 2195/2002/EK rendelete | A közös közbeszerzési szószedetről |
A Bizottság 2151/2003/EK rendelete | Az Európai Parlament és Tanács 2195/2002/EK rendeletének módosításáról |
A Bizottság 213/2008/EK rendelete | Az Európai Parlament és Tanács 2195/2002/EK rendeletének módosításáról |
2.FÜGGELÉK
ÉRTÉKHATÁROK
Az ajánlatkérő által lefolytatott közbeszerzési eljárások nemzeti értékhatárokat elérő értékű közbeszerzések vagy közösségi értékhatárokat elérő értékű közbeszerzések lehetnek.
A nemzeti értékhatárokat a költségvetési törvény határozza meg [Magyar Köztársaság 2011. évi költségvetéséről szóló 2010. évi CLXIX. törvény 74. § (1) bekezdése], amely szerint:
- árubeszerzés esetén 8 millió forint;
- építési beruházás esetében 15 millió forint;
- építési koncesszió esetében 100 millió forint;
- szolgáltatás megrendelése esetében 8 millió forint;
- szolgáltatási koncesszió esetében 25 millió forint.
A közösségi értékhatárokat a közösségi közbeszerzési irányelvek határozzák meg oly módon, hogy azok értéke euróban kerül meghatározásra és a Kbt. 30-32. §-ai tartalmazzák. Az euróban meghatározott értékhatárok forintban kifejezett értékét minden évben a Közbeszerzések Tanácsa Elnökének tájékoztatója határozza meg. Amennyiben ajánlatkérő a Kbt. 22. § (1) bekezdés b)-j) pontja szerint minősül, úgy az értékhatár:
- árubeszerzés esetén 193.000 euró, melynek forintban kifejezett értéke 50.737.770 Ft;
- szolgáltatás megrendelés esetén 193.000 euró, melynek forintban kifejezett értéke 50.737.770 Ft;
- építési beruházás esetén 4.845.000 euró, melynek forintban kifejezett értéke 1.273.702.050 Ft.
EGYSÉGES SZERKEZETBEN
BALATONALMÁDI VÁROSI ÖNKORMÁNYZAT
KÖZBESZERZÉSI SZABÁLYZATA
A közpénzek ésszerű felhasználása átláthatóságának és széles körű nyilvános ellenőrizhetőségének megteremtése, továbbá a közbeszerzések során a verseny tisztaságának biztosítása és a környezetvédelmi szempontok figyelembevétele érdekében a képviselő-testület, a Közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. Tv. (a továbbiakban: Kbt. ) 6. § (1) bekezdésében meghatározott kötelezettségének eleget téve alkotja meg szabályzatát.
Balatonalmádi Város Önkormányzati Képviselő-testülete e szabályzat hatálya alá tartozó ajánlatkérők közbeszerzési eljárásai előkészítésének, lefolytatásának, belső ellenőrzésének felelősségi rendjére, a nevében eljáró, illetőleg az eljárásba bevont személyek, illetőleg szervezetek felelősségi körére és a közbeszerzési eljárásaik dokumentálási rendjére a következő közbeszerzési szabályzatot (továbbiakban: Szabályzat) alkotja:
I. Értelmező rendelkezések
1.A közbeszerzési szabályzat hatálya kiterjed Balatonalmádi Város Önkormányzatára, intézményeire, non profit Kft- jére.
2.Ajánlatkérő megnevezése: Balatonalmádi Város Önkormányzata illetve az intézmények esetében az Intézmény.
3.Kötelezettségvállaló: az önkormányzati és hivatali beszerzések esetén a képviselő testület nevében eljáró polgármester, egyéb esetben pedig az ajánlatkérőként eljáró intézmény vagy szervezet vezetője.
3.Közbeszerzési Bizottság, a közbeszerzési eljárás megindítására jogosult személy/szervezet: A közbeszerzési eljárás megindításának elrendelésére a polgármester jogosult.A Közbeszerzési Bizottság a közbeszerzés értéke szerint a Képviselő- testület, vagy a Pénzügyi és Gazdasági Bizottság, egyéb esetben, pedig az ajánlatkérőként eljáró intézmény vagy szervezet vezetője hozza létre.
4. Bírálóbizottság : A Közbeszerzési Bizottság által kijelölt személyek, akik a közbeszerzési eljárás előkészítésében, lebonyolításában vehetnek részt, akik a feladat ellátásához szükséges, megfelelő szakértelemmel rendelkeznek {Kbt. 8. § (2)}.
5.Közbeszerzési eljárásban ajánlatkérői oldalról bevont személyek: A Közbeszerzési Bizottság és a Bírálóbizottság tagjai, akik a Kbt. 10.§ foglaltak alapján nyilatkoznak, hogy velük szemben az összeférhetetlenség az adott eljárásban nem áll fenn. Nem lehet adott eljárásban a Közbeszerzési Bizottság tagja sem a Bírálóbizottság tagja, akivel szemben a Kbt. 10.§ foglalt összeférhetetlenségi okok fennállnak. Ezen felül az adott eljárással kapcsolatban nyilatkozniuk kell titoktartásról, valamint az általuk képviselt szakértelemről, megjelölve annak tárgyát is. {1. sz. melléklet}. Amennyiben az eljárás során az ajánlattevői oldalon szereplők közül fennállna az összeférhetetlenség, akkor un. távolmaradási nyilatkozatot köteles az adott beszerzésre vonatkozólag kitölteni.
6.A Szabályzat hatálya alá tartozó beszerzések: A közbeszerzés tárgya árubeszerzés, építési beruházás, építési koncesszió, illetőleg szolgáltatás megrendelése és szolgáltatási koncesszió.
II. Közbeszerzési Bizottság
7. A Közbeszerzési Bizottság a közbeszerzési eljárások felelős döntéshozója.
Intézményi beszerzés esetében pedig az ajánlatkérőként eljáró intézmény vagy szervezet vezetője által létrehozott Közbeszerzési Bizottság.
Nettó 100 millió forintot elérő beszerzések/beruházások esetén a Képviselő-testület,
Nettó 100 millió forintot el nem érő beszerzések/beruházások esetén a Pénzügyi és Gazdasági Bizottság jár el, mint Közbeszerzési Bizottság.
III. Bírálóbizottság
8. A Bírálóbizottság feladata a közbeszerzési eljárás adminisztratív feladatainak ellátása, előkészítése, lefolytatása, döntési javaslat megfogalmazása a Közbeszerzési Bizottság részére.
9. A Közbeszerzési Bizottság az adott eljárás függvényében, a polgármester illetve intézményi beszerzés esetén az intézményvezető javaslatára kéri fel a Bírálóbizottság tagjait és elnökét.
10. A Bírálóbizottság tagjainak a közbeszerzés tárgya szerinti szakértelemmel, a közbeszerzési szakértelemmel, pénzügyi szakértelemmel és jogi szakértelemmel rendelkező szakemberekből kell állnia.
11. Erre irányuló felkérés alapján a Bírálóbizottság munkáját tanácsadással segítheti megbízási szerződés alapján tanácsadó, illetve lebonyolító.
12. Közösségi értékhatárt elérő vagy meghaladó közbeszerzés esetén független hivatalos közbeszerzési tanácsadót is kell alkalmazni.
13. A Bírálóbizottság munkáját kizárólag szakmai alapon köteles teljesíteni, szakvéleményét meghozni, éppen ezért a közbeszerzési törvényben szabályozott anyagi felelősségük mellett kötelesek feladatukat teljesíteni.
14. A Bírálóbizottság hivatalosan az alakuló gyűlésen kezdi meg munkáját. Kiválasztják a beszerzés tárgyának és értékének megfelelő fajtájú eljárást. Elkészítik a közbeszerzési eljárást megindító hirdetményt, szükség esetén, illetve amikor a Kbt. ezt kötelezővé teszi, akkor az ajánlati/ részvételi dokumentációt is elkészítik.
15. A bizottság akkor határozatképes, ha a tagok több mint fele jelen van. A Bírálóbizottság döntéseit egyszerű szótöbbséggel hozza. Szavazategyenlőség esetén a Bírálóbizottság elnökének szavazata dönt. A Bírálóbizottság tagjai kizárólag igennel, vagy nemmel szavazhatnak.
16. Amennyiben szükséges, úgy az ajánlati biztosíték összegét meghatározzák.
17. A polgármester felhatalmazhatja a Bírálóbizottság elnökét a végleges hirdetmény aláírására ezzel biztosítva a hirdetmény megjelentetését. Az eljárás megindító hirdetmény ellenjegyzése nélkül a közbeszerzési eljárás nem indítható meg.
18. Az ajánlattételi illetve részvételi határidő lejártának időpontjában, a határidőben beérkezett ajánlatokat illetve jelentkezéseket a Bírálóbizottság elnöke felbontja a Kbt-ben meghatározott információkat, adatokat felolvasáskor ismerteti.
19. A beérkezett ajánlatok illetve részvételi jelentkezések felbontásáról és ismertetéséről, az érvénytelen ajánlatokról és a kizárt ajánlattevőkről jegyzőkönyvet kell készíteni.
20. A jegyzőkönyvet a törvényben meghatározott határidők figyelembe vételével kell megküldeni az érdekeltek részére, szükség esetén, az ajánlati felhívásban foglaltak alapján, figyelemmel az előírtak alapján hiánypótlást lehet elrendelni.
21. A Bírálóbizottság, az ajánlatkérő nevében köteles írásbeli felvilágosítást kérni az ajánlattevőtől – a többi ajánlattevő egyidejű értesítése mellett -, ha nem egyértelmű kijelentéseket tartalmaz az ajánlata. Az ajánlatkérő nevében köteles írásban magyarázatot kérni, ha az ajánlat kirívóan alacsony ellenszolgáltatást tartalmaz.
22. Ha az ajánlatnak a bírálati részszempontok szerinti valamelyik tartalmi eleme lehetetlennek, vagy túlzottan magas, vagy alacsony mértékűnek, illetőleg kirívóan aránytalannak értékelt kötelezettségvállalást tartalmaz, a Bírálóbizottság köteles a Kbt. 87. §-ban foglaltak szerint eljárni.
23. Az ajánlatban szereplő nyilvánvaló számítási hibát a Bírálóbizottság az ajánlatkérő nevében köteles kijavítani úgy, hogy azokat a részadatokat veszi alapul, amelyeket az ajánlat a beszerzés egyes részelemeire vonatkozóan közöl. A számítási hiba javításáról köteles az összes ajánlattevőt egy időben, haladéktalanul és írásban értesíteni.
24. A Bírálóbizottság írásbeli szakvélemény készítésével segíti, de nem kötelezi a kötelezettségvállalót.
Az írásbeli szakvélemény tartalmazza a beérkezett ajánlatok összehasonlítására vonatkozó adatokat, (az összességében legelőnyösebb pályázat kiválasztása esetén valamennyi részszempont vonatkozásában), az ajánlati felhívásban meghatározott pontozási rendszer alkalmazása során adott pontszámokat, illetve az egyes pontszámokra vonatkozó részletes szakmai indokokat.
Az írásbeli szakvélemény készítésével párhuzamosan a Bírálóbizottság ún. döntés-előkészítési jegyzőkönyvben tesz javaslatot a nyertes ajánlattevőre, illetve a második legkedvezőbb ajánlatot tett ajánlattevő személyének meghatározására.
25. Amennyiben ajánlatkérő külső lebonyolító személyt illetve szervezetet bíz meg az eljárás lefolytatására, akkor a Bírálóbizottság feladatait a lebonyolító személy illetve szervezet a megbízási szerződése alapján köteles elvégezni.
IV. Közbeszerzési eljárások lefolytatása
A közbeszerzési eljárás előkészítése
26. Az ajánlatkérő köteles az adott évre tervezett közbeszerzéseiről közbeszerzési tervet készíteni.
A közbeszerzési terv elkészítéséért az önkormányzati és polgármesteri hivatali beszerzések tekintetében a polgármester, az intézmények esetében az intézményvezető felel.
27. Annak érdekében, hogy a közbeszerzési terv szakmailag megalapozott legyen és teljes körűen tartalmazza a közbeszerzéseket, a polgármesteri hivatal valamennyi osztálya a költségvetési előirányzatok alapján a tárgyév március 10-ig tájékoztatja a közbeszerzési terv készítőjét a költségvetési évre vonatkozó beszerzési igényről. A közbeszerzési igénynek tartalmaznia kell a közbeszerzés tárgyának pontos megjelölését (a szükséges részletességgel), a közbeszerzés mennyiségét, várható értékét, a közbeszerzésre kerülő áruk, szolgáltatások alkalmazásának kezdeti időpontját, az építési beruházások megvalósításának tervezett idejét, valamint a közbeszerzés szakmai indokait.
28. A közbeszerzés tárgyának, értékének meghatározásakor kiemelkedő figyelemmel kell lenni a Kbt. 35-39.§-ában meghatározottakra, illetve a közbeszerzési eljárásokban érvényesülő ún. részekre bontási tilalom elvére, a Kbt. 40.§. (2) bekezdésében foglaltaknak megfelelő árubeszerzések, építési beruházások vagy szolgáltatások értékét pedig egybe kell számítani.
29. A közbeszerzési tervnek tartalmaznia kell:
- a közbeszerzés tárgyát (árubeszerzés, építési beruházás, építési koncesszió,
szolgáltatás megrendelés és szolgáltatási koncesszió), mennyiséget,
- a beszerzések értékét,
- a beszerzési eljárás megkezdésének határidejét,
- a beszerzés fajtáját,
- a kötelezettségvállalás meghatározását.
30. A közbeszerzési terv elkészítése előtt az ajánlatkérő indíthat közbeszerzési eljárást, amelyet később a tervben szerepeltetni kell.
31. A közbeszerzési terv nem vonja maga után az abban tervezett közbeszerzésekre vonatkozó eljárás lefolytatásának kötelezettségét.
32. A közbeszerzési tervhez képest módosított közbeszerzési igény esetén a közbeszerzési tervet a változtatás indokának megadásával módosítani kell.
A közbeszerzési eljárás dokumentálása
33. A közbeszerzési eljárást - annak előkészítésétől az eljárás alapján kötött szerződés teljesítéséig terjedően – a Bírálóbizottság, szakértő alkalmazása esetén a megbízott köteles dokumentálni.
34. A közbeszerzési eljárás előkészítésével, lefolytatásával és a szerződés teljesítésével kapcsolatban keletkezett összes iratnak a közbeszerzési eljárás lezárulásától, illetve a szerződés teljesítésétől, jogorvoslati eljárás esetén annak jogerős befejezésétől számított 5 évig történő megőrzéséről - a Polgármesteri Hivatal irattára útján - a Bírálóbizottság gondoskodik.
35. Ajánlatkérő - a Polgármester útján - köteles a Közbeszerzések Tanácsa vagy az illetékes ellenőrző vagy más illetékes szervek kérésére az adott közbeszerzéssel kapcsolatos iratokat megküldeni.
A közbeszerzési eljárás lefolytatása
36. A Bírálóbizottság (alakuló ülésen jegyzőkönyvben megnevezett) elnökének, bonyolító alkalmazása esetén a bonyolítónak a megbízási szerződésben meghatározottak szerint a feladata:
- hirdetmények, ajánlati felhívások elkészítése,
- dokumentáció elkészítése, annak rendelkezésre bocsátása,
- kiegészítő tájékoztatás igénylése esetén annak megadása, az ajánlattevők részére
történő megküldése,
- a dokumentáció ellenértékének visszajuttatása a Kbt-ben meghatározott esetekben.
37. A közbeszerzéssel kapcsolatos hirdetmény, felhívás határidőben történő feladásáról, közzétételéről - igazolható módon - a Bírálóbizottság elnöke, bonyolító alkalmazása esetén a bonyolító gondoskodik. A hirdetmények megküldésének és közzétételének részletes szabályairól, valamint a hirdetmények mintáiról külön jogszabály rendelkezik.
38. Az ajánlatkérő az eljárásban való részvételt, ajánlati biztosíték adásához kötheti, mely összegének megállapítása a Bírálóbizottság feladata.
39. Az ajánlatok, részvételi jelentkezések személyesen történő benyújtása esetén a Bírálóbizottság elnöke átvételi elismervényt állít ki, mely tartalmazza az átadó, átvevő nevét, az ajánlat, részvételi jelentkezés átadás-átvételének időpontját (év, hó, nap, óra, perc).
40. A beérkezett ajánlatokat, részvételi jelentkezéseket az ajánlattételi, részvételi határidő lejártáig a hivatali helyiség erre kijelölt zárható helyén kell őrizni.
41. Az ajánlatok, részvételi jelentkezések bontási eljárását az ajánlattételi, részvételi határidő lejártának időpontjában a Bírálóbizottság elnöke, bonyolító alkalmazása esetén a bonyolító, a Kbt. által meghatározott személyek jelenlétében folytatja le.
42. Az ajánlatok, részvételi jelentkezések felbontásáról és ismertetéséről szóló jegyzőkönyv elkészítése és ajánlattevők, illetve részvételre jelentkezők részére történő igazolható módon való átadása, megküldése a Bírálóbizottság elnöke, illetve a bonyolító feladata.
43. A jegyzőkönyv az ajánlatkérő részére, továbbá az ajánlattevők, részvételre jelentkezők száma szerinti eredeti példányban készül, melyet a Bírálóbizottság elnöke és a munkacsoport erre kijelölt tagja, illetve a bonyolító aláírásával lát el.
Tárgyalásos eljárás esetén a tárgyalásról készített jegyzőkönyvet a tárgyaláson megjelent ajánlattevők is aláírják.
A jegyzőkönyv mellékletét képezi a jelenléti ív.
44. Az ajánlatok, részvételi jelentkezések elbírálásának szakmai előkészítését lezáró írásbeli szakvéleményt és a döntési javaslatot a Közbeszerzési Bíráló Munkacsoport, bonyolító alkalmazása esetén a bonyolító készíti el.
45. A döntési javaslat előtti esetleges közbeeső intézkedések (hiánypótlás iránti intézkedés, számítási hiba javítása, felvilágosítás kérés, kirívóan alacsonynak értékelt ellenszolgáltatás esetén az ajánlati elemek valóságosságáról, teljesíthetőségéről történő érdeklődés) megtétele a Bírálóbizottság elnöke, bonyolító alkalmazása esetén a bonyolító feladata.
A hiánypótlási felhívásra, illetve egyéb intézkedésre érkezett iratok, válaszok vizsgálata a Bírálóbizottság elnöke , bonyolító alkalmazása esetén a bonyolító feladata.
46. A tárgyalásos eljárást a Bírálóbizottság elnöke , vagy az általa e feladatra kijelölt személy, illetve a bonyolító folytatja le, melyen részt vesznek a Közbeszerzési Bizottság tagjai is.
47. A Bírálóbizottság a végleges szakvélemény és az indokolással ellátott bírálati lapok alapján döntési javaslatot készít írásos formában a döntésre jogosultnak.
Lebonyolító személy illetve szervezet bevonása
48. Amennyiben ajánlatkérő külső lebonyolító személyt illetve szervezetet bíz meg az eljárás lefolytatására, akkor a Bírálóbizottság adminisztratív feladatait a lebonyolító személy illetve szervezet a megbízási szerződése alapján köteles elvégezni. Folyamatosan köteles a Bírálóbizottság tagjait az eljárásról tájékoztatni és jóváhagyásukat kérni az eljárási cselekményekhez.
Döntéshozatal
49. A közbeszerzéssel kapcsolatos felelős döntéseket a Közbeszerzési Bizottság hozza meg.
Eredményhirdetés
50. Az eljárás eredményét az ajánlati felhívásban meghatározott időpontban a Bírálóbizottság elnöke, bonyolító, intézményi beszerzések esetében az intézményvezető hirdeti ki.
Az eredményhirdetésről szóló jegyzőkönyvnek elkészítése, az írásbeli összegzésnek az ajánlattevők, illetve részvételre jelentkezők részére történő igazolható módon való átadása, megküldése a Bírálóbizottság elnökének, illetve a bonyolítónak a feladata.
51. Az ajánlattevőnek az írásbeli összegzés kijavítására a nyertes ajánlat jellemzői ismertetésére irányuló kérelmét a Bírálóbizottság elnöke, illetve a bonyolító - a Kbt-ben szabályozottak szerint - teljesíti.
52. Az eljárás eredményéről, vagy eredménytelenségéről szóló tájékoztató közzététele a Bírálóbizottság elnökének , illetve a bonyolítónak a feladata.
53. Az ajánlati biztosíték visszafizetéséről a Bírálóbizottság elnöke, illetve a bonyolító gondoskodik.
Szerződéskötés
54. A szerződés aláírásra történő előkészítéséért a Bírálóbizottság elnöke, illetve a bonyolító felel.
A szerződést az önkormányzat és a Polgármesteri Hivatal képviseletében a polgármester és a jegyző illetve megbízása alapján a pénzügyi osztályvezető írja alá. Az intézmények képviseletében pedig az intézményvezető és az önállóan gazdálkodó intézmény gazdasági vezetője az aláíró.
55.Ajánlatkérő az éves beszerzéseiről szóló éves statisztikai összegzését - külön jogszabályban meghatározott minta szerint legkésőbb a tárgyévet követő év május 31. napjáig megküldi a Közbeszerzések Tanácsa részére.
Teljesítés igazolás
56. Uniós pályázati források igénybevétele esetén a teljesítésigazolást az elszámolásért felelős osztályvezető végzi el.
Amennyiben a pályázatból megvalósított kis és nagy értékű eszközberuházás nem az önkormányzat részére történik, úgy az adott intézmény, illetve szervezet írásban nyilatkozik a teljesítés megfelelősségéről, az eszközök átvételéről és ez alapján igazolja le a beérkezett számlát az elszámolásért felelős osztályvezető.
Az írásbeli nyilatkozatnak az alábbi minimális tartalommal kell rendelkeznie:
- a teljesítés alapját képező közbeszerzés tárgya,
- a szerződés teljesítése szerződésszerű volt-e,
- nem szerződésszerű teljesítés esetén a szerződésszegés típusa, leírása, indoka,
- szerződésszegést elkövetők neve, címe,
- a szerződés részteljesítés szerződésszerű volt-e,
- nem szerződésszerű részteljesítés esetén a szerződésszegés típusa, leírása, indoka,
- a szerződésszegést elkövetők neve, címe.
A közbeszerzések ellenőrzése
57. Az ajánlatkérő köteles a szerződés teljesítéséről, módosításáról a Kbt-ben szabályozottak szerint tájékoztatót készíteni, és hirdetményt közzétenni.
58. Az ajánlatkérő közbeszerzési eljárásait a kistérségi belső ellenőrzési feladatokat ellátó munkatárs rendszeresen ellenőrzi. A kistérségi belső ellenőr a Bírálóbizottság és a Közbeszerzési Bizottság ülésén tanácskozási joggal részt vehet.
V.Felelősségi rendszer
59.A közbeszerzés tárgya szerint érintett osztály vezetője felel:
- legkésőbb a tárgyév március 10. napjáig a közbeszerzési terv elkészítéséhez szükséges adatok- különösen a közbeszerzés tárgya, becsült értéke, beszerzés ideje- megküldéséért a Településfejlesztési és Üzemeltetési Osztályvezető részére,
- a nyertes ajánlattevővel kötendő szerződés fedezetigazolásáról, a teljesítést követően a teljesítés igazolásért,
- szerződés módosításáért,
- az eljárás megindításáért,
- a közbeszerzés becsült értékének, annak megállapítását alátámasztó adatok (pl.: három ajánlat. melyek közül a legmagasabb nettó érték a becsült érték) szolgáltatásáért,
- szerződéskötés tervezett időpontjának meghatározásáért,
- szerződéstervezet elkészítéséért,
- műszaki tartalom meghatározásáért.
A közbeszerzési tervben szereplő közbeszerzés során figyelembe kell venni, hogy a közbeszerzés a tervezett időpontban lefolytatható legyen és a szerződésmegkötése a Kbt. szabályait megtartva a tervezett időpontban megtörténhessen az alábbiakat figyelembe véve:
- közösségi értékhatárt elérő nyilt eljárás esetén a közbeszerzési eljárás hozzávetőlegesen három hónapot
- egyszerű nyilt eljárás esetén a közbeszerzési eljárás hozzávetőlegesen két hónapot vesz igénybe a közbeszerzés megindításától (felhívás feladása/megküldése) számítottan.
60.Településfejlesztési és Üzemeltetési Osztályvezető felel:
- közbeszerzési terv és az éves statisztikai összegezés elkészítéséért.
61.Polgármester felel:
- az éves összesített közbeszerzési terv jóváhagyásáért minden év április 15- ig, valamint annak módosításáért, honlapon való közzétételéért, Közbeszerzések Tanácsának való megküldéséért,
- a közbeszerzési tervben nem szereplő, vagy ahhoz képest módosított eljárás lefolytatásáért, terv módosításáról,
- az éves statisztikai összegezés jóváhagyásáért, annak megküldéséről a Közbeszerzések Tanácsa részére legkésőbb a tárgyévet követő év május 31.-ig, valamint honlapon való közzétételéről,
- a bírálóbizottság, tervpályázat esetén a zsűri létrehozásáért, kijelöli azok elnökét,
- az eljárást megindító hirdetményt ellenjegyző személy kijelöléséért,
- jogorvoslati eljárásban dönt a jogi képviseletről, kereset, fellebbezés benyújtásáról, visszavonásáról.
62. Bírálóbizottság elnöke felel:
- hirdetmények, felhívás határidőben történő feladásáról, közzétételéről, illetve a hirdetmény közzététele nélkül induló tárgyalásos eljárásban az ajánlati felhívások ajánlattevők részére történő megküldéséért,
- az ajánlati (részvételi, ajánlattételi) felhívás, valamint a dokumentáció szövegéről, azok módosításáról, visszavonásáról,
- a eljárás dokumentálásáért,
- valamennyi, az eljárás keretében készült irat 5 évig történő megőrzéséért,
- szükség szerint a hiánypótlásért, annak alapján a javított hirdetmény feladásáért, (számítási hiba javítása, felvilágosítás kérés, kirívóan alacsonynak értékelt ellenszolgáltatás esetén az ajánlati elemek valóságosságáról, teljesíthetőségéről történő érdeklődés),
- beérkezett ajánlatok átvételéért, megőrzéséért,
- határidő meghosszabbításáért, az eljárás felfüggesztéséért,
- nyílt eljárás esetén dönt arról, hogy az eljárásban tárgyalásra sor kerül-e, meghatározza a tárgyalás menetét, meghatározza, hogy a bírálóbizottság az ajánlattevőkkel együttesen, vagy egymást követően, egy vagy több fordulóban tárgyaljon,
- dönt az ajánlatok érvényességéről, ajánlattevők alkalmasságáról, az eljárás eredménytelenné nyilvánításáról,
- ajánlati biztosíték visszafizetéséért,
- írásbeli összegezés készítéséért, ajánlattevők, részvételre jelentkezők részére való átadásáért,
- Közbeszerzések Tanácsa vagy az illetékes ellenőrző vagy más illetékes szervek kérésére az adott közbeszerzéssel kapcsolatos iratokat megküldéséért,
- jegyzőkönyv, jelenléti ív készítéséért.
63. Bírálóbizottság felel:
- a becsült érték figyelembevételével az ajánlati (részvételi, ajánlattételi) felhívás és a szerződés-tervezetet is tartalmazó dokumentáció (ismertető) döntésre való előkészítéséért,
- szükség esetén a hiánypótlás előkészítéséért,
- meghívásos és hirdetmény közzététele nélkül induló tárgyalásos eljárás esetén javaslattétel azoknak az ajánlattevőknek a személyére, akiknek az eljárásban való részvétele a beszerzésre tekintettel indokolt,
- tárgyalás lefolytatásáért tárgyalásos eljárás esetén,
- beérkezett ajánlatok elbírálásra való javaslattételért,
- ajánlati biztosíték meghatározásáért,
- javaslat az elnök részére az ajánlatok eredményessé, vagy eredménytelenné nyilvánítására vonatkozólag.
64. A mentesül a felelősség alól Bírálóbizottság azon tagja, aki különvéleményében tiltakozott a Kbt.- vel ellentétes felhívás, dokumentáció, szerződés-tervezet, szakvélemény elfogadása ellen, vagy a szakértelmén kívül eső kérdésekben a kérdésben szakértelemmel rendelkező taggal azonos módon szavaz.
VII. Záró rendelkezés
Jelen Szabályzat 2011. február 24. napján lép hatályba. Rendelkezéseit a folyamatban lévő eljárásokban is alkalmazni kell.
Jelen szabályzat hatályba lépésének napján a 74/2009.(IV.2.) Öh. határozattal elfogadott közbeszerzési szabályzat hatályát veszti.
Balatonalmádi, 2011. február 24.
Keszey János Ujlakiné Dr. Pék Éva
polgármester jegyző
1. melléklet
Összeférhetetlenségi és titoktartási nyilatkozat
/az eljárásban ajánlatkérői oldalon szereplő minden személy tekintetében kitöltendő/
Alulírott
Név:………………………………………………………………………………………
Lakcím:…………………………………………………………………………………..
Szig.szám:……………………………………………………………………………….
kijelentem,
hogy velem szemben a …………………………………………………………tárgyú közbeszerzési eljárásban a közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. Törvény 10. § szerinti összeférhetetlenségi ok, mint kizáró körülmény nem áll fenn.
Egyben kötelezettséget vállalok arra, hogy fenti tárgyú közbeszerzési eljárással kapcsolatban tudomásomra jutott valamennyi tényt és adatot (előminősítés nyílt eljárás részletes feltételei, az ajánlati felhívás dokumentációja, az ajánlatok felbontásakor ismertetett adatok, az ajánlatok értékeléseinek megállapításai, a döntési javaslat előterjesztésében foglaltak stb.) üzemi vagy üzleti titokként (Ptk. 81.§) kezelem az eljárással kapcsolatos hivatali titkot megőrzöm, azt sem az eljárás befejezése előtt, sem azt követően jogosulatlan személy tudomására nem hozom.
Tudomással bírok titoktartása kötelezettségem megszegésének és az összeférhetetlenség fennállásának jogkövetkezményeiről.
Nyilatkozom, hogy az eljárás során ……………………szakértelmet képviselem.
Jelen nyilatkozatomat a jogkövetkezmények ismeretében, befolyásmentesen, saját kezűleg írom alá az alulírott helyen és időpontban.
Balatonalmádi, …………………………………………..
…………………………………………
aláírás
1.függelék Vonatkozó jogszabályi környezet 2003. évi CXXIX. törvény | A közbeszerzésekről (Kbt.) |
137/2004. (IV. 29.) Korm. rend. | A tervpályázati eljárások részletes szabályairól |
34/2004. (III. 12.) Korm. rend. | A közbeszerzési és tervpályázati hirdetmények megküldésének és közzétételének részletes szabályairól, a hirdetmények ellenőrzésének rendjéről és díjáról, valamint a Közbeszerzési Értesítőben történő közzététel rendjéről és díjáról |
215/2010. (VII. 9.) Korm. rend. | Az építési beruházások közbeszerzési eljárás során készítendő dokumentációjának tartalmáról |
168/2004. (V. 25.) Korm. rend. | A központosított közbeszerzési rendszerről, valamint a központi beszerző szervezet feladat- és hatásköréről |
224/2004. (VII. 22.) Korm. rend. | A hulladékkezelési közszolgáltató kiválasztásáról és a közszolgáltatási szerződésről |
302/2006. (XII. 23.) Korm. rend. | A védett foglalkoztatók részére fenntartott közbeszerzések részletes szabályairól |
257/2007. (X. 4.) Korm. rend. | A közbeszerzési eljárásokban elektronikusan gyakorolható eljárási cselekmények szabályairól, valamint az elektronikus árlejtés alkalmazásáról |
29/2004. (IX. 8.) IM rendelet | A hivatalos Közbeszerzési tanácsadói tevékenység feltételét képező közbeszerzési gyakorlatra és annak igazolására vonatkozó szabályokról |
30/2004. (IX. 8.) IM-PM együttes rendelet | A hivatalos Közbeszerzési tanácsadói tevékenység feltételét képező felelősségbiztosításra vonatkozó szabályokról |
1/2004. (I. 9.) FMM rendelet | A közbeszerzési eljárásokhoz kapcsolódó a munkavállalók védelmére és a munkafeltételekre vonatkozó tájékoztatási kötelezettség eljárási szabályairól és díjazásáról |
1/2006. (I. 13.) PM rendelet | A közbeszerzési eljárásokhoz kapcsolódó, adózásra vonatkozó tájékoztatási kötelezettség teljesítésének eljárási szabályairól és díjazásról |
8001/2007. (MK. 102.) KüM-IRM együttes tájékoztató | A Magyar Köztársaságnak és az Európai Közösségnek a közbeszerzések terén fennálló nemzetközi kötelezettségeiről |
14/2010. (X.29.) NFM rendelet | A közbeszerzési és tervpályázati hirdetmények, a bírálati összegezések és az éves statisztikai összegezések mintáiról |
Az Európai Parlament és Tanács 2195/2002/EK rendelete | A közös közbeszerzési szószedetről |
A Bizottság 2151/2003/EK rendelete | Az Európai Parlament és Tanács 2195/2002/EK rendeletének módosításáról |
2. FÜGGELÉK
ÉRTÉKHATÁROK
Az ajánlatkérő által lefolytatott közbeszerzési eljárások nemzeti értékhatárokat elérő értékű közbeszerzések vagy közösségi értékhatárokat elérő értékű közbeszerzések lehetnek.
A nemzeti értékhatárokat a költségvetési törvény határozza meg [Magyar Köztársaság 2011. évi költségvetéséről szóló 2010. évi CLXIX. törvény 74. § (1) bekezdése], amely szerint:
- árubeszerzés esetén 8 millió forint;
- építési beruházás esetében 15 millió forint;
- építési koncesszió esetében 100 millió forint;
- szolgáltatás megrendelése esetében 8 millió forint;
- szolgáltatási koncesszió esetében 25 millió forint.
A közösségi értékhatárokat a közösségi közbeszerzési irányelvek határozzák meg oly módon, hogy azok értéke euróban kerül meghatározásra és a Kbt. 30-32. §-ai tartalmazzák. Az euróban meghatározott értékhatárok forintban kifejezett értékét minden évben a Közbeszerzések Tanácsa Elnökének tájékoztatója határozza meg.
Amennyiben ajánlatkérő a Kbt. 22. § (1) bekezdés b)-j) pontja szerint minősül, úgy az értékhatár:
- árubeszerzés esetén 193.000 euró, melynek forintban kifejezett értéke 50.737.770 Ft;
- szolgáltatás megrendelés esetén 193.000 euró, melynek forintban kifejezett értéke 50.737.770 Ft;
- építési beruházás esetén 4.845.000 euró, melynek forintban kifejezett értéke 1.273.702.050 Ft.
Határidők, felelősök:
Határidő: azonnal