4. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testület
2011. május 26-i ülésére
2011. május 26-i ülésére
Tárgy: | Javaslat Balatonalmádi Város Önkormányzat 2010. évi pénzmaradványának felosztására | |
Készítette: | Regenyéné Király Andrea osztályvezető | |
Előterjesztő: | Keszey János polgármester | |
Véleményező bizottság: | Humán Bizottság, Pénzügyi és Gazdasági Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
A Képviselő-testület 2011. április 28-i ülésén megtárgyalta és elfogadta Balatonalmádi Város Önkormányzat 2010. évi költségvetési tervének végrehajtását és megállapította a 2010. évi pénzmaradvány összegét.
A Balatonalmádi Város Önkormányzat 2010. évi helyesbített pénzmaradványa 670.831 e/Ft volt (előző évben 713.421 e/Ft).
A megelőző évek költségvetési pénzmaradványa 160.325 e/Ft volt.(1.sz. melléklet)
Az önkormányzat helyesbített pénzmaradványát módosítja a 6.697 e/Ft költségvetési kiutalatlan támogatás és a 971 e/Ft költségvetés felé történő befizetési kötelezettség, így a 2010. évi módosított pénzmaradvány összege 676.557 e/Ft (az előző évek pénzmaradványa nélkül).
Az önkormányzat pénzmaradványát módosító állami támogatást főként az alábbi tényezők indokolják:
Pénzmaradványt módosító jelentősebb tételek:
- üdülőhelyi feladatokra igénybe nem vett állami hozzájárulás összege 2.196.582 Ft,
- az óvodai nevelési feladatokra igénybe nem vett 783.333 Ft állami hozzájárulás (az ellátotti tényleges létszám 2010. december 31-én 13 fővel több volt, mint a normatív támogatás alapjául szolgáló mutató),
- az alapfokú művészetoktatásra járó 152.566 e/Ft járó többlettámogatás, mivel a zeneiskolai létszám 2010. utolsó négy hónapjában 8 fővel emelkedett,
- a szociális étkeztetés feladatra igénybe nem vett 221.450 Ft állami hozzájárulás (az ellátotti tényleges létszám 4 fővel több volt a szociális intézménynél, mint a normatív támogatás alapjául szolgáló mutató),
- a házi segítségnyújtás feladatra igénybe nem vett 830.437 Ft állami hozzájárulás (az ellátotti tényleges létszám 5 fővel több volt, mint a normatív támogatás alapjául szolgáló mutató),
- az időskorúak nappali intézményi ellátására igénybe nem vett 177.160 Ft állami hozzájárulás (az ellátotti tényleges létszám 2 fővel több volt az, mint a normatív támogatás alapjául szolgáló mutató),
- napközis foglalkoztatásra járó 235.000 Ft többlettámogatás, mivel a napközis gyermekek létszáma az elmúlt év utolsó 4 hónapjában 30 fővel több volt,
- a sajátos nevelési igényű gyermekekre igénybe nem vett 119.467 Ft állami hozzájárulás (e jogcím mutatószáma 2 fővel emelkedett),
- a kedvezményes gyermekétkeztetésre igénybe nem vett 1.685.000 Ft állami hozzájárulás (a kedvezményes étkeztetést 25 fővel több gyermek vette igénybe, mint a normatív támogatás alapjául szolgáló mutató),
- a SZJA mérséklés igénybevételével kapcsolatosan önkormányzatunk részére 313.852 Ft fizetendő támogatása keletkezett a 2010. évre vonatkozóan, mivel az adóerőképességünk csökkent a 2010. június 30-ra vonatkozó adatszolgáltatásunk alapján,
- a központosított előirányzatok év végi elszámolását követően a 2010. évi kereset kiegészítésre, az osztályfőnöki pótlékok kiegészítésére és a pedagógus továbbképzésre vonatkozóan együttesen 971 e/Ft befizetési kötelezettsége keletkezett önkormányzatunknak.
A felhasználható pénzmaradvány összegénél figyelembe vételre kerül az előző években képzett tartalék maradványa is (160.325 e/Ft).
A 836.882 e/Ft összegű (előző évben 865.282 e/Ft) pénzmaradvány fedezetet nyújt:
- a kötött felhasználású maradványok teljesítésére (1., 1/a.sz. melléklet),
- a 2011. évi költségvetésben finanszírozási bevételként szerepeltetett 419.619 e/Ft összegű pénzmaradvány igénybevételére,
- a 2010. évről áthúzódó intézmények és szakfeladatok – kötelezettséggel terhelt - működési célú kiadásaira (2. sz. melléklet),
- működési és felhalmozási célú tartalékok visszapótlására (3.sz. melléklet),
- a 2011. évi költségvetésben szereplő hitel visszapótlására,
- a 2011. évben hozott testületi döntések kiadásaira (3.sz. melléklet),
- egyéb kiadásokra (3.sz. melléklet).
A 2011. évi költségvetés pénzmaradvány igénybevételeként 419.619 e/Ft összeggel számolt az alábbiak szerint:
- az elnyert EU-S támogatással megvalósuló projektek előző évről áthúzódó 192.233 e/Ft felhalmozási célú, 5.505 e/Ft működési célú kiadásira,
- a 2010. évről áthúzódó felhalmozási célú kiadásokra (nem EU-s elnyert támogatással megvalósuló projektek) 203.122 e/Ft összegű kiadásaira,
- a katolikus templom tetőfelújítására nyújtandó 6.000 e/Ft összegű - 2010. évben fel nem használt -támogatására,.
- a Móra Ferenc u. 6. sz. lakás felújítására 1.234 e/Ft összegű felújítására,
- a 2008. évben megszűnt Beruházó Víziközmű Társulat 2011. évi kiadásai és bevételei között jelentkező 10.569 e/Ft különbség fedezetére,
- a zöld hulladék gyűjtésére, szállítására tervezett 680 e/Ft kiadásra,
- az Együtt-Egymásért Alapítvány számára fűtéstámogatás céljából nyújtandó 176 e/Ft támogatásra,
- Devecser Város Önkormányzatának 100 e/Ft összegű támogatására.
A 2010. évi költségvetésben az előző évi pénzmaradvány igénybevétele soron 489.036 e/Ft szerepelt az alábbiak szerint:
- a 2008. évben megszűnt Beruházó Víziközmű Társulat 2010. évi kiadásai és bevételei közötti különbség fedezete került tervezésre19.798 e/Ft összeggel,
- a szociális pályázatra vonatkozóan 7.071 e/Ft összeggel,
- a 2009. évről áthúzódó felhalmozási célú kiadásokra (nem EU-s elnyert támogatással megvalósuló projektek) vonatkozóan 192.339 e/Ft összeggel,
- az elnyert EU-S támogatással megvalósuló projektekre vonatkozóan 269.828 e/Ft összeggel.
Az önkormányzatnak 2011. december 31-i fordulónapra vonatkozóan forgatási célú értékpapírja nem volt.
Az intézmények, valamint a szakfeladatok pénzmaradványát a 2. sz. mellékletben mutatjuk be.
A kimutatáson szerepel az intézmények és a hivatalhoz tartozó szakfeladatok számított pénzmaradványának összege (3. oszlop), az elvonások után kialakult módosított pénzmaradványa (6. oszlop). Az intézmények (az önállóan gazdálkodó és működő intézmények, valamint az önállóan működő intézmények) és a szakfeladatok módosított pénzmaradványa 30.005 e/Ft.
A módosított pénzmaradvány összeget kiemelt előirányzati bontásban mutatjuk be.
A kötelezettséggel terhelt pénzmaradvány tartalmazza a december hónapban kifizetett kiadásokat, melyek könyvelése (terhelése) január hónapban történt (jutalom, megbízási díj, egyéb személyi jellegű kifizetés és járulékaik), valamint a szállítói kötelezettségek és egyéb dologi kiadásokat, amelyekre 2010. évben kötelezettségvállalás történt, de a kifizetés áthúzódott 2011. évre.
A Képviselő-testület a 110/2011. (IV.28). Öh. alapján úgy döntött, hogy az intézmények és a Polgármesteri Hivatalhoz tartozó szakfeladatok számára csak a kötelezettséggel terhelt pénzmaradványok összegét pótolja vissza. A döntés alapján az intézmények és szakfeladataik számára csak a kötelezettséggel terhelt pénzmaradvány kerül visszapótlásra (több éves gyakorlatnak megfelelően).
2011. évi testületi döntések:
2011. évben több olyan testületi döntés született, melyek kiadásainak fedezetéül a 2010. évi pénzmaradvány került meghatározásra. Az alábbi döntések tételes, számszerűsített kimutatását - kiemelt előirányzatonként - a 3. számú melléklet tartalmazza:
- A 40/2011. (II.24.) Öh alapján Balatonalmádi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Veszprém TV Kft műsorszolgáltatóval 2011. március 01. napjától - 2011. december 31. napjáig bruttó 625.000,-Ft szolgáltatási díj ellenében szolgáltatási szerződést kötött, melynek fedezete a 2010. évi pénzmaradvány.
- A 62/2011. (III.3.) Öh alapján a testület a Nemzetgazdasági Minisztérium 2011/6. számú „Vasúttisztasági-idegenforgalmi Közfoglalkoztatási Program” pályázatán való részvételről döntött. A pályázathoz szükséges 1.076.198,-Ft önrészt a 2010. évi pénzmaradvány terhére biztosította.
- A 77/2011. (III.31.) Öh. alapján a testület a balatonalmádi Magyar-Angol Tannyelvű Gimnázium és Kollégium fenntartásának támogatására a Veszprém Megyei Önkormányzat számára 2011. évben 771.750,-Ft működési hozzájárulást biztosított az önkormányzat 2010. évi pénzmaradványa terhére.
- A 97/2011.(III.31.) Öh. alapján aKépviselő-testület biztosította a Balatonalmádi Turisztikai Egyesület 2011. évben benyújtásra kerülő TDM-pályázataihoz szükséges 10.260 ezer Ft önrészt. A 2011. évi költségvetésben szereplő 6.600 ezer Ft-on felül további 3.660 ezer Ft-ot a 2010. évi pénzmaradvány terhére biztosította.
- A 99/2011. (III.31.) Öh. alapján az önkormányzat Képviselő-testülete a Városgondnokság telephelyfejlesztése céljából megszerzendő 0100/21 hrsz-ú ingatlan vételárának (kisajátítási kártalanításának) pénzügyi fedezetét – a pénzügyi lehetőségek függvényében – a 2010. évi költségvetés pénzmaradványának felosztása során biztosítja.
Az előterjesztés 3. számú melléklete a fent említett kiadás forrásának biztosítására 15.000 e/Ft-ot tartalmaz.
- A 110/2011. (IV. 28.) Öh. alapján a testület 800 ezer Ft-ot biztosított Balatonfűzfő Város Önkormányzata részére a vízszállító gépjármű beszerzésére elnyert pályázata önrészének biztosítása céljából a 2010. évi pénzmaradvány terhére.
- A 117/2011. (IV. 28.) Öh. alapján a testület a Wesselényi strandon jelentkező tovább nem számlázható vízfogyasztás összegét, a nettó 3.522.988 Ft forrását a 2010. évi pénzmaradvány terhére biztosította..
- A 124/2011. (IV.28.) Öh. alapján a testület a Balatonalmádi, Hadak útja 4-6. szám alatti 2014 hrsz-ú ingatlanon álló – az ingatlan-nyilvántartásban nem szereplő és rossz műszaki állagú – épület elbontására és a bontási hulladék ártalommentes elhelyezésére bruttó 2,5 millió forint pénzügyi fedezetet biztosított a 2010. évi pénzmaradvány terhére.
2005. évi testületi döntés:
A 244/2005.(IX.29.) Öh. alapján Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testülete a „Balatonalmádi szennyvízcsatorna-hálózat bővítés” tárgyú beruházás megvalósításához
29.000 e/Ft, azaz - Huszonkilencmillió - forint összegű saját forrást biztosít az alábbiak szerint:
2012. évben 5.000 e/Ft
2013. évben 20.000 e/Ft
2014. évben 4.000 e/Ft
A 2010. évi pénzmaradvány felosztására tett javaslat a következő évekre - a szennyvízcsatorna-hálózat bővítésével összefüggően - vállalt 29.000 e/Ft összegű saját forrás biztosítására tett kötelezettségből 20.000 e/Ft összegű céltartalék képzését tartalmazza.
Céltartalékok:
A 3. sz. kimutatásban szerepeltetjük a működési és felhalmozási célú tartalékokat, amelyek összege 90.667 e/Ft (előző évben 59.827 e/Ft).
Az önkormányzat 2011. évi eredeti költségvetésében a számszerűsített hiány összege miatt nem volt lehetőségünk működési és felhalmozási célú általános tartalék képzésére. Indokoltnak tartjuk, hogy a nem várt események bekövetkezésekor rendelkezésére álljon a mellékletben szerepeltetett 9.993 e/Ft működési célú – 11.500 e/Ft felhalmozási célú (múlt évben 7.005 e/Ft – 8.000 e/Ft volt) általános tartalék.
Az általános tartalék terhére kifizetés csak rendkívüli indokolt esetekben, képviselő-testületi döntést követően jelentkezhet.
A működési és felhalmozási célú céltartalékok között szerepelnek azon tételek, amelyek visszapótlása, illetve képzése ajánlott.
Az előterjesztés a működési célú céltartalékok között a várospropaganda célú kiadások számára 1.500 e/Ft tartalék keret, a városi rendezvények kiadásaira további 1.000 e/Ft összegű keret biztosítását javasolja az előző évi maradvány visszapótlásával.
A felhalmozási célú tartalékok visszapótlását, képzését indokolja a folyamatban lévő EU-s pályázatok lebonyolítása, elszámolása és az önkormányzati beruházási-felújítási igények nagysága (EU-s pályázatok kiadásai, pályázati önrész, akadály-mentesítés, intézményi felújítási tartalék, város rehabilitációs keret).
Az intézmények és a hivatal 2011. évi felújítási keret maradványának további, 3.000 e/Ft-tal történő kiegészítése javasolt, mivel évek óta a felújítási és karbantartási keretek felhasználására vonatkozó igények összege a rendelkezésre álló keret többszöröse.
Felhalmozási célú kiadások és a hitel visszapótlása:
A 2010. évet megelőző években a felhalmozási célú kiadások (beruházások, felújítások, egyéb felhalmozási célú kiadások) előző évi előirányzat maradványát a pénzmaradvány felosztásakor pótoltuk vissza. Ezzel a gyakorlattal szakítva, 2010. évben már a 2010. évi eredeti költségvetésben terveztük a kiadási előirányzatok maradványát eredeti előirányzatként. A 2011. évi költségvetés tervezésekor is ezt a gyakorlatot folytattuk.
A beruházási kiadások között csapadékelvezetés 3.000 e/Ft-tal, strandi beruházási kiadások (napozóstég, kis teherautó) 2.300 e/Ft-tal szerepelnek, mivel a 2011. évi költségvetésben ezen feladatok kiadásainak szerepeltetésére nem volt lehetőség.
Az önkormányzat 2011. évi költségvetésében 117.283 e/Ft (2009. ében 85.801 e/Ft, múlt évben 99.316 e/Ft) fejlesztési célú hitel került tervezésre, amely teljes egésze a 2010. évi pénzmaradvány terhére visszapótolható.
Az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv (Városgondnokág és intézményei) 2010. évi helyesbített pénzmaradványának és a Képviselő testület által - a mellékelt 2. számú melléklet alapján - engedélyezett 2010. évi pénzmaradvány felhasználás előirányzatainak különbözetének rendezésére a 2011. évi költségvetési rendelet szeptemberi módosítása során kerül sor.
Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy a 2010. évi pénzmaradvány felosztását megtárgyalni, s az előterjesztésben foglaltak szerint dönteni szíveskedjen.
Balatonalmádi, 2011. május 11.
Keszey János
polgármester
Döntéshozói vélemények
Pénzügyi és Gazdasági Bizottság |
124/2011. (V.17.) PGB határozat
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Pénzügyi és Gazdasági Bizottsága az alábbi döntés meghozatalát javasolja a Képviselő-testületnek:
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete
A 2011. évi költségvetés bevételi előirányzatát 2.845.173 e/Ft-ra,
- ebből : költségvetési bevétel: 2.008.291 e/Ft
finanszirozási bevétel: 836.882 e/Ft
kiadási előirányzatát 2.845.173 e/Ft-ra emeli.
- ebből : költségvetési kiadás: 2.811.687 e/Ft
finanszirozási kiadás: 33.486 e/Ft
Ezzel egyidejűleg a bevételi előirányzat terhére az 1., 1/a., l/b., 2. és a 3. számú mellékletben felsorolt feladatokra az ott megjelölt összegben kiadási előirányzatot biztosít.
Utasítja a Polgármestert, hogy a költségvetési rendelet módosításakor az előirányzat változásokat szerepeltesse.
Felelős: Keszey János polgármester
Hivatali felelős: Regenyéné Király Andrea osztályvezető
Határidő: azonnal, ill. a 2011. évi költségvetési rendelet következő módosítása
|
|
Humán Bizottság |
61/2011. (V. 17.) HB határozat:
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Humán Bizottsága az alábbi döntés meghozatalát javasolja a Képviselő-testületnek:
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete
A 2011. évi költségvetés bevételi előirányzatát 2.845.173 e/Ft-ra,
- ebből : költségvetési bevétel: 2.008.291 e/Ft
finanszírozási bevétel: 836.882 e/Ft
kiadási előirányzatát 2.845.173 e/Ft-ra emeli.
- ebből : költségvetési kiadás: 2.811.687 e/Ft
finanszírozási kiadás: 33.486 e/Ft
Ezzel egyidejűleg a bevételi előirányzat terhére az 1., 1/a., l/b., 2. és a 3. számú mellékletben felsorolt feladatokra az ott megjelölt összegben kiadási előirányzatot biztosít.
Utasítja a Polgármestert, hogy a költségvetési rendelet módosításakor az előirányzat változásokat szerepeltesse.
Felelős: Keszey János polgármester
Hivatali felelős: Regenyéné Király Andrea osztályvezető
Határidő: azonnal, ill. a 2011. évi költségvetési rendelet következő módosítása
|
|
"A 2010. évi pénzmaradvány "
Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: napirendi kérdések
A Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testület a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.
Határozati javaslat
......./2011.(V.26.). Öh.
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete
A 2011. évi költségvetés bevételi előirányzatát 2.845.173 e/Ft-ra,
- ebből : költségvetési bevétel: 2.008.291 e/Ft
finanszirozási bevétel: 836.882 e/Ft
kiadási előirányzatát 2.845.173 e/Ft-ra emeli.
- ebből : költségvetési kiadás: 2.811.687 e/Ft
finanszirozási kiadás: 33.486 e/Ft
Ezzel egyidejűleg a bevételi előirányzat terhére az 1., 1/a., l/b., 2. és a 3. számú mellékletben felsorolt feladatokra az ott megjelölt összegben kiadási előirányzatot biztosít.
Utasítja a Polgármestert, hogy a költségvetési rendelet módosításakor az előirányzat változásokat szerepeltesse.
Felelős: Keszey János polgármester
Hivatali felelős: Regenyéné Király Andrea osztályvezető
Határidő: azonnal, ill. a 2011. évi költségvetési rendelet következő módosítása
Határidők, felelősök:
Határidő: azonnal