14. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testület
2012. április 26-i ülésére
2012. április 26-i ülésére
Tárgy: | Javaslat a Neptun-strand ügyében | |
Készítette: | Zana András osztályvezető | |
Előterjesztő: | Keszey János polgármester | |
Véleményező bizottság: | Humán Bizottság, Pénzügyi és Gazdasági Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
A Neptun-strand ügye több alkalommal szerepelt a Képviselő-testületi ülések napirendjén. Legutóbb a 2012. februári ülésén tárgyalt Képviselő-testület arról, hogy önkormányzatunk közreműködjön-e a Neptun-strand üzemeltetésében, mely elől előzetesen nem zárkóztak el az ingatlan tulajdonosai.
A Képviselő-testület 34/2012. (II. 23.) Öh. számú határozatávalelviekben támogatta a Balatonalmádi, Neptun utca 23/A, 23/B, 25-27. szám alatti, 1603/2, 1607 és 1608/2 hrsz-ú ingatlan együttes (volt Neptun strand) önkormányzati fenntartását, üzemeltetését. Az ezzel kapcsolatos tárgyalások folytatására felhatalmazta a Polgármestert, továbbá felkérte, hogy a tárgyalások eredményessége esetén az ingatlan fenntartására, üzemeltetésére vonatkozó javaslatot terjessze a Képviselő-testület elé.
Az ingatlan együttes tulajdonosaival az egyeztetés megtörtént, Ők a mellékelt bérleti szerződés tervezetet küldték meg.
A 2010. évben készített kalkulációink nem támasztották alá azt, hogy a Neptun strand önálló strandként történő üzemeltetése gazdaságos lenne, különös tekintettel az önkormányzatra érvényes és az önkormányzat által be is tartott pénzügyi-számviteli előírásokra.
A megküldött bérleti szerződés szerint is csak a Budatava-strand kiegészítő területeként jöhet szóba a Neptun-strand területe.
Többlet létszámot, mint azt a korábbi előterjesztésben már jeleztük, a terület rendben tartásához nem tudunk biztosítani. A terület megfelelő szintre hozásával, folyamatos szinten tartásával és takarításával kapcsolatban az alábbi becsült költségek jelentkeznek:
· Hajtó és kenőanyag beszerzés a fűkaszáláshoz 150.000 Ft
· Egyéb anyagbeszerzés, faanyag, festék stb. a javításokhoz, virág 100.000 Ft
· Egyéb készletbeszerzés tisztítószerek, zsákok, locsolótömlő 150.000 Ft
fűnyíróalkatrész stb.
· Víz és csatornadíj 100.000 Ft
· Rovarirtás 30.000 Ft
Összesen: 530.000 Ft
bérleti díj : nettó 200.000 Ft
biztosítás: tulajdonosi kötelezettség
Egyéb üzemeltetéssel és fenntartással kapcsolatos költségek is emelkedhetnek a Budatava-strandon tervezetthez képest, így a hulladékszállítás, őrzés-védés költsége is.
A bevételi oldal emelésére néhány szezonális terület bérbeadás jöhet szóba (jégkrém, főtt kukorica, popkorn, kürtőskalács), egyenként bruttó 50-60.000 Ft bérleti díjjal számolva és esetlegesen a területen lévő üzlethelyiség bérbeadása, illetve a volt Neptun strand vízfelületén elhelyezett hajók, csónakok kikötése, tárolása.
A Budatava-strand bevételei 2010. évben a 2009. évhez viszonyítva érezhetően emelkedést mutattak, a bevétel növekedése 2.528.815 Ft volt.
A volt Neptun strand területének fenntartása, üzemeltetése a fentiek figyelembevételével vélhetően közvetlen gazdasági haszonnal nem jár, de az önkormányzat birtokon belüli helyzete lehetőséget ad arra, hogy a terület állapota a saját elvárásainak megfelelő legyen.
Balatonalmádi, 2012. április 11.
Tisztelettel:
Keszey János
polgármester
Döntéshozói vélemények
Humán Bizottság |
61/2012. (IV. 17.) HB határozat:
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Humán Bizottságanem javasolja a Képviselő-testületnek a volt Neptun strand önkormányzati fenntartására, üzemeltetésére vonatkozó, - az előterjesztés mellékletét képező - bérleti szerződés aláírását. Abban az esetben javasolja a tárgyalások folytatását, ha érzékelhető előnnyel jár a terület bérlése. Ez esetben a Humán Bizottság az alábbi szempontok figyelembe vételével javasolja a tárgyalások folytatását a tulajdonosokkal:
· Minimális bérleti idő 5 naptári év.
· A Neptun u.23/B és Neptun u. 23. szám alatti ingatlanon lévő életveszélyes épületek elkerítése a tulajdonosok feladata.
· A szerződés kizárólag a bérleti jogviszonnyal összefüggő kérdésekre szorítkozzon (ne szerepeljen benne semmilyen utalás a helyi építési szabályzat esetleges megváltoztatására).
· További tárgyalások a bérleti díj mértékéről.
Felelős: Bálint Sándor bizottsági elnök
Hivatali felelős: Zana András osztályvezető
Határidő: 2012. április 26. Kt. ülés
|
|
Pénzügyi és Gazdasági Bizottság |
98/2012. (IV.17.) PGB határozat
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Pénzügyi és Gazdasági Bizottsága az alábbi határozati javaslatot:
„Balatonalmádi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Balatonalmádi, Neptun utca 23/A, 23/B, 25-27. szám alatti, 1603/2, 1607 és 1608/2 hrsz-ú ingatlan együttes (volt Neptun strand) önkormányzati fenntartására, üzemeltetésére vonatkozó bérleti szerződés tervezetet az alábbi eltérésekkel fogadja el: …………………………………………………………………..
Felhatalmazza a Polgármestert az ingatlantulajdonosokkal történő szerződés-egyeztetésre és a módosítások elfogadása esetén a bérleti szerződés megkötésére.
A 200.000 Ft + Áfa összegű bérleti díj és az üzemeltetéssel kapcsolatban felmerülő bruttó 530.000 Ft összegű költségek fedezetét a 2011. évi pénzmaradvány terhére biztosítja.
Felkéri a Polgármestert, hogy a döntésről az érdekelteket tájékoztassa és, hogy a pénzügyi fedezet átcsoportosításáról a költségvetés soron következő módosításakor gondoskodjon.”
e l u t a s í t j a.
|
|
"A volt Neptun strand bérleti ügye"
Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: napirendi kérdések
A Balatonalmádi Város Önkormányzat Képviselő-testület a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.
Határozati javaslat
………./2012. (IV.26.) Öh.
Balatonalmádi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Balatonalmádi, Neptun utca 23/A, 23/B, 25-27. szám alatti, 1603/2, 1607 és 1608/2 hrsz-ú ingatlan együttes (volt Neptun strand) önkormányzati fenntartására, üzemeltetésére vonatkozó bérleti szerződés tervezetet az alábbi eltérésekkel fogadja el:
…………………………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………..
Felhatalmazza a Polgármestert az ingatlantulajdonosokkal történő szerződés-egyeztetésre és a módosítások elfogadása esetén a bérleti szerződés megkötésére.
A 200.000 Ft + Áfa összegű bérleti díj és az üzemeltetéssel kapcsolatban felmerülő bruttó 530.000 Ft összegű költségek fedezetét a 2011. évi pénzmaradvány terhére biztosítja.
Felkéri a Polgármestert, hogy a döntésről az érdekelteket tájékoztassa és, hogy a pénzügyi fedezet átcsoportosításáról a költségvetés soron következő módosításakor gondoskodjon.
Felelős: Keszey János polgármester
Hivatali felelős: Zana András osztályvezető
dr. Pethő László osztályvezető
Regenyéné Király Andrea osztályvezető
Határidő: 2012. május 9. – értesítésre
soron következő költségvetés módosítás – fedezet átcsoportosítására
Határidők, felelősök:
Határidő: azonnal
Mellékletek: