113/2016. (XII. 6.) Közoktatási, Művelődési, Ifjúsági és Sport Bizottsági határozat
Tárgy: Budaörs Város Önkormányzat 2017. évi költségvetési koncepciója

  I.    Budaörs Város Önkormányzat Közoktatási, Művelődési, Ifjúság és Sport Bizottsága javasolja a Képviselő-testületnek a 2017. évi költségvetési koncepciót elfogadni.

 

II.    Budaörs Város Önkormányzat Közoktatási, Művelődési, Ifjúság és Sport Bizottsága javasolja a Képviselő-testületnek a 2017. évi költségvetés tervezésére vonatkozó, alábbi irányelveket elfogadni:

 

1)    Elsődleges követelmény az önkormányzat által ellátandó kötelező feladatok zavartalan, folyamatos ellátásának biztosítása legalább a már elért minőségi színvonalon, a költségvetési egyensúly megtartása mellett.

2)    Az önkormányzati feladatellátás minden területén érvényesíteni kell a takarékos, óvatos költségvetési gazdálkodás követelményét, a működési hiány nélküli gazdálkodás követelményét.

3)    Önként vállalt feladatok a költségvetésben akkor tervezhetők, ha azok pénzügyi fedezete az önkormányzat saját bevételeiből megteremthető. Az önként vállalt feladatok kiadásainak finanszírozása a kötelező önkormányzati feladatok ellátását nem veszélyeztetheti.

4)    Az állami támogatásokat a Magyarország 2017. évi központi költségvetéséről szóló törvény 2. és 3. számú mellékleteinek szabályai szerint meghatározott összegben kell tervezni.

5)    A bevételek tervezése során változatlanul nagy hangsúlyt kell helyezni az önkormányzati és az intézményi saját bevételek pontos számbavételére, a bevételi források teljes körűségére. A költségvetés számainak véglegesítésekor a lehető legteljesebb, de a reálisan teljesíthető bevételek feltárására kell törekedni.

6)    Fel kell tárni azokat a forrásokat, melyek a saját bevételek további növelését teszik lehetővé.

7)    A kintlévőségek behajtására 2017. évben is kiemelt figyelmet kell fordítani.

8)    A 2017. évi költségvetési javaslatban a 2016. évi gazdálkodás során keletkező szabad maradvány várható összegét, mint a jövő évi fejlesztésekhez rendelhető forrást, szerepeltetni kell. 

9)    A folyamatban lévő, 2017. évre áthúzódó fejlesztéseken túl további fejlesztési kiadás csak az alapvető működés biztosítását túlmenően rendelkezésre álló források függvényében lehetséges.

10)  Budaörs Város Önkormányzata fenntartásában működő intézményekben foglalkoztatott közalkalmazottakat megillető pótlékok meghatározásáról szóló 8/2016. (II.26.) önkormányzati rendeletben, valamint a Clementis László működtetői ösztöndíjról szóló 50/2012. (XII.17.) önkormányzati rendeletben foglaltakat 2017. évben is fenn kívánja tartani.

11) Továbbra is részt kell vállalni – a lehetőség szerint – a megújuló közfoglalkoztatásban, csökkentve ezzel a helyi munkanélküliséget.

12)  Budaörs Város Önkormányzat fenntartásában működő költségvetési intézmények, illetve az önkormányzat által foglalkoztatottak részére 2017. évben béren kívüli juttatásként bruttó 200 e Ft/álláshely/év, egyéb nem rendszeres juttatások tekintetében a 2016. évi költségvetési rendeletben, valamint az egyéb hatályos helyi rendeletekben meghatározott juttatások tervezhetők.

13)  Budaörs Város Önkormányzat fenntartásában működő köznevelési és szociális intézményekben dolgozók részére munkaruha bruttó 35.000 Ft/fő/év, vagy védőruha 25.000 Ft/fő/év összeggel tervezhető.

14) Budaörs Város Önkormányzat fenntartásában működő költségvetési intézmény vezetője munkáltatói döntésen alapuló illetményrészt csak az irányító szerv előzetes jóváhagyásával állapíthat meg.

15)  Az egyházi fenntartású közoktatási intézmény esetében az érvényben lévő szerződésnek megfelelően tervezhető a támogatás összege.

16)  A nemzetiségi önkormányzatok 2017. évi támogatására a Képviselő-testület tartalékot képez, melyre pályázatot nyújthatnak be a 2017. évi költségvetés beterjesztéséig.

17)  A költségvetésben önálló soron szerepelő, támogatott civil szervezetek, egyesületek, továbbá a társadalmi szervezetek, valamint éves pályázat során támogatásban részesült civil szervezetek által év közben előterjesztett további támogatási igény nem támogatható.

18) Ezen eddig is maximálisan komolyan vett költségvetési irányelvek súlyát tovább növeli az állam által szolidaritási hozzájárulás ürügyén, az önkormányzat saját költségvetéséből egyoldalúan – és véleményeink szerint jogszerűtlenül – elvont több, mint 2 Mrd. Ft, amely következtében kialakult költségvetési szituáció a város mozgásterét jelentékeny mértékben korlátozza.

« Vissza
Vissza a főmenübe