Budaörs Város Önkormányzata Képviselő-testülete úgy dönt, hogy
1.
Budaörs Város Önkormányzata a 115 helyrajzi számú, természetben a Budaörs, Templom tér 17. szám alatt található ingatlanból a Budaörs Város Önkormányzat tulajdonát képező Épületrészt, - mely a 115/A/1 és 115/A/2 helyrajzi számú ingatlanokat és az alapító okiratban hozzájuk tartozó helyiségeket foglalja magába - nyilvános, kétfordulós pályázat útján együttesen hasznosítja az előterjesztés 3. számú mellékletét képező pályázati felhívás alapján, bérbeadás útján, 5 éves határozott időtartamra azzal, hogy a bérleti jogviszony meghosszabbítható.
A lejárati határidőt megelőző 6 hónappal a felek felülvizsgálják a bérlet feltételeit, különös tekintettel a bérleti díj összegére, és megegyezés esetén további 5 évre meghosszabbításra kerülhet a bérleti szerződés.
Az előterjesztéshez mellékelt pályázati felhívás alapján a pályázat úgy kerül kiírásra, hogy az Épületrészt a bérlő/k teszi/k rendeltetésszerű használatra alkalmassá, legkésőbb a bérleti szerződés aláírásától számított 360 napon belül.
Egyidejűleg kötelezettséget vállal/nak a földszinti korábban gyógyszertárként funkcionáló helyiség betegforgalmi bejáratnak az eredeti helyére történő áthelyezésére, és a pince szigetelésére.
A korábbi betegforgalmi bejáratnak az eredeti helyére történő áthelyezése a Főépítész Iroda által előzetesen jóvágyott tervek alapján végezhető el.
Bérlő a rendeltetésszerű állapot kialakításának időtartamára a havonta a teljes havi bérleti 25%-ának megfelelő mértékű bérleti díjat köteles Bérbeadó részére megfizetni.
Bérlő az Épületrész rendeltetésszerű használatának megkezdése napjától, de legkésőbb 361. naptól kezdődően teljes összegű bérleti díjat köteles megfizetni, amelybe a helyiségeknek a Bérlő által történő rendeltetésszerű használatra alkalmassá tételére tekintettel Bérlő a rendeltetésszerű használat kialakításának a Bérbeadó által elismert költségeit a bérleti díjba beszámíthatja, havonta a havi teljes bérleti díj 50%-áig.
A Bérbeadó és a Bérlő a bérleti díjba beszámítható – Bérbeadó által elismert - ráfordításairól írásban külön megállapodást kötnek.
A megállapodást és annak esetleges módosítását Budaörs Város Önkormányzata Képviselő-testületének Településfejlesztési, Környezetvédelmi és Vagyongazdálkodási Bizottsága hagyja jóvá.
A bérbeszámításnál a Bérlő havonta a havi bérleti díj ötven százalékának megfelelő összeget fizeti mindaddig, amíg költségei teljes egészében beszámításra kerülnek. Ha a bérleti szerződés azt megelőzően megszűnik, mint ahogyan a költségek teljes egészének a bérleti díjba történő beszámítása megtörténik, a Bérlő a ráfordításai megtérítésére semmilyen jogcímen nem támaszthat igényt a Bérbeadóval szemben. Az esetlegesen szükséges hatósági, szakhatósági és közmű engedélyek beszerzése Bérlő feladata. Bérlő felelősséget vállal az elvégzett munkák szakszerűségéért a hatályos jogszabályoknak és a magyar szabványoknak megfelelően.
A pályázat első fordulójában a pályázónak ismertetnie kell az Épületrész hasznosítására vonatkozó koncepcióját, elképzelését.
Az első forduló során az épületrész hasznosítására, kialakítására vonatkozóan nyújthatnak be pályázati anyagot az indulók, majd a második fordulóban a kiíró az első fordulóban pályázók közül azokat a pályázókat hívja fel ajánlattételre, amely pályázóknak az Épületrész hasznosítására, kialakítására vonatkozó koncepciója, elképzelése az Önkormányzat településrendezési, településképi és az épület által ellátandó funkcióval kapcsolatos elképzeléséhez illeszkedik.
A kiíró az első fordulóban pályázatot benyújtók közül kiválasztott pályázóktól ajánlatot kér be az Épületrész együttes bérleti díjára vonatkozóan. A pályázónak az ajánlatát az egyes albetétekre vonatkozóan külön-külön kell megadnia. Bérbeadó azzal a pályázóval köt bérleti szerződést, aki két helyiség együttes bérleti díjára a második fordulóban a legmagasabb összegű bérleti díj megfizetését vállalja.
A pályázat első fordulójában benyújtott pályázatokat a bíráló bizottság javaslata alapján a Budaörs Város Önkormányzat Képviselő-testületének Településfejlesztési, Környezetvédelmi és Vagyongazdálkodási Bizottsága bírálja el, pályázat második fordulójában benyújtott pályázatokat Budaörs Város Önkormányzatának Képviselő-testülete bírálja el a Képviselő-testület Településfejlesztési, Környezetvédelmi és Vagyongazdálkodási Bizottsága javaslata alapján.
A pályázati kiírásban a havi bérleti díj minimális mértéke az alábbi:
115/A/1 helyrajzi számú helyiség: 562.823 Ft + ÁFA, azaz bruttó 714.785 Ft., azaz ötszázhatvankettőezer-nyolcszázhuszonhárom forint + általános forgalmi adó, azaz bruttó hétszáztizennégyezer-hétszáznyolcvanöt forint,
115/A/2 helyrajzi számú helyiség: 295.269 Ft + ÁFA azaz bruttó 374.992 Ft., azaz kettőszázkilencvenötezer-kettőszázhatvankilenc forint + általános forgalmi adó, azaz, háromszázhetvennégyezer-kilencszázkilencvenkettő forint.
A bérleti díj minden év január 1. napjától, a Központi Statisztikai Hivatal által az előző évre közzétett hivatalos infláció mértékével azonos mértékben változik. Az első módosítás időpontja: 2026. január 1.
2.
A pályázat eredménytelensége esetén a pályázati felhívás változatlan tartalommal ismételten kerüljön kiírásra, további 2 alkalommal. Amennyiben ezen pályázatok is eredménytelenek, ismételten készüljön előterjesztés a Képviselő -testület számára az ingatlan hasznosítására vonatkozóan.