26/2011. (IV. 29.) Budakeszi Képviselő-testületi rendelet
Tárgy: Egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről

Budakeszi Város Önkormányzat Képviselő-testületének

26/2011. (IV. 29.) önkormányzati rendelete

 

az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről

 

 

Budakeszi Város  Önkormányzatának Képviselő-testülete az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről szóló 1982. évi 17. törvényerejű rendelet (a továbbiakban Tvr.) 42/A § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a Tvr. 15. § (6) és (7) bekezdésében kapott feladatkörében eljárva az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről az alábbi rendeletet alkotja:

 

1. A rendelet hatálya

1. §

 

A rendelet hatálya kiterjed Budakeszi Város Önkormányzat (a továbbiakban: Önkormányzat) illetékességi területén történő házasságkötésre, bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésére, házassági évforduló megünneplésére, névadó ünnepségre (a továbbiakban együtt: anyakönyvi esemény).

 

2. A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történt anyakönyvi esemény engedélyezésének szabályai

2. §

 

(1)          Hivatali munkaidőben a házasságkötések ideje ügyfélfogadási időn kívül, csütörtök 8-10 óra.

(2)          Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményt hivatali munkaidőn túl pénteken 14-18 óra között és szombaton 12-18 óra között lehet lebonyolítani.

(3)          Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezése során figyelemmel kell lenni a már előjegyzésbe vett és felvett anyakönyvi eseményekre, azok lebonyolítását a hivatalon kívüli anyakönyvi események nem veszélyeztethetik.

(4)          A hivatali helyiségen kívül történő házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésének engedélyezését e rendelet 2. melléklet szerinti nyomtatványon kell kérni a házasságkötésre történő bejelentkezéskor.

(5)          A hivatali helyiségen kívül történő házasságkötés engedélyezésére irányuló kérelem ügyében a jegyző esetenként, az anyakönyvvezetővel történt egyeztetést követően dönt.

(6)          A döntést megelőzően az anyakönyvvezető a házasulandók által választott helyszínen szemlét tart, melyről feljegyzést készít  és a jegyzőnek az engedélyezésre javaslatot tesz.

(7)          Vasárnap és ünnepnapon (munkaszüneti napokon) történő házasságkötés nem engedélyezhető.

 

3. Az anyakönyvi események díjazása

3. §

 

(1)          Az önkormányzat hivatali munkaidőben térítésmentesen biztosítja az anyakönyvi esemény lebonyolításához alkalmas hivatali helyiséget szolgáltatás nélkül.  

(2)          Amennyiben az anyakönyvi esemény létesítése hivatali munkaidőn kívül történik, akkor a többletszolgáltatás díja bruttó 20.000,- Ft szertartásonként.

(3)          Az anyakönyvi esemény hivatali helyiségen kívül történő lebonyolításának díja bruttó 55.000,- Ft.

(4)          Rendkívüli körülmény esetében, különös tekintettel a házasulók, valamint a bejegyzett élettársi kapcsolatot létesíteni kívánók valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapota esetében a lakáson lebonyolított anyakönyvi esemény díjmentes.

 

4. Az anyakönyvvezető részére fizetendő díj mértéke

4. §

 

(1)          A hivatali munkaidőn kívül, a hivatal helyiségében történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt

a) 10 000,- Ft egy esemény után

b) további események után 5 000,- Ft/esemény

díjazás illeti meg.

(2)          A hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt

a) 15 000,-  Ft  (egy esemény esetén)

b) további esemény után 7.500,- Ft/ esemény

díjazás illeti meg.

(3)          Az anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő kisegítő személyzet a zenei szolgáltatás biztosításáért és egyéb kisegítő munkájáért az (1) - (2) bekezdésben  meghatározott esetben az alábbi díjazásban részesül.

a)             Hivatali helyiségben történő házasságkötés esetén:

1.) 6.000,- Ft/esemény

2.) további események után 3.000,- Ft/esemény 

b)             Külső házasságkötés esetén:

1.) 8.000,- Ft/ külső esemény

2.) további események után 4.000,- Ft./esemény

(4)          Az anyakönyvi esemény egyéb szolgáltatások – az igénylő döntése szerint igénybe vehető – díját a rendelet 1. melléklete tartalmazza.

 

5. Záró rendelkezések

5. §

 

(1)          Jelen rendelet a kihirdetést követő első napon lép hatályba. 

(2)          Rendelkezéseit a hatályba lépest követően bejelentett anyakönyvi események létesítésére irányuló szándék alapján indult eljárásokban kell alkalmazni.

(3)          A rendelet kihirdetése a helyben szokásos módon történik.

(4)          Hatályát veszti az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről szóló 24/2011. (IV. 29.) önkormányzati rendelet.

 

Budakeszi, 2011. április 28.

 

 

    Dr. Csutoráné dr. Győri Ottília                               Garainé dr. Szelenczy Gabriella

                 polgármester                                                                jegyző

 

Kihirdetési záradék:

E rendeletet 2011. április 29-én kihirdettem.

 

Garainé dr. Szelenczy Gabriella

jegyző

« Vissza
Vissza a főmenübe