A jelenlévő 7 fő képviselő 7 mellette, ellen szavazat és tartózkodás nélkül az alábbi határozatot hozta:
187/2011. (V. 26.) számú önkormányzati határozat:
1. Budakeszi Város Képviselő- testülete az intézmények 24 órás őrzés védelmi rendszerének kialakítása előtt, az önkormányzati vagyonvédelem és az intézmények őrzés- védelme alapelveit az alábbiak szerint határozza meg:
- Az önkormányzati intézmények az ügyfelek és a munkavállalók vagyonának védelméért, az egyes intézmények vezetői felelősek.
- A KKK Bizottság a Polgármesteri Hivatallal közösen kidolgozza az önkormányzati szintű vagyonvédelmi eljárásokat és ellenőrzi azok végrehajtását.
- Az önkormányzati intézmények vagyonának védelme az intézményekben foglalkoztatott összes munkavállaló kötelessége.
- A vagyonvédelem, az őrzés- védelem eszközrendszerének kialakításakor mérlegelni kell a bekerülési költséget és a várható, kármegelőzésből fakadó megtakarítást. Ezzel összefüggésben vagyonvédelmi szempontból fel kell mérni az önkormányzat intézményeit. A felmérés eredménye alapján meg kell határozni a védelmi igényt.
- A vagyonvédelmi igény meghatározása során figyelembe kell venni a védendő létesítmény, intézmény sajátosságait, lehetőségeit, be- és kijárati helyeket, a létesítmény, iroda támadható pontjait, a szomszéd épületekkel kapcsolatos védelmi összefüggéseket. A telepítés és a kivitelezés terveit bizalmasan kell kezelni.
- Az önkormányzat intézményeit kézi működtetésű, vagy automatikus vagyonvédelmi rendszerrel kell ellátni. A vagyonvédelmi rendszerek gyűjtő címszó alatt kell érteni a behatolást, támadást jelző különféle riasztó, továbbá a különféle pénz- és értékvédelmi mechanikus (pl. páncélszekrény, értéktároló), illetve az egyéb elektronikus és mechanikus személy és terület védelmi (pl. videokamerás megfigyelő) rendszereket.
- A vagyonvédelmi rendszerekkel azonosan kell eljárni a rendszerek egyes részei telepítési, átadás- átvételi eljárása során is.
- A vagyonvédelmi rendszerek telepítésekor figyelembe kell venni a MABISZ – Magyar Biztosítók Szövetsége) értékhatárhoz rendelt - ajánlásait.
- A vagyonvédelmi igény meghatározásakor alapvető elv, hogy a telepítendő elektronikai behatolásvédelmi rendszerek riasztásjelzése, illetve a térfigyelő/képrögzítő rendszerek állandó ügyeleti szolgálatot ellátó, riasztás esetén megfelelő intézkedés megtételére jogosított szervezethez legyen bekötve.
- Annál az intézménynél, ahol vagyonvédelmi szempontból indokolt elektronikai behatolásvédelmi rendszerek és térfigyelő/képrögzítő rendszerek alkalmazásán túl élőerős személyi őrzést is alkalmazni kell.
- Az önkormányzat vagyonára biztosítást kell kötni. A páncélszekrényben tárolt készpénz teljes mennyiségére biztosítást kell kötni.
- A vagyon elleni, illetve a vagyont károsító cselekményekről statisztikai kimutatást kell vezetni és meghatározott rendszerességgel mutatószámokat tartalmazó elemzést kell készíteni.
- Az önkormányzati intézmények 24 órás őrzés védelmi projektjében csak olyan vagyonvédelmi szakszolgáltató vállalkozás vehet részt, akinek működése megfelel az alábbi jogszabályi előírásoknak:
· 2005. évi CXXXIII. törvény, a személy- és vagyonvédelmi, valamint a magánnyomozói tevékenység szabályairól.
· 22/2006. (IV.25.) BM rendelet, a személy- és vagyonvédelmi, valamint a magánnyomozói tevékenység szabályairól szóló 2005. évi CXXXIII. törvény végrehajtásáról.
· 24/1998. (VI. 9.) BM rendelet, a vállalkozás keretében végzett személy- és vagyonvédelmi, valamint a magánnyomozói tevékenység szabályairól, a Személy-, Vagyonvédelmi és Magánnyomozói Szakmai Kamaráról szóló 1998. évi IV. törvény végrehajtásáról (csak a 9. és 29. § hatályos!).
· 15/2008. (VII. 28.) IRM rendelet, az igazságügyi és rendészeti miniszter hatáskörébe tartozó szakképesítések szakmai és vizsgakövetelményeinek kiadásáról (biztonsági őr, biztonságszervező, biztonságtechnikai tervező, biztonságtechnikai szerelő, magánnyomozó).
2. Budakeszi Város Képviselő- testülete 2011. júliusi ülésén tájékoztatást kér a Közbiztonsági, Környezetvédelmi és Közellátási Bizottság elnökétől a 24 órás őrzés védelem témakörében az 1. pontban meghatározott alapelvek figyelembe vételével.
Határidő: 1. pontra: azonnal Felelős:1. pontra: polgármester
2. pontra: 2011. júliusi KT ülés 2. pontra: KKKB. elnöke