198. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Budakeszi Képviselő-testület
2011. május 26-i ülésére

Tárgy:   24 órás őrzés védelem
Készítette:   Uzsoki Gábor bizottsági referens
Előterjesztő:   Somlóvári Józsefné KKKB elnöke

Tisztelt Képviselő- testület!

 

A Budakeszi Város Önkormányzatánál működő intézményrendszer jelenlegi centralizált átalakítása során kézenfekvővé válik, hogy az intézmények őrzés- védelmi kérdése központilag egy szerződés keretében kerüljön rendezésre. Szintén ebben a szerződésben célszerű rendezni az intézményeknél lévő elektronikai behatolásvédelmi rendszerek kiépítésének, távfelügyeletének és rendszeres karbantartásának kérdését is. Vagyonvédelmi szakemberek véleménye alapján, a teljes intézményrendszerre vonatkozó őrzés – védelem kérdésének tisztázása előtt rögzíteni szükséges az önkormányzati vagyonvédelem, és az intézmények őrzés- védelmének alapelveit, melyeket az alábbi határozati javaslatban foglaltak szerint lehet összefoglalni.

 

A Közbiztonsági, Környezetvédelmi és Közellátási Bizottság a 24 órás őrzés- védelem témakörét 2011. május 17-i ülésén tárgyalta meg és a Polgármesteri Hivatal által előterjesztett szakmai anyagot 34/2011. (V. 17.) sz. határozatának 1. pontjaként elfogadta (ezt tartalmazza, a jelen Kt. határozat tervezete). A KKK Bizottság fenti határozatának 2. pontjában felkérte a Polgármestert, hogy a jelen Kt. ülésre előterjesztettek alapján végezze el az önkormányzati intézményrendszer vagyonvédelmi felmérését, tegyen javaslatot a 24 órás őrzés-védelmi rendszer kialakítására és terjessze azt elő, a projekt továbbviteléhez szükséges feladatok meghatározása érdekben, KKK Bizottság 2011. júliusi ülésére.

 

Kérem, hogy a Képviselő- testület az előterjesztést tárgyalja meg és az ügyben hozzon határozatot. A határozathoz egyszerű többségű szavazat szükséges.


Döntési javaslat

": 24 órás őrzés védelem"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: napirendi pont
A Budakeszi Képviselő-testület a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

 

1.         Budakeszi Város Képviselő- testülete az intézmények 24 órás őrzés védelmi rendszerének kialakítása előtt, az önkormányzati vagyonvédelem és az intézmények őrzés- védelme alapelveit az alábbiak szerint határozza meg:

-        Az önkormányzati intézmények az ügyfelek és a munkavállalók vagyonának védelméért, az egyes intézmények vezetői felelősek.

-        A KKK Bizottság a Polgármesteri Hivatallal közösen kidolgozza az önkormányzati szintű vagyonvédelmi eljárásokat és ellenőrzi azok végrehajtását.

-        Az önkormányzati intézmények vagyonának védelme az intézményekben foglalkoztatott összes munkavállaló kötelessége.

-          A vagyonvédelem, az őrzés- védelem eszközrendszerének kialakításakor mérlegelni kell a bekerülési költséget és a várható, kármegelőzésből fakadó megtakarítást. Ezzel összefüggésben vagyonvédelmi szempontból fel kell mérni az önkormányzat intézményeit. A felmérés eredménye alapján meg kell határozni a védelmi igényt.

-        A vagyonvédelmi igény meghatározása során figyelembe kell venni a védendő létesítmény, intézmény sajátosságait, lehetőségeit, be- és kijárati helyeket, a létesítmény, iroda támadható pontjait, a szomszéd épületekkel kapcsolatos védelmi összefüggéseket. A telepítés és a kivitelezés terveit bizalmasan kell kezelni.

-          Az önkormányzat intézményeit kézi működtetésű, vagy automatikus vagyonvédelmi rendszerrel kell ellátni. A vagyonvédelmi rendszerek gyűjtő címszó alatt kell érteni a behatolást, támadást jelző különféle riasztó, továbbá a különféle pénz- és értékvédelmi mechanikus (pl. páncélszekrény, értéktároló), illetve az egyéb elektronikus és mechanikus személy és terület védelmi (pl. videokamerás megfigyelő) rendszereket.

-          A vagyonvédelmi rendszerekkel azonosan kell eljárni a rendszerek egyes részei telepítési, átadás- átvételi eljárása során is.

-          A vagyonvédelmi rendszerek telepítésekor figyelembe kell venni a MABISZ – Magyar Biztosítók Szövetsége) értékhatárhoz rendelt - ajánlásait.

-        A vagyonvédelmi igény meghatározásakor alapvető elv, hogy a telepítendő elektronikai behatolásvédelmi rendszerek riasztásjelzése, illetve a térfigyelő/képrögzítő rendszerek állandó ügyeleti szolgálatot ellátó, riasztás esetén megfelelő intézkedés megtételére jogosított szervezethez legyen bekötve.

-        Annál az intézménynél, ahol vagyonvédelmi szempontból indokolt elektronikai behatolásvédelmi rendszerek és térfigyelő/képrögzítő rendszerek alkalmazásán túl élőerős személyi őrzést is alkalmazni kell.

-        Az önkormányzat vagyonára biztosítást kell kötni. A páncélszekrényben tárolt készpénz teljes mennyiségére biztosítást kell kötni.

-        A vagyon elleni, illetve a vagyont károsító cselekményekről statisztikai kimutatást kell vezetni és meghatározott rendszerességgel mutatószámokat tartalmazó elemzést kell készíteni.

-        Az önkormányzati intézmények 24 órás őrzés védelmi projektjében csak olyan vagyonvédelmi szakszolgáltató vállalkozás vehet részt, akinek működése megfelel az alábbi jogszabályi előírásoknak:

·         2005. évi CXXXIII. törvény, a személy- és vagyonvédelmi, valamint a magánnyomozói tevékenység szabályairól.

·         22/2006. (IV.25.) BM rendelet, a személy- és vagyonvédelmi, valamint a magánnyomozói tevékenység szabályairól szóló 2005. évi CXXXIII. törvény végrehajtásáról.

·         24/1998. (VI. 9.) BM rendelet, a vállalkozás keretében végzett személy- és vagyonvédelmi, valamint a magánnyomozói tevékenység szabályairól, a Személy-, Vagyonvédelmi és Magánnyomozói Szakmai Kamaráról szóló 1998. évi IV. törvény végrehajtásáról (csak a 9. és 29. § hatályos!).

·         15/2008. (VII. 28.) IRM rendelet, az igazságügyi és rendészeti miniszter hatáskörébe tartozó szakképesítések szakmai és vizsgakövetelményeinek kiadásáról (biztonsági őr, biztonságszervező, biztonságtechnikai tervező, biztonságtechnikai szerelő, magánnyomozó).

2.       Budakeszi Város Képviselő- testülete 2011. júliusi ülésén tájékoztatást kér a Közbiztonsági, Környezetvédelmi- és Közellátási Bizottság elnökétől, a 24 órás őrzés védelem témakörében az
1. pontban meghatározott alapelvek figyelembe vételével.

 

Határidő:                                                                                            Felelős:

1. pontra: azonnal                                                                                1.pontra:Polgármester  

2. pontra: 2011. júliusi Kt. ülés                                                              2.pontra:KKKB. elnöke

 

 


Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

« Vissza
Vissza a főmenübe