2011. február 15-i ülésére
Tárgy: | b.) 2011. évi költségvetési rendelet | |
Készítette: | Vágvölgyi Márta irodavezető | |
Előterjesztő: | Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester |
Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének
/2011.( ). önkormányzati rendelete
a Budakeszi Város Önkormányzat 2011. évi költségvetéséről
A Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az államháztartásról szóló, többször módosított 1992. évi XXXVIII. tv. (továbbiakban ÁHT) 65. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás és az államháztartás működési rendjéről szóló 292/2009.(XII.19.) sz. kormányrendeletben (továbbiakban kormányrendelet) foglaltak alapján az önkormányzat 2011. évi költségvetéséről az alábbi önkormányzati rendeletet alkotja:
1. §
A rendelet hatálya kiterjed:
- A Képviselő-testületre és annak bizottságaira,
- A Polgármesteri Hivatalra,
- Az önkormányzat felügyelete alá tartozó intézményekre,
- A Német Kisebbségi Önkormányzatra.
- Az önkormányzat által támogatásban részesített magánszemélyek, jogi személyek, jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetek, az önkormányzat által alapított, vagy önkormányzati támogatással működő gazdasági társaságok, közhasznú társaságok, alapítványok költségvetési kapcsolataira
2. §
Gazdálkodás
(1) A Budakeszi Város Önkormányzat Képviselő-testülete az önkormányzat 2011. évi költségvetését 2 587 523 Ft bevételi főösszeggel és 2 978 499 e Ft kiadási főösszeggel állapítja meg.
(2) Az (1) bekezdés szerinti hiány 390 976 e Ft.
(3) Az Önkormányzat a (2) bekezdésben meghatározott hiány finanszírozását az alábbiak szerint határozza meg:
belő finanszírozás
2010.évi működési tartalék: +47 593 e Ft
2010.évi felhalmozási tartalék: +10 100 e Ft
külső finanszírozás:
finanszírozási művelet /hiteltörlesztés: -50 236 e Ft.
finanszírozási művelet /hitelt felvétel: +383 519 e Ft.
(4) Az intézményfinanszírozás összege: 610 644 e Ft
(5) Az önkormányzat a költségvetési évet követő további két év költségvetésének prognosztizált főösszegét az alábbiakban határozza meg:
· 2012. évre 2 312 018 e Ft
· 2013. évre 2 069 158 e Ft
(5) Az (1) bekezdésben megállapított bevételi és kiadási főösszeg előirányzatait címenként, ezen belül költségvetési szervenként e rendelet mellékletei tartalmazzák.
3. §
(1) Az 2. § (1) bekezdésében megállapított bevételi és kiadási főösszeg intézményi bontása:
bev. kiad.
Polgármesteri Hivatal, NÖ
és önállóan működő int.: 2 501 945 e Ft 2 282 277 e Ft
Önállóan működő és gazdálkodó intézmények:
GAMESZ 2 943 e Ft 18 919 e Ft
Széchényi Ált. Iskola 37 888 eFt 388 840 e Ft
NSJ Gimnázium 5 380 eFt 128.396 e Ft
Erkel F. Művelődési Kp 30 500 eFt 66 309 e Ft
(2) Az 2 § (1) bekezdésében megállapított bevételi és kiadási főösszeg tartalmazza a helyi Német Önkormányzat és a fenntartásában lévő Tarkabarka Óvoda 2011 évi költségvetését is az alábbiak szerint :
Német Önkormányzat 38 659 e Ft 38 659 e Ft
Tarkabarka Óvoda 8 867e Ft 93 758 e Ft
4.§
A költségvetés tárgyalásakor, illetve a zárszámadáskor tájékoztatásul a következő mérlegeket és kimutatásokat kell bemutatni:
a) A hitelállományt lejárat szerinti bontásban
b) A hitelállományt hitelezők szerint bontásban (csak zárszámadáskor)
c) A helyi önkormányzat összevont mérlegét, elkülönítetten a helyi kisebbségi önkormányzat mérlegét a tervezéskor előzetes adatok, a zárszámadáskor tényleges adatok alapján
d) Az önkormányzat vagyonkimutatását (csak zárszámadáskor)
e) A többéves kihatásokkal járó döntések számszerűsítését évenkénti bontásban, valamint összesítve
f) A közvetett támogatásokat (pl. adóelengedéseket, adókedvezményeket) tartalmazó kimutatást
5.§
(1) A képviselő testület a 249/2000 (XII 30.)Kormányrendelet (a továbbiakban Kormányrendelet) 37.§ (7) bekezdése alapján 2 évenkénti tételes leltározást rendel el a
- Készletek
- Tárgyi eszközök
- Ingatlanok
- Bérbe vett tárgyi eszközök
- Üzemeltetésre átadott eszközök
- Szoftver
termékek esetében
(2) A képviselő testület a 249/2000 Kormányrendelet 37.§ (7) bekezdése alapján évenkénti tételes leltározást rendel el a
- vagyonértékű jogok
- befektetett pénzeszközök
- értékpapírok
- követelések
- pénzeszközök
- saját tőke
- kötelezettségek
- aktív és passzív pénzügyi elszámolások
állományára kiterjedően.
6.§
A Budakeszi Város Önkormányzat Képviselő-testülete felhatalmazza a polgármestert, hogy
a) évközben - bevétel elmaradása esetén, a költségvetés egyensúlyának biztosítása érdekében - kiadási előirányzatokat zároljon. A zárolásról a Képviselő-testületet a következő ülésén tájékoztatni kell.
b) a feladatok hatékony ellátása érdekében a költségvetési szervek között - az érintett szervek kezdeményezésére - esetenként legfeljebb 5 MFt erejéig átcsoportosítást engedélyezzen.
7.§
(1) A Polgármesteri Hivatal a 2011. évi gazdálkodás során átmenetileg szabad pénzeszközeit rövid lejáratú diszkont kincstárjegybe, államkötvénybe, állam által garantált értékpapírba fektetheti, továbbá kereskedelmi bankoknál rövid lejáratú betétként kötheti le.
A betét, ill.befektetés engedélyezése a Polgármester hatáskörébe tartozik, a hozamok alakulásáról a költségvetési beszámolókkal egy időben tájékoztatja a képviselő testületet.
(2) Az önkormányzat fejlesztési célú hitel felvételét 225 512 e Ft összegben állapítja meg.
A képviselő testület működési ill. fejlesztési hitel felvételét, a meglévő hitelszerződések módosítását kizárólag saját hatáskörében engedélyezheti.
Az önkormányzat működési célú hitel felvételét 158 007 e Ft összegben állapítja meg.
(3) A Polgármesteri Hivatal adósságot keletkeztető kötelezettségvállalások előtt az éves szintű kötelezettségvállalások felső korlátjának számítását, könyvvizsgálói véleményezését bemutatja a képviselő testületnek.
(4) Az ellenjegyzés nélkül történő kötelezettségvállalásokat a polgármesteri hivatal a mindenkori következő testületi ülésen bemutatja a képviselő testületnek.
8.§
Előirányzatok feletti rendelkezés
(1) A Budakeszi Város Önkormányzat Képviselő-testülete felhatalmazza a Polgármesteri Hivatalt és az önkormányzat költségvetési szerveit a saját költségvetésében előírt bevételek beszedésére és a jóváhagyott kiadási előirányzatokon belül a kiadások teljesítésére.
(2) A helyi kisebbségi önkormányzat saját költségvetésük végrehajtásáról a jogszabályi előírások figyelembevételével önállóan dönt.
(3) A 2011. évi költségvetési rendeletben jóváhagyott kiemelt előirányzatok módosításának jogát a Képviselő-testület gyakorolja. A Képviselő-testület negyedévenként, de legkésőbb a zárszámadási rendelet-tervezet testület elé terjesztését közvetlenül megelőzően, december 31-i hatállyal dönt a költségvetési rendelet módosításáról.
(4) A költségvetés egyes előirányzatai az előirányzatban megjelölt célokra pályázati önrészként is felhasználhatók.
(5)Az intézmények előirányzatok feletti döntési jogosítványa a jogszabályi kereteken belül előirányzat felhasználásra, illetve kiemelt előirányzatokon belül előirányzat módosításra terjed ki.
(6)Az önállóam működő és gazdálkodó költségvetési intézmény előirányzat módosítási hatáskörében a jóváhagyott bevételi előirányzatain felüli saját többletbevételével a kiadási és bevételi előirányzatát megemelheti.
(7) Az önállóan működő és gazdálkodó intézmény saját hatáskörében végrehajtott előirányzat változásáról, a jegyző előkészítésében, a polgármester a képviselő testületet 30 napon belül tájékoztatja. A testület legkésőbb a költségvetési beszámoló felügyeleti szervhez való megküldésének határidejéig, december 31-i hatállyal módosítja emiatt a költségvetési rendeletét.
(8)A saját hatáskörű előirányzat módosítás önkormányzati támogatási többletigénnyel sem a költségvetési évben, sem az azt követő években nem járhat. A saját hatáskörben végrehajtott előirányzat módosításról az intézmények a féléves és éves beszámolóval egyidejűleg kötelesek tájékoztatást adni.
(9) Az önállóan működő és gazdálkodó intézmény kizárólag olyan kötelezettséget vállalhat, melynek teljesítése megvalósul addig a határnapig, amelyet a 421/2010.(XI.30.) számú határozattal elfogadott megszüntető okirattal meghatározott az önállóan működő és gazdálkodó intézményre vonatkozóan önállóan működő formában történő továbbműködésére.
(9)A Polgármesteri Hivatalnál pályázatonként, amelyek az elfogadott költségvetésben nem szerepelnek, 1.000 e Ft összeghatárig a kötelezettségvállalásról a Pénzügyi és Vagyongazdálkodási bizottság dönt, ezen felül a képviselő testület jogosult döntést hozni.
(10) Az általános tartalék keret felhasználása során a képviselő testület 1.000 e Ft összeghatárig a Pénzügyi és Vagyongazdálkodási bizottságra ruházza az előirányzat feletti rendelkezés jogát, ezen felül a képviselő testület jogosult döntést hozni.
(11) A polgármester saját hatáskörben az általános tartalék keret terhére 2 000 e Ft-ot csoportosíthat át.
(12) A céltartalék keretek felhasználása az adott célra, kizárólag az adott összeg erejéig a polgármester hatáskörébe tartozik, az átcsoportosításról a képviselő testületet tájékoztatni köteles.
Intézményfinanszírozás, intézményi beszámoló
9. §
A Polgármesteri Hivatal az önkormányzat költségvetési szerveinek finanszírozásként jóváhagyott működési kiadásainak fedezetére szolgáló támogatást a tényleges kiadások felmerülésekor és annak fedezete mértékéig folyósítja.
10. §
Budakeszi Város Önkormányzata az önkormányzati intézmények finanszírozását a 293/2003.(XII.09) sz. határozatának megfelelően kiskincstári rendszerben végzi.
(1) A kiskincstári finanszírozási rendszerbe tartozó intézmények támogatásként a likviditási tervben meghatározott összeget hívhatják le, amelynek havi összege nem lehet több a működtetéshez jelen rendeletben jóváhagyott dologi, élelmezési és az ellátottak juttatása előirányzatok együttes éves összegének az éves saját bevételi előirányzattal csökkentett részének 1/12-ed részénél.
(2) Az átutalás napját megelőző munkanapon az intézmények kötelesek a Polgármesteri Hivatal pénzügyi irodáját írásban tájékoztatni a kiegyenlíteni kívánt számlák összegéről és jogcíméről.
(3) Az (1) bekezdésben meghatározott havi összeg csak az előzetesen benyújtott írásbeli kérelem jóváhagyása esetén léphető túl.
(4) Abban az esetben, ha a költségvetési szerv a (1) bekezdésben meghatározott havi összeget nem kívánja az adott hónapban teljes egészében igénybe venni, úgy a maradványt jogosult a következő időszakban lehívni.
11.§
(1) A Polgármesteri Hivatal a költségvetési szervei beszámolóját – a tárgyévet követő április 30-ig felülvizsgálja. A felülvizsgálat
a) A költségvetési előirányzattal összefüggően jóváhagyott – alaptevékenységbe tartozó – feladatok szakmai teljesítésére, értékelésére,
b) A pénzügyi teljesítés és a feladatmegvalósítás összhangjára
c) Az eredeti, a módosított és a tényadatok eltérésére
d) A számszaki beszámoló belső egyezőségére, valamint a felügyeleti szervvel való egyezőségre
terjed ki.
Információ szolgáltatás
12. §
(1) Az önállóan működő és gazdálkodó intézmény a likviditási terv benyújtásával egyidejűleg köteles adatot szolgáltatni az általa elismert, 30 napot meghaladó tartozásállományáról.
(2) Az Államháztartás működési rendjéről szóló 292/2009.(XII.19.) sz. kormányrendelet 205. §-ában foglaltak alapján az önálló költségvetési szerv időközi költségvetési jelentését a Magyar Államkincstár által meghatározott időpontot megelőző 2 munkanapon belül nyújtja be az önkormányzatnak
(3) Az Államháztartás működési rendjéről szóló 292/2009. (XII.19.) sz. kormányrendelet 206.§-ában foglaltak alapján az önálló költségvetési szerv időközi mérlegjelentését szintén a Magyar Államkincstár által meghatározott időpontot megelőző 2 munkanapon belül nyújtja be az önkormányzatnak
(4) A 2010. évi költségvetés végrehajtásáról szóló beszámoló és a 2010. évi pénzmaradvány jóváhagyásához kapcsolódó információszolgáltatási határidőt a Képviselő-testület 2011. április 30-ban határozza meg.
Egyéb rendelkezések
13.§
A képviselő testület a köztisztviselők részére a cafetéria rendszer keretén belül 193.250 Ft/fő fedezetet biztosít.
Cafetéria rendszer alkalmazásáról, a kifizetés és elszámolás rendjéről a munkáltató külön szabályzatban rendelkezik.
14. §
A Képviselő-testület a 292/2009. (XII.19.) sz. Kormányrendelet alapján költségvetési intézményéhez történő önkormányzati biztos kirendeléséhez fűződő értékhatárt az alábbiak szerint állapítja meg: önkormányzati biztost kell kirendelni, ha az intézmény elismert 30 napon túli tartozásállományát egy hónap alatt nem képes 30 nap alá szorítani, és tartozásának mértéke eléri a költségvetési szerv éves eredeti előirányzatának 2 %-át vagy ÁFA-val növelt értéke a 10.000 e Ft-ot.
15. §
2011. évi költségvetési rendelet mellékletei:
1. Bevételek
1/a Normatív támogatások intézményenként
2. Kiadások
3. Mérleg
4. Címenkénti kiadások
5. Fejlesztések, felújítások
6. Német Önkormányzat mérlege
7. Következő évekre áthúzódó kötelezettségek, hitelek állománya
8. Létszám
9. Bevételi és kiadási előirányzatok felhasználási ütemterve
10. Címrend
11. Közvetett támogatások
12. Kölcsönök állománya
13. Uniós támogatások
14. Részvények, részesedések állománya
15. Gördülő költségvetés
16.§
Záró rendelkezések
(1) A Képviselő-testület ezen rendelete visszamenőleg, 2011. január 01. napján lép hatályba.
(2) Rendelkezéseit magasabb szintű jogszabályok, különösen a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. tv., az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. tv., továbbá a Magyar Köztársaság 2011. évi költségvetéséről szóló 2010. évi CLXIX. tv. rendelkezéseivel együtt kell alkalmazni.
Budakeszi, 2011. február 15
dr.Csutoráné dr. Győri Ottília Majorné dr. Stahácz Éva
polgármester jegyző