124. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Budakeszi Képviselő-testület
2011. április 28-i ülésére

Tárgy:   Alternatíva kidolgozása a hivatali létszám meghatározására [a 65/2011. (III. 11.) számú önkormányzati határozat alapján]
Készítette:   dr. Verhóczki Zita osztályvezető
Előterjesztő:   Garainé dr. Szelenczy Gabriella jegyző

Tisztelt Képviselő-testület!

 

Budakeszi Város képviselő-testülete 2011. március 11-ei ülésén döntött a Polgármesteri Hivatal átszervezéséről 65/2011. (III. 11.) számú önkormányzati határozatával.

A döntés szerint a Képviselő-testület 2011. május 1-jei hatállyal „osztály-szinteken” javasolta a Polgármesteri Hivatal szervezeti felépítését és létszámát meghatározni és felkérte a kinevezett jegyzőt, hogy az elfogadott struktúra alapján készítsen több alternatívát arra vonatkozóan, hogy a költségvetés alapján a hivatali létszám hogyan kerülhet meghatározásra úgy, hogy az ne menjen a minőség rovására.

 

Az összehasonlítás kedvéért vázolom a jelenlegi, illetve az elmúlt időszakban érvényesült Polgármesteri Hivatal belső szervezeti felépítését, melyhez a kapcsolódóan a létszám 85 főben volt 2010. évi költségvetési rendeletben meghatározva.

-               Jegyző

-               Aljegyző

-               Irodák

·     Pénzügyi Iroda

                - Pénzügyi Osztály

                    - Adóosztály

·     Önkormányzati Iroda

                - Titkársági Osztály

                - Beruházási Osztály

·     Hatósági Iroda

                - Igazgatási Osztály

                - Építéshatósági Osztály

                 - Okmányiroda

                - Gyámhivatal

 

A határozat végrehajtásaként több alternatíva került kidolgozásra. Az alternatívák közül kettő bizonyult megfelelőnek, tekintettel arra, hogy az átszervezés és a létszámcsökkentés a minőség rovására ne menjen, sőt a gyorsabb információáramlásnak köszönhetően hatékonyabb hivatali munkát eredményezzen.

 

Az egyik változat („A”) szerint osztályszinteken különül el a belső szervezeti felépítés, - szigorúan a határozatban foglaltaknak megfelelően - 8 osztályvezetővel az alábbiak szerint:

-               Jegyző

-               Aljegyző

-               Osztályok

·     Pénzügyi Osztály (10 fő)

                    Adó csoport

·     Gazdálkodási Osztály (8 fő)

·     Jegyzői Titkárság (9 fő)

·     Polgármesteri Kabinet (6 fő)

·     Építéshatósági Osztály (7 fő)

·     Igazgatási és Szervezési Osztály (16 fő)

·     Okmányiroda (9 fő)

·     Gyámhivatal (4 fő)

 

A Polgármesteri Hivatal létszáma az „A” variáció szerint 71 főben kerül meghatározásra – 8 osztályvezetővel és 1 csoportvezetővel.

 

A létszámra kidolgozott „A” variáció jelen előterjesztés 1. számú mellékletét képezi.

 

A másik változat („B”) szerint osztályszinteken különül el a belső szervezeti felépítés, - szigorúan a határozatban foglaltaknak megfelelően - 7 osztályvezetővel az alábbiak szerint:

-               Jegyző

-               Aljegyző

-               Osztályok

·     Polgármesteri Kabinet (6 fő)

·     Jegyzői Titkárság (9 fő)

·     Igazgatási és Szervezési Osztály (15 fő)

                Szervezési Csoport

·     Okmányiroda és Gyámhivatal (13 fő)

                Okmányirodai Csoport

·     Pénzügyi Osztály (10 fő)

                    Adó Csoport

·     Gazdálkodási Osztály (8 fő)

·     Építéshatósági Osztály (7 fő)

 

A Polgármesteri Hivatal létszáma a B variáció szerint 70 főben kerül meghatározásra – 7 osztályvezetővel és 3 csoportvezetővel.

 

A létszámra kidolgozott „B” variáció jelen előterjesztés 2. számú mellékletét képezi.

 

 

 

 

Jegyzői aspektusból a második variáció (B) hatékonyabbnak bizonyulhat az alábbiak miatt:

-         Közel azonos létszámúak az osztályok; a nagyobb létszámú osztályokon belül csoport kerül elkülönítésre, mely a hatékonyságot növeli a feladat elvégzése tekintetében.

-         A 6 osztályvezető és 3 csoportvezetői bérköltség a 2010. évi struktúrához képest havonta 1.917.894,- Ft-tal kisebb. (2010. évi bértömeg 5.664.254,- Ft, 2011. évi bértömeg 3.746.360,- Ft)

-         Minőségi cserével és elbocsátásokkal bérköltség a 2010. évi struktúrához képest várhatóan további havi közel 2 MFt-al lesz kisebb – jelenlegi pályázatok le nem zárultának okán a pontos számítás nem végezhető el.

-         Feladatorientáltabb a feladatokhoz rendelt létszám, a korábban „gyenge pontnak” minősülő területek erősítésre kerültek létszám szempontjából, mint pl. a közterület-felügyelet és a gyámhivatal.

-         Folyamatban van az önállóan működő és gazdálkodó intézmények gazdálkodásának megváltoztatása, várhatóan az intézményekből 4 fő integrálódik a Polgármesteri Hivatal állományába feladat-elvégzésével együtt.

-         Az iktató és a postázó összevonásra került.

-         Megszüntetésre kerülő álláshelyek

§         Irodavezető 3 fő

§         Adó osztályvezető 1 fő

§         Adóügyintéző 1 fő

§         Adminisztrátor 1 fő

§         Hatósági ügyintéző 1 fő

§         Iktató 1 fő

-         Kiszervezés folytán megszűnt létszám:

§         informatika 1 fő

§         takarítók 3 fő

§        beruházás 3 fő

 

 

A védőnői (7 fő) és mezőőri (1 fő) létszámot a hivatali állományi létszám nem tartalmazza, tekintettel arra, hogy jogállásuk nem köztisztviselői, hanem közalkalmazotti és a munkáltatójuk a Képviselő-testület és az egyéb munkáltatói jogokat a Polgármester gyakorolja.

 

 

2011. évben a kiszervezések, az átszervezések és a minőségi csere kapcsán a végkielégítések összege növeli a költségeket, viszont ez csak egyszeri kiadás, és az intézkedések a hivatali működés javítását célozták.

 

 

Tisztelt Képviselő-testület!

 

Kérem az alábbi határozati javaslat alapján döntésük meghozatalát.

A döntés meghozatalához egyszerű többségű szavazat szükséges.

 

 


Döntési javaslat

"Alternatíva kidolgozása a hivatali létszám meghatározására [a 65/2011. (III. 11.) számú önkormányzati határozat alapján]"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: napirendi pont
A Budakeszi Képviselő-testület a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

1.            Budakeszi Város Képviselő-testülete elfogadja a jegyző tájékoztatóját [a 65/2011. (III. 11.) számú önkormányzati határozat alapján] a hivatali létszám meghatározására vonatkozó alternatívák kidolgozásáról és az alábbi osztályok szerinti létszámot támogatja:

-               Jegyző

-               Aljegyző

-               Osztályok

·     Polgármesteri Kabinet (6 fő)

·     Jegyzői Titkárság (9 fő)

·     Igazgatási és Szervezési Osztály (15 fő)

                Szervezési Csoport

·     Okmányiroda és Gyámhivatal (13 fő)

                Okmányirodai Csoport

·     Pénzügyi Osztály (10 fő)

                    Adó Csoport

·     Gazdálkodási Osztály (8 fő)

·     Építéshatósági Osztály (7 fő)

2.            Budakeszi Város Képviselő-testülete felkéri a jegyzőt az 1. pontban meghatározottakkal kapcsolatban szükséges munkajogi intézkedések megtételére.

3.            Budakeszi Város Képviselő-testülete felkéri a jegyzőt, készítse elő a 2011. évi költségvetési rendelet módosítását a létszámokra vonatkozóan, valamint felkéri a polgármestert, hogy azt terjessze a Képviselő-testület elé.

 

Határidő: 1.-2. pontra: azonnal

                   3. pontra: 2011. májusi Képviselő-testületi ülés

Felelős: 1. pontra: polgármester

               2. pontra: jegyző

               3. pontra: polgármester és jegyző

 


Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

« Vissza
Vissza a főmenübe