2011. április 28-i ülésére
Tárgy: | Alternatíva kidolgozása a hivatali létszám meghatározására [a 65/2011. (III. 11.) számú önkormányzati határozat alapján] | |
Készítette: | dr. Verhóczki Zita osztályvezető | |
Előterjesztő: | Garainé dr. Szelenczy Gabriella jegyző |
Tisztelt Képviselő-testület!
Budakeszi Város képviselő-testülete 2011. március 11-ei ülésén döntött a Polgármesteri Hivatal átszervezéséről 65/2011. (III. 11.) számú önkormányzati határozatával.
A döntés szerint a Képviselő-testület 2011. május 1-jei hatállyal „osztály-szinteken” javasolta a Polgármesteri Hivatal szervezeti felépítését és létszámát meghatározni és felkérte a kinevezett jegyzőt, hogy az elfogadott struktúra alapján készítsen több alternatívát arra vonatkozóan, hogy a költségvetés alapján a hivatali létszám hogyan kerülhet meghatározásra úgy, hogy az ne menjen a minőség rovására.
Az összehasonlítás kedvéért vázolom a jelenlegi, illetve az elmúlt időszakban érvényesült Polgármesteri Hivatal belső szervezeti felépítését, melyhez a kapcsolódóan a létszám 85 főben volt 2010. évi költségvetési rendeletben meghatározva.
- Jegyző
- Aljegyző
- Irodák
· Pénzügyi Iroda
- Pénzügyi Osztály
- Adóosztály
· Önkormányzati Iroda
- Titkársági Osztály
- Beruházási Osztály
·
- Igazgatási Osztály
-
- Okmányiroda
- Gyámhivatal
A határozat végrehajtásaként több alternatíva került kidolgozásra. Az alternatívák közül kettő bizonyult megfelelőnek, tekintettel arra, hogy az átszervezés és a létszámcsökkentés a minőség rovására ne menjen, sőt a gyorsabb információáramlásnak köszönhetően hatékonyabb hivatali munkát eredményezzen.
Az egyik változat („A”) szerint osztályszinteken különül el a belső szervezeti felépítés, - szigorúan a határozatban foglaltaknak megfelelően - 8 osztályvezetővel az alábbiak szerint:
- Jegyző
- Aljegyző
- Osztályok
· Pénzügyi Osztály (10 fő)
Adó csoport
· Gazdálkodási Osztály (8 fő)
· Jegyzői Titkárság (9 fő)
· Polgármesteri Kabinet (6 fő)
·
· Igazgatási és Szervezési Osztály (16 fő)
· Okmányiroda (9 fő)
· Gyámhivatal (4 fő)
A Polgármesteri Hivatal létszáma az „A” variáció szerint 71 főben kerül meghatározásra – 8 osztályvezetővel és 1 csoportvezetővel.
A létszámra kidolgozott „A” variáció jelen előterjesztés 1. számú mellékletét képezi.
A másik változat („B”) szerint osztályszinteken különül el a belső szervezeti felépítés, - szigorúan a határozatban foglaltaknak megfelelően - 7 osztályvezetővel az alábbiak szerint:
- Jegyző
- Aljegyző
- Osztályok
· Polgármesteri Kabinet (6 fő)
· Jegyzői Titkárság (9 fő)
· Igazgatási és Szervezési Osztály (15 fő)
Szervezési Csoport
· Okmányiroda és Gyámhivatal (13 fő)
Okmányirodai Csoport
· Pénzügyi Osztály (10 fő)
Adó Csoport
· Gazdálkodási Osztály (8 fő)
·
A Polgármesteri Hivatal létszáma a B variáció szerint 70 főben kerül meghatározásra – 7 osztályvezetővel és 3 csoportvezetővel.
A létszámra kidolgozott „B” variáció jelen előterjesztés 2. számú mellékletét képezi.
Jegyzői aspektusból a második variáció (B) hatékonyabbnak bizonyulhat az alábbiak miatt:
- Közel azonos létszámúak az osztályok; a nagyobb létszámú osztályokon belül csoport kerül elkülönítésre, mely a hatékonyságot növeli a feladat elvégzése tekintetében.
- A 6 osztályvezető és 3 csoportvezetői bérköltség a 2010. évi struktúrához képest havonta 1.917.894,- Ft-tal kisebb. (2010. évi bértömeg 5.664.254,- Ft, 2011. évi bértömeg 3.746.360,- Ft)
- Minőségi cserével és elbocsátásokkal bérköltség a 2010. évi struktúrához képest várhatóan további havi közel 2 MFt-al lesz kisebb – jelenlegi pályázatok le nem zárultának okán a pontos számítás nem végezhető el.
- Feladatorientáltabb a feladatokhoz rendelt létszám, a korábban „gyenge pontnak” minősülő területek erősítésre kerültek létszám szempontjából, mint pl. a közterület-felügyelet és a gyámhivatal.
- Folyamatban van az önállóan működő és gazdálkodó intézmények gazdálkodásának megváltoztatása, várhatóan az intézményekből 4 fő integrálódik a Polgármesteri Hivatal állományába feladat-elvégzésével együtt.
- Az iktató és a postázó összevonásra került.
- Megszüntetésre kerülő álláshelyek
§ Irodavezető 3 fő
§ Adó osztályvezető 1 fő
§ Adóügyintéző 1 fő
§ Adminisztrátor 1 fő
§ Hatósági ügyintéző 1 fő
§ Iktató 1 fő
- Kiszervezés folytán megszűnt létszám:
§ informatika 1 fő
§ takarítók 3 fő
§ beruházás 3 fő
A védőnői (7 fő) és mezőőri (1 fő) létszámot a hivatali állományi létszám nem tartalmazza, tekintettel arra, hogy jogállásuk nem köztisztviselői, hanem közalkalmazotti és a munkáltatójuk a Képviselő-testület és az egyéb munkáltatói jogokat a Polgármester gyakorolja.
2011. évben a kiszervezések, az átszervezések és a minőségi csere kapcsán a végkielégítések összege növeli a költségeket, viszont ez csak egyszeri kiadás, és az intézkedések a hivatali működés javítását célozták.
Tisztelt Képviselő-testület!
Kérem az alábbi határozati javaslat alapján döntésük meghozatalát.
A döntés meghozatalához egyszerű többségű szavazat szükséges.
Döntési javaslat
"Alternatíva kidolgozása a hivatali létszám meghatározására [a 65/2011. (III. 11.) számú önkormányzati határozat alapján]"
Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: napirendi pont
A Budakeszi Képviselő-testület a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.
1. Budakeszi Város Képviselő-testülete elfogadja a jegyző tájékoztatóját [a 65/2011. (III. 11.) számú önkormányzati határozat alapján] a hivatali létszám meghatározására vonatkozó alternatívák kidolgozásáról és az alábbi osztályok szerinti létszámot támogatja:
- Jegyző
- Aljegyző
- Osztályok
· Polgármesteri Kabinet (6 fő)
· Jegyzői Titkárság (9 fő)
· Igazgatási és Szervezési Osztály (15 fő)
Szervezési Csoport
· Okmányiroda és Gyámhivatal (13 fő)
Okmányirodai Csoport
· Pénzügyi Osztály (10 fő)
Adó Csoport
· Gazdálkodási Osztály (8 fő)
·
2. Budakeszi Város Képviselő-testülete felkéri a jegyzőt az 1. pontban meghatározottakkal kapcsolatban szükséges munkajogi intézkedések megtételére.
3. Budakeszi Város Képviselő-testülete felkéri a jegyzőt, készítse elő a 2011. évi költségvetési rendelet módosítását a létszámokra vonatkozóan, valamint felkéri a polgármestert, hogy azt terjessze a Képviselő-testület elé.
Határidő: 1.-2. pontra: azonnal
3. pontra: 2011. májusi Képviselő-testületi ülés
Felelős: 1. pontra: polgármester
2. pontra: jegyző
3. pontra: polgármester és jegyző
Határidők, felelősök:
Határidő: azonnal