2011. április 28-i ülésére
Tárgy: | Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 17/2007. (VI. 1.) rendelet módosításáról | |
Készítette: | dr. Verhóczki Zita osztályvezető | |
Előterjesztő: | Garainé dr. Szelenczy Gabriella jegyző |
Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…/2011. (…….) önkormányzati rendelete
Budakeszi Város Önkormányzat Polgármesteri Hivatalának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 17/2007. (VI. 1.) rendelet módosításáról
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény (továbbiakban: Ötv.) 38. §. (1) bekezdésében, valamint az 1992. évi XXIII. tv. 39. §-ában kapott felhatalmazás alapján – figyelemmel a 36. §. (2) bekezdésére – az egységes Polgármesteri Hivatal (továbbiakban: Hivatal) belső szervezetét, munkarendjét és ügyfélfogadási rendjét megállapító Budakeszi Város Önkormányzat Polgármesteri Hivatalának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 17/2007. (VI. 1.) önkormányzati rendeletét (a továbbiakban: R.) az alábbiak szerint módosítja:
1. §
Az R. 1. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A Polgármesteri Hivatal elnevezése: Budakeszi Város Önkormányzatának
Polgármesteri Hivatala
Székhelye: 2092 Budakeszi, Fő u. 179.
Telephelye: 2092 Budakeszi Szőlőskert u. 21.
Székhelyén kívül működő hivatal egység: Okmányiroda és Okmányiroda
2092 Budakeszi, Dózsa Gy. tér
2. §
Az R. 3. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„3. §
(1) A jegyző közvetlen irányítása az aljegyző, valamint a Pénzügyi Osztályvezető, a Gazdálkodási Osztályvezető, a Jegyzői
(2) A jegyző távollétében helyettesítését az aljegyző látja el a jogszabályok szerint és a jegyző utasítása alapján. Az aljegyzőt távollétében a Jegyzői
(3) A csoportvezetőket az osztályvezetők irányítják.
(4) Az osztályvezetők egymással, a csoportvezetők egymással mellérendeltségi viszonyban állnak.”
3. §
Az R. 4. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„4. §
(1) Az aktuális szakmai feladatok meghatározása, a végrehajtás előkészítése céljából hetente - általában hétfői napon - vezetői értekezletre kerül sor, melyen a polgármester, az alpolgármester, a jegyző, az aljegyző és az osztályvezetők, távollétükben helyettesük vesznek részt.
(2) Az osztályvezetők az ügyintézők részére hetente tartanak értekezletet.
(3) A Képviselő-testület és annak bizottságainak ülésein kötelesek részt venni azok az osztályvezetők, akik által vezetett osztályok az ülésre beterjesztett előterjesztéseket készítették, valamint mindazon köztisztviselők, akiket erre a polgármester, a jegyző utasít.”
4. §
(1) Az R. 6. § (3) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
“c) Az Igazgatási Osztályt, az
(2) Az R. 6. § (4)-(10) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) Az osztályvezetők:
A belső szervezeti egységek élén állnak, határozatlan időre szóló vezetői megbízásukat a jegyzőtől kapják. Egymással mellérendeltségi viszonyban állnak és a feladatok ellátásában kötelesek együttműködni. Feladataik:
a) vezetik az osztályt, felelősek annak egész munkájáért, közvetlenül irányítják, felügyelik és ellenőrzik az ügyintézők tevékenységét;
b) felelősek a szervezeti egység feladatkörébe tartozó, illetve esetenként kapott (jelentkező) feladatok, utasítások szakszerű, határidőben történő végrehajtásáért;
c) Gyakorolják az átruházott jegyzői hatásköröket, kiadmányozási jogköröket;
d) biztosítják az osztály összehangolt működését, elvégzik az osztályon belüli, valamint egymással együttműködve az osztályok közötti szükséges koordinációt, indokolt esetben a jegyző segítését kérve;
e) képviselik az osztályt, tájékoztatást adnak, illetve beszámolnak az osztály tevékenységéről, kapcsolatot tartanak a szervezeti egység munkáját érintő, segítő szervekkel;
f) az önkormányzati költségvetés feladatkörüket érintő tételei körében felelősek a költségvetés tervezetének összeállításáért és végrehajtásáért;
g) előkészítik a feladatkörbe tartozó testületi előterjesztéseket, ilyen téma esetén tanácskozási joggal részt vesznek a Képviselő-testület és a bizottságok ülésein, a különböző értekezleteken, gondoskodnak az elhangzottak végrehajtásáról;
h) figyelik az osztály tevékenységi körébe tartozó pályázatokat, előkészítik és lebonyolítják azokat;
i) megszervezik az osztály munkáját, a dolgozók helyettesítését, szükség szerint osztály-értekezleteket tartanak;
j) javaslatot tesznek és egyetértési jogot gyakorolnak az osztály dolgozói kinevezésében, a munkáltatói jogok gyakorlásában, engedélyezik a dolgozók kiküldetését, szabadságát;
k) felelősek a Képviselő-testület irányírása alatt álló, az osztály feladatkörébe tartozó intézmények törvényes működéséért, segítéséért;
l) együttműködnek a lakossági önszerveződő közösségeivel, érdekképviseleti szervekkel;
m) gondoskodnak a közüzemi szolgáltatókkal történő hivatalos egyeztetésekről történő feljegyzés készítéséről.
(5) A csoportvezetők gyakorolják az osztályvezető által reájuk ruházott feladat- és hatásköröket, helyettesítik, illetve közreműködnek vezetői feladatai ellátásában.
(6) A hivatal szervezeti alapegységei az osztályok. Az osztályokhoz tartozó feladatokat a munkaköri leírások tartalmazzák, amelynek tudomásul vételét a munkakört betöltő dolgozó aláírásával igazol.
(7) Az ügyintézők a munkaköri leírásban az osztályvezető által reájuk ruházott, illetve vezetői utasítással reájuk szabott feladat- és hatásköröket szakmailag önállóan gyakorolják, az ehhez igazodó jogkörrel és felelősségi mértékkel.
(8) A belső technikai kiszolgálást ellátó ügyviteli, ügykezelő és fizikai dolgozók osztályok állományába beosztva végzik munkájukat, az osztályvezető rendelkezései szerint.
(9) A dolgozók más hivatali szervezeti egységhez történő átmeneti átcsoportosításáról az osztályvezető egyetértésével a jegyző dönt.
(10) A munkaköri leírás elkészítéséért és aktuális állapotban tartásáért
a) az aljegyző, a Pénzügyi Osztály, a Gazdálkodási Osztály és a Jegyzői
b) az Igazgatási Osztály,
c) a csoportvezetők esetében az osztályvezető;
d) ügyintéző, ügykezelő és fizikai dolgozó esetében az osztályvezető, illetve csoportvezető felelős.
5. §
(1) Az R. 7. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
“(1) A Polgármesteri Hivatal belső szervezeti egységeinek tagozódása:
a) Polgármesteri Kabinet
b) Jegyzői
c) Pénzügyi Osztály
c1) Adócsoport
d) Gazdálkodási Osztály
e) Igazgatási Osztály
e1) Szervezési csoport
f)
g) Gyámhivatal és Okmányiroda
6. §
Az R. 8. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A Polgármesteri Hivatal szervezete osztályokra tagozódik.
a) Az „osztály” a Hivatal munkamegosztásában jól elhatárolható, ágazatilag összetartozó feladatcsoportot ellátó szervezeti egység.
b) A „csoport” az osztályon belül szervezett, az ellátandó feladatkör vagy a feladatcsoport homogén jellege miatt elkülönülő szervezeti egység.”
7. §
Az R. 9. § (1) bekezdés a) pontjának helyébe a következő rendelkezés lép:
„a) A jegyzőt az aljegyző helyettesíti. Az aljegyzőt a Jegyzői Tikárság vezetője helyettesíti. A helyettesítés további rendjét a munkaköri leírások tartalmazzák.”
8. §
(1) Az R. 6. § (1) bekezdés g) pontjában az „irodavezetők” szövegrész helyébe „osztályvezetők” szöveg lép.
(2) Az R. 6. § (1) bekezdés i) pontjában az „irodavezetők” szövegrész helyébe „osztályvezetők” szöveg; az „irodavezetőket” szöveg helyébe „osztályvezetőket” szöveg lép.
(3) Az R. 6. § (2) bekezdés q) pontjában az „irodavezetőket” szövegrész helyébe „osztályvezetőket” szöveg; az „irodavezetők-helyetteseket” szöveg helyébe „csoportvezetőket” szöveg lép.
(4) Az R. 6. § (2) bekezdés s) pontjában az „irodavezetőknek” szövegrész helyébe „osztályvezetőknek” szöveg lép.
(5) Az R. 6. § (3) bekezdés a) pont aa) alpontjában az „irodáinak” szövegrész helyébe „osztályainak” szöveg lép.
(6) Az R. 9. § (1) bekezdés b) pontjában az „irodavezető” szövegrész helyébe „osztályvezető” szöveg lép.
(7) Az R. 9. § (2) bekezdésében az „irodavezetők” szövegrész helyébe „osztályvezetők” szöveg; az „irodavezető” szöveg helyébe „osztályvezető” szöveg lép.
(8) Az R. 9. § (3) bekezdés a) pontjában a „
(9) Az R. 9. § (3) bekezdés b) pontjában a „Önkormányzati Iroda” szövegrész helyébe „Jegyzői
(10) Az R. 10. § (1) bekezdésben a „irodák” szövegrész helyébe „osztályok” szöveg lép.
(11) Az R. 10. § (2) bekezdésben a „Ügyfélszolgálati Iroda” szövegrész helyébe „ügyfélszolgálat” szöveg lép.
(12) Az R. 10. § (4) bekezdésben a „irodavezetők” szövegrész helyébe „osztályvezetők” szöveg lép.
(13) Az R. 10/A. § (2) bekezdés a) pontjában a „Pénzügyi Iroda” szövegrész helyébe „Pénzügyi Osztály és Gazdálkodási Osztály” szöveg lép.
9. §
Az R. 1. melléklete helyébe e önkormányzati rendelet 1. melléklete lép.
10. §
Hatályát veszíti az R. 7. § (2)-(3) bekezdése.
11. §
E önkormányzati rendelet 2011. május 1-jén lép hatlyba.
Budakeszi, 2011. április ….
Dr. Csutoráné dr. Győri Ottília Garainé dr. Szelenczy Gabriella
polgármester jegyző
Kihirdetési záradék:
E rendeletet 2011. …………….-n kihirdettem.
Budakeszi, 2011. ………………..
Garainé dr. Szelenczy Gabriella
jegyző
EGYSÉGES SZERKEZET
BUDAKESZI VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNAK POLGÁRMESTERI HIVATALA
ALAPÍTÓ OKIRATA
Budakeszi Város Önkormányzat a rendelkezésekre álló dokumentumok és a hatályos jogszabályok alapján Budakeszi Város Polgármesteri Hivatal egységes szerkezetű alapító okiratát – mely a 22/1991. (III. 1.) számú határozata és 17/2007. (VI. 1.) számú rendelete alapján, valamint a …./2011. (IV. 28.), 454/2010. (XII. 14.), 423/2010. (XI. 30.), 152/2010. (IV. 27.), 115/2010. (III. 23.), 356/2009. (XI. 10.), 309/2009. (IX. 15.), 196/2008. (VII. 23.), 21/2008. (VI. 17.), 40/2007. (X. 4.), 193/2006. (IX. 19.), 211/2005. (X. 18.), 111/2005. (V. 24.), 35/2005. (II. 15.), 125/2004.(VI. 22.), 109/2004. (V. 19.), 25/2002. (II. 12.), 310/2001. (XII. 13.), 117/b/2001. (VI. 6.), 145/2000. (VIII. 8.), 104/1998. (V. 26.), 100/1997. (VI. 05.), 103/1996. (V. 23.) számú határozatokkal fogadta el.
1. |
A költségvetési szerv neve: |
Budakeszi Város Önkormányzatának Polgármesteri Hivatala |
1.1. |
A költségvetési szerv rövid neve: |
Polgármesteri Hivatal |
2. |
A Polgármesteri Hivatal székhelye és telephelye: |
|
2.1. |
Székhelye: |
2092 Budakeszi, Fő utca 179. |
2.2. |
Telephelye: |
2092 Budakeszi, Dózsa György tér 25. Gyámhivatal és Okmányiroda; 2092 Budakeszi, Szőlőskert u. 21. Polgármesteri Hivatal |
3. |
TEÁOR kód, szakágazat és szakfeladat szám, valamint ellátott egyéb feladatok: |
|
3.1. |
TEÁOR kód: |
8411 Általános közigazgatás |
3.2. |
Szakágazat száma: |
841105 Helyi önkormányzatok, valamint többcélú kistérségi társulások igazgatási tevékenysége |
3.3. |
Szakfeladat száma: |
a) Hatályát vesztette. b) 2010. január 1-től alkalmazandó szakfeladat szám: 562912 Óvodai intézményi közétkeztetés 562917 Munkahelyi étkeztetés 889921 Szociális étkeztetés 931102 Sportlétesítmények működtetése és fejlesztése 841126 Önkormányzatok és többcélú kistérségi társulások igazgatási tevékenysége 841127 Települési kisebbségi önkormányzatok igazgatási tevékenysége 841114 Országgyűlési képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek 841115 Önkormányzati képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek 841116 Országos, települési és területi kisebbségi önkormányzati választásokhoz kapcsolódó tevékenységek 841117 Európai parlamenti képviselőválasztáshoz kapcsolódó tevékenységek 841118 Országos és helyi népszavazáshoz kapcsolódó tevékenységek 841901 Önkormányzatok, valamint többcélú kistérségi társulások elszámolásai |
|
|
841906 Finanszírozási műveletek 841907 Önkormányzatok elszámolásai a költségvetési szervekkel 682001 Lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése 682002 Nem lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése 493102 Városi és elővárosi közúti személyszállítás 493909 M.n.s. egyéb szárazföldi személyszállítás 869041 Család- és nővédelmi egészségügyi gondozás 890441 Rövid időtartamú közfoglalkoztatás 890442 Bérpótló juttatásra jogosultak hosszabb időtartamú foglalkoztatása 890443 Egyéb közfoglalkoztatás 882000 Önkormányzati szociális támogatások finanszírozása 882111 Rendszeres szociális segély 882112 Időskorúak járadéka 882113 Lakásfenntartási támogatás normatív alapon 882114 Helyi rendszeres lakásfenntartási támogatás 882115 Ápolási díj alanyi jogon 882116 Ápolási díj méltányossági alapon 882117 Rendszeres gyermekvédelmi pénzbeli ellátás 882118 Kiegészítő gyermekvédelmi támogatás 882119 Óvodáztatási támogatás 882121 Helyi eseti lakásfenntartási támogatás 882122 Átmeneti segély 882123 Temetési segély 882124 Rendkívüli gyermekvédelmi támogatás 882125 Mozgáskorlátozottak közlekedési támogatása 882129 Egyéb önkormányzati eseti pénzbeli ellátások 882202 Közgyógyellátás 882203 Köztemetés 841133 Adó, illeték, kiszabása, beszedése, adóellenőrzés 841402 Közvilágítás 841122 Központi általános végrehajtó igazgatási tevékenység 889943 Munkáltatók által nyújtott lakástámogatások |
3.4. |
Körzetközpont feladat: |
- Kiemelt - Városi Gyámhivatali feladatok - Városi Okmányiroda |
3.5. |
Megállapodás alapján |
- A városban megválasztott Kisebbségi önkormányzat(ok) működésével kapcsolatos feladatok - Részben önálló intézményekkel együttműködés alapján |
4. |
Illetékességi területe: |
Budakeszi Város közigazgatási területe Gyámhivatal és a kiemelt építéshatósági feladatok ellátása illetékességi területe: - Budajenő, - Páty - Budakeszi, - Perbál - Nagykovácsi, - Telki - Remeteszőlős - Tök - Zsámbék községek. |
5. |
A Polgármesteri Hivatal által ellátott közfeladat: |
Általános közigazgatás |
6. |
Az Polgármesteri Hivatal tevékenységei: |
|
6.1. |
Alaptevékenység: |
Általános közigazgatás |
6.2. |
Hatályát vesztette6: |
|
6.3. |
Vállalkozási tevékenység: |
A Polgármesteri Hivatal vállalkozási tevékenységet nem folytat |
7. |
Az intézmény vezetőjének kinevezési rendje: |
A Polgármesteri Hivatal vezetőjeként határozatlan időre a Képviselő-testület jegyzőt nevez ki pályázat alapján. A kinevezés részletes szabályait a mindenkor hatályos, a köztisztviselők jogállásáról szóló törvény határozza meg. |
8. |
Képviseletére jogosultak: |
A jegyző, valamint az általa megbízott köztisztviselő, illetve meghatalmazott. |
9. |
Alapítói jogok gyakorlója: |
Budakeszi Város Önkormányzat Képviselő-testülete 2092 Budakeszi, Fő u. 179. |
9.1 |
Az alapítás éve: |
1990. (szeptember |
9.2. |
Az alapító jogelődjei: |
Budakeszi Nagyközség Tanács VB. Budakeszi Nagyközségi Önkormányzat Képviselő-testülete |
9.3. |
Alapításkori elnevezése: |
Budakeszi Város Önkormányzatának Polgármesteri Hivatala |
9.4. |
A hivatal fenntartója: |
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete (2092 Budakeszi, Fő u. 179.) |
10. |
Jogállása: |
Jogi személyként működő, helyi önkormányzati költségvetési szerv |
11. |
Besorolás: |
|
11.1. |
Hatályát vesztette |
|
11.2. |
Gazdálkodási jogkör: |
Önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv |
12. |
Foglalkoztatottjaira vonatkozó jogviszony: |
Foglalkoztatottjainak foglalkoztatási jogviszonya a köztisztviselők jogállásáról szóló 1992. évi XXIII. törvény szerinti köztisztviselői jogviszony |
13. |
Jogi személyiségű szervezeti egységei: |
nincs |
A Polgármesteri Hivatal részletes szervezeti és működési szabályait az intézmény Szervezeti és Működési Szabályzat tartalmazza.
Indokolás
A Képviselő-testület 2011. március 11-ei ülésén a 65/2011. (III. 11.) számú önkormányzati határozatával döntött a Polgármesteri Hivatal átszervezéséről.
Nevezett határozatban a Képviselő-testület felkérte a Jegyzőt a Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata (a továbbiakban: SzMSZ) módosításának előkészítésére a döntésnek megfelelően.
A hivatali struktúrában osztály szintek kerülnek meghatározásra a korábbi kétszintű irodai és osztály szintek helyett a gyorsabb információáramlás érdekében.
Három osztályon belül csoportszint létrehozására is sor kerülne, melynek indoka az ellátandó feladatkör homogén jellege.
A felálló új hivatali struktúra gyorsabb reakcióra képes egy-egy probléma megoldása kapcsán.
Sor kerül továbbá az SzMSz egyéb – az idő múlásával megváltozott – adatok pontosítására is.
A szervezeti átalakításra a Képviselő-testület korábbi határozatának megfelelően 2011. május 1-jével kerül sor.
E önkormányzati rendelet elfogadásához minősített többségű szavazat szükséges.
Budakeszi, 2011. április ….
Garainé dr. Szelenczy Gabriella
jegyző