125. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Budakeszi Képviselő-testület
2011. április 28-i ülésére

Tárgy:   Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 17/2007. (VI. 1.) rendelet módosításáról
Készítette:   dr. Verhóczki Zita osztályvezető
Előterjesztő:   Garainé dr. Szelenczy Gabriella jegyző

Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének

…/2011. (…….) önkormányzati rendelete

 

Budakeszi Város Önkormányzat Polgármesteri Hivatalának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 17/2007. (VI. 1.) rendelet módosításáról

 

 

Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény (továbbiakban: Ötv.) 38. §. (1) bekezdésében, valamint az 1992. évi XXIII. tv. 39. §-ában kapott felhatalmazás alapján – figyelemmel a 36. §. (2) bekezdésére – az egységes Polgármesteri Hivatal (továbbiakban: Hivatal) belső szervezetét, munkarendjét és ügyfélfogadási rendjét megállapító Budakeszi Város Önkormányzat Polgármesteri Hivatalának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 17/2007. (VI. 1.) önkormányzati rendeletét (a továbbiakban: R.) az alábbiak szerint módosítja:

 

1. §

 

Az R. 1. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A Polgármesteri Hivatal elnevezése:               Budakeszi Város Önkormányzatának

                                                                            Polgármesteri Hivatala

          Székhelye:                                                  2092 Budakeszi, Fő u. 179.

          Telephelye:                                                 2092 Budakeszi Szőlőskert u. 21.

          Székhelyén kívül működő hivatal egység:     Okmányiroda és Okmányiroda

                                                                            2092 Budakeszi, Dózsa Gy. tér 25.”

 

2. §

 

Az R. 3. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„3. §

(1)          A jegyző közvetlen irányítása az aljegyző, valamint a Pénzügyi Osztályvezető, a Gazdálkodási Osztályvezető, a Jegyzői Titkárság Osztályvezetője.

(2)          A jegyző távollétében helyettesítését az aljegyző látja el a jogszabályok szerint és a jegyző utasítása alapján. Az aljegyzőt távollétében a Jegyzői Titkárság Osztályvezetője helyettesíti.

(3)         A csoportvezetőket az osztályvezetők irányítják.

(4)          Az osztályvezetők egymással, a csoportvezetők egymással mellérendeltségi viszonyban állnak.”

 

3. §

 

Az R. 4. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„4. §

(1)          Az aktuális szakmai feladatok meghatározása, a végrehajtás előkészítése céljából hetente - általában hétfői napon - vezetői értekezletre kerül sor, melyen a polgármester, az alpolgármester, a jegyző, az aljegyző és az osztályvezetők, távollétükben helyettesük vesznek részt.

(2)          Az osztályvezetők az ügyintézők részére hetente tartanak értekezletet.

(3)          A Képviselő-testület és annak bizottságainak ülésein kötelesek részt venni azok az osztályvezetők, akik által vezetett osztályok az ülésre beterjesztett előterjesztéseket készítették, valamint mindazon köztisztviselők, akiket erre a polgármester, a jegyző utasít.”

 

4. §

 

(1)         Az R. 6. § (3) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

“c) Az Igazgatási Osztályt, az Építéshatósági Osztályt, valamint a Gyámhivatal és Okmányirodát közvetlenül irányítja.

(2)         Az R. 6. § (4)-(10) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) Az osztályvezetők:

A belső szervezeti egységek élén állnak, határozatlan időre szóló vezetői megbízásukat a jegyzőtől kapják. Egymással mellérendeltségi viszonyban állnak és a feladatok ellátásában kötelesek együttműködni. Feladataik:

a)            vezetik az osztályt, felelősek annak egész munkájáért, közvetlenül irányítják, felügyelik és ellenőrzik az ügyintézők tevékenységét;

b)             felelősek a szervezeti egység feladatkörébe tartozó, illetve esetenként kapott (jelentkező) feladatok, utasítások szakszerű, határidőben történő végrehajtásáért;

c)             Gyakorolják az átruházott jegyzői hatásköröket, kiadmányozási jogköröket;

d)             biztosítják az osztály összehangolt működését, elvégzik az osztályon belüli, valamint egymással együttműködve az osztályok közötti szükséges koordinációt, indokolt esetben a jegyző segítését kérve;

e)             képviselik az osztályt, tájékoztatást adnak, illetve beszámolnak az osztály tevékenységéről, kapcsolatot tartanak a szervezeti egység munkáját érintő, segítő szervekkel;

f)               az önkormányzati költségvetés feladatkörüket érintő tételei körében felelősek a költségvetés tervezetének összeállításáért és végrehajtásáért;

g)             előkészítik a feladatkörbe tartozó testületi előterjesztéseket, ilyen téma esetén tanácskozási joggal részt vesznek a Képviselő-testület és a bizottságok ülésein, a különböző értekezleteken, gondoskodnak az elhangzottak végrehajtásáról;

h)             figyelik az osztály tevékenységi körébe tartozó pályázatokat, előkészítik és lebonyolítják azokat;

i) megszervezik az osztály munkáját, a dolgozók helyettesítését, szükség szerint osztály-értekezleteket tartanak;

j)               javaslatot tesznek és egyetértési jogot gyakorolnak az osztály dolgozói kinevezésében, a munkáltatói jogok gyakorlásában, engedélyezik a dolgozók kiküldetését, szabadságát;

k)             felelősek a Képviselő-testület irányírása alatt álló, az osztály feladatkörébe tartozó intézmények törvényes működéséért, segítéséért;

l) együttműködnek a lakossági önszerveződő közösségeivel, érdekképviseleti szervekkel;

m)           gondoskodnak a közüzemi szolgáltatókkal történő hivatalos egyeztetésekről történő feljegyzés készítéséről.

(5) A csoportvezetők gyakorolják az osztályvezető által reájuk ruházott feladat- és hatásköröket, helyettesítik, illetve közreműködnek vezetői feladatai ellátásában.

(6) A hivatal szervezeti alapegységei az osztályok. Az osztályokhoz tartozó feladatokat a munkaköri leírások tartalmazzák, amelynek tudomásul vételét a munkakört betöltő dolgozó aláírásával igazol.

(7) Az ügyintézők a munkaköri leírásban az osztályvezető által reájuk ruházott, illetve vezetői utasítással reájuk szabott feladat- és hatásköröket szakmailag önállóan gyakorolják, az ehhez igazodó jogkörrel és felelősségi mértékkel.

(8) A belső technikai kiszolgálást ellátó ügyviteli, ügykezelő és fizikai dolgozók osztályok állományába beosztva végzik munkájukat, az osztályvezető rendelkezései szerint.

(9) A dolgozók más hivatali szervezeti egységhez történő átmeneti átcsoportosításáról az osztályvezető egyetértésével a jegyző dönt.

(10) A munkaköri leírás elkészítéséért és aktuális állapotban tartásáért

a)       az aljegyző, a Pénzügyi Osztály, a Gazdálkodási Osztály és a Jegyzői Titkárság osztályvezetői tekintetében a jegyző;

b)       az Igazgatási Osztály, Építéshatósági Osztály, valamint a Gyámhivatal és Okmányiroda osztályvezetői tekintetében az aljegyző;

c)       a csoportvezetők esetében az osztályvezető;

d)       ügyintéző, ügykezelő és fizikai dolgozó esetében az osztályvezető, illetve csoportvezető felelős.

 

5. §

 

(1)         Az R. 7. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

“(1) A Polgármesteri Hivatal belső szervezeti egységeinek tagozódása:

a)     Polgármesteri Kabinet

b)     Jegyzői Titkárság

c)     Pénzügyi Osztály

c1) Adócsoport

d)     Gazdálkodási Osztály

e)     Igazgatási Osztály

e1) Szervezési csoport

f)       Építéshatósági Osztály

g)     Gyámhivatal és Okmányiroda

 

6. §

 

Az R. 8. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A Polgármesteri Hivatal szervezete osztályokra tagozódik.

a)             Az „osztály” a Hivatal munkamegosztásában jól elhatárolható, ágazatilag összetartozó feladatcsoportot ellátó szervezeti egység.

b)             A „csoport” az osztályon belül szervezett, az ellátandó feladatkör vagy a feladatcsoport homogén jellege miatt elkülönülő szervezeti egység.”

 

7. §

 

Az R. 9. § (1) bekezdés a) pontjának helyébe a következő rendelkezés lép:

„a) A jegyzőt az aljegyző helyettesíti. Az aljegyzőt a Jegyzői Tikárság vezetője helyettesíti. A helyettesítés további rendjét a munkaköri leírások tartalmazzák.”

 

8. §

 

(1)         Az R. 6. § (1) bekezdés g) pontjában az „irodavezetők” szövegrész helyébe „osztályvezetők” szöveg lép.

(2)         Az R. 6. § (1) bekezdés i) pontjában az „irodavezetők” szövegrész helyébe „osztályvezetők” szöveg; az „irodavezetőket” szöveg helyébe „osztályvezetőket” szöveg lép.

(3)         Az R. 6. § (2) bekezdés q) pontjában az „irodavezetőket” szövegrész helyébe „osztályvezetőket” szöveg; az „irodavezetők-helyetteseket” szöveg helyébe „csoportvezetőket” szöveg lép.

(4)         Az R. 6. § (2) bekezdés s) pontjában az „irodavezetőknek” szövegrész helyébe „osztályvezetőknek” szöveg lép.

(5)         Az R. 6. § (3) bekezdés a) pont aa) alpontjában az „irodáinak” szövegrész helyébe „osztályainak” szöveg lép.

(6)         Az R. 9. § (1) bekezdés b) pontjában az „irodavezető” szövegrész helyébe „osztályvezető” szöveg lép.

(7)         Az R. 9. § (2) bekezdésében az „irodavezetők” szövegrész helyébe „osztályvezetők” szöveg; az „irodavezető” szöveg helyébe „osztályvezető” szöveg lép.

(8)         Az R. 9. § (3) bekezdés a) pontjában a „Hatósági Iroda” szövegrész helyébe „Igazgatási Osztály” szöveg lép.

(9)         Az R. 9. § (3) bekezdés b) pontjában a „Önkormányzati Iroda” szövegrész helyébe „Jegyzői Titkárság” szöveg lép.

(10)     Az R. 10. § (1) bekezdésben a „irodák” szövegrész helyébe „osztályok” szöveg lép.

(11)     Az R. 10. § (2) bekezdésben a „Ügyfélszolgálati Iroda” szövegrész helyébe „ügyfélszolgálat” szöveg lép.

(12)     Az R. 10. § (4) bekezdésben a „irodavezetők” szövegrész helyébe „osztályvezetők” szöveg lép.

(13)     Az R. 10/A. § (2) bekezdés a) pontjában a „Pénzügyi Iroda” szövegrész helyébe „Pénzügyi Osztály és Gazdálkodási Osztály” szöveg lép.

 

 

 

9. §

 

Az R. 1. melléklete helyébe e önkormányzati rendelet 1. melléklete lép.

 

 

10. §

 

Hatályát veszíti az R. 7. § (2)-(3) bekezdése.

 

11. §

 

E önkormányzati rendelet 2011. május 1-jén lép hatlyba.

 

 

Budakeszi, 2011. április ….

 

 

 

     Dr. Csutoráné dr. Győri Ottília                                       Garainé dr. Szelenczy Gabriella

                  polgármester                                                                       jegyző

 

 

 

 

Kihirdetési záradék:

E rendeletet 2011. …………….-n kihirdettem.

 

 

Budakeszi, 2011. ………………..

 

 

Garainé dr. Szelenczy Gabriella

jegyző


EGYSÉGES SZERKEZET

 

 

BUDAKESZI VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNAK POLGÁRMESTERI HIVATALA

ALAPÍTÓ OKIRATA

 

Budakeszi Város Önkormányzat a rendelkezésekre álló dokumentumok és a hatályos jogszabályok alapján Budakeszi Város Polgármesteri Hivatal egységes szerkezetű alapító okiratát – mely a 22/1991. (III. 1.) számú határozata és 17/2007. (VI. 1.) számú rendelete alapján, valamint a …./2011. (IV. 28.), 454/2010. (XII. 14.), 423/2010. (XI. 30.), 152/2010. (IV. 27.), 115/2010. (III. 23.), 356/2009. (XI. 10.), 309/2009. (IX. 15.), 196/2008. (VII. 23.), 21/2008. (VI. 17.), 40/2007. (X. 4.), 193/2006. (IX. 19.), 211/2005. (X. 18.), 111/2005. (V. 24.), 35/2005. (II. 15.), 125/2004.(VI. 22.), 109/2004. (V. 19.), 25/2002. (II. 12.), 310/2001. (XII. 13.), 117/b/2001. (VI. 6.), 145/2000. (VIII. 8.), 104/1998. (V. 26.), 100/1997. (VI. 05.), 103/1996. (V. 23.) számú határozatokkal fogadta el.  

 

1.

A költségvetési szerv neve:

Budakeszi Város Önkormányzatának Polgármesteri Hivatala

1.1.

A költségvetési szerv rövid neve:

 

Polgármesteri Hivatal

2.

A Polgármesteri Hivatal székhelye és telephelye:

 

2.1.

Székhelye:

2092 Budakeszi, Fő utca 179.

2.2.

Telephelye:

2092 Budakeszi, Dózsa György tér 25.

Gyámhivatal és Okmányiroda;

2092 Budakeszi, Szőlőskert u. 21.

Polgármesteri Hivatal

3.

TEÁOR kód, szakágazat és szakfeladat szám, valamint ellátott egyéb feladatok:

 

3.1.

TEÁOR kód:

8411 Általános közigazgatás

3.2.

Szakágazat száma:

841105 Helyi önkormányzatok, valamint többcélú kistérségi társulások igazgatási tevékenysége

3.3.

Szakfeladat száma:

a)      Hatályát vesztette.

b)      2010. január 1-től alkalmazandó szakfeladat szám:

562912 Óvodai intézményi közétkeztetés

562917 Munkahelyi étkeztetés

889921 Szociális étkeztetés

 

931102 Sportlétesítmények működtetése és

              fejlesztése

841126   Önkormányzatok és többcélú kistérségi társulások igazgatási tevékenysége

841127   Települési kisebbségi önkormányzatok igazgatási tevékenysége

841114   Országgyűlési képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek

841115   Önkormányzati képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek

841116   Országos, települési és területi kisebbségi önkormányzati választásokhoz kapcsolódó tevékenységek

841117   Európai parlamenti képviselőválasztáshoz kapcsolódó tevékenységek

841118   Országos és helyi népszavazáshoz kapcsolódó tevékenységek

841901   Önkormányzatok, valamint többcélú kistérségi társulások elszámolásai

 

 

841906 Finanszírozási műveletek

841907 Önkormányzatok elszámolásai a költségvetési szervekkel

682001   Lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése

682002   Nem lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése

493102   Városi és elővárosi közúti személyszállítás

493909   M.n.s. egyéb szárazföldi személyszállítás

869041   Család- és nővédelmi egészségügyi gondozás

890441   Rövid időtartamú közfoglalkoztatás

890442    Bérpótló juttatásra jogosultak hosszabb időtartamú foglalkoztatása

890443   Egyéb közfoglalkoztatás

882000   Önkormányzati szociális támogatások finanszírozása

882111   Rendszeres szociális segély

882112   Időskorúak járadéka

882113   Lakásfenntartási támogatás normatív alapon

882114   Helyi rendszeres lakásfenntartási támogatás

882115   Ápolási díj alanyi jogon

882116   Ápolási díj méltányossági alapon

882117   Rendszeres gyermekvédelmi pénzbeli ellátás

882118   Kiegészítő gyermekvédelmi támogatás

882119   Óvodáztatási támogatás

882121   Helyi eseti lakásfenntartási támogatás

882122   Átmeneti segély

882123   Temetési segély

882124   Rendkívüli gyermekvédelmi támogatás

882125   Mozgáskorlátozottak közlekedési támogatása

 

882129   Egyéb önkormányzati eseti pénzbeli ellátások

882202   Közgyógyellátás

882203   Köztemetés

841133   Adó, illeték, kiszabása, beszedése, adóellenőrzés

841402   Közvilágítás

841122   Központi általános végrehajtó igazgatási tevékenység

       889943    Munkáltatók által nyújtott

                       lakástámogatások

3.4.

Körzetközpont feladat:

-    Kiemelt Építéshatóság

-    Városi Gyámhivatali feladatok

-    Városi Okmányiroda

3.5.

Megállapodás alapján

-        A városban megválasztott Kisebbségi önkormányzat(ok) működésével kapcsolatos feladatok

-        Részben önálló intézményekkel együttműködés alapján

4.

Illetékességi területe:

Budakeszi Város közigazgatási területe

Gyámhivatal és a kiemelt építéshatósági feladatok ellátása illetékességi területe:

-        Budajenő,

-        Páty

-        Budakeszi,

-        Perbál

-        Nagykovácsi,

-        Telki

-        Remeteszőlős

-        Tök

-        Zsámbék községek.

5.

A Polgármesteri Hivatal által ellátott közfeladat:

 

Általános közigazgatás

6.

Az Polgármesteri Hivatal tevékenységei:

 

 

6.1.

Alaptevékenység:

Általános közigazgatás

6.2.

Hatályát vesztette6:

 

6.3.

Vállalkozási tevékenység:

A Polgármesteri Hivatal vállalkozási tevékenységet nem folytat

7.

Az intézmény vezetőjének kinevezési rendje:

A Polgármesteri Hivatal vezetőjeként határozatlan időre a Képviselő-testület jegyzőt nevez ki pályázat alapján. A kinevezés részletes szabályait a mindenkor hatályos, a köztisztviselők jogállásáról szóló törvény határozza meg.

8.

Képviseletére jogosultak:

A jegyző, valamint az általa megbízott köztisztviselő, illetve meghatalmazott.

9.

Alapítói jogok gyakorlója:

Budakeszi Város Önkormányzat Képviselő-testülete

2092 Budakeszi, Fő u. 179.

9.1

Az alapítás éve:

1990. (szeptember 30. a helyi önkormányzatokról szóló törvény hatálybalépésekor)

9.2.

Az alapító jogelődjei:

Budakeszi Nagyközség Tanács VB. Budakeszi Nagyközségi Önkormányzat Képviselő-testülete

 

9.3.

Alapításkori elnevezése:

Budakeszi Város Önkormányzatának Polgármesteri Hivatala

9.4.

A hivatal fenntartója:

Budakeszi Város Önkormányzatának

Képviselő-testülete

(2092 Budakeszi, Fő u. 179.)

10.

Jogállása:

Jogi személyként működő, helyi önkormányzati költségvetési szerv

11.

Besorolás:

 

11.1.

Hatályát vesztette

 

11.2.

Gazdálkodási jogkör:

 

Önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv

12.

Foglalkoztatottjaira vonatkozó jogviszony:

Foglalkoztatottjainak foglalkoztatási jogviszonya a köztisztviselők jogállásáról szóló 1992. évi XXIII. törvény szerinti köztisztviselői jogviszony

13.

Jogi személyiségű szervezeti egységei:

 

nincs

 

 

A Polgármesteri Hivatal részletes szervezeti és működési szabályait az intézmény Szervezeti és Működési Szabályzat tartalmazza.

 

 


 

Indokolás

 

 

A Képviselő-testület 2011. március 11-ei ülésén a 65/2011. (III. 11.) számú önkormányzati határozatával döntött a Polgármesteri Hivatal átszervezéséről.

 

Nevezett határozatban a Képviselő-testület felkérte a Jegyzőt a Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata (a továbbiakban: SzMSZ) módosításának előkészítésére a döntésnek megfelelően.

 

A hivatali struktúrában osztály szintek kerülnek meghatározásra a korábbi kétszintű irodai és osztály szintek helyett a gyorsabb információáramlás érdekében.

Három osztályon belül csoportszint létrehozására is sor kerülne, melynek indoka az ellátandó feladatkör homogén jellege.

A felálló új hivatali struktúra gyorsabb reakcióra képes egy-egy probléma megoldása kapcsán.

 

Sor kerül továbbá az SzMSz egyéb – az idő múlásával megváltozott – adatok pontosítására is.

 

A szervezeti átalakításra a Képviselő-testület korábbi határozatának megfelelően 2011. május 1-jével kerül sor.

 

 

E önkormányzati rendelet elfogadásához minősített többségű szavazat szükséges.

 

 

Budakeszi, 2011. április ….

 

 

 

 

 

                                                                                          Garainé dr. Szelenczy Gabriella

                                                                                                             jegyző

 

 


« Vissza
Vissza a főmenübe