28/2020. (II. 25.) Képviselő-testületi határozat
Tárgy: A Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal 2020. évi igazgatási szünete
 Csárdaszállás Községi Önkormányzat Képviselő-testülete egyetért a Gyomaendrőd Város Önkormányzatának a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal 2020. évi igazgatási szünetének elrendeléséről szóló rendeletének megalkotásával a következő normaszöveggel:

 Gyomaendrőd Város Önkormányzata Képviselő-testülete
../2020. (... ..) önkormányzati rendelete
a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal 2020. évi igazgatási szünetének elrendeléséről
 
Gyomaendrőd Város Önkormányzata a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 232. § (3) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, Csárdaszállás Községi Önkormányzat Képviselő-testületének és Hunya Község Önkormányzata Képviselő-testületének véleményének kikérésével a következőket rendeli el:
 
1. § A rendelet hatálya a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatalban foglalkoztatott köztisztviselőkre, ügykezelőkre és munkavállalókra terjed ki.
 
2. § Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) 2020. évi munkarendjében
 
nyári időszakban: 2020. július 20. napjától augusztus 7. napjáig
téli időszakban: 2020. december 28. napjától december 31. napjáig
 
igazgatási szünetet rendel el.
 
(2) Az igazgatási szünet időtartama alatt a nyári időszakban az integrált ügyfélszolgálat július 20 – július 24., augusztus 03 – augusztus 07., december 28 – december 31. napjain az ügyfélfogadás szünetel, azonban a feladatellátás folyamatosságának biztosítása érdekében a Hivatal ügyeletet tart.

3. § Ez a rendelet a kihirdetés napját követő napon lép hatályba és 2021. január 1. napján hatályát veszti. "
 
 Gyomaendrőd, 2020. „ „
 
Előzetes hatásvizsgálat
Gyomaendrőd Város Önkormányzata Képviselő-testületének
az igazgatási szünet elrendeléséről szóló
…./2020.(……)
önkormányzati rendeletéhez
 A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény (a továbbiakban: Jat.) alapján a jogszabály előkészítője köteles – a jogszabály feltételezett hatásaihoz igazodó részletességű- előzetes hatásvizsgálatot végezni, és felmérni a szabályozás várható következményeit. Konkrétan a Jat. 17. §-a (1) bekezdése a következőkről rendelkezik: 
„17. § (1) A jogszabály előkészítője – a jogszabály feltételezett hatásaihoz igazodó részletességű– előzetes hatásvizsgálat elvégzésével felméri a szabályozás várható következményeit. Az előzetes hatásvizsgálat eredményéről önkormányzati rendelet esetén a helyi
önkormányzat képviselő-testületét tájékoztatni kell.
(2) A hatásvizsgálat során vizsgálni kell
a) a tervezett jogszabály valamennyi jelentősnek ítélt hatását, különösen
aa) társadalmi, gazdasági, költségvetési hatásait,
 
ab) környezeti és egészségi következményeit,
ac) adminisztratív terheket befolyásoló hatásait, valamint
b) a jogszabály megalkotásának szükségességét, a jogalkotás elmaradásának várható következményeit, és
c) a jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételeket”.
 
1. A rendelet társadalmi, gazdasági, költségvetési hatása:
Az igazgatási szünet jogintézményének alkalmazása mellett lehetőség nyílik az ismert feladatok éven belüli optimális tervezésére, továbbá elkerülhető az is, hogy a ki nem adott szabadságnapok több éven keresztül felhalmozódjanak. Az utóbbi eredmény megvalósulásával előrelépés történhet a dolgozók leterheltségéből származó negatív hatások kiküszöbölése terén.
A Közös Önkormányzati Hivatal működésével érintett személyi kör tekintetében az igazgatási szünet elrendelése nem okozhat releváns problémát, tekintettel arra, hogy a zavartalan ügymenet és a folyamatos feladatellátás az igazgatási szünet tartama alatt is biztosított kell, hogy legyen. 
A szabadság-napok felhalmozásának megszűnésével sikerülhet gátat szabni a költségvetési többletkiadást okozó szabadságmegváltásnak. 
 
2. A rendelet környezeti és egészségügyi hatása:
Nagy bizonyossággal – az előző év tapasztalata alapján is - megállapítható, hogy a Közös Önkormányzati Hivatal köztisztviselői személyi állományát illetően –tekintettel a nagy mértékű szellemi igénybevételre- jótékony hatást válthat ki az igazgatási szünet által lehetővé váló szabadság-kiadás. Szükséges, hogy a köztisztviselők időről időre testben és lélekben megújulva, megerősödve tudjanak a közszolgálatában dolgozni. 
A rendeletnek környezeti hatása nincs.
  
3. A rendelet adminisztratív terheket befolyásoló hatása:
 
Felmerülhet, hogy az igazgatási szünet tartama alattösszegyűlik az elintézésre váró munkaanyag, de a folyamatos ügyelet biztosításával ez a veszély elkerülhető.
 
4. A rendelet megalkotásának szükségessége, a jogalkotás elmaradásának várható következményei:
 
A dolgozók évek óta halmozódó, igénybe nem vett szabadságnapjai indokolják, hogy az igazgatási szünet bevezetésével csökkenteni lehessen az egyik évről a másik évre átvitt szabadságnapok számát. A jogalkotás elmaradásával nyilvánvalóan ez a lehetőség nem áll fenn. 
A jogszabály megalkotásával lehetőség nyílik a Hivatalban dolgozók mentális egészségi állapotának javulása és a rekreáció elősegítése a rendelet megalkotásának elmaradása ezt veszélyeztetné.
 
5. A rendelet alkalmazásának objektív és szubjektív feltételei: Rendelkezésre állnak.
« Vissza
Vissza a főmenübe