4. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Képviselő-testület
2013. december 19-i ülésére
2013. december 19-i ülésére
Tárgy: | 2014. évi átmeneti gazdálkodás. | |
Készítette: | Szopkó Rudolfné | |
Előterjesztő: | Petneházi Bálintné polgármester |
Tisztelt Képviselő-testület!
Csárdaszállás Község Önkormányzata az önkormányzat 2014. évi költségvetéséről
szóló előterjesztését előreláthatólag jövő év februári ülésén fogja tárgyalni. Ebből következően január 1-jétől a költségvetési rendelet megalkotásáig nem rendelkezünk elfogadott költségvetési előirányzatokkal, ugyanakkor a működés folyamatosságáról, annak finanszírozásáról gondoskodni kell.
Annak érdekében, hogy szabályozott legyen az átmeneti időszak, az államháztartásról szóló
2011. évi CXCV. törvény 25. §-a alapján indítványozom megalkotni az átmeneti gazdálkodásról szóló rendeletet. Ebben a Képviselő-testület felhatalmazását kérem, hogy a szükséges és indokolt kiadásokat teljesítsük, az önkormányzat esetleges bevételeit beszedhessük. Az átmeneti gazdálkodásról szóló rendelet időszakában befolyó bevételek és teljesített kiadások a 2014. évi költségvetési rendelet részét képezik.
Kérem az előterjesztés megtárgyalását, a csatolt rendelet-tervezet szerinti elfogadását.
Csárdaszállás, 2013. december 3.
Petneházi Bálintné
Polgármester
Döntési javaslat
"2014. évi átmeneti gazdálkodás."
Tervezett döntéstípus: rendelet
Tervezett ágazati besorolás: költségvetés
A Képviselő-testület a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.
..../2013. (XII.......) önkormányzati rendelet
Csárdaszállás Község Önkormányzata 2014. évi átmeneti gazdálkodásáról
Csárdaszállás Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 25.§ (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el.
1. § Csárdaszállás Község Önkormányzat Képviselő-testülete felhatalmazza a polgármestert. hogy 2014. január 1. napjától a tárgyévi költségvetési rendelet hatályba lépésének napjáig az önkormányzat bevételeit a hatályos jogszabályi keretek között beszedje és kiadásait – külön eljárás nélkül – az előző évi kiadásai előirányzatokon belül folytatólagosan teljesítse.
2.§ (1) Az átmeneti gazdálkodás időszakában a 2014. január 1. és február 28. közötti időszakban a Munkaügyi Központ által támogatott 33 fő közfoglalkoztatott bére és járuléka kifizethető.
(2) A 2014. január 1.-től esedékes, illetve a Magyar Köztársaság 2014. évi költségvetéséről alkotott törvény rendelkezéseinek alapján hozott bérintézkedések az önkormányzat dolgozóit érintően az átmeneti gazdálkodás időszakában végrehajthatók.
(3) A 2014. évi költségvetési rendelet elfogadásáig hozott Képviselő-testületi döntések a 2014. évi költségvetési rendelet elfogadását követően érvényesíthetők.
3. § Az átmeneti gazdálkodás időszakában:
a) az önkormányzat 2013. évi költségvetésében szereplő beruházási, felújítási feladatokra kifizetések a 2013. évre jóváhagyott előirányzatok maradványain belül, illetve a már megkötött szerződések pénzügyi áthúzódásainak megfelelően teljesíthetők.
b) a folyamatban lévő, több éves pénzügyi kihatással járó, pályázathoz kapcsolódó feladatok tárgyévi ütemére kifizetése a korábbi években vállalt kötelezettségnek megfelelően teljesíthetők.
4. § A 2014. évi költségvetési rendelet megalkotásáig új működtetési, beruházási, felújítási feladat nem indítható, azokra kötelezettség nem vállalható.
5. § Az új költségvetési rendeletbe az átmeneti gazdálkodás időszakában teljesített kiadásokat és beszedett bevételeket be kell illeszteni.
6. § E rendelet a kihirdetés napját követő napon lép hatályba.
Határidők, felelősök:
Határidő: azonnal