5. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Képviselő-testület
2014. december 18-i ülésére

Tárgy:   2015. évi átmeneti gazdálkodásról szóló rendelet
Készítette:   Ugrainé Gróf Éva
Előterjesztő:   Petneházi Bálintné polgármester

Tisztelt Képviselő-testület!
 
Csárdaszállás Községi Önkormányzat a település 2015. évi költségvetéséről szóló előterjesztését előreláthatólag jövő év februári ülésén fogja tárgyalni. Ebből következően január 1-jétől a költségvetési rendelet megalkotásáig nem rendelkezünk elfogadott költségvetési előirányzatokkal, ugyanakkor a működés folyamatosságáról, annak finanszírozásáról gondoskodni kell.
Annak érdekében, hogy szabályozott legyen az átmeneti időszak, az államháztartásról szóló
2011. évi CXCV. törvény 25. §-a alapján indítványozom megalkotni az átmeneti gazdálkodásról szóló rendeletet. Ebben a Képviselő-testület felhatalmazását kérem, hogy a szükséges és indokolt kiadásokat teljesítsük, az önkormányzat esetleges bevételeit beszedhessük. Az átmeneti gazdálkodásról szóló rendelet időszakában befolyó bevételek és teljesített kiadások a 2015. évi költségvetési rendelet részét képezik.
 
Kérem az előterjesztés megtárgyalását, a csatolt rendelet-tervezet szerinti elfogadását.
 


Döntési javaslat

"2015. évi átmeneti gazdálkodásról szóló rendelet "

Tervezett döntéstípus: rendelet
Tervezett ágazati besorolás: költségvetés
A Képviselő-testület a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

 

..../2014. (XII.......) önkormányzati rendelet
Csárdaszállás Községi Önkormányzat 2015. évi átmeneti gazdálkodásáról
 
Csárdaszállás Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 25.§ (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el.
 
1. § Csárdaszállás Község Önkormányzat Képviselő-testülete felhatalmazza a polgármestert, hogy 2015. január 1. napjától a tárgyévi költségvetési rendelet hatályba lépésének napjáig az önkormányzat bevételeit a hatályos jogszabályi keretek között beszedje és kiadásait – külön eljárás nélkül – az előző évi kiadásai előirányzatokon belül folytatólagosan teljesítse.
 
2.§ (1) Az átmeneti gazdálkodás időszakában  a Munkaügyi Központ által támogatott 32 fő közfoglalkoztatott bére és járuléka kifizethető.
 
(2) A 2014. január 1.-től esedékes, illetve a Magyarország 2015. évi költségvetéséről alkotott törvény rendelkezéseinek alapján hozott bérintézkedések az önkormányzat dolgozóit érintően az átmeneti gazdálkodás időszakában végrehajthatók.
 
 (3)  A 2015. évi költségvetési rendelet elfogadásáig hozott Képviselő-testületi döntések a 2015. évi költségvetési rendelet elfogadását követően érvényesíthetők.
 
3. § Az átmeneti gazdálkodás időszakában:
 
a) az önkormányzat 2014. évi költségvetésében szereplő beruházási, felújítási feladatokra kifizetések a 2014. évre jóváhagyott előirányzatok maradványain belül, illetve a már megkötött szerződések pénzügyi áthúzódásainak megfelelően teljesíthetők.
 
b) a folyamatban lévő, több éves pénzügyi kihatással járó, pályázathoz kapcsolódó feladatok tárgyévi ütemére kifizetése a korábbi években vállalt kötelezettségnek megfelelően teljesíthetők.
 
4. § A 2015. évi költségvetési rendelet megalkotásáig új működtetési, beruházási, felújítási feladat nem indítható, azokra kötelezettség nem vállalható.
 
5. § A 2015. évi költségvetési rendeletbe az átmeneti gazdálkodás időszakában teljesített kiadásokat és beszedett bevételeket be kell illeszteni.
 
6. § Ez a  rendelet 2015. január 1. napján lép hatályba.
 

 

 


Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

« Vissza
Vissza a főmenübe