2. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Képviselő-testület
2016. február 9-i ülésére
2016. február 9-i ülésére
Tárgy: | Csárdaszállás Községi Önkormányzat 2016. évi költségvetése | |
Készítette: | Ugrainé Gróf Éva | |
Előterjesztő: | Petneházi Bálintné polgármester | |
Véleményező bizottság: |
Tisztelt Képviselő-testület!
Az Államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23-26. §-a, valamint az államháztartási törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII.31.) kormányrendelet 24. és 26-29.§-ában meghatározottak alapján Csárdaszállás Községi Önkormányzatának 2016. évre vonatkozó költségvetési rendelet tervezetét az önkormányzat polgármestere február 15-ig nyújtja be a képviselő-testületnek.
Jogszabály nem teszi kötelezővé az önkormányzatok számára a költségvetési koncepció összeállítását, mégis célszerűnek láttuk a következő évre várható bevételeket és kiadásokat számba venni, az alapvető célokat, feladatokat áttekinteni, az ismert és tervezett kötelezettségeket rendszerezni. A Képviselő-testület elfogadta a 97/2015.(XI.26.) határozatával a 2016. évre vonatkozó költségvetési koncepciót, amely alapját képezi a költségvetési rendeletnek.
Csárdaszállás Község 2016. évi költségvetési rendeletét Magyarország 2016. évi költségvetéséről szóló 2015. évi C. törvény figyelembe vételével állítottuk össze. A központi költségvetési törvényben megfogalmazottak és a 2016. évi mutatószám felmérés alapján 2016. január elején ismerhettük meg az önkormányzati szintre lebontott helyi önkormányzatokat megillető működési támogatások jogcímeit és azok támogatási összegét.
Bevételek számbavétele
Központi támogatások
1. Helyi önkormányzatok működésének általános támogatása
Az általános támogatás lényege, hogy a települési önkormányzatok az önkormányzati törvényben meghatározott, célzott támogatással nem támogatott feladataihoz kapcsolódó elismerhető kiadásai csökkennek a helyi bevételek meghatározott mértékével és az ezt követően fennmaradó különbözethez biztosít a központi költségvetés támogatást.
Ezen támogatási kategórián belül külön jogcímenként jelennek meg az alábbiak:
- Önkormányzati hivatal működésének támogatása (4.580.000 Ft/fő)
A költségvetési törvény alapján a közös hivatal elismert hivatali létszáma – amire támogatás számítható - 39,69 fő (Gyomaendrőd elismert hivatali létszáma 36,95 fő, Hunya elismert hivatali létszáma 1,65 fő, Csárdaszállásé pedig 1,09 fő). Településünkön a hivatal kirendeltségén foglalkoztatott köztisztviselői létszám 3 fő. Településünkre eső működési támogatás 4.992 ezer Ft. Csárdaszállás önkormányzatának a közös hivatal működésének finanszírozásához 2016. évre 5.864 ezer Ft-tal szükséges hozzájárulni. 2015. évről áthúzódó kiegészítő támogatás 1160 ezer Ft, melyet a kirendeltség 2015. november és december hónapban jelentkezett működési kiadásaihoz kell biztosítania az önkormányzatnak.
- Település-üzemeltetéshez kapcsolódó feladatellátás támogatása
- Zöldterület-gazdálkodással kapcsolatos feladatok támogatása a belterület nagysága alapján illeti meg az önkormányzatot, a költségvetési törvény 1.572 ezer Ft támogatást irányoz elő.
- Közvilágítás fenntartásának támogatása településkategóriánként számított átlagos, egy kilométerre jutó nettó működési kiadások figyelembevételével került megállapításra. Községek esetében a támogatás fajlagos összege 320.000 Ft/km. A költségvetési törvény 2.528 ezer Ft támogatást irányoz elő az Önkormányzat számára.
- Köztemető fenntartással kapcsolatos feladatok támogatása – a 2014. évi országosan összesített önkormányzati beszámolók ezen feladathoz kapcsolódó szakfeladatai alapján számított egy négyzetméterre eső nettó működési kiadás figyelembevételével történik a támogatás összegének meghatározása. Községek esetében a támogatás fajlagos összege 69 Ft/m2. A költségvetési törvény 2016. évre vonatkozóan az Önkormányzat részére 100.000 Ft támogatást irányoz elő..
- Közutak fenntartásának támogatása – a 2014. évi országosan összesített önkormányzati beszámolók ezen feladathoz kapcsolódó szakfeladatai alapján településkategóriánként számított nettó működési kiadás figyelembevételével történik a támogatás összegének meghatározása. Községek esetében a támogatás fajlagos összege 227.000 Ft/km. A költségvetési törvény az Önkormányzat részére 1.235 ezer Ft összegű támogatást irányoz elő.
- Egyéb kötelező önkormányzati feladatok támogatása
A központi költségvetés támogatást biztosít a települési önkormányzatok részére az előző pontban nem nevesített helyi közügyek, valamint a helyben biztosítható közfeladatok körében ellátandó feladatokra. (Pl. településfejlesztés, településrendezés, óvodai ellátás, gyermekjóléti szolgáltatások és ellátások, lakás és helyiséggazdálkodás, vízgazdálkodás, vízkárelhárítás, polgári védelem, katasztrófavédelem, helyi közfoglalkoztatás, hulladékgazdálkodás, stb).
A támogatás összege 2.700 Ft/fő, Csárdaszállás település esetében egyéb települések kategóriában 3500 ezer Ft az előirányzott támogatás összege.
- Lakott külterülettel kapcsolatos feladatok támogatása - A központi költségvetés támogatást biztosít a lakott külterülettel rendelkező települések 2015. január 1-jei állapot szerinti külterületi lakosok száma alapján. A támogatás mértéke 2.550 Ft külterületi lakosonként. A költségvetési törvény összesen 71 ezer Ft támogatást irányoz elő.
- Beszámítás összege
Az előző három jogcím alapján meghatározott támogatások összegét csökkenteni kell az önkormányzat elvárt bevételének összegével. Az elvárt bevétel legfeljebb a 2014. évi iparűzési adóalap 0,55%-át jelenti. Amennyiben a települési önkormányzat egy lakosra jutó adóerő képessége 8.500 Ft alatt van, az elvárt bevétel százalékában lehetőség van a beszámítás összegének kiegészítésére. Csárdaszállás esetében ezen érték 41.349 Ft, így elvárt bevételként a 2014. évi iparűzési adóalap 0,55%-át kell figyelembe vennünk. Az elvárt bevétel összege így Csárdaszállás esetében 7.082 ezer Ft. Az előző három pontban a település-üzemeltetési feladatok és egyéb kötelező önkormányzati támogatások és a lakott külterülettel kapcsolatos feladatok támogatása alapján meghatározott 9.006 ezer Ft támogatás összegéből beszámításra kerül 7.082 ezer Ft. 2016. évben az önkormányzatot 1.924 ezer Ft központi támogatás illeti meg.
2. A települési önkormányzatok szociális feladatainak egyéb támogatása
Ebben a kategóriában a költségvetési törvény azon települési önkormányzatok részére nyújt támogatást az egyes szociális jellegű feladatai ellátásához, amelyek egy lakosra jutó adóerő-képessége nem haladja meg 32.000 Ft-ot. Csárdaszállás Községi Önkormányzat egy főre jutó adóerő-képessége 41.349 Ft, ebből az következik, hogy az önkormányzat a törvény alapján nem részesül ilyen jogcímen támogatásban.
3. A települési önkormányzat szociális feladatainak támogatása
A települési Önkormányzat szociális feladatai körében 2016. évben is működteti falugondnoki szolgálatot, melyre a központi költségvetés 2.500 ezer Ft támogatást biztosít. A falugondnok részére ágazati pótlék jogcímen éves szinten 134 ezer Ft összegű támogatás várható. Az önkormányzat kötelező feladatai közé tartozik a településen iskolába járó alsós tanulók étkeztetéssel kapcsolatos feladatainak ellátása, melyre az önkormányzat 8 fő étkezési kiadásaihoz, továbbá 7 fő hátrányos helyzetű gyermek intézményen kívüli szünidei étkeztetésének támogatására összesen 967 ezer Ft támogatásban részesül.
4. A települési önkormányzatok kulturális feladatainak támogatása
Ezen a jogcímen a községet megillető támogatás becsült összege 1.200 ezer Ft. Ezt az összeget a muzeális intézményekre, a nyilvános könyvtári ellátás biztosítására, valamint a közművelődés támogatására kell fordítani.
Saját bevételek
- Közhatalmi bevételek
A helyi adó bevételként az önkormányzat 21.360 ezer Ft összeggel számol, az előző évi szintnek megfelelően. Gépjárműadó bevételből az önkormányzatot megillető bevétel 40 %, a központi költségvetést megillető rész 60%. Tervezett önkormányzati bevétel 1.300 ezer Ft. A Mezőőri szolgálat költségeinek finanszírozására az önkormányzat mezőőri járulékot szed be, melynek várható bevétele 2.000 ezer Ft.
- Önkormányzati vagyon bérbeadásával kapcsolatos bevételek
Az Önkormányzati lakások tervezett lakbérbevétele 2.200 ezer Ft, az előző évhez képest a tervezett növekedést az indokolja, hogy az önkormányzat 2015. évben vásárolt 1 bérlakást. Az önkormányzat egyéb helyiségek bérbeadásából és haszonbérből származó tervezett ÁFÁ-t is tartalmazó bevétele 2.500 ezer Ft.
- Közfoglalkoztatás keretében megtermelt késztermékek értékesítéséből származó tervezett - ÁFÁ-t is tartalmazó- bevétel 2.000 ezer Ft.
- Gyermekétkeztetésben résztvevők ellátási díj ÁFÁ-t is tartalmazó bevétele 250 ezer Ft.
Működési célú támogatások államháztartáson belülről
1. Csárdaszállás Községi Önkormányzat 2016. évben is tovább szeretné folytatni közfoglalkoztatási programját. A Start mezőgazdasági mintaprogram keretében 18 fő közfoglalkoztatott alkalmazását tervezi. 2015 évről áthúzódó 6 – 6 fő foglalkoztatása a kistérségi startmunka belvíz és közút mintaprogramhoz kapcsolódik. 2016. március 1-től az útőr program keretében 5 fő alkalmazására nyílik lehetőség 100 %-os támogatással. Az Önkormányzatnak 2016. évben 35 fő közfoglalkoztatására lesz lehetősége, a Békés Megyei Kormányhivatal Gyomaendrődi Járási Hivatala Foglalkoztatási Osztálya 100 %-os támogatásával. 2016. évre tervezett közfoglalkoztatás támogatása várhatóan 48.103 ezer Ft.
2. A Mezei Őrszolgálat működéséhez a központi költségvetés havonta 90 ezer Ft támogatást biztosít. Éves szinten az önkormányzat 1.080 ezer Ft támogatásra számol.
3. Egyéb működési célú átvett pénzeszköz a mezőgazdasági tevékenységhez kapcsolódó földalapú támogatás, mely 1.032 ezer Ft. A hulladéklerakó bérleti díjának Csárdaszállás Községre eső összege 240 ezer Ft.
Felhalmozási célú bevételek
Lakáskölcsön visszafizetéséből származó tervezett bevétel 200 ezer Ft
Kiadások számbavétele
A kiadások tervezésénél általános elv volt, hogy az előterjesztés készítésének időszakában ismert változások kerüljenek beépítésre a rendelettervezetbe, az egyéb kiadások vonatkozásában pedig az előző év tervszámai jelenjenek meg.
Az önkormányzat jogalkotói és általános igazgatási tevékenysége körében számolja el a választott tisztségviselők (polgármester, alpolgármester, 3 fő képviselő) juttatását, illetve a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal csárdaszállási kirendeltsége költségeinek a központi költségvetés által nem finanszírozott részének összegét.
Az Önkormányzat kötelező feladatai körében 2016. évben is tervezi a Településüzemeltetéshez kapcsolódó feladatok (közvilágítás, zöldterület gazdálkodás, köztemető fenntartás, közutak és belvízelvezető csatornák fenntartás, hulladék kezelését, és egyéb községgazdálkodási feladatok) megvalósítását. A településüzemeltetés feladatainak egy részét az önkormányzat közfoglalkoztatás keretében (zöldterület-gazdálkodás, közutak és belvízcsatorna karbantartás) tervezi elvégezni.
Az önkormányzat a közterület rendjének fenntartása érdekében 1 fős mezőőri szolgálatot működtet.
Az önkormányzat a kulturális feladatai körében nyilvános könyvtárat működtet.
Az Önkormányzat 2016. évben is tervezi működtetni szociális tevékenysége körében a falugondnoki szolgálatot, illetve biztosítani kell a Csárdaszálláson működő általános iskola diákjainak étkeztetését, továbbá a hátrányos helyzetű gyermekek intézményen kívüli szünidei étkeztetésének biztosítását.
A költségvetési törvény alapján 2016. évben teljesen megszűnik a lakásfenntartási támogatás kifizetése utáni kiegészítő támogatás is. A lakásfenntartási támogatás teljes egészében átkerül az önkormányzati segélyezés körébe. A segélyek forrását ily módon az önkormányzatoknak saját erőből kell biztosítania. A segélyezés és különösen a foglalkoztatást helyettesítő támogatás átalakításával a Kormány elsődleges célja, hogy minél többen dolgozzanak, ha másként nem közfoglalkoztatottként.
A költségvetési rendelet 27.018 ezer Ft működési tartalékot tartalmaz, mely összeg a 2015. évi gazdálkodás eredményeként várható maradvány 50.903 ezer Ft összegéből keletkezett.
A költségvetés fejlesztési kiadásai körében a közfoglalkoztatási programok keretében megtervezett tárgyi eszközök 819 ezer Ft összegű beszerzését tartalmazza. Az Önkormányzat 2016. évben pályázatot nyújt be a Területfejlesztési Operatív Program (TOP) keretére a 46-os úton Csárdaszállás-Gyomaendrőd között megépülő kerékpárút, valamint a Kisezüsti út megépítésére. A költségvetés magába foglalja az útépítések tervdokumentációjának felülvizsgálatával kapcsolatos költséget, mely költséget az önkormányzatnak meg kell előlegeznie, nyertes pályázat esetén meg fog térülni, valamint a mintegy 400 millió Ft összegű pályázathoz kapcsolódó 20.000 ezer Ft összegű saját erőt. A költségvetés a lakásgazdálkodási feladata keretében a lakosság részére 800 ezer Ft lakáskölcsönt tartalmaz.
A 2016. évi költségvetési koncepció várható bevételeinek és kiadásainak alakulása:
Adatok E Ft-ban
Bevételek összesen
|
139.973
|
Működési bevételek
|
88.870
|
Felhalmozási bevételek
|
200
|
Finanszírozási bevételek
|
50.903
|
Forrás hiány
|
0
|
Kiadások összesen
|
139.973
|
Működési kiadások
|
114.096
|
Felhalmozási kiadások
|
25.619
|
Finanszírozási kiadás
|
258
|
A tervszámok alapján az önkormányzat 2016. évben képződő bevételeiből működtetni tudja a települést.
Előzetes hatásvizsgálat
A Csárdaszállás Község 2016. évi költségvetési rendelete stabil gazdálkodást biztosít a település számára. Az állami támogatás összege növekedést mutat az előző évhez képest, melynek oka az adóerő-képesség mértékének csökkenése, továbbá a rászoruló gyermekek szünidei étkeztetésének bevezetése, illetve az ingyenesen étkező gyermeklétszám növekedése. A gazdálkodást nagymértékben befolyásolja az iparűzési adó bevétel, melynek évenkénti alakulása változó, hosszabb távon nem meghatározó, ugyanis a keletkező többletbevétel nem a településen működő állandó vállalkozás tevékenységéből származik, hanem a településen megvalósuló eseti beruházásokhoz is kapcsolódik.
A megalkotásra kerülő költségvetési rendeletnek környezetre és egészségre nincs káros hatása.
A költségvetési egyensúly biztosított.
A településen élők a Békés Megyei Kormányhivatal Gyomaendrődi Járási Hivatala Foglalkoztatási Osztálya támogatásával megszervezett közfoglalkoztatás keretében az ebben a jogviszonyban foglalkoztatottak napi megélhetést biztosító jövedelemhez jutnak, melynek összege magasabb, mint a foglalkoztatást helyettesítő támogatás. Munkájuk során értéket teremtenek azáltal, hogy a mezőgazdasági termelés során egyrészt a megtermelt termékből természetbeni juttatásban részesülnek, másrészt a felesleget értékesíteni is lehet, de ezt a bevételt vissza kell forgatni a közfoglalkoztatás kiadásaira. A községüzemeltetési feladatokat végző közfoglalkoztatottak által elvégzett munkák kiváltják azokat a szolgáltatási kiadásokat, amelyeket az önkormányzatnak saját erejéből kellene megoldani.
A költségvetési rendeletet megalkotását az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény írja elő, megalkotása kötelező, elmaradásának következménye az állami támogatás felfüggesztése, illetve a vele kapcsolatos adatszolgáltatás elmulasztása bírságot von maga után.
A település 2016. évi költségvetési rendeletében meghatározott feladatai végrehajtásához rendelkezik a szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételekkel.
Indoklás Csárdaszállás Községi Önkormányzat 2016. évi költségvetési rendeletéhez
A költségvetési rendelettervezet 1.§-ában meghatározott 139.973 ezer Ft bevételi és kiadási főösszeg meghatározásában Magyarország 2016. évi központi költségvetéséről szóló 2015. évi C. törvény az irányadó. Az állami támogatások vonatkozásában, az államháztartási törvény alapján költségvetési hiány nem tervezhető. A költségvetési egyensúly biztosított.
A rendelet 2.§-ában meghatározott 88.870 ezer Ft működési bevétel az ellátandó feladatokhoz szükséges bevételeket tartalmazza, mely az önkormányzat sajátosságait figyelembe véve tovább nem növelhető. Az egyéb felhalmozási bevétel 200 ezer Ft összege a lakáskölcsön visszafizetését tartalmazza.
A rendelet 3.§-ban meghatározott jogcímenkénti bevételek feladatonként lettek kidolgozva, melyek az önkormányzat feladataihoz kapcsolódva tovább nem növelhetők.
A rendelet 4. §-ában meghatározott önkormányzati működési kiadások összesen 134.096 ezer Ft összegben az önkormányzat működéséhez kapcsolódó feladatok személyi és tárgyi feltételeinek költségeit tartalmazza. A személyi juttatások és hozzá kapcsolódó járulékok kiadásainak előirányzata a közalkalmazottakra vonatkozóan a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény az irányadó, a Magyarországi helyi önkormányzatokról szóló törvény főállású polgármesterre vonatkozó besorolás alapján, illetve a közfoglalkoztatás keretében a munkatörvénykönyve alapján került betervezésre, illetve társadalombiztosítási és adótörvények figyelembevételével lett kialakítva.
A működési célú tartalék címén betervezett 27.018 ezer Ft összeg a rendeletben általános tartalékként értelmezhető, ugyanis az államháztartásról szóló jogszabályok nem különböztetik meg a működési és fejlesztési tartalék összegét. A tartalékot a működési kiadások közé sorolja, ettől függetlenül az fejlesztésre is felhasználható.
Az önkormányzati segélyezés körében betervezett 2.030 E Ft kiadás az önkormányzat szociális rendelete, valamint a gyermekek és fiatal felnőttek részére nyújtandó támogatásokról szóló rendelete alapján került betervezésre.
A rendelet 5 §-ában meghatározott működési célú pénzeszköz átadás a csárdaszállási kirendeltséghez kapcsolódó, de a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatalnál kifizetett igazgatási kiadások összegét tartalmazza, melynek forrásául a Csárdaszállási Önkormányzat által biztosított pénzeszköz átadás szolgál.
A rendelet 6.§-ában a fejlesztési kiadásokra tervezett 5.619 ezer Ft egyrészt az önkormányzat 2016 évi fejlesztési elképzeléseihez kapcsolódó kerékpárút, illetve a Kisezüsti útépítéssel kapcsolatos tervfelülvizsgálat tervezett költségét, a pályázathoz kapcsolódó saját erőt tartalmazza. A közfoglalkozás keretében tervezett tárgyi eszköz beszerzési költséget, illetve a tervezett lakásvásárlási kölcsön kifizetését foglalja magába.
A rendelet 7.§,- 9. §-ban meghatározott mellékletek kimutatásait az államháztartási törvény írja elő.
A rendelet 10. §-ában az önkormányzat feladatai elvégzéséhez meghatározott létszámkeret került meghatározásra az államháztartási törvény alapján.
A rendelet 11. §-ában az önkormányzat 2016. évi lehetséges adósságvállalás felső határát 13.414 ezer Ft összegben határozza meg.
Magyarország 2016. évi Költségvetéséről szóló törvény meghatározza a cafetéria maximális keretét, mely figyelembevételével került meghatározásra a rendelet 12. §-ában az Önkormányzat alkalmazásában lévő közalkalmazottak, illetve a főállású polgármester részére a cafetéria keretet összege. A főállású polgármesterre vonatkozóan közszolgálati jogviszonyban dolgozók szabályozása az irányadó.
Kérem a Tisztelt Képviselő-testülettől Csárdaszállás Község Polgármestere által beterjesztett a község 2016. évre vonatkozó költségvetés rendelettervezet megtárgyalását és elfogadását.
Csárdaszállás Község Polgármestere a község 2016. évre vonatkozó költségvetés rendelettervezetét elfogadás céljából a Képviselő-testület elé beterjeszti
Döntéshozói vélemények
Ügyrendi és Pénzügyi Ellenőrző Bizottság | ||
"Csárdaszállás Községi Önkormányzat 2016. évi költségvetése"
Tervezett döntéstípus: rendelet
Tervezett ágazati besorolás: költségvetés
A Képviselő-testület a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.
Csárdaszállás Községi Önkormányzat képviselő-testületének
…./2016. (..) önkormányzati rendelete
Csárdaszállás Községi Önkormányzatának 2016. évi költségvetéséről
Csárdaszállás Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában foglalt feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § Csárdaszállás Község Önkormányzatának (a továbbiakban: Önkormányzat) Képviselő-testülete az Önkormányzat 2016. évi költségvetésének
a) bevételi főösszegeként 139.973 ezer forintot,
b) kiadási főösszegeként 139.973 ezer forintot
állapít meg az 1. mellékletben részletezettek szerint.
2. § Az önkormányzat az 1. § a) pontjában meghatározott bevételi főösszegen belül
a) a működési bevétel előirányzatot 88.870 ezer forint összegben,
b) a felhalmozási bevétel előirányzatot 200 ezer forint összegben,
c) finanszírozási bevétel-működési célú előirányzatot 50.903 ezer forint összegben
állapít meg. a 2. mellékletben részletezettek szerint.
3. § Az Önkormányzat bevételeinek jogcímenkénti részletezését a 3. melléklet tartalmazza.
4. § (1) Az 1. § b) pontjában meghatározott kiadási főösszegen belül az Önkormányzat működési kiadásainak előirányzata 134.096 ezer forint.
(2) Az önkormányzat az (1) bekezdésben meghatározott kiadási előirányzatból:
a) személyi juttatás 42.927 ezer forint,
b) munkaadót terhelő járulék 6.845 ezer forint,
c) dologi kiadás 26.876 ezer forint,
d) működési célú támogatásértékű kiadás 7.600 ezer forint.,
e) működési célú pénzeszköz átadás államháztartáson kívülre 800 ezer forint,
f) a működési célú céltartalék 27.018 ezer forint,
g) ellátottak pénzbeli juttatása 2.030 ezer forint összegben
állapítja meg a 4. mellékletben részletezettek szerint.
5. § Az Önkormányzat működési kiadásainak kormányzati funkciónkénti részletezését az 5. melléklet, a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal Csárdaszállási Kirendeltségének költségvetését a 6. melléklet tartalmazza.
6. § (1) Az Önkormányzat fejlesztési kiadásainak előirányzata 25.619 ezer forint.
(2) Az önkormányzat az (1) bekezdésben meghatározott előirányzatból:
a) az Önkormányzat felújítási kiadás 0 ezer forint összeget,
b) beruházási kiadás 24.819 ezer forint összeget,
c) az egyéb felhalmozási kiadás 800 ezer forint összeget,
határoz meg.
(3) Az önkormányzat a finanszírozási kiadások összegét 258 ezer forintban határozza meg.
(4) A fejlesztési kiadásokat a 7. melléklet részletezi feladatonként.
7. § A működési kiadások kötelező és önként vállalt feladatok szerinti csoportosítását a 8. melléklet részletezi.
8. § A 9. melléklet tartalmazza az Önkormányzat 2016. évre várható bevételi és kiadási előirányzatainak teljesüléséről az előirányzat felhasználási ütemtervet és a likviditási tervet.
9. § Az Önkormányzat 2016-2019. évek költségvetési tervszámait a 10. melléklet tartalmazza.
10. § Az Önkormányzat engedélyezett létszámkeretét a 11. melléklet tartalmazza.
11. § Az önkormányzat 2016. évi adósságvállalásásának felső határát a 12. melléklet tartalmazza.
12. § Az önkormányzat a közalkalmazottak részére 2016 évre bruttó 126.200 Ft/fő/év, a főállású polgármester részére bruttó 200.000 Ft/fő/év cafetéria keretet biztosít.
14. § Ez az önkormányzati rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
Csárdaszállás, 2016. február 9.
Petneházi Bálintné s.k. dr. Uhrin Anna s.k.
Polgármester Jegyző
Határidők, felelősök:
Határidő: azonnal