3. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
Az Ügyrendi és Pénzügyi Ellenőrző Bizottság
2016. április 21-i ülésére

Tárgy:   Körös-Völgyi Hulladékgazdálkodási Rekultivácziós Önkormányzati Társulás Társulási megállapodásának jóváhagyása.
Készítette:   Tímár Teréz
Előterjesztő:   Petneházi Bálintné polgármester

Tisztelt Képviselő-testület!
Az Mötv. 95. § (4) bekezdése szerint a társulási tanács munkaszervezeti feladatait (döntések előkészítése, végrehajtás szervezése) eltérő megállapodás hiányában a társulás székhelyének polgármesteri hivatala látja el.  E szerint a Körös-völgyi Hulladékgazdálkodási Rekultivációs Önkormányzati Társulás munkaszervezete (1 fő titkár/gazdasági ügyintéző) a továbbiakban nem alkalmazható a társulásnál, az alkalmazottnak át kell kerülnie a hivatalhoz. Ez a társulási tagoknak plusz költséget nem jelent, ugyanis a társulás működési költségeiből történik a személyi juttatás finanszírozása, működési célú pénzeszköz átadással. Az 1 fő női alkalmazott fenntartási időszakban történő foglalkoztatását még a pályázatban vállalták a társulás tagjai, fenntartási időszak 2018.december 31-ig tart.
A megállapodásban meghatározott felügyelő bizottsági feladatok, hatáskörök a projekt megvalósulása után már gyakorlatilag nem relevánsak, ezért célszerű a felügyelő bizottságra vonatkozó rendelkezések törlése a megállapodásból.
A fentiekben részletezett módosításokat a társulási tanács a 2016. március 31-i ülésén elfogadta, de azokat a döntéseket a tagtelepülések Képviselő-testületeinek is el kell fogadnia.

Kérem a T. Képviselő-testülettől az előterjesztés megtárgyalását és a döntési javaslat elfogadását.
1. döntési javaslat

"Társulási megállapodás módosításának jóváhagyása."

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: beruházás
Az Ügyrendi és Pénzügyi Ellenőrző Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

Csárdaszállás Községi Önkormányzat Képviselő-testülete  a Körös-völgyi Hulladékgazdálkodási Rekultivációs Önkormányzati Társulás társulási megállapodás módosítását az alábbiak szerint jóváhagyja.
1. A társulási megállapodás XI. pontja helyébe a következő pont lép:
XI. Gazdasági szervezet
A társulás munkaszervezetet nem tart fenn.  A munkaszervezeti feladatokat, ezen belül a gazdasági szervezet által ellátandó feladatokat székhely település önkormányzati hivatala látja el, azaz a Kondorosi Közös Önkormányzati Hivatal. A hivatal a projekt fenntartási időszakában, a társulás által, a KEOP pályázatban vállalt kötelezettségként 2018. december 31-ig 1 fő női dolgozót alkalmaz. A foglalkoztatás költségeit a társulás működési célú átadott pénzeszközként megtéríti.
2. A társulási megállapodásban törlésre kerül: VIII. pontban „4. Felügyelő Bizottság" és a VIII.3. pont teljes terjedelme.
 
A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert a módosított társulási megállapodás aláírására 
Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

2. döntési javaslat

"Megállapodás egységes szerkezetbe foglalása."

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: beruházás
Az Ügyrendi és Pénzügyi Ellenőrző Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

 
  •    
    Csárdaszállás Községi Önkormányzat Képviselő-testülete​ a Körös-völgyi Hulladékgazdálkodási Rekultivációs Önkormányzati Társulás társulási Tanácsa a módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt társulási megállapodást az alábbiak szerint jóváhagyja:

    "Települési szeméttelep-rekultivációs program a Körös-szögben elvégzésű, továbbiakban KEOP-2.3.0/2F/09-2010-0013 azonosítószámú projektre létrehozott
     
    Körös-völgyi Hulladékgazdálkodási Rekultivációs
    Önkormányzati Társulás
     
    Társulási megállapodás egységes szerkezetben :
    Az alábbi felsorolt települési önkormányzatok képviselő-testületei, a Magyar Köztársaság Alkotmánya 44/A.§ (1) bekezdés h) pontjában, a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény (Ötv.) 41. § (1) bekezdésében, foglaltak, valamint a helyi önkormányzatok társulásairól és együttműködéséről szóló 1997. évi CXXXV. törvény (Ttv16-18. ) §-ai alapján, a települési szilárd hulladék-lerakókat érintő térségi szintű rekultivációs programok elvégzése érdekében, a 2007-2013 időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások felhasználásának általános eljárási szabályairól szóló 16/2006. (XII. 28.) MeHVM-PM együttes rendelet (MeHVM rendelet) 11.§(2) bekezdés e) pontjában előírtakra figyelemmel:
    1. Kondoros Város Önkormányzata 5553 Kondoros, Hősök tere 4-5. sz.
    2. Gyomaendrőd Város Önkormányzata 5500 Gyomaendrőd, Selyem út 124. sz.
    3. Szarvas Város Önkormányzata 5540 Szarvas, Szabadság u. 25-27. sz.
    4. Békéscsaba Megyei Jogú Város Önkormányzata 5600 Békéscsaba, Szent István tér 7. sz.
    5. Csabacsűd Nagyközség Önkormányzata 5551 Csabacsüd, Szabadság út 41. sz.
    6. Csárdaszállás Község Önkormányzata 5621 Csárdaszállás, Petőfi u. 17. sz.
    7. Kétsoprony Község Önkormányzata 5674 Kétsoprony, Dózsa u. 11. sz.
    8. Körösladány Város Önkormányzata 5516 Körösladány, Dózsa út 2. sz.
    9. Szabadkígyós Község Önkormányzata 5712 Szabadkígyós, Kossuth tér 7. sz. önkormányzatok, mint alapító tagok (együttesen és a továbbiakban, mint Tagok)
    Körös-völgyi Hulladékgazdálkodási Rekultivációs Önkormányzati Társulás néven önálló jogi személyiséggel rendelkező önkormányzati társulást, továbbiakban Társulást hoztak létre és biztosították annak feltételeit.
    A megállapodást a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. Törvény (továbbiakban: Mötv.) 146. §.(1) bekezdése alapján történt felülvizsgálat után – figyelemmel az Mötv. 87-95.  § rendelkezéseire – az alábbiak szerint módosítják és foglalják egységes szerkezetbe:
     
    PREAMBULUM
     
     
    Alapító tagok a társulás létrehozását megelőzően a KEOP-7.2.3.0-2007-0013 számú projekt első fordulójában konzorciumi szerződést kötöttek, amelyben rögzítették, hogy a pályázat II. fordulóra történő beadásáig létrehozzák a jelen jogi személyiséggel rendelkező társulást.
     
    Ezen társulási megállapodás megkötésénél Tagok, elsősorban az Európai Unió szervei által elfogadott vonatkozó közösségi jogszabályokat, a KEOP-7.2.3.0-2007-0013 számú projekt megvalósításával összefüggő hazai jogszabályokat, a pályázati felhívást és útmutatót, továbbá az Ötv., Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011.évi CLXXXIX. Törvény (továbbiakban: Mötv.) a Ttv., az államháztartásról szóló,  2011. évi CXCV. törvény az államháztartásról (Áht.) a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény (Számv. tv.)  a hulladékról  szóló 2012. . CLXXXV törvény - továbbiakban hulladékról szóló törvény. - és az ezen törvények végrehajtásával kapcsolatos egyéb jogszabályok, illetve a Ptk. rendelkezéseit veszik figyelembe.
    A Társulás tagjai rögzítik, hogy a jogi személyiséggel rendelkező önkormányzati társulásukat szabad elhatározásukból, egyenjogúságuk tiszteletben tartásával, a kölcsönös előnyök és az arányos teherviselés alapján hozzák létre, a tagok települési önkormányzati feladatainak hatékonyabb, célszerűbb megoldására.
     
    KEOP-7.2.3.0-2007-0013 számú hulladékgazdálkodási projekt a társulást alapító önkormányzatok együttműködésére épülő az önkormányzatok jogszabályban előírt kötelező közfeladatai közé tartozó települési hulladékkezelési közszolgáltatásról való gondoskodási kötelezettség teljesítéséhez szükséges környezetvédelmi előírásoknak meg nem felelő hulladéklerakók rekultivációját és ezen munkálatok eredményességét 5 éven át tartó műszaki ellenőrzési tevékenység és az e tevékenység keretében történő állapotfelmérő munkálatok elvégzését valósítja meg.
    A II. fordulóra benyújtott KEOP-2.3.0/2F/09-2010-0013 azonosítószámú pályázatot a Közreműködő Szervezet támogatásra érdemesnek ítélte 2010. november 30-án. A Támogatási Szerződést 2011. április 28-án megkötöttük az Energia Központ Nonprofit Kft-vel (KSZ).
     
    I. A TÁRSULÁS NEVE, SZÉKHELYE, MŰKÖDÉSI TERÜLETE
     
    A Társulás neveKörös-völgyi Hulladékgazdálkodási Rekultivációs Önkormányzati Társulás
    A Társulás rövidített neve: Körös-völgyi HRT.
    Székhelye: 5553 Kondoros, Hősök tere 4-5. sz.
    Működési területe: a társult települések közigazgatási területe
    A Társulás alapítói jogokkal felruházott irányító szerv: A társult önkormányzatok képviselő-testületei.
    A Társulás irányító szerve: Kondoros Város Önkormányzata 5553 Kondoros, Hősök tere 4-5. sz.
    Törvényességi felügyeletet ellátó szerv: Békés Megyei Kormányhivatal
    A Társulás létrehozásáról rendelkező jogszabály (határozat) megnevezése, kelte, száma:
    Kondoros Város Önkormányzat képviselőtestülete 201/2009. (IX. 10.) határozata
    Gyomaendrőd Város Önkormányzat Képviselőtestülete 349 /2009. (IX. 21) határozata
    Szarvas Város Önkormányzat Képviselőtestülete 493/2009. (IX. 15.) határozata
    Békéscsaba Megyei Jogú Város Önkormányzat Képviselőtestülete 581/2001. (IX. 24.) határozata
    Csabacsüd Nagyközség Önkormányzat Képviselőtestülete 156/2009. (IX. 14.) határozata
    Csárdaszállás Község Önkormányzat Képviselőtestülete 99/2009. (IX. 15.) határozata
    Kétsoprony Község Önkormányzat Képviselőtestülete 43/2009. (IX. 08.) határozata
    Körösladány Város Önkormányzat Képviselőtestülete 214/2009. (IX. 17.) határozata
    Szabadkígyós Község Önkormányzat Képviselőtestülete 84/2009. (IX. 16.) határozata
    II. A TÁRSULÁS IDŐTARTAMA
    A Társulás a KEOP projekt beruházási szakaszának teljes befejezéséig és az azt követő 5 éves fenntartási időszakra jött létre.
    III. A TÁRSULÁS JOGÁLLÁSA
     
    A Társulás önálló jogi személy.
     
    A Társulásnak önálló munkaszervezete nincs, annak feladatait a Kondorosi Közös Önkormányzati Hivatal, mint önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv  látja el.
    A Társulás, a projekt végrehajtása során, a társult önkormányzatok, mint a KEOP projekt közös kedvezményezettjeinek (MeHVM rendelet 11. § (2) bek. e) pont) megbízásából, a projekt lebonyolításáért felelős projektgazdaként jár el.
    Az alapító önkormányzatok megbízásából a Társulás irányító szerve – az alapítók képviseletében – az Áht. és Ávr. szerint kezdeményezi a Társulásnak a kincstárnál történő nyilvántartásba vételét.
    A Társulás a nyilvántartásba való bejegyzésével, a bejegyzés napjával jön létre.
    IV. A TÁRSULÁSRA ÁTRUHÁZOTT ÖNKORMÁNYZATI FELADAT- ÉS HATÁSKÖRÖK
     
    A Társulás tagjai a Mötv. 41. §  (3)-(4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a szervezeti és működési szabályzataik egyidejű módosításával, a Mötv-ben illetve a hulladékról szóló törvényben meghatározott hulladékgazdálkodási feladatok közül a Társulásra ruházza át a Társulás célját képező projekt megvalósításával kapcsolatos alábbi feladat- és hatásköröket:
     
    Jelen Társulásban résztvevő önkormányzatok feladata a hulladékról szóló törény értelmében a területükön a hulladéklerakóval kapcsolatos egyes szabályokról és feltételekről szóló 20/2006 ( IV.5) KvVM rend. 15-17.§. szerint hulladéklerakó lezárása, utógondozás, rekultiváció.
    A társult Önkormányzatok ezen feladatukat együttműködve, összehangoltan a Társulás útján látják el oly módon, hogy a feladatok elvégzéséhez szükséges anyagi eszközök megszerzésére pályázatot nyújtanak  be a Települési szilárdhulladék lerakókat érintő térségi szintű rekultivációs programok elvégzése című KEOP.2.3.0.pályázati felhívásra.
     
    A II. fordulóra a pályázat benyújtásra került. KEOP-2.3.0/2F/09-2010-0013 azonosítószámú pályázatot a Közreműködő Szervezet támogatásra érdemesnek ítélte 2010. november 30-án. A Támogatási Szerződést 2011. április 28-án megkötöttük az Energia Központ Nonprofit Kft-vel (KSZ).
     
    A Társulás alaptevékenysége(i):
    Szakágazat száma:           390000
    megnevezése:                    Szennyeződésmentesítés, egyéb hulladékkezelés
     
    Kormányzati funkció:       051040
    megnevezése:                    Nem veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása
     
    A Társulás a KEOP projekt megvalósítása során, ellátja a projektgazda feladatát.
    V. A TÁRSULÁS GAZDÁLKODÁSA, VAGYONA
    A Társulás pénzeszközeit a Kondoros Város Önkormányzata által meghatározott hitelintézetnél nyitott bankszámlán kezeli. Más hitelintézetnél bankszámlát nem nyithat.
    Hitelintézet megnevezése: OTP Bank Nyrt. Dél-alföldi Régió Békéscsabai Fiókja
    Bankszámlaszám: 11733003-15772000-00000000
    A Társulás gazdálkodására az Áht., az Ávr., a Számv. tv., továbbá az államháztartás számviteléről szóló 4/2013.(I.11.) Korm. rendelet  előírásai alkalmazandók.
     
    V.1. A Társulás működésének költségvetési forrása:
     
    A Társulás tagjai a Társulás működésének forrásait saját költségvetésükből, lakosságszám-arányosan biztosítják. Az éves működési célú támogatási igényről és az egyes Tagokat terhelő befizetési kötelezettségekről a Társulási Tanács az adott költségvetési évet megelőző év december 15. napjáig, határozattal dönt. A Társulási Tanács határozata alapján, a Társulás Elnöke legkésőbb az adott költségvetési év január 10. napjáig, írásban értesíti a Tagokat a következő évi befizetési kötelezettségeikről és azok esedékességéről.
     
     
    V.2. A Társulás Vagyona:
     
    1. A Társulás tagjai jelen megállapodásban foglalt feladatai megvalósítására közös pénzügyi alapot (a továbbiakban: alap) hoznak létre.
    Az alap a társulás vagyona.
    A pénzügyi alapban lévő összeget a Társulási Tanács által meghatározott céltól eltérően felhasználni nem lehet.
    A pénzügyi alap forrásai, fajlagos működési hozzájárulás:
    - A működési hozzájárulást a tagok évenként két részletben: első részlet tárgyév március hó 31-ig, második részlet tárgyév szeptember hó 30-ig fizetik be a Társulás számlájára.
    - Pályázati forrás.
    1. A Társulás részére a tagok alapításkor vagyontárgyat nem adnak át.
    A Társulás működéséhez szükséges pénzügyi forrást a tagok az alapítás évében 10Ft/ állandó lakos fajlagos működési hozzájárulás alapul vételével határozzák meg.
    A fajlagos hozzájárulás mértékének meghatározásánál az előző év január 1-i állandó lakosságszám az irányadó.
    A következő költségvetési években szükséges működési hozzájárulás fajlagos mértékét, a várható működési hozzájárulás megfizetésének részletes feltételeit a Társulási Tanács javaslatára a tag önkormányzatok képviselő-testületei határozzák meg.
    A tagokat terhelő működési hozzájárulás megfizetésének részletes feltételeiről a Társulási Tanács dönt.
    A fizetendő működési hozzájárulás esedékességéről és a fizetés módjáról a Társulási Tanács elnöke írásban tájékoztatja a Tagokat. A működési hozzájárulás költségvetési fedezetét a Tagok a mindenkori helyi önkormányzati költségvetési rendeletükben biztosítják.
    1. A tulajdonnal való rendelkezési jogot a Társulási Tanács gyakorolja. A rendelkezési jog gyakorlásának, átruházásának szabályait a Szervezeti és Működési Szabályzat rögzíti.
    2. A Társulás megszűnése esetén a meglévő vagyon és annak szaporulata a Társulás tagjait pénzügyi hozzájárulásuk arányában illeti meg
     
    V.3. A KEOP projekt keretében megvalósuló beruházás és annak tulajdonjoga:
    A KEOP projekt keretében, Tagok az alábbi létesítmények megvalósítását tervezik:
    Kondoros Város Önkormányzata tulajdonát képező 0237/1, 0236/13, 0239/11 helyrajzi számú szilárd hulladéklerakó terület rekultivációja.
    Gyomaendrőd Város Önkormányzata tulajdonát képező 0130/12, helyrajzi számú szilárd hulladéklerakó terület rekultivációja.
    Szarvas Város Önkormányzata tulajdonát képező 3544/6, 3544/7, 3544/11, 3544/15 helyrajzi számú található szilárd hulladéklerakó terület rekultivációja.
    Csárdaszállás Község Önkormányzata tulajdonát képező 223/2 helyrajzi számú szilárd hulladéklerakó terület rekultivációja.
    Kétsoprony Község Önkormányzata tulajdonát képező 037/4 helyrajzi számú szilárd hulladéklerakó terület rekultivációja.
    Csabacsűd Nagyközség Önkormányzata tulajdonát képező 0336/3 helyrajzi számú szilárd hulladéklerakó terület rekultivációja.
    Békéscsaba Megyei Jogú Város tulajdonát képező 0164 helyrajzi számú szilárd hulladéklerakó terület rekultivációja.
    Körösladány Város Önkormányzatának tulajdonát képező 0958/9 helyrajzi számú szilárd hulladéklerakó terület rekultivációja.
    Szabadkígyós Község Önkormányzatának tulajdonát képező 084/1 helyrajzi számú szilárd hulladéklerakó terület rekultivációja.
    Tagok vállalják, hogy a projekt megvalósítása érdekében biztosítják a KEOP-7.2.3.0-2007-0013 számú projekttel érintett ingatlanok tulajdonjogának, használati jogának a projekt céljainak megfelelő rendezettségét.
    A Társulás a Támogatási szerződés teljesítése során a településeken megvalósult vagyont a vagyon aktiválásakor, vagy üzembe helyezésekor minden további ellenszolgáltatás nélkül az érintett települési önkormányzat részére tulajdonba adja.
    A Társulás tagjai vállalják, hogy a Projekt eredményének közös fenntartásáról gondoskodnak.
    A KEOP projekt során a felsorolásban szereplő rekultivált ingatlanok értékesítésére nem kerül sor.
     
    V.4. A KEOP projekt megvalósításának forrásai:
    V.4.1. A beruházás finanszírozása
     
    A társulás tagjai aláírásukkal elfogadják, hogy a pályázat 2. fordulójában a rekultivációs munkák településekre vetített, beruházás költségei a következők:
    Település
    Kivitelezés összesen
    (nettó)
    Kivitelezés összesen (bruttó) Beruhá-zás arány
    Szolgáltatások
    (bruttó)
    Összesen
    (bruttó)
    Békéscsaba 644 448 772 Ft 818 449 940 Ft 63 % 35 811 851 Ft 854 261 791 Ft
    Gyomaendrőd 63 645 326 Ft 80 829 564 Ft 6 % 3 410 653 Ft 84 240 217 Ft
    Körösladány 35 716 174 Ft 45 359 541 Ft 3 % 1 705 326 Ft 47 064 867 Ft
    Szarvas 113 281 185 Ft 143 867 105 Ft 11 % 6 252 863 Ft 150 119 968 Ft
    Csabacsüd 36 392 127 Ft 46 218 001 Ft 3 % 1 705 326 Ft 47 923 327 Ft
    Kondoros 78 103 108 Ft 99 190 947 Ft 8 % 4 547 537 Ft 103 738 484 Ft
    Csárdaszállás 17 124 373 Ft 21 747 954 Ft 2 % 1 136 884 Ft 22 884 838 Ft
    Kétsoprony 11 131 936 Ft 14 137 559 Ft 1 % 568 442 Ft 14 706 001 Ft
    Szabadkígyós 26 506 705 Ft 33 663 515 Ft 3 % 1 705 326 Ft 35 368 841 Ft
    Összesen 1 026 349 706 Ft 1 303 464 126 Ft 100 % 56 844 208 Ft 1 360 308 334 Ft
    Tagonként az elkülönített alszámla száma:
    Tagok kötelezettséget vállalnak arra, hogy a beruházások ütemében szükséges költségek forrását a Társulás rendelkezésére bocsátják. Amennyiben a tag önkormányzatok a Társulási Tanács elnökének írásbeli értesítésében foglalt határidőre az esedékes szükséges költség rendelkezésre bocsátását elmulasztják, a Társulás székhelye szerinti önkormányzat a tag önkormányzat költségvetési elszámolási számlája ellen azonnali beszedési megbízás benyújtására jogosult. A tagok kötelezettséget vállalnak arra, hogy felhatalmazó levélben bejelentik a számlavezető pénzintézetüknek a Társulás székhelye szerinti Önkormányzat megnevezését és pénzforgalmi jelzőszámát, mint azonnali beszedési megbízás benyújtására jogosultat azzal, hogy tagok a szükséges költség teljes összegének megfizetéséig, a felhatalmazást nem vonhatja vissza. A felhatalmazás bank által aláírt egy példányát, a tagok kötelesek a Társulásnak átadni.
    Felek megállapodnak abban, hogy ha a Székhely Önkormányzat nem tesz eleget a Társulás felé vállalt fizetési kötelezettségének, úgy a Társulási Tanács új székhely önkormányzat kijelöléséről dönthet, amelyet egyúttal felhatalmaz arra, hogy a korábbi székhely önkormányzat ellen azonnali beszedési megbízást (inkasszót) nyújtson be.
    Tagok tudomásul veszik, amennyiben valamely önkormányzat a jelenlegi megállapodásban vállalt fizetési kötelezettségeit határidőben és felhívásra nem teljesíti, az esetben a kötelezett késedelembe esnek. A fizetésre kötelezett a késedelembe esés időpontjától kezdve a Ptk. megfelelő rendelkezései szerint köteles a jegybanki alapkamattal megegyező mértékű kamatot fizetni. A kamatfizetési kötelezettség beáll akkor is, ha a kötelezett késedelmét kimenti.
    VI. ÜZEMELTETÉS
    Tagok kötelezettséget vállalnak arra vonatkozóan, hogy a mindenkori vonatkozó jogszabályoknak megfelelően kiválasztott üzemeltető útján gondoskodnak a Felügyelőség által előírt a hulladéklerakó rekultivációjára és utógondozására vonatkozó környezetvédelmi követelmények betartásáról.
    Az utógondozási időszakban a rekultivált hulladéklerakó karbantartásáért, megfigyeléséért és ellenőrzéséért a mindenkori üzemeltető felelős a 20/2006.(IV.5.) KvVM rendelet 3. számú mellékletében foglaltak figyelembevételével. Az üzemeltető köteles az utógondozás időszakában észlelt környezetszennyezésről a Felügyelőséget –az észleléstől számított 8 napon belül – értesíteni.
    VII. ELŐZETES MEGÁLLAPODÁSOK, KÖVETENDŐ ELVEK, A TÁRSULÁS ÉS TAGJAI FELADATAI, KÖTELEZETTSÉGEI
    Jelen társulási megállapodás aláírásával a tagok, mint önkormányzatok kötelezettséget vállalnak arra, hogy közös környezeti és gazdasági érdekeiknek megfelelően, ezen megállapodás kereti között az alábbiak szerint működnek együtt:
    VII.1. Tagok kötelezettséget vállalnak a jelen megállapodás betartására, különös tekintettel a jelen megállapodás IV-VI. fejezeteiben rögzített , Tagokat terhelő kötelezettségek teljesítésére.
    VII.2. Tagok kötelezettséget vállalnak arra, hogy a projekt megvalósítása érdekében kölcsönösen együttműködnek egymással.
    VII.3. Tagok kötelezettséget vállalnak arra, hogy az érintett térség környezetvédelmi érdekeit, egységes fejlődését szem előtt tartva, a szerződésben foglalt elveket betartják, a továbbiakban annak érvényesülését nem akadályozzák, a rendszer működését aktív tevékenységgel szolgálják, közreműködnek a megvalósításban. Tagok továbbá megállapodnak abban, hogy kizárólag a projekt alapdokumentumaival összhangban lehetséges a rendszerhez történő csatlakozás.
    VII.4. Tagok megismerik, átgondolják és értékelik a térségi hulladékgazdálkodási rendszer szerepét, a szerződésben megfogalmazott jogokat és kötelezettségeket, elfogadják a kialakított felelősségi rendszert.
    VII.5. Tagok tudomásul veszik, hogy a társulási megállapodás felmondására csak a jelen megállapodás XII. fejezetében meghatározottak szerint van lehetőség. Tagok elfogadják, hogy esetleges felmondásuk a társulás számára jelentős hátránnyal is járhat, melyért teljes felelősséggel tartoznak, és az általános jogelveknek megfelelően, teljes körűen jótállni kötelesek.
    VII.6. Tagok kötelezettséget vállalnak, hogy a projekt végrehajtása során a magyarországi hatályos jogszabályi rendelkezések, valamint a vonatkozó EU előírások szerint járnak el, így különösen figyelemmel lesznek a közbeszerzési törvény, a koncessziós törvény, a hulladékról szóló törvény és a hatósági árszabályozás rendelkezéseire.
    VII.7. A társult önkormányzatok átvállalják a fejlesztés közös megvalósításából, kiváló önkormányzat(ok) szükséges költség részének finanszírozását azzal, hogy a kiváló önkormányzattal szemben fenntartják a kiválással általa okozott károkért való kártérítési igényüket.
    VII.8. Ezen szerződés elfogadása és aláírása a tagok részéről egyben kötelezettségvállaló elfogadó nyilatkozat is. A társuló önkormányzatok tudomásul veszik, hogy jelen megállapodásban foglalt kötelezettségeik teljesítéséért, a támogatást folyósító szervezetek felé, egyetemleges és korlátlan felelősséggel tartoznak.
    VII.9. Tagok a saját közvetlen tevékenységük során előtérbe helyezik jelen szerződés elveit és az itt megfogalmazott érdekprioritást. Ezen tevékenységeik: a saját hatáskörben történő jogszabályalkotás, helyi rendezési tervek, szolgalmi jogok, belterületbe vonás, telekhatár módosítás, továbbá minden olyan feladat, mely nélkülözhetetlen a projekt végrehajtásához.
    VII.10. A Tagok kötelezettséget vállalnak a projekt megvalósításához szükséges adatok szolgáltatására, továbbá a már meglévő üzemeltetési és közszolgáltatási szerződéseik rendelkezésre bocsátására. E körben a Tagok nem hivatkozhatnak településük érdekeire, mint „üzleti titokra".
    VII.11. A Tagok, illetve képviselőik a tudomásukra jutott információkat csak a projekt megvalósítása érdekében használhatják fel, egyébként azokat üzleti titokként kötelesek kezelni.
    VII.12. A Tagok vállalják, hogy az alábbi feladatok előkészítésében, illetve a szükséges döntések meghozatalában a Társulással és a projekt megvalósítását munkafeladatként végző hivatallal együttműködnek:
    VII.12.1. Szervezeti, gazdasági területen:
    • Amennyiben az szükséges, együttműködési megállapodások megkötése az érintett települések között;
    • A projekt kidolgozásáért felelős szervezet részére megbízás adása;
    • A működtetés szervezeti, gazdasági feltételrendszerének kidolgozása;
    • Nemzetközi támogatás pályázati feltételeinek biztosítása;
    • A projekt teljes körű lebonyolítása, ideértve a beruházások teljes pénzügyi, a számviteli és adóügyi elszámolását és a tagokkal való belső elszámolást is;
    • Lakossági fórumok szervezése, a közösségtájékoztatás (PR) dokumentálása;
    • Pályázati részvételek szervezése, koordinálása;
    • Tervezési, szolgáltatási feladatok pályáztatásának kidolgozása;
    • Beszerzési feladatok (gépek, eszközök) pályáztatásának kidolgozása;
    • Építési feladatok pályáztatásának kidolgozása;
    • A projekt végrehajtáshoz szükséges szerződéseket, megállapodások előkészítése, adott esetben megkötése.

      VII.12.2. Műszaki területen:

      - A környezetvédelmi előírásoknak meg nem felelő hulladéklerakók rekultivációja

       

      VIII. BELSŐ SZERVEZETI RENDSZER

      Tagok jelen Társulási Megállapodás aláírásával egyidejűleg az alábbi szervezeti rendszerben állapodnak meg:

      Szervezeti rendszer:

      1. Társulási Tanács

      2. Társulási Tanács Elnöke,

      3. Társulási Tanács Alelnöke

       

      Tagok elfogadják, hogy a KEOP-2.3.0/2F/09-2010-0013 számú projekt végrehajtásáért felelős szervezetként, azaz projektgazdaként a Társulás jár el. 

      A Társulás Elnöke tudomásul veszi, hogy valamennyi – a pályázati projekt elnyerése, illetve megvalósítása szempontjából érdeminek minősíthető, illetve a tagok által megjelölt – kérdésben a mindenkor hatályos közösségi és hazai jogszabályokban, a Támogatási Szerződésben és a jelen megállapodásban foglaltak szerint köteles eljárni és a megtett lépésekről utólag a Társulási Tagoknak, és a Felügyelő Bizottságnak beszámolni köteles. Azon jognyilatkozatokat, amelyeknek következtében a Társulás tagjai számára a Támogatási Szerződéstől eltérő kötelezettségek keletkeznek, csak a Társulási Tanács előzetes egyetértésével teheti meg. Ez esetben a Társulási Tanács tagjai kötelezettséget vállalnak, hogy a vonzáskörzetükhöz tartozó önkormányzatokat a döntésről tájékoztatják.

       

       

       

      VIII.1. Társulási Tanács

       

      A Társulás döntéshozó szerve a Társulási Tanács, amely a társult tagok polgármestereinek összességéből áll.

       

      A Társulási Tanács tagjai az alább felsorolt személyek, akik az általuk képviselt település lakosságának számával arányos szavazati joggal rendelkeznek, de ez a szavazati arány egyik tag esetében sem haladhatja meg az összes szavazat 50 %-át. Ebben az esetben a 50 %-on felül maradó rész a többi önkormányzat között lakosságszám arányosan kerül elosztásra. 

      A társult önkormányzat szavazati arányát a Tanácsban az alábbi táblázatban részletezett lakosság-szám arányban állapítják meg.

       
    Település Képviselő
    Lakosságszám
    2014.01.01.
    Szavazati arány
    Békéscsaba Szarvas Péter polgármester 61663 50%
    Gyomaendrőd Toldi Balázs polgármester 14 081 15%
    Körösladány Kardos Károly polgármester 4 726 5 %
    Szarvas Babák Mihály polgármester 16 711 17,5 %
    Csabacsűd Molnár József polgármester 1 858 2 %
    Kondoros Ribárszki Péter polgármester 5 251 5,5 %
    Csárdaszállás Petneházi Bálintné polgármester 444 0,5 %
    Kétsoprony Völgyi Sándor polgármester 1 428 1,5 %
    Szabadkígyós Balogh József polgármester 2 736 3 %
    Összesen   108 898 100%
    A Társulási Tanács dönt a jelen Társulási Megállapodásban meghatározott és a Társulás tagjai által átruházott, valamint a vonatkozó jogszabályok szerint meghatározott saját feladat- és hatáskörben.
    VIII.1.1. A Társulási Tanács feladat- és hatásköre:
    1. a Társulási Tanács elnökének, elnökhelyettesének a megválasztása, visszahívása,
    2. -
    3. a működési hozzájárulás mértékének megállapítása,
    4. Tagokat terhelő egyéb kötelezettség megállapítása,
    5. a hatáskörbe utalt pénzeszközök felhasználásáról döntés, szükség szerint szakértői vélemények figyelembe vételével,
    6. Tag kizárásának elhatározása.
    7. jelen társulási megállapodás módosítása, mely határozat hatálybalépéséhez a Társulásban résztvevő képviselő-testületek mindegyikének minősített többségével hozott döntése szükségeltetik,
    8. Társulás megszűnésének elhatározása, mely határozat a Társulásban résztvevő képviselő-testületek mindegyikének minősített többségével hozott döntésével lép hatályba,
    9. Társulás éves munkatervének, költségvetésének elfogadása. A költségvetés első félévi, háromnegyedévi és éves végrehajtásáról szóló beszámoló; éves mérlegének elfogadása,
    10. a megállapodásban foglalt célok megvalósításának áttekintése, stratégiai célok meghatározása,
    11. a projekt szerinti célkitűzések megvalósulásának, azok időarányos állapotának elemzése és értékelése,
    12. a Tagok között felmerülő esetleges vitás kérdések megtárgyalása, esetleg állásfoglalás a kérdésében, illetve a végrehajtás során felmerülő problémák körében,
    13. a Szervezeti és Működési Szabályzat elfogadása,
    14. a Támogatási Szerződés elfogadása, annak módosítása,
    15. A jelen megállapodás IV. fejezetében meghatározott, átruházott önkormányzati feladatokkal kapcsolatos illetve az átruházott hatáskörbe tartozó döntések meghozatala. 

       

      VIII.1.2. A Társulási Tanács működése:

      A Társulási Tanács megalakultnak tekinthető, ha a tagönkormányzatok képviselő-testületeinek mindegyike jóváhagyta a társulási megállapodást, megválasztotta képviselőjét, és a társulási tanács alakuló ülése kimondta megalakulását.

      A Társulási Tanács üléseit szükség szerint, de évente legalább két alkalommal össze kell hívni. A Tanács ülését össze kell hívni, ha a Tanács hatáskörébe tartozó kérdésekben kell dönteni, ha azt bármely Tag a napirend egyidejű megjelölésével indítványozza, illetve ha a törvényességi ellenőrzési jogkörében eljárva azt a Békés Megyei Kormányhivatal kezdeményezi.

      A Tanács üléseinek összehívása és a napirend kialakítása az elnök feladata, de a napirend összeállításában a Tanács bármely tagjának indítványtételi joga van.

      A Tanács ülését az elnök, akadályoztatása esetén az alelnök hívja össze írásban, az ülés napját megelőzően legalább 5 nappal korábban. Sürgős esetben ennél rövidebb idő is lehetséges, de csak a tagok megfelelő értesítése mellett.

       

      A Társulási Tanács akkor határozatképes, ha ülésén a  Tagok több mint fele jelen van és a jelenlévő tagok a szavazatok legalább felével rendelkeznek. 

       

      A javaslat elfogadásához  legalább annyi tag igen szavazata szükséges, amely meghaladja a jelen lévő tagok szavazatainak több mint felét. (egyszerű szótöbbség)

       

      A minősített többséghez legalább annyi tag szavazata szükséges, amely eléri a társulásban részt vevő tagok szavazatának több mint felét és az általuk képviselt települések lakosságszámának felét.

      A Tanács minősített többségű döntése szükséges:

       

                  - szervezeti és működési szabályzat elfogadásához,

                  - működési hozzájárulás mértékének megállapításához,

                  - kizárás a társulásból.

      Határozatképtelenség esetén az eredeti időpontot követő 8 napon túli, de 30 napon belüli időpontra kell az újabb ülést összehívni.

      A Társulási Tanács Tagjának akadályoztatása esetén szavazati joggal kizárólag testületi döntés alapján a testület bármely tagja, vagy az Önkormányzat alpolgármestere élhet.

      A Társulási tanács ülésére bármely tag indítványozhatja szakértők vagy egyéb személyek meghívását. Ezen személyek az ülésen részt vehetnek, a napirendi pontokhoz hozzászólhatnak, de szavazati joggal nem rendelkeznek.

      A Tanács határozatait az Mötv. 48. §-ában meghatározott szabályok szerint hozza.

      A Társulási Tanács határozatai a meg nem jelent tagokra is kötelező érvényűek. A Társulási Tanács tagjai a Társulási Tanácsban hozott döntésekről kötelesek 30 napon belül írásban (elektronikus, vagy postai úton) tájékoztatni az őket delegáló önkormányzatokat.

      A Tanács üléséről jegyzőkönyvet és jelenléti ívet kell készíteni. A jegyzőkönyv tartalmazza az ülésen résztvevő képviselők és meghívottak nevét, a tárgyalt napirendi pontokat, a tanácskozás lényegét, a szavazás számszerű eredményét és a hozott határozatokat. A jegyzőkönyvre a képviselő-testületek üléséről szóló jegyzőkönyv szabályait kell alkalmazni azzal az eltéréssel, hogy a jegyzőkönyvet a Társulási Tanács Elnöke és a Társulás Titkára írja alá. A jegyzőkönyvet, az ülést követő 15 napon belül az elnök megküldi a társulás székhelye szerinti Békés Megyei Kormányhivatalnak.

      VIII.1.3. A Társulási Tanács elnöke

       

      A Társulási Tanács tagjai közül elnököt választ.

       

      A Társulási Tanács tagjai sorából az alakuló ülésen, 2/3-os többségi szavazással határozott időre 2 alelnököt választ.

       

      Az elnök, az alelnökök megbízatása önkormányzati tisztségük betöltéséig áll fenn. 

      A Társulási Tanács elnöke a Társulás ügyeinek vitele keretében
    1. képviseli a Társulást és a projektet harmadik személyekkel szemben, bíróságok és más hatóságok előtt,
    2. -
    3. összehívja a Társulási Tanács üléseit, összeállítja az ülések napirendjét,
    4. a Társulás mérlegét Tagok számára hozzáférhetővé teszi,
    5. évente legalább egy alkalommal  jelentést készít a Társulási Tanács részére a Társulás működéséről, feladatainak ellátásáról, a társulási cél megvalósulásáról,
    6. ellátja mindazon feladatokat, melyet a társulási megállapodás, illetve a Társulási Tanács számára előírt,

      Az elnök Társulással összefüggő feladatai megvalósításához –a közbeszerzési szabályok betartása mellett – jogosult szakértők igénybevételére, valamint segítő munkaszervezet igénybevételére a Társulás költségén. 

      A Társulás elnöke a tőle elvárható gondossággal köteles eljárni. Kötelezettségének megszegésével okozott kárért a polgári jog szabályai, valamint a vonatkozó jogszabályok szerint felel. 

      Az elnöki megbízatás megszűnik:
    • önkormányzati tisztségének megszűnésével,
    • az őt delegáló önkormányzat által történő visszahívással
    • lemondással,
    • elhalálozással.

      Lemondás esetén az elnök köteles az új elnök személyének megválasztásáig a megbízatásával járó feladatokat ellátni, köteles a lemondásától számított 15 napon belül a Társulási Tanács ülését összehívni az új elnök megválasztásának céljából. Az elnök lemondásával az alelnöki megbízatás nem szűnik meg.

      A Társulás alelnökére megbízatási időtartamára az elnökre vonatkozó rendelkezések irányadóak azzal, hogy ezen megbízatás a társulási tanács által történő visszahívással is megszüntethető.

      A Társulás alelnöke az elnök munkáját segíti, illetve akadályoztatása esetén – a Társulási Tanács által meghatározott helyettesítési rendben – teljes jogkörrel helyettesíti a IX. fejezetben foglaltak szerint.

       

      IX. A TÁRSULÁS KÉPVISELETE

       

      A Társulást harmadik személyekkel szemben, bíróságok és más hatóságok előtt általános képviseleti jogkörrel felruházva – a VIII.1.3. foglaltak szerint – az elnök képviseli. Az elnök akadályoztatása esetén a Társulás képviseletére a Társulási Tanács által meghatározott helyettesítési rend szerint alelnök jogosult.

      A Társulást az elnök önállóan képviseli. A Társulás jegyzése akként történik, hogy a géppel vagy kézzel előírt, előnyomott vagy nyomtatott társulási név alatt az elnök teljes nevét önállóan írja alá.

      Az eredeti iratról, okiratról készült tömegesen jelentkező másolatok hitelesítése oly módon történik, hogy 5 példány jegyzése e fejezet 2. bekezdésben foglaltak szerint, míg további példányai vonatkozásában; a géppel, vagy kézzel előírt, előnyomott vagy nyomtatott társulási név alatt az elnök teljes nevét aláírás-bélyegzővel írja alá, majd a másolati példányú iratot, okiratot az aláírás-bélyegző mellett a társulás pecsétjével kell ellátni.

      X. A TÁRSULÁS ELLENŐRZÉSI RENDJE, IRÁNYÍTÓI JOGOK GYAKORLÁSA 

      Tagok jelen társulási megállapodással a Társulás irányító szervének Kondoros Város Önkormányzatának Képviselő-testületét jelölik ki.

      Az irányító szerv köteles az Áht. és Ávr.-ben foglalt kötelezettségének eleget tenni.

      A társulás tagjai a társulás működését – a társulási megállapodásban meghatározottak szerint – célszerűségi és gazdasági szempontból jogosultak ellenőrizni.

      A polgármester vagy – felkérésre – az általa kijelölt személy évente legalább egyszer a képviselő-testületének beszámol a társulás tevékenységéről, pénzügyi helyzetéről, a társulási cél megvalósulásáról. A társulási tanács tagjai képviselő-testületeiknek beszámolnak a társulási tanácsban végzett tevékenységükről.

      A társulás tagja az általa választott képviselőt visszahívhatja.

       
      XI. Gazdasági szervezet
      A társulás munkaszervezetet nem tart fenn.  A munkaszervezeti feladatokat, ezen belül a gazdasági szervezet által ellátandó feladatokat székhely település önkormányzati hivatala látja el, azaz a Kondorosi Közös Önkormányzati Hivatal. A hivatal a projekt fenntartási időszakában, a társulás által, a KEOP pályázatban vállalt kötelezettségként 2018. december 31-ig 1 fő női dolgozót alkalmaz. A foglalkoztatás költségeit a társulás működési célú átadott pénzeszközként megtéríti.

       

      XII. TAGSÁGI JOGVISZONY

      Tagok ezen társulási megállapodás elfogadásával és aláírásával, kötelezettséget vállalnak arra vonatkozóan, hogy elfogadják a kilépéssel, illetve kizárással összefüggő felelősségi szabályokat.

       

      A társulásban részt vevő képviselő-testületek mindegyikének minősített többséggel hozott döntése szükséges a társulási megállapodás jóváhagyásához, módosításához vagy a társulás megszüntetéséhez.  A társuláshoz csatlakozni naptári év első napjával lehet. 

      XII.1. A szerződés felmondása

      Tekintettel arra, hogy a Társulás határozott cél megvalósítására jött létre, a tagok a beruházás megvalósítása érdekében önként vállalják, hogy a törvényben biztosított kilépési jogukkal csak tényleges és alapos indokok alapján, a Társulási Tanáccsal, a törvényességi felügyeletet ellátó szervvel és a KEOP Közreműködő Szervezettel történt egyeztetést követően élnek.

      Felek kötelezettséget vállalnak arra, hogy jelen szerződés aláírását követő három évig, és amennyiben a KEOP projekt beruházási szakasza jelen szerződés aláírását követő három éven belül megkezdődik, a fenntartási időszak lezárásáig a társulási jogviszonyt nem mondják fel. 

      Amennyiben a beruházás jelen szerződés aláírásától számított három éven belül nem kezdődik meg, úgy a tagok a három éves határidő letelte után, ezen okból is élhetnek kilépési jogukkal.

      Tagnak a Társulásból kiválni naptávi év utolsó napjával lehet, a kiválásról a tagönkormányzat legalább hat hónappal korábban, minősített többséggel kell dönteni, erről a Társulási Tanácsot értesíteni kell.

      Tagok tudomásul veszik, hogy a Társulásból kiváló tag által befizetendő önrész teljes összege a Társulás velük szembeni jogszerű követelése, melyet a Társulás minden esetben érvényesíteni fog.

      A kilépő  tag tudomásul veszi, hogy a projekt megvalósítása érdekében általa fizetett költséget, valamint működési költséget, nem követelheti vissza a Társulástól.

      A kilépő tag köteles a tárgyévi vagyoni hozzájárulásának teljesítésére, valamint felmondásával a Társulásnak okozott kár teljes körű megtérítésére. Ezen kártérítési felelősséget Tagok szorosan értelmezik, ezért valamennyi, a felmondással összefüggő kárra vonatkoztatják.

      Tag általi kilépés esetén a Társulás köteles a taggal elszámolni a vagyoni hozzájárulás arányának megfelelően, figyelembe véve a kártérítési kötelezettséget és a Társulást terhelő kötelezettségeket is. 

      A Társulás megállapodásának felmondása esetén a Társulás tagja által a Társulásba bevitt vagyonnal el kell számolni. A KEOP projekt keretében megvalósult vagyontárgy társulás tagja részére történő kiadását öt évre el lehet halasztani, ha annak természetben történő kiadása veszélyeztetné a Társulás kötelező feladatának ellátását. 

      XII.2 Tagi kizárás

      Amennyiben a tag a jelen megállapodásban foglalt lényeges kötelezettségét megszegi, illetve elmulasztja, az elnök köteles a tagot kétszer, írásban, megfelelő határidő kitűzésével felhívni a teljesítésre.

       

       Ha a tag ezen felhívás ellenére – a közölt határidőn belül – sem tesz eleget a jelen megállapodásban rögzített kötelezettségeinek, a tagot a Társulási Tanács minősített többséggel hozott határozatával a naptári év utolsó napjával kizárhatja a Társulásból.

      Különösen ilyen kötelezettségszegésnek minősül a működési hozzájárulás megfizetésének elmulasztása.

      A kizárás jogkövetkezményei azonosak a tagi kilépés jogkövetkezményeivel, azaz ebben az esetben sem mentesül a tag a kártérítési és egyéb kötelezettsége alól.

      XIII. A TÁRSULÁSI MEGÁLLAPODÁS HATÁLYA, A TÁRSULÁS MEGSZŰNÉSE

      A jelen megállapodás hatálya a jelen megállapodás IV. fejeztében meghatározott, a társulásra átruházott önkormányzati feladat- és hatáskörökre terjed ki.

      Jelen megállapodás a mind Tag által történő aláírásának napján, ha ez nem egy időben történik, a legkésőbbi aláírás napján lép hatályba.

       

      A Társulás megszűnik, a társulásra vonatkozó mindenkori hatályos jogszabályi rendelkezésekben foglaltak szerint. Ha társulás tagjai minősített többséggel azt elhatározzák, a törvény erejénél fogva, vagy a bíróság jogerős döntése alapján.

      A Társulás megszűnése esetén a tagok a megszűnés időpontjával bezáróan egymással elszámolni kötelesek.

      A Társulás megszűnése esetén a kötelezettségek teljesítése után fennmaradó vagyon a Társulás tagjait vagyoni hozzájárulásuk arányában illeti meg.

      A Társulás megszűnése esetén a Társulás kötelezettségeiért a tagok a vagyoni hozzájárulásuk arányában tartoznak felelősséggel.

      XIV. NYILVÁNOSSÁG BIZTOSÍTÁSA

      Tagok kötelezettséget vállalnak közvetlenül, továbbá saját szervezeteik útján, illetve a civil szervezetek bevonásával a teljes körű lakossági tájékoztatásra. Ezen tájékoztatás keretében a kötelmi jogi jellegen túlmenően, fel kell hívniuk a lakosság figyelmét a környezetvédelmi feladatokra, a jogszabályi előírásokra, valamint információt kell szolgáltatniuk a szerződés céljául szolgáló beruházás előnyeiről.

      Tagok a teljes pályázati és beruházási időszakra vonatkozóan rendszeres és folyamatos tájékoztatást nyújtanak településeik polgárai számára olyan formában, amely alkalmas arra, hogy a tájékoztatás eljusson valamennyi érintetthez (pl. települési lakossági fórumok szervezése, írott és elektronikus sajtó igénybevétele, helyi kiadvány megjelentetése).

      Fentiek mellett a tagok által jelen Társulási megállapodás keretében kiépítésre kerülő szervezeti rendszernek is kötelezettsége a lakossági tájékoztatást szolgáló munkálatok elősegítése, szervezése. A Társulás nemcsak az írott és elektronikus média tájékoztatására kötelezett, hanem arra is, hogy a projekttel kapcsolatos valamennyi információ a tagokhoz, illetve azok hivatali szervezetén keresztül a lakossághoz eljusson.

      A Társulásnak folyamatosan törekednie kell az országos és a regionális hatósági, valamint a civil szervezetek tájékoztatása során a beruházás elfogadtatására, ezáltal működése biztonságának megőrzésére is.

      XV. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

      Tagok kijelentik, tudomással bírnak arról, hogy a KEOP projekthez igényelhető támogatás csak a támogatási kérelem benyújtása előtt meg nem kezdett beruházáshoz igényelhető. Egyúttal nyilatkoznak, hogy az V. fejezetben részletezett beruházási munkálatok a támogatási kérelem benyújtásának időpontjáig még nem kezdődtek meg.

      Tagok tudomásul veszik, hogy az önkormányzatok képviseletére jogosult személyek változása esetén, 60 napon belül meg kell jelölniük az új képviselőket.

      Tagok rögzítik, amennyiben jelen szerződés valamely rendelkezése jogszabály vagy egyéb, a feleken kívülálló ok miatt objektíve nem alkalmazható, a többi – fentiekkel nem érintett – része teljes hatályban fennmarad.

      A tagok vitás kérdéseiket elsősorban tárgyalásos úton, egymás közötti egyeztetéssel kísérlik meg rendezni, ennek sikertelensége esetén az illetékes közigazgatási és munkaügyi bíróság döntésének vetik alá magukat.

      Ezen társulási megállapodásban nem szabályozott kérdésekben a KEOP projekt megvalósításával összefüggő hazai jogszabályokat, a pályázati felhívást és útmutatót, továbbá az  Mötv., az Áht., Ávr.  a  Számv. tv. a hulladékról szóló törvényt . -  és az ezen törvények végrehajtásával kapcsolatos egyéb jogszabályokat, illetve a Ptk. rendelkezéseit kell alkalmazni.

       

      Az Körös-völgyi Hulladékgazdálkodási Rekultivációs Önkormányzati Társulás  egységes szerkezetbe foglalt  társulási megállapodást a fenntartó önkormányzatok képviselő-testületei  az alábbi testületi határozatokkal hagyták jóvá.

       

      Kondoros Város Önkormányzat képviselő-testülete            határozata

      Gyomaendrőd Város Önkormányzat Képviselő-testülete              határozata

      Szarvas Város Önkormányzat Képviselő-testülete         képviselő-testületi határozata

      Békéscsaba Megyei Jogú Város Önkormányzat Képviselő-testülete           közgy. határozata

      Csabacsüd Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete             határozata

      Csárdaszállás Község Önkormányzat Képviselő-testülete Csárdaszállás Kt.  határozata

      Kétsoprony Község Önkormányzat Képviselő-testülete határozata

      Körösladány Város Önkormányzat Képviselő-testülete                határozata

      Szabadkígyós Község Önkormányzat Képviselő-testülete                 számú Kt. határozata

       

      A fentiek szerint ezen szerződést, mellékletét képező aláírási íven – a tagok eredeti példányban jóváhagyólag aláírták.

       

      …………………… ……………………… ……………………… ………………………
      Ribárszki Péter
      polgármester
      Kondoros Város Önkormányzata
      Zsindely Ferencné
      jegyző
      Toldi Balázs
      polgármester
      Gyomaendrőd Város Önkormányzata
      Dr. Uhrin Anna
      jegyző
       
       
       
      ……………………
       
       
       
      ………………………
       
       
       
      ………………………
       
       
       
      ………………………
      Babák Mihály
      polgármester
      Szarvas Város Önkormányzata
      Dr. Melis János
      jegyző
      Szarvas Péter 
      polgármester
      Békéscsaba Megyei Jogú Város Önkormányzata
      Dr. Bacsa Vendel
      jegyző
       
       
       
      ……………………
       
       
       
      ……………………
       
       
       
      ……………………
       
       
       
      ……………………
      Molnár József
      polgármester
      Csabacsűd Nagyközség Önkormányzata
      Kasikné Csík Zsuzsanna
      jegyző
      Petneházi Bálintné polgármester
      Csárdaszállás Község Önkormányzata
       
       
      Dr. Uhrin Anna
      jegyző
       
       
       
      ……………………
       
       
       
      ……………………
       
       
       
      ……………………
       
       
       
      ……………………
      Völgyi Sándor
      polgármester
      Kétsoprony Község Önkormányzata
      Surinné Szász Margit
      jegyző
      Kardos Károly
      polgármester
      Körösladány Város Önkormányzata
      Ilyés Lajos
      jegyző
       
       
       
      ……………………
       
       
      ……………………
       
       
      Balogh József
      polgármester
      Szabadkígyós Község Önkormányzata
       
      Zatykó Katalin
      jegyző
       
     
     
     

     
 
 
 

 
Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

« Vissza
Vissza a főmenübe