3. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Képviselő-testület
2017. február 7-i ülésére
2017. február 7-i ülésére
Tárgy: | Csárdaszállás Községi Önkormányzat 2017. évi költségvetési rendelete | |
Készítette: | Ugrainé Gróf Éva | |
Előterjesztő: | Petneházi Bálintné polgármester | |
Véleményező bizottság: |
Tisztelt Képviselő-testület!
Az Államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23-26. §-a, valamint az államháztartási törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII.31.) kormányrendelet 24. és 26-29.§-ában meghatározottak alapján Csárdaszállás Községi Önkormányzatának 2017. évre vonatkozó költségvetési rendelet tervezetét az önkormányzat polgármestere február 15-ig nyújtja be a képviselő-testületnek.
A Képviselő-testület a település 2017. évre vonatkozó költségvetési koncepcióját a 105/2016.(XI.29.)KT határozatával fogadta el, amely alapját képezi a költségvetési rendeletnek.
Csárdaszállás Község 2017. évi költségvetési rendeletét Magyarország 2017. évi költségvetéséről szóló 2016. évi XC. törvény figyelembe vételével állítottuk össze. A központi költségvetési törvényben megfogalmazottak és a 2017. évi mutatószám felmérés alapján 2017. január elején ismerhettük meg az önkormányzati szintre lebontott helyi önkormányzatokat megillető működési támogatások jogcímeit és azok támogatási összegét.
Bevételek számbavétele
Központi támogatások
1. Helyi önkormányzatok működésének általános támogatása
Központi támogatások
1. Helyi önkormányzatok működésének általános támogatása
Az általános támogatás lényege, hogy a települési önkormányzatok az önkormányzati törvényben meghatározott, célzott támogatással nem támogatott feladataihoz kapcsolódó elismerhető kiadásai csökkennek a helyi bevételek meghatározott mértékével és az ezt követően fennmaradó különbözethez biztosít a központi költségvetés támogatást.
Ezen támogatási kategórián belül külön jogcímenként jelennek meg az alábbiak:
Ezen támogatási kategórián belül külön jogcímenként jelennek meg az alábbiak:
- Önkormányzati hivatal működésének támogatása (4.580.000 Ft/fő)
A költségvetési törvény alapján a közös hivatal elismert hivatali létszáma – amire támogatás számítható - 39,45 fő (Gyomaendrőd elismert hivatali létszáma 36,71 fő, Hunya elismert hivatali létszáma 1,63 fő, Csárdaszállásé pedig 1,11 fő). Településünkön a hivatal kirendeltségén foglalkoztatott köztisztviselői létszám 3 fő. Településünkre eső működési támogatás 5.084 ezer Ft. Csárdaszállás önkormányzatának a közös hivatal működésének finanszírozásához 2017. évre 6.023 ezer Ft-tal szükséges hozzájárulni. 2016. évről áthúzódó kiegészítő támogatás 562ezer Ft, melyet a kirendeltség 2016. december hónapban jelentkezett működési kiadásaihoz kell biztosítania az önkormányzatnak.
- Település-üzemeltetéshez kapcsolódó feladatellátás támogatása
- Zöldterület-gazdálkodással kapcsolatos feladatok támogatása a belterület nagysága alapján illeti meg az önkormányzatot, a költségvetési törvény 1.572 ezer Ft támogatást irányoz elő.
- Közvilágítás fenntartásának támogatása településkategóriánként számított átlagos, egy kilométerre jutó nettó működési kiadások figyelembevételével került megállapításra. Községek esetében a támogatás fajlagos összege 320.000 Ft/km. A költségvetési törvény 2.528 ezer Ft támogatást irányoz elő az Önkormányzat számára.
- Köztemető fenntartással kapcsolatos feladatok támogatása – a 2015. évi országosan összesített önkormányzati beszámolók ezen feladathoz kapcsolódó szakfeladatai alapján számított egy négyzetméterre eső nettó működési kiadás figyelembevételével történik a támogatás összegének meghatározása. Községek esetében a támogatás fajlagos összege 69 Ft/m2. A költségvetési törvény 2017. évre vonatkozóan az Önkormányzat részére 100.000 Ft támogatást irányoz elő.
- Közutak fenntartásának támogatása – a 2015. évi országosan összesített önkormányzati beszámolók ezen feladathoz kapcsolódó szakfeladatai alapján településkategóriánként számított nettó működési kiadás figyelembevételével történik a támogatás összegének meghatározása. Községek esetében a támogatás fajlagos összege 227.000 Ft/km. A költségvetési törvény az Önkormányzat részére 1.235 ezer Ft összegű támogatást irányoz elő.
- Egyéb kötelező önkormányzati feladatok támogatása
A központi költségvetés támogatást biztosít a települési önkormányzatok részére az előző pontban nem nevesített helyi közügyek, valamint a helyben biztosítható közfeladatok körében ellátandó feladatokra. (Pl. településfejlesztés, településrendezés, óvodai ellátás, gyermekjóléti szolgáltatások és ellátások, lakás és helyiséggazdálkodás, vízgazdálkodás, vízkárelhárítás, polgári védelem, katasztrófavédelem, helyi közfoglalkoztatás, hulladékgazdálkodás, stb).
A támogatás összege 2.700 Ft/fő, Csárdaszállás település esetében egyéb települések kategóriában 3.500 ezer Ft az előirányzott támogatás összege.
- Lakott külterülettel kapcsolatos feladatok támogatása - A központi költségvetés támogatást biztosít a lakott külterülettel rendelkező települések 2015. január 1.-jei állapot szerinti külterületi lakosok száma alapján. A támogatás mértéke 2.550 Ft külterületi lakosonként. A költségvetési törvény összesen 74 ezer Ft támogatást irányoz elő.
- Beszámítás összege
Az előző három jogcím alapján meghatározott támogatások összegét csökkenteni kell az önkormányzat elvárt bevételének összegével. Az elvárt bevétel legfeljebb a 2015. évi iparűzési adóalap 0,55%-át jelenti. Amennyiben a települési önkormányzat egy lakosra jutó adóerő képessége 8.500 Ft alatt van, az elvárt bevétel százalékában lehetőség van a beszámítás összegének kiegészítésére. Csárdaszállás esetében ezen érték 51.170 Ft, így elvárt bevételként a 2015. évi iparűzési adóbevallás alapján számított 2016. évi adóalap 0,55%-át kell figyelembe vennünk. Az elvárt bevétel összege így Csárdaszállás esetében 8.905 ezer Ft. Az előző három pontban a település-üzemeltetési feladatok és egyéb kötelező önkormányzati támogatások és a lakott külterülettel kapcsolatos feladatok támogatása alapján meghatározott 9.009 ezer Ft támogatás összegéhez viszonyítva az elvárt bevétel 105%-a beszámításra kerül 9.351 ezer Ft. 2017. évben az önkormányzatot megillető támogatás és a beszámítás különbségeként 342 ezer FT összegű eltérést mutat, melynek 70 %-ának megfelelő 240 ezer Ft összegű szolidaritási hozzájárulási kötelezettsége keletkezik az önkormányzatnak a központi költségvetés felé.
2. A települési önkormányzatok szociális feladatainak egyéb támogatása
Ebben a kategóriában a költségvetési törvény alapján a támogatás a 32.000 Ft egy lakosra jutó adóerő-képesség alatti települési önkormányzatok egyes szociális jellegű feladataihoz járul hozzá. Csárdaszállás Községi Önkormányzat egy főre jutó adóerő-képessége 51.170 Ft, ebből az következik, hogy az önkormányzat a törvény alapján nem részesül ilyen jogcímen támogatásban.
Ebben a kategóriában a költségvetési törvény alapján a támogatás a 32.000 Ft egy lakosra jutó adóerő-képesség alatti települési önkormányzatok egyes szociális jellegű feladataihoz járul hozzá. Csárdaszállás Községi Önkormányzat egy főre jutó adóerő-képessége 51.170 Ft, ebből az következik, hogy az önkormányzat a törvény alapján nem részesül ilyen jogcímen támogatásban.
3.A települési önkormányzat szociális feladatainak támogatása
A települési önkormányzat szociális feladatai körében 2017. évben is működteti falugondnoki szolgálatot, melyre a központi költségvetés 2.500 ezer Ft támogatást biztosít. A falugondnok részére ágazati összevont pótlék jogcímen éves szinten 288 ezer Ft összegű támogatás várható. Az önkormányzat kötelező feladatai közé tartozik a településen iskolába járó alsós tanulók étkeztetéssel kapcsolatos feladatainak ellátása, melyhez az önkormányzat 12 fő étkezési kiadásaihoz várhatóan 1129 ezer Ft támogatásban részesül.
A települési önkormányzat szociális feladatai körében 2017. évben is működteti falugondnoki szolgálatot, melyre a központi költségvetés 2.500 ezer Ft támogatást biztosít. A falugondnok részére ágazati összevont pótlék jogcímen éves szinten 288 ezer Ft összegű támogatás várható. Az önkormányzat kötelező feladatai közé tartozik a településen iskolába járó alsós tanulók étkeztetéssel kapcsolatos feladatainak ellátása, melyhez az önkormányzat 12 fő étkezési kiadásaihoz várhatóan 1129 ezer Ft támogatásban részesül.
4.A települési önkormányzatok kulturális feladatainak támogatása
Ezen a jogcímen a községet megillető támogatás költségvetési törvény szerinti összege 1.200 ezer Ft. Ezt az összeget a muzeális intézményekre, a nyilvános könyvtári ellátás biztosítására, valamint a közművelődési feladatokra kell fordítani.
Ezen a jogcímen a községet megillető támogatás költségvetési törvény szerinti összege 1.200 ezer Ft. Ezt az összeget a muzeális intézményekre, a nyilvános könyvtári ellátás biztosítására, valamint a közművelődési feladatokra kell fordítani.
Saját bevételek
- Közhatalmi bevételek
A helyi adó bevételként az önkormányzat 29.060 ezer Ft összeggel számol, az előző évihez képest az iparűzési adó 7.000 ezer Ft-tal és az építményadó bevételnél mintegy 700 ezer Ft-tal többet tervez. Gépjárműadó bevételből az önkormányzatot megillető bevétel 40 %, a központi költségvetést megillető rész 60%. Tervezett önkormányzati bevétel 1.500 ezer Ft. A Mezei őrszolgálat költségeinek finanszírozására az önkormányzat mezőőri járulékot szed be, melynek várható bevétele 2.300 ezer Ft.
- Önkormányzati vagyon bérbeadásával kapcsolatos bevételek
Az Önkormányzati lakások tervezett lakbérbevétele 2.300 ezer Ft, az előző évhez képest a tervezett növekedést az indokolja, hogy az önkormányzat 2016. évben vásárolt 1 bérlakást. Az önkormányzat egyéb helyiségek bérbeadásából és haszonbérből származó tervezett általános forgalmi adót is tartalmazó bevétele 4.636 ezer Ft.
- Közfoglalkoztatás keretében megtermelt késztermékek értékesítéséből származó tervezett – általános forgalmi adót is tartalmazó- bevétel 1.730 ezer Ft.
- Gyermekétkeztetésben résztvevők ellátási díj általános forgalmi adót is tartalmazó bevétele 360 ezer Ft.
Működési célú támogatások államháztartáson belülről
1. Csárdaszállás Községi Önkormányzat 2016. évben is tovább szeretné folytatni közfoglalkoztatási programját. A Start mezőgazdasági mintaprogram keretében 18 fő közfoglalkoztatott alkalmazását tervezi. 2017. március 1-től a mezőgazdasági mintaprogram keretében 18 fő, a kistérségi startmunka belvíz programhoz 6 fő és közút mintaprogramhoz 10 fő foglalkoztatása kapcsolódik. Az Önkormányzatnak 2017. évben 34 fő közfoglalkoztatására lesz lehetősége, a Békés Megyei Kormányhivatal Gyomaendrődi Járási Hivatala Foglalkoztatási Osztálya 100 %-os támogatásával. 2017. évre tervezett közfoglalkoztatás támogatása várhatóan 41.181 ezer Ft.
2. A Mezei Őrszolgálat működéséhez a központi költségvetés havonta 90 ezer Ft támogatást biztosít. Éves szinten az önkormányzat 1.080 ezer Ft támogatásra számol.
3. Egyéb működési célú átvett pénzeszköz a mezőgazdasági tevékenységhez kapcsolódó földalapú támogatás, mely 1.298 ezer Ft. A hulladéklerakó bérleti díjának Csárdaszállás Községre eső összege 360 ezer Ft.
Felhalmozási célú bevételek
Lakáskölcsön visszafizetéséből származó tervezett bevétel 200 ezer Ft, illetve a Körösök Völgye Vidékfejlesztési Közhasznú Egyesület részére nyújtott kölcsön visszafizetéséből származó 39 ezer Ft.
Lakáskölcsön visszafizetéséből származó tervezett bevétel 200 ezer Ft, illetve a Körösök Völgye Vidékfejlesztési Közhasznú Egyesület részére nyújtott kölcsön visszafizetéséből származó 39 ezer Ft.
Kiadások számbavétele
A kiadások tervezésénél általános elv volt, hogy az előterjesztés készítésének időszakában ismert változások kerüljenek beépítésre a rendelettervezetbe, az egyéb kiadások vonatkozásában pedig az előző év tervszámai jelenjenek meg.
Az önkormányzat jogalkotói és általános igazgatási tevékenysége körében számolja el a választott tisztségviselők (polgármester, alpolgármester, 3 fő képviselő) juttatását, illetve a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal csárdaszállási kirendeltsége költségeinek a központi költségvetés által nem finanszírozott részének összegét.
Az Önkormányzat kötelező feladatai körében 2017. évben is tervezi a településüzemeltetéshez kapcsolódó feladatok (közvilágítás, zöldterület gazdálkodás, köztemető fenntartás, közutak és belvízelvezető csatornák fenntartás, hulladék kezelését, és egyéb községgazdálkodási feladatok) megvalósítását. A településüzemeltetés feladatainak egy részét az önkormányzat közfoglalkoztatás keretében (zöldterület-gazdálkodás, közutak és belvízcsatorna karbantartás) tervezi elvégezni.
Az önkormányzat a közterület rendjének fenntartása érdekében 1 fős mezőőri szolgálatot működtet.
Az önkormányzat a kulturális feladatai körében nyilvános mozgó könyvtárat működtet a Békés Megyei Tudásházzal együttműködve.
Az Önkormányzat 2016. évben is tervezi működtetni szociális tevékenysége körében a falugondnoki szolgálatot, illetve biztosítani kell a Csárdaszálláson működő általános iskola diákjainak étkeztetését, továbbá a hátrányos helyzetű gyermekek intézményen kívüli szünidei étkeztetésének biztosítását.
2016. évben teljesen megszűnt a lakásfenntartási támogatás, ezzel egyidejűleg a lakásfenntartási támogatás kifizetése utáni kiegészítő támogatás is. A lakásfenntartási támogatás teljes egészében átkerült az önkormányzati segélyezés körébe. A segélyek forrását ily módon az önkormányzatoknak saját erőből kell biztosítania. A segélyezés és különösen a foglalkoztatást helyettesítő támogatás átalakításával a Kormány elsődleges célja, hogy minél többen dolgozzanak, ha másként nem közfoglalkoztatottként.
Az önkormányzat jogalkotói és általános igazgatási tevékenysége körében számolja el a választott tisztségviselők (polgármester, alpolgármester, 3 fő képviselő) juttatását, illetve a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal csárdaszállási kirendeltsége költségeinek a központi költségvetés által nem finanszírozott részének összegét.
Az Önkormányzat kötelező feladatai körében 2017. évben is tervezi a településüzemeltetéshez kapcsolódó feladatok (közvilágítás, zöldterület gazdálkodás, köztemető fenntartás, közutak és belvízelvezető csatornák fenntartás, hulladék kezelését, és egyéb községgazdálkodási feladatok) megvalósítását. A településüzemeltetés feladatainak egy részét az önkormányzat közfoglalkoztatás keretében (zöldterület-gazdálkodás, közutak és belvízcsatorna karbantartás) tervezi elvégezni.
Az önkormányzat a közterület rendjének fenntartása érdekében 1 fős mezőőri szolgálatot működtet.
Az önkormányzat a kulturális feladatai körében nyilvános mozgó könyvtárat működtet a Békés Megyei Tudásházzal együttműködve.
Az Önkormányzat 2016. évben is tervezi működtetni szociális tevékenysége körében a falugondnoki szolgálatot, illetve biztosítani kell a Csárdaszálláson működő általános iskola diákjainak étkeztetését, továbbá a hátrányos helyzetű gyermekek intézményen kívüli szünidei étkeztetésének biztosítását.
2016. évben teljesen megszűnt a lakásfenntartási támogatás, ezzel egyidejűleg a lakásfenntartási támogatás kifizetése utáni kiegészítő támogatás is. A lakásfenntartási támogatás teljes egészében átkerült az önkormányzati segélyezés körébe. A segélyek forrását ily módon az önkormányzatoknak saját erőből kell biztosítania. A segélyezés és különösen a foglalkoztatást helyettesítő támogatás átalakításával a Kormány elsődleges célja, hogy minél többen dolgozzanak, ha másként nem közfoglalkoztatottként.
Az önkormányzat költségvetése a felújítások között tartalmazza az ALFÖLDVÍZ Zrt-vel kötött szerződés alapján a 2017. évben esedékes ivóvíz rekonstrukciós kiadást 1.143 ezer Ft összeggel. 2016. évben 3 önkormányzati épületen elvégzett villamossági szabványossági felülvizsgálat alapján a feltárt hiányosságok elvégzését 3.000 ezer Ft összeggel tervezi. Az önkormányzat 2016. évben 6.500 ezer Ft összegű felhalmozási célú önkormányzati támogatásban részesült az adósság konszolidációban részt nem vett települési önkormányzatok fejlesztési támogatás keretéből., melynek felhasználására 2017. évben kerül sor a Mártírok útja felújításával.
Az önkormányzat költségvetése fejlesztési kiadásként a Kisezüsti út építésének saját erejét 20.000 ezer Ft összegben tartalmazza, melyre az önkormányzat pályázatot tervez benyújtani a pályázati felhívás megjelenését követően. A Gyomaendrőd közigazgatási határáig a 46-os számú főúttal párhuzamosan tervezett kerékpárút építési pályázat a TOP pályázati felhívásra benyújtásra került, a pályázat támogatás intenzitása 100 %, jelen ismereteink szerint önerőt nem igényel. Az önkormányzat a közút közfoglalkoztatás keretében megtervezett tárgyi eszközök 1.005 ezer Ft összegű beszerzését tartalmazza. Az önkormányzat fejlesztési kiadások körében 1 db nagyteljesítményű monochrom MF gép beszerzését tervezi 762 ezer Ft összegben, a mezőőri szoftver beszerzését tervezi 293 ezer Ft összegben, valamint 1 db aprítógép beszerzését tervezi 635 ezer Ft összegben. Az önkormányzat lakásgazdálkodási feladata keretében a lakosság részére 400 ezer Ft lakáskölcsönt tartalmaz.
A költségvetési rendelet 34.523 ezer Ft tartalékot tartalmaz, mely összeg a 2017. évi pályázatok saját erejét képezheti a képviselő-testület későbbi döntéseihez.
A 2017. évi költségvetésében várható bevételeinek és kiadásainak alakulása:
Megnevezés | Összeg ezer Ft-ban |
Működési bevételek | 91.440 |
Felhalmozási bevételek | 239 |
Finanszírozási bevételek | 74.878 |
Bevételek összesen | 166.557 |
Működési kiadások | 98.102 |
Felhalmozási kiadások | 68.261 |
Finanszírozási kiadások | 194 |
Kiadások összesen | 166.557 |
Forrás hiány | 0 |
A tervszámok alapján az önkormányzat 2017. évben képződő bevételeiből működtetni tudja a települést.
Előzetes hatásvizsgálat
A költségvetési rendelet társadalmi, gazdasági hatása:
A Csárdaszállás Község 2017. évi költségvetési rendelete stabil gazdálkodást biztosít a település számára. Az állami támogatás összege csökkenést mutat az előző évhez képest, melynek oka az adóerő-képesség mértékének növekedése. A gazdálkodást nagymértékben befolyásolja az iparűzési adó bevétel, melynek évenkénti alakulása változó.
A településen élők a Békés Megyei Kormányhivatal Gyomaendrődi Járási Hivatala Foglalkoztatási Osztálya támogatásával megszervezett közfoglalkoztatás keretében az ebben a jogviszonyban foglalkoztatottak napi megélhetést biztosító jövedelemhez jutnak, melynek összege magasabb, mint a foglalkoztatást helyettesítő támogatás. Munkájuk során értéket teremtenek azáltal, hogy a mezőgazdasági termelés során egyrészt a megtermelt termékből természetbeni juttatásban részesülnek, másrészt a felesleget értékesíteni is lehet, de ezt a bevételt vissza kell forgatni a közfoglalkoztatás kiadásaira. A községüzemeltetési feladatokat végző közfoglalkoztatottak által elvégzett munkák kiváltják azokat a szolgáltatási kiadásokat, amelyeket az önkormányzatnak saját erejéből kellene megoldani.
Környezeti és egészségi következményei:
A megalkotásra kerülő költségvetési rendeletnek környezetre és egészségre nincs káros hatása.
A rendelet megalkotásának szükségessége:
A költségvetési rendeletet megalkotását az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény írja elő, megalkotása kötelező, elmaradásának következménye az állami támogatás felfüggesztése, illetve a vele kapcsolatos adatszolgáltatás elmulasztása bírságot von maga után.
Személyi, tárgyi és pénzügyi feltételek:
A település 2017. évi költségvetési rendeletében meghatározott feladatai végrehajtásához rendelkezik a szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételekkel.
Indoklás Csárdaszállás Községi Önkormányzat 2017. évi költségvetési rendeletéhez
A költségvetési rendelettervezet 1.§-ában meghatározott 166.557 ezer Ft bevételi és kiadási főösszeg meghatározásában Magyarország 2017. évi központi költségvetéséről szóló 2016. évi XC. törvény az irányadó. Az állami támogatások vonatkozásában, az államháztartási törvény alapján költségvetési hiány nem tervezhető. A költségvetési egyensúly biztosított.
A rendelet 2.§-ában meghatározott 91.440 ezer Ft működési bevétel az ellátandó feladatokhoz szükséges bevételeket tartalmazza, mely az önkormányzat sajátosságait figyelembe véve tovább nem növelhető. Az egyéb felhalmozási bevétel 239 ezer Ft összege a lakáskölcsön visszafizetését, valamint egy civil szervezetnek 2016. évben nyújtott kölcsön visszafizetésének összegét tartalmazza.
A rendelet 3.§-ban meghatározott jogcímenkénti bevételek feladatonként lettek kidolgozva, melyek az önkormányzat feladataihoz kapcsolódva tovább nem növelhetők.
A rendelet 4. §-ában meghatározott önkormányzati működési kiadások összesen 98.102 ezer Ft összegben az önkormányzat működéséhez kapcsolódó feladatok személyi és tárgyi feltételeinek költségeit tartalmazza. A személyi juttatások és hozzá kapcsolódó járulékok kiadásainak előirányzata a közalkalmazottakra vonatkozóan a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény az irányadó, a Magyarországi helyi önkormányzatokról szóló törvény főállású polgármesterre vonatkozó besorolás alapján, illetve a közfoglalkoztatás keretében a munkatörvénykönyve alapján került betervezésre, illetve társadalombiztosítási és adótörvények figyelembevételével lett kialakítva.
Az önkormányzati segélyezés körében betervezett 2.070 E Ft kiadás az önkormányzat szociális rendelete, valamint a gyermekek és fiatal felnőttek részére nyújtandó támogatásokról szóló rendelete alapján került betervezésre.
A rendelet 5 §-ában meghatározott működési célú pénzeszköz átadás a csárdaszállási kirendeltséghez kapcsolódó, de a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatalnál kifizetett igazgatási kiadások összegét tartalmazza, melynek forrásául a Csárdaszállási Önkormányzat által biztosított pénzeszköz átadás szolgál. Működési célú pénzeszközátadásként lett megtervezve a Családsegítő szolgálat, és Óvoda részére a a településre eső költségek kiegészítő támogatása.
A rendelet 6.§-ában a fejlesztési kiadásokra tervezett 68.261 ezer Ft egyrészt az önkormányzat 2016 évi fejlesztési elképzelései körében a Kisezüsti útépítéssel kapcsolatos a pályázathoz kapcsolódó saját erőt tartalmazza. A közfoglalkozás keretében, illetve az önkormányzat egyéb területen tervezett tárgyi eszköz beszerzési költséget, illetve a tervezett lakásvásárlási kölcsön kifizetését foglalja magába. Egyéb felhalmozási kiadások között lett megtervezve 34.523 ezer Ft fejlesztési célú tartalék, mely összeg az önkormányzat 2017. évi pályázataihoz saját erőt képezhet a Képviselő-testület későbbi döntéseihez.
A rendelet 7.§,- 9. §-ban meghatározott mellékletek kimutatásait az államháztartási törvény írja elő.
A rendelet 10. §-ában az önkormányzat feladatai elvégzéséhez meghatározott létszámkeret került meghatározásra az államháztartási törvény alapján.
A rendelet 11. §-ában az önkormányzat 2017. évi lehetséges adósságvállalás felső határát 18.255 ezer Ft összegben határozza meg.
Magyarország 2017. évi Költségvetéséről szóló törvény meghatározza a cafetéria maximális keretét, mely figyelembevételével került meghatározásra a rendelet 12. §-ában az Önkormányzat alkalmazásában lévő főállású polgármester és közalkalmazottak részére a cafetéria keret összege.
Kérem a Tisztelt Képviselő-testülettől Csárdaszállás Község Polgármestere által beterjesztett a község 2017. évre vonatkozó költségvetés rendelettervezet megtárgyalását és elfogadását.
Csárdaszállás Község Polgármestere a község 2017. évre vonatkozó költségvetés rendelettervezetét elfogadás céljából a Képviselő-testület elé beterjeszti.
Döntéshozói vélemények
Ügyrendi és Pénzügyi Ellenőrző Bizottság | ||
"Csárdaszállás Községi Önkormányzat 2017. évi költségvetési rendelete"
Tervezett döntéstípus: rendelet
Tervezett ágazati besorolás: költségvetés
A Képviselő-testület a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.
Csárdaszállás Községi Önkormányzat Képviselő-testületének
…./2017. (..) önkormányzati rendelete
Csárdaszállás Községi Önkormányzatának 2017. évi költségvetéséről
Csárdaszállás Községi Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában foglalt feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § Csárdaszállás Községi Önkormányzatának (a továbbiakban: Önkormányzat) Képviselő-testülete az Önkormányzat 2017. évi költségvetésének
a) bevételi főösszegeként 166.557 ezer forintot,
b) kiadási főösszegeként 166.557 ezer forintot
állapít meg az 1. mellékletben részletezettek szerint.
2. § Az önkormányzat az 1. § a) pontjában meghatározott bevételi főösszegen belül
a) a működési bevétel előirányzatot 91.440 ezer forint összegben,
b) a felhalmozási bevétel előirányzatot 239 ezer forint összegben,
c) finanszírozási bevétel-működési célú előirányzatot 6.856 ezer forint összegben
d)finanszírozási bevétel-fejlesztési célú előirányzatot 68.022 ezer forint összegben
állapít meg. a 2. mellékletben részletezettek szerint.
3. § Az Önkormányzat bevételeinek jogcímenkénti részletezését a 3. melléklet tartalmazza.
4. § (1) Az 1. § b) pontjában meghatározott kiadási főösszegen belül az Önkormányzat működési kiadásainak előirányzata 98.102 ezer forint.
(2) Az önkormányzat az (1) bekezdésben meghatározott kiadási előirányzatból:
a) személyi juttatás 47.940 ezer forint,
b) munkaadót terhelő járulék 6.780 ezer forint,
c) dologi kiadás 33.344 ezer forint,
d) működési célú támogatásértékű kiadás 7.168 ezer forint.,
e) működési célú pénzeszköz átadás államháztartáson kívülre 800 ezer forint,
f) a működési célú céltartalék 0 ezer forint,
g) ellátottak pénzbeli juttatása 2.070 ezer forint összegben
állapítja meg a 4. mellékletben részletezettek szerint.
5. § Az Önkormányzat működési kiadásainak kormányzati funkciónkénti részletezését az 5. melléklet, a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal Csárdaszállási Kirendeltségének költségvetését a 6. melléklet tartalmazza.
6. § (1) Az Önkormányzat fejlesztési kiadásainak előirányzata 68.261 ezer forint.
(2) Az önkormányzat az (1) bekezdésben meghatározott előirányzatból:
a) az Önkormányzat felújítási kiadás 10.643 ezer forint összeget,
b) beruházási kiadás 22.695 ezer forint összeget,
c) az egyéb felhalmozási kiadás 34.923 ezer forint összeget,
határoz meg.
(3) Az önkormányzat a finanszírozási kiadások összegét 194 ezer forintban határozza meg.
(4) A fejlesztési kiadásokat a 7. melléklet részletezi feladatonként.
7. § A működési kiadások kötelező és önként vállalt feladatok szerinti csoportosítását a 8. melléklet részletezi.
8. § A 9. melléklet tartalmazza az Önkormányzat 2017. évre várható bevételi és kiadási előirányzatainak teljesüléséről az előirányzat felhasználási ütemtervet és a likviditási tervet.
9. § Az Önkormányzat 2017-2020. évek költségvetési tervszámait a 10. melléklet tartalmazza.
10. § Az Önkormányzat engedélyezett létszámkeretét a 11. melléklet tartalmazza.
11. § Az önkormányzat 2017. évi adósságvállalásának felső határát a 12. melléklet tartalmazza.
12. § Az önkormányzat a főállású polgármester részére és közalkalmazottak részére 2017 évre bruttó 200.000 Ft/fő/év cafetéria keretet biztosít.
13. § Ez az önkormányzati rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
Csárdaszállás, 2017. február 7.
Petneházi Bálintné s.k. dr. Uhrin Anna s.k.
Polgármester Jegyző
Határidők, felelősök:
Határidő: azonnal