1. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Képviselő-testület
2018. február 13-i ülésére

Tárgy:   Csárdaszállás Községi Önkormányzat 2018. évi költségvetési rendelete
Készítette:   Ugrainé Gróf Éva
Előterjesztő:   Petneházi Bálintné polgármester
Véleményező bizottság:  

Tisztelt Képviselő-testület!
 
Az Államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23-26. §-a, valamint az államháztartási törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII.31.) kormányrendelet 24. és 26-29.§-ában meghatározottak alapján Csárdaszállás Községi Önkormányzatának 2018. évre vonatkozó költségvetési rendelet tervezetét az önkormányzat polgármestere február 15-ig nyújtja be a képviselő-testületnek. A Képviselő-testület elfogadta a 156/2017.(XII.12.) Csárdaszállás KT határozatával a 2018. évre vonatkozó költségvetési koncepciót, mely alapját képezi a költségvetési rendeletnek.
 
Csárdaszállás Község 2018. évi költségvetési rendeletét Magyarország 2018. évi költségvetéséről szóló 2017. évi C. törvény figyelembe vételével állítottuk össze. A központi költségvetési törvényben megfogalmazottak és a 2018. évi mutatószám felmérés alapján 2017. november hónapban ismerhettük meg az önkormányzati szintre lebontott helyi önkormányzatokat megillető működési támogatások jogcímeit és azok támogatási összegét.
 
Bevételek számbavétele
 
1.              Központi támogatások
1.1.Helyi önkormányzatok működésének általános támogatása
 
A települési önkormányzatok az önkormányzati törvényben meghatározott, célzott támogatással nem támogatott feladataihoz kapcsolódó elismerhető kiadásai csökkennek a helyi bevételek meghatározott mértékével és az ezt követően fennmaradó különbözethez biztosít a központi költségvetés támogatást.
 
Ezen támogatási kategórián belül külön jogcímenként jelennek meg az alábbiak:
 
Az önkormányzati hivatal működésének támogatása (4.580.000 Ft/fő)
 
A költségvetési törvény alapján a Gyomendrődi Közös Önkormányzati Hivatal (továbbiakban: közös hivatal) elismert létszáma – amire támogatás számítható - 39,27 fő (Gyomaendrőd elismert hivatali létszáma 36,54 fő, Hunya elismert hivatali létszáma 1,63 fő, Csárdaszállásé pedig 1,11 fő).  Településünkön a hivatal kirendeltségén foglalkoztatott köztisztviselői létszám 3 fő. Településünkre eső működési támogatás 5.038 ezer Ft. Csárdaszállás önkormányzatának a közös hivatal működésének finanszírozásához 2018. évre  5.926 ezer Ft-tal szükséges hozzájárulni. 2017. évről áthúzódó kiegészítő támogatás 1.209 ezer Ft, melyet a kirendeltség 2017. évben jelentkező működési kiadásaihoz kell biztosítania az önkormányzatnak.
 
1.2. Település-üzemeltetéshez kapcsolódó feladatellátás támogatása

a.       Zöldterület-gazdálkodással kapcsolatos feladatok támogatása a belterület nagysága alapján illeti meg az önkormányzatot, a költségvetési törvény 1.572 ezer Ft támogatást irányoz elő.
b.      Közvilágítás fenntartásának támogatása településkategóriánként számított átlagos, egy kilométerre jutó nettó működési kiadások figyelembevételével került megállapításra. 10.001 fő lakosságszám alatti települések esetében  a támogatás fajlagos összege 320.000 Ft/km. A költségvetési törvény 2.528 ezer Ft támogatást irányoz elő az Önkormányzat számára.
c.       Köztemető fenntartással kapcsolatos feladatok támogatása – a 2016. évi országosan összesített önkormányzati beszámolók ezen feladathoz kapcsolódó szakfeladatai alapján számított egy négyzetméterre eső nettó működési kiadás figyelembevételével történik a támogatás összegének meghatározása.10.001 fő lakosságszám alatti település esetében a támogatás fajlagos összege 69 Ft/m2. A költségvetési törvény 2018. évre vonatkozóan az Önkormányzat részére 100.000 Ft támogatást irányoz elő.
d.      Közutak fenntartásának támogatása – a 2016. évi országosan összesített önkormányzati beszámolók ezen feladathoz kapcsolódó szakfeladatai alapján településkategóriánként számított nettó működési kiadás figyelembevételével történik a támogatás összegének meghatározása. 10.001 fő lakosságszám alatti település esetében a támogatás fajlagos összege 227.000 Ft/km. A költségvetési törvény az Önkormányzat részére 1.235 ezer Ft összegű támogatást irányoz elő.
 
1.3. Egyéb kötelező önkormányzati feladatok támogatása

A központi költségvetés támogatást biztosít a települési önkormányzatok részére az 1.2. pontban nem nevesített helyi közügyek, valamint a helyben biztosítható közfeladatok körében ellátandó feladatokra. (Pl. településfejlesztés, településrendezés, óvodai ellátás, gyermekjóléti szolgáltatások és ellátások, lakás és helyiséggazdálkodás,  vízgazdálkodás, vízkárelhárítás, polgári védelem, katasztrófavédelem, helyi közfoglalkoztatás, hulladékgazdálkodás, stb.).
 
A költségvetési törvény szerinti támogatás összege 2.700 Ft/fő, Csárdaszállás település esetében egyéb települések kategóriában 3.500 ezer Ft az előirányzott támogatás összege.
 
1.4. Lakott külterülettel kapcsolatos feladatok támogatása - A központi költségvetés  támogatást biztosít a lakott külterülettel rendelkező települések 2017. január 1-jei állapot szerinti külterületi lakosok száma alapján. A támogatás mértéke 2.550 Ft külterületi lakosonként. A költségvetési törvény összesen 74 ezer Ft támogatást irányoz elő.
 
1.5. Beszámítás összege

Az 1.2.-1.4. jogcímek alapján meghatározott támogatások összegét csökkenteni kell az önkormányzat elvárt bevételének összegével. Az elvárt bevétel legfeljebb a 2016. évi iparűzési adóalap 0,55%-át jelenti. Amennyiben a települési önkormányzat egy lakosra jutó adóerő képessége 10.000 Ft alatt van, az elvárt bevétel százalékában lehetőség van a beszámítás összegének kiegészítésére. Csárdaszállás esetében ezen érték 43.622 Ft, így elvárt bevétel összege 7.881 ezer Ft. A település-üzemeltetési feladatok és egyéb kötelező önkormányzati támogatások és a lakott külterülettel kapcsolatos feladatok támogatása alapján a település részére meghatározott 9.009 ezer Ft támogatás összegéhez viszonyítva az elvárt bevétel 7.881 ezer Ft. 2018. évben az önkormányzatot megillető támogatás 1.128 ezer Ft. (2017. évben a központi költségvetési törvény az önkormányzat részére 240 ezer Ft  összegű szolidaritási hozzájárulási fizetési kötelezettséget írt elő.)
 
1.6. A települési önkormányzatok szociális feladatainak egyéb támogatása

Ebben a kategóriában a költségvetési törvény alapján a támogatás a 32.000 Ft egy lakosra jutó adóerő-képesség alatti települési önkormányzatok egyes szociális jellegű feladataihoz járul hozzá. Csárdaszállás Községi Önkormányzat egy főre jutó adóerő-képessége 43.622 Ft, ebből az következik, hogy az önkormányzat a törvény alapján nem részesül ilyen jogcímen támogatásban.
 
1.7. A települési önkormányzat szociális feladatainak támogatása

A települési önkormányzat szociális feladatai körében 2018. évben is működtet falugondnoki szolgálatot, melyre a központi költségvetés 2.500 ezer Ft támogatást biztosít. Az önkormányzat kötelező feladatai közé tartozik a településen iskolába járó alsós tanulók étkeztetéssel kapcsolatos feladatainak ellátása, melyhez az önkormányzat 13 fő étkezési kiadásaihoz várhatóan 988 ezer Ft támogatásban részesül. A gyermekétkeztetés feladat körében az önkormányzat 14 fő rászoruló gyermek szünidei étkeztetésének támogatása keretében várhatóan 255 ezer Ft összegű támogatásban részesül.
 
1.8. A települési önkormányzatok kulturális feladatainak támogatása

Ezen a jogcímen a községet megillető támogatás költségvetési törvény szerinti összege 1.800 ezer Ft. Ezt az összeget a muzeális intézményekre, a nyilvános könyvtári ellátás biztosítására, valamint a közművelődési feladatokra kell fordítani. Ezen jogcímen az előző évhez képest 600 ezer Ft összegű támogatásnövekedést irányzott elő a központi költségvetési törvény.
 
2.       Saját bevételek
 
2.1.            Közhatalmi bevételek

A helyi adó bevételként az önkormányzat 27.760 ezer Ft összeggel számol. Az előző évihez képest az iparűzési adó bevétel terv  3.000 ezer Ft-tal kevesebb, melynek oka az, hogy 2016. évi iparűzési adó bevallások alapján számított 2018. évi I. félévben esedékes adóelőleg csökkent, mely alapján az éves iparűzési adóbevétel terv is csökkentésre került.
Gépjárműadó bevételből az önkormányzatot megillető bevétel 40 %, a központi költségvetést megillető rész 60%. Tervezett önkormányzati bevétel 1.500 ezer Ft.
A Mezőőri szolgálat költségeinek finanszírozására az önkormányzat mezőőri járulékot szed be, melynek várható bevétele 2.200 ezer Ft.
 
2.2.           Önkormányzati vagyon bérbeadásával kapcsolatos bevételek

Az Önkormányzati lakások tervezett lakbér bevétele 2.200 ezer Ft, az előző évi bevételhez képest 100 ezer Ft összeggel kevesebb, ugyanis 2017. évben 2 bérlakás megszűnt, melyből egyik értékesítésre került, a másikat pedig más célra használja.  Az önkormányzat egyéb helyiségek bérbeadásából és haszonbérből származó tervezett általános forgalmi adót is tartalmazó bevétele 3.429 ezer Ft, az előző évihez képest 1206 ezer Ft-tal kevesebb, melynek oka az, hogy 2017. évről 2018- évre nem húzódott át bérleti díj átutalás.
 
2.3.           Közfoglalkoztatás támogatása

Közfoglalkoztatás keretében megtermelt késztermékek értékesítéséből származó tervezett – általános forgalmi adót is tartalmazó - bevétel 1.730 ezer Ft.
 
2.4.           Étkezés térítési díj

Gyermekétkeztetésben résztvevők általános forgalmi adót is tartalmazó étkezési díjának tervezett összege 566 ezer Ft. 3 gyermek 100 %-os térítési díjat, 5 gyermek pedig 50 %-os térítési díjat fizet. Az ingyenesen étkezők száma 5 fő. Az önkormányzatnak várhatóan 731 ezer Ft-tal kell kiegészítenie az iskolai gyermekétkeztetés költségeit.
 
3.      Működési célú támogatások államháztartáson belülről
 
3.1.            Csárdaszállás Községi Önkormányzat 2018. évben is tovább szeretné folytatni közfoglalkoztatási programját. 2018. évben a Start mezőgazdasági mintaprogram keretében 15 fő közfoglalkoztatott alkalmazását, a közút mintaprogram keretében 8 fő foglalkoztatását, illetve a hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás keretében 1 fő 6 órás foglalkoztatását tervezi 100 %-os támogatással. A közfoglalkoztatásba bevonhatók száma az elmúlt 1 év alatt 13 fővel csökkent. Az Önkormányzatnak 2018. évben 24 fő közfoglalkoztatott alkalmazását tervezi, melyhez 34.273 ezer Ft összegű a Békés Megyei Kormányhivatal Gyomaendrődi Járási Hivatala Foglalkoztatási Osztálya általi támogatás várható.
 
3.2.            A Mezei Őrszolgálat működéséhez a központi költségvetés havonta 90 ezer Ft támogatást biztosít. Éves szinten az önkormányzat 1.080 ezer Ft támogatásra számol.
 
3.3.           Központi költségvetési szervtől átvett működési támogatás a mezőgazdasági tevékenységhez kapcsolódó földalapú támogatás, mely 1.540 ezer Ft.
 
3.4.           Az önkormányzat pályázatot nyújtott be konzorciumi formában az EFOP-1.5.3-16-os pályázati felhívásra „Humán szolgáltatások fejlesztése térségi szemléletben a Gyomaendrődi Járásban” címmel. A pályázat eredményesen zárult. A támogató hatóság 2017. december 4-én 25.048 ezer Ft összegű támogatásról tájékoztatta önkormányzatunkat. A programhoz az önkormányzat 100 %-os mértékű előleg igénylésére jogosult.
 
 
4.       Felhalmozási célú bevételek

Lakáskölcsön visszafizetéséből származó tervezett bevétel a szerződésben foglaltak alapján 280 ezer Ft.
 
5.      2017. évi maradvány
 
Az önkormányzat 2017. évi gazdálkodásának eredményeként várható maradványa 72.092 ezer Ft, melyből 12.655 ezer Ft a működési célú, 59.437 ezer Ft pedig a felhalmozási célú finanszírozási bevétel.
 
6.      Kiadások számbavétele
 
A kiadások tervezésénél általános elv volt, hogy az előterjesztés készítésének időszakában ismert változások kerüljenek beépítésre a rendelettervezetbe, az egyéb kiadások vonatkozásában pedig az előző év tervszámai jelenjenek meg.
Az önkormányzat jogalkotói és általános igazgatási tevékenysége körében számolja el a választott tisztségviselők (polgármester, alpolgármester, 3 fő képviselő) juttatását, illetve a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal csárdaszállási kirendeltsége költségeinek a központi költségvetés által nem finanszírozott részének összegét.
 
Az Önkormányzat kötelező feladatai körében 2018. évben is tervezi a településüzemeltetéshez kapcsolódó feladatok (közvilágítás, zöldterület gazdálkodás, köztemető fenntartás, közutak és belvízelvezető csatornák fenntartás, hulladék kezelését, és egyéb községgazdálkodási feladatok) megvalósítását. A településüzemeltetés feladatainak egy részét az önkormányzat közfoglalkoztatás keretében (zöldterület-gazdálkodás, közutak  karbantartás) tervezi elvégezni.
 
Az önkormányzat a közterület rendjének fenntartása érdekében 1 fős mezőőri szolgálatot működtet. 2018. évben a feladaton tervezett kiadásokat egyrészt a feladatra nyújtott  állami támogatás, valamint az önkormányzat által beszedésre kerülő mezőőri járulék nyújt fedezetet.
Az önkormányzat a kulturális feladatai körében nyilvános mozgó könyvtárat működtet a Békés Megyei Tudásházzal együttműködve.
 
Az Önkormányzat 2018. évben is tervezi működtetni szociális tevékenysége körében a falugondnoki szolgálatot, illetve biztosítani kell a Csárdaszálláson működő általános iskola diákjainak étkeztetését, továbbá a hátrányos helyzetű gyermekek intézményen kívüli szünidei étkeztetésének biztosítását.
 
7.      Felhalmozási kiadások

Az önkormányzat költségvetése a felújítások között tartalmazza az ALFÖLDVÍZ Zrt-vel kötött szerződés alapján a 2017-2018. évben esedékes ivóvíz rekonstrukciós kiadást 2.067 ezer Ft összeggel. Az ALFÖLDVÍZ Zrt. 2017. évben elkezdte az Arany János úton és a Kossuth úton az ivóvíz hálózat rekonstrukcióját, melynek pénzügyi rendezésére is 2018. évben kerül sor.   Az önkormányzat 2018. évben járda felújításra 5.000 ezer Ft költségkeretet tervez.
Az önkormányzat költségvetése fejlesztési kiadásként a Kisezüsti út építésének saját erejét 20.000 ezer Ft összegben tartalmazza, melyre az önkormányzat a Vidékfejlesztési Program kerekében pályázatot nyújtott be.  A Magyar Államkincstár tájékoztatása szerint az önkormányzat pályázata támogatásban részesül. A támogatás összege még nem ismert.  Az önkormányzat a közút közfoglalkoztatás keretében megtervezett kisértékűtárgyi eszközök (5 db damilfej) 200 ezer Ft összegű beszerzését tartalmazza. Az önkormányzat fejlesztési kiadások körében Tűzfal védelmi szoftver beszerzését tervezi 200 ezer Ft összegben, célszerű a kis értékű tárgyi eszközök beszerzéséhez is egy 500 ezer Ft összegű költségvetési keretet tervezni, valamint  2017. évről áthúzódik a település arculati kézikönyv elkészítésének 950 ezer Ft költsége. Az önkormányzat lakásgazdálkodási feladata keretében a lakosság részére 800 ezer Ft lakáskölcsönt tartalmaz.
 
8. Költségvetési tartalékok

A költségvetési rendelet 35.835 ezer Ft tartalékot tartalmaz, melyből 5.835 ezer Ft a működési rendkívüli események kiadásaira lett elkülönítve, 30.000 ezer Ft pedig a felhalmozási célú tartalék pályázati saját erő.
 
A 2018. évi költségvetésében várható bevételeinek és kiadásainak alakulása: 
 
Megnevezés
Összeg ezer Ft-ban
Működési bevételek
106.971
Felhalmozási bevételek
280
Finanszírozási bevételek
72.092
Bevételek összesen
179.343
Működési kiadások
119.333
Felhalmozási kiadások
59.717
Finanszírozási kiadások
293
Kiadások összesen
179.343
Forrás hiány
0
 
 
A tervszámok alapján az önkormányzat 2018. évben képződő bevételeiből működtetni tudja a települést.
 
Előzetes hatásvizsgálat

A költségvetési rendelet társadalmi, gazdasági hatása:

A Csárdaszállás Község 2018. évi költségvetési rendelete stabil gazdálkodást biztosít a település számára. Az állami támogatás összege növekedést mutat az előző évhez képest, melynek oka az adóerő-képesség mértékének csökkenése. A gazdálkodást nagymértékben befolyásolja az iparűzési adó bevétel, melynek évenkénti alakulása változó.
A településen élők a Békés Megyei Kormányhivatal Gyomaendrődi Járási Hivatala Foglalkoztatási Osztálya támogatásával megszervezett közfoglalkoztatás keretében az ebben a jogviszonyban foglalkoztatottak napi megélhetést biztosító jövedelemhez jutnak, melynek összege magasabb, mint a foglalkoztatást helyettesítő támogatás. Munkájuk során értéket teremtenek azáltal, hogy a mezőgazdasági termelés során egyrészt a megtermelt termékből természetbeni juttatásban részesülnek, másrészt a felesleget értékesíteni is lehet, de ezt a bevételt vissza kell forgatni a közfoglalkoztatás kiadásaira. A településüzemeltetési feladatokat végző közfoglalkoztatottak által elvégzett munkák kiváltják azokat a szolgáltatási kiadásokat, amelyeket az önkormányzatnak saját erejéből kellene megvalósítani.
 
Környezeti és egészségi következményei:

A megalkotásra kerülő költségvetési rendeletnek környezetre és egészségre nincs káros hatása.
A rendelet megalkotásának szükségessége:

A költségvetési rendeletet megalkotását az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény írja elő, megalkotása kötelező, elmaradásának következménye az állami támogatás felfüggesztése, illetve a vele kapcsolatos adatszolgáltatás elmulasztása bírságot von maga után.
Személyi, tárgyi és pénzügyi feltételek:
 
A település 2018. évi költségvetési rendeletében meghatározott feladatai végrehajtásához rendelkezik a szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételekkel.
 
Indoklás Csárdaszállás Községi Önkormányzat 2018. évi költségvetési rendeletéhez

 A költségvetési rendelettervezet 1.§-ában meghatározott 172.851 ezer Ft bevételi és kiadási főösszeg meghatározásában Magyarország 2018. évi központi költségvetéséről szóló 2017. évi C. törvény az irányadó. Az állami támogatások vonatkozásában, az államháztartási törvény alapján költségvetési hiány nem tervezhető. A költségvetési egyensúly biztosított.
 
A rendelet 2.§-ában meghatározott 100.480 ezer Ft működési bevétel az ellátandó feladatokhoz szükséges bevételeket tartalmazza, mely az önkormányzat sajátosságait figyelembe véve tovább nem növelhető. Az egyéb felhalmozási bevétel 280 ezer Ft összege a lakáskölcsön visszafizetésének összegét tartalmazza.
 
A rendelet 3.§-ban meghatározott jogcímenkénti bevételek feladatonként lettek kidolgozva, melyek az önkormányzat feladataihoz kapcsolódva tovább nem növelhetők.
 
A rendelet 4. §-ában meghatározott önkormányzati működési kiadások összesen 107.007 ezer Ft összegben az önkormányzat működéséhez kapcsolódó feladatok személyi és tárgyi feltételeinek költségeit tartalmazza. A személyi juttatások és hozzá kapcsolódó járulékok kiadásainak előirányzata a közalkalmazottakra vonatkozóan a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény az irányadó, a Magyarországi helyi önkormányzatokról szóló törvény főállású polgármesterre vonatkozó besorolás alapján, illetve a közfoglalkoztatás keretében a munkatörvénykönyve alapján került betervezésre, illetve társadalombiztosítási és adótörvények figyelembevételével lett kialakítva.
 
Az önkormányzati segélyezés körében betervezett 2.070 E Ft kiadás az önkormányzat szociális rendelete, valamint a gyermekek és fiatal felnőttek részére nyújtandó támogatásokról szóló rendelete alapján került betervezésre.
 
A rendelet 5 §-ában meghatározott működési célú pénzeszköz átadás a csárdaszállási kirendeltséghez kapcsolódó, de a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatalnál kifizetett igazgatási kiadások összegét tartalmazza, melynek forrásául a Csárdaszállási Önkormányzat  által biztosított pénzeszköz átadás szolgál.
 
A rendelet 6.§-ában a fejlesztési kiadásokra tervezett 65.551 ezer Ft egyrészt az önkormányzat 2018 évi fejlesztési elképzelései körében a Kisezüsti útépítéssel kapcsolatos a pályázathoz kapcsolódó saját erőt tartalmazza. A közfoglalkozás keretében, illetve az önkormányzat egyéb területen tervezett tárgyi eszköz beszerzési költséget, illetve a tervezett lakásvásárlási kölcsön kifizetését foglalja magába.
 
A rendelet 7.§,- 9. §-ban meghatározott mellékletek kimutatásait az államháztartási törvény írja elő.
 
A rendelet 10. §-ában az önkormányzat feladatai elvégzéséhez meghatározott létszámkeret került meghatározásra az államháztartási törvény alapján.
 
A rendelet 11. §-ában az önkormányzat 2018. évi lehetséges adósságvállalás felső határát 16.330 ezer Ft összegben határozza meg.
Magyarország 2018. évi Költségvetéséről szóló törvény meghatározza a cafetéria maximális keretét, mely figyelembevételével került meghatározásra a rendelet 12. §-ában az Önkormányzat alkalmazásában lévő főállású polgármester és közalkalmazottak részére a cafetéria keret összege.
Csárdaszállás Község Polgármestere a község 2018. évre vonatkozó költségvetés rendelettervezetét elfogadás céljából a Képviselő-testület elé beterjeszti.
 
Kérem a Tisztelt Képviselő-testülettől Csárdaszállás Község Polgármestere által beterjesztett a község 2018. évre vonatkozó költségvetés rendelettervezet megtárgyalását és elfogadását.
 
 

Döntéshozói vélemények

Ügyrendi és Pénzügyi Ellenőrző Bizottság    
 
Döntési javaslat

"Csárdaszállás Községi Önkormányzat 2018. évi költségvetési rendelete"

Tervezett döntéstípus: rendelet
Tervezett ágazati besorolás: költségvetés
A Képviselő-testület a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.

 Csárdaszállás Községi Önkormányzat Képviselő-testületének
…./2018. (..) önkormányzati rendelete
Csárdaszállás Községi Önkormányzatának 2018. évi költségvetéséről
 
Csárdaszállás Községi Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában foglalt feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
 
1. § Csárdaszállás Községi Önkormányzatának (a továbbiakban: Önkormányzat) Képviselő-testülete az Önkormányzat 2018. évi költségvetésének
a) bevételi főösszegeként 179.343 ezer forintot,
b) kiadási főösszegeként 179.343 ezer forintot
állapít meg az 1. mellékletben részletezettek szerint.
 
2. § Az Önkormányzat az 1. § a) pontjában meghatározott bevételi főösszegen belül
a) a működési bevétel előirányzatot 106.971 ezer forint összegben,
b) a felhalmozási bevétel előirányzatot 280 ezer forint összegben,
c) finanszírozási bevétel-működési célú előirányzatot 12.655 ezer forint összegben
d)finanszírozási bevétel-fejlesztési célú előirányzatot 59.437 ezer forint összegben
állapít meg. a 2. mellékletben részletezettek szerint.
 
3. § Az Önkormányzat bevételeinek jogcímenkénti részletezését a 3. melléklet tartalmazza.
 
4. § (1) Az 1. § b) pontjában meghatározott kiadási főösszegen belül az Önkormányzat működési kiadásainak előirányzata 119.333 ezer forint.
(2)  Az önkormányzat az (1) bekezdésben meghatározott kiadási előirányzatból:
a) személyi juttatás 47.786 ezer forint,
b) munkaadót terhelő járulék 6.863 ezer forint,
c) dologi kiadás 48.460 ezer forint,
d) működési célú támogatásértékű kiadás 7.519 ezer forint.,
e) működési célú pénzeszköz átadás államháztartáson kívülre 800 ezer forint,
f) a működési célú céltartalék 5.835 ezer forint,
g) ellátottak pénzbeli juttatása 2.070 ezer forint összegben
állapítja meg a 4. mellékletben részletezettek szerint.
 
5. § Az Önkormányzat működési kiadásainak kormányzati funkciónkénti részletezését az 5. melléklet, a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal Csárdaszállási Kirendeltségének költségvetését a 6. melléklet tartalmazza.
 
6. §  (1) Az Önkormányzat fejlesztési kiadásainak előirányzata 59.717 ezer forint.
(2) Az önkormányzat az (1) bekezdésben meghatározott előirányzatból:
a) az Önkormányzat felújítási kiadás 7.067 ezer forint összeget,
b) beruházási kiadás 21.850 ezer forint összeget,
c) az egyéb felhalmozási kiadás 30.800 ezer forint összeget,
határoz meg.
(3) Az önkormányzat a finanszírozási kiadások összegét 293 ezer forintban határozza meg.
(4) A fejlesztési kiadásokat a 7. melléklet részletezi feladatonként.
 
7. § A működési kiadások kötelező és önként vállalt feladatok szerinti csoportosítását a 8. melléklet részletezi.
 
8. § A 9. melléklet tartalmazza az Önkormányzat 2018. évre várható bevételi és kiadási előirányzatainak teljesüléséről az előirányzat felhasználási ütemtervet és a likviditási tervet.
 
9. § Az Önkormányzat 2018-2021. évek költségvetési tervszámait a 10. melléklet tartalmazza.
 
10. § Az Önkormányzat engedélyezett létszámkeretét a 11. melléklet tartalmazza.
 
11. § Az önkormányzat 2018. évi adósságvállalásának felső határát a 12. melléklet tartalmazza.
12. § Az önkormányzat a főállású polgármester részére és közalkalmazottak részére 2018. évre bruttó 200.000 Ft/fő/év cafetéria keretet biztosít.
14. §  Ez az önkormányzati rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
 
 
 

Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

« Vissza
Vissza a főmenübe