4. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
Az Ügyrendi és Pénzügyi Ellenőrző Bizottság
2018. március 27-i ülésére

Tárgy:   Közbeszerzési szabályzat és a 2018. évi terv
Készítette:   Pardi László
Előterjesztő:   Petneházi Bálintné polgármester

 Tisztelt Képviselő-testület!
 
2018. január 1-én hatályba lépett az elektronikus közbeszerzés részletes szabályairól szóló 424/2017. (XII. 19.) Korm. rendelet, mely szerint a 2018. április 15-ét követően induló közbeszerzési eljárásokat már csak elektronikus formában, az erre a célra kifejlesztett internetes felületen keresztül lehet lebonyolítani. Az elektronikus rendszer használata a közbeszerzési eljárások adminisztrációját érinti, így a döntéshozatali eljárást nem érinti.
Ezek a jogszabályi változások miatt a jelenleg érvényben lévő közbeszerzési szabályzat módosítása szükséges, melyhez a tervezetet Dr. Varga Imre ügyvéd, felelős akkreditált közbeszerzési szakértő segítségével elkészítettük.
Jelen előterjesztés döntési javaslata tartalmazza a hatályos Szabályzatunkat alapul vevő új Közbeszerzési Szabályzat tervezetet. Az új szabályzat alapvetően a jelenleg is hatályban lévő szabályzatra épül, de beépítésre került az elektronikus közbeszerzési rendszer használatára vonatkozó egyedi szabályok. A döntési hozatali rendszerben változtatás nem történik.
A szabályzatot a 2018. április 15. után induló közbeszerzési eljárások esetében szükséges alkalmazni, ezzel egy időben hatályát veszti Csárdaszállás Községi Önkormányzata Képviselő-testületének 55/2016. (VI.23.) határozatával jóváhagyott Közbeszerzési Szabályzata.
 
A jelenleg hatályban lévő Közbeszerzési Szabályzatunk 2.) pontja alapján minden év március 31-ig a Közbeszerzési Csoport éves összesített közbeszerzési tervet készít, melyet az Önkormányzat Képviselő-testülete fogad el.
A Közbeszerzési tervnek tartalmaznia kell:
- a közbeszerzéseket tárgy szerinti bontásban,
- a közbeszerzéseket az eljárás rendje szerint csoportosítva,
- a közbeszerzési eljárás típusát,
- lefolytatásának tervezett időpontját,
- a beszerzés becsült értékét.
 
A Közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény (továbbiakban Kbt.) 42. § (1) bekezdése szerint az 5. § (1) bekezdésében meghatározott ajánlatkérők (Önkormányzatunk az 5. § (1) bek. c) pontja szerinti Ajánlatkérőnek minősül) a költségvetési év elején, legkésőbb március 31. napjáig éves összesített közbeszerzési tervet (a továbbiakban: közbeszerzési terv) készítenek az adott évre tervezett közbeszerzéseikről, mely közbeszerzési terv nyilvános. A (3) bekezdés szerint a közbeszerzési terv nem vonja maga után az abban megadott közbeszerzésre vonatkozó eljárás lefolytatásának kötelezettségét. Az ajánlatkérő a közbeszerzési tervben nem szereplő közbeszerzésre vagy a tervben foglaltakhoz képest módosított közbeszerzésre vonatkozó eljárást is lefolytathat a módosításra vonatkozó rendelkezések figyelembe vételével.
Mindezeken felül az ajánlatkérő köteles a Közbeszerzési Hatóság által működtetett Közbeszerzési Adatbázisban - amennyiben a Közbeszerzési Adatbázisban való közzététel nem lehetséges, a saját vagy a fenntartója honlapján - közzétenni a közbeszerzési tervet, valamint annak módosítását az elfogadást követően haladéktalanul.
 
A Közbeszerzési Csoport elkészítette a 2018. évi közbeszerzési terv tervezetét.
 
Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet az előterjesztés megtárgyalására, a döntési javaslatok jóváhagyására!
 
 

1. döntési javaslat

"Szabályzat elfogadása"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: közbeszerzés
Az Ügyrendi és Pénzügyi Ellenőrző Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

Csárdaszállás Községi Önkormányzatának Képviselő-testülete a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény (a továbbiakban: Kbt.) 27. § (1) bekezdése, valamint az elektronikus közbeszerzés részletes szabályairól szóló 424/2017. (XII. 19.) Korm. rendelet (EKR rendelet) alapján az alábbi Közbeszerzési Szabályzatot fogadja el:
CSÁRDASZÁLLÁS KÖZSÉGI ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK
 
 
 
 
 
…/2018. (………………)  Kt. határozata
 
 
 
CSÁRDASZÁLLÁS KÖZSÉGI ÖNKORMÁNYZATA
 
 
 
 
 
 
KÖZBESZERZÉSI
SZABÁLYZATA
 
 
A Közbeszerzésekről szóló
 2015. évi CXLIII. törvény
 valamint az elektronikus közbeszerzés
 részletes szabályairól szóló 424/2017 (XII.19) Korm.rendelet
alapján
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hatályos: 2018. április 15.
 
 
Csárdaszállás Községi Önkormányzatának Képviselő-testülete a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény (a továbbiakban: Kbt.) 27. § (1) bekezdése valamint az elektronikus közbeszerzés részletes szabályairól szóló 424/2017. (XII. 19.) Korm. rendelet (EKR rendelet) alapján az alábbi Közbeszerzési Szabályzatát (a továbbiakban: Szabályzat) az alábbiak szerint fogadja el.
 
I.
A Szabályzat hatálya
 
A Szabályzat Hatálya alá tartozik:
Csárdaszállás Községi Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) Kbt. hatálya alá tartozó beszerzései.
 
A Szabályzat hatálya kiterjed az Önkormányzat által szerződés alapján ellátott gesztor önkormányzati feladatokkal kapcsolatos beszerzésekre is, figyelemmel a létrehozó szerződés szerint érvényesülő döntési rendre.
 
A közbeszerzés értékének meghatározására a Kbt. 15-20 §-ok rendelkezéseit kell alkalmazni.
 
Az uniós értékhatárokat elérő vagy meghaladó értékű közbeszerzésekre a Kbt. Második Részét, az ezek alatti és egyben a nemzeti értékhatárokat elérő értékű közbeszerzésekre a Harmadik Részét alkalmazva kell eljárni, kivéve, ha a Kbt. másként rendelkezik.
 
II.
A közbeszerzési eljárás fajtái
 
A közbeszerzési eljárás fajtáiról az alkalmazandó rendelkezések rövid összefoglalójáról, határidőkről szóló tájékoztatás jelen szabályzat 1. számú melléklete tartalmazza.
 
III.
Sajátos beszerzési módszerek:
 
A közbeszerzési eljárás fajtáiról az alkalmazandó rendelkezések rövid összefoglalójáról, határidőkről szóló tájékoztatás jelen szabályzat 2. számú melléklete tartalmazza.
 
IV.
A közbeszerzések tervezése, előkészítése, lefolytatása
 
 
 
1.) A közbeszerzések előkészítését és megvalósítását, a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. tv., valamint a közbeszerzésekkel kapcsolatos kormány és miniszteri rendeletek rendelkezései alapján kell végrehajtani.
 
2.) A közbeszerzések tervezése
 
Az adott évre tervezett közbeszerzési eljárásokról, illetve beszerzésekről az éves költségvetés alapján legkésőbb minden év március 31-ig a Városüzemeltetési Osztály éves összesített közbeszerzési tervet (a továbbiakban: közbeszerzési terv) készít, melyet az Önkormányzat Képviselő-testülete fogad el. A Közös Hivatal közbeszerzési éves összesített közbeszerzési tervét a Jegyző fogadja el.
A közbeszerzés tervezésével és előkészítésével kapcsolatban a Városüzemeltetési Osztály ellátja mind a Csárdaszállás Községi Önkormányzat, mint a Gyomaendrőd Közös Önkormányzati Hivatal közbeszerzéssel kapcsolatos feladatait– Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya – tekintetében is.
A közbeszerzési tervnek tartalmaznia kell:
 
a.) a közbeszerzés tárgyát,
b.) a közbeszerzés tervezett mennyiségét,
c.) a közbeszerzésre irányadó eljárási rendet,
d.) a tervezett eljárás fajtáját,
e.) az eljárás megindításának tervezett időpontját,
 f.) a szerződés teljesítésének várható időpontját.
 
Az elfogadott közbeszerzési tervet, illetve a módosításait haladéktalanul közzé kell tenni az EKR-ben. A lefolytatott közbeszerzési eljárásokról a 44/2015. (XI. 2.) MvM rendelet 40 §-a szerint éves statisztikai összegzést kell készíteni és a tárgyévet követő év május 31-ig közzétenni. A közzétételekről a Városüzemeltetési Osztály gondoskodik.
 
A közbeszerzési terv nyilvános, amelyet legalább 5 évig kell megőrizni. A Közbeszerzési Hatósági vagy a jogszabályban az ajánlatkérő ellenőrzésére feljogosított szerv kérésére a közbeszerzési tervet az ajánlatkérő köteles megküldeni vagy rendelkezésre bocsátani, az EKR-ben a hozzáférést biztosítani.
 
3.) A közbeszerzési értékhatárt el nem érő beszerzések:
 
Csárdaszállás Községi Önkormányzatának, valamint a Gyomaendrőd Közös Önkormányzati Hivatal Kbt. hatálya alá nem tartozó beszerzéseinek előkészítését és végrehajtását a beszerzések lebonyolításának szabályzatában foglalt rendelkezések figyelembevételével kell lefolytatni.
 
4.) A közbeszerzési eljárás előkészítése:
 
A közbeszerzési eljárásokat a Kbt. 40 § (1) bek. szerint az elektronikus közbeszerzés részletes szabályairól szóló rendelet (EKR) szerint kell előkészíteni és lebonyolítani. Az ajánlatkérő köteles az EKR-ben regisztrációját kezdeményezni, illetve az adatokban bekövetkezett változások esetén a módosítást bejelenteni. Az EKR rendszer használatához az önkormányzat városüzemeltetési osztályvezetőjét kell regisztrálni. A regisztrációt a Közbeszerzési Hatóság hagyja jóvá.
 
Az EKR alkalmazására vonatkozó jogosultságok gyakorlásának rendjét az ajánlatkérő úgy határozza meg, hogy a Városüzemeltetési Osztály osztályvezető köteles a www.ekr.gov.hu –n magát és az önkormányzatot regisztrálni, és szükség esetén a regisztrált személyekben bekövetkező változáskor a regisztrációt elvégezni. Regisztrációra kötelezett személy a polgármester, a jegyző és a Pénzügyi osztály vezetője is. Az ajánlatkérő dönt, hogy a jogosultságok hozzáféréséhez ezen kívül ki kerüljön regisztrálásra. A műszaki osztályvezető felelős az egyes eljárások esetében az EKR-be feltöltendő anyagokért, amennyiben azt nem a közbeszerzési szaktanácsadó végzi, vagy a szaktanácsadónak nincs az EKR-hez hozzáférése. Amennyiben szakértő megbízására kerül sor, az EKR-ben végzendő eljárási cselekményeket a szakértő köteles teljesíteni.
 
Az ajánlatkérő és a gazdasági szereplők között a közbeszerzési eljárással kapcsolatosan az írásbeli kommunikáció elektronikus úton az EKR-ben történik. A Kbt. kommunikációra vonatkozó szabályai csak akkor alkalmazhatók, ha az EKR rendelet szerint az elektronikus kapcsolattartás nem kötelező.
 
Az ajánlatkérő köteles a közbeszerzési eljárást a beszerzés tárgyára és a becsült értékére tekintettel megfelelő alapossággal előkészíteni.
A közbeszerzési dokumentumoknak biztosítaniuk kell, hogy a gazdasági szereplők műszakilag megfelelő, fizikailag megvalósítható és gazdasági szempontból reális ajánlatot tudjanak adni.
Az ajánlatkérő a becsült érték meghatározása céljából köteles külön vizsgálatot végezni és annak eredményét dokumentálni. Az ajánlatkérő a vizsgálat során az alábbi objektív alapú módszereket alkalmazhatja.
Az ajánlatkérő köteles a becsült érték meghatározása céljából külön vizsgálatot végezni és annak eredményét dokumentálni. A vizsgálat során az ajánlatkérő objektív alapú módszereket alkalmazhat. Ilyen módszerek különösen
a) a beszerzés tárgyára vonatkozó indikatív ajánlatok bekérése,
b) a beszerzés tárgyára vonatkozó, arra szakosodott szervezetek által végzett piackutatás,
c) igazságügyi szakértő igénybe vétele,
d) szakmai kamarák által ajánlott díjszabások,
e) szakmai kamarák által előállított és karbantartott, megvalósítási értéken alapuló, részletes építési adatbázis,
f) a Közbeszerzési Hatóság által kiadott árstatisztika,
g) az ajánlatkérő korábbi, hasonló tárgyra irányuló szerződéseinek elemzése.
h) tervezői költségbecslés
 
Az ajánlatkérő az eljárás előkészítése körében a becsült érték meghatározása céljából végzett vizsgálatot a független szakértőkkel, hatóságokkal, piaci részt vevőkkel folytatott előzetes konzultációról készült iratot, valamint ajánlatok bírálata értékelése során keletkezett dokumentumok (bb. jkv., bírálati lapok) egyszerű elektronikus másolatát köteles feltölteni az EKR-be.
 
Az építési beruházások esetében csak a külön jogszabályokban meghatározott követelményeknek megfelelő tervek birtokában indítható meg közbeszerzési eljárás. Az ajánlatkérő a verseny tisztaságára, az esélyegyenlőségre és az egyenlő elbánásra vonatkozó alapelvek figyelembe vétele mellett az eljárás megindítása előtt független szakértőkkel, hatóságokkal, illetve piaci résztvevőkkel előzetes piaci konzultációt folytathat a gazdasági szereplők tájékoztatása érdekében.
 
Az eljárás előkészítésében és lefolytatásában az ajánlatkérő nevében nem vehet részt olyan személy vagy szervezet, amely vagy aki a Kbt. 25. §-a alapján összeférhetetlen.
 
Ajánlatkérő a közbeszerzési eljárás előkészítésében és lefolytatásában a közbeszerzési szakértelem biztosítására felelős akkreditált közbeszerzési szaktanácsadót (FAKSZ, továbbiakban: szaktanácsadó), illetve szakértő szervezetet bízhat meg. Szaktanácsadó megbízása esetén, a szaktanácsadó aláírásával köteles ellátni:
 
a) a közbeszerzési eljárást megindító felhívást és – a műszaki tervdokumentáció és az árazatlan költségvetés kivételével – a közbeszerzési dokumentumokat
 
b) - elektronikusan benyújtott és felbontott ajánlatok esetén az elektronikus rendszer által generált bontási jegyzőkönyv kivételével – a bontási jegyzőkönyvet, a bíráló bizottsági munkáról készült jegyzőkönyvet és
 
c) az összegzést, összegzéseket
 
 
A részben vagy egészben európai uniós forrásból megvalósuló, valamint árubeszerzés és szolgáltatás megrendelése esetén az uniós értékhatárt meghaladó, építési beruházás esetén az ötszázmillió forintot meghaladó értékű közbeszerzési eljárásba az ajánlatkérő köteles felelős akkreditált közbeszerzési szaktanácsadót bevonni.
 
A Képviselő-testület a Városüzemeltetési Osztály javaslata alapján létrehozza a legalább 3 tagú Bíráló Bizottságot.
Az ajánlatok szükség esetén a hiánypótlás, felvilágosítás vagy indokolás megadását követő elbírálására és értékelésére.
 
 A közbeszerzési eljárás előkészítése, a felhívás és a közbeszerzési dokumentumok elkészítése, valamint az ajánlatok értékelése során és az eljárás más szakaszában a Bíráló Bizottság tagjainak, az ajánlatkérő nevében eljáró, illetve az eljárásba bevont más személyeknek és szervezeteknek együttesen rendelkezniük kell a közbeszerzés tárgya szerinti szakmai, közbeszerzési, jogi és pénzügyi szakértelemmel.
 
Nem lehet a Bíráló Bizottság tagja, aki a közbeszerzési eljárást lezáró döntést hozza meg. A testületi döntéshozatal esetén a Bíráló Bizottságban képviselő-testület tagja kizárólag tanácskozási joggal vehet részt.
 
 
5.) A Bíráló Bizottság feladata:
- pénzügyi, műszaki és piaci paraméterek alapján a beszerzési tárgy jellemzőinek részletes megfogalmazása (IV. 3. pont figyelembevételével)
- a lehetséges ajánlattevők alkalmassági/alkalmatlansági ismérveinek részletes összeállítása
- az elbírálás szempontjainak, illetve részszempontjainak és értékelési módszertanának leírása
- részvétel az közbeszerzési dokumentum szakmai részének elkészítésében és a részletes szerződési feltételek meghatározásában
- ajánlattevőkkel történő kapcsolattartás, helyszíni szemle lebonyolítása
- a beérkezett ajánlatok bontása és értékelése
- az ajánlatok elbírálása
- írásbeli szakvélemény és döntési javaslat készítése az eljárást lezáró döntést meghozó a Képviselő-testület (a továbbiakban: Testület) részére
- szerződés aláírásra való előkészítésében részvétel
- az eljárás során készítendő jegyzőkönyvek, tájékoztatások szakmai részének elkészítése
- előzetes vitarendezési kérelem beérkezése esetén közreműködik a válasz megfogalmazásában
 
6.) Az ajánlatkérő előkészíti az eljárást megindító (meghirdető) hirdetmény, felhívás és dokumentáció tervezetét, melyet a Testület fogad el.
 
A Testület dönt arról, hogy az adott közbeszerzés milyen eljárással kerüljön lefolytatásra, különösen, hogy:
- az előzetes tájékoztató hirdetmény alapján (közvetlen részvételi felhívással), illetve
- az uniós értékhatár alatti, de a nemzeti értékhatárt elérő eljárás esetén a Kbt. 113 § (1) bekezdés szerinti összefoglaló tájékoztató közzétételével, vagy a 115 §-ban meghatározott közvetlen írásbeli ajánlattételi felhívás szerint, valamint arról is, hogy ír-e elő alkalmassági feltételt az eljárásban.
- a gazdasági szereplők személyéről a Kbt. 115 § (2) bekezdésében foglaltak figyelembevételével a Testület az eljárást megindító hirdetmény elfogadásával egyidejűleg dönt.
 
7.) A közbeszerzési eljárás lefolytatása:
 
A részvételi, ajánlati felhívás, tervpályázati kiírás legkorábban a részvételi, ajánlatkérési dokumentáció végleges (rendelkezésre bocsátható állapotú) változata elkészültekor jelentethető meg, a közzétételi rendeletben meghatározott hirdetmény mintával az EKR rendeletben meghatározott eltérésekkel és követelménynek megfelelő formában. Az ajánlattételi határidőt munkanapokon, reggel 8,00 és 16,00 óra közötti időszakra eső időpontban kell meghatározni. A kérelmet és mellékleteit az EKR-ben kell létrehozni és az EKR-en keresztül kell a Közbeszerzési Hatóságnak megküldeni az ajánlatkérő elektronikus levélcímének megadásával.
 
Az ajánlattevők személyéről a Kbt. 115 § (2) bekezdésében foglaltakra figyelemmel a Testület az eljárást megindító hirdetmény elfogadásával egyidejűleg dönt a Bíráló Bizottság javaslata alapján. A Bíráló Bizottság lehetőleg olyan gazdasági szereplők felkérésére tehet javaslatot, amelyek szerepelnek a közhiteles nyilvántartásban (egyéni vállalkozók nyilvántartása, cégjegyzék) és a tevékenységi körükben szerepel a közbeszerzés tárgya szerinti tevékenység, valamint az ajánlattétel időpontjában megelőző lezárt üzleti évben a nettó árbevételük meghaladta a közbeszerzés tárgyának értékét, és az EKR-ben regisztráltak.
 
Az ajánlati/részvételi felhívás közzétételének, illetve az ajánlattételi felhívás megküldésének feltétele az alábbi dokumentumok rendelkezésre állása:
·         igazolás a pénzügyi fedezet rendelkezésre állásáról,
·         az ajánlattételhez szükséges dokumentáció, a megvalósítandó feladathoz rendelkezésre álló részletes műszaki leírás (építésügyi, műszaki dokumentációk, engedélyek),
·         szerződés-tervezet,
·         az eljárás megindításához szükséges egyéb információk és dokumentumok.
 
Ahol a Kbt. az érdeklődésüket jelzett gazdasági szereplők tájékoztatását vagy felhívását írja elő, érdeklődését jelző gazdasági szereplőnek azt kell tekinteni, aki az EKR-ben az eljárás iránti érdeklődését az eljárásra vonatkozóan jelezte.
 
8.) A közbeszerzési dokumentumot az ajánlattevők részére a Felelős Akkreditált Közbeszerzési Szaktanácsadó bocsátja rendelkezésre.
Az ajánlatkérő köteles gondoskodni továbbá arról, hogy a közbeszerzési dokumentáció az ajánlattételi határidő lejártáig rendelkezésre álljon.
 
A közbeszerzési eljárást megindító, vagy meghirdető felhívás megküldéséről, hirdetmény közzétételéről, a Felelős Akkreditált Közbeszerzési Szaktanácsadó gondoskodik az EKR rendelet 14 §-ának figyelembevételével. Uniós eljárás esetén a szaktanácsadó végzi az eljárás lefolytatásával kapcsolatos közbeszerzési tevékenységeket.
 
A dokumentáció rendelkezésre bocsátása - az EKR rendeletnek megfelelően - amennyiben nem külső szakértő, illetve szaktanácsadó végzi, a városüzemeltetési osztályvezető feladata. Ahol a Kbt. jegyzőkönyv megküldését írja elő, a jegyzőkönyvet az EKR-ben kell megküldeni.
 
Amennyiben az ajánlattevő az ajánlattételi határidőig új ajánlat benyújtásával módosítja az ajánlatát, az csak akkor lesz érvényes, ha a korábban benyújtott ajánlatát visszavonja.
 
A közbeszerzési dokumentáció elektronikus elérhetőségének kötelezettsége az EKR-ben történik, így meg kell adni a dokumentációban, hogy az milyen elérhetőségen érhető el.
 
Az ajánlat benyújtásának címeként az EKR-ben folytatott eljárások tekintetében az EKR internet címét kell érteni.
 
Az ajánlatok felbontásának helyét a közbeszerzési dokumentumokban csak akkor kell feltüntetni, ha az ajánlattétel nem elektronikusan történik.
 
A Kbt. 113. §-ának alkalmazása esetén az összefoglaló tájékoztatót az EKR-ben kell közzétenni. A Közbeszerzési Hatóságnak megküldeni nem kell. A közzétételt megelőzően kell rögzíteni, hogy mely gazdasági szereplőknek kívánja saját kezdeményezésére az eljárást megindító felhívást megküldeni az ajánlatkérő.
 
A Kbt. 115. §-ának alkalmazása esetén az ajánlatkérőnek az EKR-ben kell közzétenni az eljárás megindításával egyidejűleg az eljárás megindító felhívást és a közbeszerzési dokumentumokat. Az ajánlatok bontását követően pedig az ajánlattételre felhívott gazdasági szereplők nevét, címét, valamint a bontási jegyzőkönyvet kell az EKR-ben közzétenni.
 
Az EKR használatával kapcsolatos jogosultságok és kötelezettségek:
 
a.)     az EKR rendszert az a személy használhatja, akit a Közbeszerzési szabályzat megnevez
b.)     a nem hirdetménnyel induló közbeszerzési eljárások esetében ajánlattételre csak olyan gazdasági szereplő hívható fel, amely regisztrált az EKR-ben
c.)      amennyiben az ajánlatkérő ajánlattételre olyan gazdasági szereplőt kíván felhívni, aki az EKR-ben nem regisztrált – ezt a Közbeszerzési Hatóság honlapján kell ellenőrizni -, jogosult az EKR-en kívül előzetesen felhívni a regisztráció megtételére
d.)     az ajánlatkérő a Kbt. hatálya alá tartozáskor bejelentett adataiban történő változást az EKR-ben történő adatmódosítás útján köteles teljesíteni
e.)      az ajánlatkérő az „In hause” szerződéseket a közbeszerzési eljárás alapján megkötött szerződéseket és a szerződések teljesítését az EKR-ben és a KBA nyilvános elektronikus szerződéstárában köteles közzétenni
f.)       az ajánlatkérő az EKR-ben űrlapon köteles rögzíteni azt a tényt, ha a szerződés teljesítésére vonatkozó nyertes ár egységár, az értékelési szempontokat
g.)     a jogorvoslati eljárás tényét és a jogorvoslati eljárás eredményét az EKR-ben kell rögzíteni
 
Az ajánlatkérő és a gazdasági szereplő képviselőjének azt kell tekinteni, aki az EKR-ben hozzáféréssel és jogosultsággal rendelkezik. Az általuk tett nyilatkozatokat eredeti nyilatkozatnak kell tekinteni.
 
Az ajánlatkérő a közbeszerzési tervet és módosítást, az előzetes vitarendezést, az összegezést, a hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárás napján a közbeszerzési dokumentációt köteles az EKR-ben közzétenni.
 
9.) Az ajánlatok benyújtása, bontása
 
Az ajánlatok részvételi jelentkezések bontását - a határidő lejártának időpontjáig elektronikusan beérkezett ajánlatokat – az EKR végzi a határidő lejártát követő 2 órával később úgy, hogy a bontás időpontjában az ajánlatokat az ajánlatkérő számára hozzáférhetővé teszi. Az ajánlattevők adatait és főbb számszerűsíthető adatokat, valamint ha az ajánlatkérő az EKR-ben rögzítette, a rendelkezésre álló összeget az EKR a bontás időpontjában elérhetővé teszi. Az ajánlatkérő az EKR-ben generált jegyzőkönyvben feltüntetheti a fedezet összegét.
 
A nem elektronikusan lefolytatott eljárások esetében az ajánlatkérő az ajánlatok, végleges ajánlatok bontásának megkezdésekor, az ajánlatok felbontása előtt közvetlenül ismerteti a közbeszerzés becsült értékét, rész ajánlattétel biztosítása esetén a részenkénti becsült összeget.
A Bíráló Bizottság az ajánlatok bontásának megkezdése előtt ismertetheti a rendelkezésre álló anyagi fedezet összegét is.
 
Tárgyalásos eljárás esetén a Bíráló Bizottság elnöke vezeti az ajánlati felhívásban meghatározott módon és szabályokkal a tárgyalást. Amennyiben az eljárást megindító felhívásban az ajánlatkérő nem jelzi, hogy nem tart tárgyalást, kötelező végleges ajánlat benyújtása. A hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárásban minden esetben kötelező a végleges ajánlat írásbeli benyújtása.
A Kbt. 103 § (1) bekezdés szerinti kötelezettségnek az EKR-en keresztül kell eleget tenni. A Közbeszerzési Hatóság döntést az EKR-ben teszi közzé.
 
10.) Az ajánlatok vizsgálata, értékelése
 
A Bíráló Bizottság az ajánlatok bontását követően meg kell vizsgálni, hogy az ajánlatok megfelelnek-e közbeszerzési dokumentumokban, valamint a jogszabályokban meghatározott feltételeknek.
A Bíráló Bizottság köteles megállapítani, hogy az ajánlat érvényes-e vagy érvénytelen és van-e olyan gazdasági szereplő, akit az eljárásból ki kell zárni.
 
A Bíráló Bizottság az alkalmassági követelmények, a kizáró okok és a jogszabályban meghatározott kritériumok előzetes ellenőrzésekor köteles elfogadni az egységes európai közbeszerzési dokumentumba foglalt nyilatkozatokat, valamint a Kbt. 114 § (2) bekezdés szerinti nyilatkozatot.
 
Az ajánlatok megfelelőségének ellenőrzésével kapcsolatosan szükség szerint hiánypótlást, felvilágosítás kérést bocsájt ki.
 
Számítási hiba esetében – amennyiben az az értékelésre kihat – az ajánlatkérő felhívja az ajánlattevőt a hiba kijavítására. A számítási hiba javításának eredményét az ajánlatkérő ellenőrzi. Ha a számítási hiba javítását nem, vagy nem az előírt határidőben, vagy továbbra is hibásan teljesíti az ajánlattevő, az ajánlat érvénytelen.
 
Amennyiben a Bíráló Bizottság ilyen bírálati cselekményeket végez, akkor köteles meggyőződni arról, hogy ezek teljesítése az megfelel-e a Kbt-ben meghatározott feltételeknek. Amennyiben az ajánlattevő a hiánypótlást, illetve a felvilágosítás adást nem teljesítette, vagy nem az előírt határidőben teljesítette, a Bíráló Bizottság kizárólag az eredeti ajánlatot veheti figyelembe az elbírálás során.
 
11.) A Bíráló Bizottság amennyiben megállapítja, hogy az ajánlat a megkötni tervezett szerződés tárgyára figyelemmel aránytalanul alacsony összeget tartalmaz az ár, vagy költség vagy azoknak valamely önálló értékelésre kerülő elem tekintetében, köteles írásbeli indoklást kérni az ajánlattevőtől a többi ajánlatkérő írásbeli értesítése mellett.
 
Az ajánlati ár megalapozottságáról a döntés meghozatalához ha szükséges, az ajánlatkérő összehasonlítás céljából a többi ajánlattevőtől is kérhet be meghatározott ajánlati elemeket megalapozó adatokat.
 
A Bíráló Bizottság az állami támogatás miatt kirívóan alacsonynak értékelt ajánlatot csak akkor nyilváníthatja érvénytelennek, ha írásban előzetes tájékoztatást kért és az ajánlattevő nem tudta igazolni, hogy az állami támogatást jogszerűen szerezte. Erről az ajánlatkérő köteles a Közbeszerzési Hatóságon keresztül az Európai Bizottságot tájékoztatni.
 
 
A Bíráló Bizottság az ajánlatokat a felhívásban megadott szempontok szerint értékeli. Ennek során felelős az objektív, a Kbt-ben meghatározott szempontok szerinti értékelését.
 
A Bíráló Bizottság javaslatot tesz az ajánlattevők által benyújtott ajánlatok érvényességére/érvénytelenségére, valamint az eljárás eredményességére/eredménytelenségére, továbbá megállapítja, hogy melyik ajánlat a legkedvezőbb a Kbt. 76 - 77 – 78 §-ában meghatározottak figyelembevételével, illetve ha az ajánlattételi felhívás előírja, sorrendet állít fel az ajánlatok között.
 
A Bíráló Bizottság írásbeli szakvéleményt és döntési javaslatot készít az eljárást lezáró döntést meghozó személy vagy testület részére. A Bíráló Bizottság munkájáról jegyzőkönyvet kell készíteni, amelyben rögzíteni kell a tagok javaslatát, illetve a Bíráló Bizottság döntését.
 
A döntési javaslatot a Bíráló Bizottság elnöke terjeszti az eljárást lezáró döntést meghozó Testület elé. A testületi határozathozatal esetén névszerinti szavazást kell tartani.
 
12.) A közbeszerzési eljárás eredménye
 
Az eljárás eredményéről a Kbt. 79. §-ában meghatározottak szerinti írásbeli összegezést a Felelős Akkreditált Közbeszerzési Szaktanácsadó készíti el és legkésőbb 3 munkanapon belül küldi meg az eljárásban részt vett gazdasági szereplőknek.
 
Az eredmény közzétételéről a Felelős Akkreditált Közbeszerzési Szaktanácsadó gondoskodik. A hirdetmények ellenőrzése a 44/2015. (XI. 2.) MvM rendelet alapján kötelező az ellenőrzési díjat az ajánlatkérő viseli.
 
Az eljárás eredményéről szóló tájékoztató közzététele, amennyiben nem külső szakértő, illetve szaktanácsadó végzi, a városüzemeltetési osztályvezető feladatát képezi. Az EKR használatáért az eljárást megindító felhívás megküldéséig rendszerhasználati díjat kell fizetni az EKR üzemeltetőjének a honlapján közzétett számlájára átutalással. A közleményben fel kell tüntetni az EKR azonosítóját.
 
13.) Iratbetekintés
 
Az ajánlattevő az összegezés megküldését követően kérheti, hogy más gazdasági szereplő ajánlatába betekinthessen. Az iratbetekintést az ajánlatkérő az EKR-ben található dokumentumok tekintetében a gazdasági szereplő képviselőjének személyes megjelenése útján biztosítja.
 
14.) Előzetes vitarendezés
 
Előzetes vitarendezési kérelem benyújtása esetén, illetve amennyiben azt követően jogorvoslati eljárás indul, vagy előzetes vitarendezés nélkül közvetlenül a Közbeszerzési Döntőbizottságnál kezdeményezett jogorvoslat esetén a választ a Kbt-ben, illetve az Ákr-ben meghatározott határidők figyelembe vételével a Bíráló Bizottság közreműködése mellett a polgármester készíti el és a Testület hagyja jóvá, az ezzel kapcsolatos közzétételről a Felelős Akkreditált Közbeszerzési Szaktanácsadó gondoskodik. A Testület dönt arról is, amennyiben jogorvoslat indul és az ajánlatkérő elmarasztalja, hogy a határozat felülvizsgálatát a bíróságtól kérje az ajánlatkérő. A jogorvoslati eljárásban felelős akkreditált közbeszerzési szaktanácsadó, jogtanácsos vagy ügyvédi képviselet kötelező.
 
15.) Az Európai Uniós forrásból megvalósuló valamint árubeszerzés és szolgáltatás megrendelése esetén az Uniós értékhatárt meghaladó, az építési beruházás esetén az 500.M Ft.-ot meghaladó értékű közbeszerzések.
 
A részben vagy egészben európai uniós forrásból megvalósuló, valamint árubeszerzés és szolgáltatás megrendelése esetén az uniós értékhatárt meghaladó, az építési beruházás esetén az 500 M Ft-ot meghaladó értékű közbeszerzések esetében az eljárást megindító felhívást, és az eljárást lezáró döntést a Testület fogadja el. Ezekben az eljárásokban a Kbt. 27 § (3) bekezdése szerint az ajánlatkérő köteles felelős akkreditált közbeszerzési szaktanácsadót bevonni. A testület legkésőbb az eljárás megindító felhívás elfogadásával egyidejűleg dönt a szakértő személyéről.
 
 
V.
A közbeszerzési eljárás eredményeként megkötött szerződésekre vonatkozó szabályok
(Kbt. 130 – 140 §)
 
1.) A közbeszerzési eljárás nyertesével a szerződés írásban köthető meg a kötelezettségvállalás rendje szerint, a kötelezettségvállalásról, ellenjegyzésről, érvényesítésről és utalványozásról szóló belső rendelkezésekben foglaltak szerint, az ajánlati/ajánlattételi/részvételi felhívás, a közbeszerzési dokumentum és az ajánlat tartalmának megfelelően, a Kbt. 131 § (5) és (6) bekezdései szerinti időtartamon belül.
 
A közbeszerzési eljárás lefolytatása után kötött szerződések nyilvántartásáról az ajánlatkérő gondoskodik a Kbt. 43 § rendelkezései szerint.
 
2.) A közbeszerzési szerződés módosítására a Kbt. 141. §-ában foglaltakra figyelemmel, a Testület előzetes jóváhagyó döntése alapján kerülhet sor.
 
  
3.) Csárdaszállás Községi Önkormányzatának közbeszerzési értékhatár alatti beszerzései során legalább három ajánlat bekérése szükséges, amelytől rendkívüli sürgősség esetén el lehet térni.
 
Csárdaszállás Községi Önkormányzatának Kbt. hatálya alá nem tartozó beszerzéseinek előkészítését és végrehajtását a beszerzések lebonyolításának szabályzatában foglalt rendelkezések figyelembevételével kell lefolytatni.
 
 
VI.
A közbeszerzési eljárásban résztvevők felelőssége
 
 
1.) Az ajánlatkérő az összeférhetetlenség és a verseny tisztasága sérelmének elkerülése érdekében biztosítja, hogy az eljárásban ne vegyen részt olyan, aki a Kbt. 25 § szerint összeférhetetlen.
Összeférhetetlen és nem vehet részt az eljárás előkészítésében és lefolytatásában az ajánlatkérő nevében olyan személy vagy szervezet, amely funkcióinak pártatlan és tárgyilagos gyakorlására bármely okból, így különösen gazdasági vagy más érdek vagy az eljárásban részt vevő gazdasági szereplővel fennálló más közös érdek miatt nem képes.
 
Az ajánlatkérő köteles felhívni az eljárás előkészítésébe bevont személy vagy szervezet figyelmét arra, ha a Kbt. 25 § (3)–(4) bekezdés alapján – különösen az általa megszerzett többlet-információkra tekintettel – a közbeszerzési eljárásban történő részvétele összeférhetetlenséget eredményezne.
 
Az ajánlatkérő nevében eljáró és az ajánlatkérő által az eljárással vagy annak előkészítésével kapcsolatos tevékenységbe bevont személy vagy szervezet írásban köteles nyilatkozni arról, hogy vele szemben fennáll-e a Kbt. 25 § szerinti összeférhetetlenség.
 
A Közös Önkormányzati Hivatalban foglalkoztatott dolgozók munkaköri leírásában, a közbeszerzési eljárás lefolytatásával kapcsolatos kötelezettségüket meg kell határozni, valamint utalni kell esetleges károkozásuk esetén a köztisztviselők jogállásáról szóló 2011. évi CXCIX. tv. 160. §-a szerinti kártérítési felelősségükre. A döntéshozatalban résztvevők felelősségére a helyi önkormányzati képviselők jogállásáról, valamint a polgármesteri tisztség ellátásának egyes kérdéseiről rendelkező jogszabályok, valamint a döntésükkel esetlegesen okozott kár megtérítésére a Polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. tv. 6:519 §-a szerinti kártérítési szabályok alkalmazandók.
 
2.)Az ajánlatkérő nevében vállalkozási vagy megbízási jogviszonyban eljáró, illetve a felelős akkreditált közbeszerzési szakértőt a felelősség a vele kötött szerződés tartalmának megfelelően terheli.
 
 
 
 
 
 
VII.
A közbeszerzési eljárások dokumentálási rendje, belső ellenőrzés
 
1.) A közbeszerzési eljárásokat azok megindításától a jogorvoslati eljárás jogerős lezárásáig, illetőleg a közbeszerzési szerződés teljesítéséig terjedően írásban kell dokumentálni. A keletkezett iratokat, szerződéseket, azzal kapcsolatos jelentéseket, összegezéseket, az EKR-ben szereplő adatokat stb. elektronikus úton rögzített formában is meg kell őrizni.
 
2.) A közbeszerzési eljárás során keletkező valamennyi iratot és dokumentumot az ajánlatkérő az iratkezelési szabályzat előírásai szerint köteles kezelni és őrizni. Amennyiben az Önkormányzat vállalkozási vagy megbízási jogviszonyban eljáró személlyel vagy szervezettel szerződést köt, úgy a szerződésnek kötelezően tartalmaznia kell az alábbiakat:
 
- az ajánlatkérő nevében eljáró, az eljárás lezárultát követően haladéktalanul köteles az ajánlatkérő részére az eljárás eredeti dokumentumait (ideértve különösen a beérkezett ajánlatok eredeti példányait) iratjegyzék és teljességi nyilatkozattal együtthiánytalanul átadni,
- az ajánlatkérő nevében eljáró, felelősséggel tartozik azért, hogy az eljárás során keletkezett dokumentumokhoz illetéktelen személy nem férhet hozzá, de a Szabályzat szerinti jogosultaknak, annak szabályaival biztosítania kell a betekintést.
 
A felelős akkreditált közbeszerzési szaktanácsadó alkalmazása esetén pontosan meg kell határozni azokat a feladatokat, amelyeket a szakértőnek el kell végezni.
 
3.) Az ajánlatkérő köteles a Közbeszerzési Hatóság vagy az illetékes ellenőrző vagy más illetékes szervek kérésére a közbeszerzéssel kapcsolatos iratokat megküldeni vagy rendelkezésre bocsátani, az EKR-ben a hozzáférést biztosítani.
 
4.) Amennyiben az adott közbeszerzési eljárásban a külön jogszabályban meghatározott illetékes ellenőrző szervek, a feladat- és hatáskörüknek megfelelően végzett ellenőrzésük során jogsértést tárnak fel, valamint, ha a Közbeszerzési Döntőbizottság által a Kbt. 145. § (3) bekezdése szerinti eljárásban valószínűsíthető, hogy a szerződés módosítása a Kbt. 141. §-ba ütköző módon történt, illetőleg a szerződésszegés olyan körülményre vezethető vissza, amelyekért a közbeszerzési eljárásban résztvevő foglalkoztatási jogviszonyban álló szakértő felel, úgy soron kívüli vizsgálatot kell lefolytatni a Belső Ellenőrzési Szabályzatban foglaltak szerint.
 
VIII.
Záró rendelkezések
 
1.) Jelen Közbeszerzési Szabályzatot a Csárdaszállás Községi Önkormányzat Képviselő-testülete…….. ………………. hagyta jóvá és 2018. április 15-én lép hatályba. Rendelkezéseit az ezt követően megkezdett közbeszerzésekre, árajánlat-kérésekre kell alkalmazni.
Hatályát veszti az Csárdaszállás Községi Önkormányzatának 55/2016. (VI. 23.) határozatával jóváhagyott Közbeszerzési Szabályzata.
 
A hatálybalépés előtt megkezdett, és még folyamatban lévő ügyeket a megkezdésükkor hatályos szabályozás szerint kell befejezni.
 
A szabályzat előkészítéséért és aktualizálásáért az ajánlatkérő felel.
 
Csárdaszállás, 2018………….
 
 
 
 
              ………………………….                         ………………………..   
                    Petneházi Bálintné                                    Dr. Uhrin Anna
                      Polgármester                                                   Jegyző                             

1. sz. melléklet
 
A közbeszerzési eljárás fajtái
 
 
1.) Nyílt eljárás: A - Kbt. 81 §-a - ajánlati felhívással induló, egy szakaszból álló közbeszerzési eljárás, amelyben minden érdekelt gazdasági szereplő ajánlatot tehet. A nyílt eljárásban nem lehet tárgyalni. Az ajánlattételi határidő 40 nap.
Amennyiben az ajánlatkérő nem biztosítja a közbeszerzési dokumentumok esetében a teljeskörű közvetlen elektronikus hozzáférést, az ajánlattételi határidő, amennyiben az ajánlatok elektronikusan is benyújthatók, 35 nap.
Amennyiben az ajánlatkérő a hirdetmény feladásának napját legalább 40 nappal megelőzően, de legfeljebb 12 hónapon belül előzetes tájékoztatót tartalmazó hirdetményt adott fel, akkor 20 nap.
Amennyiben az ajánlatkérő biztosítja a közbeszerzési dokumentumok esetében teljeskörű, közvetlen elektronikus hozzáférést, akkor az ajánlattételi határidők 5 nappal rövidebbek.
A gyorsított nyílt eljárás esetén 15 nap.
Az uniós értékhatár alatti beszerzések esetén az árubeszerzés és szolgáltatás megrendelésnél a határidő 10 nap, az építési beruházás estén 15 nap.
 
2.) Meghívásos eljárás – a Kbt. 82-84. §: 2 szakaszból álló közbeszerzési eljárás, amely részvételi felhívással indul, és amelynek első, részvételi szakasza során az ajánlatkérő a részvételre jelentkezők a szerződés teljesítésére való alkalmasságáról, vagy alkalmatlanságáról dönt a Kbt. 69 §-ával összhangban. A részvételi határidő a hirdetmény feladásának napjától számított 30 napnál, gyorsított eljárás esetén 15 napnál rövidebb nem lehet. Az ajánlattételi felhívás megküldésének időpontja a részvételi jelentkezések bontását követő 30., építési beruházás esetén 60. napnál későbbi időpontban nem határozható meg.
A második, ajánlattételi szakaszában kerülnek az ajánlatok benyújtásra, amely alapján az ajánlatkérő dönt. Az eljárásban nem lehet tárgyalni. A részvételi szakasz eredményességének közlésétől számított 5 munkanapon belül az írásbeli ajánlattételi felhívást az alkalmasnak minősített jelentkezőknek egyidejűleg meg kell küldeni.
A meghívásos eljárást előzetes tájékoztatató útján is meg lehet hirdetni (Közvetlen részvételi felhívás.)
A Kbt. közvetlen részvételi felhívás megküldését akkor teszi lehetővé, ha a részvételi felhívást tartalmazó hirdetmény feladásának napját legalább 40 nappal megelőzően, de legfeljebb 12 hónapon belül előzetes tájékoztatót tartalmazó hirdetményt adott fel az Ajánlatkérő. Ebben az esetben az ajánlattételi határidő nem lehet rövidebb, mint 15 nap. Az Ajánlatkérő közvetlen részvételi felhívásban legalább 5 ajánlattevőre vonatkozó keretszámot határozhat meg arra, hogy a részvételre jelentkezők közül az eljárás második szakaszában legfeljebb e keretszámnak megfelelő alkalmas és érvényes jelentkezést benyújtónak küldi meg az ajánlattételi felhívást. Keretszám meghatározása esetén az objektív és a Kbt. alapelveivel összhangban álló szempontokat és azt, hogy ennek igazolására milyen okiratok benyújtását kérik, amely alapján az Ajánlatkérő a rangsorolást elvégzi.
Az ajánlattételi szakaszban az ajánlattételi határidő 35 napnál nem lehet rövidebb.
Az ajánlattételi határidő legalább 30 nap, ha a közbeszerzési eljárás során az ajánlatok elektronikus úton is benyújthatók.
Gyorsított eljárásban az ajánlattételi határidő 10 nap.
Az ajánlattételi határidőt az ajánlatkérő és az ajánlattételre felhívni kívánt részvételre jelentkezők megállapodásban rögzíthetik. Amennyiben az alkalmasnak minősített jelentkezőkkel az ajánlatkérő nem tud megállapodni, a határidőt az ajánlatkérő állapítja meg, amely nem lehet az ajánlattételi felhívás megküldésének napjától számított 15 napnál rövidebb.
Amennyiben az ajánlatkérő a közbeszerzési dokumentumok elektronikus, korlátlan, teljes körű, térítésmentes hozzáférhetőségét biztosítja, akkor a gyorsított eljárás kivételével a határidők 5 nappal rövidebbek.
Az uniós értékhatár alatti beszerzések esetén az árubeszerzés és szolgáltatás megrendelésnél a határidő 10 nap, az építési beruházás estén 15 nap.
 
3.) Tárgyalásos eljárás – Kbt. 83., 85 – 89 §: 2 szakaszból álló közbeszerzési eljárás, amely akkor alkalmazható, ha
a)    az ajánlatkérő igényeit nem lehet kielégíteni a piacon azonnal rendelkezésre álló kész megoldások kiigazítása, egyéni igényekhez alakítása nélkül;
b)    a közbeszerzés tárgya tervezést vagy innovatív megoldásokat tartalmaz;
c)     a szerződés jellegével, összetettségével vagy jogi és pénzügyi kialakításával kapcsolatos sajátos körülmények vagy az ezekhez kötődő kockázatok miatt előzetes tárgyalások nélkül nem választható ki a legkedvezőbb ajánlat;
d)    az ajánlatkérő a műszaki leírást nem tudja kellő pontossággal elkészíteni a külön jogszabályban meghatározottak szerinti szabványok, európai műszaki értékelés, közös műszaki előírások vagy műszaki referenciák valamelyikére való hivatkozással; vagy
e)    megelőzőleg a nyílt vagy meghívásos eljárás azért lett eredménytelen, mert kizárólag érvénytelen ajánlatokat nyújtottak be, vagy az eljárás a 75. § (2) bekezdés b) pontja alapján úgy lett eredménytelen, hogy az eljárásban benyújtott minden ajánlat meghaladta az ajánlatkérő rendelkezésére álló anyagi fedezet összegét.
A tárgyalásos eljárás részvételi felhívással indul, amelyben fel kell tüntetni az eljárás alkalmazásának jogcímét.
Amennyiben a tárgyalásos eljárást az ajánlatkérő előzetes tájékoztató útján hirdeti meg, (Kbt. 82 § (3) bekezdés) az ajánlattevő keretszámát legalább 3 ajánlattevőben is meghatározhatja.
A közbeszerzési dokumentumokban az ajánlatkérő meghatározhatja, hogy a műszaki leírás és a szerződéses feltételek mely elemei jelentik azokat a minimum követelményeket, amelyekről nem fog tárgyalni. Ezeket olyan pontossággal kell megadni, hogy a gazdasági szereplők megállapíthassák a beszerzés tárgyát, jellegét és dönthessenek arról, hogy kívánnak-e részvételi jelentkezést benyújtani.
Az ajánlattételi határidő alatt az első ajánlat benyújtásának határidejét kell érteni.
Az ajánlattételi felhívásnak tartalmazni kell a tárgyalás lefolytatásának menetét, és az ajánlatkérő által előírt szabályait, valamint az első tárgyalás időpontját.
Az első ajánlat benyújtására vonatkozó ajánlattételi határidő meghatározására a Kbt. 84 § (4) – (8) bekezdését kell alkalmazni. (Ld. A jelen szabályzat 2. pont szerinti: Meghívásos eljárásban meghatározott határidőket.)
4.) Versenypárbeszéd: a Kbt. 90 – 94. § szerint szabályozott közbeszerzési eljárás, amelyet az ajánlatkérő a 85 § (2) bekezdésben foglalt esetekben (Megegyezik a 3. pont szerinti Tárgyalásos eljárás eseteivel) alkalmazhat azzal, hogy legalább az ajánlatkérő által kiválasztott legalább három részvételre jelentkezővel kell a párbeszédet lefolytatni.
5.) Innovatív partnerség: a Kbt. 95 – 97 §. Olyan sajátos közbeszerzési eljárás, amelynek célja egy innovatív termék, szolgáltatás vagy építési beruházás kifejlesztése és ezek beszerzése.
Az innovációs partnerség két szakaszra tagolódik:
a)    az e törvényben szabályozott eljárásrend szerint kerül sor az innovációs partnerségi szerződés vagy szerződések megkötésére (eljárási szakasz), majd
b)    a fejlesztési folyamat és a beszerzés az innovációs partnerségi szerződésben szabályozott feltételek szerint történik (szerződéses szakasz).
Az innovatív partnerségi szerződés megkötésére a fenti §-okban foglalt eltérések figyelembevételével a tárgyalásos eljárás szabályait kell alkalmazni.
 
 
6.) Hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárás: Kbt. 98 – 103 §
Az egy szakaszból álló közbeszerzési eljárás, amely kivételes esetekben, a fenti §-okban meghatározott esetekben alkalmazható.
Ajánlattétel felhívás megküldésével, illetve tárgyalási meghívó megküldésével kezdődik.
Az eljárás megkezdésének napján az ajánlatkérő köteles a Közbeszerzési Hatósághoz az ajánlattételi felhívást, továbbá az ajánlattételre felhívni kívánt gazdasági szereplőkre vonatkozó adatokat, a beszerzés becsült értékét, valamint a tárgyalásos eljárás alkalmazását megalapozó körülményekről szóló tájékoztatást.

 
2. sz. melléklet
 
 
 
Sajátos beszerzési módszerek
 
 
1.) Keretmegállapodások: a Kbt. 104 - 105. § szerint szabályozott közbeszerzési eljárás.
Az ajánlatkérő, amennyiben közbeszerzését keretmegállapodás útján valósítja meg, a Kbt-ben foglaltaknak megfelelően közbeszerzési eljárás lefolytatásával keretmegállapodást köt, majd beszerzését a keretmegállapodás alapján a fenti §-ok figyelembevételével valósítja meg.
2.) A dinamikus beszerzési rendszer: Kbt. 106 – 107 §.
Az ajánlatkérő a gyakran felmerülő közbeszerzései megvalósítása érdekében dinamikus közbeszerzési rendszert hozhat létre. Ezt a rendszert elektronikus folyamatként kell működtetni, amelyben az ajánlatkérő és az ajánlattevő között minden kommunikáció elektronikusan történik, és ahhoz bármely olyan gazdasági szereplő csatlakozhat, amely megfelel az ajánlatkérő által meghatározott gazdasági feltételeknek.
Az ajánlatkérő dinamikus beszerzési rendszerbe történő felvételre a meghívásos eljárás részvételi szakaszának szabályai, a beszerzés megvalósítására, a meghívásos eljárás ajánlattételi szakaszának szabályait alkalmazza a fenti §-ok figyelembevételével.
 
3.) Elektronikus árlejtés: Kbt. 108 §
Az ajánlatkérő, ha azt a közbeszerzési eljárást megindító felhívásban előzetesen jelezte, a nyertes ajánlattevő kiválasztása érdekében elektronikus árlejtést kezdeményezhet, amennyiben:
a)    a nyílt, a meghívásos vagy a tárgyalásos eljárásban, ha a közbeszerzési dokumentumok tartalma, különösen a műszaki leírás pontosan meghatározható,
b)    a 105. § (2) bekezdés b) vagy c) pontja szerinti keretmegállapodás felei közötti verseny újranyitása esetén,
c)     a szerződéseknek a 106. § szerinti dinamikus beszerzési rendszer keretében való odaítélése esetén.
Az eljárást megindító felhívásban az árlejtésnek kizárólag az alábbi ajánlati elemek valamelyikén kell alapulnia:
a)    kizárólag az árakon, ha az ajánlatok értékelése kizárólag az ár alapján történik;
b)    az árakon, illetve az eljárásban alkalmazott más értékelési szempontokon, ha az ajánlatok értékelésére a legjobb ár-érték arányt vagy a legalacsonyabb költséget megjelenítő szempontok alapján kerül sor.
Az elektronikus árlejtés lefolytatásának részletes szabályait külön jogszabály határozza meg.
 
4.) Elektronikus katalógusok: Kbt. 109 §.
Az ajánlatkérő előírhatja valamely kapcsolattartási forma alkalmazását, amely azonban nem sértheti a gazdasági szereplők esélyegyenlőségét.
A kizárólag elektronikus úton történő nyilatkozattétel a központi beszerző szerv eljárásán kívül a dinamikus beszerzési rendszer, az elektronikus árlejtés alkalmazása és az elektronikus katalógus esetén követelhető meg az ajánlattevőtől.
Ha egy közbeszerzési eljárásban az ajánlatkérő kötelezővé teszi az elektronikus kommunikációs eszközök használatát, az eljárást megindító felhívásban előírhatja, hogy az ajánlatokat elektronikus katalógus formájában kell benyújtani vagy, hogy az ajánlattevőnek elektronikus katalógust kell csatolnia az ajánlatához.
Ha az ajánlatokat elektronikus katalógus formájában kell benyújtani, az ajánlatkérő köteles:
a) ezt az eljárást megindító felhívásban vagy – ha előzetes tájékoztatót alkalmaz eljárást meghirdető felhívásként – a közvetlen részvételi felhívásban közölni;
b) a közbeszerzési dokumentumokban feltüntetni a külön kormányrendelet szerinti, az elektronikus katalógus formátumával, a felhasznált elektronikus eszközökkel és a csatlakozás műszaki szabályaival és leírásával kapcsolatos valamennyi szükséges információt.
 
           

Határidők, felelősök:

Határidő: 2018. 04. 15.
Felelős: Petneházi Bálintné
Hivatali felelős: Pardi László

2. döntési javaslat

"Közbeszerzési terv elfogadása"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: közbeszerzés
Az Ügyrendi és Pénzügyi Ellenőrző Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

 Csárdaszállás Községi Önkormányzatának Képviselő-testülete jóváhagyja a 2018. évi Közbeszerzési Tervet az alábbiak szerint:
 
1)
1.
Közbeszerzési eljárás tárgya
Építési beruházás – Kisezüsti út felújítása
2.
A közbeszerzés tervezett mennyisége
1265 m2 kátyúzás és 2295 fm útfelújítás
3.
Eljárás rendje
Kbt. 115. § szerinti nyílt eljárás
 
4.
Az eljárás megindításának tervezett időpontja
2018. június
5.
A szerződés teljesítésének várható időpontja
2018. november
 

Határidők, felelősök:

Határidő: 2018. 03. 31.
Felelős: Petneházi Bálintné
Hivatali felelős: Pardi László

« Vissza
Vissza a főmenübe