1. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Képviselő-testület
2018. augusztus 28-i ülésére

Tárgy:   Vagyonrendelet felülvizsgálata
Készítette:   Csényi István
Előterjesztő:   Petneházi Bálintné polgármester
Véleményező bizottság:  

Tisztelt Képviselő-testület!

Csárdaszállás Községi Önkormányzat Képviselő-testületének az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodás szabályairól szóló 5/2004. (IX. 17.) önkormányzati rendelete átfogó módosításának igénye már hónapokkal ezelőtt felmerült. A jelenlegi szabályozás átalakítását a jogszabályi változások teszik szükségessé, így át kellett gondolni az önkormányzat tulajdonosi jogainak gyakorlását és kötelezettségeinek teljesítését.
 
A hatályos vagyonrendelet jelenlegi szabályainak felülvizsgálatát elvégeztük, amelynek során megállapítottuk, hogy az anyagi jogi és eljárás jogi rendelkezések nincsenek teljes mértékben összhangban a magasabb szintű jogszabályokkal, több esetben párhuzamos rendelkezést tartalmaz. A módosítási szükséglet olyan mértékűnek mutatkozott, hogy javasoljuk a Képviselő-testületnek új rendelet alkotását.

A tervezet legfőbb szabályozási feladata az önkormányzati vagyon feletti döntési jogkörök, valamint a tulajdonosi joggyakorlás részletszabályainak meghatározása.
 
A tervezet meghatározza a vagyonkezelés, vagyonhasznosítás, az értékesítés szabályait. A vagyonnal való felelős gazdálkodás egyik lényeges kívánalma az értékesítésre, hasznosításra vonatkozó tulajdonosi döntés meghozatala előtti versenyeztetés. Ezen előírások következetes alkalmazása az értékarányosság elvének teljesebb megvalósulását, a vagyon hatékonyabb hasznosulását mozdítja elő.
 
A versenyeztetés szabályai a vagyonhasznosítási célok, a jelenlegi piaci körülmények, valamint a közvagyon fokozott megőrzése és védelme figyelembevételével kerültek kialakításra.
 
Az ingyenes vagyonátruházás feltételeit az Nvtv. szigorította, így a tervezet a törvényi szabályozással összhangban állapítja meg az önkormányzati joggyakorló e körben teendő lépéseit.
 
A szabályozás új elemeinek várható hatásai közt azzal számolunk, hogy a vagyongazdálkodás céljai hatékonyabban valósulnak meg. Bízunk abban, hogy a tulajdonosi jogokat gyakorlók számára az új Rendelet alkalmazása segíti a döntéshozatalt, a felmerülő kérdésekre, problémákra egyértelmű választ ad, segítve ezzel a önkormányzat tulajdonosi érdekeinek érvényre jutását. 
 
A jogalkotási törvény (a továbbiakban. Jat) értelmében megalkotásra kerülő jogszabály előzetes hatásvizsgálatának eredményéről önkormányzati rendelet esetén a helyi önkormányzat képviselő-testületét tájékoztatni kell. A Jat. 17. § (2) bekezdése határozza meg, hogy a jogszabály előkészítőjének a hatásvizsgálat során milyen szempontokat kell vizsgálnia, melyre tekintettel a rendeletmódosítás várható következményeiről – az előzetes hatásvizsgálat tükrében – az alábbi tájékoztatást adom.
 
1. A rendelet megalkotásának társadalmi, gazdasági hatásai közvetve érvényesülnek azzal, hogy a rendelkezései elősegíthetik az önkormányzati vagyongazdálkodás hatékonyságának növelését, hozzájárulhatnak a vagyonkezelés átláthatóbbá tételéhez, a vagyonfenntartás és –fejlesztés követelményeinek előírásával biztosítják a helyi közfeladatok ellátását, illetve az ellátás színvonalának az emelését. Az új rendelet a törvényi követelmények helyi szabályozásba történő beépítésével megteremti a kapcsolatot a vagyongazdálkodás és a szintén új szabályok szerinti költségvetési tervezés és szabályozás között.
 
A rendeletalkotás környezeti, egészségügyi, követelményei nem határozhatók meg, úgy, ahogy az adminisztrációt csökkentő hatásai sem.
 
2. A rendelet megalkotását törvényi változások tették szükségessé. Tekintettel arra, hogy a jogszabályi változások a korábbiakhoz képest a vagyongazdálkodásra vonatkozóan lényegesen eltérő szabályozást tartalmaznak, szükségesnek tartjuk a 5/2004. (IX. 17.) KT rendelet helyett új vagyonrendeletet alkotását.
 
E nélkül zavarok keletkezhetnének az önkormányzat vagyon gazdálkodásában és a tulajdonosi jogok gyakorlásában, közvetve pedig a közfeladatok ellátása során.
 
3. Az új rendelet alkalmazásához szükséges személyi feltételekkel az önkormányzat rendelkezik. Az ehhez szükséges tárgyi és pénzügyi feltételek nem határozhatók meg. Többletterhet a rendelet alkalmazása nem jelent.
 
…./2018. (….) önkormányzati rendelet
Csárdaszállás Községi Önkormányzatának vagyonáról és a vagyontárgyak feletti rendelkezési jog gyakorlásának szabályairól
 
Általános indokolás
 
A tervezet legfőbb szabályozási feladata az önkormányzati vagyon feletti döntési jogkörök, valamint a tulajdonosi joggyakorlás részletszabályainak meghatározása. A tervezet meghatározza a vagyonkezelés, vagyonhasznosítás, az értékesítés szabályait. A vagyonnal való felelős gazdálkodás egyik lényeges kívánalma az értékesítésre, hasznosításra vonatkozó tulajdonosi döntés meghozatala előtti versenyeztetés. Ezen előírások következetes alkalmazása az értékarányosság elvének teljesebb megvalósulását, a vagyon hatékonyabb hasznosulását mozdítja elő. 
 
Részletes indokolás
1. §- 2. § A rendelet tárgyi hatályát határozza meg.
 
3. § Meghatározza az Önkormányzati vagyon elemeit. A tervezet 1-3 melléklete tartalmazza a forgalomképtelen vagyonelemeket, a közfeladat ellátását szolgáló korlátozottan forgalomképes vagyonelemeket, valamint a forgalomképes üzleti vagyonelemeket.
 
4. § Az Önkormányzat a Nemzeti vagyonról szóló törvény értelmében közép-és hosszú távú vagyongazdálkodási tervet alkot, melyet a képviselő-testületnek 2 évente felül kell vizsgálnia.  A vagyongazdálkodási terv tartalmazza azokat a célkitűzéseket, amely alapján az önkormányzat hasznosítja vagyonát elsősorban a közfeladatok hatékony ellátása érdekében.
 
5. § A tulajdonosi jogok gyakorlására elsősorban a Képviselő-testület, valamint e §-ban meghatározottak szerint átruházott hatáskörben a Polgármester jogosult. Polgármesteri hatáskörben az önkormányzati vagyontárgy hasznosítása időtartamhoz és értékhatárhoz igazodik. A különböző tulajdonosi hozzájárulást igénylő nyilatkozatok (szolgalmi jog, vezeték jog, használati jog, engedményezés, tartozásátvállalás, hitelezői jognyilatkozat, peren kívüli egyesség) esetében 1 millió Ft az értékhatárig nyilatkozhat a Polgármester. A polgármesteri hatáskörbe tartozó döntési jogkörök kialakításának célja a rugalmasabb vagyongazdálkodás segítése.
 
6. § - 8. § Az önkormányzati vagyonnal való rendelkezés esetén meg kell határozni minden esetben a vagyon értékét. A vagyontárgy értéke megállapításának módjai ingóság esetén a vagyontárggyal azonos, vagy jellemző tulajdonságaiban a hozzá legközelebb álló, kereskedelemben kapható dolog ára; ingatlanok értékesítése, vagy ingatlanok megterhelése esetében ingatlanforgalmi értékbecslő által meghatározott érték, hat hónapnál nem régebbi forgalmi értékbecslés alapján. A vagyontárgyat a meghatározott értékhatár alatt értékesíteni, megterhelni nem lehet.
 
9. § Ha a vagyontárgy rendeltetési célja megváltozik és a törzsvagyoni minősítés fenntartása az adott vagyontárgy esetében a továbbiakban nem indokolt, a Képviselő-testület a vagyontárgy törzsvagyoni minősítését megváltoztathatja. Ezzel lehetősége nyílik arra a képviselő-testületnek, hogy abban az esetben, ha az adott vagyontárgy már nem a közfeladat ellátását szolgálja, akkor a testület rendelkezni tudjon a vagyon más célú hasznosításáról. Ezzel a rendelkezéssel lehetőség van a településrendezési elképzelések megvalósítására. Lehetőség van arra, hogy a lehetséges fejlesztési lehetőségeket a település könnyebben meg tudja valósítani.
 
10. § Az Önkormányzati vagyon elidegenítésére versenyeztetési eljárás keretében van lehetőség.  A (2) bekezdés határozza meg azokat az eseteket, amikor az önkormányzati vagyon versenyeztetés nélkül elidegeníthető, ez a rendelkezés a törvényi szabályozáshoz képest (25 millió forint egyedi értékhatár) szigorúbb. Speciális szabályként lett beépítve a telek-kiegészítésként történő ingatlanértékesítés versenyeztetés alól való mentesítés lehetőssége, amennyiben a telekrészlet kizárólag egy önálló ingatlanhoz csatolható, a telekrész egyedi forgalmi értéke nem éri el a nettó 1 millió Ft-ot, és annak nagysága nem haladja meg az egész ingatlan területének 20%-át. Ennek a három feltételnek együttesen kell teljesülnie.
 
11. § Az Önkormányzati vagyon hasznosítására is versenyeztetési eljárás keretében van lehetőség. Az Önkormányzati vagyon hasznosítása alatt értjük a tulajdonosi joggyakorló vagy a nemzeti vagyon használója által a nemzeti vagyon birtoklásának, használatának, hasznok szedése jogának bármely - a tulajdonjog átruházását nem eredményező - jogcímen történő átengedése, ide nem értve a vagyonkezelésbe adást, valamint a haszonélvezeti jog alapítását. A (2) bekezdés határozza meg azokat az eseteket, amikor az önkormányzati vagyon versenyeztetés nélkül is hasznosítható. A kizárólagos vagy többségi önkormányzati befolyás alatt álló gazdasági társaság részre ingatlan vagy ingó vagyon hasznosítása, illetve a mező- és erdőgazdasági földek forgalmáról szóló törvény rendelkezési szerinti használat átengedésének nem minősülő, földhasználati jogosultságnak az önkormányzat a többségi befolyása alatt álló mezőgazdasági termelőszervezet javára történő átengedésénél mellőzhető a versenyeztetés. Ebben az esetben csak a törvényben meghatározott értékhatár irányadó. 
 
12. § - 19. § Az önkormányzati vagyonkezelők jogállásának, a vagyonkezelési jog megszerzésének és gyakorlásának feltételeit és annak ellenőrzését szabályozza. Ezen szabályok a vagyonkezelő jogállását, a vagyonkezelői jog létrejöttét és megszűnését, a vagyonkezelővel szemben támasztott követelményeket, a kezelt vagyonra vonatkozó nyilvántartási, beszámolási kötelezettségeket és eljárásokat, valamint a tulajdonosi ellenőrzés során a felek jogait és kötelezettségeit szabályozza. A vagyonkezelői jog gyakorlásának ellenőrzése a pénzügyi bizottság hatáskörébe tartozik.
 
20.§- 21. § Az önkormányzati vagyon ingyenes átengedéséről rendelkezik. Az önkormányzat vagyona ingyenesen kizárólag közfeladat ellátása céljából adható használatba a közfeladat ellátásához szükséges mértékben.
 
22. § A versenyeztetési eljárást az önkormányzat versenyeztetési szabályzatban leírtak szerint kell lefolytatni. Az önkormányzat versenyeztetési szabályzata részletesen tartalmazza az eljárás szabályait, feltételeit, az eljárások menetét, a pályázati hirdetmény tartalmát, értékelését, a közzététel módját, a szerződéskötés feltételeit
.
23. § A rendelet hatálybalépéséről rendelkezik.
 
Kérem a Tisztelt Képviselő-testülettől a rendelet-tervezet elfogadását. 

Döntéshozói vélemények

Ügyrendi és Pénzügyi Ellenőrző Bizottság    
 
Döntési javaslat

"Rendelettervezet"

Tervezett döntéstípus: rendelet
Tervezett ágazati besorolás: rendelet alkotás és szabályozás
A Képviselő-testület a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.

Csárdaszállás Községi Önkormányzat Képviselő-testületének
…/2018. (… …..) önkormányzati rendelet
Csárdaszállás Községi Önkormányzat vagyonáról és a vagyontárgyak feletti rendelkezési jog gyakorlásának szabályairól

 
Csárdaszállás Községi Önkormányzat Képviselő-testületének a helyi önkormányzatok és szerveik, a köztársasági megbízottak, valamint egyes centrális alárendeltségű szervek feladat- és hatásköreiről szóló 1991. évi XX. törvény 138. § (1) bekezdés j) pontjában és a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény 18. § (1) bekezdésben, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 109. § (4) bekezdésben, a 143. § (4) bekezdés i) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés e) pontjában biztosított hatáskörében eljárva a következőket rendeli el:

1. A rendelet hatálya

1. § A rendelet tárgyi hatálya Csárdaszállás Községi Önkormányzat (továbbiakban: Önkormányzat) tulajdonában lévő
a) ingatlan és ingó vagyonra,
b) immateriális javakra,
c) az ingatlanhoz kapcsolódó vagyoni értékű jogokra,
d) értékpapírokra,
e) követelésekre,
f) gazdasági társaságban az Önkormányzatot megillető társasági részesedésekre,ezek hasznosítására, elidegenítésére, megterhelésére, vagyonkezelésbe adására, gazdasági társaságba, non-profit gazdasági társaságba történő apportálására terjed ki.
 
2. § A rendelet hatálya nem terjed ki az önkormányzati lakások és helyiségek bérletét és elidegenítését szabályozó önkormányzati rendelet hatálya alá tartozó lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérletére, elidegenítésére.

2. Az Önkormányzati vagyon elemei
3. § (1) Az Önkormányzat vagyona:
a) az 1. mellékletben meghatározott forgalomképtelennek minősített vagyon,
b) a 2. mellékletben meghatározott közfeladat ellátását szolgáló korlátozottan forgalomképes vagyon,
c) a 3. mellékletben meghatározott forgalomképes üzleti vagyon,
(2) Csárdaszállás Községi Önkormányzata kiemelt jelentőségű nemzeti vagyonná minősíti az üzemeltetésre átadott vízi - közmű vagyont, amelynek részletezése a Békés Megyei vízművek Zrt. és Csárdaszállás Községi Önkormányzata által megkötött vagyonkezelési és üzemeltetési szerződésben, valamint az ahhoz tartozó mellékletekben található.
 
3. Vagyongazdálkodási terv

4. § (1) Az Önkormányzat közép és hosszú távú vagyongazdálkodási terve tartalmazza a vagyon kezelésére, hasznosítására, fejlesztésre, gyarapítására vonatkozó célkitűzéseket és feladatokat, ezek végrehajtásának eszközeit, módjait, időbeli ütemezését.
(2) A vagyongazdálkodási tervet 2 évenként felül kell vizsgálni.
4. Tulajdonosi jogok gyakorlása
5. § A Polgármester átruházott hatáskörben dönt
a) az önkormányzati vagyontárgy 1 évet meg nem haladó időtartamú hasznosításáról nettó 500.000 Ft/év bérleti díj értékhatárig.
b) Az önkormányzati követelések behajtása során részlefizetés engedélyezéséről legfeljebb 1 év időtartamig, 1 millió Ft értékhatárig.
c) Mezőgazdasági termények, termékek és szaporulatok értékesítéséről, szerződésenként nettó 2 millió forint értékhatárig.
d) Előállított termékek használatba adásáról kötelező feladatot ellátó költségvetési szervek és önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságok részére, 500 ezer Ft egyedi értékhatárig.
e) Az önkormányzati vagyont érintő közműszolgáltatók fejlesztéseinél a tulajdonosi nyilatkozat megtételéről.
f) Jogosult az önkormányzati ingatlanra közérdekből külön jogszabályban feljogosított szervek javára szolgalmi jogot, vezeték jogot és használati jogot alapítani 1 millió forint értékhatárig.
g) Tulajdonosi hozzájárulást adni az Önkormányzat tulajdonában lévő ingatlanokat érintő átalakításhoz, beruházáshoz, fejlesztéshez, amennyiben az elvégezni kívánt munkálatok nem építési engedély-kötelesek.
h) Ingatlanra bejegyzett jelzálog, vagy elidegenítési és terhelési tilalom Önkormányzatot megillető jogainak a gyakorlása.
i) Az önkormányzati követeléseket engedményezéssel, vagy tartozásátvállalással kapcsolatos jognyilatkozatok megtétele 500.000,- Ft értékhatárig.
j) Az Önkormányzat tényleges vagy várományos vagyonát érintő perbeli vagy peren kívüli egyezség megkötése, 1 millió Ft értékhatárig.
k) A csődeljárásról és a felszámolási eljárásról szóló törvény alapján hitelezői jognyilatkozatok megtétele 1 millió Ft értékhatárig.
l) Az önkormányzati tulajdonú ingatlannal kapcsolatos hatósági eljárásban - amennyiben a rendelet szerint az ingatlan hasznosításáról a Képviselő-testület hoz döntést, ezen testület határozatában foglalt felhatalmazás alapján - tulajdonost megillető jogok gyakorolásáról.
m) Ingatlan-nyilvántartásba történő bejegyzéssel kapcsolatos jognyilatkozatok megtételéről.
 
5. Az önkormányzati vagyon értékének meghatározása

6. § (1) Az önkormányzati vagyon körébe tartozó vagyon elidegenítésére, hasznosítására, vagyonkezelésére, haszonbérletbe adására, megterhelésére irányuló döntést megelőzően az adott vagyontárgy értékét meg kell határozni.
(2) A vagyontárgy értéke megállapításának módjai
a) ingóság esetén a vagyontárggyal azonos, vagy jellemző tulajdonságaiban a hozzá legközelebb álló, kereskedelemben kapható dolog ára,
b) ingatlanok értékesítése, vagy ingatlanok megterhelése esetében ingatlanforgalmi értékbecslő által meghatározott érték, hat hónapnál nem régebbi forgalmi értékbecslés alapján.
(3) Ingatlanok értékesítése, megterhelése esetében forgalmi értékbecslésben meghatározott értéknél alacsonyabb nem lehet a vételár.
 
7. § A vagyontárgy feletti rendelkezési jog gyakorlóját az adott vagyontárgy értékétől függően, illetve - ha a hasznosítás csak a vagyontárgy egy részére vonatkozik - a vagyonrész értéke alapján kell megállapítani.
 
8. § Ha a szerződés tárgya több vagyontárgy a rendelet értékhatárra vonatkozó rendelkezéseinek alkalmazásakor a vagyontárgyak együttes értéke az irányadó.
 
6. A vagyontárgy forgalomképességének változása átminősítéssel

9. § Ha a vagyontárgy rendeltetési célja megváltozik és a törzsvagyoni minősítés fenntartása az adott vagyontárgy esetében a továbbiakban nem indokolt, a Képviselő-testület a vagyontárgy törzsvagyoni minősítését megváltoztathatja.

7. Az önkormányzati vagyon elidegenítése, hasznosítása

10. § (1) Az önkormányzati vagyon elidegenítése a (2) bekezdésben meghatározott esetek kivételével versenyeztetési eljárás útján a legmagasabb összegű ajánlat értékelési szempontja alapján történik, vagy összességében a legelőnyösebb ajánlat értékelési szempontja alapján történik.
(2) Mellőzhető a versenyeztetés amennyiben
a) az ingatlanvagyon egyedi forgalmi értéke nem éri el a nettó 2 millió Ft-ot,
b) ingó vagyon egyedi forgalmi értéke nem éri el a nettó 1 millió Ft-ot,
c) mezőgazdasági termények, termékek szaporulat együttes forgalmi értéke nem éri el a nettó 2 millió Ft-ot,
d) a telek-kiegészítésként történő ingatlanértékesítés esetén, amennyiben a telekrészlet kizárólag egy önálló ingatlanhoz csatolható, a telekrész egyedi forgalmi értéke nem éri el a nettó 1 millió Ft-ot, és annak nagysága nem haladja meg az egész ingatlan területének 20%-át.
 
11. § (1) Az önkormányzati vagyon hasznosítása a (2) bekezdésben meghatározott esetek kivételével versenyeztetési eljárás útján a legmagasabb összegű ellenszolgáltatás, vagy összességében a legelőnyösebb ajánlat értékelési szempontja alapján történik.
(2) Mellőzhető a versenyeztetés, amennyiben
a) a vagyonelemek hasznosítása szerződésenként nettó 1 millió Ft/év bérleti díj értékhatárig, és a hasznosítás időtartama nem haladja meg az 1 évet,
b) termőföldek haszonbérletbe adása esetén, a haszonbérleti jogviszony azonos feltételek melletti meghosszabbításánál, ha a módosítás időtartama nem haladja meg az 5 évet.
c) kizárólagos vagy többségi önkormányzati befolyás alatt álló gazdasági társaság részre ingatlan vagy ingó vagyon hasznosítása.
 
8. Az önkormányzati vagyonkezelők jogállása

12. § (1) Az önkormányzati vagyonkezelő a használatában lévő önkormányzati vagyonnal közfeladatai ellátásának sérelme nélkül a törvények és e rendelet korlátai között önállóan gazdálkodik.
(2) Az önkormányzati vagyonkezelőt illető használat joga a (3) bekezdésben foglaltak kivételével ingyenes, az önkormányzat a használat ellenértékét nem követelheti, de az önkormányzati vagyonkezelő köteles teljesíteni az önkormányzatot, mint a tulajdonost a vagyontárgy után terhelő pénzügyi kötelezettségeket.
(3) Gazdasági Társaság, közhasznú társaság vagyonkezelésében lévő közmű utáni használati jogért díjat kell fizetni.
(4) Önkormányzati vagyonkezelő a Képviselő-testület engedélyével alapíthat gazdasági társaságot, szerezhet gazdasági társaságban érdekeltséget, teljesíthet alapítványi hozzájárulást.
 
13. § Az önkormányzat vagyonkezelő szervei jogosultak:
a) A kezelésükben lévő vagyontárgyak birtoklására, használatára, hasznának szedésére, a birtokvédelemre.
b) A közszolgáltatásban nélkülözhető vagyontárgyak meghatározott időre történő bérbeadására, egyéb hasznosítására.
c) A kezelésükben lévő ingó vagyontárgyak e rendeletben szabályozott módon történő elidegenítésére.
d) A vagyontárgyak megterheléséhez a képviselő- testület engedélye kell.
e) A vagyonkezelő szervezetek kötelesek a kezelésükben lévő vagyontárgyak fenntartásával, üzemelésével, karbantartásával, felújításával kapcsolatos feladatokat normatív bevételeikből, hasznosításból és a felmerülő támogatásokból származó bevételek terhére ellátni.
f) A vagyonkezelő szervek vezetői a vagyonkezeléssel kapcsolatos feladatok végrehajtásáról az éves zárszámadás keretében kötelesek számot adni.
g) A polgármester és az Ügyrendi és Pénzügyi Bizottság (a továbbiakban: pénzügyi bizottság) a vagyonkezeléssel megbízott szervek vezetőit e feladatuk ellátásáról rendszeresen, külön is beszámoltathatják.
 
14. § Az önkormányzat a vagyonkezelői jogot visszterhes vagyonkezelői szerződéssel adja át a vagyon kezelőjének.
 
15. § A vagyonkezelői jog ellenértékét a Képviselő-testület egyedi döntésével határozza meg.
 
16. § A vagyonkezelői jog ellenértékének meghatározása során figyelembe kell venni a vagyonkezelésbe adott vagyon rendeltetését, az önkormányzati feladat jellegét, a működtetés költségeit, a vagyon értékét, műszaki állapotát, a vagyonhoz kapcsolódó, valamint az abból következő kötelezettségeket, illetve jogszabály vagy megállapodás alapján előírt, önkormányzatot terhelő más kötelezettséget.

9. Vagyonkezelési jog megszerzésének és gyakorlásának feltételei

17. § A vagyonkezelési jog akkor adható át, ha a vagyonkezelői jog jogosultja vállalja, hogy:
a) a vagyonelemet közfeladat ellátására vagy a közfeladat ellátásához kapcsolódó tevékenységhez használja,
b) a vagyonelem értékcsökkenésével arányos mértékű állagmegóvási, karbantartási munkák elvégzését,
c) a vagyonkezelésbe vett vagyonelemhez kapcsolódó nyilvántartási és adatszolgáltatási kötelezettségek teljesítését,
d) a szerződés teljesítésének biztosítására szolgáló mellékkötelezettségeket és egyéb biztosítékokat,
e) a vagyonkezelői jog megszerzéséhez kapcsolódó költségek viselését,
f) viseli a vagyonelemhez kapcsolódó terheket és kötelezettségeket
 
10. Vagyonkezelői jog ellenőrzésére vonatkozó szabályok

18. § A vagyonkezelőt megillető jogok gyakorlását, annak szabályszerűségét, célszerűségét, a kötelezettségek teljesítését a pénzügyi bizottság ellenőrzi.
 
19. § (1) A pénzügyi bizottság jogosult:
a) a vagyonkezelő kezelésében álló önkormányzati tulajdonú ingatlan területére belépni,
b) az ellenőrzés tárgyához kapcsolódó közérdekből nyilvános adat megismerésére és okiratba betekintésre,
(2) A vagyonkezelő jogosult:
a) az ellenőrzési cselekményeknél jelen lenni,
b) az ellenőrzés megállapításait megismerni, a jelentéstervezetre észrevételt tenni.
(3) A vagyonkezelő köteles:
a) az ellenőrzés végrehajtását elősegíteni, abban együttműködni,
b) az ellenőrzést végző részére szóban vagy írásban kért tájékoztatást, felvilágosítást, nyilatkozatot megadni, a dokumentációkba a betekintést biztosítani,
c) az ellenőrzést végző kérésére, a rendelkezésre bocsátott dokumentum teljességéről nyilatkozni,
d) az ellenőrzés zavartalan elvégzéséhez szükséges egyéb feltételeket megteremteni,
e) az ellenőrzés megállapításai, javaslatai alapján tett intézkedéseiről az önkormányzatot 30 napon belül tájékoztatni.
(4) A pénzügyi bizottság az ellenőrzés megállapításairól készített összefoglaló jelentést köteles a soron következő Képviselő - testületi ülésre beterjeszteni.

12. Önkormányzati vagyon ingyenes átengedése

20. § Az Önkormányzat a tulajdonában lévő vagyontárgyakat a Képviselő-testület döntése vagy törvényi kötelezettsége alapján adhatja ingyenes használatba.
 
21. § (1) Az ingyenes használatra vonatkozóan használati szerződést kell kötni.
(2) Az ingyenes használónak az ingatlan fenntartásával, üzemeltetésével kapcsolatban felmerülő tényleges költségek, a használt területtel arányos részét meg kell térítenie.
(3) A használót az ingatlan rendeltetésszerű használatával kapcsolatosan az alábbi főköltségek terhelik:
a) az általa használt helyiségek rendeltetésszerű használata, állagának megóvása, belső felújítása és karbantartása;
b) a közös használatú helyiségek közüzemi díjainak megfizetése a használó és a használatba adó között létrejött - megállapodás alapján;
c) A Képviselő-testület az ingyenes használatba adásról hozott döntésében az előző pontokban meghatározottakon felül további költségek viselését is előírhatja a használó részére.

13. A versenyeztetési eljárás

22. § A versenyeztetési eljárást az Önkormányzat versenyeztetési szabályzatban leírtak szerint kell lefolytatni.
 
14. Záró rendelkezések

23. § (1) Ez a rendelet 2018. szeptember 1-jén lép hatályba.
(2) Hatályát veszti Csárdaszállás Községi Önkormányzat Képviselő-testületének az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodás szabályairól szóló 5/2004. (IX. 17.) önkormányzati rendelete.
 
 
Csárdaszállás, 2018. augusztus …
 
 
Petneházi Bálintné
dr. Uhrin Anna
polgármester
jegyző
 
 
 
1. melléklet a …/…. (….) Önkormányzati rendelethez
Csárdaszállás Községi Önkormányzata forgalomképtelen vagyoni elemei
 
 
A
B
C
D
1     
Helyrajzi szám
Megnevezés
Terület (m2)
Cím
2                     
21
közút
5757
Mártírok utca
3                     
22
közút
1487
Névnélküli utca
4                     
48
közút
740
Névnélküli utca
5                     
49/3
közterület
3934
Petőfi utca
6                     
50
közút
5176
Petőfi utca
7                     
51
közpark
9976
Csárda út
8                     
53
közút
433
Névnélküli utca
9                     
60
beépítetlen terület
6290
Csárda út
10                 
67
közút
874
Névnélküli utca
11                 
76
közút
273
Névnélküli utca
12                 
84
közút
2330
Rákóczi utca
13                 
96
közút
573
Névnélküli utca
14                 
105
közút
2659
Hunyadi utca
15                 
106
közút
688
Névnélküli utca
16                 
126
közút
15186
Kossuth utca
17                 
127/4
közút
1489
Névnélküli utca
18                 
127/6
sportpálya
46346
Sporttelep
19                 
145
közút
5933
Arany J. utca
20                 
191
közút
4703
Jókai utca
21                 
205
közút
986
Ady utca
22                 
222
közút
9124
Dózsa utca
23                 
224
közút
1253
Névnélküli utca
24                 
237/3
beépítetlen terület
1667
Dózsa utca
25                 
239
közút
1012
Névnélküli utca
26                 
1101
közút
2810
Névnélküli utca
27                 
1119
közút
2816
Névnélküli utca
28                 
1160
közút
2824
Névnélküli utca
29                 
1307
közút
1167
Névnélküli utca
30                 
1520
közút
2840
Névnélküli utca
31                 
1521
közút
1665
Névnélküli utca
32                 
1522
közút
1038
Névnélküli utca
33                 
1523
közút
2706
Névnélküli utca
34                 
1524/1
közút
234
Névnélküli utca
35                 
03
út
11353
Külterület
36                 
05/13
út
1692
Külterület
37                 
05/28
út
674
Külterület
38                 
08
közút
9556
Névnélküli utca
39                 
09
közút
7779
Névnélküli utca
40                 
012
út, árok
13907
Külterület
41                 
014
út
3640
Külterület
42                 
015
út
3311
Külterület
43                 
016/40
út
283
Külterület
44                 
019/2
kerékpárút
10487
Külterület
45                 
019/3
országos közút
17549
Külterület
46                 
022
út
2418
Külterület
47                 
027/2
út
9023
Külterület
48                 
027/4
saját használatú út
10299
Külterület
49                 
032/1
út
13269
Külterület
50                 
032/2
csatorna
1087
Külterület
51                 
035
út
5371
Külterület
52                 
036/1
út
13239
Külterület
53                 
040/1
út
10174
Külterület
54                 
040/6
út
8621
Külterület
55                 
052
út
2778
Külterület
56                 
054
út
12835
Külterület
57                 
055/1
saját használatú út
3416
Külterület
58                 
055/15
út
5754
Külterület
59                 
055/25
út
5612
Külterület
60                 
057/19
út
9933
Külterület
61                 
060/7
út
2965
Külterület
62                 
064/5
közterület
205
Külterület
63                 
064/7
közterület
429
Külterület
64                 
064/9
kerékpárút
3149
Külterület
65                 
064/11
közút
2962
Külterület
66                 
065
út, árok, legelő
7096
Falutelep utca
67                 
065/1
út, árok, legelő
7096
Külterület 
68                 
066/7
út, árok,
3058
Külterület 
69                 
067/1
út
13546
Külterület
70                 
067/2
közút
31429
Névnélküli utca
71                 
080
út, árok
29005
Külterület
72                 
084
út, árok
29532
Külterület
73                 
091/24
út
3436
Külterület
74                 
091/25
csatorna
5452
Külterület
75                 
091/27
csatorna
6346
Külterület
76                 
091/29
út
4111
Külterület 
77                 
094
út
15997
Külterület
78                 
096/1
út
7806
Külterület
79                 
098/8
út
9451
Külterület
80                 
098/12
út
1326
Külterület
81                 
0100
út
6915
Külterület
82                 
0101/2
út
9778
Külterület
83                 
0110/1
út
8818
Külterület
84                 
0110/2
út
366
Külterület
85                 
0111/23
út, töltés
3005
Külterület 
86                 
0112/2
út
7111
Külterület
87                 
0118/1
út
10677
Külterület
88                 
0120/2
út
11147
Külterület
89                 
0124/2
út
7789
Külterület
90                 
0126/14
út
4107
Külterület
91                 
0127
út
38859
Külterület
92                 
0130
út
13172
Külterület
93                 
0132
közút
134281
Névnélküli utca
94                 
0161
közút
2554
Külterület
95                 
0163
közút
1367
Névnélküli utca
96                 
0176
út
5167
Külterület
97                 
0181
közút
2021
Névnélküli utca
98                 
0183
út
10092
Külterület
99                 
0184
árok
1306
Külterület
100             
0191
út
10384
Külterület
101             
0203
út
2518
Külterület
102             
0205/36
töltés, út
5805
Külterület 
103             
0206/2
csatorna
185
Külterület
104             
0206/3
csatorna
4049
Külterület
105             
0206/4
út
26319
Külterület
106             
0206/5
csatorna
2303
Külterület
107             
0206/6
csatorna
3472
Külterület
108             
0208/1
út
2855
Külterület
109             
0208/2
csatorna
3874
Külterület
110             
0209/7
út
30804
Külterület
111             
0209/14
út
772
Külterület 
112             
0211/2
út
4591
Külterület
113             
0213/8
út
8876
Külterület
114             
0218/9
út
5394
Külterület
115             
0219
út
1701
Külterület
116             
220/55
árok
1047
Ady utca
117             
220/33
közút
3787
Ady utca
118             
0221/2
út
14126
Külterület
119             
0223
út
6797
Külterület
120             
0225
út
9654
Külterület
121             
0230/1
út
3420
Külterület
122             
0231
út
1165
Külterület
123             
0236
út
6905
Külterület
124             
0244/1
út
8562
Külterület
125             
0251/1
út
11568
Külterület
126             
0252
közút
5453
Névnélküli utca
127             
0265/8
árok
2437
Külterület
128             
0266
út
6434
Külterület
129             
0268/11
út
7196
Külterület
130             
0272
út
20688
Külterület
131             
0280
út
3192
Külterület
 

  
2. melléklet a …/…. (….) Önkormányzati rendelethez
Csárdaszállás Községi Önkormányzata korlátozottan forgalomképes vagyoni elemei
 
 
A
B
C
D
1                 
Helyrajzi szám
Megnevezés
Terület (m2)
Cím
2                 
49/1
Piactér
2004
Csárda út 11.
3                 
52/3
Volt iskolaépület és lakások
3568
Csárda út 7-9.
4                 
70
Községháza
1832
Petőfi u.17.
5                 
75
Óvoda
3887
Kossuth u. 23.
6                 
127/6
Sportpálya
6346
Petőfi utca
7                 
128
Általános Iskola
5739
Arany J. u. 2.
8                 
164/1
Szabadidőpark
1193
Kossuth u. 4-6.
9                 
164/2
Művelődési Ház
2125
Kossuth u. 4-6.
10             
172
Vízmű
770
Kossuth u. 20/1.
11             
220/5
Lakóház,udvar
1333
Dózsa u. 30.
12             
220/6
Lakóház,udvar
1332
Dózsa u. 32.
13             
220/7
Lakóház,udvar
1331
Dózsa u. 34.
14             
220/9
Lakóház,udvar
1330
Dózsa u. 38.
15             
223/12
Szemétlerakó telep
6809
 
16             
0126/29
Szántó, temető, sporttelep
14115
Külterület
 

 
3. melléklet a …/…. (….) Önkormányzati rendelethez
Csárdaszállás Községi Önkormányzata forgalom képes üzleti vagyoni elemei
 
 
A
B
C
D
1                     
Helyrajzi szám
Megnevezés
Terület (m2)
Cím
2                     
1/1
Irodaház
3740
Kossuth u. 13-1.
3                     
52/4
Beépítetlen terület
1549
Csárdaút
4                     
52/5
Beépítetlen terület
1546
Csárdaút
5                     
85
Lakóház, udvar, gazdasági épület
1514
Kossuth u. 37.
6                     
97
Szántó
11420
Külterület
7                     
107/2
Beépítetlen terület
6863
Belterület
8                     
130
Lakóház, udvar
1501
Arany J. u. 6.
9                     
136
Lakóház, udvar, gazdasági épület
1460
Arany J. u. 18.
10                 
157
Beépítetlen terület
375
Jókai utca
11                 
166
Lakóház, udvar, gazdasági épület
1590
Kossuth u. 10.
12                 
178
Beépítetlen terület
1568
Jókai utca 12.
13                 
180
Beépítetlen terület
1907
Jókai utca 16.
14                 
181
Beépítetlen terület
1750
Jókai utca 18.
15                 
182
Beépítetlen terület
1532
Jókai utca 20.
16                 
183
Beépítetlen terület
1527
Jókai utca 22.
17                 
184
Beépítetlen terület
1516
Jókai utca 24.
18                 
185
Beépítetlen terület
1515
Jókai utca 26.
19                 
186
Beépítetlen terület
1509
Jókai utca 28.
20                 
187
Beépítetlen terület
1503
Jókai utca 30.
21                 
188
Beépítetlen terület
1497
Jókai utca 32.
22                 
189
Beépítetlen terület
1491
Jókai utca 34.
23                 
190
Beépítetlen terület
1486
Jókai utca 36.
24                 
192
Szántó
25719
Jókai utca
25                 
220/15
Beépítetlen terület
2622
Ady utca
26                 
220/16
Beépítetlen terület
1171
Ady utca
27                 
220/17
Beépítetlen terület
1172
Ady utca
28                 
220/18
Beépítetlen terület
1323
Ady utca
29                 
220/19
Beépítetlen terület
1323
Ady utca
30                 
220/20
Beépítetlen terület
1324
Ady utca
31                 
220/21
Beépítetlen terület
1325
Ady utca
32                 
220/22
Beépítetlen terület
1326
Ady utca
33                 
220/23
Beépítetlen terület
1327
Ady utca
34                 
220/24
Beépítetlen terület
1328
Ady utca
35                 
220/25
Beépítetlen terület
1328
Ady utca
36                 
220/26
Beépítetlen terület
1329
Ady utca
37                 
220/27
Beépítetlen terület
1330
Ady utca
38                 
220/28
Beépítetlen terület
1331
Ady utca
39                 
220/20
Beépítetlen terület
1324
Ady utca
40                 
220/29
Beépítetlen terület
1332
Ady utca
41                 
220/34
Beépítetlen terület
2620
Ady utca
42                 
220/35
Beépítetlen terület
2623
Ady utca
43                 
220/36
Beépítetlen terület
2619
Ady utca
44                 
220/37
Beépítetlen terület
2619
Ady utca
45                 
220/38
Beépítetlen terület
2620
Ady utca
46                 
220/39
Beépítetlen terület
2620
Ady utca
47                 
220/40
Beépítetlen terület
1692
Ady utca
48                 
220/41
Beépítetlen terület
1324
Ady utca
49                 
220/42
Beépítetlen terület
1324
Ady utca
50                 
220/43
Beépítetlen terület
1323
Ady utca
51                 
220/44
Beépítetlen terület
1325
Ady utca
52                 
220/45
Beépítetlen terület
1466
Ady utca
53                 
220/46
Beépítetlen terület
1466
Ady utca
54                 
220/47
Beépítetlen terület
1467
Ady utca
55                 
220/48
Beépítetlen terület
1466
Ady utca
56                 
220/54
Beépítetlen terület
1618
Ady utca
57                 
228
Lakóház, udvar, gazd. épület
2099
Dózsa u. 21-2.
58                 
232
Lakóház, udvar, gazd. épület
1547
Névnélküli utca
59                 
237/6/A/1
Lakás
78
Dózsa u. 19/4.
60                 
243
Beépítetlen terület
4070
Névnélküli utca
61                 
1480
Kert
727
Zártkert
62                 
016/3
Tanyahely
1079
Külterület
63                 
040/11
Szántó
17858
Külterület
64                 
066/4
Tanyahely
1439
Külterület
65                 
0119/10
Szántó
1079
Külterület
66                 
0133/7
Szántó
44415
Külterület
 

 
 
 
    
Határidők, felelősök:

Határidő: 2018. 08. 28.
Felelős: Petneházi Bálintné
Hivatali felelős: Csényi István

« Vissza
Vissza a főmenübe