6. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
Az Ügyrendi és Pénzügyi Ellenőrző Bizottság
2018. június 26-i ülésére

Tárgy:   Csárdaszállás, Csárda út 9. szám alatti ingatlanon lévő épületek hasznosítása
Készítette:   Csényi István
Előterjesztő:   Petneházi Bálintné polgármester
Véleményező bizottság:  

Tisztelt Képviselő-testület!
 
Csárdaszállás Községi Önkormányzata tulajdonát képezi a Csárdaszállás, Csárda út 7-9. szám alatt lévő 52/3 hrsz.-ú ingatlan. A telken 4 épület helyezkedik el.
 
Az ingatlan adatai, jellemzői:
 
Az ingatlan helye:
Csárdaszállás, Csárda út 7-9. 
Helyrajzi szám:
52/3
Terület nagysága:
3568 m2
Tulajdoni hányad:
1/1 Csárdaszállás Község Önkormányzata
Jellege:
Kivett
Művelési ága:
Lakóház, udvar, gazdasági épület
Építmények száma:
4 (volt iskolaépület, 2 lakóépület 1 tároló)
Bejegyzett jogok, terhek:
Vezetékjog a mellékelt tulajdoni lap szerint
Az ingatlan kataszteri nyilvántartás szerinti értéke:
Bruttó 6.294.800,- Ft
Az ingatlan forgalomképessége:
Üzleti vagyon, amely forgalomképes
 
A helyi építési szabályozásról szóló 4/2007.(IV.11.) önkormányzati rendelet értelmében az ingatlanra kereskedelmi, szolgáltató gazdasági terület Gksz1 előírásai vonatkoznak rá. A kialakítható legkisebb terület nagysága 2000 m2.
 
Az ingatlanon lévő épületek műszaki állapota és a jelenlegi funkciójuk.
 
1.       Volt iskolaépület: Leromlott műszaki állapotban van, javasolt a bontása vagy az értékesítése. További fenntartása plusz költséget jelent.
 
2.       Egylakásos épület: Lakásként van hasznosítva. Szerkezetileg stabil, kisebb karbantartást igényel.
 
3.       Kétlakásos épület: Lakásként van hasznosítva. Szerkezetileg stabil, kisebb karbantartást igényel.
 
4.       Tároló épület: Leromlott műszaki állapotban van, javasolt a bontása.
 
A volt iskola épület hasznosításával kapcsolatban kettő lehetőség van: az értékesítés vagy a bontás.

Az értékesítés csak akkor, lehetséges, ha az ingatlanon lévő többi épülettel együtt társasházzá alakítják. A társasházzá alakítás költsége jelenleg körülbelül 500 ezer Ft-ot tesz ki. A jelenlegi piaci körülmények között az épület értékesítése nehéz.
 
A bontás feltételei az alábbiak:

1. Amennyiben az épület terepszint feletti és belső térfogata meghaladja az 500 köbmétert, és homlokzatmagassága az 5 métert, vagy ha a terepszint alatti bontás mélysége meghaladja az 1,5 métert, akkor bontási kivitelezési tervet kell készíteni.
 
2. Az építőipari kivitelezési tevékenységről szól 191/2009.(IX.15.) kormányrendelet írja le azokat a munkafolyamatokat, melyeknek az elindításához kivitelezési dokumentációra, illetve annak az ÉTDR-be való feltöltésére van szükség.
 
3. A kivitelező köteles vezetni az építési naplót és a hulladék nyilvántartó lapot.  Ha a hulladék mennyisége eléri a jogszabályban előírt küszöbértéket, a nyilvántartó lapot a környezetvédelmi hatósághoz (illetékes környezetvédelmi, természetvédelmi és vízügyi felügyelőséghez) kell benyújtani. Ez a kivitelező vagy a felelős műszaki vezető feladata.
 
4. Az építtető feladata, hogy az épületbontási tevékenység befejezésének tényét 15 napon belül közölje az építésügyi hatósággal.
 
5. A tevékenység befejezését követően 30 napon belül az ingatlan-nyilvántartási változás átvezetése érdekében a megvalósult állapotról hatályos földhivatali záradékkal ellátott változási vázrajzot kell az Országos Építésügyi Nyilvántartásba feltölteni. A változási vázrajz a földmérő által készített, az ingatlan-nyilvántartási térkép tartalmához kapcsolódó, az állami alapadatok változását dokumentáló földmérési munkarész.
 
A bontás elvégzéséhez szükséges dokumentációk készítése körülbelül 250 ezer Ft költséget jelent.
 
Az önkormányzat számára bontás esetén az előnyösebb megoldás, ha a kinyert felhasználható építőanyaggal (tégla, faanyag, tetőfedő anyag, stb.) a bontást végző rendelkezik.
 
Egyéb esetben a bontás a jelenlegi információk szerint 1,5 millió forint körüli kiadást jelentene.
 
Összességében az ingatlanon lévő volt feleslegessé vált volt iskolaépület bontása vagy értékesítése forrást igényel. Az értékesítéshez elengedhetetlen a társasházzá alakítás, amely jelenleg várhatóan 500 ezer Ft kiadást jelent. Sikeres értékesítés esetén a költségek megtérülhetnek. Az épület műszaki állapota és térségre illetve a településre jellemző alacsony ingatlan kereslet miatt az értékesítés esélye minimális. A bontás kedvezőbb esetben, a kinyert építőanyag ellenében 250 ezer Ft, ennek hiányában pedig 1,8 millió Ft összegbe kerülhet. 

Az ingatlan társasházzá alakításához vagy az  épület bontásához szükséges dokumentációk készítésére és a kivitelezés költségeire a forrást a Csárdaszállás Községi Önkormányzata 2018. évi költségvetéséről szóló 2/2018. (II.19.) önkormányzati rendelet 4.§ (2) bekezdése f) pontjában meghatározott működési célú céltartalék terhére javasoljuk biztosítani. A működési célú céltartalék jelenlegi kerete 5.973.000,-Ft.
 
A tároló épületet bontását nem kell engedélyeztetni.
 
Az előterjesztésben részletezett indokok alapján a volt iskolaépület bontását javasoljuk a kinyert építőanyag ellenében.
 
Kérem a Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést tárgyalja meg és döntését határozati javaslat formájában hozza meg.

Döntéshozói vélemények

Ügyrendi és Pénzügyi Ellenőrző Bizottság    
 
Döntési javaslat

"Az ingatlanon lévő épületek hasznosítása"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: vagyoni ügyek
Az Ügyrendi és Pénzügyi Ellenőrző Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

Megszavazandó alternatívák:

A) alternatíva

Csárdaszállás Községi Önkormányzata Képviselő-testülete hozzájárul, a Csárdaszállás, Csárda út 7-9. szám alatt lévő 52/3 hrsz.-ú ingatlanon lévő volt iskolaépület bontásához.
 
Csárdaszállás Községi Önkormányzata Képviselő-testülete az épület bontásához szükséges dokumentációk készítésére és a kivitelezési munkák költségeire 1.800.000,-Ft összegben a forrást a Csárdaszállás Községi Önkormányzata 2018. évi költségvetéséről szóló 2/2018. (II.19.) önkormányzati rendelet 4.§ (2) bekezdése f) pontjában meghatározott működési célú céltartalék terhére biztosítja.
 
Csárdaszállás Községi Önkormányzata Képviselő-testülete felhatalmazza Petneházi Bálintné polgármestert, hogy a bontáshoz szükséges jognyilatkozatok megtételére.

Határidők, felelősök:

Határidő: 2018. 10. 31.
Felelős: Petneházi Bálintné
Hivatali felelős: Csényi István

B) alternatíva

Csárdaszállás Községi Önkormányzata Képviselő-testülete hozzájárul a Csárdaszállás, Csárda út 7-9. szám alatt lévő 52/3 hrsz.-ú ingatlan társasházzá alakításához.

Csárdaszállás Községi Önkormányzata Képviselő-testülete az ingatlan társasházzá alakítás költségeire 500.000,-Ft összegben a forrást a Csárdaszállás Községi Önkormányzata 2018. évi költségvetéséről szóló 2/2018. (II.19.) önkormányzati rendelet 4.§ (2) bekezdése f) pontjában meghatározott működési célú céltartalék terhére biztosítja.
 
Csárdaszállás Községi Önkormányzata Képviselő-testülete felhatalmazza Petneházi Bálintné polgármestert, hogy a társasházzá való alakítás során a szükséges jognyilatkozatok megtételére. 
 
Csárdaszállás Községi Önkormányzata Képviselő-testülete a Csárdaszállás, Csárda út 7-9. szám alatt lévő 52/3 hrsz.-ú ingatlanon lévő volt iskola épületet az ingatlan társasházzá való alakítását követően kijelöli értékesítésére, az árverési kiírást be kell terjeszteni a soron következő Képviselő-testületi ülésre. 

Határidők, felelősök:

Határidő: 2018. 10. 31.
Felelős: Petneházi Bálintné
Hivatali felelős: Csényi István

« Vissza
Vissza a főmenübe