1. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
Az Ügyrendi és Pénzügyi Ellenőrző Bizottság
2018. szeptember 4-i ülésére

Tárgy:   ,,VP Kisezüsti út felújítása" tárgyú közbeszerzési eljárás
Készítette:   Nagy Réka, Dr. Uhrin Anna jegyző
Előterjesztő:   Petneházi Bálintné polgármester

 
Tisztelt Képviselő-testület!
 
Csárdaszállás Községi Önkormányzata 2018. augusztus 9-én a „VP Kisezüsti út felújítása” tárgyban közbeszerzési eljárást folytatott le. Az Elektronikus Közbeszerzési Rendszerben (EKR) lebonyolított eljárás ajánlattételi határideje 2018. augusztus 27-én 9:00 óra volt.
Az ajánlattételi felhívásra az előírt határidőre három ajánlat érkezett:
 
1.    számú ajánlat:
Ajánlattevő
Név:
Békés-Vill Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
Székhely:
5630 Békés Dózsa Gy. u. 3.
Név:
Hunút Építőipari Szolgáltató Kft.
Székhely:
5555 Hunya Kodály u. 16.
Nettó ajánlati ár (HUF):
104.029.330, - HUF
Jótállás (hónap):
36 hónap
 
2.       számú ajánlat:
Ajánlattevő
Név:
Bereczki és Társa Építőipari és Szolgáltató Bt.
Székhely:
5500 Gyomaendrőd Ipartelep út 3.
Nettó ajánlati ár (HUF):
105.926.688 ,-HUF
Jótállás (hónap):
36 hónap
 
3.       számú ajánlat:
Ajánlattevő
Név:
KONDOR-SZOLG Általános Szolgáltató és Vendéglátó Kft.
Székhely:
5553 Kondoros belterület
Nettó ajánlati ár (HUF):
105.558.580, - HUF
Jótállás (hónap):
36 hónap
 
 
A bontás során vált ismertté, hogy a pályázatban a kivitelezésre rendelkezésre álló 87.828.080 Ft nettó keretösszegnél mindhárom ajánlattevő  magasabb ajánlatot adott. A Kbt. 70 § (1) bekezdése szerint az ajánlatkérő az ajánlatok bírálata és értékelése nélkül meghozhatja az eljárás eredménytelenségéről szóló döntést, ha az ajánlatok mindegyike meghaladja a rendelkezésre álló fedezetet.


A Képviselő-testület ebben az esetben a következőképpen tud dönteni: 
1.      A Képviselő-testület a nettó 16.201.250 Ft-os különbözetre forrást jelöl ki. A bíráló bizottság elvégzi a Kbt. 69 §-ában meghatározott feladatokat, az ajánlatokat értékeli és döntési javaslatot készít a Képviselő-testület elé.
2.      A Képviselő-testület nem fogadja el a legalacsonyabb ajánlati árat és nem rendel a beruházás mellé plusz forrást. A Képviselő-testület eredménytelennek nyilvánítja az eljárást, és új eljárást folytat le, a Kbt. 115 §-a szerint.
 
Amennyiben a Képviselő-testület eredménytelennek nyilvánítja az eljárást, úgy új eljárás lefolytatása válik szükségessé, melyhez felelős akkreditált Közbeszerzési szakértő és új Bíráló Bizottság kijelölése is szükséges. A közbeszerzési eljárás formáját a közbeszerzési szakértő határozza meg. Csárdaszállás Községi Önkormányzatának hatályos közbeszerzési szabályzata szerint fenti közbeszerzési eljárások során a döntés meghozatala a Képviselő-testület hatáskörében tartozik. Az eljárás előkészítése a Bíráló Bizottság feladata. A Bíráló Bizottság legalább 3 tagú és tagjainak rendelkezniük kell a közbeszerzés tárgya szerinti, közbeszerzési jogi, pénzügyi és közbeszerzés tárgya szerinti szakértelemmel. Nem lehet a Bíráló Bizottság tagja olyan személy, aki a közbeszerzési eljárást lezáró döntés meghozatalában részt vesz.
   
Fentiekre tekintettel a Bíráló Bizottság tagjaira a következő javaslatot tesszük:
 
Építési beruházás – VP Kisezüsti út felújítása
Javaslat a bizottság összetételére:
Közbeszerzési és jogi szakértelem: A beszerzés tárgya szerinti nyertes ajánlattevő
Pénzügyi szakértelem: Ugrainé Gróf Éva
Közbeszerzés tárgya szerinti szakértelem: Nagy József Mihály és Nagy Réka

1. döntési javaslat

"Kisezüsti út felújítása közbeszerzési eljárás többletforrás biztosítása"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: általános ügyek
Az Ügyrendi és Pénzügyi Ellenőrző Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, névszerinti szavazással dönt.

Csárdaszállás Községi Önkormányzatának Képviselő-testülete nem biztosítja a nettó 16.201.250,- Ft + 27 % Áfa, összesen bruttó 20.575.588,- Ft többletforrást a „VP Kisezüsti út felújítása” tárgyában lezajlott közbeszerzési eljárásban a rendelkezésre álló anyagi fedezet kiegészítéséhez.  

Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

2. döntési javaslat

"Kisezüsti út felújítása közbeszerzési eljárás eredménytelensége "

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: általános ügyek
Az Ügyrendi és Pénzügyi Ellenőrző Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, névszerinti szavazással dönt.


Csárdaszállás Községi Önkormányzatának Képviselő-testülete a "VP Kisezüsti út felújítása" tárgyú közbeszerzési eljárást a  közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény 75. § (2) bekezdés b) pontja alapján, a 70 § (1) bekezdése szerint eredménytelennek nyilvánítja, mivel az ajánlattevők árajánlatának mindegyike meghaladja a rendelkezésre álló anyagi fedezet összegét.


Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

3. döntési javaslat

"Kisezüsti út felújítása közbeszerzési eljárás Bíráló Bizottságának kijelölése"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: általános ügyek
Az Ügyrendi és Pénzügyi Ellenőrző Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, névszerinti szavazással dönt.

Csárdaszállás Községi Önkormányzatának Képviselő-testülete a VP6-7.2.1-7.4.1.2-16 azonosító számú pályázathoz kapcsolódóan „VP Kisezüsti út felújítása” tárgyban a Kbt. 115 §-a szerinti újabb közbeszerzési eljárást kíván lefolytatni.
 
A közbeszerzési eljárás teljes körű lebonyolítására megbízza: ……………………………… felelős akkreditált közbeszerzési szaktanácsadót.
 
A Bírálóbizottság tagjainak az alábbi személyeket jelöli meg:
Közbeszerzési és jogi szakértelem: A beszerzés tárgya szerinti nyertes ajánlattevő
Pénzügyi szakértelem: Ugrainé Gróf Éva
Közbeszerzés tárgya szerinti szakértelem: Nagy József Mihály és Nagy Réka

Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

4. döntési javaslat

"Kisezüsti út felújítása új közbeszerzési eljárás forrás kijelölése"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: általános ügyek
Az Ügyrendi és Pénzügyi Ellenőrző Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, névszerinti szavazással dönt.

 Csárdaszállás Községi Önkormányzatának Képviselő-testülete a „VP Kisezüsti út felújítása” tárgyában az új közbeszerzési eljárás  lefolytatásának felmerülő  …   Ft összegű többletköltséget az önkormányzat 2018. évi költségvetéséről szóló 2/2018.(II.19.) önkormányzati rendelet 4. § (2) bekezdés f) pontjában meghatározott működési  céltartalék terhére jelöli ki.
 

Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

« Vissza
Vissza a főmenübe