2. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
Az Ügyrendi és Pénzügyi Ellenőrző Bizottság
2018. augusztus 28-i ülésére

Tárgy:   Információátadási szabályzat módosítása
Készítette:   Megyeri László
Előterjesztő:   Dr. Uhrin Anna jegyző
Véleményező bizottság:  

Tisztelt Képviselő-testület!
 
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (a továbbiakban: E-ügyintézési tv.) 108. § (1) bekezdése alapján az elektronikus ügyintézésre kötelezett szervezetek 2018. január 1. napjától kötelesek az ügyek elektronikus intézését az E-ügyintézési tv.-ben meghatározottak szerint biztosítani. Az E-ügyintézési tv. 1. § 17. pontja alapján ez a kötelezettség a helyi önkormányzatra is kiterjed.
 
Az E-ügyintézési tv. 65. § (1) bekezdése szerint az elektronikus ügyintézésben együttműködő szervek információátadási szabályzatot fogadnak el. Az E-ügyintézési tv. szerinti együttműködő szervek tekintetében – a helyi önkormányzat esetében – a hivatal minősül együttműködő szervnek. Ennek megfelelően az információátadási szabályzatot a hivatal nevében kell kitölteni, de a hivatalt létrehozó önkormányzatoknak kell elfogadniuk.

Az E-ügyintézési tv. 109. § (3) bekezdés szerinti információátadási szabályzatot az információátadási szolgáltatás nyújtásának megkezdését megelőzően legalább 15 nappal – azaz legkésőbb 2017. december 15-én – közzé kell tenni, valamint elektronikus úton megküldeni az elektronikus ügyintézési felügyeletnek is. Ez 2017. december 15-én megtörtént.

Az elektronikus ügyintézési felügyelet 2018. július 18-i levelében a következő észrevételeket tette:
a) A szabályzat 2.1.5.2.3 pontjában foglalt informatikai szolgáltatás rendelkezésre állását számmal és mértékegységgel meghatározott célértékkel kell meghatározni, azaz meg kell adni a rendelkezésre állás százalékos értékét.
b) A korábbiakban kiadott állásfoglalással szemben a szabályzatot önkormányzatonként kell elkészíteni, tekintve, hogy az E-ügyintézési tv. az elektronikus ügyintézésre egyébként az önkormányzatot kötelezi. Ennek megfelelően nem elég valamennyi önkormányzat által elfogadott egyetlen szabályzatot kiadni, hanem önkormányzatonkénti egyediesített példányt kell készíteni és elfogadni.

A fentieknek megfelelően kérem a Képviselő-testülettől az önkormányzatra nevesített és módosított információátadási szabályzat 1.1-es verziójának elfogadását. A szabályzat szeptember 1-én lép hatályba.

Döntéshozói vélemények

Ügyrendi és Pénzügyi Ellenőrző Bizottság    
 
Döntési javaslat

"Információátadási szabályzat módosítása"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: rendelet alkotás és szabályozás
Az Ügyrendi és Pénzügyi Ellenőrző Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

A bizottság javasolja, hogy Csárdaszállás Községi Önkormányzat Képviselő-testülete állapítsa meg a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal információ átadási követelményeit a „Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal Információ Átadási Szabályzata Csárdaszállás Községi Önkormányzatnál v1.1” című dokumentum szerint.

Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

« Vissza
Vissza a főmenübe