1. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
Az Ügyrendi és Pénzügyi Ellenőrző Bizottság
2019. február 12-i ülésére
2019. február 12-i ülésére
Tárgy: | Csárdaszállás Községi Önkormányzatának 2019. évi költségvetési rendelete | |
Készítette: | Ugrainé Gróf Éva | |
Előterjesztő: | Petneházi Bálintné polgármester | |
Véleményező bizottság: |
Tisztelt Képviselő-testület!
Az Államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23-26. §-a, valamint az államháztartási törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII.31.) kormányrendelet 24. és 26-29.§-ában meghatározottak alapján Csárdaszállás Községi Önkormányzatának 2019. évre vonatkozó költségvetési rendelet tervezetét az önkormányzat polgármestere február 15-ig nyújtja be a képviselő-testületnek. A Képviselő-testület elfogadta a 139/2018.(XII.18.) Csárdaszállás KT határozatával a 2019. évre vonatkozó költségvetési koncepciót, mely alapját képezi a költségvetési rendeletnek.
Csárdaszállás Község 2019. évi költségvetési rendeletét Magyarország 2019. évi költségvetéséről szóló 2018. évi L. törvényfigyelembevételével állítottuk össze. A központi költségvetési törvényben megfogalmazott és a 2019. évi mutatószám felmérés alapján 2018. november hónapban ismerhettük meg az önkormányzati szintre lebontott helyi önkormányzatokat megillető működési támogatások jogcímeit és azok támogatási összegét.
Bevételek számbavétele
1.Központi támogatások
1.1.Helyi önkormányzatok működésének általános támogatása
A települési önkormányzatok az önkormányzati törvényben meghatározott, célzott támogatással nem támogatott feladataihoz kapcsolódó elismerhető kiadásai csökkennek a helyi bevételek meghatározott mértékével és az ezt követően fennmaradó különbözethez biztosít a központi költségvetés támogatást.
Ezen támogatási kategórián belül külön jogcímenként jelennek meg az alábbiak:
Az önkormányzati hivatal működésének támogatása (4.580.000 Ft/fő)
A költségvetési törvény alapján a Gyomendrődi Közös Önkormányzati Hivatal (továbbiakban: közös hivatal) elismert létszáma – amire támogatás számítható - 39 fő (Gyomaendrőd elismert hivatali létszáma 36,33 fő, Hunya elismert hivatali létszáma 1,59 fő, Csárdaszállásé pedig 1,08 fő). Településünkön a hivatal kirendeltségén foglalkoztatott köztisztviselői létszám 3 fő. Településünkre eső működési támogatás 4.946 ezer Ft. Csárdaszállás önkormányzatának a közös hivatal működésének finanszírozásához 2019. évre 6.879 ezer Ft-tal szükséges hozzájárulni. 2018. évről áthúzódó kiegészítő támogatás 1.393ezer Ft, melyet a kirendeltség 2018. évben jelentkező működési kiadásaihoz kell biztosítania az önkormányzatnak.
1.2. Település-üzemeltetéshez kapcsolódó feladatellátás támogatása
a. Zöldterület-gazdálkodással kapcsolatos feladatok támogatása a belterület nagysága alapján illeti meg az önkormányzatot, a költségvetési törvény 1.572 ezer Ft támogatást irányoz elő.
b. Közvilágítás fenntartásának támogatása településkategóriánként számított átlagos, egy kilométerre jutó nettó működési kiadások figyelembevételével került megállapításra. 10.001 fő lakosságszám alatti települések esetében a támogatás fajlagos összege 320.000 Ft/km. A költségvetési törvény 2.528 ezer Ft támogatást irányoz elő az Önkormányzat számára.
c. Köztemető fenntartással kapcsolatos feladatok támogatása – a 2017. évi országosan összesített önkormányzati beszámolók ezen feladathoz kapcsolódó szakfeladatai alapján számított egy négyzetméterre eső nettó működési kiadás figyelembevételével történik a támogatás összegének meghatározása.10.001 fő lakosságszám alatti település esetében a támogatás fajlagos összege 69 Ft/m2. A költségvetési törvény 2018. évre vonatkozóan az Önkormányzat részére 100.000 Ft támogatást irányoz elő.
d. Közutak fenntartásának támogatása – a 2017. évi országosan összesített önkormányzati beszámolók ezen feladathoz kapcsolódó szakfeladatai alapján településkategóriánként számított nettó működési kiadás figyelembevételével történik a támogatás összegének meghatározása. 10.001 fő lakosságszám alatti település esetében a támogatás fajlagos összege 227.000 Ft/km. A költségvetési törvény az Önkormányzat részére 1.235 ezer Ft összegű támogatást irányoz elő.
1.3. Egyéb kötelező önkormányzati feladatok támogatása
A központi költségvetés támogatást biztosít a települési önkormányzatok részére az 1.2. pontban nem nevesített helyi közügyek, valamint a helyben biztosítható közfeladatok körében ellátandó feladatokra. (Pl. településfejlesztés, településrendezés, óvodai ellátás, gyermekjóléti szolgáltatások és ellátások, lakás és helyiséggazdálkodás, vízgazdálkodás, vízkárelhárítás, polgári védelem, katasztrófavédelem, helyi közfoglalkoztatás, hulladékgazdálkodás, stb.).
A költségvetési törvény szerinti támogatás összege 2.700 Ft/fő, Csárdaszállás település esetében egyéb települések kategóriában 3.500 ezer Ft az előirányzott támogatás összege.
1.4. Lakott külterülettel kapcsolatos feladatok támogatása - A központi költségvetés támogatást biztosít a lakott külterülettel rendelkező települések 2018. január 1-jei állapot szerinti külterületi lakosok száma alapján. A támogatás mértéke 2.550 Ft külterületi lakosonként. A költségvetési törvény összesen 74 ezer Ft támogatást irányoz elő.
1.5. Beszámítás összege
Az 1.2.-1.4. jogcímek alapján meghatározott támogatások összegét csökkenteni kell az önkormányzat elvárt bevételének összegével. Az elvárt bevétel legfeljebb a 2017. évi iparűzési adóalap 0,55%-át jelenti. Amennyiben a települési önkormányzat egy lakosra jutó adóerő képessége 10.000 Ft alatt van, az elvárt bevétel százalékában lehetőség van a beszámítás összegének kiegészítésére. Csárdaszállás esetében ezen érték 48.317 Ft, így elvárt bevétel összege 7.985 ezer Ft. A település-üzemeltetési feladatok és egyéb kötelező önkormányzati támogatások és a lakott külterülettel kapcsolatos feladatok támogatása alapján a település részére meghatározott 9.009 ezer Ft támogatás összegéhez viszonyítva az elvárt bevétel 7,985 ezer Ft. 2019. évben az önkormányzatot megillető támogatás 1.024 ezer Ft.
1.6. A települési önkormányzatok szociális feladatainak egyéb támogatása
Ebben a kategóriában a költségvetési törvény alapján a támogatás a 32.000 Ft egy lakosra jutó adóerő-képesség alatti települési önkormányzatok egyes szociális jellegű feladataihoz járul hozzá. Csárdaszállás Községi Önkormányzat egy főre jutó adóerő-képessége 48.317 Ft, ebből az következik, hogy az önkormányzat a törvény alapján nem részesül ilyen jogcímen támogatásban.
1.7. A települési önkormányzat szociális feladatainak támogatása
A települési önkormányzat szociális feladatai körében 2019. évben is működtet falugondnoki szolgálatot, melyre a központi költségvetés 3.100 ezer Ft támogatást biztosít. Az önkormányzat kötelező feladatai közé tartozik a településen iskolába járó alsós tanulók étkeztetéssel kapcsolatos feladatainak ellátása, melyhez az önkormányzat 13 fő étkezési kiadásaihoz várhatóan 1.038 ezer Ft támogatásban részesül. A gyermekétkeztetés feladat körében az önkormányzat 14 fő rászoruló gyermek szünidei étkeztetésének támogatása keretében várhatóan 253 ezer Ft összegű támogatásban részesül.
1.8. A települési önkormányzatok kulturális feladatainak támogatása
Ezen a jogcímen a községet megillető támogatás költségvetési törvény szerinti összege 1.800 ezer Ft. Ezt az összeget a muzeális intézményekre, a nyilvános könyvtári ellátás biztosítására, valamint a közművelődési feladatokra kell fordítani.
2.Saját bevételek
2.1. Közhatalmi bevételek
A helyi adó bevételként az önkormányzat 31.200 ezer Ft összeggel számol. Az előző évihez képest az iparűzési adó bevétel terv 4.000 ezer Ft-tal több, melynek oka az, hogy 2017. évi iparűzési adó bevallások alapján számított 2019. évi I. félévben esedékes adóelőleg növekedett, mely alapján az éves iparűzési adóbevétel terv is növelésre került.
Gépjárműadó bevételből az önkormányzatot megillető bevétel 40 %, a központi költségvetést megillető rész 60%. Tervezett önkormányzati bevétel 1.500 ezer Ft.
A Mezőőri szolgálat költségeinek finanszírozására az önkormányzat mezőőri járulékot szed be, melynek várható bevétele 2.200 ezer Ft.
2.2. Önkormányzati vagyon bérbeadásával kapcsolatos bevételek
Az Önkormányzati lakások tervezett lakbérbevétele 2.200 ezer Ft, az előző évi szinten várható. Az önkormányzat egyéb helyiségek bérbeadásából és haszonbérből származó tervezett általános forgalmi adót is tartalmazó bevétele 5.715 ezer Ft.
2.3. Közfoglalkoztatás támogatása
Közfoglalkoztatás keretében megtermelt késztermékek értékesítéséből származó tervezett – általános forgalmi adót is tartalmazó - bevétel 1.730 ezer Ft.
2.4. Étkezés térítési díj
Gyermekétkeztetésben résztvevők általános forgalmi adót is tartalmazó étkezési díjának tervezett összege 566 ezer Ft. 3 gyermek 100 %-os térítési díjat, 5 gyermek pedig 50 %-os térítési díjat fizet. Az ingyenesen étkezők száma 5 fő. Az önkormányzatnak várhatóan 731 ezer Ft-tal kell kiegészítenie az iskolai gyermekétkeztetés költségeit.
3.Működési célú támogatások államháztartáson belülről
2.5. Csárdaszállás Községi Önkormányzat 2019. évben is tovább szeretné folytatni közfoglalkoztatási programját. 2019. évben a Start mezőgazdasági mintaprogram keretében 15 fő közfoglalkoztatott alkalmazását, a közúti szociális program keretében 7 fő foglalkoztatását, illetve a hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás keretében 2 fő 6 órás foglalkoztatását tervezi 100 %-os támogatással. Az Önkormányzatnak 2019. évben 24 fő közfoglalkoztatott alkalmazását tervezi, melyhez 31.803 ezer Ft összegű a Békés Megyei Kormányhivatal Gyomaendrődi Járási Hivatala Foglalkoztatási Osztálya általi támogatás várható.
2.6. A Mezei Őrszolgálat működéséhez a központi költségvetés havonta 90 ezer Ft támogatást biztosít. Éves szinten az önkormányzat 1.080 ezer Ft támogatásra számol.
2.7. Központi költségvetési szervtől átvett működési támogatás a mezőgazdasági tevékenységhez kapcsolódó földalapú támogatás, mely 1.540 ezer Ft.
2.8. Az önkormányzat pályázatot nyújtott be konzorciumi formában az EFOP-1.5.3-16-os pályázati felhívásra „Humán szolgáltatások fejlesztése térségi szemléletben a Gyomaendrődi Járásban” címmel. A pályázat eredményesen zárult. A támogató hatóság 2019. évben 11.544 ezer Ft összegű támogatást fog biztosítani önkormányzatunk részére..
4. Felhalmozási célú bevételek
Lakáskölcsön visszafizetéséből származó tervezett bevétel a szerződésben foglaltak alapján 400 ezer Ft.
A Vidékfejlesztési Program keretében a Kisezüsti út felújításának megvalósításához az önkormányzat 100.000 ezer Ft összegű támogatást nyert.
A Békési Kistérségi Társulás Informatikai hálózat (GVOP, HURO) üzemeltetése, hasznosítása során a befolyó bevételekből a Társulásnál szabad pénzeszközök jelentkeznek. A Társulási megállapodás alapján a Társulás pénzeszközeit a társult településeken megvalósuló fejlesztésekre nyújthat támogatást vagy kölcsönt. Az önkormányzatunkat a társulás hálózati vagyon felosztásának aránya alapján 893 ezer Ft összegű támogatás illeti meg, mely összeg az önkormányzat fejlesztési kiadására fordítható. A Társulás a támogatás biztosításáról 2019. januári ülésén döntött. A felhasználásról a 2019. évi zárszámadással egyidejűleg kell elszámolni.
5. 2018. évi maradvány
Az önkormányzat 2018. évi gazdálkodásának eredményeként várható maradványa 84.929 ezer Ft, melyből 7.367 ezer Ft (közfoglalkoztatási előleg elszámolása, téli rezsicsökkentés kiegészítő támogatás elszámolása, EFOP támogatás 2018. évben kiutalt 2019 .évre áthúzódó összege, az önkormányzati hivatal Csárdaszállási kirendeltségének 2018. évi működési kiadásának a kiegészítése, Kistérségi Óvoda része a gyermekétkeztetés önkormányzati kiegészítése 2019. évre áthúzódó része) működési célú, 77.562 ezer Ft pedig a felhalmozási célú finanszírozási bevétel.
6. Kiadások számbavétele
A kiadások tervezésénél általános elv volt, hogy az előterjesztés készítésének időszakában ismert változások kerüljenek beépítésre a rendelettervezetbe, az egyéb kiadások vonatkozásában pedig az előző év tervszámai jelenjenek meg.
Az önkormányzat jogalkotói és általános igazgatási tevékenysége körében számolja el a választott tisztségviselők (polgármester, alpolgármester, 3 fő képviselő) juttatását, illetve a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal csárdaszállási kirendeltsége költségeinek a központi költségvetés által nem finanszírozott részének összegét.
Az Önkormányzat kötelező feladatai körében 2019. évben is tervezi a településüzemeltetéshez kapcsolódó feladatok (közvilágítás, zöldterület gazdálkodás, köztemető fenntartás, közutak és belvízelvezető csatornák fenntartás, hulladék kezelését, és egyéb községgazdálkodási feladatok) megvalósítását. A településüzemeltetés feladatainak egy részét az önkormányzat közfoglalkoztatás keretében (zöldterület-gazdálkodás, közutak karbantartás) tervezi elvégezni.
Az önkormányzat a közterület rendjének fenntartása érdekében 1 fős mezőőri szolgálatot működtet. 2019. évben a feladaton tervezett kiadásokat egyrészt a feladatra nyújtott állami támogatás, valamint az önkormányzat által beszedésre kerülő mezőőri járulék nyújt fedezetet.
Az önkormányzat a kulturális feladatai körében nyilvános mozgó könyvtárat működtet a Békés Megyei Tudásházzal együttműködve.
Az Önkormányzat 2019. évben is tervezi működtetni szociális tevékenysége körében a falugondnoki szolgálatot, illetve biztosítani kell a Csárdaszálláson működő általános iskola diákjainak étkeztetését, továbbá a hátrányos helyzetű gyermekek intézményen kívüli szünidei étkeztetést.
7. Felhalmozási kiadások
Az önkormányzat költségvetése a felújítások között tartalmazza az ALFÖLDVÍZ Zrt-vel kötött szerződés alapján a 2019. évben esedékes ivóvíz rekonstrukciós kiadást 2.744 ezer Ft összeggel. A falugondnoki gépkocsi garázsának tető felújítására az önkormányzat 185 ezer Ft kiadást tervez. A Kisezüsti út felújításának a Vidékfejlesztési Program keretében elnyert Európa Uniós pályázat keretében 116.591 ezer Ft összegű tervezett kiadást tartalmazza, melyből az önkormányzati saját erő 16.591 ezer Ft. A projekt megvalósítása során két eredménytelen közbeszerzési eljárás lefolytatására került sor. Az eljárások eredménytelenségének oka az volt, hogy a kivitelezésre az ajánlattevők árajánlatának mindegyike meghaladta a rendelkezésre álló anyagi fedezet összegét. Az önkormányzat döntése alapján harmadik közbeszerzési eljárást is lefolytat a projekt megvalósítása érdekében. Az eljárás során vizsgálni szükséges, hogy a projekt megvalósításához mennyi további saját forrást tud biztosítani, illetve a Vidékfejlesztési Programok lebonyolításának tapasztalatai alapján a támogató hatóság 50 %-os támogatási előleg biztosítása mellett a fennmaradó 50 %-os támogatást (50.000 ezer Ft) az önkormányzatnak meg kell előlegezni átmenetileg.
Az önkormányzat fejlesztési kiadásai között Tűzfal védelmi szoftver beszerzését 200 ezer Ft, a temető nyilvántartási program beszerzését 610 ezer Ft, a környezetvédelmi program elkészítését 500 ezer Ft, a közösségi szintér a tárgyi feltételek biztosítására 1 db projektor vásárlását 200 ezer Ft, a központilag előírt ASP rendszer alkalmazása érdekében 1 db számítógép beszerzését 356 ezer Ft összegben tervez. Az önkormányzat lakásgazdálkodási feladata keretében a lakosság részére 800 ezer Ft lakáskölcsön tervezett kiadást tartalmaz.
8. Költségvetési tartalékok
A költségvetési rendelet 63.468 ezer Ft összegű céltartalékot tartalmaz, melyből 2.575 ezer Ft a működési rendkívüli események kiadásaira lett elkülönítve, 60.000 ezer Ft pedig a felhalmozási célú céltartalék pályázati saját erő, illetve 893 ezer Ft összegben a Békési Kistérségi Társulás fejlesztési támogatás felhasználásának cél tartaléka.
Az önkormányzat 2019. évben pályázatok benyújtását tervezi a Magyar Faluprogram keretében az alábbi célokra:
· A Mártírok útja és a Petőfi út járdaépítésére,
· A közterület karbantartásához fűnyíró vásárlására,
· Külterületi bekötőút fejlesztésére a Kisezüsti út V. szakaszának felújítására,
· Óvoda felújítására.
A 2019. évi költségvetésében várható bevételeinek és kiadásainak alakulása:
Megnevezés
|
Összeg ezer Ft-ban
|
Működési bevételek
|
98.052
|
Felhalmozási bevételek
|
101.293
|
Finanszírozási bevételek
|
84.929
|
Bevételek összesen
|
284.274
|
Működési kiadások
|
105.137
|
Felhalmozási kiadások
|
178.855
|
Finanszírozási kiadások
|
282
|
Kiadások összesen
|
284.274
|
Forrás hiány
|
0
|
A tervszámok alapján az önkormányzat 2019. évben képződő bevételeiből működtetni tudja a települést.
Előzetes hatásvizsgálat
A költségvetési rendelet társadalmi, gazdasági hatása:
A Csárdaszállás Község 2019. évi költségvetési rendelete stabil gazdálkodást biztosít a település számára. Az állami támogatás összege csökkenést mutat az előző évhez képest, melynek oka az adóerő-képesség mértékének növekedése. A gazdálkodást nagymértékben befolyásolja az iparűzési adó bevétel, melynek évenkénti alakulása változó.
A településen élők a Békés Megyei Kormányhivatal Gyomaendrődi Járási Hivatala Foglalkoztatási Osztálya támogatásával megszervezett közfoglalkoztatás keretében az ebben a jogviszonyban foglalkoztatottak napi megélhetést biztosító jövedelemhez jutnak, melynek összege magasabb, mint a foglalkoztatást helyettesítő támogatás. Munkájuk során értéket teremtenek azáltal, hogy a mezőgazdasági termelés során egyrészt a megtermelt termékből természetbeni juttatásban részesülnek, másrészt a felesleget értékesíteni is lehet, de ezt a bevételt vissza kell forgatni a közfoglalkoztatás kiadásaira. A településüzemeltetési feladatokat végző közfoglalkoztatottak által elvégzett munkák kiváltják azokat a szolgáltatási kiadásokat, amelyeket az önkormányzatnak saját erejéből kellene megvalósítani.
Környezeti és egészségi következményei:
A megalkotásra kerülő költségvetési rendeletnek környezetre és egészségre nincs káros hatása.
A rendelet megalkotásának szükségessége:
A költségvetési rendeletet megalkotását az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény írja elő, megalkotása kötelező, elmaradásának következménye az állami támogatás felfüggesztése, illetve a vele kapcsolatos adatszolgáltatás elmulasztása bírságot von maga után.
Személyi, tárgyi és pénzügyi feltételek:
A település 2019. évi költségvetési rendeletében meghatározott feladatai végrehajtásához rendelkezik a szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételekkel.
Indoklás Csárdaszállás Községi Önkormányzat 2019. évi költségvetési rendeletéhez
A költségvetési rendelettervezet 1.§-ában meghatározott 284.274 ezer Ft bevételi és kiadási főösszeg meghatározásában Magyarország 2019. évi központi költségvetéséről szóló 2018. évi L. törvény az irányadó. Az állami támogatások vonatkozásában, az államháztartási törvény alapján költségvetési hiány nem tervezhető. A költségvetési egyensúly biztosított.
A rendelet 2.§-ában meghatározott 98.052 ezer Ft működési bevétel az ellátandó feladatokhoz szükséges bevételeket tartalmazza, mely az önkormányzat sajátosságait figyelembe véve tovább nem növelhető. Az egyéb felhalmozási bevétel 400 ezer Ft összege a lakáskölcsön visszafizetésének összegét tartalmazza.
A rendelet 3.§-ban meghatározott jogcímenkénti bevételek feladatonként lettek kidolgozva, melyek az önkormányzat feladataihoz kapcsolódva tovább nem növelhetők.
A rendelet 4. §-ában meghatározott önkormányzati működési kiadások összesen 105.137 ezer Ft összegben az önkormányzat működéséhez kapcsolódó feladatok személyi és tárgyi feltételeinek költségeit tartalmazza. A személyi juttatások és hozzá kapcsolódó járulékok kiadásainak előirányzata a közalkalmazottakra vonatkozóan a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény az irányadó, a Magyarországi helyi önkormányzatokról szóló törvény főállású polgármesterre vonatkozó besorolás alapján, illetve a közfoglalkoztatás keretében a munka örvénykönyve alapján került betervezésre, illetve társadalombiztosítási és adótörvények figyelembevételével lett kialakítva.
Az önkormányzati segélyezés körében betervezett 1.570 E Ft kiadás az önkormányzat szociális rendelete, valamint a gyermekek és fiatal felnőttek részére nyújtandó támogatásokról szóló rendelete alapján került betervezésre.
A rendelet 5 §-ában meghatározott működési célú pénzeszköz átadás a csárdaszállási kirendeltséghez kapcsolódó, de a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatalnál kifizetett igazgatási kiadások összegét tartalmazza, melynek forrásául a Csárdaszállási Önkormányzat által biztosított pénzeszköz átadás szolgál.
A rendelet 6.§-ában a fejlesztési kiadásokra tervezett 178.855 ezer Ft egyrészt az önkormányzat 2019 évi fejlesztési elképzelései körében a Kisezüsti útépítéssel kapcsolatos támogatási szerződésben foglalt projekt megvalósítási költséget tartalmazza. Az önkormányzat által tervezett tárgyi eszközök beszerzési költségét, illetve a tervezett lakásvásárlási kölcsön kifizetését foglalja magába. Az önkormányzat a felhalmozási költségek tervezett összegén belül 60.000 ezer Ft felhalmozási célú céltartalékot is tartalmaz pályázati saját erő biztosításához, valamint a Békési Kistérségi Társulás fejlesztési támogatásának 893 ezer Ft összegű felhasználására.
A rendelet 7.§,- 9. §-ban meghatározott mellékletek kimutatásait az államháztartási törvény írja elő.
A rendelet 10. §-ában az önkormányzat feladatai elvégzéséhez meghatározott létszámkeret került meghatározásra az államháztartási törvény alapján.
A rendelet 11. §-ában az önkormányzat 2019. évi lehetséges adósságvállalás felső határát 18.100 ezer Ft összegben határozza meg.
Magyarország 2019. évi Költségvetéséről szóló törvény meghatározza a cafetéria maximális keretét, mely figyelembevételével került meghatározásra a rendelet 12. §-ában az Önkormányzat alkalmazásában lévő főállású polgármester és közalkalmazottak részére a cafetéria keret összege.
Csárdaszállás Község Polgármestere a község 2019. évre vonatkozó költségvetés rendelettervezetét elfogadás céljából a Képviselő-testület elé beterjeszti.
Kérem a Tisztelt Képviselő-testülettől Csárdaszállás Község Polgármestere által beterjesztett a község 2019. évre vonatkozó költségvetés rendelettervezet megtárgyalását és elfogadását.
Döntéshozói vélemények
Ügyrendi és Pénzügyi Ellenőrző Bizottság | ||
"Csárdaszállás Községi Önkormányzatának 2019. évi költségvetési rendelete"
Tervezett döntéstípus: rendelet
Tervezett ágazati besorolás: költségvetés
Az Ügyrendi és Pénzügyi Ellenőrző Bizottság a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.
…./2019. (..) önkormányzati rendelete
Csárdaszállás Községi Önkormányzatának 2019. évi költségvetéséről
Csárdaszállás Községi Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában foglalt feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § Csárdaszállás Községi Önkormányzatának (a továbbiakban: Önkormányzat) Képviselő-testülete az Önkormányzat 2019. évi költségvetésének
a) bevételi főösszegeként 284.274 ezer forintot,
b) kiadási főösszegeként 284.274 ezer forintot
állapít meg az 1. mellékletben részletezettek szerint.
2. § Az Önkormányzat az 1. § a) pontjában meghatározott bevételi főösszegen belül
a) a működési bevétel előirányzatot 98.052 ezer forint összegben,
b) a felhalmozási bevétel előirányzatot 101 293 ezer forint összegben,
c) finanszírozási bevétel-működési célú előirányzatot 7.367 ezer forint összegben
d)finanszírozási bevétel-fejlesztési célú előirányzatot 77.562 ezer forint összegben
állapít meg. a 2. mellékletben részletezettek szerint.
3. § Az Önkormányzat bevételeinek jogcímenkénti részletezését a 3. melléklet tartalmazza.
4. § (1) Az 1. § b) pontjában meghatározott kiadási főösszegen belül az Önkormányzat működési kiadásainak előirányzata 105.137 ezer forint.
(2) Az önkormányzat az (1) bekezdésben meghatározott kiadási előirányzatból:
a) személyi juttatás 47.767 ezer forint,
b) munkaadót terhelő járulék 6.126 ezer forint,
c) dologi kiadás 37.297 ezer forint,
d) működési célú támogatásértékű kiadás 9.002 ezer forint.,
e) működési célú pénzeszköz átadás államháztartáson kívülre 800 ezer forint,
f) a működési célú céltartalék 2.575 ezer forint,
g) ellátottak pénzbeli juttatása 1.570 ezer forint összegben
állapítja meg a 4. mellékletben részletezettek szerint.
5. § Az Önkormányzat működési kiadásainak kormányzati funkciónkénti részletezését az 5. melléklet, a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal Csárdaszállási Kirendeltségének költségvetését a 6. melléklet tartalmazza.
6. § (1) Az Önkormányzat fejlesztési kiadásainak előirányzata 178.855 ezer forint.
(2) Az önkormányzat az (1) bekezdésben meghatározott előirányzatból:
a) az Önkormányzat felújítási kiadás 115.296 ezer forint összeget,
b) beruházási kiadás 1.866 ezer forint összeget,
c) az egyéb felhalmozási kiadás 800 ezer forint összeget,
d) felhalmozási célú céltartalék 60.893 ezer forint összeget
határoz meg.
(3) Az önkormányzat a finanszírozási kiadások összegét 282 ezer forintban határozza meg.
(4) A fejlesztési kiadásokat a 7. melléklet részletezi feladatonként.
7. § A működési kiadások kötelező és önként vállalt feladatok szerinti csoportosítását a 8. melléklet részletezi.
8. § A 9. melléklet tartalmazza az Önkormányzat 2019. évre várható bevételi és kiadási előirányzatainak teljesüléséről az előirányzat felhasználási ütemtervet és a likviditási tervet.
9. § Az Önkormányzat 2019-2022. évek költségvetési tervszámait a 10. melléklet tartalmazza.
10. § Az Önkormányzat engedélyezett létszámkeretét a 11. melléklet tartalmazza.
11. § Az önkormányzat 2019. évi adósságvállalásának felső határát a 12. melléklet tartalmazza.
12. § Az önkormányzat a főállású polgármester részére és közalkalmazottak részére 2019. évre bruttó 200.000 Ft/fő/év cafetéria keretet biztosít.
13. § (1) Ez az önkormányzati rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) Hatályát veszti Csárdaszállás Községi Önkormányzat Képviselő-testületének a 2019. évi átmeneti gazdálkodásról szóló 16/2018.(XII.19.) önkormányzati rendelete.
Határidők, felelősök:
Határidő: 2019. 02. 15.
Felelős: Petneházi Bálintné
Hivatali felelős: Ugrainé Gróf Éva