2. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
Az Ügyrendi és Pénzügyi Ellenőrző Bizottság
2019. május 28-i ülésére

Tárgy:   Csárdaszállás Községi Önkormányzat 2018. évi zárszámadási rendelete
Készítette:   Ugrainé Gróf Éva
Előterjesztő:   Petneházi Bálintné polgármester
Véleményező bizottság:  

Tisztelt Képviselő-testület!
 
Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 91. §. alapján elkészült Csárdaszállás Községi Önkormányzat 2017. évi költségvetésének beszámolója.
 
 A feladatellátás általános értékelése

Csárdaszállás Községi Önkormányzat az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény alapján az igazgatási feladatokat 2013. január 1-től a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal Csárdaszállási kirendeltsége útján látja el.
 
Az Önkormányzat 2018. évben is működtette a mezőőri szolgálatot 1 fő közalkalmazott alkalmazásával, aki a település egészén látta el feladatát. A mezőőri szolgálat működéséhez az önkormányzat a Földművelésügyi Minisztériumtól támogatásban részesült, valamint mezőőri járulékot szed be.
 
A falugondnoki, tanyagondnoki szolgálat 1 fő közalkalmazott munkavégzésével szintén a település egész területén látta el feladatát. A falugondnoki szolgálat feladathoz az önkormányzat állami támogatásban részesül.
 
A település működtet könyvtárat, melynek feladatait egy kulturális közfoglalkoztatott végzi. A könyvtár mozgókönyvtári feladatokat is ellát.
 
Az önkormányzat kötelező feladatai közé tartozik a települési hulladék kezelése, köztisztasági tevékenységhez kapcsolódó feladatok ellátása, valamint a település közvilágításának biztosítása. Az önkormányzat a községgazdálkodás keretében gondoskodik az önkormányzatok bérlakásainak fenntartásáról, hasznosítja az üresen álló ingatlanait, biztosítja a közkifolyók üzemeltetését.
 
Az Önkormányzat a településen óvodai nevelési feladatot is ellát, a Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Települési Önkormányzati Társulás által fenntartott Gyomaendrőd-Csárdaszállás-Hunya Kistérségi Óvoda keretei között.
 
A település alsó tagozatos tanulóinak nevelése a KLIK gyomaendrődi tankerületének fenntartásában lévő Rózsahegyi Kálmán Általános Iskola és Kollégium Intézményében történik. Az önkormányzat kötelező feladata a gyermekek étkeztetésének biztosítása.
 
 Az önkormányzat egyik legfontosabb mutatója a település lakosságszámának alakulása. A település lakosságszáma évről évre csökken. 2010-ben még 505 fő élt Csárdaszálláson, 2018. január 1-jén viszont már csak 428 fő volt a település állandó lakosainak létszáma. Az önkormányzat az elvándorlás megakadályozása érdekében több támogatást és  kedvezményt próbál biztosítani, melyek az alábbiak:
 
- A településen letelepedők részére kamatmentes lakásvásárlási visszatérítendő támogatást nyújt 200 ezer Ft összegben.
- A településen élő családok részére újszülött gyermekenként 25 ezer Ft támogatást nyújt.
- Bérlakást biztosít.
 
Bevételek és kiadások alakulása

Csárdaszállás Községi Önkormányzat Képviselő-testülete a település 2018. évi költségvetését a 2/2018. (II.19.) önkormányzati rendeletével határozta meg. A rendelet módosítására 2018. évben 4 alkalommal került sor, mely változás pótelőirányzatokat, meghatározott feladatra juttatott pénzeszközök költségvetési változásait, valamint a saját hatáskörben végzett előirányzat módosításokat tartalmazza.
 
A 2018. évi előirányzat főbb összegei az alábbiak voltak:
 
A költségvetés eredeti bevételi és kiadási főösszege 179.343 ezer Ft, melyből 72.092 ezer Ft költségvetési hiány belső finanszírozására szolgáló előző évi pénzmaradvány.
 
 A módosított előirányzat az alábbiak szerint alakult:
 
A tárgyévi bevételek és kiadások módosított főösszege 303.507 ezer Ft. A tárgyévi kiadási módosított előirányzaton belül 15.082 ezer Ft működési tartalék, illetve 32.674 ezer Ft felhalmozási célú tartalék előirányzat szerepel.
 
Az Önkormányzat bevételei és kiadásai a 2018. évben az alábbiak szerint alakultak:
 
                                                                                                          Adatok ezer forintban
Megnevezés
2018. évi eredeti
előirányzat
2018. évi módosított előirányzat
2018. évi
Teljesítés
 
Teljesítés %
Bevételek
 
 
 
 
Intézményi működési bevétel
6075
8914
8736
98,0
Önkormányzati lakások lakbér bevétele
2200
2283
2283
100,0
Működési célú támogatás, kölcsön államháztartáson belülről
61291
74423
55104
74,0
Működésre átvett pénzeszköz államháztartáson kívülről
124
124
69
55,6
    Iparűzési adó
22000
28774
28774
100,0
    Építmény adó
3500
3500
2913
83,2
    Magánszemélyek kommunális adója
660
660
644
97,5
    Pótlékok, bírságok bevétele
100
100
98
98,0
    Gépjármű adó
1500
1645
1644
99,9
     Szabálysértési bírság
0
0
0
0,0
    Mezőőri járulék bevétele
2200
2200
2148
97,6
   Helyi jövedéki adó
0
0
0
0,0
Közhatalmi bevételek összesen
29960
36879
36221
98,2
Önkormányzatok működési költségvetési támogatása
7321
7965
7964
99,9
Működési bevételek összesen
106971
130588
110377
84,5
Felhalmozási bevétel, tárgyi eszköz ért. stb.
0
0
0
0
Felhalmozási célú támogatás, kölcsön államháztartáson belülről
 
100000
0
0
Felhalmozási célú támogatás, kölcsön államháztartáson kívülről
0
0
0
0
Felhalmozási célra átvett pénzeszközök
280
545
545
100,0
Önkormányzatok felhalmozási költségvetési támogatása
0
0
0
0,0
Felhalmozási bevételek összesen
280
100545
545
0,5
Finanszírozási bevétel-működési célú
12655
12937
12937
100,0
Finanszírozási bevétel-felhalmozási célú
59437
59437
59437
100,0
Tárgyévi bevételek összesen
179.343
303507
183296
60,3
Kiadások
 
 
 
 
Személyi juttatás
47786
51659
39752
76,9
Munkaadókat terhelő járulék
6863
7095
5183
73,0
Dologi kiadás
48460
51033
28962
56,7
Működési célú támogatásértékű kiadás
7519
7781
4945
63,5
Működési célú pénze. átadás államháztartáson kívülre
800
800
575
71,8
Működési célú tartalék
5835
15082
0
0,0
Ellátottak pénzbeli ellátása
2070
2485
1290
51,9
Működési kiadás összesen
119.333
135935
80707
59,3
Felújítás
7.067
131443
15588
11,8
Beruházás
21850
2200
1500
68,1
Egyéb felhalmozási kiadás
30800
33474
400
0,1
Felhalmozási kiadás összesen
59717
167117
17488
10,4
Finanszírozási kiadások
293
455
173
38,0
Tárgyévi kiadások összesen
179343
303507
98368
32,4

Csárdaszállás Községi Önkormányzat a 2016. évi költségvetési bevételének módosított előirányzatát 60,3 %-ban, kiadásait 32,4%-ban teljesítette.
 
Az Önkormányzat bevételeinek alakulása:

Az Önkormányzat működésének bevétele 84,5 %-ban teljesült. Az Önkormányzat működéséhez a feladatfinanszírozás keretében 7.964 ezer Ft összegű állami támogatásban részesült.
Az Önkormányzat részére 2018. évre település-üzemeltetéshez kapcsolódó feladatokhoz 5.435 ezer Ft támogatás (zöldterület gazdálkodáshoz 1.572 ezer Ft, közvilágítás fenntartás támogatására 2.528 ezer Ft, köztemető fenntartásra 100 ezer Ft, közutak fenntartásához 1.235 ezer Ft), az egyéb kötelező önkormányzati feladatokhoz 3.500 ezer Ft, a lakott külterülettel kapcsolatos feladatokhoz 74 ezer Ft támogatás, mindösszesen 9.009 ezer Ft állami támogatás került megállapításra. Ezen támogatás összegét a központi költségvetési törvény alapján csökkenteni kell az önkormányzat elvárt bevételének összegével. Az elvárt bevétel az önkormányzatok adóerő-képessége alapján kerül meghatározásra, melynek összege a 2017. évi iparűzési adóalap alapján 7881 ezer Ft. 2018. évben az önkormányzatot megillető támogatás 1128 ezer Ft. (2017. évben a központi költségvetési törvény az önkormányzat részére 240 ezer Ft összegű szolidaritási hozzájárulás fizetési kötelezettséget írt elő.)
Az önkormányzat feladatmutatók alapján a falugondnoki szolgálat működtetéséhez 3.100 ezer Ft támogatásban, gyermekétkeztetési feladatokhoz 1.047 ezer Ft összegű támogatásban, a rászoruló gyerekek szünidei étkeztetésének támogatására 255 ezer Ft összegű támogatásban, szociális ágazati pótlék és kiegészítő pótlék kifizetéséhez 272 ezer Ft támogatásban részesült. Az önkormányzat a közművelődési feladatokra 1.800 ezer Ft összegű támogatásra volt jogosult. Az önkormányzat  372 ezer Ft működési célú kiegészítő támogatásban részesült téli rezsicsökkentés  támogatás céljából, melynek felhasználására 2019. december 31-ig van lehetősége.
A szociális feladatok jogcímen állami támogatásban a 32.000 Ft egy lakosra jutó adóerő-képesség alatti települési önkormányzatok részesülhetnek. Csárdaszállás Községi Önkormányzat egy főre jutó adóerő-képessége 43.622 Ft, így az önkormányzat a központi költségvetési törvény alapján nem részesült ilyen jogcímen támogatásban.
A települési önkormányzat közhatalmi bevételei 98,2 %-ban teljesültek.
 
 Adóbevételek teljesülése:

 Az adóbevételek teljesülését az alábbi táblázat mutatja be:
                                                                                              Adatok ezer forintban
Adónem
2018. évi eredeti előirányzat
2018. évi módosított előirányzat
2018. évi teljesített
bevétel
Teljesülés %-a
eredeti előirányzathoz
Építményadó
3.500
3.500
2.913
83,2
Kommunális adó
660
660
644
97,5
Iparűzési adó
22.000
28.774
28.774
100,0
Gépjárműadó
1.500
1.645
1.644
99,9
Pótlék és bírság
100
100
98
98,0
Összesen:
27.760
34679
34.073
98,2
 
Az adóbevételek az eredeti tervezetthez képest 98,2 %-ban teljesültek. Ez 6.313 ezer Ft-tal több, mint az eredeti tervezett éves bevétel. Az önkormányzatnak a 2018. évre vonatkozóan  az 1 főre jutó adóerő képessége 43.622 Ft-ról 48.317 Ft-ra növekedett. A 2018. évi helyi iparűzési adó bevallások alapján a 2018. szeptemberre előírt adóelőleg növekedett, ami azt eredményezte, hogy a 2018. évben realizálódott iparűzési adóbevétele az előző évihez képest több lett.
 
Az adóhátralékok alakulását az alábbi táblázat szemlélteti:
Adatok ezer forintban
Adónem
Nyitó hátralék 2018.01.01.
Nyitó hátralékból még fennáll 2018.12.31.
Folyó évi hátralék keletkezése 2018.12.31.
Összes hátralék 2018.12.31.
Építményadó
11.675
11.305
2.419
13.724
Kommunális
 adó
567
270
126
396
Iparűzési adó
28.194
26.709
726
27.435
Gépjárműadó
1.511
1.446
128
1.574
Pótlék
34.354
34.154
900
35.054
Bírság
6.460
6.369
0
6.369
Összesen:
82.761
80.253
4.299
84.552
 
 
2018. évben a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal Csárdaszállási kirendeltsége működési kiadása 11.053 ezer Ft összegben merült fel (Személyi juttatás 8.083 Ft, munkaadókat terhelő járulék 1.616 ezer Ft, valamint dologi kiadás 1107 ezer Ft). 2018. évben az Önkormányzati Hivatal Csárdaszállási kirendeltségére eső állami támogatást Gyomaendrőd Város Önkormányzata igényelte és továbbította a Közös Önkormányzati Hivatal felé. A Hivatal csárdaszállási kirendeltsége működéséhez 2018. évre 5.084 ezer Ft állami működési támogatást kapott 1,11 fő köztisztviselői létszámra. A kirendeltség dolgozói részére bérkompenzáció jogcímen az állam 13 ezer Ft összegű támogatást biztosított.   A Csárdaszállás Községi Önkormányzat a Hivatal Csárdaszállási kirendeltségének a 2018. évi működési kiadásait az elszámolás alapján 6.002 ezer Ft összegű Önkormányzati hozzájárulással kellett kiegészíteni.  Az önkormányzat 2018. évben 2992 ezer Ft összegű támogatást utalt Gyomaendrőd Önkormányzata részére. A 2018. évi elszámolás során 3010 ezer Ft összegű kiegészítő támogatás 2019. évben lett pénzügyileg teljesítve.
 
Civil szervezetek 575 ezer Ft támogatásban részesültek:
 
-         400 ezer Ft Csárdaszállás Szabadidősport Klub működési támogatására,
-         100 ezer Ft Mezőberényi Polgárőr Egyesület működési támogatására.
-          50 ezer Ft Falugondnokok Duna-Tisza Közi Egyesülete működési támogatására
-         25 ezer Ft Magyarország Légimentésért Alapítvány támogatására.
 
Ellátottak pénzbeli juttatásai körében az önkormányzat 1290 ezer Ft támogatást fizetett ki, melyből 4 újszülött támogatására 100 ezer Ft került kifizetésre ünnepélyes keretek közt. 22 fő részére összesen 220 ezer Ft összegben beiskolázási támogatás pénzbeli kifizetésére került sor, továbbá 364 ezer Ft értékben Erzsébet utalványt biztosított az önkormányzat a rászorulók részére, melynek forrása működési célú fejezeti kezelésű természetbeni támogatás volt. Települési támogatás jogcímen 606 ezer Ft (lakásfenntartási támogatás) lett kifizetve.
 
Felújítások

Az Önkormányzat 2018. évi gazdálkodása során 15.588 ezer Ft-ot költött felújításra.  Az önkormányzat az Arany János út járda felújítására 3.443 ezer Ft összeget használt fel. A közfoglalkoztatás keretében az önkormányzat 11.009 ezer Ft összegű támogatásban részesült, mely összeget a Művelődési Ház fűtésének felújítására használt fel, melynek célja a közfoglalkozás keretében megtermelt energiafűz gazdaságos felhasználása. A település ivóvíz rekonstrukciójára 1.136 ezer Ft kiadás merült fel. Az önkormányzat a Vidékfejlesztési Program a külterületi helyi közutak, fejlesztése, önkormányzati utak kezeléséhez, állapotjavításához, karbantartásához felhívására pályázatot nyújtott be a Kisezüsti út felújítására. A pályázat elbírálása eredményeként az önkormányzat 100 millió összegű Európai Uniós támogatásban részesült, melyhez 16,5 millió Ft összegű saját forrást kell biztosítania. A Kisezüsti út felújítására lefolytatott közbeszerzési eljárás eredménytelen volt, mert a felhívásra benyújtott legkedvezőbb árajánlat is meghaladta a pályázatban biztosított összeget mintegy 20 millió forinttal, az új közbeszerzési eljárás időbeli elhúzódása miatt a kivitelezésre 2019. évben kerül sor.
Fejlesztések
Az önkormányzat fejlesztési kiadásai teljesítésére 1.500 ezer Ft összegben, 1,6 %-os mértékben került sor. Az önkormányzat fejlesztési kiadás teljesítéseként az önkormányzati igazgatási feladathoz kapcsolódóan 40 ezer Ft összegben az elektronikus ügyintézés során digitális aláíráshoz tanúsítványt magába foglaló kártyaleolvasót vásárolt, 161 ezer Ft összegben 8 db rolettát és 2 db redőnyt vásárolt, 34 ezer Ft összegben 1 db irodai széket vásárolt, 154 ezer Ft összegben a Művelődési Házba 4 db színpadi lámpát szerzett be, a községgazdálkodási feladat keretében 950 ezer Ft összegben kifizetésre került az arculati kézikönyv részszámlája, 58 ezer Ft összegben kamerát, 19 ezer Ft összegben porszívót, 5 ezer Ft összegben LED kültéri lámpát, 9 ezer Ft összegben tűzoltó készüléket, 26 ezer Ft összegben elektromos vízmelegítőt vásárolt az egyik bérlakásba, valamint 44 ezer Ft összegben robotgépet vásárolt. Az önkormányzat a Vidékfejlesztési Program a külterületi helyi közutak, fejlesztése, önkormányzati utak kezeléséhez, állapotjavításához, karbantartásához felhívására pályázatot nyújtott be a Kisezüsti út felújítására. A pályázat elbírálása eredményeként az önkormányzat 100 millió összegű Európai Uniós támogatásban részesült, melyhez 16,5 millió Ft összegű saját forrást kell biztosítania. A Kisezüsti út felújítására lefolytatott közbeszerzési eljárás eredménytelen volt, mert a felhívásra benyújtott legkedvezőbb árajánlat is meghaladta a pályázatban biztosított összeget mintegy 20 millió forinttal, az új közbeszerzési eljárás időbeli elhúzódása miatt a kivitelezésre 2019. évben kerül sor.
Egyéb felhalmozási kiadások 400 ezer Ft összegben teljesültek. Az önkormányzat 2 fő részére nyújtott kamatmentes lakáskölcsönt összesen 400 ezer Ft összegben.
Az Önkormányzat maradványának alakulása
Az önkormányzat 2018. évi költségvetésének végrehajtása során 84.929 ezer Ft maradványa keletkezett, melyből 2019. évi költségvetése tervezésekor az alábbi feladatok lettek meghatározva:
1.      5142 ezer Ft működési célú maradvány a közfoglalkoztatási támogatás előleg, melynek elszámolása 2018. december, 2019. január és 2018. február havi bér kiadáshoz kapcsolódik,
2.      372 ezer Ft a téli rezsicsökkentés támogatása,
3.      1435 ezer Ft az önkormányzati Hivatal Csárdaszállási kirendeltségének 2018. évi működési kiegészítő támogatása
4.      137 ezer Ft az EFOP Humán szolgáltatások fejlesztése projekt 2018. évben kiutalt 2019. évre áthúzódó támogatás összege,
5.      281 ezer Ft 2019. évi állami támogatás megelőlegezésének visszafizetése,
6.      77.562 ezer Ft felhalmozási célú maradványt az alábbi kiadásokra tervezi felhasználni:
  • 16.591 ezer Ft Kisezüst útépítés pályázati saját erő,
  • 971 ezer Ft felújítás, fejlesztési költségre (kis értékű tárgyi eszköz beszerzés stb),
  • 60.000 ezer Ft felhalmozási célú tartalék pályázati saját erő.
Az önkormányzat vagyonának alakulása

Az önkormányzat tárgyi eszközeinek nettó értéke 2018. évben 716.680 ezer Ft-ról 712.709 ezer Ft-ra csökkent. A 2018. évben megvalósult felújítások és fejlesztések összesen 12.774 ezer Ft-tal járultak hozzá a növekedéshez. Az önkormányzat vagyonát a Magyar Államtól térítésmentesen tulajdonba vett helyi utak értéke 8571 ezer Ft összeggel  növelte. A tárgyévben elszámolt értékcsökkenés 25.316 ezer Ft-tal csökkentette az önkormányzat vagyonát. Az önkormányzat immateriális javai között elszámolt vagyoni értékű jogok 206 ezer Ft-ról 835 ezer Ft-ra növekedett.  2018. évben a település arculati kézikönyve 950 ezer Ft összegben elkészült, mely érték növelte, 321 ezer Ft elszámolt terv szerinti értékcsökkenés pedig csökkentette az immateriális javak összegét. Az önkormányzat tevékenysége során arra törekszik, hogy megóvja a tulajdonában lévő vagyontárgyak állagát, ennek érdekében minden évben szerepel tervei között ingatlan felújítás, illetve pénzügyi lehetőségeihez mérten beruházási, fejlesztési kiadás.
 
Csárdaszállás Községi Önkormányzata 3.596 ezer Ft részesedéssel rendelkezik, egyrészt az Alföldvíz Zrt-ben 3.346 ezer Ft összegben, valamint a Gyomaközszolg Kft-ben 250 ezer Ft összegben.
 
Csárdaszállás Községi Önkormányzat 2018. évi gazdálkodása kiegyensúlyozott volt, a rendelkezésre álló bevételei biztosították a feladat ellátásához szükséges forrásokat. Az évek során megfelelő tartalék keletkezett, melyből finanszírozni tudja fejlesztési elképzeléseit. Amennyiben pályázat útján megfelelő forráshoz tud jutni, a pályázathoz szükséges saját erőt éves költségvetéséből képes kigazdálkodni.
 
Előzetes hatásvizsgálat

Társadalmi, gazdasági, költségvetési hatás:

Csárdaszállás Községi Önkormányzat 2018. évi zárszámadási rendelete alapján megállapítható, hogy stabil gazdálkodást biztosított a település számára a csökkenő állami támogatás mellett is. Az önkormányzatnál a központi költségvetési törvény alapján meghatározott állami támogatás várhatóan az elkövetkezendő években sem növekszik számottevően, ugyanis az ezt befolyásoló adóerő-képesség csökkenést mutat. A 2018. évi zárszámadási rendelet 84.929 ezer Ft maradványt tartalmaz, mely összeg a település 2019. évi költségvetését pozitívan befolyásolja.
 
A településen élők a Békés Megyei Kormányhivatal Gyomaendrődi Járási Hivatal Munkaügyi Kirendeltségének támogatásával megszervezett közfoglalkoztatás keretében a napi megélhetést biztosító jövedelemhez jutnak, melynek összege magasabb, mint a szociális segély. Munkájuk során értéket teremtenek azáltal, hogy a mezőgazdasági termelés során egyrészt a megtermelt termékből természetbeni juttatásban részesülnek, másrészt a felesleget értékesíteni is lehet. A településüzemeltetési feladatokat végző közfoglalkoztatottak által elvégzett munkák kiváltják azokat a szolgáltatási kiadásokat, amelyeket részben az önkormányzatnak saját erőből kellene megoldania.
 
Környezeti és egészségi hatás:

A megalkotásra kerülő zárszámadási rendeletnek környezetre való káros hatása nincs, a településüzemeltetéshez kapcsolódó környezeti előírások biztosítottak voltak. Az Önkormányzat által ellátandó egészségügyi feladatok ellátásához a feltételek biztosítottak.
 
A jogszabály megalkotásának szükségessége: 

A zárszámadási rendeletet megalkotását az Alaptörvény, illetve az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény írja elő, megalkotása kötelező, elmaradása esetén az önkormányzat törvénysértést követne el.
 
A jogszabály alkalmazásának személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételei:

A település 2018. évi zárszámadási rendeletében meghatározott feladatai végrehajtásához rendelkezett a szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételekkel.
 
Indoklás Csárdaszállás Községi Önkormányzat 2018. évi zárszámadási rendeletéhez

Az 1.§-ban meghatározott 183.296 ezer Ft bevételi főösszeg és a 98.368 ezer Ft kiadási főösszeg a ténylegesen realizálódott bevételek és kiadások összegét tartalmazza.
 
A 2.§-ban meghatározott bevétel az ellátandó feladatok elvégzése során realizálódott bevételeket tartalmazza.
 
A 3.§.-ban meghatározott jogcímenkénti ténylegesen befolyt bevételek jogcímenként lettek kimutatva.
 
A 4.§.-ban meghatározott 80.707 ezer Ft összegű önkormányzati működési kiadások az önkormányzat működési feladataihoz igénybe vett személyi és tárgyi feltételek biztosításának költségeit tartalmazza. Az önkormányzati segélyezés körében kifizetett kiadás az önkormányzat szociális rendelete, valamint a gyermekek és fiatal felnőttek részére nyújtandó támogatásokról szóló rendelete alapján kifizetett támogatások összegét tartalmazza.
 
Az 5. § a működési kiadások kormányzati funkciónkénti részletezését tartalmazza.
 
A 6. § az önkormányzat által megvalósított fejlesztési kiadásokat tartalmazza.
 
A rendelet 7.§- 15.§.-aiban bemutatott kimutatásokat az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény írja elő.
 
A beszámolót készítette Ugrainé Gróf Éva mérlegképes könyvelő regisztrációs száma: MK 180217.
 
Kérem a Képviselő-testületet a Csárdaszállás Községi Önkormányzat 2018. évi költségvetésének végrehajtásáról szóló önkormányzati rendelet tervezet szerinti megalkotására.
    

Döntéshozói vélemények

Ügyrendi és Pénzügyi Ellenőrző Bizottság    
 
Döntési javaslat

"2018. évi zárszámadási rendelet tervezet"

Tervezett döntéstípus: rendelet
Tervezett ágazati besorolás: költségvetés
Az Ügyrendi és Pénzügyi Ellenőrző Bizottság a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.

Csárdaszállás Községi Önkormányzat Képviselő-testületének
…./2019. (..) önkormányzati rendelete
Csárdaszállás Községi Önkormányzat 2018. évi költségvetésének végrehajtásáról
 
Csárdaszállás Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában foglalt feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
 
1. § Csárdaszállás Községi Önkormányzatnak (a továbbiakban: Önkormányzat) Képviselő-testülete az Önkormányzat 2018. évi zárszámadásának
 
a) bevételi főösszegét 183.296 ezer forintban,
b) kiadási főösszegét 98.368 ezer forintban
állapítja meg az 1. mellékletben részletezettek szerint.
 
2. § Az 1. § a) pontjában meghatározott bevételi főösszegen belül
a) a működési bevételek  összegének teljesítése 110.377 ezer forint,
b) a felhalmozási bevételek összegének teljesítése 545 ezer forint
c) működési célú finanszírozási bevételek összegének teljesítése 12.937 ezer forint,
d)felhalmozási célú finanszírozási bevételek összegének teljesítése 59.437 ezer forint
a 2. mellékletben részletezettek szerint.
 
3. § Az Önkormányzat bevételeinek jogcímenkénti részletezését a 3. melléklet tartalmazza.
 
4. § (1) Az 1. § b) pontjában meghatározott kiadási főösszegen belül Önkormányzat működési kiadásainak teljesítése 80.707 ezer forint.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott kiadási teljesítési összegből:
a) személyi juttatás 39.752 ezer forint,
b) munkaadót terhelő járulék 5.183 ezer forint,
c) dologi kiadás 28.962 ezer forint,
d) működési célú támogatásértékű kiadás 4.945 ezer forint.,
e) működési célú pénzeszköz átadás államháztartáson kívülre 575 ezer forint,
f) a működési célú céltartalék 0 ezer forint,
g) ellátottak pénzbeli juttatása 1.290 ezer forint
a 4. mellékletben részletezettek szerint.
 
5. § Az Önkormányzat működési kiadásainak kormányzati funkciónkénti részletezését az 5. melléklet, tartalmazza.
 
6. § (1) Az Önkormányzat fejlesztési kiadás teljesítése 17.488 ezer forint.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott kiadásból:
a) az Önkormányzat felújítási kiadása 15.588 ezer forint,
b) beruházási kiadás 1.500 ezer forint,
c) az egyéb felhalmozási kiadás 400 ezer forint.
(3) A finanszírozási kiadások összege 173 ezer forint.
(4) A fejlesztési kiadásokat a 6. melléklet részletezi feladatonként.
 
7. § A működési kiadások kötelező és önként vállalt feladatok szerinti csoportosítását a 7. melléklet részletezi.
 
8. § Az Önkormányzat 2018. évi előirányzat felhasználási ütemtervét és annak teljesítését a 8. melléklet tartalmazza.
 
9. § Az önkormányzat működési és felhalmozási célú bevételeinek és kiadásainak alakulását 2019-2022. években a 9. melléklet mutatja be.
 
10. § Az Önkormányzat 2018. évi maradványa 84.929 ezer Ft. A maradvány kimutatását a 10. melléklet tartalmazza.
 
11. § Az önkormányzat 2018. december 31-i állapot szerinti vagyona 717.140 ezer forint, a vagyonkimutatását  a 11. melléklet tartalmazza.
 
12. § Az Önkormányzat létszámkeretét és tényleges létszámát a 12. melléklet tartalmazza.
 
13. § Az önkormányzat lehetséges adósságvállalási felső határának meghatározását a 13. melléklet tartalmazza.
 
14. § Az Önkormányzat tartós kötelezettség vállalásról nem rendelkezett.
 
15. § Az Önkormányzat közvetett támogatásokat nem nyújtott.

16.§ Ez az önkormányzati rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
 
 
    

Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

« Vissza
Vissza a főmenübe