7. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
Az Ügyrendi és Pénzügyi Ellenőrző Bizottság
2019. május 28-i ülésére

Tárgy:   Beszámoló 2018. évben végzett belső ellenőrzési jelentésről
Készítette:   Ugrainé Gróf Éva
Előterjesztő:   Petneházi Bálintné polgármester
Véleményező bizottság:  

Tisztelt képviselő-testület!
 
1. Csárdaszállás Községi Önkormányzat Képviselő-testülete a 147/2017. (XI. 21.) Csárdaszállás Kt. határozatával elfogadta a 2018. évi belső ellenőrzési tervet. 
 
Az ellenőrzés célja annak vizsgálata, hogy az önkormányzat a beszerzési eljárása során, hogyan alkalmazza a beszerzési szabályzatban foglalt eljárásrendet.
 
Az ellenőrzés alá vont időszak 2017. január 1. -2018. június 30. közötti időszak.
 
Összegfoglaló megállapítások.
 
A belső ellenőr az ellenőrzés során elvégezte és értékelte Csárdaszállás Községi Önkormányzat 2017. január 1-től 2018. június 30-ig lebonyolított beszerzések szabályszerűségi vizsgálatát.
A Szabályzatok bemutatása című részben megállapítható, hogy a vizsgált időszakban két szabályzat alapján kellett az ellenőrzési feladatokat ellátni.
 
Az I. Szabályzatban foglalt eljárásrend alapján 2017. szeptember 30-ig lebonyolított beszerzéseket kell vizsgálni (ezt hatályon kívül helyezte a II. Szabályzat), a II. Szabályzat 2017. október 1-tól hatályos, amely alapja a további beszerzések ellenőrzésének.
Kockázati tényezőként került meghatározásra, a jogszabályok, a szabályzatban foglalt eljárásrend félreértelmezése, be nem tartása.
 
A megállapítások azokra a beszerzési eljárásban keletkezett hiányosságokra vonatkoznak, amelyek saját forrásból valósultak meg.
 
Javaslatok:
 
A belső ellenőr javasolta a beszerzési feladat előkészítésének, lefolytatásának rendjével megbízott dolgozó munkaköri leírását kiegészíteni.
 
A verseny biztosítása érdekében a szabályzatban foglalt beszerzési eljárás lefolytatásának általános rendje szerint a nettó 200 000,-Ft értéket meghaladó árubeszerzés, építési beruházás vagy szolgáltatás megrendelése esetén legalább három árajánlatkérés valósuljon meg.
 
Az ajánlattételi felhívást mind elektronikus úton, mind postai úton meg lehet küldeni. Megrendelés esetén megrendelést szerződésben kell rögzíteni.
Javasolta, hogy folytatódjon a szerződések nyilvántartásának vezetése és a naprakész nyilvántartás előállítása után a jövőre nézve a szerződések áttekinthetősége biztosított legyen.
 
Megállapította, hogy a 8 db roletta és 2 db redőny beépítése, felrakása során a beszerzési szabályzatban foglalt eljárásrend szerint járt el az önkormányzat.
 
A megállapítások általában olyan gyengeségekre utalnak, amelyek a szokásos munkafolyamatok mellett javítható a meglévő szabályzatok néhány szabályozási elemének bővítésével.
A vizsgálat során feltárt hibák, hiányosságok megszüntethetők.
 
A belső ellenőr által elkészített belső ellenőrzési jelentés az előterjesztés mellékletét képezi.
 
Kérem aTisztelt  Képviselő-testületet, hogy a belső ellenőrzés jelentést tárgyalja meg.
 


 

Döntéshozói vélemények

Ügyrendi és Pénzügyi Ellenőrző Bizottság    
 
Döntési javaslat

"Beszámoló 2018. évben végzett belső ellenőrzési jelentésekről"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: költségvetés
Az Ügyrendi és Pénzügyi Ellenőrző Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

Csárdaszállás Községi Önkormányzatának Képviselő-testülete az önkormányzat  beszerzései eljárása során a beszerzési szabályzatban foglalt eljárásrend alkalmazása tárgyú 2018. évben végzett belső ellenőrzési jelentésről szóló beszámolót  elfogadja, az abban foglaltakkal egyetért.  

Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

« Vissza
Vissza a főmenübe