1. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Képviselő-testület
2020. február 11-i ülésére

Tárgy:   Csárdaszállás Községi Önkormányzat 2020. évi költségvetése
Készítette:   Ugrainé Gróf Éva
Előterjesztő:   Nagy Zsolt Sándorné polgármester

Tisztelt Képviselő-testület!
                      
Az Államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23-26. §-a, valamint az államháztartási törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII.31.) kormányrendelet 24. és 26-29.§-ában meghatározottak alapján Csárdaszállás Községi Önkormányzatának 2020. évre vonatkozó költségvetési rendelet tervezetét az önkormányzat polgármestere február 15-ig nyújtja be a képviselő-testületnek. A Képviselő-testület elfogadta a 129/2019.(XII.17.) Csárdaszállás KT határozatával a 2019. évre vonatkozó költségvetési koncepciót, mely alapját képezi a költségvetési rendeletnek.
 
Csárdaszállás Község 2020. évi költségvetési rendeletét Magyarország 2019. évi költségvetéséről szóló 2019. évi LXXI. törvényfigyelembevételével állítottuk össze. A központi költségvetési törvényben megfogalmazott és a 2020. évi mutatószám felmérés alapján 2019. november hónapban ismerhettük meg az önkormányzati szintre lebontott helyi önkormányzatokat megillető működési támogatások jogcímeit és azok támogatási összegét.
 
Bevételek számbavétele
 
1.Központi támogatások
1.1.Helyi önkormányzatok működésének általános támogatása
 
A települési önkormányzatok az önkormányzati törvényben meghatározott, célzott támogatással nem támogatott feladataihoz kapcsolódó elismerhető kiadásai csökkennek a helyi bevételek meghatározott mértékével és az ezt követően fennmaradó különbözethez biztosít a központi költségvetés támogatást.
Ezen támogatási kategórián belül külön jogcímenként jelennek meg az alábbiak:
 
Az önkormányzati hivatal működésének támogatása (2020. január és február hónapban4.580.000 Ft/fő, az év többi hónapjára 5.450.000 Ft/fő)
A költségvetési törvény alapján a Gyomendrődi Közös Önkormányzati Hivatal (továbbiakban: közös hivatal) elismert létszáma – amire támogatás számítható – 38,92 fő (Gyomaendrőd elismert hivatali létszáma 36,26 fő, Hunya elismert hivatali létszáma 1,57 fő, Csárdaszállásé pedig 1,09 fő).  Településünkön a hivatal kirendeltségén foglalkoztatott köztisztviselői létszám 3 fő. Településünkre eső működési támogatás 5.782 ezer Ft. Csárdaszállás önkormányzatának a közös hivatal működésének finanszírozásához 2020. évre 9065 ezer Ft-tal szükséges hozzájárulni. Az önkormányzatnak a település részére biztosított állami támogatáson felül ki kell kiegészíti a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal működési feltételeit rögzítő megállapodás alapján a kirendeltségen dolgozó köztisztviselők személyi juttatását és járulékát, valamint a felmerülő dologi kiadásokat. Az együttműködési megállapodás módosításával az önkormányzati hivatalnál jelentkező kiadásokból a jegyző és aljegyző bér és járulékának, az önkormányzatok által közösen használt szolgáltatások, képzési normatíva kiadás lakosságszám arányos összege megosztásra került az önkormányzatok között.
 
1.2. Település-üzemeltetéshez kapcsolódó feladatellátás támogatása

a.       Zöldterület-gazdálkodással kapcsolatos feladatok támogatása a belterület nagysága alapján illeti meg az önkormányzatot, a költségvetési törvény 1.572 ezer Ft támogatást irányoz elő.
b.      Közvilágítás fenntartásának támogatása településkategóriánként számított átlagos, egy kilométerre jutó nettó működési kiadások figyelembevételével került megállapításra. 10.001 fő lakosságszám alatti települések esetében a támogatás fajlagos összege 320.000 Ft/km. A költségvetési törvény 2.528 ezer Ft támogatást irányoz elő az Önkormányzat számára.
c.       Köztemető fenntartással kapcsolatos feladatok támogatása – a 2018. évi országosan összesített önkormányzati beszámolók ezen feladathoz kapcsolódó szakfeladatai alapján számított egy négyzetméterre eső nettó működési kiadás figyelembevételével történik a támogatás összegének meghatározása.10.001 fő lakosságszám alatti település esetében a támogatás fajlagos összege 69 Ft/m2. A költségvetési törvény 2020. évre vonatkozóan az Önkormányzat részére 100.000 Ft támogatást irányoz elő.
d.      Közutak fenntartásának támogatása – a 2018. évi országosan összesített önkormányzati beszámolók ezen feladathoz kapcsolódó szakfeladatai alapján településkategóriánként számított nettó működési kiadás figyelembevételével történik a támogatás összegének meghatározása. 10.001 fő lakosságszám alatti település esetében a támogatás fajlagos összege 227.000 Ft/km. A költségvetési törvény az Önkormányzat részére 1.235 ezer Ft összegű támogatást irányoz elő.
 
1.3. Egyéb kötelező önkormányzati feladatok támogatása

A központi költségvetés támogatást biztosít a települési önkormányzatok részére az 1.2. pontban nem nevesített helyi közügyek, valamint a helyben biztosítható közfeladatok körében ellátandó feladatokra. (Pl. településfejlesztés, településrendezés, óvodai ellátás, gyermekjóléti szolgáltatások és ellátások, lakás és helyiséggazdálkodás, vízgazdálkodás, vízkárelhárítás, polgári védelem, katasztrófavédelem, helyi közfoglalkoztatás, hulladékgazdálkodás, stb.).
A költségvetési törvény szerinti támogatás összege 2.700 Ft/fő, Csárdaszállás település esetében egyéb települések kategóriában 3.500 ezer Ft az előirányzott támogatás összege.
 
1.4. Lakott külterülettel kapcsolatos feladatok támogatása - A központi költségvetés támogatást biztosít a lakott külterülettel rendelkező települések 2019. január 1-jei állapot szerinti külterületi lakosok száma alapján. A támogatás mértéke 2.550 Ft külterületi lakosonként. A költségvetési törvény összesen 79 ezer Ft támogatást irányoz elő.
 
1.5. Beszámítás összege

Az 1.2.-1.4. jogcímek alapján meghatározott támogatások összegét csökkenteni kell az önkormányzat elvárt bevételének összegével. Az elvárt bevétel legfeljebb a 2018. évi iparűzési adóalap 0,55%-át jelenti. Amennyiben a települési önkormányzat egy lakosra jutó adóerő képessége 11.000 Ft alatt van, az elvárt bevétel százalékában lehetőség van a beszámítás összegének kiegészítésére. Csárdaszállás esetében ezen érték 49.744 Ft, így elvárt bevétel összege 8.212 ezer Ft. A település-üzemeltetési feladatok és egyéb kötelező önkormányzati támogatások és a lakott külterülettel kapcsolatos feladatok támogatása alapján a település részére meghatározott 9.219 ezer Ft támogatás összegéhez viszonyítva az elvárt bevétel 8.212 ezer Ft. 2020. évben az önkormányzatot megillető támogatás 1.007 ezer Ft.
 
1.6. A települési önkormányzatok szociális feladatainak egyéb támogatása

Ebben a kategóriában a költségvetési törvény alapján a támogatás a 35.000 Ft egy lakosra jutó adóerő-képesség alatti települési önkormányzatok egyes szociális jellegű feladataihoz járul hozzá. Csárdaszállás Községi Önkormányzat egy főre jutó adóerő-képessége 49.744 Ft, ebből az következik, hogy az önkormányzat a törvény alapján nem részesül ilyen jogcímen támogatásban.
 
1.7. A települési önkormányzat szociális feladatainak támogatása

A települési önkormányzat szociális feladatai körében 2020. évben is működtet falugondnoki szolgálatot, melyre a központi költségvetés 4.250 ezer Ft támogatást biztosít. Az önkormányzat kötelező feladatai közé tartozik a településen iskolába járó alsós tanulók étkeztetéssel kapcsolatos feladatainak ellátása, melyhez az önkormányzat 10 fő étkezési kiadásaihoz várhatóan 996 ezer Ft támogatásban részesül. A gyermekétkeztetés feladat körében az önkormányzat 12 fő rászoruló gyermek szünidei étkeztetésének támogatása keretében várhatóan 165 ezer Ft összegű támogatásban részesül.
 
1.8. A települési önkormányzatok kulturális feladatainak támogatása

Ezen a jogcímen a községet megillető támogatás költségvetési törvény szerinti összege 1.800 ezer Ft. Ezt az összeget a muzeális intézményekre, a nyilvános könyvtári ellátás biztosítására, valamint a közművelődési feladatokra kell fordítani.
 
2.Saját bevételek
 
2.1.            Közhatalmi bevételek

A helyi adó bevételként az önkormányzat 26.700 ezer Ft összeggel számol. Az előző évihez képest az iparűzési adó bevétel terv 3.000 ezer Ft-tal kevesebbet tervez, melynek oka az, hogy 2018. évi iparűzési adó bevallások alapján számított 2020. évi I. félévben esedékes adóelőleg csökkent, mely alapján az éves iparűzési adóbevétel terv is csökkentésre került.
Gépjárműadó bevételből az önkormányzatot megillető bevétel 40 %, a központi költségvetést megillető rész 60%. Tervezett önkormányzati bevétel 1.500 ezer Ft.
 
A Mezőőri szolgálat költségeinek finanszírozására az önkormányzat mezőőri járulékot szed be, melynek várható bevétele 2.200 ezer Ft.
 
2.2.           Önkormányzati vagyon bérbeadásával kapcsolatos bevételek

Az Önkormányzati lakások tervezett lakbérbevétele 2.200 ezer Ft, az előző évi szinten várható. Az önkormányzat egyéb helyiségek bérbeadásából és haszonbérből származó tervezett általános forgalmi adót is tartalmazó bevétele 3.213 ezer Ft.
2.3.           Közfoglalkoztatás támogatása

Közfoglalkoztatás keretében megtermelt késztermékek értékesítéséből származó tervezett – általános forgalmi adót is tartalmazó - bevétel 1.730 ezer Ft.
 
2.4.           Étkezés térítési díj

Gyermekétkeztetésben résztvevők általános forgalmi adót is tartalmazó étkezési díjának tervezett összege 284 ezer Ft. 1 gyermek 100 %-os térítési díjat, 5 gyermek pedig 50 %-os térítési díjat fizet. Az ingyenesen étkezők száma 5 fő. Az önkormányzatnak várhatóan 385 ezer Ft-tal kell kiegészítenie az iskolai gyermekétkeztetés költségeit.
 
3.Működési célú támogatások államháztartáson belülről
 
2.5.            Csárdaszállás Községi Önkormányzat 2020. évben is tovább szeretné folytatni közfoglalkoztatási programját. A Start mezőgazdasági mintaprogram keretében 14 fő közfoglalkoztatott alkalmazását, a közúti szociális program keretében 7 fő foglalkoztatását, illetve a hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás keretében 24fő 6 órás foglalkoztatását tervezi 100 %-os támogatással. Az Önkormányzatnak 2020. évben 25 fő közfoglalkoztatott alkalmazását tervezi, melyhez 32.934 ezer Ft összegű a Békés Megyei Kormányhivatal Gyomaendrődi Járási Hivatala Foglalkoztatási Osztálya általi támogatás várható.
 
2.6.            A Mezei Őrszolgálat működéséhez a központi költségvetés havonta 90 ezer Ft támogatást biztosít. Éves szinten az önkormányzat 1.080 ezer Ft támogatásra számol.
 
2.7.           Központi költségvetési szervtől átvett működési támogatás a mezőgazdasági tevékenységhez kapcsolódó földalapú támogatás, mely 1.050 ezer Ft.
 
2.8.           Az önkormányzat pályázatot nyújtott be konzorciumi formában az EFOP-1.5.3-16-os pályázati felhívásra „Humán szolgáltatások fejlesztése térségi szemléletben a Gyomaendrődi Járásban” címmel. A támogató hatóság 2020. évben 3.669 ezer Ft összegű támogatást fog biztosítani önkormányzatunk részére..
 
 
4.Felhalmozási célú bevételek
 
Az önkormányzat a Vidékfejlesztési program keretében a kisezüsti út felújítására 100.000 Ft támogatást nyert. Az önkormányzat 31.349 ezer Ft összegű támogatást megelőlegezett, melynek kiutalása 2020. évben várható.
 
Lakáskölcsön visszafizetéséből származó tervezett bevétel a szerződésben foglaltak alapján 400 ezer Ft.
 
 
5.2019. évi maradvány
 
Az önkormányzat költségvetése 2020. évi költségvetése 7.284 ezer Ft összegű finanszírozási bevételt (2019. évi maradványt) tartalmaz feladattal terhelten, mely összegéből 6.913 ezer Ft a közfoglalkoztatási előleg elszámolása, 329 ezer Ft a 2020. évi állami támogatás megelőlegezést összege, valamint a  Magyar Faluprogram eszközfejlesztés belterületi közterület karbantartása projekt keretében elnyert támogatásból a nyilvánosság biztosítására elkülönített 42 ezer Ft kiadás összege. Az önkormányzat 2019. évi maradványának pontos összege jelenleg nem ismert, de a 2019. december 31.-i pénzkészlete 36.277 ezer Ft. Az önkormányzat 2019. évi maradványának pontos összegét a 2019. évi költségvetési beszámolója elkészítését követően tudjuk meghatározni, és beépíteni a 2020. évi költségvetésébe, melynek várható összege 34 millió Ft.
 
6.Kiadások számbavétele
 
A kiadások tervezésénél általános elv volt, hogy az előterjesztés készítésének időszakában ismert változások kerüljenek beépítésre a rendelettervezetbe, az egyéb kiadások vonatkozásában pedig az előző év tervszámai jelenjenek meg.
Az önkormányzat jogalkotói és általános igazgatási tevékenysége körében számolja el a választott tisztségviselők (polgármester, alpolgármester, 3 fő képviselő) juttatását. Az önkormányzat 2020. évtől szeretné megemelni a képviselők alaptiszteletdíját havi 7.ezer Ft összeggel, a bizottság elnökét havi 6 ezer Ft összeggel, valamint tanácsnok tisztséghez kapcsolódóan további havi 20 ezer Ft összeggel, melynek eredményeként a többletkiadás összesen 465 ezer Ft összeggel növeli meg az önkormányzat költségvetését.
Az Önkormányzat kötelező feladatai körében 2020. évben is tervezi a településüzemeltetéshez kapcsolódó feladatok (közvilágítás, zöldterület gazdálkodás, köztemető fenntartás, közutak és belvízelvezető csatornák fenntartás, hulladék kezelését, és egyéb községgazdálkodási feladatok) megvalósítását. A településüzemeltetés feladatainak egy részét az önkormányzat közfoglalkoztatás keretében (zöldterület-gazdálkodás, közutak karbantartás) tervezi elvégezni.
Az önkormányzat a közterület rendjének fenntartása érdekében 1 fős mezőőri szolgálatot működtet. 2020. évben a feladaton tervezett kiadásokat egyrészt a feladatra nyújtott állami támogatás, valamint az önkormányzat által beszedésre kerülő mezőőri járulék nyújt fedezetet.
Az önkormányzat a kulturális feladatai körében nyilvános mozgó könyvtárat működtet a Békés Megyei Tudásházzal együttműködve.
Az Önkormányzat 2020. évben is tervezi működtetni szociális tevékenysége körében a falugondnoki szolgálatot, illetve biztosítani kell a Csárdaszálláson működő általános iskola diákjainak étkeztetését, továbbá a hátrányos helyzetű gyermekek intézményen kívüli szünidei étkeztetést.
 
Az Önkormányzat 2020. évi költségvetése összeállítása során a közalkalmazottak személyi juttatásának alakulását a kormány által meghatározott garantált bérminimum összege határozza mag. (195000 Ft-ról 210.600 Ft-ra növekszik).
 
Az önkormányzat 2020 évben 2.256 ezer Ft összegű kiegészítő támogatást biztosít a Gyomaendrőd-Csárdaszállás-Hunya Kistérségi Óvoda Csárdaszállási  Óvoda feladatellátásához 2020. március 1 napjától  az 1 fő dajka és 4 órás óvodapedagógus foglalkoztatásához 1.890 ezer Ft-ot, valamint 366 ezer Ft összeget a gyermekétkeztetés kiegészítésére.
 
7.Felhalmozási kiadások
 
Az önkormányzat költségvetése a felújítások között az ALFÖLDVÍZ Zrt-vel kötött szerződés alapján a 2019 és 2020 évben esedékes ivóvíz rekonstrukciós kiadást tervez 3661 ezer Ft összegben. A falutelep út és a Jókai út felújítására 1.500 ezer Ft költségkeretet tervez elkülöníteni. Az önkormányzati lakások felújítására 1000 ezer Ft-ot tervez. Az önkormányzatok beruházásai körében a  tűzfalvédelmi szoftver licenc díjának fedezetére 200 ezer Ft-ot különít el. A környezetvédelmi program elkészítésére 2020. évre várhatóan áthúzódik 500 ezer Ft költség. Az igazgatási feladattal kapcsolatban irodabútor vásárlásra 600 ezer Ft összeg került meghatározásra. Az önkormányzat a községgazdálkodási feladaton belül 2000 ezer Ft összegben kisértékű tárgyi eszköz beszerzését tervezi (a közterületen szeméttároló edények, virágládák, padok, kerékpár tárolók beszerzésére, valamint az ünnepi díszkivilágításra). A lakáskölcsönre fordítható kiadás összegét 800 ezer Ft összegben határozza meg.
Az önkormányzatnak célszerű olyan fejlesztéseket megvalósítani, mely pályázat útján valósul meg, ezáltal külső forráshoz jut.
 
8. Költségvetési tartalékok

A költségvetési rendelet 22.284 ezer Ft összegű céltartalékot tartalmaz, melyből 2.284 ezer Ft a működési rendkívüli események kiadásaira lett elkülönítve, 20.000 ezer Ft pedig a felhalmozási célú céltartalék pályázati saját erő a fejlesztési kiadások felhasználásának cél tartaléka.
 
A 2020. évi költségvetésében várható bevételeinek és kiadásainak alakulása: 
 
Megnevezés
Összeg ezer Ft-ban
Működési bevételek
86.349
Felhalmozási bevételek
31.293
Finanszírozási bevételek
7.284
Bevételek összesen
125.582
Működési kiadások
94.992
Felhalmozási kiadások
30261
Finanszírozási kiadások
329
Kiadások összesen
125.582
Forrás hiány
0
 
 
A tervszámok alapján az önkormányzat 2020. évben képződő bevételeiből működtetni tudja a települést.
 
Előzetes hatásvizsgálat

A költségvetési rendelet társadalmi, gazdasági hatása:

A Csárdaszállás Község 2020. évi költségvetési rendelete stabil gazdálkodást biztosít a település számára. Az állami támogatás összege csökkenést mutat az előző évhez képest, melynek oka az adóerő-képesség mértékének növekedése. A gazdálkodást nagymértékben befolyásolja az iparűzési adó bevétel, melynek évenkénti alakulása változó.
A településen élők a Békés Megyei Kormányhivatal Gyomaendrődi Járási Hivatala Foglalkoztatási Osztálya támogatásával megszervezett közfoglalkoztatás keretében az ebben a jogviszonyban foglalkoztatottak napi megélhetést biztosító jövedelemhez jutnak, melynek összege magasabb, mint a foglalkoztatást helyettesítő támogatás. Munkájuk során értéket teremtenek azáltal, hogy a mezőgazdasági termelés során egyrészt a megtermelt termékből természetbeni juttatásban részesülnek, másrészt a felesleget értékesíteni is lehet, de ezt a bevételt vissza kell forgatni a közfoglalkoztatás kiadásaira. A településüzemeltetési feladatokat végző közfoglalkoztatottak által elvégzett munkák kiváltják azokat a szolgáltatási kiadásokat, amelyeket az önkormányzatnak saját erejéből kellene megvalósítani.
 
Környezeti és egészségi következményei:

A megalkotásra kerülő költségvetési rendeletnek környezetre és egészségre nincs káros hatása.
A rendelet megalkotásának szükségessége:

A költségvetési rendeletet megalkotását az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény írja elő, megalkotása kötelező, elmaradásának következménye az állami támogatás felfüggesztése, illetve a vele kapcsolatos adatszolgáltatás elmulasztása bírságot von maga után.
Személyi, tárgyi és pénzügyi feltételek:

A település 2020. évi költségvetési rendeletében meghatározott feladatai végrehajtásához rendelkezik a szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételekkel.
 
Indoklás Csárdaszállás Községi Önkormányzat 2020. évi költségvetési rendeletéhez

 A költségvetési rendelettervezet 1.§-ában meghatározott 125.582ezer Ft bevételi és kiadási főösszeg meghatározásában Magyarország 2020. évi központi költségvetéséről szóló 2019. évi LXXI. törvény az irányadó. Az állami támogatások vonatkozásában, az államháztartási törvény alapján költségvetési hiány nem tervezhető. A költségvetési egyensúly biztosított.
 
A rendelet 2.§-ában meghatározott 86.349 ezer Ft működési bevétel az ellátandó feladatokhoz szükséges bevételeket tartalmazza, mely az önkormányzat sajátosságait figyelembe véve tovább nem növelhető. Az egyéb felhalmozási bevétel 400 ezer Ft összege a lakáskölcsön visszafizetésének összegét tartalmazza.
 
A rendelet 3.§-ban meghatározott jogcímenkénti bevételek feladatonként lettek kidolgozva, melyek az önkormányzat feladataihoz kapcsolódva tovább nem növelhetők.
 
A rendelet 4. §-ában meghatározott önkormányzati működési kiadások összesen 94.992 ezer Ft összegben az önkormányzat működéséhez kapcsolódó feladatok személyi és tárgyi feltételeinek költségeit tartalmazza. A személyi juttatások és hozzá kapcsolódó járulékok kiadásainak előirányzata a közalkalmazottakra vonatkozóan a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény az irányadó, illetve a közfoglalkoztatás keretében a munkatörvénykönyve alapján került betervezésre, illetve társadalombiztosítási és adótörvények figyelembevételével lett kialakítva.
 
Az önkormányzati segélyezés körében betervezett 1.570 E Ft kiadás az önkormányzat szociális rendelete, valamint a gyermekek és fiatal felnőttek részére nyújtandó támogatásokról szóló rendelete alapján került betervezésre.
 
A rendelet 5 §-ában meghatározott működési célú pénzeszköz átadás a csárdaszállási kirendeltséghez kapcsolódó, de a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatalnál kifizetett igazgatási kiadások összegét tartalmazza, melynek forrásául a Csárdaszállási Önkormányzat által biztosított pénzeszköz átadás szolgál.
 
A rendelet 6.§-ában a fejlesztési kiadásokra tervezett 30.261 ezer Ft egyrészt az önkormányzat 2020 évi fejlesztési elképzelései körében az önkormányzat által tervezett tárgyi eszközök beszerzési költségét, illetve a tervezett lakásvásárlási kölcsön kifizetését foglalja magába. Az önkormányzat a felhalmozási költségek tervezett összegén belül 20.000 ezer Ft felhalmozási célú céltartalékot is tartalmaz pályázati saját erő biztosításához.
A rendelet 7.§,- 9. §-ban meghatározott mellékletek kimutatásait az államháztartási törvény írja elő.
 
A rendelet 10. §-ában az önkormányzat feladatai elvégzéséhez meghatározott létszámkeret került meghatározásra az államháztartási törvény alapján.
 
A rendelet 11. §-ában az önkormányzat 2020. évi lehetséges adósságvállalás felső határát 16.515 ezer Ft összegben határozza meg.
 
Magyarország 2020. évi Költségvetéséről szóló törvény meghatározza a cafetéria maximális keretét, mely figyelembevételével került meghatározásra a rendelet 12. §-ában az Önkormányzat alkalmazásában lévő  közalkalmazottak részére a cafetéria keret összege.
Csárdaszállás Község Polgármestere a község 2020. évre vonatkozó költségvetés rendelettervezetét elfogadás céljából a Képviselő-testület elé beterjeszti.
 
Kérem a Tisztelt Képviselő-testülettől Csárdaszállás Község Polgármestere által beterjesztett a község 2020. évre vonatkozó költségvetés rendelettervezet megtárgyalását és elfogadását.
 
    

Döntési javaslat

"2020. évi költségvetési rendelet"

Tervezett döntéstípus: rendelet
Tervezett ágazati besorolás: költségvetés
A Képviselő-testület a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.

Csárdaszállás Községi Önkormányzat Képviselő-testületének
…./2020. (..) önkormányzati rendelete
Csárdaszállás Községi Önkormányzatának 2020. évi költségvetéséről
 
Csárdaszállás Községi Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában foglalt feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
 
1. § Csárdaszállás Községi Önkormányzatának (a továbbiakban: Önkormányzat) Képviselő-testülete az Önkormányzat 2020. évi költségvetésének
a) bevételi főösszegeként 125.582 ezer forintot,
b) kiadási főösszegeként 125.582 ezer forintot
állapít meg az 1. mellékletben részletezettek szerint.
 
2. § Az Önkormányzat az 1. § a) pontjában meghatározott bevételi főösszegen belül
a) a működési bevétel előirányzatot 86.349 ezer forint összegben,
b) a felhalmozási bevétel előirányzatot 31.949 ezer forint összegben,
c) finanszírozási bevétel-működési célú előirányzatot 7.284 ezer forint összegben
d)finanszírozási bevétel-fejlesztési célú előirányzatot 0 ezer forint összegben
állapít meg. a 2. mellékletben részletezettek szerint.
 
3. § Az Önkormányzat bevételeinek jogcímenkénti részletezését a 3. melléklet tartalmazza.
 
4. § (1) Az 1. § b) pontjában meghatározott kiadási főösszegen belül az Önkormányzat működési kiadásainak előirányzata 94.992 ezer forint.
(2) Az önkormányzat az (1) bekezdésben meghatározott kiadási előirányzatból:
a) személyi juttatás 45.989 ezer forint,
b) munkaadót terhelő járulék 5.552 ezer forint,
c) dologi kiadás 27.195 ezer forint,
d) működési célú támogatásértékű kiadás 11.602 ezer forint.,
e) működési célú pénzeszköz átadás államháztartáson kívülre 800 ezer forint,
f) a működési célú céltartalék 2.284 ezer forint,
g) ellátottak pénzbeli juttatása 1.570 ezer forint összegben
állapítja meg a 4. mellékletben részletezettek szerint.
 
5. § Az Önkormányzat működési kiadásainak kormányzati funkciónkénti részletezését az 5. melléklet, a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal Csárdaszállási Kirendeltségének költségvetését a 6. melléklet tartalmazza.
 
6. §  (1) Az Önkormányzat fejlesztési kiadásainak előirányzata 30.261 ezer forint.
(2) Az önkormányzat az (1) bekezdésben meghatározott előirányzatból:
a) az Önkormányzat felújítási kiadás 6.161 ezer forint összeget,
b) beruházási kiadás 3.300 ezer forint összeget,
c) az egyéb felhalmozási kiadás 800 ezer forint összeget,
d) felhalmozási célú céltartalék 20.000 ezer forint összeget
határoz meg.
(3) Az önkormányzat a finanszírozási kiadások összegét 329 ezer forintban határozza meg.
(4) A fejlesztési kiadásokat a 7. melléklet részletezi feladatonként.
 
7. § A működési kiadások kötelező és önként vállalt feladatok szerinti csoportosítását a 8. melléklet részletezi.
 
8. § A 9. melléklet tartalmazza az Önkormányzat 2020. évre várható bevételi és kiadási előirányzatainak teljesüléséről az előirányzat felhasználási ütemtervet és a likviditási tervet.
 
9. § Az Önkormányzat 2020-2023. évek költségvetési tervszámait a 10. melléklet tartalmazza.
 
10. § Az Önkormányzat engedélyezett létszámkeretét a 11. melléklet tartalmazza.
 
11. § Az önkormányzat 2020. évi adósságvállalásának felső határát a 12. melléklet tartalmazza.
12. § Az önkormányzat az által foglalkoztatott közalkalmazottak részére 2020. évre bruttó 200.000 Ft/fő/év cafetéria keretet biztosít.
13. § (1) Ez az önkormányzati rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) Hatályát veszti Csárdaszállás Községi Önkormányzat Képviselő-testületének a 2020. évi átmeneti gazdálkodásról szóló 10/2019.(XII.20.) önkormányzati rendelete
 
 
    
Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

« Vissza
Vissza a főmenübe