3. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Képviselő-testület
2021. augusztus 31-i ülésére

Tárgy:   Winter Zsolt kérelme
Készítette:   Csényi István
Előterjesztő:   Nagy Zsolt Sándorné polgármester
Véleményező bizottság:  

Tisztelt Képviselő-testület!

Csárdaszállás Községi Önkormányzat tulajdonát képezi a 107/2 hrsz.-ú 6863 m2 területű, beépítetlen terület megnevezésű ingatlan, amely a kataszteri nyilvántartásban forgalomképes üzleti vagyonelemként került felfektetésre.
 
Az ingatlan a helyi építési szabályozásról szóló 4/2007.(IV. 11.) rendelt szerint beépítésre nem szánt védelmi rendeltetésű erdőterület.
 
A földhivatali ingatlan-nyilvántartás, illetve az vagyonrendelet értelmében a terület értékesítésének nincs akadálya.
 
Az ingatlan az építési szabályozásban „Ev” jelű védett és véderdő erdőterület, amelynek hasznosítása erősen korlátozott az alábbiak szerint.
 
„40. § (1) Erdőterület a szabályozási terven E jellel jelölt erdő művelési ágú, és/vagy a Településrendezési terv szerinti erdősítésre kijelölt területek.
(2) Az erdőterületek rendeltetésük szerint
a) Védelmi (védőerdő) (Ev) erdők lehetnek.
(3) [11]
(4) Az erdő művelési ág létrejöttéig a területen csak az erdőtelepítés lehetőségét megőrző területhasználat folytatható.
(5) Az erdőövezetekbe tartozó telkek tovább nem oszthatók, de igény és lehetőség szerint összevonhatók.
(6) Az erdőövezetekben kerítés csak vadvédelmi vagy természetvédelmi céllal létesíthető.
(7) Erdőterületen csak a helyi építési hagyományoknak megfelelő, tájba illeszkedő épületek építhetők.
Erdőterület – védelmi erdők területe
41. § (1) A védelmi rendeltetésű erdőterületek a szabályozási terven (Ev) jellel jelölt területek, melyek elsősorban a természeti környezet, és a különböző környezeti elemek (talaj, levegő stb.) valamint a település és egyéb létesítmények védelmére szolgálnak.
(2) A védelmi rendeltetésű erdők övezetében épületet elhelyezni nem lehet. Az OTÉK 32. §-ában felsorolt építmények akkor helyezhetők el, ha azok az erdő védelmi rendeltetését nem akadályozzák.
(3) A védelmi rendeltetésű erdők övezetének területén elhelyezhetők az erdőgazdasági műveléshez, vagy közérdekből szükséges infrastruktúra építményei.
(4) Az övezethez tartozó erdőterületek min. 85 %-ban zárt faállománnyal telepítendők be, fennmaradó részük gyepes és cserjés felületként alakítható ki. Új növényállomány telepítésénél csak őshonos fajok használhatók.
(5) Védelmi rendeltetésű erdő területén a folyamatos borítottság érdekében az erdőfelújítást természetes felújító módszerekkel (fokozatos felújító vágás, szálalás, szálaló vágás) kell végezni. A tarvágás tilos.
(6) Védelmi rendeltetésű erdő területén korábban kialakított tanya (lásd: fogalommagyarázat) területén meglévő lakóépület, mezőgazdasági hasznosítás gazdasági építménye és terepszint alatti pince felújítható, korszerűsíthető, bővíthető, de új épület nem építhető.”
 
Az építési szabályozás alapján a terület kvázi „közterületként” funkcionál, illetve közérdeket szolgál, melyet a gyakorlatban pihenésre, kikapcsolódásra bárki igénybe vehet.
 
Winter Zsolt kérelmet nyújtott be a terület megvásárlására, ahol élményparkot, játszóteret vagy állatsimogatót létesítene. Ezzel kapcsolatban kikértük a főépítész véleményét, mely szerint nincs akadálya a tervezett tevékenységeknek viszont azok kialakítása előtt helyszínrajz bemutatását kéri.
  
A rendelkezésre álló információk alapján a Képviselő-testületnek elvi döntést kell hozni arról, hogy a területet értékesíteni kívánja e.
 
A másik lehetőség az ingatlan a bérlet útján történő hasznosításra. Ebben az esetben az önkormányzatnak tartós bevétele keletkezhet.
 
A vagyongazdálkodás feladata a nemzeti vagyon rendeltetésének megfelelő, az önkormányzat mindenkori teherbíró képességéhez igazodó, elsődlegesen a közfeladatok ellátásához és a mindenkori társadalmi szükségletek kielégítéséhez szükséges, egységes elveken alapuló, átlátható, hatékony és költségtakarékos működtetése, értékének megőrzése, állagának védelme, értéknövelő használata, hasznosítása, gyarapítása, továbbá az önkormányzat feladatának ellátása szempontjából feleslegessé váló vagyontárgyak elidegenítése.
Ezen elvek alapján javasoljuk megvizsgálni a kérelmet és a döntés meghozatalát.
 
Értékesítés esetén szükséges az értékbecslés, valamint a Csárdaszállás Községi Önkormányzat vagyonáról és a vagyontárgyak feletti rendelkezési jog gyakorlásáról szóló 12/2018. (VIII. 29.) önkormányzati rendelet értelmében a nyílt versenyeztetés.
 
Kérem a Képviselő-testülettől az előterjesztés megtárgyalását és a döntési javaslat elfogadását. 

Döntéshozói vélemények

Ügyrendi és Pénzügyi Ellenőrző Bizottság    
 
1. döntési javaslat

"Az ingatlan értékesítése"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: településrendezés
A Képviselő-testület a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

Csárdaszállás Községi Önkormányzat Képviselő-testülete a Csárdaszállás, belterület 107/2 hrsz.-ú, 6863 m2 területű, beépítetlen terület megnevezésű, a helyi építési szabályozásról szóló 4/2007.(IV. 11.) önkormányzati rendelt szerint beépítésre nem szánt védelmi rendeltetésű erdőterület ingatlant kijelöli nyílt eljárásban történő értékesítésre.

A nyílt eljárás feltételeit a Képviselő-testület szeptemberi ülésére kell beterjeszteni. 

Határidők, felelősök:

Határidő: 2021. 09. 30.
Felelős: Nagy Zsolt Sándorné
Hivatali felelős: Csényi István

2. döntési javaslat

"Az ingatlan bérbeadás útján történő hasznosítása"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: település üzemeltetés
A Képviselő-testület a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

Csárdaszállás Községi Önkormányzat Képviselő-testülete a Csárdaszállás, belterület 107/2 hrsz.-ú, 6863 m2 területű, beépítetlen terület megnevezésű, a helyi építési szabályozásról szóló 4/2007.(IV. 11.) önkormányzati rendelt szerint beépítésre nem szánt védelmi rendeltetésű erdőterület ingatlant kijelöli nyílt eljárásban történő bérbeadás útján való hasznosításra.

A nyílt eljárás feltételeit a Képviselő-testület szeptemberi ülésére kell beterjeszteni.  
Határidők, felelősök:

Határidő: 2021. 09. 30.
Felelős: Nagy Zsolt Sándorné
Hivatali felelős: Csényi István

« Vissza
Vissza a főmenübe