78/2012. (II. 28.) számú önkormányzati határozat
a 2012/2013. tanévre vonatkozó óvodai és általános iskolai beíratások szabályozásáról
1.) Kisújszállás Város Önkormányzata a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. tv. 65. § (1) bekezdése és a nevelési-oktatási intézmények működéséről szóló 11/1994. (IV. 8.) MKM rendelet 15. § (2) bekezdése alapján az óvodai beíratások időpontját és helyét a következők szerint határozza meg: az óvodai beíratásokra 2012. április 2-4-én de. 8-12 és du. 14-16 óra között kerül sor a Művelődési és Ifjúsági Központban.
Felelős: Ponyokainé Rab Judit óvodavezető
Határidő: 2012. április 4.
2.) Az önkormányzat a 2012/2013-as tanévre vonatkozóan – a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény 66. § és 102. § (2) bekezdés c) pontja, valamint a nevelési-oktatási intézmények működéséről szóló 11/1994. MKM rendelet 16. § (1) bekezdése alapján – a következők szerint szabályozza az általános iskolai beíratások rendjét.
a) A 2011/2012-es tanévi általános iskolai beíratások időpontja: 2012. április 2-3. (hétfő-kedd) de. 8-12 és du. 14-17 óra.
Felelősök: Nagy Lajos és Varga Vincéné igazgatók
Határidő: 2011. április 3.
b) Az önkormányzat kéri általános iskoláit, hogy éljenek a Kisbíróban való bemutatkozás lehetőségével. A szülők tájékoztatása céljából a beíratásokkal kapcsolatos iskolai információkat a Kisbíró 2012/2. számában (2012. március 10.) kéri megjelentetni.
Felelősök: az általános iskolák igazgatói
Határidő: 2012. március 10.
c) Az önkormányzat támogatja az iskolaigazgatók és az óvodavezető azon javaslatát, mely szerint a beiskolázással kapcsolatos szülői értekezletekre tagóvodánként kerüljön sor: 2012. március 5-8-án és március 12-13-án, a Városi Óvodai Intézmény tagóvodáiban. Támogatja továbbá azt, hogy az intézményvezetők közötti megegyezés alapján március 19-én és 21-én az Arany János Általános Iskolában, március 20-án és 22-én pedig a Kossuth Lajos Általános Iskola, Egységes Pedagógiai Szakszolgálat és Diákotthonban kerüljön sor délelőttönként bemutató órákra, délutánonként pedig az emelt szintű képzést folytató osztályokba történő felvételhez konzultációra és képességmérésre.
Felelősök: Varga Vincéné és Nagy Lajos iskolaigazgatók
Határidő: 2011. március 22.
e) Az önkormányzat felhívja a fenntartásában működő általános iskolák figyelmét a következőkre:
Az általános iskolai beíratások során a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. tv. 66. § (2) és (5) bekezdése szerint kell eljárni, mely a következő:
- „Az általános iskola … köteles felvenni, átvenni azt a tanköteles tanulót, akinek lakóhelye, ennek hiányában tartózkodási helye a körzetében található … Ha az általános iskola a felvételi kötelezettsége teljesítése után további felvételi, átvételi kérelmeket is teljesíteni tud, köteles először a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók kérelmét teljesíteni. … A halmozottan hátrányos helyzetű tanulók közül előnyben kell részesíteni azokat, akiknek a lakóhelye, ennek hiányában tartózkodási helye azon a településen van, ahol az iskola székhelye található. A halmozottan hátrányos helyzetű tanulók felvétele után a további felvételi kérelmek elbírálásánál előnyben kell részesíteni azokat a jelentkezőket, akiknek a lakóhelye, ennek hiányában tartózkodási helye azon a településen található, ahol az iskola székhelye található. Ha az általános iskola - a megadott sorrend szerint - az összes felvételi kérelmet helyhiány miatt nem tudja teljesíteni, az érintett csoportba tartozók között sorsolás útján dönt a jelentkezők között. A sorsolásra a felvételi, átvételi kérelmet benyújtókat meg kell hívni. A halmozottan hátrányos helyzetű tanulók felvételi, átvételi kérelmének teljesítése után sorsolás nélkül is felvehető a sajátos nevelési igényű tanuló, továbbá az a tanuló, akinek ezt sajátos helyzete indokolja. A sajátos helyzetet a helyi önkormányzat rendeletben állapítja meg.”
Sajátos helyzetű – a gyermekvédelem helyi rendszeréről szóló 4/2012. (II. 1.) önkormányzati rendelet 7. §-a szerint – azon, nem az adott általános iskola körzetébe tartozó gyermek, tanuló, akinek egy vagy több testvére abban az iskolában tanul, amelybe a gyermek felvételét a szülők kérik, továbbá az, aki emelt szintű képzésre jelentkezik.
f) Az önkormányzat e határozat megküldésével az első osztályosok beíratásával kapcsolatos döntéseiről tájékoztatja a Török Pál Református Általános Iskolát is, és mindazon lehetőségeket, amelyeket az önkormányzati fenntartásban működő általános iskolák számára biztosít, az egyházi iskolának is biztosítja.
Felelős: Kecze István polgármester
Határidő: 2012. április 3.
3.) Az önkormányzat hatályon kívül helyezi a 2011/2012. tanévre vonatkozó általános iskolai beíratások szabályozásáról szóló 33/2011. (II. 22.) sz. önkormányzati határozatát.
4.) Az önkormányzat felkéri a Városi Óvodai Intézmény vezetőjét, hogy vizsgálja meg annak a szülői kezdeményezésnek a szakmai indokoltságát és bevezetésének lehetőségét, valamint ennek gazdasági kihatásait, amely az óvodai ellátásban életkor alapján homogén gyermekcsoportok szervezésére irányul.
Felelős: Ponyokainé Rab Judit óvodavezető,
a gazdasági kihatások vizsgálatáért Dr. Varga Zsolt jegyző
Határidő: 2012. március 27.
5.) Az önkormányzat 2012. augusztus 1-jétől kivonja a Városi Óvodai Intézmény keretében óvodai nevelést szolgáló épületek köréből a Kisújszállás, Erdő u. 2. szám alatti, Vasvári Tagóvoda épületét. E döntés alapján a Városi Óvodai Intézmény alapító okiratát, majd pedig az intézmény alapdokumentumait (pedagógiai programját, szervezeti és működési szabályzatát, házirendjét) módosítani kell.
Felelős: Dr. Varga Zsolt jegyző és Ponyokainé Rab Judit óvodavezető
Határidő: az alapító okirat módosítására: 2012. május 31.
az óvodaépület közoktatásból történő kivonására: 2012. július 31.
az alapdokumentumok módosítására: 2012. augusztus 31.
Erről értesülnek:
1. Kecze István polgármester
2. Gönczi Károly bizottsági elnök
3. Városi Óvodai Intézmény
4. Arany János Általános Iskola
5. Kossuth Lajos Általános Iskola, Pedagógiai Szakszolgálat és Diákotthon
6. Török Pál Református Általános Iskola
7. Polgármesteri Hivatal Intézményi Osztálya